abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 26 december 2018 @ 05:23:39 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183973776
quote:
Nederlander (17) al maanden vast in Spanje zonder officiële aanklacht: “Dit is volledig gelogen”



Een Noord-Hollandse scholier zit al ruim vier maanden in voorarrest in Spanje. Twee minderjarige Britse meisjes beschuldigen hem van seksueel misbruik maar een officiële aanklacht is er (nog) niet. Volgens Charly T. (17) is de beschuldiging volledig gelogen.

Dat zegt hij in een telefonisch interview dat vanmiddag te horen was in het Nederlandse actualiteitenprogramma Nieuws en Co op NPO Radio 1. “De Spaanse justitie doet alsof ik een verschrikkelijk masterplan had om twee minderjarige meiden dronken te voeren en daarna seksueel te misbruiken, maar dat is niet zo. Ik ben geen zware misdadiger.’’

Charly T. werd midden augustus opgepakt aan het begin van de terugreis van een vakantie met zijn vader en broer in Alicante. Twee Britse meiden van 12 en 14 jaar hadden bij de politie aangifte tegen hem gedaan wegens seksueel misbruik.

Wodka
T. zou tijdens een afscheidsfeestje bij het gemeenschappelijke zwembad stiekem wodka in hun cola hebben gedaan. Daarna stak hij zijn vingers in de vagina van een van de tienermeisjes en vervolgens zijn penis in de mond van de andere, zo verklaarde de jongste van de twee. De oudste zei zich vrijwel niets meer te kunnen herinneren van de bewuste ochtend.

Volgens T. klopt er niks van de belastende verklaring. “Het is natuurlijk niet slim om ‘s morgens om tien uur met een fles wodka naar een zwembad te gaan maar de beschuldiging is volledig gelogen. Daarom ben ik ook boos op de meiden’’, zegt hij boos over de telefoon.

Geen seksueel misbruik
T., afkomstig uit de omgeving van Alkmaar, kuste de twee meiden en vingerde de oudste maar met haar toestemming. Ze wilde volgens hem meer maar dat hield hij af, zei hij eind november tegen NRC Handelsblad. Van seksueel misbruik was volgens hem geen sprake.

De jongen zit opgesloten in een jeugdinrichting in de bergen bij Alicante. Het is volgens hem een heropvoedingscentrum met een streng regime. “Enkele medewerkers zijn aardig tegen mij maar de meeste niet. Ze noemen de feiten waarvan ik word beschuldigd ‘verschrikkelijk’ en ik heb de indruk dat ze me soms harder aanpakken. Vooral ook als ik volgens hen niet luister maar dat komt omdat ik het Spaans vaak niet begrijp.’’

Vluchtgevaar
T.’s advocaat verzocht de rechter die oordeelt over de voorlopige hechtenis herhaaldelijk om die op te heffen maar kreeg telkens het deksel op de neus. Het voorlopig laatste verzoek werd vrijdag afgewezen. Dit tot grote teleurstelling van de familie. Die had gehoopt dat Charly de kerstdagen weer bij hun zou vieren, zo verklaarden ze tegenover de IJmuider Courant.

Volgens de Nederlandse Spanje-correspondent Rop Zoutberg vreest de Spaanse justitie dat T. bij vrijlating naar Nederland vertrekt en niet meer terugkomt bij een eventueel proces tegen hem. De officier van justitie die het onderzoek leidt, weet de rechter volgens hem telkens te overtuigen van het bestaan van dat ‘vluchtgevaar’.

Kamervragen
Twee Nederlandse Kamerleden willen opheldering over de zaak van minister Stef Blok van Buitenlandse Zaken. Het gaat om CDA-parlementariërs Martijn van Helvert en Pieter Omtzigt. Ze vragen zich volgens het Noordhollands Dagblad af of Charly T. wel veilig is in de Spaanse jeugdinrichting.

Daarom hebben ze schriftelijke Kamervragen gesteld aan minister Blok. De parlementariërs willen ook weten wanneer de tiener gevangen is genomen en wanneer hij voor het eerst bezoek kreeg een vertegenwoordiger van de Nederlandse ambassade.

https://www.hln.be/nieuws(...)ig-gelogen~a43c8fa8/


[ Bericht 3% gewijzigd door Straatcommando. op 27-12-2018 21:23:58 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183973789
Bah
U MAD?
pi_183973827
Hoe komt het dat er nog steeds geen aanklacht bestaat? Geen aanklacht, geen zaak, toch? Of werkt het in Spanje anders? Iemand met kennis van de Spaanse wetgeving die er meer over kan vertellen?

Dat gezegd hebbende, minderjarige meisjes dronken voeren doe je gewoon niet, wat dat betreft is Charly gewoon een lul die de lul is omdat 'ie alleen met z'n lul kon denken. Dan heb je alleen maar de schijn tegen als veertienlarige meisjes met warrige verhalen komen, of ze nu half waar, helemaal naar waarheid of totaal verzonnen zijn.

[ Bericht 19% gewijzigd door timmmmm op 26-12-2018 08:14:39 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 26 december 2018 @ 06:09:16 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183973841
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 06:03 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Hoe komt het dat er nog steeds geen aanklacht bestaat? Geen aanklacht, geen zaak, toch? Of werkt het in Spanje anders? Iemand met kennis van de Spaanse wetgeving die er meer over kan vertellen?

Dat gezegd hebbende, minderjarige meisjes dronken voeren doe je gewoon niet, wat dat betreft is Charly gewoon een lul die de lul is omdat 'ie alleen met z'n lul kon denken. Dan heb je alleen maar de schijn tegen als veertienlarige meisjes met warrige verhalen komen, of ze nu half waar, helemaal naar waarheid of totaal verzonnen zijn.
Waarom? :') Als hij de TT aangepast wil hebben, dan doet ie maar een verzoek tot aanpassen in FB. Ik kan het niet aanpassen namelijk.

Warrige verhalen? Zijn verhaal is warrig. Wel bijzonder dat hij toegeeft dat hij ze dronken heeft gevoerd en in een kutje heeft zitten roeren. Maar toch roepen dat het verzonnen is :') Wat een lul is het toch ook.

[ Bericht 2% gewijzigd door timmmmm op 26-12-2018 08:15:06 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183973912
quote:
6s.gif Op woensdag 26 december 2018 06:09 schreef Nikonlover het volgende:

[..]


Warrige verhalen? Zijn verhaal is warrig. Wel bijzonder dat hij toegeeft dat hij ze dronken heeft gevoerd en in een kutje heeft zitten roeren. Maar toch roepen dat het verzonnen is :') Wat een lul is het toch ook.
Dan zitten we toch op één lijn. Het gaat er dus om of het vrijwillig was gegaan, want wat we nu weten is alleen Charly's verhaal en een aangifte van twee meisjes uit GB.

Ik ga nu speculeren, maar ik geloof dat het volgende is gebeurd. Charly heeft aangepapt met een stel Engelse meisjes, en omdat hij wil scoren bedenkt hij een afscheidsfeestje. Omdat hij stoer wilt doen gapt hij een fles sterkedrank, en begint met die bakvissen te zuipen, het begint bij alledrie te kriebelen en Charly ziet zijn kans schoon, fröbelt wat aan en voelt zich een hele vent omdat hij aan een kutje mocht zitten.
De meisjes zijn stomdronken naar hun families gegaan, daar zal paps en/of mams vast iets van gemerkt hebben, waarop er telefoontjes tussen die families plaatsvindt. Samen worden ze het eens dat die Hollandse gozer een zak hooi is die hun kinderen een ernstig seksueel trauma heeft bezorgd. En daarom besluiten ze snel naar het politiebureau te gaan. Die meisjes krijgen natuurlijk een behoorlijke douw, niet alleen omdat de familie op de hoogte is, maar ook omdat ze de ernst van de zaak nu beginnen te begrijpen. En dat resulteert in een verhoorkamer met een snotterend kind dat tegenover een agent begint te vertellen over een zeventienjarige charmante gast uit Nederland die aan dit lieve onschuldige meisje heeft gezeten, terwijl ze dronken was door zijn meegenomen drank en niet precies meer wist wat ze deed. Tijdens de aangifte wordt duidelijk dat Charly al vertrokken is, en dan moet er gehandeld worden. Een verdachte die op het punt staat ieder moment de grens over te gaan, dat mag niet gebeuren. De rest is geschiedenis.

[ Bericht 5% gewijzigd door timmmmm op 26-12-2018 08:15:45 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 26 december 2018 @ 06:50:24 #6
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_183973920
Laten we mensen voortaan maar gaan veroordelen op basis van hun voornaam inderdaad.
pi_183974281
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 05:23 schreef Nikonlover het volgende:
De naam Charly zegt iig al genoeg over wat voor jochie dit is.
Leuk weer die veroordelingen, Nikonlover. :')
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_183974315
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 06:03 schreef Ridocar het volgende:
Hoe komt het dat er nog steeds geen aanklacht bestaat? Geen aanklacht, geen zaak, toch?
vooronderzoek. In zaken als deze is het vaak niet wenselijk dat verdachten vrij rondlopen gedurende het vooronderzoek, o.a. wegens mogelijke recedive en vluchtgevaar.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  PR/Manusje van alles woensdag 26 december 2018 @ 09:10:27 #9
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_183974777
12..... Gast.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  woensdag 26 december 2018 @ 10:38:17 #10
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_183976274
quote:
6s.gif Op woensdag 26 december 2018 06:09 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Waarom? :') Als hij de TT aangepast wil hebben, dan doet ie maar een verzoek tot aanpassen in FB. Ik kan het niet aanpassen namelijk.

Warrige verhalen? Zijn verhaal is warrig. Wel bijzonder dat hij toegeeft dat hij ze dronken heeft gevoerd en in een kutje heeft zitten roeren. Maar toch roepen dat het verzonnen is :') Wat een lul is het toch ook.
Hij zegt dat dat het verhaal over neuken niet waar is
pi_183976385
Waar waren de ouders van die twee 14 jarigen? Die zaten in de kroeg?
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 26 december 2018 @ 10:53:46 #12
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183976550
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 10:38 schreef RobjeGeus het volgende:

[..]

Hij zegt dat dat het verhaal over neuken niet waar is
quote:
T., afkomstig uit de omgeving van Alkmaar, kuste de twee meiden en vingerde de oudste
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 26 december 2018 @ 11:00:16 #13
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_183976635
Ik las dat hij dacht dat ze 13 en 15 waren, maar dan nog, waarom zoen je met een 13-jarige als je 17 bent :') dat vind ik eigenlijk al niet normaal.
En, hij zei dat die meiden stomdronken waren toen ze met de politie praatten. Dat kan wel ja, als hij ze vodka heeft gevoerd, dus dat spreekt ook niet voor hem. En dat ze stomdronken hem aan haar laat zitten is natuurlijk niet echt met haar toestemming.
Ik denk niet dat hij onterecht vastzit, maar wel dat hij niet snapt hoe je met (jongere) meisjes omgaat op seksueel gebied.
pi_183976712
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 11:00 schreef Ceviche het volgende:
Ik las dat hij dacht dat ze 13 en 15 waren, maar dan nog, waarom zoen je met een 13-jarige als je 17 bent :') dat vind ik eigenlijk al niet normaal.
En, hij zei dat die meiden stomdronken waren toen ze met de politie praatten. Dat kan wel ja, als hij ze vodka heeft gevoerd, dus dat spreekt ook niet voor hem. En dat ze stomdronken hem aan haar laat zitten is natuurlijk niet echt met haar toestemming.
Ik denk niet dat hij onterecht vastzit, maar wel dat hij niet snapt hoe je met (jongere) meisjes omgaat op seksueel gebied.
Hij is 17. Natuurlijk snapt hij dat niet, zeker niet met wat drank op ook.

Britse meisjes die onschuldig zijn, tsja... dat hoor je eigenlijk ook niet vaak. Ik snap dat die leeftijden klinken als ‘kleine kinderen’ en op zichzelf zijn het dat ook, maar zat kleine meisjes die op die leeftijd best wel ondeugende dingen willen doen.

Het is wat mij betreft dus wat al te makkelijk om deze jongen meteen te veroordelen als zijnde fout.

Wat sowieso fout is, is het maandenlang opsluiten van een minderjarige zonder aanklacht.
  woensdag 26 december 2018 @ 11:22:54 #17
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_183976973
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 11:00 schreef Ceviche het volgende:
Ik las dat hij dacht dat ze 13 en 15 waren, maar dan nog, waarom zoen je met een 13-jarige als je 17 bent
Omdat je op je 17de een dom hormoonbommetje bent.
pi_183977016
Hoe kan je nou je penis bij iemand in zijn mond steken als een meisje dat niet wil, gewoon mond dicht houden dan.
Verder was het in het zwembad neem ik aan, waarom deden die meiden dan niet roepen of iets?
Daarnaast zien meiden van 13 er al uit als 16-17 dus kan zeker dat hij het niet kon zien.
En dan ook nog is, Spaanse politie :') Zelf ondervonden dat die slecht Engels sprekende organisatie een ongeregeld zooitje is.
Niet Fokken met mij.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 26 december 2018 @ 11:27:37 #19
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183977051
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 11:25 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Hoe kan je nou je penis bij iemand in zijn mond steken als een meisje dat niet wil, gewoon mond dicht houden dan.
Verder was het in het zwembad neem ik aan, waarom deden die meiden dan niet roepen of iets?
Daarnaast zien meiden van 13 er al uit als 16-17 dus kan zeker dat hij het niet kon zien.
En dan ook nog is, Spaanse politie :') Zelf ondervonden dat die slecht Engels sprekende organisatie een ongeregeld zooitje is.
Omdat ze dronken gevoerd zijn...
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183977080
quote:
7s.gif Op woensdag 26 december 2018 11:22 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Omdat je op je 17de een dom hormoonbommetje bent.
Klopt. Tussen 17 en 13 zit ook weer niet een enorme wereld van verschil. De gemiddelde 17 jarige jongen is mentaal nauwelijks verder dan de gemiddelde 13 jarige.

Als hij iets heeft gedaan tegen hun wil is dat fout uiteraard. Maar als het wederzijds is, dan zie ik daar echt niet het probleem van in eerlijk gezegd.
pi_183977125
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 11:25 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Hoe kan je nou je penis bij iemand in zijn mond steken als een meisje dat niet wil, gewoon mond dicht houden dan.
Zat verkrachtingen waarbij een vrouw gedwongen wordt te pijpen. Ja, logisch denkend zou je zeggen ‘bijt dan’, maar duidelijk werkt het zo niet.

Maar zoek dat als politie lekker uit terwijl dat joch gewoon naar school gaat in Nederland.
pi_183977158
quote:
6s.gif Op woensdag 26 december 2018 11:27 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Omdat ze dronken gevoerd zijn...
Ja, want dat proef je ook niet, Wodka in je cola.
  woensdag 26 december 2018 @ 11:32:04 #23
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_183977162
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 11:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Klopt. Tussen 17 en 13 zit ook weer niet een enorme wereld van verschil. De gemiddelde 17 jarige jongen is mentaal nauwelijks verder dan de gemiddelde 13 jarige.
Uiteraard. Moet zeggen dat ik op die leeftijd ook geen ID ging vragen in de kroeg. Dan is het gewoon pakken wat je pakken kan en dolgelukkig als het een keertje lukt :')
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 26 december 2018 @ 11:33:53 #24
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183977212
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 11:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ja, want dat proef je ook niet, Wodka in je cola.
Misschien wilde ze dat gewoon eens proberen. Zonder dat ze wist dat hij andere plannen met ze had. Een drankje drinken is wat anders dan een hand in je broek en een vieze piemel in je bek
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183977328
quote:
9s.gif Op woensdag 26 december 2018 11:32 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Uiteraard. Moet zeggen dat ik op die leeftijd ook geen ID ging vragen in de kroeg. Dan is het gewoon pakken wat je pakken kan en dolgelukkig als het een keertje lukt :')
Ja, wat dat betreft heb ik ook nog wel eens een forse uitglijder gemaakt. Ik dacht dat ze 16 was (want dat had ze gezegd), bleek dat net ‘ff’ niet te kloppen. Maar je gaat echt geen paspoort vragen ofzo.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 26 december 2018 @ 11:41:25 #26
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183977398
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 11:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ja, wat dat betreft heb ik ook nog wel eens een forse uitglijder gemaakt. Ik dacht dat ze 16 was (want dat had ze gezegd), bleek dat net ‘ff’ niet te kloppen. Maar je gaat echt geen paspoort vragen ofzo.
En toen was ze zwanger? :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183977408
quote:
6s.gif Op woensdag 26 december 2018 11:33 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Misschien wilde ze dat gewoon eens proberen. Zonder dat ze wist dat hij andere plannen met ze had. Een drankje drinken is wat anders dan een hand in je broek en een vieze piemel in je bek
Wie zegt dat hij andere plannen had? Wie zegt dat die Britse meisjes geen andere plannen hadden? Het kan allemaal. Het kan ook gewoon gebeurd zijn met wederzijdse instemming.

En tegen je ouders achteraf zeggen dat je het niet gewild hebt is dan ook wat makkelijker dan als 12 jarige vertellen dat dit inmiddels al de derde was deze vakantie (om maar even een ander plausibel scenario te schetsen wat ook heerlijk insteekt bij de vooroordelen over Britse meiden).
pi_183977454
quote:
6s.gif Op woensdag 26 december 2018 11:41 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

En toen was ze zwanger? :')
Gelukkig niet. Haar ouders heeft ze niets verteld. Maar ze was de volgende dag jarig en toen ik hoorde hoe oud ze was ben ik mij de pleuris geschrokken.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 26 december 2018 @ 11:44:33 #29
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183977481
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 11:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Gelukkig niet. Haar ouders heeft ze niets verteld. Maar ze was de volgende dag jarig en toen ik hoorde hoe oud ze was ben ik mij de pleuris geschrokken.
_O-
Hoe oud was ze dan? :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183977559
quote:
6s.gif Op woensdag 26 december 2018 11:44 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

_O-
Hoe oud was ze dan? :')
Ik ben malle pietje niet. Het is heel lang geleden. Inmiddels is ze al 30+. Laten we het daar maar op houden.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 26 december 2018 @ 11:49:39 #31
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183977603
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 11:47 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik ben malle pietje niet. Het is heel lang geleden. Inmiddels is ze al 30+. Laten we het daar maar op houden.
12 dus _O-

Dat niet doorhebben :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183977714
quote:
6s.gif Op woensdag 26 december 2018 11:49 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

12 dus _O-

Dat niet doorhebben :')
Wat begreep jij niet aan dat ik het niet ging vertellen?
pi_183979669
Nederland moet veel harder met de vuist op tafel slaan in dit soort kwesties. Goed dat Omtzigt en Van Helvert Kamervragen stellen aan minister Blok. Binnen EU-verband moeten dit soort zaken sneller kunnen worden afgewikkeld.

Denk ook nog eens aan de Nederlander Romano van der Dussen die maar liefst 12 jaar onschuldig vast zat in een Spaanse cel. Ten onrechte veroordeeld, maar toen de echte dader zich aandiende, duurde het nog jaren voordat Van der Dussen vrijkwam. Spanje moet op dit soort gedrag worden aangesproken.
pi_183979752
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 13:30 schreef Elfletterig het volgende:
Nederland moet veel harder met de vuist op tafel slaan in dit soort kwesties. Goed dat Omtzigt en Van Helvert Kamervragen stellen aan minister Blok. Binnen EU-verband moeten dit soort zaken sneller kunnen worden afgewikkeld.

Denk ook nog eens aan de Nederlander Romano van der Dussen die maar liefst 12 jaar onschuldig vast zat in een Spaanse cel. Ten onrechte veroordeeld, maar toen de echte dader zich aandiende, duurde het nog jaren voordat Van der Dussen vrijkwam. Spanje moet op dit soort gedrag worden aangesproken.
Daar is toch gewoon het EHRM voor? Beetje raar dat Nederland daar tussendoor gaat fietsen.
pi_183980170
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 13:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Daar is toch gewoon het EHRM voor? Beetje raar dat Nederland daar tussendoor gaat fietsen.
We kunnen ook aan Finland vragen of die de zaak voor ons oplossen, maar de jongen die in Spanje zonder bewijs vastzit is een Nederlands staatsburger. Welke verdragen, wetboeken, EU-afspraken of bilaterale afspraken Nederland erbij haalt om die jongen op vrije voeten te krijgen, zal me jeuken.
pi_183980430
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 13:55 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

We kunnen ook aan Finland vragen of die de zaak voor ons oplossen, maar de jongen die in Spanje zonder bewijs vastzit is een Nederlands staatsburger. Welke verdragen, wetboeken, EU-afspraken of bilaterale afspraken Nederland erbij haalt om die jongen op vrije voeten te krijgen, zal me jeuken.
Het is heel raar hoor, om landen tot de orde te roepen omdat ze een van een misdrijf verdachte staatsburger van jou vasthouden.

Ik ben ook kritisch over het geheel, maar ze hebben ook in Spanje onafhankelijke rechtspraak. Dus dat is gewoon de route om te bewandelen.

Nederland kan hoogstens vragen om informatie. Veel meer zit er niet in hoor.
pi_183983192
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 14:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het is heel raar hoor, om landen tot de orde te roepen omdat ze een van een misdrijf verdachte staatsburger van jou vasthouden.

Ik ben ook kritisch over het geheel, maar ze hebben ook in Spanje onafhankelijke rechtspraak. Dus dat is gewoon de route om te bewandelen.

Nederland kan hoogstens vragen om informatie. Veel meer zit er niet in hoor.
Als verdachte gewoon in de Spaanse strafrechtmolen gaat zal het me ook jeuken. Maar gewoon maandenlang vasthouden op basis van een enkele aangifte is op z'n minst opmerkelijk te noemen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 26 december 2018 @ 17:13:12 #38
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_183983731
Ik vind t zwaar overdreven om die jongeman daarvoor vast te houden. Ik heb zo mijn twijfels over de onschuld van de meiden wat betreft de alcohol. In de UK is je lam zuipen een doodnormaal tijdverdrijf.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_183984684
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 16:39 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Als verdachte gewoon in de Spaanse strafrechtmolen gaat zal het me ook jeuken. Maar gewoon maandenlang vasthouden op basis van een enkele aangifte is op z'n minst opmerkelijk te noemen.
Het is een krantenberichtje. Die jongen is minderjarig, dus zal wel een advocaat hebben gekregen. Die advocaat zal toch niet al die maanden geen donder hebben gedaan denk ik.
  woensdag 26 december 2018 @ 19:13:35 #40
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_183985555
Als iemand stiekem vodka in je cola doet, proef je dat wel..
  woensdag 26 december 2018 @ 19:20:20 #41
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_183988941
Ben zelf op vakantie geweest in Benidorm, en kan zeggen dat die Engelse wijven echt de grootste sletten zijn van Europa... Wat ik daar allemaal wel niet heb gezien in die kroegen, tieten eruit en dansen, jurk omhoog in je blote string :')
En nee niet opwindend, want ze waren allemaal te dik en onder de tatoeages.met een dikke make up kop.

Hoop niet dat die meiden representatief zijn voor de hele Engelse bevolking :')
Oja, en de mannen liepen ook in jurken (uit eigen foto collectie )

pi_183988964
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 14:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het is heel raar hoor, om landen tot de orde te roepen omdat ze een van een misdrijf verdachte staatsburger van jou vasthouden.

Ik ben ook kritisch over het geheel, maar ze hebben ook in Spanje onafhankelijke rechtspraak. Dus dat is gewoon de route om te bewandelen.

Nederland kan hoogstens vragen om informatie. Veel meer zit er niet in hoor.
Het is niet raar als het gaat om een meerderjarige en als er stapels overtuigend bewijs zijn. Het is wél raar als het gaat om een minderjarige, zonder dat er bewijs is.

En de ernst van het eventuele vergrijp is dusdanig dat de jongen zijn tijd allang in voorarrest heeft doorgebracht.
pi_183989244
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 21:58 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het is niet raar als het gaat om een meerderjarige en als er stapels overtuigend bewijs zijn. Het is wél raar als het gaat om een minderjarige, zonder dat er bewijs is.

En de ernst van het eventuele vergrijp is dusdanig dat de jongen zijn tijd allang in voorarrest heeft doorgebracht.
Twee verklaringen tegen je is bewijs.

Verkrachting van een 12 jarige is best een serieus vergrijp.
pi_183989395
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 22:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Twee verklaringen tegen je is bewijs.

Verkrachting van een 12 jarige is best een serieus vergrijp.
Tuurlijk niet. Twee verklaringen zijn twee verklaringen. Daarvan komt er eentje van een 12-jarig kind en de ander is van een 14-jarig meisje dat zich de volgende ochtend niks meer kon herinneren. De verklaringen zijn dus verre van betrouwbaar. En als er verder geen bewijs is, hoort de verdachte gewoon op vrije voeten te komen. De verdachte is nog minderjarig ook.
  woensdag 26 december 2018 @ 22:17:30 #46
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_183989512
Op fok.es loopt nu een topic waar men de doodstraf wil herinvoeren voor buitenlanders die 12-jarige meisjes lopen te verkrachten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_183990745
Zijn broer lijkt op Joran van der Sloot.

Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_183992454
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 22:17 schreef Janneke141 het volgende:
Op fok.es loopt nu een topic waar men de doodstraf wil herinvoeren voor buitenlanders die 12-jarige meisjes lopen te verkrachten.
Ik zie niks.

Sowieso is iets van bewijs wel een idee.
  donderdag 27 december 2018 @ 00:03:46 #49
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_183992663
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 22:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Twee verklaringen tegen je is bewijs.

Verkrachting van een 12 jarige is best een serieus vergrijp.
Er is niet eens een officiële aanklacht
pi_183993055
quote:
10s.gif Op woensdag 26 december 2018 19:20 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Nee hioor
Jawel joh, ander gevoel in je keel.
Of het moet heul errug weinig vodka zijn.


Charly krijgt wel een cursus Spaans middels volledige immersie overigens.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')