abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184005414
registreer om deze reclame te verbergen
Maar ja, het kan niet zo zijn dat die 25% nu werkloos is, zijn er hier geen oud-docenten?
pi_184005476
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 16:01 schreef ChristmasRoses het volgende:
Maar ja, het kan niet zo zijn dat die 25% nu werkloos is, zijn er hier geen oud-docenten?
Die zijn van 9-17 aan het werk he :')

Jouw werkdruk valt op dit moment kennelijk wel mee :+
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_184005528
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 16:04 schreef baskick het volgende:

[..]

Die zijn van 9-17 aan het werk he :')

Jouw werkdruk valt op dit moment kennelijk wel mee :+
Het is vakantie😒
pi_184009425
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 13:41 schreef ChristmasRoses het volgende:
Tenzij je in het onderwijs werkt heb je geen mening te hebben over de werkdruk vind ik.
Wat een compleet wereldvreemde uitspraak is dit nou weer? Leraren menen een bepaalde uitzonderingspositie te hebben die ze afdwingen door de kinderen als pressiemiddel te gebruiken. Feit is gewoon dat heel veel leraren gewoon niet geschikt zijn doordat er bijzonder weinig realiteitszin aanwezig is en ze massaal de verkeerde beroepskeuze hebben gemaakt.
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 16:07 schreef ChristmasRoses het volgende:

[..]

Het is vakantie😒
Je bedoelt de vakanties die zogenaamd niet bestaan als je onderwijzer bent en in de klaagstand staat?

[ Bericht 43% gewijzigd door Deshain op 27-12-2018 19:08:18 ]
pi_184010528
Ja Deshain, je mag een mening hebben, ik zou zeggen open een eigen topic en laat dit topic voor advies
pi_184011089
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 19:54 schreef ChristmasRoses het volgende:
Ja Deshain, je mag een mening hebben, ik zou zeggen open een eigen topic en laat dit topic voor advies
Het is een verkapt advies, met dit sneeuwvlokjesgedrag kom je ook in het bedrijfsleven niet ver...
pi_184011249
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 20:18 schreef Deshain het volgende:

[..]

Het is een verkapt advies, met dit sneeuwvlokjesgedrag kom je ook in het bedrijfsleven niet ver...
Is goed Elon
pi_184011484
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 20:22 schreef ChristmasRoses het volgende:

[..]

Is goed Elon
Ja prima comeback, maar feit blijft dat je loopt te janken om een reactie op jouw mening. Werkt misschien in het onderwijs omdat je daar de leraar bent en kan bepalen wanneer je het laatste woord hebt (of niet getuige dit topic) maar gelukkig/helaas bepaalt een TS hier niet even wat wel en niet voor antwoorden gegeven worden.
pi_184013731
Ik werk al twaalf jaar in het vo en ik herken die werkdruk niet. Ik werkte de eerste 9 jaar ook 1,0 fte en nu 0,8. Je doet het ook jezelf een beetje aan, denk ik. Als ik ziek ben, ben ik ziek. Geen puber komt om doordat jij een toets een keer wat te laat na hebt gekeken. Mijn avonden en weekends zijn normaliter heilig. Ja, in piekperiodes (toetsweek, examen) werk ik dan wel eens, maar verder niet. Mail kan wachten. Ouders hebben ook wel eens pech.

Neemt niet weg dat je kan voelen dat het gewoon niks voor je is. Ik vind pubers ook wel eens schijtirritant, maar ik vind ze veel vaker heel leuk. Als het niet bij je past: zeker weggaan. Niemand wordt gelukkig van zo’n docent.
pi_184014728
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 21:29 schreef Jentin het volgende:
Ik werk al twaalf jaar in het vo en ik herken die werkdruk niet. Ik werkte de eerste 9 jaar ook 1,0 fte en nu 0,8. Je doet het ook jezelf een beetje aan, denk ik. Als ik ziek ben, ben ik ziek. Geen puber komt om doordat jij een toets een keer wat te laat na hebt gekeken. Mijn avonden en weekends zijn normaliter heilig. Ja, in piekperiodes (toetsweek, examen) werk ik dan wel eens, maar verder niet. Mail kan wachten. Ouders hebben ook wel eens pech.

Neemt niet weg dat je kan voelen dat het gewoon niks voor je is. Ik vind pubers ook wel eens schijtirritant, maar ik vind ze veel vaker heel leuk. Als het niet bij je past: zeker weggaan. Niemand wordt gelukkig van zo’n docent.
Ligt denk ik ook aan de schoolcultuur, sommige scholen zijn daar losser in dan andere. Maar het heeft weinig zin om users te gaan overtuigen dat ik het niet wil, feit is dat ik pubers eigenlijk nooit echt leuk vind en klaar ben met alle toetsweken, puderavonden etc.
pi_184015050
Alle begrip, hoor. Je hoeft mij niet te overtuigen. Hopelijk vind je iets wat beter bij je past.

Iets in de journalistiek? Schrijven voor tijdschriften of sites? Bij een uitgever aan de slag? Of methodes schrijven - wel onderwijsgerelateerd, bezig met je vak, maar zonder de pubers, hun ouders en het overwerk?
pi_184015632
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 22:04 schreef Jentin het volgende:
Alle begrip, hoor. Je hoeft mij niet te overtuigen. Hopelijk vind je iets wat beter bij je past.

Iets in de journalistiek? Schrijven voor tijdschriften of sites? Bij een uitgever aan de slag? Of methodes schrijven - wel onderwijsgerelateerd, bezig met je vak, maar zonder de pubers, hun ouders en het overwerk?
Ja, dat wil ik ernaast gaan doen, want er is weinig werk en je moet echt een netwerk opbouwen. Dus naast een vaste baan.
pi_184015948
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 22:24 schreef ChristmasRoses het volgende:

[..]

Ja, dat wil ik ernaast gaan doen, want er is weinig werk en je moet echt een netwerk opbouwen. Dus naast een vaste baan.
Vraag als journalist e.d. een normale vergoeding in plaats van een markt verwoestende vergoeding omdat je het zo graag wilt.
  vrijdag 28 december 2018 @ 10:11:09 #139
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_184024197
Ik werk als docent in het MBO en zit in LC en verdien daarmee 3500 euro bruto, volgens mij niet heel erg slecht. Ben toevallig ook naar iets opzoek buiten het onderwijs want dit is echt helemaal niks. Waar ik tegenaan loop is vaak het salaris, veel baantjes waar je met een HBO onderwijs papiertje kunt werken bieden helemaal geen 3500 bruto.

Dat verhaal over de werkdruk klopt helemaal. Dan hebben we het overigens nog niet eens over gehad dat je op gekleurde scholen (zoals een ROC) het aanzien van een vuilnisman hebt. Daar zie je pas hoe goed onze medemensen integreren in onze samenleving... not.
Op elke fokker past een bril.
pi_184028342
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 10:11 schreef Catch_me het volgende:
Ik werk als docent in het MBO en zit in LC en verdien daarmee 3500 euro bruto, volgens mij niet heel erg slecht. Ben toevallig ook naar iets opzoek buiten het onderwijs want dit is echt helemaal niks. Waar ik tegenaan loop is vaak het salaris, veel baantjes waar je met een HBO onderwijs papiertje kunt werken bieden helemaal geen 3500 bruto.

Dat verhaal over de werkdruk klopt helemaal. Dan hebben we het overigens nog niet eens over gehad dat je op gekleurde scholen (zoals een ROC) het aanzien van een vuilnisman hebt. Daar zie je pas hoe goed onze medemensen integreren in onze samenleving... not.
Maar echt, ik voel me totaal niet gerespecteerd soms, ik werk zelfs op een rijkeluisschool dus kun je nagaan.

En ik zit in LB ondanks dat ik universitair geschoold ben... maar ik zou makkelijk 40 uur kunnen doen in een kantoorbaan en dus meer verdienen dan nu.

Weet jij al wat je wil doen? Wat voor banen zoek jij?
  vrijdag 28 december 2018 @ 14:45:43 #141
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_184030607
Ik hou vacatures bij de overheid in de gaten zoals bij de douane (brexit), belastingdienst/fiod en politie (recherchekundige). Het mooie is, is dat je wekelijks op het nieuws moet horen dat er honderden fte's tekorten zijn bij die diensten, maar dat er toch maar een handjevol vacatures zijn.
  vrijdag 28 december 2018 @ 15:09:24 #142
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184031328
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 14:45 schreef Catch_me het volgende:
Ik hou vacatures bij de overheid in de gaten zoals bij de douane (brexit), belastingdienst/fiod en politie (recherchekundige). Het mooie is, is dat je wekelijks op het nieuws moet horen dat er honderden fte's tekorten zijn bij die diensten, maar dat er toch maar een handjevol vacatures zijn.
Dat komt omdat men nog steeds niet weet wanneer het vrije verkeer tot een einde komt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Seven. op 28-12-2018 15:57:45 ]
Resistance is futile.
pi_184031791
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 15:09 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dat komt omdat men nog steeds niet weet wanneer het het vrije verkeer tot een einde komt.
Recherche? Welk vak geef jij?

Is er een site voor overheidsbanen net als werkenbijhogescholen en Meesterbaan?
  vrijdag 28 december 2018 @ 15:45:13 #144
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_184032258
Economie (is meestal wel breed genoeg om overal in aanmerking te komen). Ik kijk meestal op werkenbijdeoverheid/belastingdienst.nl
  vrijdag 28 december 2018 @ 16:00:58 #145
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184032721
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 15:26 schreef ChristmasRoses het volgende:

[..]

Recherche? Welk vak geef jij?

Is er een site voor overheidsbanen net als werkenbijhogescholen en Meesterbaan?
Een deel van mijn functie behelst onderzoek naar de gevolgen van Brexit, zodoende weet ik dat er bij de douane wel behoefte is aan personeel in verband met Brexit. Maar zolang men nog niet met zekerheid kan stellen vanaf wanneer dit personeel nodig is, zal men nog niet beginnen met het aantrekken van personeel. Veel mensen hopen dat Brexit niet doorgaat.
Resistance is futile.
pi_184032823
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 01:51 schreef ChristmasRoses het volgende:

[..]

Of jij snapt mij niet. Elke baan heeft werkdruk; deadlines, afspraken. Maar bij de meeste banen ga je na werktijd niet nog verder werken.
Uit welk ei kom jij? Reken maar dat het in heel veel banen gewoon hard werken is. Inclusief overuren.

Het ligt je beter of minder goed, maar wil je iets bereiken dan zul je hard moeten werken. Alleen bij de overheid is het nog echt kantoorwerk a la debiteuren crediteuren.

Natuurlijk, een kutbaantje ergens achteraf, maar dan ga je zeker minder verdienen dan nu als docent. En bij de eerste reorganisatie sta jenop straat.

Sowieso als accountmanager. Je haalt 1 jaar je targets niet, jaar twee kun ie naar iets anders op zoek.
Whatever...
pi_184033189
Alles beter dan uitgescholden worden door pubers.
pi_184033336
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 16:18 schreef ChristmasRoses het volgende:
Alles beter dan uitgescholden worden door pubers.
lolwhut?

Nou dat zou mij maar een keer overkomen. Die leerling kwam mijn les niet meer in, dat weet ik heel zeker.
  vrijdag 28 december 2018 @ 17:26:18 #149
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_184034895
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 16:23 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]

lolwhut?

Nou dat zou mij maar een keer overkomen. Die leerling kwam mijn les niet meer in, dat weet ik heel zeker.
Dat zou je denken ja.

Helaas is de ervaring dat het management (die zelf niet voor de klas staan) vaak niet jouw rug dekt, dus je zal die brutale en respectloze puber toch echt wel in je les moeten laten.
pi_184034987
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 17:26 schreef Catch_me het volgende:

[..]

Dat zou je denken ja.

Helaas is de ervaring dat het management (die zelf niet voor de klas staan) vaak niet jouw rug dekt, dus je zal die brutale en respectloze puber toch echt wel in je les moeten laten.
Bij ons wel hoor. Na de eerste keer is er nog ooitnwel advies voor een viergesprek maar als er kans op herhaling is komt die je les gewoon niet meer in.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')