abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_183945364
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 14:59 schreef webbyplus het volgende:

[..]

zoals ik hem lees is keyboard makkelijker dan gitaar
Op een keyboard zijn sommige akkoorden makkelijker te pakken dan op een gitaar. Verder zijn het allebei meertonige melodie-instrumenten. Het geluid van een gitaar is redelijk beperkt, terwijl je met toetsen werkelijk alle kanten op kunt: van piano(geluid) tot zware synthesizers of vette orgels.

Het hangt er natuurlijk ook een beetje van af welk soort muziek je zelf leuk vindt, cq. wat je graag wilt spelen.
DJ11 @ RADIO 49 - TOPIC
Spotify-playlist: 12/8 - Music in 12/8 time
Spotify-playlist: Produced by Trevor Horn
pi_183945399
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 15:35 schreef MisterLastName het volgende:

[..]

De Casio's van nu zijn niet meer de Casio's van ook maar 10 jaar geleden he?
Als je nu bijvoorbeeld de CT-X700 gaat vergelijken met zelfs de duurste E-463, die is een klein 120 euro duurder, wint de CT-X het. Klinkt minder plastic dan de Casio, speelt beter. Kan het weten.

Ik heb de CT-X3000 gehad (Identiek aan de 700 op een pattern sequencer en grotere speakers en meer klanken na) en ik heb nu de PSR-E403 hier staan (Is de oude versie van de E463) en ik vond dat de Casio op alle fronten behalve de speakers won. Meer polyfonie, betere geluiden, realistischere geluiden, ritmes waren niet zo druk en vol.
Casio - ik heb er jaren op gespeeld en heb er hier nog steeds eentje staan - heeft een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. Zeker voor iemand die nog moet leren spelen, is het een prima aanschaf. Mensen die Casio afkraken, lopen minstens een decennium achter en hebben geen enkel verstand van zaken.

Natuurlijk zijn er kwalitatief (nog) betere keyboards, maar de prijs-kwaliteitverhouding van Casio is echt zeer goed. Je krijgt veel waar voor relatief weinig geld.
DJ11 @ RADIO 49 - TOPIC
pi_183945554
Ja dat dus! Yamaha keyboards van vergelijkbare kwaliteit zijn 2x zo duur.
pi_183945654
Mooie aan een gitaar is dat het een slaginstrument is. Dus je kan door de timing van het slaan, het rhytme bepalen en het soort muziek. Een keyboard moet je dat meer van de drumbegeleiding hebben.
.
pi_183945699
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 19:22 schreef Fer het volgende:
Mooie aan een gitaar is dat het een slaginstrument is. Dus je kan door de timing van het slaan, het rhytme bepalen en het soort muziek. Een keyboard moet je dat meer van de drumbegeleiding hebben.
:? Als je in een band speelt, bepaalt de drummer het tempo. En die vaart op zijn beurt weer op de bassist, niet op de gitarist. Een gitarist die in een band het tempo denkt te kunnen bepalen, doet iets fout of bespeelt het verkeerde instrument.

Ook op een keyboard kun je expressieve geluiden spelen.
DJ11 @ RADIO 49 - TOPIC
pi_183945743
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 19:25 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

:? Als je in een band speelt, bepaalt de drummer het tempo. En die vaart op zijn beurt weer op de bassist, niet op de gitarist. Een gitarist die in een band het tempo denkt te kunnen bepalen, doet iets fout of bespeelt het verkeerde instrument.

Ook op een keyboard kun je expressieve geluiden spelen.
Hij wil niet in een band spelen.
.
pi_183946170
Sowieso moet je het instrument kiezen wat je het leukste vindt, maar als dat je echt niks uitmaakt, zou ik me afvragen wat je ermee wilt, en wat voor muziek je wilt maken.

Een akoestische gitaar heeft het voordeel dat je hem makkelijk mee kunt nemen en er overal mee kunt spelen. Een keyboard heeft dan weer het voordeel dat je er een koptelefoon op kunt aansluiten en dus "stil" kunt spelen.

Kwa moeilijkheid maakt het volgens mij niet zo heel veel uit, zo vond ik piano moeilijker om te leren dan gitaar, maar dat komt volgens mij ook dat ik gitaar veel eerder leerde spelen. Hoe dan ook kun je bij allebei redelijk snel een aantal simpele liedjes spelen, en de verdere mogelijkheden zijn voor allebei redelijk uitgebreid.
All my favourite singers couldn't sing
pi_183946191
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 19:22 schreef Fer het volgende:
Eh... :') Je kan met een keyboard echt wel prima timing bepalen. Speel jij maar eens een stuk funk of disco op een keyboard zonder begeleiding..
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')