abonnement Unibet Coolblue
pi_183938662
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_183938681
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 12:39 schreef fietsie het volgende:

[..]

Zie mijn edit ;)
Ik zag het O+ Tell me more :o :D
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_183938778
Ik ging onverwacht ook nog even naar de supermarkt. Te voet, dus geen parkeergedoe. T was teringdruk bij de slager maar daar hoefde ik niet te zijn. Superrustig bij de bakker dus lunch meegenomen. En de AH was niet drukker dan op een zaterdag (wel een kleine kutAH dus je loopt elkaar dan wel flink in de weg). Er was ook gewoon heel veel nog.

Maar wel fijn dat ik alleen een paar suffe boodscbapjea hoefde en op loopafstand woon, rest is allemaal al geregeld. Heb alleen mn buikspek een dag te vroeg in de koelkast gelegd om t zwoerd te laten drogen |:( hoop dat ie t kan hebben, anders hebben we allemaal voedselvergiftiging met kerst -O-
Kwak
pi_183938780
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 12:40 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik zag het O+ Tell me more :o :D
Eventueel kun je het Stormpoldervloedbos ook proberen; in voorgaande jaren zaten ze er zeker, dit jaar weet ik het niet. (Zal het mn pa morgen vragen, die helpt ieder jaar bij het onderhoud daar)

Er zijn wel meer plekken in ZH waar ze zitten, maar degene die ik ken zijn niet openbaar toegankelijk.

[ Bericht 5% gewijzigd door fietsie op 24-12-2018 12:55:22 ]
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  maandag 24 december 2018 @ 13:10:25 #5
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183939171
@fietsie
Vlees kan je snel ontdooien door het in de verpakking in koud water te leggen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183939410
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 12:47 schreef fietsie het volgende:

[..]

Eventueel kun je het Stormpoldervloedbos ook proberen; in voorgaande jaren zaten ze er zeker, dit jaar weet ik het niet. (Zal het mn pa morgen vragen, die helpt ieder jaar bij het onderhoud daar)

Er zijn wel meer plekken in ZH waar ze zitten, maar degene die ik ken zijn niet openbaar toegankelijk.

Ik zit ook al op waarneming.nl te kijken. Dank iig voor de tip. Ik ga gewoon eens rondkijken de komende tijd :D
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_183939452
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 13:10 schreef Pietverdriet het volgende:
@fietsie
Vlees kan je snel ontdooien door het in de verpakking in koud water te leggen
Ja dat doe ik op het moment ook; ik baal er alleen gewoon van dat mn koelkast het ontdooien zooooo ontzettend langzaam laat gaan..
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  maandag 24 december 2018 @ 13:30:41 #8
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183939491
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 12:47 schreef kwakz0r het volgende:
Ik ging onverwacht ook nog even naar de supermarkt. Te voet, dus geen parkeergedoe. T was teringdruk bij de slager maar daar hoefde ik niet te zijn. Superrustig bij de bakker dus lunch meegenomen. En de AH was niet drukker dan op een zaterdag (wel een kleine kutAH dus je loopt elkaar dan wel flink in de weg). Er was ook gewoon heel veel nog.

Maar wel fijn dat ik alleen een paar suffe boodscbapjea hoefde en op loopafstand woon, rest is allemaal al geregeld. Heb alleen mn buikspek een dag te vroeg in de koelkast gelegd om t zwoerd te laten drogen |:( hoop dat ie t kan hebben, anders hebben we allemaal voedselvergiftiging met kerst -O-
Komt vast goed. Je gaart het toch volledig?

Mijn stoofpot (beef and ale pie, maar dan op eigen wijze) is bijna klaar, damn lekker!
Alleen teveel dus straks een bakje met pie crust erop naar buren brengen :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 24 december 2018 @ 13:33:12 #9
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183939533
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 13:28 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ja dat doe ik op het moment ook; ik baal er alleen gewoon van dat mn koelkast het ontdooien zooooo ontzettend langzaam laat gaan..
Goed teken, gebruikt ie weinig stroom. Heb de 5 kilo staartstuk voor morgen buiten in de grill gelegd om te ontdooien. Koelkast is nokki vol.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 24 december 2018 @ 13:34:56 #10
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_183939562
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 13:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Goed teken, gebruikt ie weinig stroom. Heb de 5 kilo staartstuk voor morgen buiten in de grill gelegd om te ontdooien. Koelkast is nokki vol.
Da's ook wel weer waar.

Ik ben me ook ff aan het inlezen in Beef Wellington daar sommige recepten spreken van tussendoor koelen van het vlees (rundvlees koud in de oven, ik vind het bijzonder) en andere recepten niet.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Official ESF Kreviewer maandag 24 december 2018 @ 14:02:54 #11
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_183939951
Ik was net bij een heel mooi oud kasteel fort achtig iets.

Nu zit ik in de zon en het voelt als 28 graden.
pi_183940054
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 13:30 schreef Molo het volgende:

[..]

Komt vast goed. Je gaart het toch volledig?

Mijn stoofpot (beef and ale pie, maar dan op eigen wijze) is bijna klaar, damn lekker!
Alleen teveel dus straks een bakje met pie crust erop naar buren brengen :)
Ja, die wordt flink genuked in de oven. Hoop niet dat t “oud” of ranzig gaat smaken maar zal wel loslopen denk ik.

Heerlijk Krea!

Ik ga even naar de garage. Onze buitenspiegel (links) is helemaal gebarsten (weet niet hoe, ik verdenk rondvliegend vuurwerk van de buren of de handtas van de buurvrouw ofzo?! ) en t nieuwe glas is binnen dus we kunnen weer veilig de weg op met kerst.
Kwak
  maandag 24 december 2018 @ 14:09:46 #13
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183940076
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 14:08 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ja, die wordt flink genuked in de oven. Hoop niet dat t “oud” of ranzig gaat smaken maar zal wel loslopen denk ik.
Zal wel meevallen idd

Gepekeld? Welk recept gebruik je?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 24 december 2018 @ 14:13:48 #14
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_183940141
Ook even geprobeerd onze dagelijkse boodschappen te halen. Bijna geen doorkomen aan bij de AH. Hele lege schappen ook. Gelukkig is die morgen en overmorgen ook gewoon weer open.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
  maandag 24 december 2018 @ 14:14:38 #15
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183940151
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 14:13 schreef golfer het volgende:
Ook even geprobeerd onze dagelijkse boodschappen te halen. Bijna geen doorkomen aan bij de AH. Hele lege schappen ook. Gelukkig is die morgen en overmorgen ook gewoon weer open.
Goed tijdstip wel

Waarom heb je nou zo'n grafhekel aan kerst eigenlijk?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 24 december 2018 @ 14:15:42 #16
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_183940166
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 14:14 schreef Molo het volgende:

Goed tijdstip wel

Waarom heb je nou zo'n grafhekel aan kerst eigenlijk?
Ik heb geen grafhekel aan kerst. Ik heb er gewoon helemaal niks mee en doe er niet aan. Vind het een overrated gebeuren.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
  maandag 24 december 2018 @ 14:16:32 #17
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183940176
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 14:15 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik heb geen grafhekel aan kerst. Ik heb er gewoon helemaal niks mee en doe er niet aan. Vind het een overrated gebeuren.
Ah ok, dacht dat er iets voorgevallen was ofzo
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_183940225
En ik ben ook blij met een partner die ook helemaal niks met kerst heeft ~:)
Heb het al van kleins af dat ik zo'n boom, kerststukjes, kransen superlelijk vind en het hele gebeuren weken ervoor een soort 'massahysterie' vind allemaal. :D
Al dat moeten heb ik een enorme aversie tegen en dat kom ik met kerst toch wel heel veel tegen. Prima voor iedereen, maar ik hoef lekker niks.
En we eten het hele jaar door al met vrienden uitgebreid, op dagen dat we er zin in hebben O+
Onze (k.)kinderen vieren heel erg uitgebreid kerst met hun gezin met bakken kadoos (zij is Brits dus die pakken flink uit) en daar hoeven we ook niet bij te zijn. Ze komen meestal met oud en nieuw en bovendien is een k.kind vlak voor kerst jarig en dat vieren we ook al zo vlak voor kerst.
Prima geregeld en tot tevredenheid van iedereen :)
pi_183940790
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 14:09 schreef Molo het volgende:

[..]

Zal wel meevallen idd

Gepekeld? Welk recept gebruik je?
Nee, gewoon vers. Veel peper, beetje zout, gedroogde salie op de onderkant. Olijfolie en veel grof zout op de bovenkant.

Eerst 30-40 min heel heet, dan nog langer laag.

Heb zaterdag twee testversies gemaakt van kleine stukjes en deze was t beste.


Kwak
  maandag 24 december 2018 @ 14:52:27 #20
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_183940791
Mijn moeder heeft te veel citroen in de cocktailsaus (voor bij krab en garnalen) gedaan. Hoe krijgen we het zuur weer weg? Suiker?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_183940844
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 12:32 schreef fietsie het volgende:
Een energieklasse A++ koelkast is niet ideaal om je vlees in te ontdooien... -O-
Na 24 uur nog steeds een blok ijs.
Bekend probleem ja :') Gisteren kwam J er achter dat sinds we hr++ glas in de keuken hebben, de draadloze thermometer ook minder bereik heeft.

Wij zijn bijna klaar met voorbereiden. Alleen de beef Wellington nog. Volgens Ramsay dus gekoeld de oven in. Ik denk dat dat koelen met het deeg te maken heeft maar hij wijdt er niet over uit in zijn boek.
Spoilers!
pi_183940880
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 14:56 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Bekend probleem ja :') Gisteren kwam J er achter dat sinds we hr++ glas in de keuken hebben, de draadloze thermometer ook minder bereik heeft.

Wij zijn bijna klaar met voorbereiden. Alleen de beef Wellington nog. Volgens Ramsay dus gekoeld de oven in. Ik denk dat dat koelen met het deeg te maken heeft maar hij wijdt er niet over uit in zijn boek.
Misschien om te voorkomen dat het te ver doorgaart?

Ivm deeg kan ik me ook voorstellen, dat t eraf zakt als het te warm wordt ofzo.
Kwak
  maandag 24 december 2018 @ 15:06:06 #23
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183940985
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 14:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
Mijn moeder heeft te veel citroen in de cocktailsaus (voor bij krab en garnalen) gedaan. Hoe krijgen we het zuur weer weg? Suiker?
Meer van de rest erbij maken *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 24 december 2018 @ 15:06:24 #24
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_183940994
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 14:56 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Bekend probleem ja :') Gisteren kwam J er achter dat sinds we hr++ glas in de keuken hebben, de draadloze thermometer ook minder bereik heeft.

Wij zijn bijna klaar met voorbereiden. Alleen de beef Wellington nog. Volgens Ramsay dus gekoeld de oven in. Ik denk dat dat koelen met het deeg te maken heeft maar hij wijdt er niet over uit in zijn boek.
Jamie O. zet zijn Wellington voor de oven even met bakblik op het gas om de bodem even "aan te bakken" zodat het deeg minder soggy kan worden van het vocht uit het vlees.
Ga ik woensdag testen :D
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_183940995
Is inderdaad om te voorkomen dat je koe overgaar raakt terwijl het deeg knapperig goudbruin wordt :Y
Groetjes, ooiteenstwintigwellingtonsgemaakt
Let me see you stripped down to the bone
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')