abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage woensdag 2 januari 2019 @ 13:37:56 #76
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_184159424
bazbo 0354: Annette Peacock - I'm The One



Legendarische plaat uit 1972. Ik heb een heruitgave uit 1986 en kocht die op 13 november 1987. Ik kende Annette Peacock van de Bruford-plaat Feels Good To Me, was enorm onder de indruk van haar stem, zeker in combinatie met de flugelhorn van Kenny Wheeler, las dat ze ook soloplaten had gemaakt en was benieuwd. Allerlei lui assisteren haar op dit album, waaronder Stu Woods en Paul Bley, maar over het algemeen is de instrumentatie spaarzaam, met de piano in de hoofdrol. Verder experimenteert ze met de synthesizer; ze stuurt vooral haar stem door het ding heen en geeft die een beangstigend effect mee. Vooral het titelnummer is in die zin opzienbarend, maar er staat meer obscuur spul op dit album. Ook bijzonder is de Elvis-cover Love Me Tender. Intrigerend spul blijft het.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Moderator woensdag 2 januari 2019 @ 13:39:55 #77
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184159467
quote:
10s.gif Op woensdag 2 januari 2019 13:27 schreef bazbo het volgende:
bazbo 0353: The Partridge Family - Crossword Puzzle

[ afbeelding ]

Goede grutten, wat krijgen we nu? De Vrouw houdt bij hoog en laag vol dat zij deze plaat nooit gekocht heeft en beschuldigt mijn moeder ervan hem ooit aan mij te hebben gegeven. Nou: mooi niet! Ha, hij zal uit een verzameling zijn gekomen van iemand die alle vinyl wilde wegdoen, de mallot. Hoe dan ook: hoogst vermakelijke plaat uit 1973. Max Bennet op bas, beste mensen! En natuurlijk Shirley Jones en David Cassidy die zingen. Lekkere jarenzeventigfeelgoodmuziek, zo erg dat het weer leuk is.


:Y
Hehe nu begrijp ik het album "inverted crossword puzzle" van northernost antartic freezer nog iets beter :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Redactie Frontpage woensdag 2 januari 2019 @ 15:11:18 #78
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_184161446
quote:
2s.gif Op woensdag 2 januari 2019 13:39 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Hehe nu begrijp ik het album "inverted crossword puzzle" van northernost antartic freezer nog iets beter :D
:D

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage woensdag 2 januari 2019 @ 15:21:44 #79
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_184161610
bazbo 0355: Annette Peacock - X-Dreams



Drie dagen later, op 16 november 1983, kocht ik dan deze plaat, een originele Britse versie op het Auri-label. Hij kwam uit in 1978 en staat vol met jazzrock, avantgarde en croonnummers. Ik vond het hoogst opwindend, zeker voor het achttienjarige jochie dat ik was. De regel 'My mama never taught me how to cook, but my daddy taught me how to succeed' hoorde ik natuurlijk heel anders. Nu, na vijfentwintig jaar, hoor ik het allemaal weer terug en vind ik het vooral mooi in elkaar zitten. En die ietwat hese stem is wel geil, ja. Prijsnummer is het almachtige Real & Defined Androgens, maar ook This Feel Within en Too Much In The Skies mogen er zijn. Mooie plaat weer. Met Mick Ronson, Chris Spedding, Stu Cook, Bill Bruford en anderen. Maar bovenal met de stem en de teksten van deze zangeres/dichteres.



:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage woensdag 2 januari 2019 @ 15:42:13 #80
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_184161961
bazbo 0356: Annette Peacock - The Collection



Verzamelaar uit 1982. Veel stukken van X-Dreams erop. Toch kocht ik 'm (op 11 december 1987), omdat er ook een aantal nooit verschenen liederen op staan. Het is het wat meer songgerichte materiaal en wat minder het avantgarde of experimenteler spul. Er zijn maar zes versies van deze elpee en ik heb de Italiaanse op het Aura- en Basementlabel. Als ik het me goed herinner, was hij niet zo duur. Op de hoes zie je nog de contouren van de afprijssticker?



:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage woensdag 2 januari 2019 @ 16:23:33 #81
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_184162650
bazbo 0357: Annette Peacock - Been In The Streets Too Long



Krijg nou wat. Van deze elpee is maar een versie verschenen. Die heb ik. Ik kocht 'm op 30 november 1987. Op Discogs gaan ze eruit voor meer dan veertig ballen. Eerlijk gezegd viel hij me tegen toen ik hem voor het eerst draaide. Het zijn gedichten voorzien van geïmproviseerd spul, merendeels opgenomen halverwege de jaren zeventig. De plaat zelf verscheen in 1983. Evan Parker doet op een stuk mee, Stu Cook en Bill Bruford weer, nog een paar anderen. Maar het meeste is mevrouw zelf op piano. Nu ik het zo weer na vijfentwintig jaar terug hoor, kan het werk van mevrouw me weer zeer bekoren. Het blijft bijzonder. Fijne hoesfoto.



:Y

[ Bericht 14% gewijzigd door bazbo op 02-01-2019 18:50:49 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_184179327
G196: Groupe Between - Einsteig



Groupe Between, hierna gewoon Between, mengen allerlei psychedelische folk elementen in hun krautrock mix. Mooi plaatje wel O+ De opvolger And the Waters Opened (die ik helaas nog niet heb :P ) is volgens mij iets bekender.

nee, jij dan!
pi_184181104
G197: Siddhartha - Weltschmerz



Nog meer obscure krautrock, dit keer meer leunend naar de prog/art-rock. Vernoemd naar de voornaam van Boeddha (of het boek met dezelfde titel, over hem van Herman Hesse). Ooit ontdekt op van die muziek-blogjes die de meest wazige muziek uit de archieven wisten te ontdekken/redden.

Deze ooit gekocht omdat ik gewoon verbijsterd was dat ie überhaupt een platenbak lag voor een paar cent. Economisch gezien in ieder geval een goede keuze geweest, want hij gaat nu voor redelijk hoge prijzen weer weg zie ik :P

nee, jij dan!
pi_184182486
Een typische er zijn zo'n 400 stuks voor privé doeleinden gemaakt in de jaren 70 plaat. Die gaan nu voor 1000 euro + weg.

Ik neem aan dat je een reissue hebt.
pi_184183235
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 16:14 schreef Glad_Janus het volgende:
Een typische er zijn zo'n 400 stuks voor privé doeleinden gemaakt in de jaren 70 plaat. Die gaan nu voor 1000 euro + weg.

Ik neem aan dat je een reissue hebt.
ja klopt, maar ook die reissue is behoorlijk prijzig geworden, alhoewel nog steeds onder de ¤100,-
nee, jij dan!
  Moderator donderdag 3 januari 2019 @ 19:50:52 #86
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184187106
Plaat 293



John Zorn's song project, nummers van zijn instrumentale bands voorzien van zang door mike patton, sofia rei en Jesse Harris. Een album op zes singles met op elke kant een nummer. Elk singletje op een ander kleurtje vinyl in een soort velours verzamel doosje :)

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 3 januari 2019 @ 21:13:46 #87
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184189180
Plaat 294-301



Het wonderlijke o superman van laurie anderson, synthesizer zang met vooral maar 1 zinnetje tekst



Dit is een vrij vreemde, dit liedje zit veel in mijn hoofd en dan alleen de zin "winter in america is cold, and it sure keeps getting colder" dat heb ik al heel lang en op een gegeven moment maar eens het singletje gekocht :P



Twee helden van de korte nummers napalm death op een kant en melt banana op de andere, vier nummers op een single wel op 45 RPM gaan met die banaan!



Drie singletjes van drie bandjes uit de san diego jam scene :) harsh toke, joy en sacri monti ze doen alle drie een eigen nummer en een cover van respectivelijk roky ericson,road en atomic rooster



7" picturedisc met daarop boards of canada remixes van nervermen nummers :)



Een van de weinige live opnames van nick drake dit komt uit een peel sessie. Ik kreeg deze afgelopen jaar voor mijn verjaardag O+ van mijn vriendin

Del-torros 50 knots

Kan ik zo geen plaatje van vinden maar een singletje van het voorprogramma van yawning man dit jaar beetje space surf muziek



Nog één van del-torros nu op een split met fatso jetson :)

(dat was mijn één na laatste plaatje de laatste krijgt een eigen post :) )
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_184190904
G198: Popol Vuh - Hosianna Mantra



Popol Vuh - vernoemd naar het heilige boek van de Maya's - ook een band die weinig verkeerd kan doen in mijn ogen. Hoewel hun beginjaren nog wel konden bestempeld worden als Krautrock, zijn ze later toch meer in de hoek van de New Age gaan zitten. Dit album staat vol met serene en wonderschone nummers. Aan de ene kant klinkt het bijna als klassiek, aan de andere kant ook heel 'vrij'. O+

nee, jij dan!
pi_184191645
G199: Popol Vuh - Seligpreisung



vergelijkbaar in stijl met de vorige, serene neo-klassieke improv :7 Opnieuw een diep religieus uniek meesterwerkje van Popol Vuh. Normaal ben ik echt allergisch voor religieuze thematiek in muziek, maar Popol Vuh komt er altijd prima mee weg :Y

nee, jij dan!
pi_184192402
G200: Popol Vuh - Letzte Tage - Letzte Nächte



Op dit album omarmt Popol Vuh weer iets meer de rock 'n roll. Maar nog steeds klinkt het als muziek uit een (fantasie)land hier ver vandaan. Wellicht een aanrader voor de fans van Mike Oldfield, ik krijg er altijd een soortgelijke vibe van O+

nee, jij dan!
pi_184192484
G201: Popol Vuh - Herz aus Glass



Dammit, bij elke plaat van Popol Vuh denk ik: "wat een heerlijke muziek, dit is mijn favoriete plaat van hun" :') Dit is de sountrack van de gelijknamige film van Werner Herzog, waar Popol Vuh nog veel meer soundtracks voor gemaakt heeft. Dit album heb ik echt grijs gedraaid, maar nog steeds heb ik de film nooit gezien :@

nee, jij dan!
pi_184193128


Eerste platenspeler hier (rega planar 3)
Zojuist opgezet/uitgelijnd etc. Nu genieten van Ennio. Wat een prachtmuziek. Gauw op zoek naar een mint van A Fist Full Of Dollars/For A Few Dollars More uit 1970 O+
  vrijdag 4 januari 2019 @ 02:40:44 #93
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_184193407
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 23:56 schreef Gehenna het volgende:
G201: Popol Vuh - Herz aus Glass

[ afbeelding ]

Dammit, bij elke plaat van Popol Vuh denk ik: "wat een heerlijke muziek, dit is mijn favoriete plaat van hun" :') Dit is de sountrack van de gelijknamige film van Werner Herzog, waar Popol Vuh nog veel meer soundtracks voor gemaakt heeft. Dit album heb ik echt grijs gedraaid, maar nog steeds heb ik de film nooit gezien :@

Nosferatu, _O_!



[ Bericht 11% gewijzigd door EP3 op 04-01-2019 02:47:18 ]
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_184194184
Die film toevallig pas gekeken :Y verder krn ik eigenlijk niet zo veel van Herzog.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  Moderator vrijdag 4 januari 2019 @ 08:54:53 #95
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184194244
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 01:05 schreef NothingHappened het volgende:
[ afbeelding ]

Eerste platenspeler hier (rega planar 3)
Zojuist opgezet/uitgelijnd etc. Nu genieten van Ennio. Wat een prachtmuziek. Gauw op zoek naar een mint van A Fist Full Of Dollars/For A Few Dollars More uit 1970 O+
^O^ ennio en welkom in dit topic :)

Heb je ook nog een foto van je kast?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Redactie Frontpage vrijdag 4 januari 2019 @ 10:31:20 #96
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_184195552
bazbo 0358: Annette Peacock - Abstract-Contact



JAAAA! Deze plaat is geweldig. Na het maar liefst twaalf seconden durende titelnummer gaat het meteen fijn los met het melodieuze Lost In Your Speed en daarna volgt gelijk het lange, overweldigende en swingende Elect Yourself, waarin ze bijna rappend ingaat op allerlei politieke en sociale onderwerpen. Op plaatkant twee gaat het politiek verder met We Are Adnate en wat later horen we de heimelijke geneugten van Happy With My Hand. Goor, geil, geweldig! Ik kocht de enige elpeeversie die ervan bestaat op 2 september 1988 en op Discogs verkopen lui hem voor tientallen neuro's. Heden ten dage is er nauwelijks nog aan het werk van mevrouw Peacock te komen en dat is jammer, want wat een fantastisch spul maakte ze. 'Living is a series of habits.'


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage vrijdag 4 januari 2019 @ 11:09:04 #97
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_184196056
bazbo 0359: Kevin Peek, Jeff Wayne, Rick Wakeman, etc - Beyond The Planets



Om een of andere reden staat deze plaat bij de P van Peek. Vraag me niet waarom. Ook deze heb ik meer dan vijfentwintig jaar niet gehoord. Het is een bewerking van The Planets van Gustav Holst. Nadere bestudering van de hoes levert me op dat Jeff Wayne alleen betrokken is bij het nog geen twee minuten durende intro en Rick Wakeman slechts de twee minuten durende finale The Beyond heeft aangeleverd. Naast de volledige suite heeft Kevin Peek ook een eigen nummer ingespeeld en heeft ene Patrick Allen twee composities bijgedragen. Wie is Peek? Hij was lid van de legendarische band Sky. Dat u het weet. Ik kocht deze plaat op 27 augustus 1990 bij FOX, de muziekwinkel die gevestigd was in Arnhem, Enschede, Hengelo, Zwolle en het majestueuze Apeldoorn. Bestaat al lang niet meer, volgens mij. In Apeldoorn in ieder geval al heel lang niet meer. Het was een dure zaak, herinner ik mij, en ik kocht er alleen maar iets als het ergens anders niet te krijgen was. Volgens mij heb ik deze uit de uitverkoopbak daar gehaald. Er is overigens maar een enkele vinylversie van deze plaat verschenen. Die heb ik dus. Deze is op Discogs te koop voor slechts enkele pleuro's. En de muziek? O, niet onaardig symfonisch synthesizerwerk. Het origineel van Holst is natuurlijk fenomenaal. Mars, The Bringer Of War is door vele muzikanten vertolkt en ook deze versie is weer eens leuk om te horen.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage vrijdag 4 januari 2019 @ 12:35:19 #98
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_184197397
bazbo 0360: Pink Floyd - A Nice Pair



Deze dubbelaar verscheen in 1972, maar omdat het gewoon de eerste twee Pink Floyd platen zijn, staat deze vooraan in de collectie. The Piper At The Gates Of Dawn is van 1967 en staat vol heerlijk psychadelische muziek, voornamelijk uit het debiele brein van Syd Barrett. Op A Saucerful Of Secrets van een jaar later deed hij al niet meer mee (op een of twee stukjes na, dan) en klinkt de band al meer naar hoe we ze later zijn gaan kennen. Het is opener, ruimtelijker en symfonischer. Of zo. Weet ik ook veel. Ik kocht deze dubbelaar op 4 mei 1983; het is een Nederlandse heruitgave en het jaar van verschijnen is niet bekend. Wel weet ik deze twee mooie platen altijd het herbeluisteren waard zijn.



:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  vrijdag 4 januari 2019 @ 14:46:20 #99
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_184199895
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 02:40 schreef EP3 het volgende:

[..]

Nosferatu, _O_!
Die is ook tof idd O+ Maar helaas weer niet op vinyl hier nog
nee, jij dan!
  vrijdag 4 januari 2019 @ 15:03:28 #100
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_184200246
G202: Krafwerk - Autobahn



Nadat Dinger en Rother zich afsplitste om Neu! te vormen, bracht Kraftwerk eerst nog even een album uit als het duo Ralf & Florian. De klassieke line-up van Ralf, Florian, Karl & Wolfgang kwam pas bij de volgende plaat, want hier speelt nog ene Klaus (op elektrische viool) ipv Karl mee.

Maar ook zonder 'klassieke' line-up is dit de eerste klassieke kraftwerk plaat _O_ Wat een helden waren dat toch. Alleen het feit al dat ze in post-WO2 Duitsland - een land die toen heel hard z'n best deed om al die ellende te vergeten - een concept plaat over de Autobahn uitbrengen, daar moet je zekere ballen voor hebben. Dat die plaat daarnaast ook nog eens bol staat met muziek die jaren voor liep op de rest, is natuurlijk ook mooi meegenomen :P

nee, jij dan!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')