abonnement Unibet Coolblue
pi_183997328
Maanden terug had ik een Pentax K-70 DSLR Zwart + 18-50mm + 50-200mm gekocht.

Vooral de kids gaan op de foto maar ook mooie natuurmomenten.

Ben zeer tevreden over de camera, vooral dat deze zeker buiten gebruikt kan worden ook met regen en de kou. Wel een zware camera vergelijkbaar met mijn oude Nikon 5200. Maar dat is wennen. Neem hem altijd mee, vandaag ook. Wel een derde accu erbij gekocht want deze verorberd de accu in no time, al dan wel dat het ligt aan de instellingen en gebruik.. Lenzen zijn tevens van goede kwaliteit, nog steeds soepel in gebruik.

Wie heeft ook een Pentax K-70 en hoe bevalt deze.
  Moderator zaterdag 29 december 2018 @ 20:14:29 #2
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_184068848
Kleine voetnoot, waarschijnlijk is alleen de camera weerbestendig en niet de objectieven.

Tja, Pentax, ze maken mooi spul, maar gevalletje 'onbekend maakt onbemind' volgens mij. Aanbod qua objectieven is stuk kleiner als bij Canon volgens mij.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 29 december 2018 @ 20:45:30 #3
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_184069849
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 december 2018 20:14 schreef derLudolf het volgende:
Kleine voetnoot, waarschijnlijk is alleen de camera weerbestendig en niet de objectieven.
Sommige objectieven zijn waterdicht maar lang niet allemaal.

quote:
Tja, Pentax, ze maken mooi spul, maar gevalletje 'onbekend maakt onbemind' volgens mij. Aanbod qua objectieven is stuk kleiner als bij Canon volgens mij.
Ik vergelijk Pentax wel eens met Olympus. Beide maken camera's die bijzonder eigengereid zijn en ook bijzonder goed. Dat eigengereide echter maakt dat ze beduidend minder populair zijn dan Canon en Nikon maar slechter zijn ze beslist niet.
Hier in huis bevinden zich een K20D en een K500

Het aanbod moderne objectieven is wat kleiner dan voor Canon, Nikon en Sony. Voor de liefhebber van oudere, manualfocus lenzen is het aanbod echter krankzinnig groot, alles met een K-mount of pdraad past en bijna elk adaptersysteem uit de 70's kent een Pentax-mount.

Met wat zoeken is er best wel apart spul te vinden voor Pentax. Vooral van Sigma zijn er fraaie smulspullen die echter wel weer wat lastiger te vinden zijn. Op ebay komen ze zo af en toe wel eens langs, in sommige buitenlanden lijkt Pentax groter te zijn dan hier.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_184084188
Ja klopt lezen zijn wel een stuk minder dan een Canon of Nikon.

Heb ook nu de Pentax 18-135mm WR

Met deze drie lezen ben ik voor nu wel tevreden
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 30 december 2018 @ 12:59:01 #5
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_184084701
Wat ik nog even niet herken uit de OP is het batterijgebruik van de K-70. Onze K500 doet een eeuwigheid met een accu, zelfs met een lens met eigen scherpstelmotor en stabilisator die ook nog eens uit die accu trekken.

Desondanks hebben we ook voor die Pentax inmiddels drie accu's plus een houder voor AA'tjes. De Chinese acculader is zelfs uit een powerbank of met de auto te voeden.

Good old K20 is zo ongeveer de zuinigste uit de stal. Loopt twee eeuwigheden op één accu en er zitten er twee in.

quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 12:42 schreef vadererik het volgende:
Ja klopt lezen zijn wel een stuk minder dan een Canon of Nikon.

Heb ook nu de Pentax 18-135mm WR

Met deze drie lezen ben ik voor nu wel tevreden
Die 18-135 is dan wel weer weerbestendig en een leuke voor-bijna-alles-lens.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  Moderator zondag 30 december 2018 @ 13:47:52 #6
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_184086111
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 20:45 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Sommige objectieven zijn waterdicht maar lang niet allemaal.

Ah oké, volgens mij is het bij Canon voorbehouden aan de L serie.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 30 december 2018 @ 14:53:28 #7
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_184087524
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 13:47 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ah oké, volgens mij is het bij Canon voorbehouden aan de L serie.
Die in elk geval. Bij Pentax zijn het de WR-types die iets langer tegen de regen kunnen.

Hou daarbij wel in de gaten dat zo'n afdichting een bepaalde levensduur heeft en in de loop van de tijd wel eens wat minder kan worden met de weerbestendigheid of het nou Pentax, Canon of iets anders is. Daarbij is die weerbestendigheid iets anders dan 'waterdicht'.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')