abonnement Unibet Coolblue
pi_183997235
Goedemorgen,

Ik ben een trotse bezitter van een Eastman AC320 akoestisch gitaar en momenteel zitten er zoals gebruikelijk stalen snaren op.
Nu zijn mijn snaren aan vervanging toe en ik vraag me af hoe het zou klinken wanneer ik ipv stalen snaren nylon snaren plaats.
Heeft iemand dat hier ook eens gedaan en blijft de klank mooi?
  Moderator donderdag 27 december 2018 @ 11:11:13 #2
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_183998355
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 10:08 schreef Antaris het volgende:
Goedemorgen,

Ik ben een trotse bezitter van een Eastman AC320 akoestisch gitaar en momenteel zitten er zoals gebruikelijk stalen snaren op.
Nu zijn mijn snaren aan vervanging toe en ik vraag me af hoe het zou klinken wanneer ik ipv stalen snaren nylon snaren plaats.
Heeft iemand dat hier ook eens gedaan en blijft de klank mooi?
Anders om moet je zeker niet doen. ;)
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_183999997
quote:
6s.gif Op donderdag 27 december 2018 11:11 schreef belsen het volgende:

[..]

Anders om moet je zeker niet doen. ;)
Op een Spaans gitaar stalen snaren plaatsen?
  Moderator donderdag 27 december 2018 @ 12:41:32 #4
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_184000305
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 12:25 schreef Antaris het volgende:

[..]

Op een Spaans gitaar stalen snaren plaatsen?
Ja, die spanning is te hoog. Klinkt prima, maar na een paar uur springt de hals ervan af. :|W
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_184000968
Ik zou het niet doen, sowieso zijn de pegs en de brug verschillend voor staal en nylon. Aan nylon snaren zit bijv niet zo'n "tonnetje" die je in de brug hangt maar nylon moet je knopen dus dat wordt een issue. Bovendien is de lengte van de hals korter van een spaanse gitaar dus je zal waarschijnlijk geen standaard stemming kunnen gebruiken.

Ik zou ook niet weten waarom je dat wil, een setje stalen snaren kost een tientje en dan heb je dat gedoe niet.
  Moderator donderdag 27 december 2018 @ 13:38:50 #6
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_184001669
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 13:13 schreef Farenji het volgende:
Ik zou het niet doen, sowieso zijn de pegs en de brug verschillend voor staal en nylon. Aan nylon snaren zit bijv niet zo'n "tonnetje" die je in de brug hangt maar nylon moet je knopen dus dat wordt een issue. Bovendien is de lengte van de hals korter van een spaanse gitaar dus je zal waarschijnlijk geen standaard stemming kunnen gebruiken.

Ik zou ook niet weten waarom je dat wil, een setje stalen snaren kost een tientje en dan heb je dat gedoe niet.
Schijnbaar is dat het probleem niet, maar door de lage spanning ontstemmen ze heel snel en daarnaast klinken ze waarschijnlijk daardoor ook niet vol en mooi.

https://www.quora.com/Can(...)ring-acoustic-guitar
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_184001760
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 10:08 schreef Antaris het volgende:
Goedemorgen,

Ik ben een trotse bezitter van een Eastman AC320 akoestisch gitaar en momenteel zitten er zoals gebruikelijk stalen snaren op.
Nu zijn mijn snaren aan vervanging toe en ik vraag me af hoe het zou klinken wanneer ik ipv stalen snaren nylon snaren plaats.
Heeft iemand dat hier ook eens gedaan en blijft de klank mooi?
Die nylon snaren moet je knopen en da's klote op een gitaar die van die gaten heeft, zodat je stalen snaren met bobbeltjes erop kan doen.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_184004023
Als je niet van plan bent om klassiek te spelen, zou ik het lekker laten. De nek verwacht de spanning van stalen snaren en je hebt kans dat die achterover buigt. Daarbij is het ontwerp van de klankkast ook anders.

Maar als je toch een eigenwijze sodemieter uit wil hangen, dan moet je wel nylon snaren met ball-ends kopen. Die worden meestal "Folk"-snaren genoemd, omdat folk-singers blijkbaar te dom zijn om een knoop te leggen.

Iets als de d'Addario Folk.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')