abonnement Unibet Coolblue
pi_183960448
Hoi vrienden

Ik zou mijn plafond in de woonkamer willen vernieuwen binnen nu en 1 jaar maar zit een beetje vast. Ons plafond komt eigenlijk al best laag op dit moment (2,20cm). Ik wil eigenlijk hoogstens een 3-tal centimeter zakken zodat ik zeker nooit onder 2,15cm plafondhoogte kom.

Ik zou graag inbouwspots plaatsen en die hebben een GU10 fitting. De inbouwspot heeft 10cm ruimte nodig om bv. warmte af te voeren maar ook om fatsoenlijk te kunnen inbouwen.
Ik vroeg me af is er een zeer zuinige (AA of beter) inbouwspot waarvan de diepte beperkt blijft tot 2cm tot 6cm? + die bewezen kwaliteit leveren en altijd/overal verkrijgbaar zijn en die in no-time te vervangen zijn zonder hele spot te moeten vernieuwen!

Opbouwspots vinden we niet zo mooi maar we zullen die enkel nemen mocht onze plafondhoogte minder dan 2,15m. bedragen.
Zijn er oplossingen, voorbeelden?
Cindy De Vuyst
  Knikkerking dinsdag 25 december 2018 @ 14:08:26 #2
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_183960492
http://www.leds-buy.nl/vloerspot-6-leds-warm-wit

Komt wel iets minder licht uit dan een "gewone" spot met GU10 fitting...
Maar ik weet dus niet of dat erg is? :)
pi_183970242
Heb voor heel lage inbouwdiepte (ivm laag plafond en veel isolatie) mini spots van 123ledspot.nl gekocht.
pi_183970339
Hoe ziet het huidige plafond eruit? Waarom moet je het verlagen? Kun je de spots niet in het bestaande plafond inbouwen?
pi_183971124
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 23:40 schreef XanderH het volgende:
Hoe ziet het huidige plafond eruit? Waarom moet je het verlagen? Kun je de spots niet in het bestaande plafond inbouwen?
Nu is het Oostenrijk-style. Vorige eigenaar heeft van die planchetten gehangen, die zitten op een houten lat van 2cm. Dus heb sowieso al 2cm ruimte. Ik kan wel nog 3cm. dan heb ik 5cm vrije ruimte tussen het beton van het plafond en de gyprocplafond.

Helaas heb je bitter weinig inbouwspots die het halen op 5cm. meestal heb je 10cm. nodig.
Cindy De Vuyst
pi_183978225
Wij hebben in de keuken een hele lage koof met daarin spotjes. Maar ik weet niet of je die groot genoeg vind.




Hier zitten ze dan toevallig in de grote koof maar dan zie je de spotjes beter.

Vanaf de woonkamer gezien zie je wel de lage koof met


I solemnly swear i'm up to no good
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')