abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_183967913
Max een km of 20 van mijn woonplaats.
Heel carbonvriendelijk zulle we maar zegge. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Zalmslaatje op 25-12-2018 22:48:11 ]
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
pi_183968095
Begin van het jaar naar New York geweest en in de zomer DC en New York samen bezocht
Geen idee waar ik in 2019 heen ga.. misschien een paar dagen Berlijn/Londen en in de zomer misschien Seattle icm Vancouver
  dinsdag 25 december 2018 @ 22:45:35 #4
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_183968983
Afgelopen jaar:

- februari: 1 weekje Rome. Tweede keer dat we er geweest zijn, blijft een van onze favoriete Europese steden. Prachtige geschiedenis, mooie gebouwen, uitzichtpunten, lekker eten, etc. Deze week wat minder weer gehad en een dikke verkoudheid opgelopen op vakantie, dus dat verpeste het wel enigszins, maar alsnog alles kunnen zien/doen wat we wilden zien. Volgende keer gaan we wat later in het voorjaar. Februari is net iets te vroeg.

- juni: 1 weekje Londen. Derde keer al weer. Gaan voornamelijk voor de sfeer, de mooie taal, vriendelijke mensen, architectuur, geschiedenis....zoveel te beleven daar. Willen komend jaar weer gaan. Ook in Londen verkouden geworden, dus nogal veel pech mee gehad dit jaar. Het weer was ook niet super fantastisch. Wel erg mooie foto's kunnen maken.

- september: 1 weekje Tenerife. Eerste keer voor ons. In 2015 zijn we naar Hawaii geweest, maar gezien dat vrij ver weg is, maar wel erg goed bevallen was, zijn we gaan zoeken naar iets soortgelijks binnen Europa. Tenerife kwam als grootste kandidaat naar voren. Heerlijke ontspan vakantie gehad, maar wel heel veel van het eiland kunnen zien. Prachtige natuur, leuke kustlijn, dus zeker voor herhaling vatbaar. Sta sowieso open voor andere soortgelijke suggesties. Madeira staat nog op het lijstje, verder geen idee welke eilanden aan te raden zijn?

2019:

- februari: 1 weekje Lissabon. Nooit geweest. Maar stond al heel lang op het lijstje. Weer moet iets beter zijn dan in Rome en ik hoor goede verhalen over Lissabon in februari, dus dat komt vast goed. Al heel wat bezienswaardigheden opgezocht die we graag willen bezoeken/willen fotograferen :P

- maart: weekendje Utrecht _O- Niet echt een vakantie, maar wel hotel en alles. Wegens Comic Con.

- voorjaar: paar dagen Londen. Beetje afhankelijk van de brexit. We wilden in april gaan, maar als we dat nu boeken en er is toch opeens een visum nodig...kan het zijn dat we daar te laat mee zijn. Beetje afwachten hoe dat zich ontwikkelt dus. Maar Londen is zo tof dat we dit jaar sowieso een keer terug willen weer.

- september: Toevallig net een weekje New York geboekt *O* . Vanaf 2014 tot 2017 elk jaar in de VS geweest en ondertussen al 3x NYC gezien, maar het blijft gewoon tof (en we balen eigenlijk dat we dit jaar niet zijn geweest...daar gaat de winning streak :@ ). Waren goede aanbiedingen bij Expedia, dus maar snel hotel geboekt. Vliegtickets later in het jaar ergens. Rond 11 september. Deden we in 2017 ook, voelde best speciaal rond die herdenkingen. Willen nu ook wat meer Manhattan uit, al vermaken we ons zelfs daar vaak al een hele week :P

Mocht Londen dit jaar wat onzeker zijn dan kan het zijn dat we naar Berlijn gaan. Of Sevilla. In ieder geval een stad in Europa die we nog niet gezien hebben. Maar het liefst toch Londen. Even Brexit afwachten dus.

[ Bericht 7% gewijzigd door AlwaysHappy op 26-12-2018 00:46:21 ]
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  One tough cookie dinsdag 25 december 2018 @ 23:37:52 #5
169210 liesje1979
pi_183970283
2018

Februari, weekendje Tuzla (Bosnie) want goedkope tickets. Was verder niet zo heel bijzonder maar wel gewoon lekker om er even uit te zijn.


In Maart ben ik naar Timisoara geweest, dat vond ik verrassend leuk voor een weekendje.
Wil ook zeker nog wel eens terug naar Roemenië.


In April heb ik een combinatie gedaan van noord Albanië waar ik natuurlijk wel vaker geweest ben, maar deze keer ben ik ook een nacht in Kosovo geweest, namelijk in Prizren. Super leuke en knusse stad.


In mei weer een combi met Albanië, Deze keer vloog ik naar Belgrado wat ik niet zo sfeervol vond, maar vanaf daar nam ik de trein naar Bar (Montenegro) en dat was echt super. Bar was wel relaxed maar niet veel te beleven, Ulcinj vond ik wel heel leuk. En Albanië is natuurlijk altijd heerlijk. O+



In juli een weekendje weg met Fles naar Katowice. Hoef je verder niet heen, maar we hebben wel vreselijk veel lol gehad.

Verslag van Fles van dat reisje staat hier: TRV / Fles' Travelsnacks #3

September lekker 2 weken naar Albanië geweest. Een rondreis door het zuiden waarvan voor mij toch wel Ksamil het hoogtepunt was, vooral omdat ik daar een paar dagen heel weinig heb gedaan. Daarna met Greavy nog een dag rondgereden en de omgeving bezocht. Later vanaf Durrës nog samen naar de kaap van Rodon geweest. Dit was wel de fijnste vakantie van dit jaar.



In November 5 nachten in Athene geweest, heerlijke stad. Erg van genoten.


December nog snel even een nachtje naar Malaga geweest omdat ik tapas wilde eten. Dat leek een beetje overdreven maar toen zag ik iets over kerstlichtjes en toen was ik om. :')
Maar het was wel leuk. :D

Nog komend in december, Oud en Nieuw met Fles in Stockholm, ik twee nachten en hij 5 geloof ik. Wordt ongetwijfeld weer gezellig. :Y

2019
Januari naja Stockholm dus, en eind januari 3 nachtjes (Ik hoop dat Dven dit niet leest) naar Varna Bulgarije. We hadden nog Wizzair tegoed wat op moest. :')

Maart: Naar Edingburgh vliegen met de PTA treinboys, vanaf daar met de trein naar Londen en vanaf daar met de trein naar Nederland.

maar er komt vast nog wel wat bij. :D
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 25 december 2018 @ 23:44:15 #6
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_183970395
Heej laat mij derbuiten jah :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 25-12-2018 23:59:15 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 25 december 2018 @ 23:49:23 #7
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_183970481
ja 2018 nou pff voorjaar in het water door wat technisch lichamelijk malheur.
Oh ja in januari natuurlijk de PTA TT NYR naar Wroclaw.

En in juli ben ik nog een anderhalve lunchpauze naar Katowice geweest met Liesj0n :+ TRV / Fles' Travelsnacks #3

Nou ja in mei Schotland: TRV / Fles' Travelsnacks #3

verder in september IJsland: TRV / Fles' Travelsnacks #4

Oktober portugal *O* TRV / Fles' Travelsnacks #4

November in het Wiehen-Wesergebirge: TRV / Fles' Travelsnacks #4

Jaarwisseling heb ik gehoord dat er naar Stockholm gegaan moet worden :o

Eind januari naar Bulgarije, Zwarte Zee kust

Begin maart het steeds legendarischer wordende PTA TT Nieuwjaarsrondje, deze keer naar Edinbrugh, York en London. En daarna zie ik nog wel :)

[ Bericht 6% gewijzigd door Dr_Flash op 26-12-2018 00:29:50 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  One tough cookie dinsdag 25 december 2018 @ 23:52:09 #8
169210 liesje1979
pi_183970542
Kuch-Katowice-kuch
  One tough cookie dinsdag 25 december 2018 @ 23:55:32 #9
169210 liesje1979
pi_183970599
En je bent in januari ook nog in Polen geweest, wat een waardeloos lijstje heb jij zeg. :+
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 26 december 2018 @ 00:00:38 #10
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_183970710
Ik ben gewoon 2 keer in Polen geweest dit jaar *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 26 december 2018 @ 00:30:22 #11
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_183971461
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 december 2018 23:52 schreef liesje1979 het volgende:
Kuch-Katowice-kuch
Oh ja, aangepast :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 26 december 2018 @ 00:41:46 #12
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_183971728
2018

- In februari een weekendje weg geweest met familie op de veluwe. Niet veel bijzonders, maar het was gezellig.

- In april vijf dagen naar Polen geweest. Waarvan de eerste drie in Krakau en daarna Warschau. Twee fantastische steden. Wil ook zeker weer een keer terug naar het land om ook de andere mooie plekken te gaan bezoeken. Vond de mensen en het land erg relaxed. Waarbij Warschau voor mij de grootste reisverrassing van het jaar was.
Verslag van mijn reis hier nog: TRV / [Reisverslag] Krakau en Warschau

- Eind augustus een kleine twee weken van Boedapest, via Bratislava en Wenen naar Praag gereisd. En net zoals mijn vakantie in het voorjaar was het een topvakantie. Overwegend heel goed weer. Leuke sfeer, prachtige steden en heel veel gezien. Vooral leuk om na twintig jaar weer eens in Praag geweest te zijn.
Verslag hiervan: TRV / [Reisverslag] Boedapest - Bratislava - Wenen - Praag

2019
Het is nog even afwachten wanneer ik precies met vakantie kan, omdat ik over een paar weken van baan verander. En daarnaast nog een andere factor, maar daar wil ik hier en nu even niet ver op in gaan. Maar plannen heb ik sowieso wel en een van de twee volgende reizen wil ik i.i.g. gaan maken.

- In de planning eind april: naar Lissabon, waarschijnlijk i.c.m. Porto. En vlakbij Lissabon ligt ook nog Sintra wat ik wil bezoeken. Misschien als tussenstop ook nog naar Coimbra. Maar zal alles bij elkaar maximaal een week zijn.

- September naar Kroatië, Bosnië en Slovenië. Waarbij mijn reis dan waarschijnlijk begint in Split en dan via Mostar, Sarajevo naar Zagreb en dan Ljubjana. Met daarbij mogelijk nog wat tussenstops en eventueel een kort Italiaans uitstapje naar Triëst. Reis van twee weken is i.i.g. mijn bedoeling.

En verder misschien nog ergens een week (of twee) naar Zwitserland.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_183973961
2018:

- in mei een weekendje naar Blankenberge geweest met de familie :')
- in juli naar berlijn,praag;boedapest,munchen en hamburg geweest (interrail)
- in november weekendje gent

2019

-in januari met mijn pa een aantal dagen naar berlijn (zesdaagse in de velodrom) normaal gingen we van vrijdag tot zondag , maar omdat hij nog nooit in berlijn geweest is vertrekken we nu toch al woensdag zodat hij iets van de stad kan zien

- in april opnieuw naar blankenberge (normaal in mei maar omdat het verkiezingen zijn gaat dit niet)

- in juli opnieuw met interrail naar praag,boedapest,munchen,berlijn en warschau
pi_183975139
TS wilde beginnen maar faalde daarin :')

2018 begon voor mij in een vliegtuig terug vanuit Chicago naar Schiphol na een roadtrip door The Deep South van Pensacola naar New Orleans en terug. Maar dat was dus nog in 2017 en een goede manier om de kerstdagen eens in een ander land mee te maken en vuurwerk etc in Nederland te vermijden.

Het reisjaar begon langzaam met een treinreisje naar Bielefeld (of niet) en de bedoeling om nog even de winter te ontvluchten. Ik boekte voor 20 euro een retourvlucht naar Eilat, maar ging uiteindelijk niet, omdat het nieuwe vliegveld nog niet bleek geopend.

Begin maart was het dan toch echt tijd om nog de winter te ontvluchten door naar de F1 test in Barcelona te gaan. Net als vorig jaar combineerde ik dat met een lowcost vlucht naar de Canarische eilanden, dit keer Lanzarote. Dat was goed ook, want in Barcelona lag een week eerder nog een laag sneeuw en was het ook niet bepaald warm. Lanzarote is een goede wandelbestemming in de winter, maar in vergelijking met de andere eilanden is er naast een cactuspark en wat kleine attracties niet veel te doen.

Een uitnodiging voor een feestje in Kyoto en een leuke aanbieding van Finnair, brachten mij eind april in de Kansai regio. Zeven dagen verbleef ik in een appartementje in het centrum van Kobe en maakte van daaruit tripjes naar Osaka (DenDenTown), Kyoto (Spoorwegmuseum) en Kobe (Studio Ghibli tentoonstelling) en bezocht een honkbalwedstrijd van de Hanshin Tigers en een voetbalwedstrijd van Vissel Kobe. En we maakten een wandeling door landelijk Japan gevolgd door een proeverij bij de Yamazaki whisky distilleerderij. >fotoalbum<

Juni is de maand van Formule 1 in Montréal en ook dit jaar sloeg ik dat niet over. Ondanks dat AirTransat in april aankondigde ineens op andere dagen te gaan vliegen, waardoor de plannen veranderd moesten worden; geld terug, ander ticket, twee dagen langer in Montreal en een nachtje Brussel erbij. Ook de zevende keer Montreal viel niet tegen en volgend jaar dus waarschijnlijk weer.

Eind juli moest er natuurlijk ook nog eens een treinreis op het programma staan. Met wat gepuzzel met treintickets werd het net als in 2017 Budapest. Dit keer via een iets andere route, met heen de erg fijne nachttrein van Praag naar Budapest en terug een overnachting nabij het station van Frankfurt. Budapest was warm met af en toe een bui. Uiteindelijk weer weinig van de stad gezien, omdat ik naar de F1 race ging. Nog altijd genoeg redenen om weer terug te gaan.

De zomer en najaar verder gevuld met wat kortere tripjes naar Brussel (concert dEUS), Winterberg en het oostelijk Ruhrgebied (Zechebahntage) en Keulen (Schumacher Private Collection), om in oktober nog eens de oceaan over te steken voor een 12-daagse roadtrip door Texas. Van Houston reed ik naar Austin (F1 race) , Kingsland (treinhotel) en Dallas (Katy Trail, JFK monument) en terug naar Houston (Johnson Space Center). De natuurrampen bleven mij hier net bespaard - Kingsland had onder water gestaan twee dagen voor ik er was en er was een brug ingestort, Austin verliet ik net op het moment dat de noodtoestand werd afgekondigd vanwege vervuild drinkwater - en ik was net op het goede moment bij NASA voor hun eerste open dag van de campus ooit ter ere van hun 70-jarig bestaan.

De laatste dagen van het jaar breng ik door in de zon op Fuerteventura in een appartementje met uitzicht op lavavelden en zee. Zo te zien aan de grote hoeveelheden Britten is dit een prima plek om te overwinteren, maar 12 dagen lijken mij wel genoeg.

Voor 2019 vooralsnog alleen een treinreis naar Barcelona, Bilbao en San Sebastian gepland en ik heb een vliegticket naar Canada. Ik verwacht nog een treinreis naar Italië, als daar de onze oude nieuwe Fyra gaat rijden eind maart en verder wacht ik af welke aanbiedingen er langs komen :s)

[ Bericht 2% gewijzigd door DutchTrain op 26-12-2018 09:45:36 ]
  woensdag 26 december 2018 @ 11:14:18 #15
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_183976828
Het reisjaar 2018 ving voor mij aan halverwege februari met het rijden naar Schiphol voor een vlucht naar Tallinn, de hoofdstad van Estland. Door een samenloop van omstandigheden mistte ik echter het vliegtuig waarna ik teleurgesteld weer afdroop richting de parkeerplaats. Daar kon ik echter mijn auto niet meer vinden en als klap op de vuurpijl werd ik getrakteerd op een zware winterse bui.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Anderhalve maand later (laatste dagen maart) slaagde een tweede poging om vanuit Schiphol Tallinn te bereiken wél en de stad was een aangename verrassing, evenals het weerbeeld.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In de laatste dagen van april volgde een familieweekendje op Texel. Altijd gezellig!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In mei volgde een trip per eigen auto naar Berlijn en de Harz (middelgebergte in centraal Duitsland). Vooral in Berlijn was het 's middags bloedheet en ik bevond me nog in de nasleep van een zware verkoudheid die ik eerder die maand opliep. Eerdere plannen om vanuit Berlijn verder Europa in te trekken werden door deze factoren niet tot uitvoering gebracht.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In september volgde er dan nog een korte autotrip naar Frankfurt am Main. Kort maar leuk en door het heuvelachtige gebied was zelfs de heen- en terugtrip over de autobahn vermakelijk!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2019: in dit jaar wil ik weer met eigen auto een paar roadtrips in Europa ondernemen en ik sluit een trip per vliegtuig naar een wat verder gelegen bestemming niet helemaal uit. De eerste trip staat voor halverwege februari gepland en het doelgebied is Geilo/Finse in Noorwegen. Daar ga ik heen met eigen auto en een veerboot tussen Kiel (Duitsland) en Göteborg (Zweden) is alvast geregeld.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 26 december 2018 @ 11:50:13 #16
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_183977620
quote:
7s.gif Op woensdag 26 december 2018 11:14 schreef MissionPhailed het volgende:
De eerste trip staat voor halverwege februari gepland en het doelgebied is Geilo/Finse in Noorwegen. Daar ga ik heen met eigen auto en een veerboot tussen Kiel (Duitsland) en Göteborg (Zweden) is alvast geregeld.
Dan kan je beter de boot van Kiel naar Oslo pakken? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 26 december 2018 @ 11:56:17 #17
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_183977774
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 11:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dan kan je beter de boot van Kiel naar Oslo pakken? :?
Die route is idd directer en heb ik overwogen, maar is behoorlijk duur; dan zou ik om vanuit Kiel Oslo te bereiken ongeveer 375 euro kwijt zijn. Nu kost het traject (veerboot Kiel - Göteborg + 300 km rijden naar Oslo) slechts 180 euro. Voor zo'n besparing rijd ik dan graag die paar honderd km extra 8-)
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 26 december 2018 @ 20:40:38 #18
78918 SeLang
Black swans matter
pi_183987050
2018

Eigenlijk maar één ding gedaan, maar wel 5 maanden lang: de Pacific Crest Trail gelopen van de Mexicaanse Grens door Californië, Oregon en Washington naar Canada. Het was geweldig! O+
Ik ben nog steeds helemaal high van de mooie ervaring *O* en mis de wildernis en de natuur O+
TRV / [Reisverslag] Pacific Crest Trail (4269 km wildernis trek)

2019

Er ligt nog niets vast, maar ik heb wel plannen:

1) Waarschijnlijk in februari een maandje of zo wat vogeltjes afvinken in Thailand. Is bedoeld als een relaxte reis, maar ik moet nog uitzoeken welke plekken ik precies ga bezoeken. Ik ben al eerder in Thailand geweest precies 10 jaar eerder, maar met een heel andere focus.

2) Ergens april-mei in Schotland de Cape Wrath Trail lopen, die bekend staat als de beste wildernis trail van Schotland. En omdat die trail start in Fort William kan ik dan mooi de West Highland Way gebruiken als relaxte inloop on in m'n ritme te komen. Die twee samen vormen dan een mooie continue trek van totaal een kleine 500 km, van iets boven Glasgow naar Cape Wrath aan de Schotse noordkust.

3) In ~aug-oct ongeveer 3 maanden naar Australië waarin ik 3 trails wil gaan lopen. Als eerste de Larapinta Trail in het rode hart van Australië. Slechts 223 km maar naar ik verwacht verreweg de zwaarste van de drie (geen herbevoorrading). Daarna in zuid west Australië de Bibbulmun Track (ca 1000 km). Tenslotte in Tasmanië dan nog even de Overland Track (ca 82 km). Alles bij elkaar dan toch weer een redelijk epische reis in heel verschillende habitats.

2020

1) USA, hiking eerste helft van de Continental Divide Trail, van de Mexicaanse grens door New Mexico en de Rockies in Colorado naar Wyoming state line (of net daarover).

2) ?

2021

1) USA, hiking tweede helft van de Continental Divide Trail, door Wyoming, Idaho en Montana naar Canada

2) ?

Alles nog heel erg preliminary, maar dit is momenteel het plan :)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 26 december 2018 @ 20:44:06 #19
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_183987123
quote:
7s.gif Op woensdag 26 december 2018 20:40 schreef SeLang het volgende:
2018

Eigenlijk maar één ding gedaan, maar wel 5 maanden lang: de Pacific Crest Trail gelopen van de Mexicaanse Grens door Californië, Oregon en Washington naar Canada. Het was geweldig! O+
Ik ben nog steeds helemaal high van de mooie ervaring *O* en mis de wildernis en de natuur O+
TRV / [Reisverslag] Pacific Crest Trail (4269 km wildernis trek)

2019

Er ligt nog niets vast, maar ik heb wel plannen:

1) Waarschijnlijk in februari een maandje of zo wat vogeltjes afvinken in Thailand. Is bedoeld als een relaxte reis, maar ik moet nog uitzoeken welke plekken ik precies ga bezoeken. Ik ben al eerder in Thailand geweest precies 10 jaar eerder, maar met een heel andere focus.

2) Ergens april-mei in Schotland de Cape Wrath Trail lopen, die bekend staat als de beste wildernis trail van Schotland. En omdat die trail start in Fort William kan ik dan mooi de West Highland Way gebruiken als relaxte inloop on in m'n ritme te komen. Die twee samen vormen dan een mooie continue trek van totaal een kleine 500 km, van iets boven Glasgow naar Cape Wrath aan de Schotse noordkust.

3) In ~aug-oct ongeveer 3 maanden naar Australië waarin ik 3 trails wil gaan lopen. Als eerste de Larapinta Trail in het rode hart van Australië. Slechts 223 km maar naar ik verwacht verreweg de zwaarste van de drie (geen herbevoorrading). Daarna in zuid west Australië de Bibbulmun Track (ca 1000 km). Tenslotte in Tasmanië dan nog even de Overland Track (ca 82 km). Alles bij elkaar dan toch weer een redelijk epische reis in heel verschillende habitats.

2020

1) USA, hiking eerste helft van de Continental Divide Trail, van de Mexicaanse grens door New Mexico en de Rockies in Colorado naar Wyoming state line (of net daarover).

2) ?

2021

1) USA, hiking tweede helft van de Continental Divide Trail, door Wyoming, Idaho en Montana naar Canada

2) ?

Alles nog heel erg preliminary, maar dit is momenteel het plan :)
Jouw reisverslagen zijn geweldig, dus ga maar gauw :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_183987385
2018:
- April: Paar daagjes Parijs
- Mei: paar daagjes Berlijn
- September: Panama en Costa Rica
Van maart t/m oktober: verschillende autosport weekenden ;)

2019:
- Juni: Zwitserland
- November/december: Dubai en Nieuw-Zeeland (hopelijk!)
Wederom weer autosport weekenden tussen maart en oktober
pi_183990910
- In februari zijn we een lang weekend naar Disneyland geweest met man, beste vriend, broer, schoonzus en nichtje van 2. Was vooral heel gezellig!

- in mei/juni zijn we ruim 3 weken gaan roadtrippen door Amerika. We hebben de volgende route afgelegd: Los Angeles - San Francisco (HW 1) - Point Reyes - Sacramento - Redding - Oregon Coast via Crater lake NP - Portland - columbia River Gorge tot Boise - yellowstone - Grand Teton - Salt Lake City gedaan. Absoluut fantastische reis! Yellowstone overtrof alle verwachtingen en die waren al hoog! Maar ook nieuwe pareltjes ontdekt. Het silver falls state park bijvoorbeeld, met 10 prachtige watervallen op 15 km. En ook de kust van Oregon is fantastisch. Oregon is veel minder toeristisch dan bijv Californië, maar de staat is een absolute aanrader!

-In augustus zijn we een lang weekend naar Denemarken geweest toen het hier 35 graden was. In Denemarken was het toen 25 en heerlijk! We sliepen midden in Jutland en hebben vooral veel gewandeld.

- in september zijn we een klein weekje naar Georgie geweest. Deze reis heb ik via de wie is de mol veiling verkregen en het was prachtig! Het land is mooi, de mensen vriendelijk en het eten en de wijn heerlijk! We hebben twee dagen guided tours gedaan, maar daarna zelf
Een auto gehuurd. In de hoofdstad best spannend, maar daarbuiten goed te doen! De Kaukasus in het noordoosten was een letterlijk en figuurlijk hoogtepunt.

- voor 2019 staat als eerste vanaf 6 januari een korte roadtrip door Florida gepland. We beginnen op Orlando en na wat pretparken rijden we in een aantal dagen naar Miami.

- in mei/juni gaan we met de auto naar Frankrijk en Spanje. Precieze hoe en wat weten we nog niet. Enige waar we rekening mee moeten houden is dat we 25/26 mei in Llagostera (boven Barcelona) zijn voor een bruiloft

- rond november willen we naar Zuid-Afrika maar we kijken in de zomer wel hoe of wat precies
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_183995801
2018:
eind februari: 5 dagen istanboel
begin maart: beurs in Berlijn
eind april: 10 dagen siberie
begin mei: 3 dagen praag
eind juni begin juli: 2 weken siberie
heel de maand augustus: siberie
eind september: beurs in Hannover
eind november: weekendje Texel

2019
eind januari: beurs in Dresden
begin maart: paar dagen siberie en daarna beurs in Berlijn
begin juni: weekendje Farne eilanden (papegaaiduikers fotograferen eindelijk)
half juni t/m begin september: siberie

en daarna weet ik nog niet.
  Moderator donderdag 27 december 2018 @ 10:42:21 #23
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_183997832
Het was een mooi (reis)jaar, dat 2018:

April:
Weekend Bologna met de voorverkenners. Inmiddels onze 14e bestemming en we zijn het er allemaal over eens dat Bologna met stip in onze top 3 terecht is gekomen.

Mei:
Weekje uitrusten na de bruiloft in de bossen rondom Ommen. Heerlijk om er even helemaal tussenuit te zijn na de grote dag. In Ommen en omgeving zijn we wel vaker geweest, maar toch ookk weer nieuwe dingen ontdekt.

Oktober:
Voor mijn werk moest ik naar een conferentie in Madrid. Normaal ga ik daar met een collega heen, maar deze keer kon hij niet en besloot mijn vrouw me te vergezellen. Madrid was ooit onze eerste bestemming samen en deze keer hebben we andere musea bezocht, nieuwe restaurants ontdekt en zijn we een dagje met de trein naar Toledo geweest. Toledo is mooi en zeker een bezoek waard, maar ook bijzonder toeristisch.

November (en een klein stukje december):
Op onze huwelijksreis naar Indonesië. We zijn al eerder in Indonesië geweest, maar deze keer hebben we nieuwe locaties op Bali bezocht en zijn we verliefd geworden op Flores. Een uitgebreid reisverslag volgt nog in TRV.

In 2019 gaan we natuurlijk ook op vakantie:

Uiteraard gaan de voorverkenners hun 15e voorverkenning maken. Waarschijnlijk in april naar Catania, maar veranderingen op het laatste moment zijn nooit uit te sluiten bij ons. Wellicht koppel ik er een vakantie op Sicilië met mijn vrouw daar aan vast.

In mei wil ik weer een meerdaagse fietstocht maken. Ik zit nu te kijken naar Noord Frankrijk. De vorige keer heb ik daar langs een deel van de Franse Maas gefietst en nu wellicht een ander deel. Of fietsen langs de Marne. Of totaal ergens anders. Tips zijn welkom. Mits het maar langs een rivier (want vlak) is.

In juni nemen mijn schoonouders ons en hun andere dochter met aanhang mee met bestemming onbekend. Hun vorige huwelijksjubileum vierden we op Mallorca. We gaan wel merken waar we nu terecht gaan komen.

Eind september wil ik nog een paar weken met mijn vrouw op pad. Deze keer binnen Europa. Ik denk een roadtrip vanuit Krakau, maar daar is verder nog niets over beslist.

In oktober moet ik waarschijnlijk weer naar de jaarlijkse conferentie van de Europese vakvereniging. Deze keer wordt het gehouden in Luxemburg. Misschien fiets ik wel terug. :P.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 27 december 2018 @ 11:25:32 #24
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_183998654
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 08:04 schreef Noudanzeg het volgende:
begin juni: weekendje Farne eilanden (papegaaiduikers fotograferen eindelijk)
Daar heb je geen heel weekend voor nodig hoor, uurtje is genoeg. Of je moet ook nog duizend grijze zeehonden willen fotograferen, dan twee uurtjes :Y
Ook leuk daar in de buurt: Holy Island of Lindisfarne. Veel plezier vast! :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_183998856
quote:
10s.gif Op donderdag 27 december 2018 11:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Daar heb je geen heel weekend voor nodig hoor, uurtje is genoeg. Of je moet ook nog duizend grijze zeehonden willen fotograferen, dan twee uurtjes :Y
Ook leuk daar in de buurt: Holy Island of Lindisfarne. Veel plezier vast! :W
ja weet ik, we gaan geloof ik maar een uurtje aan land of zo , maar het hele reizen bij elkaar kost me een weekendje ('s nachts heen, overdag fotograferen, s nachts terug), is gewoon een georganiseerde reis. Maar ik wil daar al een aantal jaaren naar toe, en elke keer kwam het niet uit, nu wel dus *O*
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')