De betere matrassen van de IKEA komen anders prima uit de testen van de consumentenbond.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 12:37 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Nou een beetje 2-persoonsmatras is al snel 2000-2500 euro als je wat goeds wil. Dan heb je dus nog geen onderstel, maar dan heb je voor 500 al wel iets goeds.
Een Hastens moet je denk ik vanaf een 5000-6000 euro kijken, dus het dubbele.
Voor 1000 euro heb je een Auping boxspring incl matrassen
En uiteraard zijn Jysk/Beterbed/IKEA veel goedkoper, maar dan denk ik: moet je dat willen?
Dus dan zeg ik Auping is een middenklasser, Hastens is gewoon vet duur.
Klopt Auping is qua instap wat lager, maar als je daar wat fatsoenlijks wilt zit je ook al snel rond de 5k te kijken. Mijn nieuwe 2 persoons zat daar iig op en dan heb ik niet eens van die luxe fratsen zoals verstelbare bedbodem oidquote:Op dinsdag 15 januari 2019 12:37 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Nou een beetje 2-persoonsmatras is al snel 2000-2500 euro als je wat goeds wil. Dan heb je dus nog geen onderstel, maar dan heb je voor 500 al wel iets goeds.
Een Hastens moet je denk ik vanaf een 5000-6000 euro kijken, dus het dubbele.
Voor 1000 euro heb je een Auping boxspring incl matrassen
En uiteraard zijn Jysk/Beterbed/IKEA veel goedkoper, maar dan denk ik: moet je dat willen?
Dus dan zeg ik Auping is een middenklasser, Hastens is gewoon vet duur.
Ik zei toch niet dat de IKEA kut is, alleen veel goedkoper, ik denk dat je beter wat meer uitgeeft voor een echt goed matras in plaats van "prima". Veel mensen vinden fritessaus op hun patat ook "prima".quote:Op dinsdag 15 januari 2019 12:44 schreef rubbereend het volgende:
[..]
De betere matrassen van de IKEA komen anders prima uit de testen van de consumentenbond.
"fritessaus"quote:Op dinsdag 15 januari 2019 13:05 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ik zei toch niet dat de IKEA kut is, alleen veel goedkoper, ik denk dat je beter wat meer uitgeeft voor een echt goed matras in plaats van "prima". Veel mensen vinden fritessaus op hun patat ook "prima".
je bedoelt frietquote:Op dinsdag 15 januari 2019 13:05 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ik zei toch niet dat de IKEA kut is, alleen veel goedkoper, ik denk dat je beter wat meer uitgeeft voor een echt goed matras in plaats van "prima". Veel mensen vinden fritessaus op hun patat ook "prima".
Dat is dus echt onzin, bij Auping en consorten uit het hogere segment betaal je echt het grootste gedeelte voor de naam. Er zijn veel betere matrassen dan Auping te koop voor veel lagere prijzen. De prijs is niet meteen een goede indicatie voor de kwaliteit van een matras.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 13:05 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ik zei toch niet dat de IKEA kut is, alleen veel goedkoper, ik denk dat je beter wat meer uitgeeft voor een echt goed matras in plaats van "prima". Veel mensen vinden fritessaus op hun patat ook "prima".
Reeds gepost.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 16:30 schreef jakosi het volgende:
River Island sluit alle winkels in Nederland (dus weer een keten weg).
Dat vroeg ik me ook af. Het assortiment komt nu al erg beperkt over, als je dan een verdieping sluit blijft er niks over. Nou ja, dat is dus kennelijk wat ze willen.quote:Op woensdag 16 januari 2019 15:33 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Als je geen voet aan de grond krijgt gaat het verkleinen van je winkels dat niet oplossen, je snijdt enkel wat weg aan de kostenkant.
Op bepaalde dagen een iets lager minimum bestelbedrag. Nou, nou.quote:
Als ze die gesloten verdieping dan bij de rest proppen oogt het iig minder leeg. Er is zoveel loze ruimte in die Hudson's.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 11:46 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me ook af. Het assortiment komt nu al erg beperkt over, als je dan een verdieping sluit blijft er niks over. Nou ja, dat is dus kennelijk wat ze willen.
quote:
Daar gaat Picnicquote:Op vrijdag 11 januari 2019 12:22 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Picnic heeft 2 hele grote voordelen waar hun niet tegenop kunnen, namelijk;
Bezorging vanaf 25 euro (never dat de AH etc daarin meegaan)
GRATIS bezorging vanaf 25 euro
45 miljoen is een habbekrats. Zalando maakte 500 miljoen verlies een aantal jaren. Dat is allemaal geen probleem, zolang er maar toekomst in zit en dat zit er zeker in Picnic.
Picnic heeft het marktaandeel nog niet om interessant te zijn voor overname. Die paar distributiecentra en busjes van Picnic zijn niet boeiend voor de appie.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 12:06 schreef KingRadler het volgende:
AH gaat Picnic kapot maken of zelfs overnemen
Is natuurlijk niet voor iedereen zo, maar voor iedereen die kinderen heeft is het een makkiequote:Op vrijdag 18 januari 2019 12:58 schreef Ceased2Be het volgende:
Voor ons was het wel een drempel eerlijk gezegd; ik haal vaak de 50 euro in de winkel niet maar 75 euro voor online boodschappen bij de appie zorgt ervoor dat ik er niet meer dan 2x per jaar gebruik van maak puur om lang houdbaar spul aan te vullen in de voorraadkast.
Ik moet toch echt altijd moeite doen om aan 50 euro te komen in de supermarkt, meestal halen we dat echt niet. Maar goed, ik koop ook niet alles in de supermarkt en ik kom er vaker dan 1x per week.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 12:56 schreef Jor_Dii het volgende:
De prijs van 50¤ is natuurlijk ook niet echt een drempel voor velen.. een tasje vol boodschappen kost al snel 50¤.
Dat is natuurlijk het grootste euvel waardoor AH hier iets aan wil doen. Ze willen gewoon dat men 1x per week de boodschappen verzamelt online, waardoor die 50¤ peanuts wordt en ze steeds minder mensen fysiek in de winkel krijgen (= minder personeelskosten).quote:Op vrijdag 18 januari 2019 13:19 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik moet toch echt altijd moeite doen om aan 50 euro te komen in de supermarkt, meestal halen we dat echt niet. Maar goed, ik koop ook niet alles in de supermarkt en ik kom er vaker dan 1x per week.
Dat zal voor mij dus echt nooit werken, in 9 van de 10 gevallen weet ik 's morgens nog niet wat ik 's avonds ga eten, laat staan voor de hele week. Sowieso is dat online bestellen niet voor mij weggelegd. Ik vind boodschappen doen niet vervelend en wil zelf kijken wat ik meeneem, vaak beslis ik in de supermarkt ook pas wat ik ga eten. Online werkt dat niet.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 13:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk het grootste euvel waardoor AH hier iets aan wil doen. Ze willen gewoon dat men 1x per week de boodschappen verzamelt online, waardoor die 50¤ peanuts wordt en ze steeds minder mensen fysiek in de winkel krijgen (= minder personeelskosten).
Dat is niet winstgevend.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 11:47 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Op bepaalde dagen een iets lager minimum bestelbedrag. Nou, nou.
Komt wat sneuiig over. Ga er dan vol in en ga 24/7 voor een bestelminimum van 25 ¤.
Denk dat AH meer winst maakt aan de consument die daar vier keer per week koopt dan iemand die de weekboodschappen van tevoren met een boodschappenlijstje gaat plannen.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 13:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk het grootste euvel waardoor AH hier iets aan wil doen. Ze willen gewoon dat men 1x per week de boodschappen verzamelt online, waardoor die 50¤ peanuts wordt en ze steeds minder mensen fysiek in de winkel krijgen (= minder personeelskosten).
Als de AH de personeelkosten (en mogelijk daardoor ook tot verkleining van winkels) op de lange termijn kan gaan drukken met misschien wel 50% gaat ze dat nog veel meer opleveren.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 15:47 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Denk dat AH meer winst maakt aan de consument die daar vier keer per week koopt dan iemand die de weekboodschappen van tevoren met een boodschappenlijstje gaat plannen.
Maar daar werkt AH ook volop aan. Door zoveel mogelijk vakkenvullers zo irritant mogelijk in de weg te laten lopen, door steeds vaker caissières aan te nemen die óf sowieso al ongeïnteresseerd zijn, óf de taal nog amper spreken, door steeds vaker gewoon maar 1 of 2 kassa's open te hebben op piektijden en andere steunmaatregelen. Online shoppen zúllen we!quote:Op vrijdag 18 januari 2019 13:32 schreef Metalfreak het volgende:
Dat zal voor mij dus echt nooit werken, in 9 van de 10 gevallen weet ik 's morgens nog niet wat ik 's avonds ga eten, laat staan voor de hele week. Sowieso is dat online bestellen niet voor mij weggelegd. Ik vind boodschappen doen niet vervelend en wil zelf kijken wat ik meeneem, vaak beslis ik in de supermarkt ook pas wat ik ga eten. Online werkt dat niet.
Zijn die loslopende bejaarden ook in dienst van de AH? en die huismoeders die al keuvelend het gangpad blokkeren?quote:Op vrijdag 18 januari 2019 16:06 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Maar daar werkt AH ook volop aan. Door zoveel mogelijk vakkenvullers zo irritant mogelijk in de weg te laten lopen, door steeds vaker caissières aan te nemen die óf sowieso al ongeïnteresseerd zijn, óf de taal nog amper spreken, door steeds vaker gewoon maar 1 of 2 kassa's open te hebben op piektijden en andere steunmaatregelen. Online shoppen zúllen we!
Als men de producten maar vaak genoeg ergens anders plaatsen doet komt dat wel goed.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 15:47 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Denk dat AH meer winst maakt aan de consument die daar vier keer per week koopt dan iemand die de weekboodschappen van tevoren met een boodschappenlijstje gaat plannen.
Bezorgen met drones, wellicht. Zolang je mensen nodig hebt die de pakketjes bij de voordeur of in de keuken brengen heb je in een fysieke winkel minder mensen nodig dan bij online.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 16:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als de AH de personeelkosten (en mogelijk daardoor ook tot verkleining van winkels) op de lange termijn kan gaan drukken met misschien wel 50% gaat ze dat nog veel meer opleveren.
quote:Half december communiceerde de keten met een kortingsactie dat het in 2019 'alles anders gaat doen' en daarbij het winkelconcept zou gaan vernieuwen.
quote:Persbericht 25 januari 2019
KIJK UP B.V. , HOLDING VAN NEW MYCOM BV EN RETAIL OPS VRAAGT FAILLISSEMENT AAN
’s-Hertogenbosch, 25 januari 2019 - Op woensdag 23 januari 2019 heeft Kijk Up B.V., holding van de gelicenseerde namen MyCom en KijkBijMij faillissement aangevraagd bij de rechtbank.
“Het huidige businessmodel is definitief achterhaald!”, stelt Algemeen directeur Marco Heestermans van Kijk Up. “Dat Retail een uitdagende branche is, zal niemand vreemd in de oren klinken. Bovendien zijn we in de IT/CE branche al jaren gewend om met minimale marges te werken. Nadat in 2018 de marges nóg verder onderuit zijn gegaan, lijkt het traditioneel inkopen van handelsgoederen en zelf voorraad houden, definitief een prehistorisch businessmodel.” Hoewel teleurgesteld, heeft Heestermans nog altijd een sterk geloof in de toegevoegde waarde van fysieke winkels, maar de toekomst en het verdienmodel van die fysieke winkels ligt vooral in de service- en dienstverlening, waarbij producten zorgen voor de traffic, niet (meer) voor marge.
In 2018 hebben wij, met hulp en extra investeringen van onze Zweedse investeerders, getracht het huidige businessmodel te veranderen. Daarbij waren we niet enkel en alleen afhankelijk van eigen kracht en snelheid, maar zeker ook van leveranciers en merken. Hoewel iedereen er keihard aan getrokken heeft, is het helaas niet gelukt. Begin deze maand heeft Kijk Up middels een crediteurenakkoord nog getracht tot een oplossing te komen met haar crediteuren en parallel 7 verlieslatende -van de totaal 14- winkels gesloten om het resultaat te verbeteren. De uitkomst van dit crediteurenakkoord was echter onvoldoende om verantwoord verder te kunnen.
Volgens Heestermans is er niet een directe oorzaak aan te wijzen, het is een optelsom van omstandigheden waarbij ‘de markt’ opgesloten zit in het bestaande businessmodel en we qua tijdlijnen zijn ingehaald door de werkelijkheid. Als gevolg van het aangevraagde faillissement zijn per vandaag alle winkels gesloten. Het is niet meer mogelijk online te bestellen en/of bestelde producten te retourneren of te laten repareren. Bij het bedrijf zijn 70 personeelsleden in dienst.
En degenen die wel desktop kopen (zoals ik) shoppen rond naar onderdelen en zetten het zelf in elkaar. Mijn huidige pc komt van 5 verschillende leveranciers uit 3 verschillende landen.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 13:39 schreef Blik het volgende:
Die winkels gaan kapot omdat iedereen hun laptops online besteld tegenwoordig. Desktops koopt niemand meer
quote:Persbericht 25 januari 2019
Kijk UP B.V. , holding van New MyCom BV en Retail OPS vraagt faillissement aan
’s-Hertogenbosch, 25 januari 2019 - Op woensdag 23 januari 2019 heeft Kijk Up B.V., holding van de gelicenseerde namen MyCom en KijkBijMij faillissement aangevraagd bij de rechtbank.
“Het huidige businessmodel is definitief achterhaald!”, stelt Algemeen directeur Marco Heestermans van Kijk Up. “Dat Retail een uitdagende branche is, zal niemand vreemd in de oren klinken. Bovendien zijn we in de IT/CE branche al jaren gewend om met minimale marges te werken. Nadat in 2018 de marges nóg verder onderuit zijn gegaan, lijkt het traditioneel inkopen van handelsgoederen en zelf voorraad houden, definitief een prehistorisch businessmodel.” Hoewel teleurgesteld, heeft Heestermans nog altijd een sterk geloof in de toegevoegde waarde van fysieke winkels, maar de toekomst en het verdienmodel van die fysieke winkels ligt vooral in de service- en dienstverlening, waarbij producten zorgen voor de traffic, niet (meer) voor marge.
In 2018 hebben wij, met hulp en extra investeringen van onze Zweedse investeerders, getracht het huidige businessmodel te veranderen. Daarbij waren we niet enkel en alleen afhankelijk van eigen kracht en snelheid, maar zeker ook van leveranciers en merken. Hoewel iedereen er keihard aan getrokken heeft, is het helaas niet gelukt. Begin deze maand heeft Kijk Up middels een crediteurenakkoord nog getracht tot een oplossing te komen met haar crediteuren en parallel 7 verlieslatende -van de totaal 14- winkels gesloten om het resultaat te verbeteren. De uitkomst van dit crediteurenakkoord was echter onvoldoende om verantwoord verder te kunnen.
Volgens Heestermans is er niet een directe oorzaak aan te wijzen, het is een optelsom van omstandigheden waarbij ‘de markt’ opgesloten zit in het bestaande businessmodel en we qua tijdlijnen zijn ingehaald door de werkelijkheid. Als gevolg van het aangevraagde faillissement zijn per vandaag alle winkels gesloten. Het is niet meer mogelijk online te bestellen en/of bestelde producten te retourneren of te laten repareren. Bij het bedrijf zijn 70 personeelsleden in dienst.
Over Kijk Up B.V.
Kijk Up B.V., de voormalige eigenaren van o.a. Kijkshop, namen in februari 2018 de IT en elektronica specialist MyCom over. De overname van MyCom was een stap in het verder ontwikkelen en faciliteren van online communities. Hiernaast werd ook de keuze gemaakt om het door Kijkshop gelanceerde consumenten platform KijkBijMij zelfstandig voort te zetten.
Zowel “MyCom” als “KijkBijMij” werden door de eerdergenoemde werkmaatschappijen, waarvoor nu faillissement wordt aangevraagd, onder licentie gevoerd. In de nabije toekomst zal voor beide merken bekeken worden op welke wijze een nieuwe invulling gegeven kan worden aan een businessmodel met toekomstperspectief.
5 posts hierboven staat precies hetzelfde berichtquote:Op vrijdag 25 januari 2019 14:08 schreef Resistor het volgende:
https://tweakers.net/nieu(...)illissement-aan.html
https://mycom.nl/
[..]
kloptquote:Op vrijdag 25 januari 2019 14:20 schreef Blik het volgende:
[..]
5 posts hierboven staat precies hetzelfde bericht
Gelukkig ben jij representatief voor het hele land.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 14:05 schreef KingRadler het volgende:
Mijn PC/Laptop zit een beetje te verstoffen in de kast.
Ik denk dat hetzelfde bij meer mensen is die hebben genoeg aan een Smartphone.
mensen besteden tegenwoordig meer tijd achter een Tablet of Smartphone en dat heeft Mycom ook gemerkt.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 16:01 schreef Q. het volgende:
[..]
Gelukkig ben jij representatief voor het hele land.
Dat niet alleen. Grootste probleem is de extreme huurprijzen van panden tegenover marges van 2-3% op een laptop. Daar is geen droog brood in te verdienen kameraad.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 16:09 schreef KingRadler het volgende:
[..]
mensen besteden tegenwoordig meer tijd achter een Tablet of Smartphone en dat heeft Mycom ook gemerkt.
Er valt nog genoeg te repareren: Beeldschermen, smartphones, laptops etc.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 16:49 schreef W00fer het volgende:
Maarja wat valt er nog te repareren als bedrijven hun producten potdicht maken?
Vastgelijmde onderdelen, vastgesoldeerd geheugen, onmogelijke behuizingen die alleen met een verfbrander te openen zijn (en daarna niet meer dicht gaan). Niet voor niets scoren producten op iFixit enorm laag (zoals de Surface producten)
Luisteren is niet echt je sterkste vak. iFixit maakt vanalles open en heeft diverse laptops beoordeeld met een zeer slechte reparatiescore, evenals telefoons, tablets enz.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 16:50 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Er valt nog genoeg te repareren: Beeldschermen, smartphones, laptops etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |