Er zijn er ook best wel wat die oprecht vinden dat ze bepaalde rechten hebben omdat ze zichzelf als speciaal werkverkeer zien en donderen die bus gewoon neer waar het ze uit komt zonder enig gedachte voor overig verkeer.quote:Pakketbezorgers veroorzaken onveilige verkeerssituaties in woonwijken, helemaal nu er vanwege de feestdagen veel meer wordt besteld. Daarvoor waarschuwt Veilig Verkeer Nederland. Pakketbezorgers rijden regelmatig te hard en onoplettend binnen 30-kilometerzones, stelt de verkeersveiligheidsorganisatie op zijn site. VVN baseert zijn conclusie op klachten van bewoners.
Jaarlijks worden er meer dan 400 miljoen pakketten verstuurd en bezorgd in Nederland. En het pakketvervoer neemt al jaren toe, blijkt uit de Post en Pakketmonitor 2017 van de Autoriteit Consument en Markt. Pakketbezorgers werken vaak onder druk van dwingende bezorgtijden ("vandaag nog in huis!"), en onder druk van de eigen portemonnee - veel bezorgers werken als zelfstandige en krijgen per bezorgd pakket betaald.
Misstanden
VVN-directeur Alphons Knuppel: "In drukke straten komen wel 40 bestelbusjes per dag. Als de trend doorzet, is dat over een jaar misschien wel verdubbeld. Als we hier niets aan doen zullen snelheidsovertredingen, foutparkeren en andere misstanden alleen maar toenemen." Knuppel vreest ook dat er doden zullen vallen.
In 2016 waarschuwde de toenmalige directeur van VVN al voor exact hetzelfde. Maar cijfers van ongelukken en overtredingen waarbij pakketbezorgers zijn betrokken, worden niet specifiek bijgehouden. Wel heeft de VVN dit jaar naar eigen zeggen "tien tot twintig meldingen" gehad van bewoners.
PostNL: het gaat juist beter
Pakketbezorgers proberen het aantal 'bezorgbewegingen' terug te dringen. Dat doen zij onder meer met een betere planning en het opzetten van meer afhaalpunten in winkels en zelfs bij mensen thuis.
PostNL is, met 207 miljoen pakketbezorgingen dit jaar, de grootste van Nederland. Het bedrijf zegt, juist door de groeiende pakketmarkt, minder bij mensen in de straat te komen. "We kunnen onze bussen zo optimaal beladen dat we iedere straat maximaal een keer aandoen overdag. Soms komen we 's avonds nog een keer als onderdeel van een andere bezorgronde", zegt woordvoerder Tahira Limon. "Juist doordat de pakketmarkt groter wordt, kunnen bezorgers steeds vaker hun bus parkeren in de straat en lopend met een steekwagen verder."
Veilig en netjes
PostNL draagt zijn bezorgers naar eigen zeggen op veilig en netjes te rijden, en toetst klanttevredenheid met enquêtes - zo'n 5000 per dag. Zowel klachten als complimenten worden teruggekoppeld, zegt Limon. Ze heeft het aantal klachten en ongelukken niet direct paraat en weet ook niet hoe andere koeriers en bezorgdiensten zich gedragen op de weg. "Ik kan niet spreken voor de markt, maar onze bezorgers zijn ons visitekaartje."
Bron: https://nos.nl/artikel/22(...)rkeerssituaties.html
Die druk kan je ook verlichten door mensen die kort voor kerst nog zaken bestellen maar gewoon pech te laten hebben.quote:Op maandag 24 december 2018 13:29 schreef datwouiknetzeggen het volgende:
Tja, de druk om alles op tijd af te leveren is nu eenmaal ontzettend hoog
Idd. Iedereen die hier over zeikt moet zelf stoppen met webshops die adverteren met "voor 23u besteld, morgen in huis" en gratis verzending.quote:Op maandag 24 december 2018 13:40 schreef mstx het volgende:
Dat krijg je ervan als iedereen zijn pakketjes zo goedkoop mogelijk binnen een dag in huis wil hebben.
Het feit dat dat bij veel webshops (nog steeds) niet eens een optie is, vind ik echt compleet verbazingwekkend. Het maakt het namelijk voor alle drie de partijen juist makkelijker.quote:Op maandag 24 december 2018 13:44 schreef FredvZ het volgende:
Zou al een hoop schelen als diezelfde bezorgbedrijven niet stoïcijns pakketjes willen bezorgen bij mensen die toch niet thuis zijn.
Pakketbezorgers krijgen maar weinig tijd per adres. Een groot deel is niet thuis, als je dat vooraf weet scheelt dat een berg tijd.
Maarja, als je post NL belt met de vraag of ze alles per definitie naar het ophaalpunt willen brengen is het moeilijk moeilijk.
Of wat te denken van CoolBlue, waar je je pakketje nog dezelfde dag in huis kan hebben als je voor 15.00u besteld.quote:Op maandag 24 december 2018 13:44 schreef silverhill het volgende:
[..]
Idd. Iedereen die hier over zeikt moet zelf stoppen met webshops die adverteren met "voor 23u besteld, morgen in huis" en gratis verzending.
In Japan konden we op het uur aangeven wanneer we het pakket bezorgd wilden hebben. Ochtend of avonduren - geen probleem.quote:Op maandag 24 december 2018 13:44 schreef FredvZ het volgende:
Zou al een hoop schelen als diezelfde bezorgbedrijven niet stoïcijns pakketjes willen bezorgen bij mensen die toch niet thuis zijn.
Pakketbezorgers krijgen maar weinig tijd per adres. Een groot deel is niet thuis, als je dat vooraf weet scheelt dat een berg tijd.
Jep, ik laat tegenwoordig eigenlijk altijd bij de Primera bezorgen. Is vlak bij mijn huis, en dan heb ik het pakketje zelfs ‘s middags al i.p.v. in de avond.quote:Op maandag 24 december 2018 13:44 schreef FredvZ het volgende:
Zou al een hoop schelen als diezelfde bezorgbedrijven niet stoïcijns pakketjes willen bezorgen bij mensen die toch niet thuis zijn.
Pakketbezorgers krijgen maar weinig tijd per adres. Een groot deel is niet thuis, als je dat vooraf weet scheelt dat een berg tijd.
Maarja, als je post NL belt met de vraag of ze alles per definitie naar het ophaalpunt willen brengen is het moeilijk moeilijk.
Ik laat als het mogelijk is mijn pakket bij een pakketpunt in de buurt van mijn werk afleveren. Ideaal. Jammer dat het bij veel webshops nog niet mogelijk is om dat te kiezen. Of dat dit via PostNL makkelijker te regelen is. Die pakketten staan vaak al lang in mijn app van PostNL, zelfs nog voor ze ontvangen zijn door PostNL. Alleen op dat moment kan ik geen pakketpunt kiezen. Dat zou echt veel schelen mocht dat wel kunnenquote:Op maandag 24 december 2018 14:04 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Jep, ik laat tegenwoordig eigenlijk altijd bij de Primera bezorgen. Is vlak bij mijn huis, en dan heb ik het pakketje zelfs ‘s middags al i.p.v. in de avond.
Maar snap dat dat niet voor iedereen een oplossing is, vanwege afstand of als je kantoortijden werkt.
In heel Nederland?quote:Wel heeft de VVN dit jaar naar eigen zeggen "tien tot twintig meldingen" gehad van bewoners.
Mee eens! Heel raar dat je in die app pas een optie kan kiezen na een mislukte bezorgpoging.quote:Op maandag 24 december 2018 14:06 schreef noodgang het volgende:
[..]
Ik laat als het mogelijk is mijn pakket bij een pakketpunt in de buurt van mijn werk afleveren. Ideaal. Jammer dat het bij veel webshops nog niet mogelijk is om dat te kiezen. Of dat dit via PostNL makkelijker te regelen is. Die pakketten staan vaak al lang in mijn app van PostNL, zelfs nog voor ze ontvangen zijn door PostNL. Alleen op dat moment kan ik geen pakketpunt kiezen. Dat zou echt veel schelen mocht dat wel kunnen
Die service kende ik nog niet. Volgende keer lekker daar bestellen dan. Hoe sneller hoe beter.quote:Op maandag 24 december 2018 13:55 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Of wat te denken van CoolBlue, waar je je pakketje nog dezelfde dag in huis kan hebben als je voor 15.00u besteld.
Het werkt wel als een tiet inderdaad. Kost je wel 5 euro. Gaat ook via een andere bezorgpartner dan PostNL (dezelfde partner die ook de zondagbezorging doet).quote:Op maandag 24 december 2018 14:09 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Die service kende ik nog niet. Volgende keer lekker daar bestellen dan. Hoe sneller hoe beter.
Dat is juist een pré. PostNL is kut. Die 5 euro heb je er zo uit omdat je niet met je auto of OV ergens naar toe moet, evt parkeergeld ben je ook niet kwijt.quote:Op maandag 24 december 2018 14:10 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Het werkt wel als een tiet inderdaad. Kost je wel 5 euro. Gaat ook via een andere bezorgpartner dan PostNL (dezelfde partner die ook de zondagbezorging doet).
Oprechte vraag: hoe voorkom je een race to the bottom, in welk gebied dan ook?quote:Op maandag 24 december 2018 13:29 schreef Drekkoning het volgende:
Normale arbeidsvoorwaarden zouden hier al een wereld van verschil maken.
Wat we zien zijn de symptomen van de ‘race to the bottom’, waarin de werknemer verder en verder wordt uitgekleed omdat alles zo goedkoop mogelijk moet.
Pak dus de oorzaak aan, niet de symptomen.
Schijnconstructies tegengaan, zodat de rechten van werknemers beter beschermd zijn. Zoals doorbetaling bij ziekte, minimum uurloon, etc.quote:Op maandag 24 december 2018 14:32 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Oprechte vraag: hoe voorkom je een race to the bottom, in welk gebied dan ook?
Klopt, die partij heeft ook een veel beter track and trace systeem met kleinere window die ook ge-update wordt.quote:Op maandag 24 december 2018 14:14 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dat is juist een pré. PostNL is kut. Die 5 euro heb je er zo uit omdat je niet met je auto of OV ergens naar toe moet, evt parkeergeld ben je ook niet kwijt.
Vooruitgang kent altijd wel z'n prijs ook.
X pakketten per leverblok en dan naderhand pas routes bouwen voor het afleveren. Ken het probleem, daar liepen we bij een vorige werkgever ook tegenaan. Kon je soms wel 10x per dag rond hetzelfde flatgebouw rijden omdat we met 4 leverblokken werkten.quote:Op maandag 24 december 2018 14:18 schreef Speekselklier het volgende:
Wij hadden van de week in de avond onze Jumbo bezorging was de enige keuze.
Stond ie smorgens bij de buren naast ons
in de middag tegen over ons en 's avonds bij ons.
Als ze hadden aangegeven dat ze iets wilde combineren was het voor mij geen probleem.
maar zo kom je wel aan je 30 ritjes in de straat.
Ik denk dat het een goed begin is om PostNL op hun vingers te tikken voor eventuele rare "ZZP" constructies die er overduidelijk op ingericht is om wel de baten, maar niet de lasten van personeel te hebben.quote:Op maandag 24 december 2018 14:32 schreef Tyr80 het volgende:
een race to the bottom, in welk gebied dan ook?
Je kan het vaak ook op grote stations, de supermarkt laten bezorgen.quote:Op maandag 24 december 2018 14:04 schreef Drekkoning het volgende:
Maar snap dat dat niet voor iedereen een oplossing is, vanwege afstand of als je kantoortijden werkt.
Ah, ideaal! Vraag je je af waarom mensen nog thuis laten bezorgen. Even langsrijden op de terugweg van werk is een stuk makkelijker zou je zeggen.quote:Op maandag 24 december 2018 18:45 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Je kan het vaak ook op grote stations, de supermarkt laten bezorgen.
Er mist eigenlijk alleen nog een bezorgoptie bij de benzinepomp.
U vraagt wij draaien;quote:Op maandag 24 december 2018 18:45 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Je kan het vaak ook op grote stations, de supermarkt laten bezorgen.
Er mist eigenlijk alleen nog een bezorgoptie bij de benzinepomp.
Probleem is een beetje dat die dingen niet echt groots uitgerold worden. Hier in de stad staat er bijvoorbeeld helemaal geen.quote:Op maandag 24 december 2018 19:42 schreef tstile het volgende:
[..]
U vraagt wij draaien;
[ afbeelding ]
Klopt het is echt meestal een heel ouderwets gebeuren. Zeker dat ze eerder langskomen dan dat je de kans krijgt om het bij een pakketpunt af te halen.quote:Op maandag 24 december 2018 19:50 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Probleem is een beetje dat die dingen niet echt groots uitgerold worden. Hier in de stad staat er bijvoorbeeld helemaal geen.
Best vreemd als je bedenkt dat het op de lange termijn PostNL geld scheelt.
Ze betalen zzp'ers teweinig. Daarom kan die z'n busje niet onderhouden en moet 'ie wel te hard rijden om de planning te halen.quote:Op maandag 24 december 2018 20:00 schreef Pharkus het volgende:
Dat krijg je er van als je je vaste krachten eruit gooit en je wagenpark saneert. Dan huur je zzp'ers met aftandse busjes in die meer in hun eigen omzet geïnteresseerd zijn dan dat ze de naam van Postnl hoog willen houden.
Soms kan het wel eerder. Hier werden de pakketten altijd gebracht tussen 11 en 15 ongeveer, en dan kon ik nadat het pakket gesorteerd was (ergens eind vd avond tot vroege nacht) het meteen naar een afhaalpunt sturen. Ben zelf toch nooit thuis als ze komen en het afhaalpunt zit vlakbij mijn werk. Maar sinds kort komen ze pas tussen 16 en 19 ergens, en dan wordt het pakket pas eind vd ochtend gesorteerd. Kort daarna vertrekt de bezorger. Nu kan ik dus geen enkel pakket meer direct naar het afhaalpunt sturen ja behalve dan als de webshop die optie al geeft.quote:Op maandag 24 december 2018 14:08 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Mee eens! Heel raar dat je in die app pas een optie kan kiezen na een mislukte bezorgpoging.
Zullen we dat maar niet doen? Dan komen er nog twee keer zo veel van die busjes op de weg.quote:Op maandag 24 december 2018 20:12 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Het probleem ligt bij de pakketdiensten. Geef je bezorgers mer tijd. Ipv 120 pakketten, bezorgen ze 60 pakketten. Goed voor het verkeer, de medewerkers en de werkgelegenheid.
het is een duurdere optie omdat de winkelier betaald moet worden EN de bezorger voor elk pakketje.quote:Op maandag 24 december 2018 13:46 schreef silverhill het volgende:
[..]
Het feit dat dat bij veel webshops (nog steeds) niet eens een optie is, vind ik echt compleet verbazingwekkend. Het maakt het namelijk voor alle drie de partijen juist makkelijker.
net als al die tientallen andere mensen die exact hetzelfde doen? dat is het probleem verplaatsen en niet oplossen..quote:Op maandag 24 december 2018 19:39 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ah, ideaal! Vraag je je af waarom mensen nog thuis laten bezorgen. Even langsrijden op de terugweg van werk is een stuk makkelijker zou je zeggen.
Maar wel busjes met minder haast en dus minder kans op onveilige verkeerssituaties.quote:Op maandag 24 december 2018 20:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zullen we dat maar niet doen? Dan komen er nog twee keer zo veel van die busjes op de weg.
Dat is wel het probleem oplossen. Er wordt dan namelijk niet meer voor niks gereden.quote:Op maandag 24 december 2018 20:39 schreef mschol het volgende:
[..]
het is een duurdere optie omdat de winkelier betaald moet worden EN de bezorger voor elk pakketje.
dus wel logisch
[..]
net als al die tientallen andere mensen die exact hetzelfde doen? dat is het probleem verplaatsen en niet oplossen..
Maar er wordt niet voor niks gereden, er wordt gemiddeld in een rit meer uitgeleverd dan dat er blijft liggen, en die rit rijdt hoe dan ook wel (er zitten ook zakelijke ritten in, en die gaan 100% zeker niet naar een of ander ophaal punt).quote:Op maandag 24 december 2018 21:17 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat is wel het probleem oplossen. Er wordt dan namelijk niet meer voor niks gereden.
Ik hoop dat je de denkfout die hierin zit zelf ook wel ziet.quote:Op maandag 24 december 2018 21:35 schreef mschol het volgende:
[..]
Maar er wordt niet voor niks gereden, er wordt gemiddeld in een rit meer uitgeleverd dan dat er blijft liggen, en die rit rijdt hoe dan ook wel (er zitten ook zakelijke ritten in, en die gaan 100% zeker niet naar een of ander ophaal punt).
Persoonlijk zeg ik ook gewoon: kom maar thuis brengen, pakketpunten zijn ver weg en vrijwel allemaal gesloten (of ik moet gaan rennen) als ik van werk kom, op werk afleveren is garantie op kwijt raken.
Die paar die blijven liggen veroorzaken tijdens einde kantoortijd gezeik bij de pakketpunten met fout parkerende pakket ophalers..
ergo, dat is geen oplossing, probleem verplaatsing
en dat zeg ik als dagelijkse zowel verzender als ontvanger van pakketten (deels zakelijk)
Wat voor gat woon jij dan?quote:Op maandag 24 december 2018 21:35 schreef mschol het volgende:
Persoonlijk zeg ik ook gewoon: kom maar thuis brengen, pakketpunten zijn ver weg en vrijwel allemaal gesloten (of ik moet gaan rennen) als ik van werk kom, op werk afleveren is garantie op kwijt raken.
en al die pakketpunten sluiten om 17:00, en nee ik woon gewoon in de randstad, ik werk geregeld tot na 20:00quote:Op maandag 24 december 2018 21:42 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat voor gat woon jij dan?
Ik woon in een groot dorp en we hebben hier al minsten 10 pakketpunten.
Echt overal is wat te vinden.
Thuis bezorgen is niet makkelijker, gwn op een beter moment in winkel/tankstation halen.
Of op werk, raakt echt niet kwijt.
helemaal mee eens, gewoon een uurtarief toevoegen en dit probleem behoort tot de verleden tijd.quote:Op maandag 24 december 2018 13:29 schreef Drekkoning het volgende:
Normale arbeidsvoorwaarden zouden hier al een wereld van verschil maken.
Wat we zien zijn de symptomen van de ‘race to the bottom’, waarin de werknemer verder en verder wordt uitgekleed omdat alles zo goedkoop mogelijk moet.
Pak dus de oorzaak aan, niet de symptomen.
Helemaal mee eens. Iedereen is zo snel geirriteerd tegenwoordig. Zijn mensen dan gewoon zelf niet te gehaast als ze niet even een halve minuut kunnen wachten tot zo'n busje weg is? Totaal geen last van.quote:Op maandag 24 december 2018 21:40 schreef bianconeri het volgende:
Wat een onzin zeg....
Je kunt niet gaan verwacht dat mensen constant met alle pakketjes hele afstanden gaan lopen.
Als alles geblokkeerd is is het logisch dat de wagen er even snel voor gezet wordt.
Al is het even half op de stoep bv. Verkeer kan er toch wel langs normaal. Dat mensen zelf niet kunnen rijden en dan klagen is andermans probleem (zie dat nos deel bv).
Mensen moeten zich niet zo'n druk maken.
Dat iemand eventjes er staat. Tjonge jonge.
Absoluut voor bezorgingen bij pakketpunten, doe ik altijd (ook al bestel ik zelden).
Druk moet er gwn meer af.
Al die pakketpunten sluiten om 17:00 uur? Eh nee..de supermarkt is sowieso tot 21:00 uur open, heb je nog benzinepompen die ook tot Savonds laat open zijn. Als jij tot 20:00 uur werkt ben je sowieso niet thuis als ze komen afleveren en zadel je je buren ermee op.quote:Op maandag 24 december 2018 22:30 schreef mschol het volgende:
[..]
en al die pakketpunten sluiten om 17:00, en nee ik woon gewoon in de randstad, ik werk geregeld tot na 20:00
en spreek voor jezelf als je pakket niet kwijt raakt zovaak al meegemaakt dat een pakket weg was als het op een pakketpunt afgeleverd zou zijn, op werk verdwijnt hij gemiddeld genomen ook voor langere tijd
thuisbezorgen is tig keer makkelijker en veel beter in te plannen, even afgezien van het feit dat ik gewoon geld betaal om het aan huis te brengen, dan ga ik niet zelf lopen kutten natuurlijk.
daarnaast heb ik ook ervaring met 'de andere kant' van de verzending en nee, dan wordt je al helemaal niet blij van die ophaalpunten... (maar net zo min van pakketbezorgers zelf, al zijn het een paar rotte appels gemiddeld genomen)
Ik wou al voor geen 10 miljard naar de randstad, nou dus nog voor geen 20 miljard.quote:Op maandag 24 december 2018 22:30 schreef mschol het volgende:
en al die pakketpunten sluiten om 17:00, en nee ik woon gewoon in de randstad, ik werk geregeld tot na 20:00
en spreek voor jezelf als je pakket niet kwijt raakt zovaak al meegemaakt dat een pakket weg was als het op een pakketpunt afgeleverd zou zijn, op werk verdwijnt hij gemiddeld genomen ook voor langere tijd
thuisbezorgen is tig keer makkelijker en veel beter in te plannen, even afgezien van het feit dat ik gewoon geld betaal om het aan huis te brengen, dan ga ik niet zelf lopen kutten natuurlijk.
daarnaast heb ik ook ervaring met 'de andere kant' van de verzending en nee, dan wordt je al helemaal niet blij van die ophaalpunten... (maar net zo min van pakketbezorgers zelf, al zijn het een paar rotte appels gemiddeld genomen)
Precies. Hoe vaak is overigens de weg nou geblokkeerd?quote:Op maandag 24 december 2018 23:07 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Iedereen is zo snel geirriteerd tegenwoordig. Zijn mensen dan gewoon zelf niet te gehaast als ze niet even een halve minuut kunnen wachten tot zo'n busje weg is? Totaal geen last van.
Ja het zal, maar genoeg linkse studentenkutjes laten het ook gewoon thuisbezorgen terwijl het eigenlijk niet hoeft. voor een stuk kleding van 18 euro ofzo wat heus niet kapot gaat omdat het bij een pakketpunt wordt gebracht.quote:Op maandag 24 december 2018 22:30 schreef mschol het volgende:
[..]
en al die pakketpunten sluiten om 17:00, en nee ik woon gewoon in de randstad, ik werk geregeld tot na 20:00
en spreek voor jezelf als je pakket niet kwijt raakt zovaak al meegemaakt dat een pakket weg was als het op een pakketpunt afgeleverd zou zijn, op werk verdwijnt hij gemiddeld genomen ook voor langere tijd
thuisbezorgen is tig keer makkelijker en veel beter in te plannen, even afgezien van het feit dat ik gewoon geld betaal om het aan huis te brengen, dan ga ik niet zelf lopen kutten natuurlijk.
daarnaast heb ik ook ervaring met 'de andere kant' van de verzending en nee, dan wordt je al helemaal niet blij van die ophaalpunten... (maar net zo min van pakketbezorgers zelf, al zijn het een paar rotte appels gemiddeld genomen)
Want ze zijn ook niet binnen vijf minuten max. weer verdwenen..quote:Op maandag 24 december 2018 13:25 schreef Ton.Deuse het volgende:
en donderen die bus gewoon neer waar het ze uit komt zonder enig gedachte voor overig verkeer.
Fietspaden moeten het vaak ontgelden wat dat betreft, en daar kan je lang niet altijd even met een boogje omheen als fietser. Of gewoon het troittoir, helemaal goud als je er dan met bijvoorbeeld een rolstoel niet meer langs kan.
Nee hoor.. als er geen bezorgers rijden dan zorgen bezorgers ook niet voor onveilige situaties..quote:Op dinsdag 25 december 2018 01:39 schreef the-eye het volgende:
Ik zie weinig verandering in de situatie wanneer bewoners die pakketjes ophalen. Of 1 bus die 40 pakketjes aflevert of 40 klanten die hun pakketje op gaan halen
Voor mij persoonlijk is het veiliger als ik mij niet in de hectiek van de dorpskern hoef te begevenquote:Op dinsdag 25 december 2018 01:41 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Nee hoor.. als er geen bezorgers rijden dan zorgen bezorgers ook niet voor onveilige situaties..
Hier jaagt de bezorger altijd olifanten en tijgers weg.. Dat is ook best een heel veilig gevoel..quote:Op dinsdag 25 december 2018 01:47 schreef the-eye het volgende:
[..]
Voor mij persoonlijk is het veiliger als ik mij niet in de hectiek van de dorpskern hoef te begeven
Die hebben de bezorging in eigen huis. Perfect voorbeeld van hoe je niet alles uitbesteedt en over laat aan derden waar je verder geen zeggenschap meer over hebt.quote:Op maandag 24 december 2018 13:55 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Of wat te denken van CoolBlue, waar je je pakketje nog dezelfde dag in huis kan hebben als je voor 15.00u besteld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |