abonnement Unibet Coolblue
pi_183939404
quote:
Pakketbezorgers veroorzaken onveilige verkeerssituaties in woonwijken, helemaal nu er vanwege de feestdagen veel meer wordt besteld. Daarvoor waarschuwt Veilig Verkeer Nederland. Pakketbezorgers rijden regelmatig te hard en onoplettend binnen 30-kilometerzones, stelt de verkeersveiligheidsorganisatie op zijn site. VVN baseert zijn conclusie op klachten van bewoners.

Jaarlijks worden er meer dan 400 miljoen pakketten verstuurd en bezorgd in Nederland. En het pakketvervoer neemt al jaren toe, blijkt uit de Post en Pakketmonitor 2017 van de Autoriteit Consument en Markt. Pakketbezorgers werken vaak onder druk van dwingende bezorgtijden ("vandaag nog in huis!"), en onder druk van de eigen portemonnee - veel bezorgers werken als zelfstandige en krijgen per bezorgd pakket betaald.

Misstanden
VVN-directeur Alphons Knuppel: "In drukke straten komen wel 40 bestelbusjes per dag. Als de trend doorzet, is dat over een jaar misschien wel verdubbeld. Als we hier niets aan doen zullen snelheidsovertredingen, foutparkeren en andere misstanden alleen maar toenemen." Knuppel vreest ook dat er doden zullen vallen.

In 2016 waarschuwde de toenmalige directeur van VVN al voor exact hetzelfde. Maar cijfers van ongelukken en overtredingen waarbij pakketbezorgers zijn betrokken, worden niet specifiek bijgehouden. Wel heeft de VVN dit jaar naar eigen zeggen "tien tot twintig meldingen" gehad van bewoners.

PostNL: het gaat juist beter
Pakketbezorgers proberen het aantal 'bezorgbewegingen' terug te dringen. Dat doen zij onder meer met een betere planning en het opzetten van meer afhaalpunten in winkels en zelfs bij mensen thuis.

PostNL is, met 207 miljoen pakketbezorgingen dit jaar, de grootste van Nederland. Het bedrijf zegt, juist door de groeiende pakketmarkt, minder bij mensen in de straat te komen. "We kunnen onze bussen zo optimaal beladen dat we iedere straat maximaal een keer aandoen overdag. Soms komen we 's avonds nog een keer als onderdeel van een andere bezorgronde", zegt woordvoerder Tahira Limon. "Juist doordat de pakketmarkt groter wordt, kunnen bezorgers steeds vaker hun bus parkeren in de straat en lopend met een steekwagen verder."

Veilig en netjes
PostNL draagt zijn bezorgers naar eigen zeggen op veilig en netjes te rijden, en toetst klanttevredenheid met enquêtes - zo'n 5000 per dag. Zowel klachten als complimenten worden teruggekoppeld, zegt Limon. Ze heeft het aantal klachten en ongelukken niet direct paraat en weet ook niet hoe andere koeriers en bezorgdiensten zich gedragen op de weg. "Ik kan niet spreken voor de markt, maar onze bezorgers zijn ons visitekaartje."

Bron: https://nos.nl/artikel/22(...)rkeerssituaties.html
Er zijn er ook best wel wat die oprecht vinden dat ze bepaalde rechten hebben omdat ze zichzelf als speciaal werkverkeer zien en donderen die bus gewoon neer waar het ze uit komt zonder enig gedachte voor overig verkeer.

Fietspaden moeten het vaak ontgelden wat dat betreft, en daar kan je lang niet altijd even met een boogje omheen als fietser. Of gewoon het troittoir, helemaal goud als je er dan met bijvoorbeeld een rolstoel niet meer langs kan.
pi_183939465
Tja, de druk om alles op tijd af te leveren is nu eenmaal ontzettend hoog
  maandag 24 december 2018 @ 13:29:35 #3
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183939470
Normale arbeidsvoorwaarden zouden hier al een wereld van verschil maken.

Wat we zien zijn de symptomen van de ‘race to the bottom’, waarin de werknemer verder en verder wordt uitgekleed omdat alles zo goedkoop mogelijk moet.
Pak dus de oorzaak aan, niet de symptomen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_183939616
Snelheidsovertredingen oké, zelf lijkt me het dubbel parkeren of parkeren op fietspaden gevaarlijker.
  maandag 24 december 2018 @ 13:40:59 #5
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_183939643
Dat krijg je ervan als iedereen zijn pakketjes zo goedkoop mogelijk binnen een dag in huis wil hebben.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_183939645
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 13:29 schreef datwouiknetzeggen het volgende:
Tja, de druk om alles op tijd af te leveren is nu eenmaal ontzettend hoog
Die druk kan je ook verlichten door mensen die kort voor kerst nog zaken bestellen maar gewoon pech te laten hebben.

Je weet als heldere internetkoper echt wel dat het drama is met die pakketdienstenten rond de feestdagen, die verantwoordelijkheid moet je gewoon zelf nemen in plaats van onredelijke verwachtingen aan zo'n postorderbedrijf te hangen.

Daar ligt m.i. een rol voor webwinkels en de postorderbedrijven zelf door gewoon paal en perk te stellen voor het behoud van een houdbare werkdruk.
Die 24 uurs levering is volgens mij gewoon niet houdbaar in deze tijd.
pi_183939685
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 13:40 schreef mstx het volgende:
Dat krijg je ervan als iedereen zijn pakketjes zo goedkoop mogelijk binnen een dag in huis wil hebben.
Idd. Iedereen die hier over zeikt moet zelf stoppen met webshops die adverteren met "voor 23u besteld, morgen in huis" en gratis verzending.
  maandag 24 december 2018 @ 13:44:33 #8
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_183939690
Zou al een hoop schelen als diezelfde bezorgbedrijven niet stoïcijns pakketjes willen bezorgen bij mensen die toch niet thuis zijn.

Pakketbezorgers krijgen maar weinig tijd per adres. Een groot deel is niet thuis, als je dat vooraf weet scheelt dat een berg tijd.

Maarja, als je post NL belt met de vraag of ze alles per definitie naar het ophaalpunt willen brengen is het moeilijk moeilijk.
So we just called him Fred
pi_183939721
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 13:44 schreef FredvZ het volgende:
Zou al een hoop schelen als diezelfde bezorgbedrijven niet stoïcijns pakketjes willen bezorgen bij mensen die toch niet thuis zijn.

Pakketbezorgers krijgen maar weinig tijd per adres. Een groot deel is niet thuis, als je dat vooraf weet scheelt dat een berg tijd.

Maarja, als je post NL belt met de vraag of ze alles per definitie naar het ophaalpunt willen brengen is het moeilijk moeilijk.
Het feit dat dat bij veel webshops (nog steeds) niet eens een optie is, vind ik echt compleet verbazingwekkend. Het maakt het namelijk voor alle drie de partijen juist makkelijker.
  maandag 24 december 2018 @ 13:55:44 #10
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183939834
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 13:44 schreef silverhill het volgende:

[..]

Idd. Iedereen die hier over zeikt moet zelf stoppen met webshops die adverteren met "voor 23u besteld, morgen in huis" en gratis verzending.
Of wat te denken van CoolBlue, waar je je pakketje nog dezelfde dag in huis kan hebben als je voor 15.00u besteld.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_183939855
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 13:44 schreef FredvZ het volgende:
Zou al een hoop schelen als diezelfde bezorgbedrijven niet stoïcijns pakketjes willen bezorgen bij mensen die toch niet thuis zijn.

Pakketbezorgers krijgen maar weinig tijd per adres. Een groot deel is niet thuis, als je dat vooraf weet scheelt dat een berg tijd.
In Japan konden we op het uur aangeven wanneer we het pakket bezorgd wilden hebben. Ochtend of avonduren - geen probleem.

In NYC schijnen ze tegenwoordig ook afsluitbare koelkasten te hebben, zodat zelfs de boodschappen bezorgd kunnen worden als je er niet bent.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 24 december 2018 @ 13:57:47 #12
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_183939864
Postnl zegt dat de bezorgers hun visitekaartje zijn. Proest.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 24 december 2018 @ 14:04:15 #13
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183939978
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 13:44 schreef FredvZ het volgende:
Zou al een hoop schelen als diezelfde bezorgbedrijven niet stoïcijns pakketjes willen bezorgen bij mensen die toch niet thuis zijn.

Pakketbezorgers krijgen maar weinig tijd per adres. Een groot deel is niet thuis, als je dat vooraf weet scheelt dat een berg tijd.

Maarja, als je post NL belt met de vraag of ze alles per definitie naar het ophaalpunt willen brengen is het moeilijk moeilijk.
Jep, ik laat tegenwoordig eigenlijk altijd bij de Primera bezorgen. Is vlak bij mijn huis, en dan heb ik het pakketje zelfs ‘s middags al i.p.v. in de avond.

Maar snap dat dat niet voor iedereen een oplossing is, vanwege afstand of als je kantoortijden werkt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator maandag 24 december 2018 @ 14:06:43 #14
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_183940026
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 14:04 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Jep, ik laat tegenwoordig eigenlijk altijd bij de Primera bezorgen. Is vlak bij mijn huis, en dan heb ik het pakketje zelfs ‘s middags al i.p.v. in de avond.

Maar snap dat dat niet voor iedereen een oplossing is, vanwege afstand of als je kantoortijden werkt.
Ik laat als het mogelijk is mijn pakket bij een pakketpunt in de buurt van mijn werk afleveren. Ideaal. Jammer dat het bij veel webshops nog niet mogelijk is om dat te kiezen. Of dat dit via PostNL makkelijker te regelen is. Die pakketten staan vaak al lang in mijn app van PostNL, zelfs nog voor ze ontvangen zijn door PostNL. Alleen op dat moment kan ik geen pakketpunt kiezen. Dat zou echt veel schelen mocht dat wel kunnen
pi_183940043
quote:
Wel heeft de VVN dit jaar naar eigen zeggen "tien tot twintig meldingen" gehad van bewoners.
In heel Nederland?

En verder is dit natuurlijk een open deur. Hoge druk, lage verdiensten.
  maandag 24 december 2018 @ 14:08:38 #16
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183940056
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 14:06 schreef noodgang het volgende:

[..]

Ik laat als het mogelijk is mijn pakket bij een pakketpunt in de buurt van mijn werk afleveren. Ideaal. Jammer dat het bij veel webshops nog niet mogelijk is om dat te kiezen. Of dat dit via PostNL makkelijker te regelen is. Die pakketten staan vaak al lang in mijn app van PostNL, zelfs nog voor ze ontvangen zijn door PostNL. Alleen op dat moment kan ik geen pakketpunt kiezen. Dat zou echt veel schelen mocht dat wel kunnen
Mee eens! Heel raar dat je in die app pas een optie kan kiezen na een mislukte bezorgpoging.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_183940068
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 13:55 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Of wat te denken van CoolBlue, waar je je pakketje nog dezelfde dag in huis kan hebben als je voor 15.00u besteld.
Die service kende ik nog niet. Volgende keer lekker daar bestellen dan. Hoe sneller hoe beter.
  maandag 24 december 2018 @ 14:10:49 #18
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183940099
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 14:09 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Die service kende ik nog niet. Volgende keer lekker daar bestellen dan. Hoe sneller hoe beter.
Het werkt wel als een tiet inderdaad. Kost je wel 5 euro. Gaat ook via een andere bezorgpartner dan PostNL (dezelfde partner die ook de zondagbezorging doet).
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_183940111
Ik vind slordig parkeren soms irritant, zeker als er plaats is. Maar verder geef/gun ik ze altijd voorrang indien mogelijk. Immers wil ik ook dat mijn eigen pakketjes er snel zijn ^O^
pi_183940152
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 14:10 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Het werkt wel als een tiet inderdaad. Kost je wel 5 euro. Gaat ook via een andere bezorgpartner dan PostNL (dezelfde partner die ook de zondagbezorging doet).
Dat is juist een pré. PostNL is kut. Die 5 euro heb je er zo uit omdat je niet met je auto of OV ergens naar toe moet, evt parkeergeld ben je ook niet kwijt.

Vooruitgang kent altijd wel z'n prijs ook.
  maandag 24 december 2018 @ 14:18:33 #21
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_183940197
Wij hadden van de week in de avond onze Jumbo bezorging was de enige keuze.

Stond ie smorgens bij de buren naast ons
in de middag tegen over ons en 's avonds bij ons.

Als ze hadden aangegeven dat ze iets wilde combineren was het voor mij geen probleem.
maar zo kom je wel aan je 30 ritjes in de straat.
Tot nooit .......
pi_183940274
Pakketbezorgers zijn sowieso gezwellen op de weg. Vooral de heren en damens van DPD kunnen er wat van, wat een kutbedrijf vol tronie is dat dan zeg :r :r
U MAD?
  maandag 24 december 2018 @ 14:32:36 #23
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_183940427
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 13:29 schreef Drekkoning het volgende:
Normale arbeidsvoorwaarden zouden hier al een wereld van verschil maken.

Wat we zien zijn de symptomen van de ‘race to the bottom’, waarin de werknemer verder en verder wordt uitgekleed omdat alles zo goedkoop mogelijk moet.
Pak dus de oorzaak aan, niet de symptomen.
Oprechte vraag: hoe voorkom je een race to the bottom, in welk gebied dan ook?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  maandag 24 december 2018 @ 14:35:17 #24
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183940483
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 14:32 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Oprechte vraag: hoe voorkom je een race to the bottom, in welk gebied dan ook?
Schijnconstructies tegengaan, zodat de rechten van werknemers beter beschermd zijn. Zoals doorbetaling bij ziekte, minimum uurloon, etc.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 24 december 2018 @ 14:36:43 #25
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183940512
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 14:14 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dat is juist een pré. PostNL is kut. Die 5 euro heb je er zo uit omdat je niet met je auto of OV ergens naar toe moet, evt parkeergeld ben je ook niet kwijt.

Vooruitgang kent altijd wel z'n prijs ook.
Klopt, die partij heeft ook een veel beter track and trace systeem met kleinere window die ook ge-update wordt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_183940613
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 14:18 schreef Speekselklier het volgende:
Wij hadden van de week in de avond onze Jumbo bezorging was de enige keuze.

Stond ie smorgens bij de buren naast ons
in de middag tegen over ons en 's avonds bij ons.

Als ze hadden aangegeven dat ze iets wilde combineren was het voor mij geen probleem.
maar zo kom je wel aan je 30 ritjes in de straat.
X pakketten per leverblok en dan naderhand pas routes bouwen voor het afleveren. Ken het probleem, daar liepen we bij een vorige werkgever ook tegenaan. Kon je soms wel 10x per dag rond hetzelfde flatgebouw rijden omdat we met 4 leverblokken werkten.
Sommige koeriers bekeken vantevoren of ze vaak in dezelfde straat oid moesten zijn en gingen dan zelfstandig klanten bellen of ze wellicht al eerder thuis waren, dat werd net zo vaak gewaardeerd als niet (o dank je voor de service vs wtf ik heb toch niet voor niets een avondlevering gekozen?')
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_183940997
In de VS hadden wij een jaar of 10 terug een handig systeem. Met de hele straat een soort van kluisjes waar de bezorger de pakketjes in kan doen. Hij doet vervolgens de kluisjes op slot en gooit de sleutel in de juiste brievenbus. Altijd je pakket 's avonds binnen; niet afgeleverd bij buren die op dat moment niet thuis zijn, niet wachten tot je pakket eindelijk kan ophalen bij een of ander ophaalpunt.

Een paar weken terug vlak voordat ik op vakantie ging nog even een korte broek besteld voor ¤20. Eerst komt de bezorger twee aan de brievenbus, vervolgens kan ik dat pakketje de derde bezorgdag halen bij een postNL punt. Uiteindelijk blijkt er een vlek in te zetten, dus pakketje weer teruggestuurd. Vervolgens weer twee bezorgmomenten gemist en het pakketje wederom kunnen halen op een postNL punt. Dat zijn al fucking 7 ritjes voor een product van ¤20. Vind je het gek dat alles snel moet en niets mag kosten.
pi_183941709
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 14:32 schreef Tyr80 het volgende:
een race to the bottom, in welk gebied dan ook?
Ik denk dat het een goed begin is om PostNL op hun vingers te tikken voor eventuele rare "ZZP" constructies die er overduidelijk op ingericht is om wel de baten, maar niet de lasten van personeel te hebben.
Volgens mij verdien je als ZZP'er bij PostNL namelijk niet noemenswaardig meer dan een reguliere bezorger in dienst van als je dingen als kosten voor de bus er af haalt maar je sociale zekerheid is wel gewoon uit het raam en je hebt er een papierwinkel naast waar je u tegen zegt. En ik weet niet of dat nogsteeds zo is maar volgens mij wil PostNL daar bovenop ook nog exclusiviteit. (ofwel, je moet wel als ZZP'er aan de slag, maar je bent er feitelijk niet een want je mag geen opdrachtgevers kiezen en dus onder meerdere vlaggen rijden)
  maandag 24 december 2018 @ 18:45:16 #29
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_183945004
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 14:04 schreef Drekkoning het volgende:
Maar snap dat dat niet voor iedereen een oplossing is, vanwege afstand of als je kantoortijden werkt.
Je kan het vaak ook op grote stations, de supermarkt laten bezorgen.
Er mist eigenlijk alleen nog een bezorgoptie bij de benzinepomp.
So we just called him Fred
  maandag 24 december 2018 @ 19:39:38 #30
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183945961
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 18:45 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Je kan het vaak ook op grote stations, de supermarkt laten bezorgen.
Er mist eigenlijk alleen nog een bezorgoptie bij de benzinepomp.
Ah, ideaal! Vraag je je af waarom mensen nog thuis laten bezorgen. Even langsrijden op de terugweg van werk is een stuk makkelijker zou je zeggen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_183946007
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 18:45 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Je kan het vaak ook op grote stations, de supermarkt laten bezorgen.
Er mist eigenlijk alleen nog een bezorgoptie bij de benzinepomp.
U vraagt wij draaien;
  maandag 24 december 2018 @ 19:50:32 #32
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_183946124
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 19:42 schreef tstile het volgende:

[..]

U vraagt wij draaien;
[ afbeelding ]
Probleem is een beetje dat die dingen niet echt groots uitgerold worden. Hier in de stad staat er bijvoorbeeld helemaal geen.

Best vreemd als je bedenkt dat het op de lange termijn PostNL geld scheelt.
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_183946257
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 19:50 schreef Rodgrod het volgende:

[..]

Probleem is een beetje dat die dingen niet echt groots uitgerold worden. Hier in de stad staat er bijvoorbeeld helemaal geen.

Best vreemd als je bedenkt dat het op de lange termijn PostNL geld scheelt.
Klopt het is echt meestal een heel ouderwets gebeuren. Zeker dat ze eerder langskomen dan dat je de kans krijgt om het bij een pakketpunt af te halen.

Bizar dat een bedrijf wat zo op de centen zit zo'n makkelijke besparing laat zitten.

Zelf heb ik een 2e brievenbus neergezet waar wat grotere pakjes in passen. Misschien in de toekomst nog een kluisje in de voortuin zetten met een los hangslotje erbij. Dan kunnen ze het daar in doen en het slotje dichtklikken.

Misschien is het voor ondernemers nog een gat in de markt om zelf als pakketpunt te gaan fungeren. Dus gewoon lokaal adverteren dat mensen bij bestellingen gewoon het adres van dat bedrijf kunnen opgeven en dat ze dan een eurootje afrekenen bij dat bedrijf bij het ophalen.
  maandag 24 december 2018 @ 19:59:46 #34
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_183946279
Dat verkeersregels niet gelden voor bezorgers weten we al sinds de uitvinding van de pizzascooter.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Forum Admin maandag 24 december 2018 @ 20:00:45 #35
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_183946292
Dat krijg je er van als je je vaste krachten eruit gooit en je wagenpark saneert. Dan huur je zzp'ers met aftandse busjes in die meer in hun eigen omzet geïnteresseerd zijn dan dat ze de naam van Postnl hoog willen houden.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_183946319
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 20:00 schreef Pharkus het volgende:
Dat krijg je er van als je je vaste krachten eruit gooit en je wagenpark saneert. Dan huur je zzp'ers met aftandse busjes in die meer in hun eigen omzet geïnteresseerd zijn dan dat ze de naam van Postnl hoog willen houden.
Ze betalen zzp'ers teweinig. Daarom kan die z'n busje niet onderhouden en moet 'ie wel te hard rijden om de planning te halen.

Ik ben jarenlang zzp koerier geweest en het is te ziek voor woorden. Nu chauffeur in loondienst en het is een wereld van verschil.
pi_183946364
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 14:08 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Mee eens! Heel raar dat je in die app pas een optie kan kiezen na een mislukte bezorgpoging.
Soms kan het wel eerder. Hier werden de pakketten altijd gebracht tussen 11 en 15 ongeveer, en dan kon ik nadat het pakket gesorteerd was (ergens eind vd avond tot vroege nacht) het meteen naar een afhaalpunt sturen. Ben zelf toch nooit thuis als ze komen en het afhaalpunt zit vlakbij mijn werk. Maar sinds kort komen ze pas tussen 16 en 19 ergens, en dan wordt het pakket pas eind vd ochtend gesorteerd. Kort daarna vertrekt de bezorger. Nu kan ik dus geen enkel pakket meer direct naar het afhaalpunt sturen :N ja behalve dan als de webshop die optie al geeft.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_183946507
Het probleem ligt bij de pakketdiensten. Geef je bezorgers mer tijd. Ipv 120 pakketten, bezorgen ze 60 pakketten. Goed voor het verkeer, de medewerkers en de werkgelegenheid.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 24 december 2018 @ 20:14:46 #39
408813 crew  trein2000
pi_183946551
Hufters inderdaad, wanen zich koning van de weg...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 24 december 2018 @ 20:26:08 #40
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_183946821
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 20:12 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Het probleem ligt bij de pakketdiensten. Geef je bezorgers mer tijd. Ipv 120 pakketten, bezorgen ze 60 pakketten. Goed voor het verkeer, de medewerkers en de werkgelegenheid.
Zullen we dat maar niet doen? Dan komen er nog twee keer zo veel van die busjes op de weg.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_183946910
Internet brengt wat teweeg. Alles ontregelt.

Als je nu eens in elke wijk een internetwinkel neerzet, waar mensen hun pakket dat ze overal besteld kunnen hebben, kunnen afhalen, eventueel kleding kunnen passen, en ter plekke kunnen retourneren.
pi_183947058
Tjah, als pakketdiensten iedere keer komen tussen 10 en 16 als niemand thuis is, maar voor hun het wel de goedkope uren zijn, rijden die bezorgers voor jan lul.

Lekker afhaalpunt als standaard zetten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_183947167
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 13:46 schreef silverhill het volgende:

[..]

Het feit dat dat bij veel webshops (nog steeds) niet eens een optie is, vind ik echt compleet verbazingwekkend. Het maakt het namelijk voor alle drie de partijen juist makkelijker.
het is een duurdere optie omdat de winkelier betaald moet worden EN de bezorger voor elk pakketje.
dus wel logisch

quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 19:39 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ah, ideaal! Vraag je je af waarom mensen nog thuis laten bezorgen. Even langsrijden op de terugweg van werk is een stuk makkelijker zou je zeggen.
net als al die tientallen andere mensen die exact hetzelfde doen? dat is het probleem verplaatsen en niet oplossen..
pi_183947736
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 20:26 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Zullen we dat maar niet doen? Dan komen er nog twee keer zo veel van die busjes op de weg.
Maar wel busjes met minder haast en dus minder kans op onveilige verkeerssituaties.

Het is niet het aantal busjes, maar de haast die ze hebben.
  maandag 24 december 2018 @ 21:17:13 #45
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183948010
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 20:39 schreef mschol het volgende:

[..]

het is een duurdere optie omdat de winkelier betaald moet worden EN de bezorger voor elk pakketje.
dus wel logisch

[..]

net als al die tientallen andere mensen die exact hetzelfde doen? dat is het probleem verplaatsen en niet oplossen..
Dat is wel het probleem oplossen. Er wordt dan namelijk niet meer voor niks gereden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_183948327
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 21:17 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat is wel het probleem oplossen. Er wordt dan namelijk niet meer voor niks gereden.
Maar er wordt niet voor niks gereden, er wordt gemiddeld in een rit meer uitgeleverd dan dat er blijft liggen, en die rit rijdt hoe dan ook wel (er zitten ook zakelijke ritten in, en die gaan 100% zeker niet naar een of ander ophaal punt).
Persoonlijk zeg ik ook gewoon: kom maar thuis brengen, pakketpunten zijn ver weg en vrijwel allemaal gesloten (of ik moet gaan rennen) als ik van werk kom, op werk afleveren is garantie op kwijt raken.

Die paar die blijven liggen veroorzaken tijdens einde kantoortijd gezeik bij de pakketpunten met fout parkerende pakket ophalers..
ergo, dat is geen oplossing, probleem verplaatsing

en dat zeg ik als dagelijkse zowel verzender als ontvanger van pakketten (deels zakelijk)
  maandag 24 december 2018 @ 21:40:01 #47
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_183948408
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 21:35 schreef mschol het volgende:

[..]

Maar er wordt niet voor niks gereden, er wordt gemiddeld in een rit meer uitgeleverd dan dat er blijft liggen, en die rit rijdt hoe dan ook wel (er zitten ook zakelijke ritten in, en die gaan 100% zeker niet naar een of ander ophaal punt).
Persoonlijk zeg ik ook gewoon: kom maar thuis brengen, pakketpunten zijn ver weg en vrijwel allemaal gesloten (of ik moet gaan rennen) als ik van werk kom, op werk afleveren is garantie op kwijt raken.

Die paar die blijven liggen veroorzaken tijdens einde kantoortijd gezeik bij de pakketpunten met fout parkerende pakket ophalers..
ergo, dat is geen oplossing, probleem verplaatsing

en dat zeg ik als dagelijkse zowel verzender als ontvanger van pakketten (deels zakelijk)
Ik hoop dat je de denkfout die hierin zit zelf ook wel ziet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_183948417
Wat een onzin zeg....

Je kunt niet gaan verwacht dat mensen constant met alle pakketjes hele afstanden gaan lopen.
Als alles geblokkeerd is is het logisch dat de wagen er even snel voor gezet wordt.
Al is het even half op de stoep bv. Verkeer kan er toch wel langs normaal. Dat mensen zelf niet kunnen rijden en dan klagen is andermans probleem (zie dat nos deel bv).

Mensen moeten zich niet zo'n druk maken.
Dat iemand eventjes er staat. Tjonge jonge.
Absoluut voor bezorgingen bij pakketpunten, doe ik altijd (ook al bestel ik zelden).
Druk moet er gwn meer af.
pi_183948460
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 21:35 schreef mschol het volgende:


Persoonlijk zeg ik ook gewoon: kom maar thuis brengen, pakketpunten zijn ver weg en vrijwel allemaal gesloten (of ik moet gaan rennen) als ik van werk kom, op werk afleveren is garantie op kwijt raken.

Wat voor gat woon jij dan?

Ik woon in een groot dorp en we hebben hier al minsten 10 pakketpunten.
Echt overal is wat te vinden.
Thuis bezorgen is niet makkelijker, gwn op een beter moment in winkel/tankstation halen.
Of op werk, raakt echt niet kwijt.
pi_183949485
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 21:42 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Wat voor gat woon jij dan?

Ik woon in een groot dorp en we hebben hier al minsten 10 pakketpunten.
Echt overal is wat te vinden.
Thuis bezorgen is niet makkelijker, gwn op een beter moment in winkel/tankstation halen.
Of op werk, raakt echt niet kwijt.
en al die pakketpunten sluiten om 17:00, en nee ik woon gewoon in de randstad, ik werk geregeld tot na 20:00

en spreek voor jezelf als je pakket niet kwijt raakt :') zovaak al meegemaakt dat een pakket weg was als het op een pakketpunt afgeleverd zou zijn, op werk verdwijnt hij gemiddeld genomen ook voor langere tijd

thuisbezorgen is tig keer makkelijker en veel beter in te plannen, even afgezien van het feit dat ik gewoon geld betaal om het aan huis te brengen, dan ga ik niet zelf lopen kutten natuurlijk.

daarnaast heb ik ook ervaring met 'de andere kant' van de verzending en nee, dan wordt je al helemaal niet blij van die ophaalpunten... (maar net zo min van pakketbezorgers zelf, al zijn het een paar rotte appels gemiddeld genomen)
pi_183950098
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 13:29 schreef Drekkoning het volgende:
Normale arbeidsvoorwaarden zouden hier al een wereld van verschil maken.

Wat we zien zijn de symptomen van de ‘race to the bottom’, waarin de werknemer verder en verder wordt uitgekleed omdat alles zo goedkoop mogelijk moet.
Pak dus de oorzaak aan, niet de symptomen.
helemaal mee eens, gewoon een uurtarief toevoegen en dit probleem behoort tot de verleden tijd.
pi_183950114
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 21:40 schreef bianconeri het volgende:
Wat een onzin zeg....

Je kunt niet gaan verwacht dat mensen constant met alle pakketjes hele afstanden gaan lopen.
Als alles geblokkeerd is is het logisch dat de wagen er even snel voor gezet wordt.
Al is het even half op de stoep bv. Verkeer kan er toch wel langs normaal. Dat mensen zelf niet kunnen rijden en dan klagen is andermans probleem (zie dat nos deel bv).

Mensen moeten zich niet zo'n druk maken.
Dat iemand eventjes er staat. Tjonge jonge.
Absoluut voor bezorgingen bij pakketpunten, doe ik altijd (ook al bestel ik zelden).
Druk moet er gwn meer af.
Helemaal mee eens. Iedereen is zo snel geirriteerd tegenwoordig. Zijn mensen dan gewoon zelf niet te gehaast als ze niet even een halve minuut kunnen wachten tot zo'n busje weg is? Totaal geen last van.
pi_183950394
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 22:30 schreef mschol het volgende:

[..]

en al die pakketpunten sluiten om 17:00, en nee ik woon gewoon in de randstad, ik werk geregeld tot na 20:00

en spreek voor jezelf als je pakket niet kwijt raakt :') zovaak al meegemaakt dat een pakket weg was als het op een pakketpunt afgeleverd zou zijn, op werk verdwijnt hij gemiddeld genomen ook voor langere tijd

thuisbezorgen is tig keer makkelijker en veel beter in te plannen, even afgezien van het feit dat ik gewoon geld betaal om het aan huis te brengen, dan ga ik niet zelf lopen kutten natuurlijk.

daarnaast heb ik ook ervaring met 'de andere kant' van de verzending en nee, dan wordt je al helemaal niet blij van die ophaalpunten... (maar net zo min van pakketbezorgers zelf, al zijn het een paar rotte appels gemiddeld genomen)
Al die pakketpunten sluiten om 17:00 uur? Eh nee..de supermarkt is sowieso tot 21:00 uur open, heb je nog benzinepompen die ook tot Savonds laat open zijn. Als jij tot 20:00 uur werkt ben je sowieso niet thuis als ze komen afleveren en zadel je je buren ermee op.

En als het op je werk verdwijnt werk je wel voor een pauper bedrijf zeg, ik snap dan wel dat je het niet daar laat bezorgen
pi_183950550
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 22:30 schreef mschol het volgende:

en al die pakketpunten sluiten om 17:00, en nee ik woon gewoon in de randstad, ik werk geregeld tot na 20:00

en spreek voor jezelf als je pakket niet kwijt raakt :') zovaak al meegemaakt dat een pakket weg was als het op een pakketpunt afgeleverd zou zijn, op werk verdwijnt hij gemiddeld genomen ook voor langere tijd

thuisbezorgen is tig keer makkelijker en veel beter in te plannen, even afgezien van het feit dat ik gewoon geld betaal om het aan huis te brengen, dan ga ik niet zelf lopen kutten natuurlijk.

daarnaast heb ik ook ervaring met 'de andere kant' van de verzending en nee, dan wordt je al helemaal niet blij van die ophaalpunten... (maar net zo min van pakketbezorgers zelf, al zijn het een paar rotte appels gemiddeld genomen)
Ik wou al voor geen 10 miljard naar de randstad, nou dus nog voor geen 20 miljard.
Hopeloos gebied zeg daar.

Hier zijn de parcelshops in principe sowieso open tot 6 uur, enkelen tot 8 uur en de uitzondering nog later. En sowieso tot 8 uur werken xD.
Nee kwijtraken natuurlijk niet. Je hebt identificatie plicht bij het ophalen. Dus dat verdwijnt echt niet zo maar.

Ja en toch plant niemand zelf het bezorg moment in xD.
En lang niet alle sites laten dit ook makkelijk toe.
Ik heb ook ervaring met de andere kant, dan word je juist blij met de pakketpunten.

quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 23:07 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Iedereen is zo snel geirriteerd tegenwoordig. Zijn mensen dan gewoon zelf niet te gehaast als ze niet even een halve minuut kunnen wachten tot zo'n busje weg is? Totaal geen last van.
Precies. Hoe vaak is overigens de weg nou geblokkeerd?
JA mss half maar wel dat je er nog langs kan.
Als alles bomvol staat in een nauwe straat dan moet het wel eens midden op straat.
Maar ik woon gelukkig niet in de randstad dus dat is dan alleen in een kleine straat en kan je ook prima nog om heen gaan mocht je zoveel haast hebben.
Plus dat mensen hier in het Noorden niet zo opgefokt zijn.
pi_183952111
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 22:30 schreef mschol het volgende:

[..]

en al die pakketpunten sluiten om 17:00, en nee ik woon gewoon in de randstad, ik werk geregeld tot na 20:00

en spreek voor jezelf als je pakket niet kwijt raakt :') zovaak al meegemaakt dat een pakket weg was als het op een pakketpunt afgeleverd zou zijn, op werk verdwijnt hij gemiddeld genomen ook voor langere tijd

thuisbezorgen is tig keer makkelijker en veel beter in te plannen, even afgezien van het feit dat ik gewoon geld betaal om het aan huis te brengen, dan ga ik niet zelf lopen kutten natuurlijk.

daarnaast heb ik ook ervaring met 'de andere kant' van de verzending en nee, dan wordt je al helemaal niet blij van die ophaalpunten... (maar net zo min van pakketbezorgers zelf, al zijn het een paar rotte appels gemiddeld genomen)
Ja het zal, maar genoeg linkse studentenkutjes laten het ook gewoon thuisbezorgen terwijl het eigenlijk niet hoeft. voor een stuk kleding van 18 euro ofzo wat heus niet kapot gaat omdat het bij een pakketpunt wordt gebracht.
  dinsdag 25 december 2018 @ 01:28:22 #57
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183952138
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 13:25 schreef Ton.Deuse het volgende:
en donderen die bus gewoon neer waar het ze uit komt zonder enig gedachte voor overig verkeer.

Fietspaden moeten het vaak ontgelden wat dat betreft, en daar kan je lang niet altijd even met een boogje omheen als fietser. Of gewoon het troittoir, helemaal goud als je er dan met bijvoorbeeld een rolstoel niet meer langs kan.
Want ze zijn ook niet binnen vijf minuten max. weer verdwenen..
  dinsdag 25 december 2018 @ 01:39:37 #58
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_183952232
Ik zie weinig verandering/verbetering in de situatie wanneer bewoners die pakketjes ophalen. Of 1 bus die 40 pakketjes aflevert of 40 klanten die hun pakketje op gaan halen :')
  dinsdag 25 december 2018 @ 01:41:02 #59
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183952239
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 01:39 schreef the-eye het volgende:
Ik zie weinig verandering in de situatie wanneer bewoners die pakketjes ophalen. Of 1 bus die 40 pakketjes aflevert of 40 klanten die hun pakketje op gaan halen :')
Nee hoor.. als er geen bezorgers rijden dan zorgen bezorgers ook niet voor onveilige situaties.. :P
  dinsdag 25 december 2018 @ 01:47:31 #60
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_183952290
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 december 2018 01:41 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Nee hoor.. als er geen bezorgers rijden dan zorgen bezorgers ook niet voor onveilige situaties.. :P
Voor mij persoonlijk is het veiliger als ik mij niet in de hectiek van de dorpskern hoef te begeven
  dinsdag 25 december 2018 @ 01:51:23 #61
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183952314
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 december 2018 01:47 schreef the-eye het volgende:

[..]

Voor mij persoonlijk is het veiliger als ik mij niet in de hectiek van de dorpskern hoef te begeven
Hier jaagt de bezorger altijd olifanten en tijgers weg.. Dat is ook best een heel veilig gevoel..
Ik heb er nog nooit last van gehad als de bezorger langskomt..
pi_183952549
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 13:55 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Of wat te denken van CoolBlue, waar je je pakketje nog dezelfde dag in huis kan hebben als je voor 15.00u besteld.
Die hebben de bezorging in eigen huis. Perfect voorbeeld van hoe je niet alles uitbesteedt en over laat aan derden waar je verder geen zeggenschap meer over hebt. _O_
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')