abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_183973513
In een ander topic vertel ik al dat ik voor een carriereswitch heb gekozen. Ik werk in het onderwijs maar ben totaal niet op mijn plek. Na behoorlijke overspanningsklachten heb ik dan toch besloten de knoop door te hakken.

Ik merk alleen dat de onzekerheid mij parten gaat spelen. Ik ben bang geen baan te kunnen vinden buiten het onderwijs om, al weet ik redelijkerwijs dat genoeg mensen mij voor zijn gegaan. Hoewel ik twee masters heb, Engels en onderwijs, zijn er momenten dat ik denk dat ik niks aan mijn diploma's heb. Of dat werkgevers alleen mensen aannemen in administratieve functies met een specifiek diplom, ondanks dat ik met veel dingen ervaring heb opgedaan in het onderwijs.

Ik pieker veel en slaap slecht, zoals vandaag. Mijn grootste angst is dat ik jarenlang werkloos thuis ga zitten en mijn zuurverdiende spaargeld moet opmaken (ik spaar voor een eigen huis) terwijl ik afwijzing na afwijzing krijg. Ik merk dat ik dat angstbeeld niet uit mijn hoofd krijg...
pi_183973843
Dat angstbeeld hoeft ook niet uit je hoofd.

Aai over je bol
pi_183974103
Ik stel voor dat je je huidige baan opzegt als je een nieuwe uitdaging hebt gevonden, dan hoef je je geen zorgen te maken.
Resistance is futile.
  woensdag 26 december 2018 @ 08:49:00 #4
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_183974491
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 08:05 schreef Seven. het volgende:
Ik stel voor dat je je huidige baan opzegt als je een nieuwe uitdaging hebt gevonden, dan hoef je je geen zorgen te maken.
simpel edoch juist advies.
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
pi_183975056
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 08:05 schreef Seven. het volgende:
Ik stel voor dat je je huidige baan opzegt als je een nieuwe uitdaging hebt gevonden, dan hoef je je geen zorgen te maken.
Dit.
pi_183975063
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 08:05 schreef Seven. het volgende:
Ik stel voor dat je je huidige baan opzegt als je een nieuwe uitdaging hebt gevonden, dan hoef je je geen zorgen te maken.
Ik heb een jaarcontract, dat loopt af. Huidige werkgever en ik zijn geen match. Vandaar de angst.
pi_183975073
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 09:28 schreef ChristmasRoses het volgende:

[..]

Ik heb een jaarcontract, dat loopt af.
En bij je huidige werkgever geen opties voor een vernieuwd tijdelijk contract?

Edit: ik zie nu jouw edit. Dan zo snel mogelijk solliciteren en het spijt me voor je maar je kansen liggen het hoogst in het onderwijs. Daar kun je je wel niet thuisvoelen maar je spaargeld opofferen en de ww in omdat je niet goed weet wat je wil, zou eigenlijk geen optie moeten zijn voor je.
Resistance is futile.
pi_183975108
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 09:29 schreef Seven. het volgende:

[..]

En bij je huidige werkgever geen opties voor een vernieuwd tijdelijk contract?
Nee. Anders postte ik dit topic niet. Plus, het werk breekt me mentaal zo op dat ik er fysiek ook ziek van ben geweest. Ga er maar van uit dat het zo niet meer gaat.
pi_183975143
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 09:31 schreef ChristmasRoses het volgende:

[..]

Nee. Anders postte ik dit topic niet. Plus, het werk breekt me mentaal zo op dat ik er fysiek ook ziek van ben geweest. Ga er maar van uit dat het zo niet meer gaat.
Toch dienstverlening in dan maar. Betaalt niet veel maar in ieder geval bespaar je het spaargeld.
pi_183975205
Aparte reacties wel. Ik ga al drie jaar van school naar school, ben elke keer van mening dat ik hier vast op mijn plek ben, maar vaak is dat wederzijds niet zo. Het is het vak niet voor mij, ik heb al 2x overspanningsklachten gehad en nu is het gewoon klaar. Ik functioneer ook niet meer hoe ik zou willen.
  woensdag 26 december 2018 @ 09:42:00 #11
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_183975266
Ja dan heb ik als overbrugging een tip, betaald goed maar is wel werk onder je niveau.

Distributiecentra. Betaald echt wel acceptabel, heb je in de tussentijd tijd om na te denken wat je wil.
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
pi_183975277
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 09:37 schreef ChristmasRoses het volgende:
Aparte reacties wel. Ik ga al drie jaar van school naar school, ben elke keer van mening dat ik hier vast op mijn plek ben, maar vaak is dat wederzijds niet zo. Het is het vak niet voor mij, ik heb al 2x overspanningsklachten gehad en nu is het gewoon klaar. Ik functioneer ook niet meer hoe ik zou willen.
maar als je ook spanningsklachten krijgt van het idee zonder werk te zitten is het van de regen in de drup
Dan ben je misschien toch beter af met nog maar weer een tijdje onderwijs. En wel door blijven zoeken er buiten natuurlijk

Je hebt ook nog even he. Tot juli of zo? Het is nog geen januari
Probeer eerst maar te solliciteren voor je jezelf de put in praat
En zoek behandeling voor je klachten
  woensdag 26 december 2018 @ 09:43:01 #13
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183975278
Ik vind onderstaand topic en je houding daar bijzonder relevant voor dit topic:

WGR / Weg uit het VO, en nu?

Je kunt een baan als onderwijzer in het middelbaar onderwijs niet aan, maar je wil wel graag volwassenen aansturen. Je zoekt de oorzaken voor de verziekte relatie met je werkgever buiten jezelf, je geeft jouw klassen de schuld (in feite zeg je dat je pubers niet leuk vindt om mee te werken). Je vindt bovendien de werkdruk te hoog.

Ik denk dat het tijd wordt dat je aan wat zelfreflectie gaat doen. Je komt erg onvolwassen over.
Resistance is futile.
pi_183975281
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 09:42 schreef Mickytjuh het volgende:
Ja dan heb ik als overbrugging een tip, betaald goed maar is wel werk onder je niveau.

Distributiecentra. Betaald echt wel acceptabel, heb je in de tussentijd tijd om na te denken wat je wil.
Ja, ik vind vanalles prima in de tussentijd, gaat mij meer om hoe dan verder.
pi_183975314
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 09:43 schreef Seven. het volgende:
Ik vind onderstaand topic en je houding daar bijzonder relevant voor dit topic:

WGR / Weg uit het VO, en nu?

Je kunt een baan als onderwijzer in het middelbaar onderwijs niet aan, maar je wil wel graag volwassenen aansturen. Je zoekt de oorzaken voor de verziekte relatie met je werkgever buiten jezelf, je geeft jouw klassen de schuld (in feite zeg je dat je pubers niet leuk vindt om mee te werken). Je vindt bovendien de werkdruk te hoog.

Ik denk dat het tijd wordt dat je aan wat zelfreflectie gaat doen. Je komt erg onvolwassen over.
Wij worden het niet eens ben ik bang. Ik heb ook weinig zin om al mijn prive op tafel te gooien, ik vertel hier de grote lijnen die veel genuanceerder liggen.
  woensdag 26 december 2018 @ 09:45:18 #16
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_183975318
Daa rheb je dan zowel de tijd, als dde rust voor.
. En ik adviseer je nu al te solliciteren en wanneer het kan te stoppen met je werk op school.

De opzegtermijn is doorgaans twee maanden in het VO.

Doordat je minder stress hebt van je werk heb je de hersencapaciteit die anders aan spanningen op gaat voor andere zaken.

Zoals het bedenken wat je met je leven wil.

Veel hogescholen bieden studiekeuzetests aan, die zijn gratis.

Vervolgens ga je de studie niet doen, maar wel solliciteren op die banen die daar bij horen.
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
  woensdag 26 december 2018 @ 09:47:37 #17
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183975364
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 09:37 schreef ChristmasRoses het volgende:
Aparte reacties wel. Ik ga al drie jaar van school naar school, ben elke keer van mening dat ik hier vast op mijn plek ben, maar vaak is dat wederzijds niet zo. Het is het vak niet voor mij, ik heb al 2x overspanningsklachten gehad en nu is het gewoon klaar. Ik functioneer ook niet meer hoe ik zou willen.
Er is maar 1 gemene deler en dat ben jij. Dat je het verkeerde vak gekozen hebt, neem ik direct van je aan. Maar wees wel realistisch in wat je dan wel aankunt. Ik denk dan eerder aan een stap terug, ga een administratieve baan doen in een internationaal bedrijf, je talenkennis zet op dat gebied wel deuren voor je open. Dan kun je zonder stress hergroeperen en over de lange termijn nadenken.
Resistance is futile.
pi_183975377
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 09:42 schreef Allures het volgende:

[..]

maar als je ook spanningsklachten krijgt van het idee zonder werk te zitten is het van de regen in de drup
Dan ben je misschien toch beter af met nog maar weer een tijdje onderwijs. En wel door blijven zoeken er buiten natuurlijk

Je hebt ook nog even he. Tot juli of zo? Het is nog geen januari
Probeer eerst maar te solliciteren voor je jezelf de put in praat
En zoek behandeling voor je klachten
Ik heb behandeling. Ik heb ook drie jaar lang het advies hier opgevolgd, steeds een andere school in de hoop dat het daar wel gaat. Het gaat niet. De gemene deler ben ikzelf. Ik ben niet geschikt voor het vak, heb geen affiniteit met de doelgroep en ik trek het 7 dagen per week aan moeten staan niet. Ik zal ongetwijfeld ook fouten maken hoor, maar dat is nu even niet relevant.
  woensdag 26 december 2018 @ 09:49:34 #19
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183975395
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 09:45 schreef ChristmasRoses het volgende:

[..]

Wij worden het niet eens ben ik bang. Ik heb ook weinig zin om al mijn prive op tafel te gooien, ik vertel hier de grote lijnen die veel genuanceerder liggen.
En die nuances zijn waarschijnlijk ook niet van belang. Waar het op neerkomt is dat jij pas vooruitgang zult boeken als je eerlijk naar jezelf en je functioneren gaat kijken.
Resistance is futile.
pi_183975398
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 09:48 schreef ChristmasRoses het volgende:

[..]

Ik heb behandeling. Ik heb ook drie jaar lang het advies hier opgevolgd, steeds een andere school in de hoop dat het daar wel gaat. Het gaat niet. De gemene deler ben ikzelf. Ik ben niet geschikt voor het vak, heb geen affiniteit met de doelgroep en ik trek het 7 dagen per week aan moeten staan niet. Ik zal ongetwijfeld ook fouten maken hoor, maar dat is nu even niet relevant.
ik zeg ook niet dat je moet blijven maar dat als je ook klachten krijgt van alleen al het idee zonder werk te zitten (laat staan van zonder werk zitten) dat het het dan misschien niet waard is om zonder te zitten
Dan heb je klachten en geen geld
pi_183975404
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 09:47 schreef Seven. het volgende:

[..]

Er is maar 1 gemene deler en dat ben jij. Dat je het verkeerde vak gekozen hebt, neem ik direct van je aan. Maar wees wel realistisch in wat je dan wel aankunt. Ik denk dan eerder aan een stap terug, ga een administratieve baan doen in een internationaal bedrijf, je talenkennis zet op dat gebied wel deuren voor je open. Dan kun je zonder stress hergroeperen en over de lange termijn nadenken.
Administratie is voor mij juist hrt einddoel, ik denk dat ik daar het best op mijn plek ben. Minder stress. En er naast vertalen/bijles.
pi_183975438
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 09:45 schreef Mickytjuh het volgende:
Daa rheb je dan zowel de tijd, als dde rust voor.
. En ik adviseer je nu al te solliciteren en wanneer het kan te stoppen met je werk op school.

De opzegtermijn is doorgaans twee maanden in het VO.

Doordat je minder stress hebt van je werk heb je de hersencapaciteit die anders aan spanningen op gaat voor andere zaken.

Zoals het bedenken wat je met je leven wil.

Veel hogescholen bieden studiekeuzetests aan, die zijn gratis.

Vervolgens ga je de studie niet doen, maar wel solliciteren op die banen die daar bij horen.
Goed idee! Ik zit nu thuis met een burnout, dus ik kan nu niet stoppen.
pi_183975441
Ik snap je probleem, ik zou ook zeker niet het ‘advies’ van de meeste mensen hier volgen. Hoewel je sowieso zit met een contract die niet verlengt gaat worden, moet je niet te bang te zijn voor de onzekerheid die op je afkomt, en hoef je jezelf ook geen mislukkeling te vinden omdat je met 2 masterdiploma’s zit waar je niets mee gaat doen. Het laatste dat je moet doen is overigens maar ergens rond blijven lopen terwijl de stress en negativiteit de overheid nemen.

Ik weet niet welke branche je aan zit te denken om over te stappen, maar dat is met de traineeships van tegenwoordig vaak makkelijker om die switch te maken natuurlijk. Hoe dan ook, niemand pakt die twee master diploma’s meer van je af, en die komen vast en zeker wel ergens down the road van pas.

Hoewel mijn voorbeeld niet exact hetzelfde is als die van jou (onderwijs = onderwijs, ik ben jurist dus dan is het makkelijker om een uitstap naar een ander deel van het juridische te maken), heb ik ook iets soortgelijks ervaren. Na de studie als fiscalist aan het werk gegaan bij een grote financiële dienstverlener. Ik zag eigenlijk al op dag 2 dat ik daar nooit gelukkig zou worden, niet van het werk, de sfeer, maar ook de collega’s niet.

Helft van het personeel straalde één en al ongeluk uit, dus ik stond niet alleen, maar - in tegenstelling tot mijn ongelukkige collega’s - heb eigenlijk nog diezelfde week doorgepakt en ben gaan solliciteren op functies die me eerder in de studie het leukste leken die volledig losstaan van fiscaliteit (maar wel juridisch zijn, vandaar dat het niet helemaal vergelijkbaar is).

M’n (nu) ex-vriendin zat maar de hele tijd op me in te praten om maar gewoon door te gaan totdat ik een andere baan had, maar dat is echt ontzettend lastig als het werk te complex is om onder de knie te krijgen als je het kunstje in je hoofd niet wilt leren, dus ben binnen 2 maanden weggegaan. Maand 3 had ik een functie waar ik nu nog steeds met heel veel plezier zit.

Samenvatting: laat je niet leiden door het advies van anderen, volg je gevoel. Uiteindelijk zit je teveel uren van je week op werk om daar met de pest in je lijf te zitten. Ook als dat bijv. betekent dat je na je studie erachter komt dat je liever bij de Efteling werkt, dan het werk van je diploma doet. Dat is helemaal niet erg aangezien we vanaf de middelbare school alleen maar prikkels krijgen om het maximale niveau te behalen, in plaats van stil te staan bij wat we leuk vinden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Keyos op 26-12-2018 09:58:27 ]
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  woensdag 26 december 2018 @ 09:52:42 #24
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183975461
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 09:48 schreef ChristmasRoses het volgende:

[..]

Ik zal ongetwijfeld ook fouten maken hoor, maar dat is nu even niet relevant.
Dit lijkt me juist bijzonder relevant. Zonder zelfreflectie aangaande je eigen kunnen en wensen zul je geen baan vinden die voor jou bevredigend is.
Resistance is futile.
pi_183975492
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 09:49 schreef Seven. het volgende:

[..]

En die nuances zijn waarschijnlijk ook niet van belang. Waar het op neerkomt is dat jij pas vooruitgang zult boeken als je eerlijk naar jezelf en je functioneren gaat kijken.
Ik functioneer slecht. Goede lessen maar geen klik met de leerlingen. Of alleen met bepaalde groepjes in de klas. Ik pas qua persoon ook niet in het onderwijs, als ik Meester Bart zie schrijven over zijn leerlingen ben ik elke keer weer verbaasd dat hij zo lyrisch is over gedrag dat mij irriteert.
pi_183975511
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 09:52 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dit lijkt me juist bijzonder relevant. Zonder zelfreflectie aangaande je eigen kunnen en wensen zul je geen baan vinden die voor jou bevredigend is.
Geloof mij, ik ben daar mee aan de slag met een psycholoog.
  woensdag 26 december 2018 @ 09:57:15 #27
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_183975556
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 09:54 schreef ChristmasRoses het volgende:

[..]

Ik functioneer slecht. Goede lessen maar geen klik met de leerlingen. Of alleen met bepaalde groepjes in de klas. Ik pas qua persoon ook niet in het onderwijs, als ik Meester Bart zie schrijven over zijn leerlingen ben ik elke keer weer verbaasd dat hij zo lyrisch is over gedrag dat mij irriteert.
Het is uit alles wat je schrijft duidelijk dat docent VO niet bij jou als persoon past... Je kan dan ook nooit 'een goede leraar' worden. Niet omdat je dat niet wil maar omdat die klik er nooit zal komen.

Je zal dan ook nooit met een voldaan gevoel naar huis gaan.
Sorry dat ik even zo hard en reëel ben tegen je.

Maar ik betwijfel of het aansturen van groepen volwassenen dan wel bij je past. Want eigenlijk zijn dat dezelfde soort raddraaiers als pubers.

Maar dat maakt verder niet uit, belangrijkste is nu dat je er weer bovenop komt en gaat bezien wat je gaat doen.

Aangezien je burned out thuis zit Zou ik je adviseren naar de bedrijfsarts te gaan en daar te eisen dst je dat scholingsbudget krijgt voor loopbaanbegeleiding!
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
pi_183975571
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 09:51 schreef Keyos het volgende:
Ik snap je probleem, ik zou ook zeker niet het ‘advies’ van de meeste mensen hier volgen. Hoewel je sowieso zit met een contract die niet verlengt gaat worden, moet je niet te bang te zijn voor de onzekerheid die op je afkomt, en hoef je jezelf ook geen mislukkeling te vinden omdat je met 2 masterdiploma’s zit waar je niets mee gaat doen. Het laatste dat je moet doen is overigens maar ergens rond blijven lopen terwijl de stress en negativiteit de overheid nemen.

Ik weet niet welke branche je aan zit te denken om over te stappen, maar dat is met de traineeships van tegenwoordig vaak makkelijker om die switch te maken natuurlijk. Hoe dan ook, niemand pakt die twee master diploma’s meer van je af, en die komen vast en zeker wel ergens down the road van pas.

Hoewel mijn voorbeeld niet exact hetzelfde is als die van jou (onderwijs = onderwijs, ik ben jurist dus dan is het makkelijker om een uitstap naar een ander deel van het juridische te maken), heb ik ook iets soortgelijks ervaren. Na de studie als fiscalist aan het werk gegaan bij een grote financiële dienstverlener. Ik zag eigenlijk al op dag 2 dat ik daar nooit gelukkig zou worden, niet van het werk, de sfeer, maar ook de collega’s niet.

Helft van het personeel straalde één en al ongeluk uit, dus uit dus ik was niet alleen, maar heb eigenlijk nog diezelfde week doorgepakt en ben gaan solliciteren op functies die me eerder in de studie het leukste leken die volledig losstaan van fiscaliteit (maar wel juridisch zijn, vandaar dat het niet helemaal vergelijkbaar is).

M’n (nu) ex-vriendin zat maar de hele tijd op me in te praten om maar gewoon door te gaan totdat ik een andere baan had, maar dat is echt ontzettend lastig als het werk te complex is om onder de knie te krijgen als je het kunstje in je hoofd niet wilt leren, dus ben binnen 2 maanden weggegaan. Maand 3 had ik een functie waar ik nu nog steeds met heel veel plezier zit.

Samenvatting: laat je niet leiden door het advies van anderen, volg je gevoel. Uiteindelijk zit je teveel uren van je week op werk om daar met de pest in je lijf te zitten. Ook als dat bijv. betekent dat je na je studie erachter komt dat je liever bij de Efteling werkt, dan het werk van je diploma doet. Dat is helemaal niet erg aangezien we vanaf de middelbare school alleen maar prikkels krijgen om het maximale niveau te behalen, in plaats van stil te staan bij wat we leuk vinden.
Dank je.

Ik hoef geen topbaan, administratief medewerker of studiebegeleider lijken mij ideaal, kan ik ook rust nemen na 6 uur. En in de tussentijd wil ik freelancen.
pi_183975594
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 09:57 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]

Het is uit alles wat je schrijft duidelijk dat docent VO niet bij jou als persoon past... Je kan dan ook nooit 'een goede leraar' worden. Niet omdat je dat niet wil maar omdat die klik er nooit zal komen.

Je zal dan ook nooit met een voldaan gevoel naar huis gaan.
Sorry dat ik even zo hard en reëel ben tegen je.

Maar ik betwijfel of het aansturen van groepen volwassenen dan wel bij je past. Want eigenlijk zijn dat dezelfde soort raddraaiers als pubers.

Maar dat maakt verder niet uit, belangrijkste is nu dat je er weer bovenop komt en gaat bezien wat je gaat doen.

Aangezien je burned out thuis zit Zou ik je adviseren naar de bedrijfsarts te gaan en daar te eisen dst je dat scholingsbudget krijgt voor loopbaanbegeleiding!
Ik hoef ook geen groepen aan te sturen, ik kan het wel bedoelde ik. Ook gedaan tijdens mijn bijbaan vroeger.


BA gaf aan dat ze mij dat niet ging geven want ik werk er te kort.
  woensdag 26 december 2018 @ 10:01:55 #30
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_183975622
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 10:00 schreef ChristmasRoses het volgende:

[..]

Ik hoef ook geen groepen aan te sturen, ik kan het wel bedoelde ik. Ook gedaan tijdens mijn bijbaan vroeger.


BA gaf aan dat ze mij dat niet ging geven want ik werk er te kort.
bedrijfsarts even de Cao 2018-2019 overhandigen.

Het is voor je werkgever interessant om je zo snel mogelijk te begeleiden naar ander werk. Want jij gaat dit hele schooljaar overspannen thuis zitten.

Maar goed, als ze dat niet doen, hun probleem. Ik zou de vakbond inschakelen
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
pi_183975670
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 10:01 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]

bedrijfsarts even de Cao 2018-2019 overhandigen.

Het is voor je werkgever interessant om je zo snel mogelijk te begeleiden naar ander werk. Want jij gaat dit hele schooljaar overspannen thuis zitten.

Maar goed, als ze dat niet doen, hun probleem. Ik zou de vakbond inschakelen
Ik ben geen vakbondlid, ik kan daar wel naar kijken.
pi_183975754
Het vervelend vinden dat je als docent altijd "aan" moet staan maar wel even tussendoor willen freelancen :D

Groetjes,
Freelance vertaler die tegen een burn-out aan zat te hikken.
Tap tap tap
pi_183975836
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 10:10 schreef CherryLips het volgende:
Het vervelend vinden dat je als docent altijd "aan" moet staan maar wel even tussendoor willen freelancen :D

Groetjes,
Freelance vertaler die tegen een burn-out aan zat te hikken.
Daarom naast een gewone baan...
pi_183975900
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 10:15 schreef ChristmasRoses het volgende:

[..]

Daarom naast een gewone baan...
Dan snap je het niet, ook goed.
Tap tap tap
pi_183977076
Naast vavo zou je misschien ook kunnen kijken naar les geven aan vluchtelingen en/of expats? Nederlands als tweede taal is wel een aparte certificering geloof ik, maar wellicht het overwegen waard gezien je hier op volwassenen in zou kunnen steken.

Daarnaast zou je kunnen kijken naar bedrijven die in het verlengde liggen van het onderwijs, waar je ervaring en kennis een meerwaarde kan zijn bovenop je opleidingsniveau. Een aantal van die bedrijven heeft wellicht te maken met vertegenwoordigers en/of callcenters, al dan niet extern ingehuurd bijvoorbeeld. Financieel gezien zit je dan met een salesinsteek het snelst op een hoger inkomen denk ik, maar dan moet je in een bonusstructuur natuurlijk wel een beetje bestand zijn tegen targets en deadlines halen. Kan ook tijdelijk een mooie leerschool zijn om zoiets te doen, maar indien callcenterbelwerk max. 2 jaar doen zou ik zeggen, blijf niet hangen. Als je zelf ervaring hebt opgedaan in het verkopen, zou je daar misschien nog een trainingsfunctie voor kunnen vergaren..

Zijn er groepen op LinkedIn waar je misschien aansluiting kan vinden bij mensen die meer aan de beleidskant of productie van lesmateriaal van het onderwijs zitten? Of e-learning ofzo? Netwerken is muy importante toch?
pi_183978380
Doe eens allemaal even niet zo bits tegen die jongen, het is 26 december.
  woensdag 26 december 2018 @ 12:35:44 #37
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_183978542
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 09:51 schreef Keyos het volgende:
Ik snap je probleem, ik zou ook zeker niet het ‘advies’ van de meeste mensen hier volgen. Hoewel je sowieso zit met een contract die niet verlengt gaat worden, moet je niet te bang te zijn voor de onzekerheid die op je afkomt, en hoef je jezelf ook geen mislukkeling te vinden omdat je met 2 masterdiploma’s zit waar je niets mee gaat doen. Het laatste dat je moet doen is overigens maar ergens rond blijven lopen terwijl de stress en negativiteit de overheid nemen.

Ik weet niet welke branche je aan zit te denken om over te stappen, maar dat is met de traineeships van tegenwoordig vaak makkelijker om die switch te maken natuurlijk. Hoe dan ook, niemand pakt die twee master diploma’s meer van je af, en die komen vast en zeker wel ergens down the road van pas.

Hoewel mijn voorbeeld niet exact hetzelfde is als die van jou (onderwijs = onderwijs, ik ben jurist dus dan is het makkelijker om een uitstap naar een ander deel van het juridische te maken), heb ik ook iets soortgelijks ervaren. Na de studie als fiscalist aan het werk gegaan bij een grote financiële dienstverlener. Ik zag eigenlijk al op dag 2 dat ik daar nooit gelukkig zou worden, niet van het werk, de sfeer, maar ook de collega’s niet.

Helft van het personeel straalde één en al ongeluk uit, dus ik stond niet alleen, maar - in tegenstelling tot mijn ongelukkige collega’s - heb eigenlijk nog diezelfde week doorgepakt en ben gaan solliciteren op functies die me eerder in de studie het leukste leken die volledig losstaan van fiscaliteit (maar wel juridisch zijn, vandaar dat het niet helemaal vergelijkbaar is).

M’n (nu) ex-vriendin zat maar de hele tijd op me in te praten om maar gewoon door te gaan totdat ik een andere baan had, maar dat is echt ontzettend lastig als het werk te complex is om onder de knie te krijgen als je het kunstje in je hoofd niet wilt leren, dus ben binnen 2 maanden weggegaan. Maand 3 had ik een functie waar ik nu nog steeds met heel veel plezier zit.

Samenvatting: laat je niet leiden door het advies van anderen, volg je gevoel. Uiteindelijk zit je teveel uren van je week op werk om daar met de pest in je lijf te zitten. Ook als dat bijv. betekent dat je na je studie erachter komt dat je liever bij de Efteling werkt, dan het werk van je diploma doet. Dat is helemaal niet erg aangezien we vanaf de middelbare school alleen maar prikkels krijgen om het maximale niveau te behalen, in plaats van stil te staan bij wat we leuk vinden.
Helemaal waar.
With love :*
pi_183981658
Ik weet niet wat het is met Fok, tien jaar terug kreeg je hier serieus advies, nu is het afzeiken en stoken. Raar.
pi_183983074
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 15:07 schreef ChristmasRoses het volgende:
Ik weet niet wat het is met Fok, tien jaar terug kreeg je hier serieus advies, nu is het afzeiken en stoken. Raar.
Ik herken wel iets van mijzelf in je verhaal, maar dan >30 jaar geleden. Dus verre van vergelijkbaar, maar toch: er komen dingen op je levenspad als je er voor openstaat en kansen grijpt en initiatieven neemt. Er is veel meer dan je huidige belevingswereld. Ik maakte me in m'n afstudeerfase ook ernstige zorgen en ben gewoon gaan solliciteren. Bedenk dat vasthouden aan de oude omgeving en gewoontes, voorkómt dat nieuwe zaken en mogelijkheden op je pad komen.

Dus zorgen maken kan, maar lost niets op. Ik heb destijds een studentenpsycholoog geconsulteerd en die heeft mij zowel door m'n afstuderen als door die angstfase heen gepraat.

Dus ja, afzeiken op Fok gebeurt, maar van mij krijg je een oppepper!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_183983122
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 16:31 schreef blomke het volgende:

[..]

Ik herken wel iets van mijzelf in je verhaal, maar dan >30 jaar geleden. Dus verre van vergelijkbaar, maar toch: er komen dingen op je levenspad als je er voor openstaat en kansen grijpt en initiatieven neemt. Er is veel meer dan je huidige belevingswereld. Ik maakte me in m'n afstudeerfase ook ernstige zorgen en ben gewoon gaan solliciteren. Bedenk dat vasthouden aan de oude omgeving en gewoontes, voorkómt dat nieuwe zaken en mogelijkheden op je pad komen.

Dus zorgen maken kan, maar lost niets op. Ik heb destijds een studentenpsycholoog geconsulteerd en die heeft mij zowel door m'n afstuderen als door die angstfase heen gepraat.

Dus ja, afzeiken op Fok gebeurt, maar van mij krijg je een oppepper!
Dank je! Fijn dat er toch nog iets van het oude Fok over is. Ik heb ook een psycholoog, als die terug is van vakantie een afspraak maken.
pi_184011076
Ik herken in je schrijfstijl alsmede de inhoud van dat wat je schrijft en omschrijft vooral en misschien wel uitsluitend onrust.

De vraag die bij mij opborrelt is, aannemende dat eea goed zie/lees: Wil je nu die onrust beheersen door middel van een nieuwe baan of die onrust wegnemen door te vertrekken bij je huidige werknemer?
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_184011306
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 20:17 schreef cempexo het volgende:
Ik herken in je schrijfstijl alsmede de inhoud van dat wat je schrijft en omschrijft vooral en misschien wel uitsluitend onrust.

De vraag die bij mij opborrelt is, aannemende dat eea goed zie/lees: Wil je nu die onrust beheersen door middel van een nieuwe baan of die onrust wegnemen door te vertrekken bij je huidige werknemer?
Allebei, ik wil weg uit het onderwijs. Ik heb al meermaals van school gewisseld, dit is het niet.
pi_184011408
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 20:23 schreef ChristmasRoses het volgende:

[..]

Allebei, ik wil weg uit het onderwijs. Ik heb al meermaals van school gewisseld, dit is het niet.
Lijkt me vooral de angst om de nieuwe baan te accepteren met de gedachte dat je de oude moet achterlaten. Oftewel de bestaande zekerheden overboord gaan gooien. Dat laatste is in de subcultuur van Nederland te dominant aanwezig namelijk.

Een sprong in het donker maken lijkt me namelijk niet bij je passen.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_184017942
Je kunt ook richting educatie gaan in archieven, bibliotheken, bepaalde musea, overheidsinstanties, etc. Een stuk rustiger.
pi_184017969
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 23:32 schreef Cockwhale het volgende:
Je kunt ook richting educatie gaan in archieven, bibliotheken, bepaalde musea, overheidsinstanties, etc. Een stuk rustiger.
Ook een goed idee.
pi_184018066
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 20:27 schreef cempexo het volgende:

[..]

Lijkt me vooral de angst om de nieuwe baan te accepteren met de gedachte dat je de oude moet achterlaten. Oftewel de bestaande zekerheden overboord gaan gooien. Dat laatste is in de subcultuur van Nederland te dominant aanwezig namelijk.

Een sprong in het donker maken lijkt me namelijk niet bij je passen.
Klopt, daarom te lang doorgewerkt ookal vond ik het al tijdens mijn stsge niks.
pi_184022648
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 23:36 schreef ChristmasRoses het volgende:

[..]

Klopt, daarom te lang doorgewerkt ookal vond ik het al tijdens mijn stsge niks.
Dan zal je in deze sur place situatie niet verder komen.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_184023161
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 07:39 schreef cempexo het volgende:

[..]

Dan zal je in deze sur place situatie niet verder komen.
Uhm, waarom denk je dat?
pi_184023386
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 09:00 schreef ChristmasRoses het volgende:

[..]

Uhm, waarom denk je dat?
Omdat je geen keuzes kunt maken, althans niet door en met jezelf.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_184024519
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 09:51 schreef ChristmasRoses het volgende:

[..]

Goed idee! Ik zit nu thuis met een burnout, dus ik kan nu niet stoppen.
Burnout is vervelend, maar tegelijkertijd ook het beste wat je kan overkomen. Tenminste, zo heb ik het uiteindelijk ervaren.

Het lastigste punt op weg naar herstel was het loslaten van datgene waar ik me druk om maakte. Toen ik die zorgen van me af liet glijden ervaarde ik pas rust en kon me meer ontspannen.

Je hebt een contract tot juli. Pak die tijd. Gebruik die tijd om tot rust te komen. Na herstel van de burnout kun je veel helderder nadenken en betere keuzes maken over je toekomstige carriere.
pi_184028422
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 10:26 schreef het_synergy_effect het volgende:

[..]

Burnout is vervelend, maar tegelijkertijd ook het beste wat je kan overkomen. Tenminste, zo heb ik het uiteindelijk ervaren.

Het lastigste punt op weg naar herstel was het loslaten van datgene waar ik me druk om maakte. Toen ik die zorgen van me af liet glijden ervaarde ik pas rust en kon me meer ontspannen.

Je hebt een contract tot juli. Pak die tijd. Gebruik die tijd om tot rust te komen. Na herstel van de burnout kun je veel helderder nadenken en betere keuzes maken over je toekomstige carriere.
Klopt, al ben ik bang voor tussentijds ontslag want ik presteer niet goed. Dat ik al vanaf het begin onder druk stond snappen ze niet. Maar goed, ik ga na de vakantie weer reintegreren en in januari een gesprek met een psycholoog.
pi_184082406
Je hebt de keuze voor jezelf gemaakt, doe lekker een stap terug. Gebruik je ww en spaargeld om weer een stap voorruit te kunnen doen over een x tijd.

En maak het niet te groot, waarschijnlijk loop je hier nog wel een paar keer tegen aan.
pi_184084478
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 11:33 schreef RamboDirk het volgende:
Je hebt de keuze voor jezelf gemaakt, doe lekker een stap terug. Gebruik je ww en spaargeld om weer een stap voorruit te kunnen doen over een x tijd.

En maak het niet te groot, waarschijnlijk loop je hier nog wel een paar keer tegen aan.
Fijne reactie, dank je!
pi_184133437
Heb je ook ooit een opleiding in didactiek gedaan? Is het geen idee voor je om richting e-learning development te gaan kijken?

Dan niet direct in de technische kant maar daar zoeken ze vaak mensen die lesstof goed didactisch kunnen opbouwen etc.
pi_184143537
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2018 23:41 schreef naiipajiiau het volgende:
Heb je ook ooit een opleiding in didactiek gedaan? Is het geen idee voor je om richting e-learning development te gaan kijken?

Dan niet direct in de technische kant maar daar zoeken ze vaak mensen die lesstof goed didactisch kunnen opbouwen etc.
Jep, maar wat voor soort titels moet ik zoeken in vacatures? Hoe heet dat beroep.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')