abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 december 2018 @ 10:38:51 #1
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_183997774
Ik zit de laatste tijd echt heel vaak te denken om op reis te gaan ergens naartoe. Ik weet niet wat het is de laatste tijd....maar deze gedachte blijft maar hardnekkig in mijn hoofd hangen. Ik probeer het te vergeten maar dat lukt niet.
Ook omdat ik zie hoeveel mensen lekker op vakantie gaan steeds en dan word ik daar jaloers op.
Helaas heb ik een partner die er helemaal niks voor voelt om op vakantie te gaan (zelfs een hotelletje pakken in eigen land vind hij al niks) en ik kan hem moeilijk dwingen natuurlijk he. :')
Tegelijkertijd wil ik er ook niet echt aan beginnen omdat ik bang ben voor het kostenplaatje. Ik ben bang dat het te duur word. En als ik ook maar ergens een hekel aan heb dan is het veel geld uitgeven. :')

Luister en huiver....Ik wil graag jullie ervaringen en vakantie-verhalen lezen. Ik wil lezen hoe erg jullie het naar de zin hadden toen. En vooral belangrijk...of het duur was of goedkoop.
Maar niet heus.....Daaaag.
  donderdag 27 december 2018 @ 11:09:21 #2
78918 SeLang
Black swans matter
pi_183998318
Gewoon lekker alleen gaan als je partner niet wil. Over een paar jaar ga je spijt krijgen van de dingen die je allemaal niet hebt gedaan. De tijd komt nooit meer terug. Nooit dingen die je graag wilt doen uitstellen om triviale redenen.

quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 10:38 schreef Samuel24 het volgende:
En vooral belangrijk...of het duur was of goedkoop.
In al mijn reisverslagen staat aan het eind de kosten van de reis. Ik doe veel dingen wel goedkoper dan de meeste andere mensen maar het geeft in elk geval een indicatie.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 27 december 2018 @ 11:12:14 #3
475456 Samuel24
pi_183998374
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 11:09 schreef SeLang het volgende:
Gewoon lekker alleen gaan als je partner niet wil. Over een paar jaar ga je spijt krijgen van de dingen die je allemaal niet hebt gedaan. De tijd komt nooit meer terug. Nooit dingen die je graag wilt doen uitstellen om triviale redenen.

[..]

In al mijn reisverslagen staat aan het eind de kosten van de reis. Ik doe veel dingen wel goedkoper dan de meeste andere mensen maar het geeft in elk geval een indicatie.
Bedankt je reactie. Juist door wat jij nu zegt word de verleiding voor mij groter om dit te doen.
Ik zal even kijken in je postgeschiedenis om je reisverslagen te zoeken. Ik ben ontzettend nieuwsgierig.
  Moderator donderdag 27 december 2018 @ 11:15:14 #4
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_183998432
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 10:38 schreef Samuel24 het volgende:
Ik zit de laatste tijd echt heel vaak te denken om op reis te gaan ergens naartoe. Ik weet niet wat het is de laatste tijd....maar deze gedachte blijft maar hardnekkig in mijn hoofd hangen. Ik probeer het te vergeten maar dat lukt niet.
Ook omdat ik zie hoeveel mensen lekker op vakantie gaan steeds en dan word ik daar jaloers op.
Helaas heb ik een partner die er helemaal niks voor voelt om op vakantie te gaan (zelfs een hotelletje pakken in eigen land vind hij al niks) en ik kan hem moeilijk dwingen natuurlijk he. :')
Tegelijkertijd wil ik er ook niet echt aan beginnen omdat ik bang ben voor het kostenplaatje. Ik ben bang dat het te duur word. En als ik ook maar ergens een hekel aan heb dan is het veel geld uitgeven. :')
Ik denk bijna constant aan op reis gaan. Mijn vrouw is geen fan van vliegen, maar voor mij wil ze wel af en toe in het vliegtuig stappen. En voor haar wil ik ook wel af en toe in de trein stappen voor een weekendje op treinafstand, of een auto huren, in plaats van ver en exotisch. Het is niet raar om dat voor je partner te doen. Klinkt me bij jou alsof jouw partner dat niet voor jou over heeft.
Verder is het kostenplaatje natuurlijk wel iets om rekening mee te houden, maar ik denk dan altijd: "Waarvoor verdien ik dan geld?"
quote:
Luister en huiver....Ik wil graag jullie ervaringen en vakantie-verhalen lezen. Ik wil lezen hoe erg jullie het naar de zin hadden toen. En vooral belangrijk...of het duur was of goedkoop.
Welkom in TRV. Staat vol met reisverslagen. Dat houden we zelfs apart bij in een topic: TRV / Reisverslagen van FOK!kers *O*

Soms ook met kostenplaatje. :P

[ Bericht 3% gewijzigd door UIO_AMS op 27-12-2018 11:20:27 ]
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 27 december 2018 @ 11:17:28 #5
475456 Samuel24
pi_183998479
quote:
14s.gif Op donderdag 27 december 2018 11:15 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]

Welkom in TRV. Staat vol met reisverslagen. *O*
Ja klopt ik zat net al ff te kijken. :Y ;) Super handige tips waar ik wel wat mee kan.
  donderdag 27 december 2018 @ 11:18:00 #6
475456 Samuel24
pi_183998489
quote:
Dat houden we zelfs apart bij in een topic: TRV / Reisverslagen van FOK!kers *O*

Oeeh Nice. ^O^
  Moderator donderdag 27 december 2018 @ 11:18:47 #7
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_183998508
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 11:12 schreef Samuel24 het volgende:
Bedankt je reactie. Juist door wat jij nu zegt word de verleiding voor mij groter om dit te doen.
Ik zal even kijken in je postgeschiedenis om je reisverslagen te zoeken. Ik ben ontzettend nieuwsgierig.
De reisverslagen van SeLang staan ook in het topic dat ik eerder noemde.

En wat hij zegt: Nu gaan, niet uitstellen. Als er iets is waar ik spijt van heb, is het wel dat ik niet meer heb gereisd in mijn leven. En ik heb al best veel gereisd. :P.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 27 december 2018 @ 11:19:14 #8
475456 Samuel24
pi_183998522
quote:

[..]

Ik denk bijna constant aan op reis gaan. Mijn vrouw is geen fan van vliegen, maar voor mij wil ze wel af en toe in het vliegtuig stappen. En voor haar wil ik ook wel af en toe in de trein stappen voor een weekendje op treinafstand, of een auto huren. Het is niet raar om dat voor je partner te doen. Klinkt me bij jou alsof jouw partner dat niet voor jou over heeft.
Verder is het kostenplaatje natuurlijk wel iets om rekening mee te houden, maar ik denk dan altijd: "Waarvoor verdien ik dan geld?"

Ja het kostenplaatje he. Dat is dan toch iets waar ik dan een beetje onzeker van word. Ik ben vrij zuinig. Dus ik voel het al gauw in mijn portemonnee. :')
  donderdag 27 december 2018 @ 11:19:50 #9
78918 SeLang
Black swans matter
pi_183998533
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 11:12 schreef Samuel24 het volgende:

Alle links staan in mijn fotoboek :P
En alle (?) reisverslagen van alle FOK!-ers sinds 2016 staan in het centrale reisverslagen topic van TRV
Mijn reisverslagen
  donderdag 27 december 2018 @ 11:20:08 #10
475456 Samuel24
pi_183998539
quote:
14s.gif Op donderdag 27 december 2018 11:18 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

De reisverslagen van SeLang staan ook in het topic dat ik eerder noemde.

En wat hij zegt: Nu gaan, niet uitstellen. Als er iets is waar ik spijt van heb, is het wel dat ik niet meer heb gereisd in mijn leven. En ik heb al best veel gereisd. :P.
Dat is dus precies het gevoel wat ik ook heb. ;) Ik laat kostbare tijd aan mij voorbij gaan.
  donderdag 27 december 2018 @ 11:20:48 #11
475456 Samuel24
pi_183998553
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 11:19 schreef SeLang het volgende:

[..]

Alle links staan in mijn fotoboek :P
Aah oke. Nog makkelijker. ;) Dan ga ik daar meteen even een kijkje nemen.
  donderdag 27 december 2018 @ 11:21:03 #12
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183998555
Ik kan me tegenwoordig niet goed voorstellen hoe ik vroeger voor een habbekrats op reis/vakantie ging. En natuurlijk is dat altijd geweldig want ke bent vrij om te doen wat je wilt.
Kampeervakantie op de fiets. Interrail met jeugdherberg. Aanbiedingen in het naseizoen voor hotel en reis. In het buitenland kun je soms spotgoedkoop een huisje boeken, o.a. in Scandinavië.
Vriend van mij ging naar India en gaf zo'n 5 euro per dag uit aan hotel en eten, dan is het de vliegreis waard. Dichterbij was het Oostblok zeer goedkoop.

Vooral geen gekke dingen doen. In plaats van je op een terras bezatten gewoon een fles wijn in de supermarkt kopen en voor je tentje opdrinken, of op het balkon van je hotelkamer.

Groepsreizen kunnen de kosten drukken. Is niet echt mijn ding maar het was handig ter kennismaking met een land dat ik niet begreep (Hongarije), daardoor kon ik er later makkelijker op eigen gelegenheid heen.

Je partner vertellen dat als die niet meegaat, je toch de behoefte hebt en dus alleen gaat (of alleen met de groep). Waarom wil je partner niet?
  Moderator donderdag 27 december 2018 @ 11:24:54 #13
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_183998639
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 11:19 schreef Samuel24 het volgende:
Ja het kostenplaatje he. Dat is dan toch iets waar ik dan een beetje onzeker van word. Ik ben vrij zuinig. Dus ik voel het al gauw in mijn portemonnee. :')
Tja, dat is vooral iets psychisch. Mijn vrouw is ook heel zuinig, maar achteraf is ze altijd heel blij dat ze het heeft uitgegeven. Juist omdat het aan iets is uitgegeven waar ze veel plezier aan beleeft. En geld meenemen naar je graf is ook weer zo zonde. Maar goed, wij hebben dan ook geen nakomelingen om iets aan na te laten.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 27 december 2018 @ 11:27:22 #14
475456 Samuel24
pi_183998701
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 11:21 schreef Lunatiek het volgende:

Je partner vertellen dat als die niet meegaat, je toch de behoefte hebt en dus alleen gaat (of alleen met de groep). Waarom wil je partner niet?
Ik heb eigenlijk geen idee, Het enige antwoord wat hij geeft als ik het hem vraag is nee! :')
Ik denk dat hij misschien toch een beetje bang is.
  Moderator donderdag 27 december 2018 @ 11:29:22 #15
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_183998740
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 11:19 schreef SeLang het volgende:
En alle (?) reisverslagen van alle FOK!-ers sinds 2016 staan in het centrale reisverslagen topic van TRV
Als het goed is wel. Kan zijn dat we er eens eentje gemist hebben, omdat die in een centraal topic van een land of stad staat verborgen, maar dat denk ik niet. Van oudere reisverslagen hebben we ook nog een lijstje, maar dat is niet up to date en wij (de TRV-mods) wilden niet elk oud topic gaan uitpluizen en plaatsen in het centrale reisverslagen topic.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 27 december 2018 @ 11:34:14 #16
475456 Samuel24
pi_183998857
quote:
7s.gif Op donderdag 27 december 2018 11:24 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Tja, dat is vooral iets psychisch. Mijn vrouw is ook heel zuinig, maar achteraf is ze altijd heel blij dat ze het heeft uitgegeven. Juist omdat het aan iets is uitgegeven waar ze veel plezier aan beleeft. En geld meenemen naar je graf is ook weer zo zonde. Maar goed, wij hebben dan ook geen nakomelingen om iets aan na te laten.
Oh ja dat scheel natuurlijk he.
Maar ik denk dat het best mogelijk moet zijn om op vakantie te gaan zonder daar meteen een voortuin voor te moeten uitgeven lijkt mij.
  Moderator donderdag 27 december 2018 @ 11:37:01 #17
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_183998933
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 11:27 schreef Samuel24 het volgende:
Ik heb eigenlijk geen idee, Het enige antwoord wat hij geeft als ik het hem vraag is nee! :')
Ik denk dat hij misschien toch een beetje bang is.
Dat zou ik dan toch eens proberen te bespreken met hem. Is het een angst voor het vreemde, of voor vliegen, of voor hoe jullie als stel worden gezien in andere landen? Wellicht kun je hem dan over die angst heen helpen.

Kan natuurlijk ook zijn dat hij een huismus is en dat het niets met angst te maken heeft. :P.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator donderdag 27 december 2018 @ 11:41:29 #18
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_183999049
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 11:34 schreef Samuel24 het volgende:
Oh ja dat scheel natuurlijk he.
Maar ik denk dat het best mogelijk moet zijn om op vakantie te gaan zonder daar meteen een voortuin voor te moeten uitgeven lijkt mij.
Ik ken de prijs niet van een gemiddelde voortuin, maar voor de meeste budgetten is wel wat te bedenken. Ik vind het alleen zonde om op reis te gaan en dan zaken te laten vanwege de financiën. Ik ga niet helemaal naar plaats X voor bezienswaardigheid Y om deze dan van een afstandje te bekijken omdat het daar gratis is en bij de bezienswaardigheid zelf bijvoorbeeld ¤ 20 per persoon. Om maar een dwarstraat te benoemen.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 27 december 2018 @ 11:42:27 #19
475456 Samuel24
pi_183999077
quote:
7s.gif Op donderdag 27 december 2018 11:37 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Kan natuurlijk ook zijn dat hij een huismus is en dat het niets met angst te maken heeft. :P.
Dat vooral inderdaad. :') Maar ik denk dat hij stiekem ook wel een beetje bang is.
  donderdag 27 december 2018 @ 11:51:26 #20
78918 SeLang
Black swans matter
pi_183999343
quote:

[..]

Niemand is zo'n gierige vrek als ik :7. Ik bespaar werkelijk op alles.
Maar je moet kijken naar de levensvreugde per uitgegeven $
Dan is een mooie reis opeens een waanzinnig koopje! Zeer goed besteed geld.

Vergeet ook niet dat een reiservaring iets is dat je hebt voor de rest van je leven. Zelf beleef ik nog dagelijks plezier aan reizen van jaren of zelfs decennia geleden. Memories O+. Dus NU gaan and make it count!
Mijn reisverslagen
pi_183999424
quote:

[..]

Wij gaan regelmatig naar een huisje in Nederland/Duitsland/België. Kost je (buiten schoolvakanties) voor een week/midweek/lang weekend iets van 200 - 500 euro (afhankelijk van de luxe die je wenst) en de benzine om er te komen. Verder niks (behalve boodschappen, maar die doe je thuis ook). Lekker zelf koken (goedkoop) of elke dag uit eten (duur). Wat je wil :s)
Maar het is heerlijk om even weg te zijn, nieuwe omgevingen te ontdekken (wandelen is gratis :7 ).
  donderdag 27 december 2018 @ 11:56:59 #22
475456 Samuel24
pi_183999469
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 11:51 schreef SeLang het volgende:

[..]

Niemand is zo'n gierige vrek als ik :7. Ik bespaar werkelijk op alles.
Maar je moet kijken naar de levensvreugde per uitgegeven $
Dan is een mooie reis opeens een waanzinnig koopje! Zeer goed besteed geld.
Ja, ik zag het net al. Wat een mooie foto´s heb jij gemaakt zeg! ^O^

quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 11:51 schreef SeLang het volgende:
Vergeet ook niet dat een reiservaring iets is dat je hebt voor de rest van je leven. Zelf beleef ik nog dagelijks plezier aan reizen van jaren of zelfs decennia geleden. Memories O+. Dus NU gaan and make it count!
Tja....dat is natuurlijk wel zo. Ik zal er eens even over na denken. Misschien dat ik wel ideeën krijg voor het komende jaar. Uiteraard wel als het weer wat warmer word. :') Met deze kou ga ik uiteraard nergens naartoe natuurlijk he.
pi_183999486
Ik heb echt nog nooit spijt gehad van een reis die ik heb gemaakt. Wel van reizen die ik niet heb gemaakt.

Als je besmet wordt met het reisvirus is er maar 1 remedie en dat is gewoon eraan toegeven. Desnoods alleen, als niemand mee wil, alleen reizen kan sowieso heel erg tof en leerzaam zijn.

Qua prijs maakt de bestemming ook heel veel verschil. Je kan luxe gaan shoppen in Dubai, of ergens in een poenerig luxe topresort gaan zitten en dan kan het best prijzig worden. Maar (andere kant van het spectrum) is low key backpacken door India, of met je fiets in Europa van camping naar camping rijden ook een optie en dan zul je misschien minder uitgeven dan thuis.
  donderdag 27 december 2018 @ 11:59:29 #24
475456 Samuel24
pi_183999514
quote:
14s.gif Op donderdag 27 december 2018 11:55 schreef Piles het volgende:

[..]

Wij gaan regelmatig naar een huisje in Nederland/Duitsland/België. Kost je (buiten schoolvakanties) voor een week/midweek/lang weekend iets van 200 - 500 euro (afhankelijk van de luxe die je wenst) en de benzine om er te komen. Verder niks (behalve boodschappen, maar die doe je thuis ook). Lekker zelf koken (goedkoop) of elke dag uit eten (duur). Wat je wil :s)
Maar het is heerlijk om even weg te zijn, nieuwe omgevingen te ontdekken (wandelen is gratis :7 ).
Met de auto naar Duitsland of België? Dat zie ik niet zitten hoor.
Ik ben ooit een keer naar Duitsland gereden en dat was mijn ergste autorit tot nu toe die ik ooit van mijn leven heb gehad. :')
  donderdag 27 december 2018 @ 12:01:36 #25
475456 Samuel24
pi_183999549
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 11:57 schreef Farenji het volgende:
Ik heb echt nog nooit spijt gehad van een reis die ik heb gemaakt. Wel van reizen die ik niet heb gemaakt.

Als je besmet wordt met het reisvirus is er maar 1 remedie en dat is gewoon eraan toegeven. Desnoods alleen, als niemand mee wil, alleen reizen kan sowieso heel erg tof en leerzaam zijn.

Qua prijs maakt de bestemming ook heel veel verschil. Je kan luxe gaan shoppen in Dubai, of ergens in een poenerig luxe topresort gaan zitten en dan kan het best prijzig worden. Maar (andere kant van het spectrum) is low key backpacken door India, of met je fiets in Europa van camping naar camping rijden ook een optie en dan zul je misschien minder uitgeven dan thuis.
Daar zeg je me wat. Dat zijn wel hele goede ideeën hoor. Fietsen kost uiteraard al helemaal niks. Het duurt alleen wel erg lang voordat je er bent. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')