abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 26 december 2018 @ 23:17:50 #101
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_183991275
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 23:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
Blijft toch een prachtig schouwspel; dezelfde rechtse mannetjes die te pas en te onpas waarschuwen voor de Islam en de primitiviteit die het met zich meebrengt zitten op een hoop zaken gewoon op een lijn met een doorsnee orthodoxe imam.

Hetgeen maar weer eens bevestigd dat ze niet zo zeer vijanden zien in de Islam, maar concurrentie. Vrouwen terug de keuken in schoppen zodat ze hun plaats kennen, dat willen de heren rechtse mannetjes graag zelf doen, thank you very much.

Zo, tijd voor Nina Simone.
Niet altijd op de man(nen) spelen en wie haalt de islam er weer bij?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_183991302
Ondanks dat hij in dit geval gelijk heeft blijft die Molendijk wel een lul.
  Beste debater 2022 woensdag 26 december 2018 @ 23:18:37 #103
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183991305
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 23:15 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dat heeft alles te maken met hoe het onderwijs nu is vormgegeven. Dat komt op zijn zachtst gezegd de gemiddelde man niet ten goede.
... teveel vrouwen voor de klas, he... :N
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_183991364
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 23:15 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dat heeft alles te maken met hoe het onderwijs nu is vormgegeven. Dat komt op zijn zachtst gezegd de gemiddelde man niet ten goede.
Die vormgeving is al eeuwenlang door mannen bepaald .
Het is niet zo dat mannen dommer zijn geworden of dat de laatste 30 jaar de manier van lesgeven
minder is geworden voor mannen.
Vrouwen zijn zich bewuster geworden dat ze niet hoeven onder te doen voor mannen in studies.
En ze willen niet zo snel meer thuis zitten , voor de kinderen zorgen het aanrecht poetsen.
  Moderator woensdag 26 december 2018 @ 23:21:43 #105
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183991430
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 23:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Doe dat nou niet. Nu komt LXIV of een van z'n medestanders weer met het verhaal van negers die harder lopen dan blanken, om uiteindelijk met een hoop bruine bochten weer heel Gobineau-esque uit te komen op een pseudo-wetenschappelijk verhaal over het gepredestineerde lot van de Aziaat, die echt de superslimste van allemaal is, waardoor het voornoemde verhaal vooral niet racistisch bedoeld is, en daarmee het relaas over de povere aanleg voor muzikaliteit bij vrouwen evenzo niet seksistisch.

lol
weet ik veel joh

persoonlijk denk ik dat vrouwen aan het eind van de dag betere muziekanten zijn
mooiere stemmen om naar te luisteren en ze kunnen emoties beter overbrengen ... wat dat betreft is het een vals argument, dat er meer mannen in de top2000 staan wil niet zeggen dat ze beter zijn, enkel dat er meer zijn

maar de meeste sporten zullen altijd wel mannendingetjes blijven
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183991464
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 23:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

... teveel vrouwen voor de klas, he... :N
Jongens willen minder dan vroeger docent worden. Waarom ?
Is dat onderzocht ?
  Beste debater 2022 woensdag 26 december 2018 @ 23:23:57 #107
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183991515
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 23:22 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jongens willen minder dan vroeger docent worden. Waarom ?
Is dat onderzocht ?
Ik gok de 'feminisering' van het onderwijs, Blues... Vrouwen... :N
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator woensdag 26 december 2018 @ 23:25:58 #108
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183991571
willen jongens minder voor de klas staan of hebben ze meer concurrentie van vrouwen vandaag de dag?

als er in jaar A bv 10 volvo's zijn en er daarna in jaar B ook 11 mercedessen zijn wil dat niet direct zeggen dat er minder volvo's zijn maar dat Mercedes op de markt is gekomen

vrouwen hebben een paar duizend jaar achterstand, dat zijn we pas nu net aan het inlopen met zijn allen, daar kun je niet dit soort conclusies aan verbinden zonder extra data
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Beste debater 2022 woensdag 26 december 2018 @ 23:27:10 #109
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183991608
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 23:25 schreef sp3c het volgende:
willen jongens minder voor de klas staan of hebben ze meer concurrentie van vrouwen vandaag de dag?

als er in jaar A bv 10 volvo's zijn en er daarna in jaar B ook 11 mercedessen zijn wil dat niet direct zeggen dat er minder volvo's zijn maar dat Mercedes op de markt is gekomen

vrouwen hebben een paar duizend jaar achterstand, dat zijn we pas nu net aan het inlopen met zijn allen, daar kun je niet dit soort conclusies aan verbinden zonder extra data
Jordan Peterson - VZMH - zegt van niet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator woensdag 26 december 2018 @ 23:27:38 #110
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183991624
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 23:27 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Jordan Peterson - VZMH - zegt van niet.
ik weet niet wie dat is
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Beste debater 2022 woensdag 26 december 2018 @ 23:28:01 #111
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183991636
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 23:27 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik weet niet wie dat is
Dat is de messias.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator woensdag 26 december 2018 @ 23:28:16 #112
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183991647
niet voor mij
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183991736
quote:
Het aantal mannen dat kiest voor het beroep van leraar, loopt al jaren terug, blijkt uit cijfers van het Centrum voor Arbeidsverhoudingen. Dat zou komen door de beperkte kansen om carrière te maken en het relatief lage salaris voor basisschoolleraren. Ook heeft het beroep niet langer het aanzien dat het vroeger had.
https://www.nationaleonde(...)-basisonderwijs.html
  Moderator woensdag 26 december 2018 @ 23:32:08 #114
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183991756
lijkt me een prima antwoord op je vraag
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183992292
Did they all just assume genders? :(
pi_183992341
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 23:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
Blijft toch een prachtig schouwspel; dezelfde rechtse mannetjes die te pas en te onpas waarschuwen voor de Islam en de primitiviteit die het met zich meebrengt zitten op een hoop zaken gewoon op een lijn met een doorsnee orthodoxe imam.

Hetgeen maar weer eens bevestigd dat ze niet zo zeer vijanden zien in de Islam, maar concurrentie. Vrouwen terug de keuken in schoppen zodat ze hun plaats kennen, dat willen de heren rechtse mannetjes graag zelf doen, thank you very much.

Zo, tijd voor Nina Simone.
Dat er wat aan jouw perceptie ontbreekt met dusdanig zelf ingekleurde idiote misstanden, dat word maar weer eens bevestigd. Wat een kolderieke nonsens is dit zeg ai ai.

Zo, tijd voor Pussy Riot. En dan Agnes Obel.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_183992391
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 23:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat is de messias.
dat is toch die nazi sympathisant?
  donderdag 27 december 2018 @ 00:11:38 #118
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_183992989
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 23:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wat fijn dat we nu internetfora hebben waarop onzekere mannetjes met kleine piemelsyndroom na het lezen van de zoveelste hersenscheet op het web hun chronische drang tot compensatie kunnen delen met hun mede-incels, circle-jerkend mijmeren over de kwaliteiten van den waarlijcke man en de inherente tekortkomingen van vrouwen, negers en alles wat kennelijk nog meer door Soros cum suis gesponsord wordt.
Spoor jij wel? Gewoon even oprechte belangstelling...

Waarom kun je niet gewoon inhoudelijk op het onderwerp reageren zonder karikaturen van andere mensen te maken? En hoe veel beter dan die Roland Molendijk ben je eigenlijk als je dat doet?

Ondanks een nadrukkelijke oproep tot meer vrouwen in de Top 2000 - en ruime aandacht hiervoor - staat er in de Top 25 van die lijst maar één vrouw. En dat is dan ook nog eens Claudia de Breij. Misschien verandert het in de toekomst geleidelijk, maar momenteel wordt de meeste muziek (en daarmee ook de meeste goede muziek) door mannen gemaakt.
pi_183993018
Altijd maar die gekwetsten in Nederland.. Kunnen we niet alle tere zieltjes in een reservaat stoppen met een groot hek eromheen.
pi_183993061
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 23:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
Zo, tijd voor Nina Simone.
Vrijwel alle grote hits van Nina Simone werden door mannen geschreven.
pi_183993482
Ronald is een baas en heeft gelijk.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Beste debater 2022 donderdag 27 december 2018 @ 00:34:15 #123
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183993489
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 00:15 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Spoor jij wel? Gewoon even oprechte belangstelling...

Waarom kun je niet gewoon inhoudelijk op het onderwerp reageren zonder karikaturen van andere mensen te maken? En hoe veel beter dan die Roland Molendijk ben je eigenlijk als je dat doet?

Ondanks een nadrukkelijke oproep tot meer vrouwen in de Top 2000 - en ruime aandacht hiervoor - staat er in de Top 25 van die lijst maar één vrouw. En dat is dan ook nog eens Claudia de Breij. Misschien verandert het in de toekomst geleidelijk, maar momenteel wordt de meeste muziek (en daarmee ook de meeste goede muziek) door mannen gemaakt.
Serieus, elf?
_O-
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_183993626
quote:
Mijn kat kan nog mooier zingen dan die dame uit de eerste clip.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  Beste debater 2022 donderdag 27 december 2018 @ 01:18:07 #125
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183994353
quote:
7s.gif Op donderdag 27 december 2018 00:18 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Vrijwel alle grote hits van Nina Simone werden door mannen geschreven.
Als echte muziekliefhebber zeggen 'hits' mij niet zoveel. Geef mij maar Roy Orbison's MGM opnamen, Chuck Berry's Mercury LPs en de totaal niet hitwaardige projecten van een Dennis Wilson, een Bettye Swann, een Candi Staton, een Darrell Banks.

Groot misverstand, denken dat een 'hit' automatisch goede muziek betekent. En gekeken naar de huidige Top 40 zou ik zeggen: verre van.

(PS: Exile on Main Street is uiteraard wel het beste album aller tijden).

[ Bericht 13% gewijzigd door EttovanBelgie op 27-12-2018 01:27:48 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_183994437
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 23:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Doe dat nou niet. Nu komt LXIV of een van z'n medestanders weer met het verhaal van negers die harder lopen dan blanken, om uiteindelijk met een hoop bruine bochten weer heel Gobineau-esque uit te komen op een pseudo-wetenschappelijk verhaal over het gepredestineerde lot van de Aziaat -ahum, hier moet natuurlijk de Jood staan-, die echt de superslimste van allemaal is, waardoor het voornoemde verhaal vooral niet racistisch bedoeld is, en daarmee het relaas over de povere aanleg voor muzikaliteit bij vrouwen evenzo niet seksistisch.

lol
En zo kunnen we weer lekker inhaken op de shekels van Soros!

Is het overigens niet gewoon een getallenspelletje? 500 kerels gaan de popmuziek in en 100 vrouwen, kijken hoeveel er de top berijken?
Eenofandere lul zegt iets doms en een stel zeikers moeten er hun plasje op doen en de telegraaf maakt er ophef van. :') Nieuws! BREAKING!!!!
  Beste debater 2022 donderdag 27 december 2018 @ 01:25:03 #127
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183994450
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 01:23 schreef Murdera het volgende:

[..]

En zo kunnen we weer lekker inhaken op de shekels van Soros!

Is het overigens niet gewoon een getallenspelletje? 500 kerels gaan de popmuziek in en 100 vrouwen, kijken hoeveel er de top berijken?
Eenofandere lul zegt iets doms en een stel zeikers moeten er hun plasje op doen en de telegraaf maakt er ophef van. :') Nieuws! BREAKING!!!!
Natuurlijk is het dat. Geen hond die verder wakker ligt van dit 'nieuws'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_183994683
Ik heb ook een tijdje Rock en Metal gespeeld (op een heel laag niveau). 80% mannen en 20% vrouwen?

D'r komt techniek bij kijken, en dat trekt nerds en beta's aan. Niet gek dat er dan meer mannen dan vrouwen zulke muziek maken.

Bij klassieke muziek kunnen de verhoudingen anders liggen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_183994898
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 00:11 schreef Enchanter het volgende:
Ronald Molendijk :')

zie hieronder zijn ongelijk


pi_183994930
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 01:45 schreef Lyrebird het volgende:
Ik heb ook een tijdje Rock en Metal gespeeld (op een heel laag niveau). 80% mannen en 20% vrouwen?

D'r komt techniek bij kijken, en dat trekt nerds en beta's aan. Niet gek dat er dan meer mannen dan vrouwen zulke muziek maken.

Bij klassieke muziek kunnen de verhoudingen anders liggen.
Wel als uitvoerenden, maar als componist niet zo.

In de dance zijn er wel een aantal zeer getalenteerde vrouwen, maar nog steeds flink in de minderheid.
pi_183995014
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 21:08 schreef FlippingCoin het volgende:
Oh god is de top2000 ook al weer niet divers genoeg. :') Jank jank jank. :r
Te weinig zwarte lesbische vrouwen met een immigratieachtergrond, een houten been, een afwijkend aantal chromosomen en die zich identificeren met een papagaai in die lijst!!

Terechte klacht! :(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_183995037
quote:
14s.gif Op woensdag 26 december 2018 21:43 schreef Jordy-B het volgende:
Als dit betekent dat die rotkop van Molendijk eindelijk definitief van de buis verdwijnt, dan teken ik ervoor.
Was dat die lelijke wat naast die van 15 miljoen mensen en die saggerijnige zuurkut bij idols in de jury zat?


Zoja dan eens.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_183995563
quote:
Ik dacht dat het kwam door ongelijke kansen, vooroordelen, maatschappelijke verwachtingen.
Nuh. Je muziek is gewoon kut. Heeft niets te maken met of je een mannetje of een vrouwtje bent.
Conscience do cost.
pi_183996153
Was dit een reactie op "Top 2000 VrouwenStemmen"?

quote:
Waarom is het zo belangrijk dat er meer vrouwen in de Top 2000 komen?

Seksisme en ongelijkheid komen veel voor binnen de muziekindustrie. De Top 2000 is hier een spiegel van. VrouwenStemmen vindt dat dit anders moet en deze campagne is een manier om dit concreet aan te kaarten. Door vrouwelijke artiesten te steunen hopen we de muziekindustrie een duwtje in de juiste richting te geven, zodat er ruimte komt voor meer vrouwen en diversiteit binnen de industrie. Op deze manier ontstaan er meer vrouwelijke rolmodellen die bijdragen bij aan de emancipatie van vrouwen en meisjes.

De Top 2000 gaat toch gewoon over goede muziek?

Dit klopt, en vrouwenstemmen horen daar bij. In een lijst van 'de beste muziek allertijden' is het opvallend dat er in 2017 maar 16% frontvrouwen in stonden, waarvan 86% wit was. Komt dit door gebrek aan goed vrouwenmuziek of heeft dit een andere oorzaak? Denk bijvoorbeeld aan het feit dat Etta James, Diana Ross en PJ Harvey niet in de lijst staan, allen dames die kwalitatief gezien op wereldniveau behoren. Een onderzoek uit 2017 laat zien dat hoewel het aantal vrouwelijke kunstenaars en artiesten de laatste vijftig jaar flink is toegenomen, er over deze groep beduidend minder wordt bericht in de media. Dit duidt op een bias ten gunste van mannelijk talent, die ervoor zorgt dat we als publiek dus nog niet altijd in aanraking komen met vrouwelijk talent.

Wat kan ik doen?

Heel simpel: ga stemmen! Voeg vooral nieuwe nummers gemaakt door vrouwen toe aan de Top 2000 lijst, zodat er meer vrouwen in de lijst komen! Daarnaast kun je ook stemmen op vrouwen die al in de lijst staan, zodat er meer vrouwen op een hogere positie komen te staan. Op onze Spotify-pagina vind je verschillende playlists met stemsuggesties.
Idioot initiatief imo.
Vrouwelijke artiesten krijgen te weinig aandacht, dus manipuleren we de opiniepeiling zodat ze één dag van het jaar populairder lijken? Hoe helpt dat "de emancipatie van vrouwen en meisjes", wanneer die weten dat sommige vrouwen enkel de Top 2000 haalden omdat ze vrouwen zijn?
Ze mogen blij zijn dat de actie blijkbaar weinig effect had (van 16% naar 18% vrouwen), stel dat het een groot succes was geweest, 50% vrouwen: de gemiddelde luisteraar zou tot de conclusie komen dat mannen betere muziek maken.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_183996528
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 01:45 schreef Lyrebird het volgende:
Ik heb ook een tijdje Rock en Metal gespeeld (op een heel laag niveau). 80% mannen en 20% vrouwen?

D'r komt techniek bij kijken, en dat trekt nerds en beta's aan. Niet gek dat er dan meer mannen dan vrouwen zulke muziek maken.

Bij klassieke muziek kunnen de verhoudingen anders liggen.
In het algemeen spelen ook meer mannen in bands. Zie zelden een vrouw het slagwerk etc bespelen.
Bij zang zullen de verhoudingen wel ongeveer gelijk liggen. Wat maakt het ook uit. Zo werken er meer vrouwen in de zorgsector en werken er meer mannen in de bouw. Niets om je druk over te maken.

Viool zie je wel veel dames op topniveau.
pi_183996629
Oh nee, een mening van iemand staat mij niet aan! Schande, hoe durft hij/zij! Racisme! Discriminatie! Facisme! En ga zo maar door.

Wat een tering kleuterscholieren is men geworden zeg. Enige vorm van negativiteit en men staat al op zijn tenen.

Flikker toch op met deze onzin. Kill yourself.
pi_183996748
Eerder moest Bohemian Rhapsody van 1, nu weer meer vrouwen... waarom wordt een leuke kersttraditie weer ideologisch ingezet? En was het idee van zo'n lijst niet dat "het volk" z'n mening mag laten horen?
-
pi_183996783
Symfonische metalbands hebben trouwens wel vaak vrouwen als leadzanger. Nightwish O+ Floor Jansen O+
-
pi_183996861
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 22:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, tussen het geslacht en de aangeboren aanleg voor muziek.
Idem voor schaken. Daarbij is een match toch volledig onafhankelijk van het geslacht. Toch winnen mannen altijd en zal een vrouw nooit wereldkampioen worden. Gewoon een gebrek aan toptalent. Een gebrek dat niet te compenseren valt met maatregelen van 'positieve discriminaite'. Ja, aan het begin van de match de man een kwaliteit laten inleveren. Maar daar trapt niemand in natuurlijk.
Of gebrek aan autisme bij vrouwen. :)
pi_183996994
Vrouwen kunnen wel degelijk goede muziek maken. Maar toch op grote schaal moet ik toch ook kleur bekennen dat ik liever een mannenstem hoor dan een vrouwenstem. Als ik een top nog wat lijstje moet maken dan zal deze ook voornamelijk uit mannen bestaan.

Daarnaast is het gewoon wetenschappelijk aantoonbaar dat mannen en vrouwen op heel andere frequentie hoogtes zitten. En over het algemeen vind "de mens" een lagere frequentie geluid fijner om aan te horen. Dus kwa dat betreft is het ook niet raar dat men meer voorkeur geeft aan mannelijke artiesten.
  donderdag 27 december 2018 @ 09:55:11 #141
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_183997034
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 08:50 schreef crystal_meth het volgende:
Was dit een reactie op "Top 2000 VrouwenStemmen"?

[..]

Idioot initiatief imo.
Vrouwelijke artiesten krijgen te weinig aandacht, dus manipuleren we de opiniepeiling zodat ze één dag van het jaar populairder lijken? Hoe helpt dat "de emancipatie van vrouwen en meisjes", wanneer die weten dat sommige vrouwen enkel de Top 2000 haalden omdat ze vrouwen zijn?
Ze mogen blij zijn dat de actie blijkbaar weinig effect had (van 16% naar 18% vrouwen), stel dat het een groot succes was geweest, 50% vrouwen: de gemiddelde luisteraar zou tot de conclusie komen dat mannen betere muziek maken.
Ik vind dat er percentueel gezien te weinig chinezen in de top-2000 staan. Die onderbezetting is nog veel groter dan die van de vrouwen.
Het einddoel van de top-2000 moet zijn dat er een exacte afspiegeling is van het aantal vrouwen, negers, chinezen, gehandicapten, homo's etc. Pas dan kun je over goede muziek spreken. Muziek gaat immers om exacte gelijkheid, net als kunst in het algemeen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_183997106
Verder is politiekcorrectheid de hype van 2018 geweest. In zoals Pokemon Go dat was in 2016, en Jumpstyle het was in 2007. Volgend jaar heeft men vast wel weer iets anders gevonden.. move along.
pi_183997187
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 09:36 schreef Haushofer het volgende:
Eerder moest Bohemian Rhapsody van 1, nu weer meer vrouwen... waarom wordt een leuke kersttraditie weer ideologisch ingezet? En was het idee van zo'n lijst niet dat "het volk" z'n mening mag laten horen?
Sommigen nemen die Top 2000 veel te serieus. Het is een eenvoudige traditie bestaande uit een lijstje dat bij elkaar gestemd is door een groot aantal radioluisteraars, waardoor de wat afwijkende keuzes eruit worden gefilterd en het uiteindelijk een tamelijk onopzienbarende verzameling is van alombekende nummers die de meeste mensen wel herkennen, en niemand echt voor het hoofd zullen stoten. Zoiets geeft altijd een vertekend beeld, niet alleen qua vertegenwoordigde geslachten, maar met name qua genres (oververtegenwoordiging pop/rock) en tijdperken (de allerbeste muziek ooit komt toevallig uit de laatste pakweg 50 jaar?). Neem het dus voor wat het is: simpelweg een lijstje met wat universeel herkenbare, niet onaardige nummers. Het is geen objectieve rangschikking van de belangrijkste muzikale prestaties van de mensheid, en het is ook geen acitivistische tool.

Denk overigens dat men de grootste veranderingen in de lijst zal zien zodra er een generatie stemmers het loodje legt, babyboomers bijvoorbeeld.
  donderdag 27 december 2018 @ 11:52:39 #144
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_183999363
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 09:59 schreef indiaantje89 het volgende:
Verder is politiekcorrectheid de hype van 2018 geweest. In zoals Pokemon Go dat was in 2016, en Jumpstyle het was in 2007. Volgend jaar heeft men vast wel weer iets anders gevonden.. move along.
Vooral omdat mensen als TS zich er zo graag over opwinden. Als die eens zouden beginnen dit soort shit gewoon te negeren, maar willen zich graag boos maken natuurlijk.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_183999679
Meneer Molendijk heeft gelijk. Weinig vrouwen kunnen tippen aan mannelijke muzikanten.
Ik zou zonder aarzelen een hoop goede mannelijke muzikanten kunnen opdreunen, bij vrouwen moet ik minimaal een kwartier nadenken.
Dat gezegd hebbende; ik ga nu een cd'tje uit de oude doos draaien van Molendijk *O*
´
pi_183999830
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 00:15 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Spoor jij wel? Gewoon even oprechte belangstelling...

Waarom kun je niet gewoon inhoudelijk op het onderwerp reageren zonder karikaturen van andere mensen te maken? En hoe veel beter dan die Roland Molendijk ben je eigenlijk als je dat doet?

Ondanks een nadrukkelijke oproep tot meer vrouwen in de Top 2000 - en ruime aandacht hiervoor - staat er in de Top 25 van die lijst maar één vrouw. En dat is dan ook nog eens Claudia de Breij. Misschien verandert het in de toekomst geleidelijk, maar momenteel wordt de meeste muziek (en daarmee ook de meeste goede muziek) door mannen gemaakt.
Dat is Etto voor je:
Berichten verkeerd lezen, een eigen meninkje erop projecteren en dat vervolgens uitleggen alsof het de boodschap van de oorspronkelijke user is.

Je ziet het zelfs in andere berichten:
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 01:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Als echte muziekliefhebber zeggen 'hits' mij niet zoveel. Geef mij maar Roy Orbison's MGM opnamen, Chuck Berry's Mercury LPs en de totaal niet hitwaardige projecten van een Dennis Wilson, een Bettye Swann, een Candi Staton, een Darrell Banks.

Groot misverstand, denken dat een 'hit' automatisch goede muziek betekent. En gekeken naar de huidige Top 40 zou ik zeggen: verre van.

(PS: Exile on Main Street is uiteraard wel het beste album aller tijden).
Alinea 1 is een mening, niets mis mee.
Alinea 2 wordt al wat troebeler: groot misverstand is al stellig, maar het zwakt wat af naarmate de alinea vordert. (al ben ik het met hem eens)
De laatste zin: zonder enige vorm van twijfel zijn eigen mening tot een feit verheffen. "Ik vind" zou al een enorm verschil maken in die zin. (Rolling Stones :'))
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_183999858
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 11:52 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Vooral omdat mensen als TS zich er zo graag over opwinden. Als die eens zouden beginnen dit soort shit gewoon te negeren, maar willen zich graag boos maken natuurlijk.
Te gemakkelijk.

Waarom hebben we roetveegpieten, spreken we over witte mensen en mensen van kleur? Is dat omdat mensen als TS daar boos over worden, of is dat omdat SJWs van het padje zijn geraakt?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_183999996
On-topic: vrouwen luisteren nu eenmaal anders naar muziek. Vrouwen willen graag emotioneel geraakt worden door muziek en dat tref je nu eenmaal sneller bij gangbare populaire muziek met allerlei soorten melodieus gezwijmel over liefde. Gangbare populaire muziek zoals Top 40 en Top 2000 wordt doorgaans minder gekenmerkt door innovatieve composities, spitsvondige teksten en het virtuoze bespelen van instrumenten.

Het lijkt er daarmee op alsof ik mijzelf tegen zou spreken: mijn eerdere argument zou moeten betekenen dat er veel meer vrouwen in hitlijsten zouden moeten staan. Daar komt echter het probleem (en dat is een probleem, Weinsteins zijn er net zo goed in de muziekindustrie) dat veel platenbonzen en muziekproducenten ook mannen zijn.


"It's the same old song with a different tune."

[ Bericht 1% gewijzigd door Oostwoud op 27-12-2018 12:34:22 ]
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  donderdag 27 december 2018 @ 12:33:44 #149
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_184000166
Ik denk dat ik makkelijk een lijst van 1
Non possumus non loqui
  donderdag 27 december 2018 @ 12:34:25 #150
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_184000174
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 00:15 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Spoor jij wel? Gewoon even oprechte belangstelling...

Waarom kun je niet gewoon inhoudelijk op het onderwerp reageren zonder karikaturen van andere mensen te maken? En hoe veel beter dan die Roland Molendijk ben je eigenlijk als je dat doet?

Ondanks een nadrukkelijke oproep tot meer vrouwen in de Top 2000 - en ruime aandacht hiervoor - staat er in de Top 25 van die lijst maar één vrouw. En dat is dan ook nog eens Claudia de Breij. Misschien verandert het in de toekomst geleidelijk, maar momenteel wordt de meeste muziek (en daarmee ook de meeste goede muziek) door mannen gemaakt.
Hmmzzzzz

Zet dit:



Eens tegenover dit:



Begint je al wat te dagen?

Van vrouwelijke muzikanten wordt veel meer verwacht dat ze er 'goed' uitzien. Bij mannelijke muzikanten is dat amper aan de orde.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Moderator donderdag 27 december 2018 @ 12:37:36 #151
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184000232
Mick Jagger zag er toen hij jong was wel wat beter uit als nu hoor _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 27 december 2018 @ 12:38:17 #152
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_184000245
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 12:34 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Van vrouwelijke muzikanten wordt veel meer verwacht dat ze er 'goed' uitzien. Bij mannelijke muzikanten is dat amper aan de orde.
En dan is dit, in de huidige Top 2000, de hoogst genoteerde!
pi_184000425
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 12:34 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Hmmzzzzz

Zet dit:

[ afbeelding ]

Eens tegenover dit:

[ afbeelding ]

Begint je al wat te dagen?

Van vrouwelijke muzikanten wordt veel meer verwacht dat ze er 'goed' uitzien. Bij mannelijke muzikanten is dat amper aan de orde.
Goeie foto wel van Mick Jagger.

En die 'vrouw' :')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_184000447
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 12:34 schreef Cause_Mayhem het volgende:

Van vrouwelijke muzikanten wordt veel meer verwacht dat ze er 'goed' uitzien. Bij mannelijke muzikanten is dat amper aan de orde.
Wie verwacht dat? Dezelfde mensen die muziek van leuke dames luisteren?

Het zal mij worst wezen hoe een artiest er uit ziet.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_184000458
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 12:34 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Hmmzzzzz

Zet dit:

[ afbeelding ]

Eens tegenover dit:

[ afbeelding ]

Begint je al wat te dagen?

Van vrouwelijke muzikanten wordt veel meer verwacht dat ze er 'goed' uitzien. Bij mannelijke muzikanten is dat amper aan de orde.
Adele, ja dat is een type waar veel mannen vast wakker van zullen liggen. Of Etta James :')
Voor de vrouwen: Meat Loaf, ook zo'n adonis. Barry White, 'The Walrus of Love' :')

Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_184000657
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 12:34 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..

Van vrouwelijke muzikanten wordt veel meer verwacht dat ze er 'goed' uitzien. Bij mannelijke muzikanten is dat amper aan de orde.
Van wie moet dat? Volgens mij vooral van zichzelf als je ziet hoe vrouwen tegenwoordig aandacht proberen te krijgen voor hun 'muziek'; halfnaakt op het podium, in videoclips, Insta etc.
Iemand die echt wat kan heeft dat helemaal niet nodig. Daarom neem ik zulke vrouwelijke 'muzikanten' die met hun tieten staan te zwaaien in hun stringetje ook niet serieus, laat staan dat ik naar hun 'muziek' luister :')
´
  donderdag 27 december 2018 @ 13:01:33 #157
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_184000743
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 12:48 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Adele, ja dat is een type waar veel mannen vast wakker van zullen liggen. Of Etta James :')
Voor de vrouwen: Meat Loaf, ook zo'n adonis. Barry White, 'The Walrus of Love' :')

[ afbeelding ]
Adele





Meat loaf



Hmmzzzzz...
Daarbij is Adele al niet meer zo stevig. En is dat afvallen en 'uppen' in uiterlijk goed geweest voor haar carriere.
Zelfde bij Etta James, die werd ook zo mooi mogelijk neergezet. En dat was nodig voor de carriere.

Maar het gaat niet om die ene uitzondering opnoemen, het gaat erom dat je uiterlijk niet mee hebben een veel grotere drempel is voor vrouwen dan voor mannen in deze industrie.

En dat is jammer.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_184000931
Geen Etta James of Billie Holiday in de top 2000, en slechts 3 nummers van Nina Simone. Gestopt met luisteren.


:T
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Beste debater 2022 donderdag 27 december 2018 @ 13:19:20 #159
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184001152
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 12:34 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Hmmzzzzz

Zet dit:

[ afbeelding ]

Eens tegenover dit:

[ afbeelding ]

Begint je al wat te dagen?

Van vrouwelijke muzikanten wordt veel meer verwacht dat ze er 'goed' uitzien. Bij mannelijke muzikanten is dat amper aan de orde.
Mick Jagger *;
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_184001239
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 01:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Als echte muziekliefhebber zeggen 'hits' mij niet zoveel. Geef mij maar Roy Orbison's MGM opnamen, Chuck Berry's Mercury LPs en de totaal niet hitwaardige projecten van een Dennis Wilson, een Bettye Swann, een Candi Staton, een Darrell Banks.

Groot misverstand, denken dat een 'hit' automatisch goede muziek betekent. En gekeken naar de huidige Top 40 zou ik zeggen: verre van.

(PS: Exile on Main Street is uiteraard wel het beste album aller tijden).
Mijn god.... - ik bedoelde gewoon te zeggen dat de meeste bekende nummers van Nina Simone door mannen zijn geschreven. De hele riedel over hits hoef je echt niet af te steken; ik ben niet achterlijk.

Overigens wel grappig dat je meer mannen dan vrouwen opnoemt in je opsomming van goede muziek. Zou Molendijk dan toch gewoon een punt hebben?
  Beste debater 2022 donderdag 27 december 2018 @ 13:23:09 #161
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184001261
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 12:48 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Adele, ja dat is een type waar veel mannen vast wakker van zullen liggen. Of Etta James :')
Voor de vrouwen: Meat Loaf, ook zo'n adonis. Barry White, 'The Walrus of Love' :')

[ afbeelding ]
Muziek gaat om geluid, niet om het uiterlijk. Hetgeen de hele man-vrouw discussie al helemaal zo achterlijk maakt.

Laat dat nu de reden zijn dat de meeste popmuziek zulke bagger is: teveel nadruk op het visuele plaatje.

Of ja, IK VIND dat. Zoals anderen vinden dat een duister kongsi van cultuur-marxisten de nobele Westersche beschaving aan gort aan het helpen is door een paar vrouwen de Top 2000 in te manoeuvreren. Ofzo.

(Exile on Main Street, beste LP aller tijden.)
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_184001304
Nou als het gaat om zingen, performen, heb ik het idee dat het aardig 50/50 is. Vrouwen zijn daar net zo goed in. Zijn er zat die extreem goed kunnen zingen.

Gaat het om muziekproductie, dan is het wel even een ander verhaal ja. Daarin zijn vrouwen zeldzaam. Maar dat is dan ook een heel technisch gebeuren. Mannenjob bij uitstek.
Eens kijken
  Beste debater 2022 donderdag 27 december 2018 @ 13:26:05 #163
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184001335
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 13:22 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Mijn god.... - ik bedoelde gewoon te zeggen dat de meeste bekende nummers van Nina Simone door mannen zijn geschreven. De hele riedel over hits hoef je echt niet af te steken; ik ben niet achterlijk.

Overigens wel grappig dat je meer mannen dan vrouwen opnoemt in je opsomming van goede muziek. Zou Molendijk dan toch gewoon een punt hebben?
Bekendheid? De schitterende opnamen van Roy Orbison voor het MGM-label zijn alles behalve bekend. En toch zijn ze van net zo hoge kwaliteit (en soms zelfs hoger) als zijn bejubelde Monument hits.

Dat je vervolgens in een lijstje van nog geen 10 artiesten 'het gelijk van Molendijk' denkt te zien zegt overigens wel weer voldoende. _O-
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_184001393
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 12:34 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Hmmzzzzz

Zet dit:

[ afbeelding ]

Eens tegenover dit:

[ afbeelding ]

Begint je al wat te dagen?

Van vrouwelijke muzikanten wordt veel meer verwacht dat ze er 'goed' uitzien. Bij mannelijke muzikanten is dat amper aan de orde.
Onzin. In de jaren 70 konden onooglijke mannetjes nog hits scoren, tegenwoordig allang niet meer. Looks zijn belangrijker dan ooit.

Ironisch genoeg is het eerste nummer op het eerste album van Boyle geschreven door... Mick Jagger

Jaren geleden werd World Idol gewonnen door Kurt Nilsen; een wat dikkig, rossig mannetje met een vrij bol gezicht. Eén hit gehad - She's So High - en daarna niks meer van gehoord.
pi_184002255
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 13:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Bekendheid? De schitterende opnamen van Roy Orbison voor het MGM-label zijn alles behalve bekend. En toch zijn ze van net zo hoge kwaliteit (en soms zelfs hoger) als zijn bejubelde Monument hits.

Dat je vervolgens in een lijstje van nog geen 10 artiesten 'het gelijk van Molendijk' denkt te zien zegt overigens wel weer voldoende. _O-
Het ligt ook geheel aan het genre. In de Punk en New Wave(mijn fav. genre) is het aantal vrouwen niet zo gigantisch. Nina Hagen, Soiuxsie (Siouxsie and the Banshees) en Malaria. Meer zou ik er niet kunnen benoemen die echt goed waren.

Maar bij Idols en al die andere shit lijkt mij het aantal vrouwen behoorlijk als het om zang gaat.
  † In Memoriam † donderdag 27 december 2018 @ 14:00:33 #166
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_184002261
Ongeacht of ie nou wel of geen gelijk heeft.
Ik heb die gast wel eens tijdens het zappen voorbij zien komen, zijn er dan mensen die het gelul van deze volkomen talentloze dildo serieus nemen? _O-
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_184002722
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 13:01 schreef Cause_Mayhem het volgende:

Daarbij is Adele al niet meer zo stevig. En is dat afvallen en 'uppen' in uiterlijk goed geweest voor haar carriere.
Zelfde bij Etta James, die werd ook zo mooi mogelijk neergezet. En dat was nodig voor de carriere.

Maar het gaat niet om die ene uitzondering opnoemen, het gaat erom dat je uiterlijk niet mee hebben een veel grotere drempel is voor vrouwen dan voor mannen in deze industrie.

En dat is jammer.
Weet ik niet. Beeld is wel veel te belangrijk geworden in de muziek maar dat verliefd worden op bandleden is toch meer iets van het vrouwelijke publiek. Dat was een belangrijk onderdeel van het succes van de Stones, de Beatles en nog heel veel andere bands.

We hebben gewoon het fenomeen gehad van jongens die hard gingen oefenen op instrumenten om in een bandje te komen en zo meisjes te kunnen krijgen, terwijl meisjes vaker gingen zingen. Dat is bijna een heel genre geworden dat erg is aangeslagen, ook bij vrouwen/meisjes. Ik ken dan weer erg weinig jazz zangers maar de jazz heeft het qua populariteit afgelegd terwijl pop en rock ook gewoon open liggen voor vrouwelijke zangers zoals menig artieste of vrouwenbandje heeft laten zien. Wie welk deel daarvan pakt heeft volgens mij niks met patriarchale onderdrukking of uiterlijk te maken. Ik heb juist het idee dat mannen muziek van een 'lekker wijf' wat minder snel serieus nemen terwijl veel meisjes doen alsof knappe jongens muzikale genien zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 27 december 2018 @ 14:32:30 #168
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_184003052
Poseren als fijnproever van de muziek terwijl je Beyoncé uit elkaar wil trekken. :')
pi_184003661
Hij kan gelijk hebben. Je hebt wel de uitzonderingen als Lady Gaga, Amy Winehouse. Qua vocaal Adele misschien.

Maar de Rita Ora's zijn toch in de meerderheid. Plat buikje, leuk koppie. goede tieten, oppervlakkig liedje en je hebt een hit.
pi_184003678
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 21:59 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ontkent hij dat dan?

Er zijn minder vrouwen, ook verkozen door het Nederlandse publiek voor top2000

Dus wat zegt die man nou wat niet klopt?
Als er minder vrouwen zouden zijn die goede muziek maken (geheel subjectief trouwens) betekent dat nog niet dat vrouwen minder snel goede muziek maken.
"Pools are perfect for holding water"
pi_184003892
Er zijn erg veel vrouwelijke muzikanten, maar het is vaak op YouTube i.i.g zo dat die views krijgen op basis van hoe ze er uit zien en niet van hoe ze spelen. Die worden ook helemaal de hemel ingeprezen terwijl de man met bierbuik die 50x beter speelt word afgekraakt of amper views krijgt.

EN het is ook wel zo dat vrouwen vaak minder goed hun instrument beheersten dan mannen, weinig goede vrouwelijke gitaristen bijvoorbeeld, ik noem Orianthi maar dat is het dan ook wel :') Aslhey Campbell als banjo speler misschien that's it.

Drums heb je Karen Carpenter en Sheila E, maar dat is het wel..

[ Bericht 40% gewijzigd door #ANONIEM op 27-12-2018 15:08:50 ]
pi_184004045
Het kan ook zijn dat lelijke vrouwen met heel veel talent er niet komen omdat ze lelijk zijn.
pi_184004208
Vrouwen worden nog steeds minder gepusht om hun eigen weg te kiezen vergeleken met mannen. Je moet als meisje vooral lief, rustig en netjes zijn. Denk niet dat er inherent minder (exceptioneel) talent onder vrouwen is.
pi_184004259
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 23:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
Blijft toch een prachtig schouwspel; dezelfde rechtse mannetjes die te pas en te onpas waarschuwen voor de Islam en de primitiviteit die het met zich meebrengt zitten op een hoop zaken gewoon op een lijn met een doorsnee orthodoxe imam.

Hetgeen maar weer eens bevestigd dat ze niet zo zeer vijanden zien in de Islam, maar concurrentie. Vrouwen terug de keuken in schoppen zodat ze hun plaats kennen, dat willen de heren rechtse mannetjes graag zelf doen, thank you very much.

Zo, tijd voor Nina Simone.
+10
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_184004317
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 23:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
Blijft toch een prachtig schouwspel; dezelfde rechtse mannetjes die te pas en te onpas waarschuwen voor de Islam en de primitiviteit die het met zich meebrengt zitten op een hoop zaken gewoon op een lijn met een doorsnee orthodoxe imam.

Hetgeen maar weer eens bevestigd dat ze niet zo zeer vijanden zien in de Islam, maar concurrentie. Vrouwen terug de keuken in schoppen zodat ze hun plaats kennen, dat willen de heren rechtse mannetjes graag zelf doen, thank you very much.

Zo, tijd voor Nina Simone.
Deels mee eens, maar laat dat geen reden zijn om dan maar het gevaar van de Islam te ontkennen want "hunnie denken ook zo". Als je linkse idealen daadwerkelijk hoog in het vaandel draagt ben je tegen spruitjeslucht rechts én islam facisme. Zie helaas onder links weinig kritiek op het tweede.
  donderdag 27 december 2018 @ 15:24:51 #176
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_184004383
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 15:05 schreef MisterLastName het volgende:
Er zijn erg veel vrouwelijke muzikanten, maar het is vaak op YouTube i.i.g zo dat die views krijgen op basis van hoe ze er uit zien en niet van hoe ze spelen. Die worden ook helemaal de hemel ingeprezen terwijl de man met bierbuik die 50x beter speelt word afgekraakt of amper views krijgt.

EN het is ook wel zo dat vrouwen vaak minder goed hun instrument beheersten dan mannen, weinig goede vrouwelijke gitaristen bijvoorbeeld, ik noem Orianthi maar dat is het dan ook wel :') Aslhey Campbell als banjo speler misschien that's it.

Drums heb je Karen Carpenter en Sheila E, maar dat is het wel..
Meg White
We have always been at war with Eastasia.
pi_184004416
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 15:05 schreef MisterLastName het volgende:
Er zijn erg veel vrouwelijke muzikanten, maar het is vaak op YouTube i.i.g zo dat die views krijgen op basis van hoe ze er uit zien en niet van hoe ze spelen. Die worden ook helemaal de hemel ingeprezen terwijl de man met bierbuik die 50x beter speelt word afgekraakt of amper views krijgt.

EN het is ook wel zo dat vrouwen vaak minder goed hun instrument beheersten dan mannen, weinig goede vrouwelijke gitaristen bijvoorbeeld, ik noem Orianthi maar dat is het dan ook wel :') Aslhey Campbell als banjo speler misschien that's it.
Bonnie Rait mag genoemd worden, en in de rock is Jennifer Batten een legende natuurlijk. Maar ze zijn in de minderheid, misschien omdat mannen meer dan vrouwen de neiging hebben om als een autist uren-, weken-, maandenlang in hun kamertje te zitten pielen op die perfecte loopjes. Vrouwen hebben het daarvoor veel te druk, met de was doen, plees schrobben en eten koken enzo.
  donderdag 27 december 2018 @ 15:30:56 #178
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184004549
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 12:16 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Dat is Etto voor je:
Berichten verkeerd lezen, een eigen meninkje erop projecteren en dat vervolgens uitleggen alsof het de boodschap van de oorspronkelijke user is.
Ik ben tot de conclusie gekomen dat hij gewoon stapelgek is. We hebben het over de muziek van de Top 2000 en hij heeft het over rechtse mensen die hun vrouw de keuken in schoppen.

Dat is geen chargeren meer, dat is een discussie aangrijpen om ongelimiteerd met modder te kunnen gooien en even lekker je frustraties te botvieren.
pi_184004605
Het is gewoon niet zo slim als je op tv bent omdat je door je vriendje naar voren bent geschoven en jouw bekendste nummer 'De Rode Schoentjes' is, om dan iets te gaan roepen over (muzikale) kwaliteiten van anderen.

Verder moet hij natuurlijk gewoon zijn mening mogen hebben, maar dat is vers twee. PC neemt idiote vormen aan. Zie ook het commentaar over Navratilova die volstrekt terecht opmerkt dat het oneerlijke competitie is om een transseksuele man->vrouw toe te laten tot een competitie met uitsluitend vrouwen.

Inclusiviteit wordt op die manier exclusiviteit: PC mening, of je bek dicht.
pi_184004820
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 20:39 schreef LXIV het volgende:

[..]

https://www.telegraaf.nl/(...)rouwelijke-artiesten

Wat een #OPHEF weer. Hij heeft toch gewoon gelijk? Natuurlijk, genoeg vrouwen die er leuk uitzien en ijverig hun danspasjes instuderen. Maar echt muziek componeren en uitvoeren, dat is kunst. Daar hebben vrouwen gewoon niet zoveel te zoeken.
En zo vinden we op nr 56 Guus Meeuwis, met het onvergetelijke Brabant.

Ik loop hier alleen
In een te stille stad
Ik heb eigenlijk nooit last
Van heimwee gehad
Maar de mensen ze slapen
De wereld gaat dicht
En dan denk ik aan Brabant
Want daar brandt nog licht
Ik loop hier alleen
In een te stille stad
Ik heb eigenlijk nooit last
Van heimwee gehad
Maar de mensen ze slapen
De wereld gaat dicht
En dan denk ik aan Brabant
Want daar brandt nog licht
En dan denk ik aan Brabant
Want daar brandt nog licht
En dan denk ik aan Brabant
Want daar brandt nog licht

Dat is pas echte kunst, mensen. Gecomponeerd en geschreven met een piemel.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  donderdag 27 december 2018 @ 15:47:15 #181
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184004997
Ronald Molendijk.
Die maakt toch bouwpakketmuziek voor vinexburgers?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_184005143
Beproefde taktiek: Shoot the messenger.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 27 december 2018 @ 15:54:26 #183
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184005213
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 15:51 schreef Montagui het volgende:
Beproefde taktiek: Shoot the messenger.
Beproefde tactiek: je geeft een mening en verdedigt die door te beweren dat je “alleen de feiten op een rij zet”.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_184005307
Persoonlijk vind ik hier vrij weinig van, behalve dat de conclusie dat mannen 'beter zijn' in het maken van muziek omdat ze de top2000 domineren mij wat voorbarig en te kort door de bocht lijkt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_184005486
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 14:54 schreef Toefjes het volgende:
Hij kan gelijk hebben. Je hebt wel de uitzonderingen als Lady Gaga, Amy Winehouse. Qua vocaal Adele misschien.

Maar de Rita Ora's zijn toch in de meerderheid. Plat buikje, leuk koppie. goede tieten, oppervlakkig liedje en je hebt een hit.
Vast wel, ik volg het niet meer zo. Maar het ging hier over de top 2000 en hoeveel bagger daar ook in mag staan, de meeste niemendalletjes zijn niet tegen het selectiecriterium van de tijd bestand.

Het zijn ook artiesten, die doen allemaal wat meer aan hun uiterlijk, ook de mannen. Dat hoort bij het in de schijnwerpers staan. Lady Gaga is niet een heel mooie vrouw, Adele evenmin, Whinehouse heeft veel uitstraling maar was ook geen model geworden. Op het podium telt vooral uitstraling, met Beth Ditto staat er wel iemand, Janis Joplin heeft een enorme présence, Grace Slick zou ik niet herkennen, Pink heeft best een knap gezicht maar daar val je ook niet stijl van achterover. Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik tot de conclusie kom dat het vooral andersom is, van Elvis, Jagger, the Beatles en Tom Jones t/m Duran Duran, Doe maar en tig boybands en artiesten als Robbie Williams sindsdien. Het zijn de mannelijke artiesten die tot sex symbool worden gemaakt, maar op het moment dat er gestemd moet worden zijn die vrouwen al lang over hun verliefdheid heen.

Het is nog niet steeds niet mijn favoriet, maar ik durf de stelling wel aan dat ik Dolly Parton muzikaal onderschat heb vanwege haar befaamde uiterlijke punten. Wat wel een verschil is, is dat mannen kunnen wegkomen met een eigen geluid zonder dat ze nou echt een zangstem hebben, terwijl vrouwen echt moeten kunnen zingen en daar dan een eigen geluid in mogen brengen. Het zijn ook andere soorten stemmen natuurlijk. Daarnaast zie je getalenteerde vrouwen bijna altijd de solo-artiest of onbetwiste front vrouw zijn. Bands als de Beatles, Stones, Queen, Chili Peppers, Led Zeppelin en, vooruit, U2 hebben meerdere dragende creatieve bandleden, die vullen allemaal bij elkaar toch een aardig stukje van de top 2000 in. Vrouwen zoeken blijkbaar zelden een dergelijke band dynamiek, het is niet zo Kate Bush, Linda Perry, Bjork, Nina Hagen etc. ooit zo'n langdurige gelijkwaardige productieve samenwerking hebben gehad, terwijl dat soort samenwerkingen in een band wel de hitmachines en ook de klassiekermachines zijn gebleken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 27 december 2018 @ 16:07:29 #186
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_184005537
Daar heeft Ronald gewoon gelijk in. Muziek is een typische mannenhobby. Zie bijvoorbeeld een forum als MUZ waar bijna alleen mannen actief zijn. En in dat geval zijn het dus ook meer mannelijke talenten die komen bovendrijven.

En vrouwelijke muzikanten die hier gekwest over zijn snappen er niks van want het gaat niet over hen.
pi_184005865
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 20:47 schreef Nober het volgende:
Luv, Cher, Madonna, Beyoncé, PInk, Britney Spears, Rihanna, Taylor Swift... beter ga je het niet vinden.
Luv en Spears in een lijstje met de rest? Ja nee :')
Overigens is Taylor Swift ook niet te vergelijken met de rest, die maakte tot 2012 Country.
  donderdag 27 december 2018 @ 16:27:02 #188
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_184006093
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 15:12 schreef Toefjes het volgende:
Het kan ook zijn dat lelijke vrouwen met heel veel talent er niet komen omdat ze lelijk zijn.
Terwijl lelijke mannen in de studio danceplaten gaan produceren en alsnog scoren door knappe vrouwen het performancewerk te laten doen.
pi_184006271
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 15:05 schreef MisterLastName het volgende:
EN het is ook wel zo dat vrouwen vaak minder goed hun instrument beheersten dan mannen, weinig goede vrouwelijke gitaristen bijvoorbeeld, ik noem Orianthi maar dat is het dan ook wel :') Aslhey Campbell als banjo speler misschien that's it.
Ligt ook wel een beetje aan het instrument. In de klassieke muziek zijn best veel vrouwen op topniveau, voornamelijk strijkinstrumenten en harp
pi_184006341
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 16:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Vast wel, ik volg het niet meer zo. Maar het ging hier over de top 2000 en hoeveel bagger daar ook in mag staan, de meeste niemendalletjes zijn niet tegen het selectiecriterium van de tijd bestand.

Het zijn ook artiesten, die doen allemaal wat meer aan hun uiterlijk, ook de mannen. Dat hoort bij het in de schijnwerpers staan. Lady Gaga is niet een heel mooie vrouw, Adele evenmin, Whinehouse heeft veel uitstraling maar was ook geen model geworden. Op het podium telt vooral uitstraling, met Beth Ditto staat er wel iemand, Janis Joplin heeft een enorme présence, Grace Slick zou ik niet herkennen, Pink heeft best een knap gezicht maar daar val je ook niet stijl van achterover. Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik tot de conclusie kom dat het vooral andersom is, van Elvis, Jagger, the Beatles en Tom Jones t/m Duran Duran, Doe maar en tig boybands en artiesten als Robbie Williams sindsdien. Het zijn de mannelijke artiesten die tot sex symbool worden gemaakt, maar op het moment dat er gestemd moet worden zijn die vrouwen al lang over hun verliefdheid heen.

Het is nog niet steeds niet mijn favoriet, maar ik durf de stelling wel aan dat ik Dolly Parton muzikaal onderschat heb vanwege haar befaamde uiterlijke punten. Wat wel een verschil is, is dat mannen kunnen wegkomen met een eigen geluid zonder dat ze nou echt een zangstem hebben, terwijl vrouwen echt moeten kunnen zingen en daar dan een eigen geluid in mogen brengen. Het zijn ook andere soorten stemmen natuurlijk. Daarnaast zie je getalenteerde vrouwen bijna altijd de solo-artiest of onbetwiste front vrouw zijn. Bands als de Beatles, Stones, Queen, Chili Peppers, Led Zeppelin en, vooruit, U2 hebben meerdere dragende creatieve bandleden, die vullen allemaal bij elkaar toch een aardig stukje van de top 2000 in. Vrouwen zoeken blijkbaar zelden een dergelijke band dynamiek, het is niet zo Kate Bush, Linda Perry, Bjork, Nina Hagen etc. ooit zo'n langdurige gelijkwaardige productieve samenwerking hebben gehad, terwijl dat soort samenwerkingen in een band wel de hitmachines en ook de klassiekermachines zijn gebleken.
^O^
pi_184006455
Er zijn zat vrouwelijke artiesten die domineren, zeker de laatste 15 jaar. Adele, Taylor Swift, Lily Allen, Rihanna, Pink, Lady Gaga, Emeli Sande, Katy Perry, Amy Winehouse, noem maar op.

Zou zeggen dat de meest succesvolle artiesten van nu vrouwen zijn.

Maar moet ook zeggen: pop en rock bands worden gedomineerd door mannen, en op een of andere manier zijn die juist oververtegenwoordigd op zulk soort lijsten. Heeft mijn inziens niet zoveel met man of vrouw te maken, maar vooral welke bands een indruk hebben achtergelaten die de tand des tijds kunnen doorstaan.
  donderdag 27 december 2018 @ 16:42:04 #192
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184006493
En Moe Tucker dan?!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_184006524
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 16:33 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ligt ook wel een beetje aan het instrument. In de klassieke muziek zijn best veel vrouwen op topniveau, voornamelijk strijkinstrumenten en harp
Dat is een feit, in klassieke muziek zijn heel veel vrouwen gewoon op top niveau en echt heel goed.
Maar qua "band instrumenten" Gitaar/Bas/Drums/Toetsen heb je er maar weinig.

Je hebt óf uitblinkers (Bonnie Rait/Orianthi/Jennifer Batton/Sheila.E) óf de gemiddelde.. (Taylor Swift/Meg White) en in mijn ogen zijn er maar weinig uitblinkers en veel gemiddelde.

Je zal een vrouw niet snel blues horen spelen zoals een Clapton of King of Mayer. Je zal een vrouw niet snel als een Charlie Watts of Ringo Starr of John Bonham horen drummen (Meg White is kutter dan kut, sorry, en Sheila E is een uitzondering O+ )

Vrouwelijke bassisten zijn er ook niet echt _O- En vrouwelijke toetsenisten? Ik ken er 1, die speelt in een enorm fijne funk band en word gesponsord door Hammond, maar de gemiddelde muzikant die 2 jaar speelt speelt beter :')
  donderdag 27 december 2018 @ 16:46:01 #194
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_184006574
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 12:34 schreef Cause_Mayhem het volgende:

Van vrouwelijke muzikanten wordt veel meer verwacht dat ze er 'goed' uitzien. Bij mannelijke muzikanten is dat amper aan de orde.
Zeker wel voor performers van populaire muziek. Ga je als puisterige, bierbuikige nerd met een goede stem proberen om de nieuwe Usher te worden dan kom je ook niet heel ver.

Punt is dat er heel veel meer manieren zijn om in de muziek actief te zijn en dat bijna alle andere manieren grotendeels door mannen worden uitgevoerd. Een voorbeeld zijn al die producers van danceplaten, iets waar uiterlijk geen drol uitmaakt. Toch bestaat het voor 99% uit mannen. Of neem al het personeel van studio's of bandleden die in de schaduw van frontmannen opereren. Het is bijna allemaal man.

Ik denk dat als vrouwen zich daar meer in zouden begeven dat ze juist een voordeel hebben omdat men het wel leuk vind als er ook eens wat vrouwen bij zijn.
  donderdag 27 december 2018 @ 16:46:04 #195
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184006577
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 16:43 schreef MisterLastName het volgende:
Je zal een vrouw niet snel als een Charlie Watts of Ringo Starr of John Bonham horen drummen (Meg White is kutter dan kut, sorry, en Sheila E is een uitzondering O+ )
En Moe Tucker dan?!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_184006610
Ja oke Moe Tucker dan!
En ik roep wel "vrouwelijke bassiste zijn er niet" maar ik heb gisteren nog een interview met Carol Kaye zitten kijken O+ O+

Die vrouw heeft meer funk in d'r vingers zitten dan Larry Graham verdomme
  donderdag 27 december 2018 @ 16:50:23 #197
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184006697
Het zijn natuurlijk ook vooral hummelige ouwe kalende kerels die dat stembiljet van de Top 2000 invullen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_184006852
quote:
14s.gif Op donderdag 27 december 2018 16:50 schreef Ringo het volgende:
Het zijn natuurlijk ook vooral hummelige ouwe kalende kerels die dat stembiljet van de Top 2000 invullen.
Ja, en millenials _O-
pi_184006872
OeH AdeLe Is zO'n GoEdE zAngerEs :')
*Adele
"WHAAAAAAABLAAAAAASCHREEEEEEUWWWKRIJJJSSSSSSS"
pi_184006892
quote:
14s.gif Op donderdag 27 december 2018 16:50 schreef Ringo het volgende:
Het zijn natuurlijk ook vooral hummelige ouwe kalende kerels die dat stembiljet van de Top 2000 invullen.
Ik volg het nu. Elk uur krijg je van die statestieken te zien, meestal meer % vrouw dan man.... _O-
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')