abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  Moderator donderdag 27 december 2018 @ 12:37:36 #151
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184000232
registreer om deze reclame te verbergen
Mick Jagger zag er toen hij jong was wel wat beter uit als nu hoor _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 27 december 2018 @ 12:38:17 #152
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_184000245
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 12:34 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Van vrouwelijke muzikanten wordt veel meer verwacht dat ze er 'goed' uitzien. Bij mannelijke muzikanten is dat amper aan de orde.
En dan is dit, in de huidige Top 2000, de hoogst genoteerde!
claudia_de_breij_210617236.jpg?itok=sPgvoe7A
  donderdag 27 december 2018 @ 12:47:09 #153
453049 BoneThugss
often copied, never duplicated
pi_184000425
quote:

[..]

Hmmzzzzz

Zet dit:

[ afbeelding ]

Eens tegenover dit:

[ afbeelding ]

Begint je al wat te dagen?

Van vrouwelijke muzikanten wordt veel meer verwacht dat ze er 'goed' uitzien. Bij mannelijke muzikanten is dat amper aan de orde.
Goeie foto wel van Mick Jagger.

En die 'vrouw' :')
Fan van Kim-Holland
pi_184000447
quote:

Wie verwacht dat? Dezelfde mensen die muziek van leuke dames luisteren?

Het zal mij worst wezen hoe een artiest er uit ziet.
The gravest, most persistent sin of mankind lies in not treating everyone as an individual - Mark Helprin
  donderdag 27 december 2018 @ 12:48:49 #155
471590 Oostwoud
MinderMinderMinder
pi_184000458
quote:

[..]

Hmmzzzzz

Zet dit:

[ afbeelding ]

Eens tegenover dit:

[ afbeelding ]

Adele, ja dat is een type waar veel mannen vast wakker van zullen liggen. Of Etta James :')
Voor de vrouwen: Meat Loaf, ook zo'n adonis. Barry White, 'The Walrus of Love' :')

vol6_1024x1024.jpg?v=1519777338
1. Neem NL paspoorten af van allochtonen.
2. Daarna deporteer je allochtone criminelen omdat ze een bedreiging voor de maatschappij zijn.
3. Op grond van mensenrechten deporteren we families: gezinshereniging.
4. De overblijvers geef je een oprotpremie.
pi_184000657
quote:

[..

Van wie moet dat? Volgens mij vooral van zichzelf als je ziet hoe vrouwen tegenwoordig aandacht proberen te krijgen voor hun 'muziek'; halfnaakt op het podium, in videoclips, Insta etc.
Iemand die echt wat kan heeft dat helemaal niet nodig. Daarom neem ik zulke vrouwelijke 'muzikanten' die met hun tieten staan te zwaaien in hun stringetje ook niet serieus, laat staan dat ik naar hun 'muziek' luister :')
  donderdag 27 december 2018 @ 13:01:33 #157
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_184000743
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 12:48 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Adele, ja dat is een type waar veel mannen vast wakker van zullen liggen. Of Etta James :')
Voor de vrouwen: Meat Loaf, ook zo'n adonis. Barry White, 'The Walrus of Love' :')

[ afbeelding ]
Adele

adelestage0802a.jpg?w968

Meat loaf

Meat-Loaf3.jpg

Hmmzzzzz...
Daarbij is Adele al niet meer zo stevig. En is dat afvallen en 'uppen' in uiterlijk goed geweest voor haar carriere.
Zelfde bij Etta James, die werd ook zo mooi mogelijk neergezet. En dat was nodig voor de carriere.

Maar het gaat niet om die ene uitzondering opnoemen, het gaat erom dat je uiterlijk niet mee hebben een veel grotere drempel is voor vrouwen dan voor mannen in deze industrie.

En dat is jammer.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_184000931
Geen Etta James of Billie Holiday in de top 2000, en slechts 3 nummers van Nina Simone. Gestopt met luisteren.

:T
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_184001152
quote:

[..]

Hmmzzzzz

Zet dit:

[ afbeelding ]

Eens tegenover dit:

[ afbeelding ]

Mick Jagger *;
Omnibus in omnibus.
pi_184001239
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 01:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Als echte muziekliefhebber zeggen 'hits' mij niet zoveel. Geef mij maar Roy Orbison's MGM opnamen, Chuck Berry's Mercury LPs en de totaal niet hitwaardige projecten van een Dennis Wilson, een Bettye Swann, een Candi Staton, een Darrell Banks.

Groot misverstand, denken dat een 'hit' automatisch goede muziek betekent. En gekeken naar de huidige Top 40 zou ik zeggen: verre van.

(PS: Exile on Main Street is uiteraard wel het beste album aller tijden).
Mijn god.... - ik bedoelde gewoon te zeggen dat de meeste bekende nummers van Nina Simone door mannen zijn geschreven. De hele riedel over hits hoef je echt niet af te steken; ik ben niet achterlijk.

Overigens wel grappig dat je meer mannen dan vrouwen opnoemt in je opsomming van goede muziek. Zou Molendijk dan toch gewoon een punt hebben?
DJ11 @ RADIO 49 - TOPIC
Spotify-playlist: 12/8 - Music in 12/8 time
Spotify-playlist: Produced by Trevor Horn
pi_184001261
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 12:48 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Muziek gaat om geluid, niet om het uiterlijk. Hetgeen de hele man-vrouw discussie al helemaal zo achterlijk maakt.

Laat dat nu de reden zijn dat de meeste popmuziek zulke bagger is: teveel nadruk op het visuele plaatje.

Of ja, IK VIND dat. Zoals anderen vinden dat een duister kongsi van cultuur-marxisten de nobele Westersche beschaving aan gort aan het helpen is door een paar vrouwen de Top 2000 in te manoeuvreren. Ofzo.

(Exile on Main Street, beste LP aller tijden.)
Omnibus in omnibus.
pi_184001304
Nou als het gaat om zingen, performen, heb ik het idee dat het aardig 50/50 is. Vrouwen zijn daar net zo goed in. Zijn er zat die extreem goed kunnen zingen.

Gaat het om muziekproductie, dan is het wel even een ander verhaal ja. Daarin zijn vrouwen zeldzaam. Maar dat is dan ook een heel technisch gebeuren. Mannenjob bij uitstek.
Eens kijken
pi_184001335
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 13:22 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Mijn god.... - ik bedoelde gewoon te zeggen dat de meeste bekende nummers van Nina Simone door mannen zijn geschreven. De hele riedel over hits hoef je echt niet af te steken; ik ben niet achterlijk.

Overigens wel grappig dat je meer mannen dan vrouwen opnoemt in je opsomming van goede muziek. Zou Molendijk dan toch gewoon een punt hebben?
Bekendheid? De schitterende opnamen van Roy Orbison voor het MGM-label zijn alles behalve bekend. En toch zijn ze van net zo hoge kwaliteit (en soms zelfs hoger) als zijn bejubelde Monument hits.

Dat je vervolgens in een lijstje van nog geen 10 artiesten 'het gelijk van Molendijk' denkt te zien zegt overigens wel weer voldoende. _O-
Omnibus in omnibus.
pi_184001393
quote:

[..]

Hmmzzzzz

Zet dit:

[ afbeelding ]

Eens tegenover dit:

[ afbeelding ]

Onzin. In de jaren 70 konden onooglijke mannetjes nog hits scoren, tegenwoordig allang niet meer. Looks zijn belangrijker dan ooit.

Ironisch genoeg is het eerste nummer op het eerste album van Boyle geschreven door... Mick Jagger

Jaren geleden werd World Idol gewonnen door Kurt Nilsen; een wat dikkig, rossig mannetje met een vrij bol gezicht. En hit gehad - She's So High - en daarna niks meer van gehoord.
DJ11 @ RADIO 49 - TOPIC
Spotify-playlist: 12/8 - Music in 12/8 time
Spotify-playlist: Produced by Trevor Horn
pi_184002255
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 13:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Bekendheid? De schitterende opnamen van Roy Orbison voor het MGM-label zijn alles behalve bekend. En toch zijn ze van net zo hoge kwaliteit (en soms zelfs hoger) als zijn bejubelde Monument hits.

Dat je vervolgens in een lijstje van nog geen 10 artiesten 'het gelijk van Molendijk' denkt te zien zegt overigens wel weer voldoende. _O-
Het ligt ook geheel aan het genre. In de Punk en New Wave(mijn fav. genre) is het aantal vrouwen niet zo gigantisch. Nina Hagen, Soiuxsie (Siouxsie and the Banshees) en Malaria. Meer zou ik er niet kunnen benoemen die echt goed waren.

Maar bij Idols en al die andere shit lijkt mij het aantal vrouwen behoorlijk als het om zang gaat.
  donderdag 27 december 2018 @ 14:00:33 #166
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_184002261
Ongeacht of ie nou wel of geen gelijk heeft.
Ik heb die gast wel eens tijdens het zappen voorbij zien komen, zijn er dan mensen die het gelul van deze volkomen talentloze dildo serieus nemen? _O-
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_184002722
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 13:01 schreef Cause_Mayhem het volgende:

Daarbij is Adele al niet meer zo stevig. En is dat afvallen en 'uppen' in uiterlijk goed geweest voor haar carriere.
Zelfde bij Etta James, die werd ook zo mooi mogelijk neergezet. En dat was nodig voor de carriere.

Maar het gaat niet om die ene uitzondering opnoemen, het gaat erom dat je uiterlijk niet mee hebben een veel grotere drempel is voor vrouwen dan voor mannen in deze industrie.

En dat is jammer.
Weet ik niet. Beeld is wel veel te belangrijk geworden in de muziek maar dat verliefd worden op bandleden is toch meer iets van het vrouwelijke publiek. Dat was een belangrijk onderdeel van het succes van de Stones, de Beatles en nog heel veel andere bands.

We hebben gewoon het fenomeen gehad van jongens die hard gingen oefenen op instrumenten om in een bandje te komen en zo meisjes te kunnen krijgen, terwijl meisjes vaker gingen zingen. Dat is bijna een heel genre geworden dat erg is aangeslagen, ook bij vrouwen/meisjes. Ik ken dan weer erg weinig jazz zangers maar de jazz heeft het qua populariteit afgelegd terwijl pop en rock ook gewoon open liggen voor vrouwelijke zangers zoals menig artieste of vrouwenbandje heeft laten zien. Wie welk deel daarvan pakt heeft volgens mij niks met patriarchale onderdrukking of uiterlijk te maken. Ik heb juist het idee dat mannen muziek van een 'lekker wijf' wat minder snel serieus nemen terwijl veel meisjes doen alsof knappe jongens muzikale genien zijn.
Vroeger was niet alles beter maar de toekomst wel.
  donderdag 27 december 2018 @ 14:32:30 #168
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_184003052
Poseren als fijnproever van de muziek terwijl je Beyonc uit elkaar wil trekken. :')
pi_184003661
Hij kan gelijk hebben. Je hebt wel de uitzonderingen als Lady Gaga, Amy Winehouse. Qua vocaal Adele misschien.

Maar de Rita Ora's zijn toch in de meerderheid. Plat buikje, leuk koppie. goede tieten, oppervlakkig liedje en je hebt een hit.
pi_184003678
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 21:59 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ontkent hij dat dan?

Er zijn minder vrouwen, ook verkozen door het Nederlandse publiek voor top2000

Dus wat zegt die man nou wat niet klopt?
Als er minder vrouwen zouden zijn die goede muziek maken (geheel subjectief trouwens) betekent dat nog niet dat vrouwen minder snel goede muziek maken.
"Pools are perfect for holding water"
pi_184003892
Er zijn erg veel vrouwelijke muzikanten, maar het is vaak op YouTube i.i.g zo dat die views krijgen op basis van hoe ze er uit zien en niet van hoe ze spelen. Die worden ook helemaal de hemel ingeprezen terwijl de man met bierbuik die 50x beter speelt word afgekraakt of amper views krijgt.

EN het is ook wel zo dat vrouwen vaak minder goed hun instrument beheersten dan mannen, weinig goede vrouwelijke gitaristen bijvoorbeeld, ik noem Orianthi maar dat is het dan ook wel :') Aslhey Campbell als banjo speler misschien that's it.

Drums heb je Karen Carpenter en Sheila E, maar dat is het wel..

[ Bericht 40% gewijzigd door anoniem_17012019105328 op 27-12-2018 15:08:50 ]
pi_184004045
Het kan ook zijn dat lelijke vrouwen met heel veel talent er niet komen omdat ze lelijk zijn.
pi_184004208
Vrouwen worden nog steeds minder gepusht om hun eigen weg te kiezen vergeleken met mannen. Je moet als meisje vooral lief, rustig en netjes zijn. Denk niet dat er inherent minder (exceptioneel) talent onder vrouwen is.
pi_184004259
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 23:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
Blijft toch een prachtig schouwspel; dezelfde rechtse mannetjes die te pas en te onpas waarschuwen voor de Islam en de primitiviteit die het met zich meebrengt zitten op een hoop zaken gewoon op een lijn met een doorsnee orthodoxe imam.

Hetgeen maar weer eens bevestigd dat ze niet zo zeer vijanden zien in de Islam, maar concurrentie. Vrouwen terug de keuken in schoppen zodat ze hun plaats kennen, dat willen de heren rechtse mannetjes graag zelf doen, thank you very much.

Zo, tijd voor Nina Simone.
+10
pi_184004317
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 23:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
Blijft toch een prachtig schouwspel; dezelfde rechtse mannetjes die te pas en te onpas waarschuwen voor de Islam en de primitiviteit die het met zich meebrengt zitten op een hoop zaken gewoon op een lijn met een doorsnee orthodoxe imam.

Hetgeen maar weer eens bevestigd dat ze niet zo zeer vijanden zien in de Islam, maar concurrentie. Vrouwen terug de keuken in schoppen zodat ze hun plaats kennen, dat willen de heren rechtse mannetjes graag zelf doen, thank you very much.

Zo, tijd voor Nina Simone.
Deels mee eens, maar laat dat geen reden zijn om dan maar het gevaar van de Islam te ontkennen want "hunnie denken ook zo". Als je linkse idealen daadwerkelijk hoog in het vaandel draagt ben je tegen spruitjeslucht rechts n islam facisme. Zie helaas onder links weinig kritiek op het tweede.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')