abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  Moderator / Redactie Sport woensdag 26 december 2018 @ 12:49:12 #26
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_183978787
registreer om deze reclame te verbergen
Dit klimaatakkoord is echt pure ellende, op elk vlak. En puurder voorbeeld van links lullen rechts vullen bestaat er niet.

De complete markt voor tweedehands auto's wordt letterlijk om zeep geholpen nog voor elektrische auto's echt gemeengoed zijn. Nog even los van het feit dat elektrisch rijden an sich nog in de kinderschoenen staat en misschien niet eens de beste oplossing meer is over 10 jaar. Vergeet niet dat je niet ff meer kan tanken met zo'n ding.

De middenklasse wordt compleet uitgemolken. Iedereen moet een fortuin uitgeven aan lastenverzwaringen en al die hippe troep waar ik persoonlijk ook nog helemaal niks in zie. Zo'n warmtepomp is wel leuk, maar totaal niet praktisch en slurpt een vermogen aan stroom.

En ook zo'n mooie: al die extra stroom is ons net niet op berekend. Al die extra stroom moet nog steeds met kolen gegenereerd worden. Extra vervuiling dus. Landen om ons heen stappen over op gas ipv kolen, wij doen het tegenovergestelde.

En de bedrijven? Die betalen geen cent.

Ik twijfelde nog of ik bij de komende verkiezingen ook de eerste kamer moest meenemen ipv alleen de provincie, nu stem ik 100% voor de eerste kamer. Dit akkoord is troep, belasting op belasting en we schieten er geen donder mee op. Moge het keihard afgeschoten worden in de eerste kamer. Iets wat niet heel ondenkbaar is, zelfs met de huidige verdeling.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_183979075
quote:
10s.gif Op woensdag 26 december 2018 12:06 schreef DJKoster het volgende:
Volgens redenatie van TS hoeft dus elk land kleiner dan het grootste land niets te doen zolang het grootste land niets doet.
nee dat is niet waar, maar als wij alleen weer iets gaan doen dan heeft het geen nut nl?
pi_183979128
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 11:46 schreef sp3c het volgende:
I don't get it?

Zegt iemand dat Nederland dit probleem wel in haar eentje op kan lossen dan?
Gaat om wie iemand een verschil kan maken? nou dat ene rode stipje niet iig :P
  woensdag 26 december 2018 @ 13:09:08 #29
34027 devlinmr
Policor galore
pi_183979191
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 12:49 schreef Nattekat het volgende:
Dit klimaatakkoord is echt pure ellende, op elk vlak. En puurder voorbeeld van links lullen rechts vullen bestaat er niet.
En toch is het bereikt met vooral rechtse partijen. Nijpels is ook VVD

quote:
De complete markt voor tweedehands auto's wordt letterlijk om zeep geholpen nog voor elektrische auto's echt gemeengoed zijn. Nog even los van het feit dat elektrisch rijden an sich nog in de kinderschoenen staat en misschien niet eens de beste oplossing meer is over 10 jaar. Vergeet niet dat je niet ff meer kan tanken met zo'n ding.

Nee hoor, waarschijnlijk trekt die zelfs aan daar er geen benzine/diesel auto's nieuw mogen worden verkocht.
Gebruik mag altijd nog.

quote:
De middenklasse wordt compleet uitgemolken. Iedereen moet een fortuin uitgeven aan lastenverzwaringen en al die hippe troep waar ik persoonlijk ook nog helemaal niks in zie. Zo'n warmtepomp is wel leuk, maar totaal niet praktisch en slurpt een vermogen aan stroom.

Er wordt om een investering gevraagd maar afhankelijk van de subsidie valt het best mee als je vervangt wanneer de oude apparaten op zijn. Daarna heb je natuurlijk ook geen gasrekening meer.

quote:
En ook zo'n mooie: al die extra stroom is ons net niet op berekend. Al die extra stroom moet nog steeds met kolen gegenereerd worden. Extra vervuiling dus. Landen om ons heen stappen over op gas ipv kolen, wij doen het tegenovergestelde.

Daar heb je een punt, echter is het geen reden om niet over te stappen. Alternatieve manieren van electriciteit opwekken gaan snel

quote:
En de bedrijven? Die betalen geen cent.

Onzin

quote:
Ik twijfelde nog of ik bij de komende verkiezingen ook de eerste kamer moest meenemen ipv alleen de provincie, nu stem ik 100% voor de eerste kamer. Dit akkoord is troep, belasting op belasting en we schieten er geen donder mee op. Moge het keihard afgeschoten worden in de eerste kamer. Iets wat niet heel ondenkbaar is, zelfs met de huidige verdeling.
Welke oplossingen heb jij voor de problemen die we zelf hebben veroorzaakt? Commentaar leveren is makkelijk. Verzin zelf wat want niks doen is geen optie
Ik ben een policor landverradende humanistische gutmensch en er nog trots op ook
pi_183979213
quote:
I don't get it?

Nederland wil dit oplossen en EU, maargoed de grootste vervuilers haken af. En nu moet ik dokken voor een akkoord wat er eerder gemaakt is? wijken ze van af dus. Nou deal over ik betaal geen cent verder dan ook. Maar ga worden gedwongen?
  woensdag 26 december 2018 @ 13:11:02 #31
34027 devlinmr
Policor galore
pi_183979218
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 13:04 schreef kree het volgende:

[..]

nee dat is niet waar, maar als wij alleen weer iets gaan doen dan heeft het geen nut nl?
China is sneller aan het verduurzamen dan wij
Ondanks dat de USA uit het klimaatakkoord zijn gestapt zijn veel staten gewoon Trump aan het negeren en aan het verduurzamen.
Ik ben een policor landverradende humanistische gutmensch en er nog trots op ook
  woensdag 26 december 2018 @ 13:11:55 #32
34027 devlinmr
Policor galore
pi_183979231
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 13:10 schreef kree het volgende:

[..]

Nederland wil dit oplossen en EU, maargoed de grootste vervuilers haken af. En nu moet ik dokken voor een akkoord wat er eerder gemaakt is? wijken ze van af dus. Nou deal over ik betaal geen cent verder dan ook. Maar ga worden gedwongen?
https://www.nrc.nl/nieuws(...)en-12902464-a1572802

https://www.duurzaambedri(...)e-mijlpalen-in-china
https://www-rtlz-nl.cdn.a(...)imaat-duurzaam-kolen
pi_183979234
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 12:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Als we weer een Elfstedentocht krijgen dan ga ik er weer in geloven en anders dan moeten we snel alle auto's verbieden

Maar zaterdag en zondag 10 c Celsius , dat is normaal weer voor eind augustus
https://www.weeronline.nl/Europa/Nederland/Utrecht/4058499
Je zal eind oktober/november bedoelen, neem ik aan.
  Moderator woensdag 26 december 2018 @ 13:13:36 #34
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183979272
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 13:10 schreef kree het volgende:

[..]

dat lijkt me een ander punt dan je met de OP leek te maken

ik ben het met je eens
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183979283
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 13:11 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ondanks dat de USA uit het klimaatakkoord zijn gestapt zijn veel staten gewoon Trump aan het negeren en aan het verduurzamen.
nou ik ben ervoor, maar wat ligt er nu op tafel dan?

USA haakte al af ok 25 kwart van de wereld EU is nog maar de vraag en China is al helemaal een verhaal. Nee gaan we hier totaal alles extreem maken terwijl de rest ff lekker doorgaat met uitstoot etc, haha wtf
pi_183979335
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 13:13 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat lijkt me een ander punt dan je met de OP leek te maken

ik ben het met je eens
nou we zwermen een beetje uit want het is geen simpel onderwerp. Maar ik ben met dit niet klaar en wordt dr gewoon ook echt kwaad door. >)
pi_183979436
quote:
I don't get it?

NL niet EU wel waar rutte in hun reet zit?
  Moderator woensdag 26 december 2018 @ 13:25:12 #38
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183979566
ga nu niet 3 keer op hetzelfde bericht reageren man _O-
pi_183979637
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 13:09 schreef devlinmr het volgende:
Nee hoor, waarschijnlijk trekt die zelfs aan daar er geen benzine/diesel auto's nieuw mogen worden verkocht.
Gebruik mag altijd nog.

Gebruik wordt ook duurder volgens de plannen die er nu liggen.

quote:
Er wordt om een investering gevraagd maar afhankelijk van de subsidie valt het best mee als je vervangt wanneer de oude apparaten op zijn. Daarna heb je natuurlijk ook geen gasrekening meer.
Dat gaat natuurlijk allemaal alleen maar op als je ook daadwerkelijk in staat bent om die investering te doen (en dan het liefst ook nog zonder dat je daarna op een onvrijwillig dieet moet).
  woensdag 26 december 2018 @ 13:30:38 #40
34027 devlinmr
Policor galore
pi_183979673
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 13:14 schreef kree het volgende:

[..]

nou ik ben ervoor, maar wat ligt er nu op tafel dan?

USA haakte al af ok 25 kwart van de wereld EU is nog maar de vraag en China is al helemaal een verhaal. Nee gaan we hier totaal alles extreem maken terwijl de rest ff lekker doorgaat met uitstoot etc, haha wtf
Zie mijn links, China is hard bezig en de USA is alleen op federaal niveau afgehaakt
  woensdag 26 december 2018 @ 13:35:15 #41
34027 devlinmr
Policor galore
pi_183979760
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 13:28 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Gebruik wordt ook duurder volgens de plannen die er nu liggen.

[..]
Ja zoals altijd

quote:
Dat gaat natuurlijk allemaal alleen maar op als je ook daadwerkelijk in staat bent om die investering te doen (en dan het liefst ook nog zonder dat je daarna op een onvrijwillig dieet moet).
Als je huidige combiketel kapot gaat moet je hem ook vervangen. Daar zet je geld voor opzij. Je weet nu al dat dat moet gebeuren. Tijd genoeg om te sparen. Daarna gaan le lasten weer naar beneden daar je geen gas meer gebruikt
  woensdag 26 december 2018 @ 13:46:59 #42
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_183980005
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 12:45 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik heb geen idee joh
1
It's muffin time.
  Moderator woensdag 26 december 2018 @ 13:49:32 #43
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183980049
quote:
6s.gif Op woensdag 26 december 2018 13:46 schreef SpecialK het volgende:

[..]

1
het mooie aan 1 is dat je met de warmte die vrijkomt 2 kunt doen
  woensdag 26 december 2018 @ 13:55:56 #44
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_183980175
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 13:49 schreef sp3c het volgende:

[..]

het mooie aan 1 is dat je met de warmte die vrijkomt 2 kunt doen
De warmte die vrij komt is bijna geen arbeid mee te verrichten. Vooral omdat de energie tijdens het bevriezingsproces wordt gebruikt in de verdamping (of sublimering) van de bovenste laag van het ijs.
It's muffin time.
  Moderator woensdag 26 december 2018 @ 13:58:50 #45
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183980220
je kunt er huizen mee verwarmen
  woensdag 26 december 2018 @ 14:00:30 #46
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_183980254
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 13:58 schreef sp3c het volgende:
je kunt er huizen mee verwarmen
Je kunt er huizen vochtig mee maken met wat verdampend water

Maar verwarmen ... nah het gaat om een relatieve kleine hoeveelheid warmte energie die in nagenoeg onbruikbare vormen wordt opgenomen.

There is no such thing as a free lunch in energie overgang.
It's muffin time.
pi_183980450
Politici maken willens en wetens de verkeerde keuzes. En ze zijn er nog trots op ook. Zie de bizarre euforie bij GroenLinks in de fractiekamer, waar messias Klaver werd omhelst alsof GroenLinks zojuist 80 zetels had gehaald bij de verkiezingen. :')

En wat doen we in de praktijk? Problemen verschuiven of zelfs verergeren. Geen kolencentrales meer, terwijl ze in China bij de vleet worden bijgebouwd. Duitsland sluit kerncentrales (kapitaalvernietiging) ten faveure van extreem vervuilend bruinkool. En wij gaan "groene energie" opwekken door biomassa te verstoken: hout van bomen die in de VS massaal worden gekapt en per vervuilend transport hierheen worden gebracht.

Dat terwijl bomen CO2 opnemen.
DJ11 @ RADIO 49 - TOPIC
Spotify-playlist: 12/8 - Music in 12/8 time
Spotify-playlist: Produced by Trevor Horn
pi_183980464
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 13:11 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Dan zou ik me als ik jou was nog maar even wat meer verdiepen in de geformuleerde milieudoelstellingen van China... Van een kutzooi naar een iets mindere kutzooi... :')

quote:
The World Health Organization recommends concentrations of no more than 10 micrograms, while China itself should aim to meet its own “interim” standard of 35 micrograms by 2035, Li said.

China's average PM2.5 rate stood at 42 micrograms per cubic meter in the first eight months of 2017, down 2.3 percent from the same period last year.
https://www.reuters.com/a(...)nister-idUSKBN1CS0T6
pi_183980604
wat de politiek ook niet snapt. Of verplaatst. We kunnen wel allemaal elektrisch gaan rijden (ja gewerkt daarin). Maar er zijn nu al problemen, hele elektriciteitsnetwerk is er niet op voorbereid?

Hoe gaan we dat dan doen? Importeren maar van kolen centrales in het buitenland? :')

Echt ik weet niet wie daar over denken maar wmb allemaal retarded... :')
  Moderator / Redactie Sport woensdag 26 december 2018 @ 14:17:16 #50
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_183980643
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 13:09 schreef devlinmr het volgende:

[..]

En toch is het bereikt met vooral rechtse partijen. Nijpels is ook VVD

[..]

Gebruik mag altijd nog.
Ik koop mijn tweedehandsjes gewoon bij een dealer. Net als heel veel anderen. Het is geen importverbod, of een verbod op nieuwe auto's, het is een totaalverbod.
quote:
[..]

Je krijgt er voor terug:
- een hogere elektriciteitsrekening
- een apparaat dat een herrie van jewelste maakt
- heel veel kapitaalvernietiging om zaken als leidingen en radiators te vervangen waar nodig
- extra uitstoot omdat gas nu nog schoner is dan elektriciteit

quote:
[..]

Daar heb je een punt, echter is het geen reden om niet over te stappen. Alternatieve manieren van electriciteit opwekken gaan snel
Zonne-energie gaat nooit werken in dit land en windenergie alleen is bij lange na niet genoeg. En het beste en voorlopig enige alternatief wordt om totaal onzinnige redenen afgeschoten. Kernenergie is dat.
quote:
[..]

Onzin
Ik verwijs je graag naar de eerste zin van je post. Denk je nou echt dat de VVD ooit akkoord gaat als het het bedrijfsleven raakt?
quote:
[..]

Welke oplossingen heb jij voor de problemen die we zelf hebben veroorzaakt? Commentaar leveren is makkelijk. Verzin zelf wat want niks doen is geen optie
Investeer in dijken, voorlichting over dijken, schone vormen van energieopwekking, de vervuiler laten betalen. Als het vervuilende alternatief duurder is dan een goede schone oplossing, verdwijnt de vervuilende vanzelf wel. En ook niet onbelangrijk: minder immigratie. Iedere immigrant hier zorgt voor meer uitstoot dan waar ie vandaan komt.

Dit soort paniekvoetbal is nog erger dan niets doen. Het is een dodelijke combinatie van symboolpolitiek en politieke correctheid.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')