abonnement Unibet Coolblue
pi_183971696
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 00:28 schreef ChristmasRoses het volgende:

[..]

Ik had een tijd overspanningsklachten waarvoor ik naar een bedrijfsarts ben grgaan, die raakte geirriteerd toen ik in het kader van reintegratie loopbaanbegeleiding opperde. Ik werkte er maar kort en ze gingen echt niets vergoeden zodat ik weer weg kon.
Dan ga je terug naar je werkgever en druk je hem de CAO onder zijn neus. Je hebt er namelijk gewoon recht op, op je werkgever dat nou leuk vindt of niet.
pi_183971770
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 00:40 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dan ga je terug naar je werkgever en druk je hem de CAO onder zijn neus. Je hebt er namelijk gewoon recht op, op je werkgever dat nou leuk vindt of niet.
Mijn werkgever doet wel meer dingen die niet mogen. Zo wilden ze mij gedeeltelijk ontslaan in die tijd, dat mag ook niet en dat heb ik ze ook verteld. Maar goed, ik kan dat niet vinden in die link.
pi_183971825
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 22:21 schreef ChristmasRoses het volgende:

[..]

Ik ben goed in lessen bedenken, maar ik word doodmoe van de doelgroep. Pubers zijn het niet voor mij. Ze doen alles om maar niet te hoeven werken en als je ze aanspreekt zijn ze brutaal. Ik ben zeker een kwartier per les aan het aanspreken op ongewenst gedrag, terwijl ik ging lesgeven omdat ik zo dol ben op mijn vak en dat wilde meegeven. Misschien ooit weer lesgeven op het hbo.

Loopbaanbegeleider kost ongeveer 500 euro, die heb ik nu niet. Heb al eens contact opgenomen. Mocht ik in de ww raken dan zal ik kijken wat het uwv biedt.
Is het raar om te denken dat je tegen de eindtijd van je contract die ¤500,- wel hebt? Zorgt toch wat voor meer ruimte.
Oude user in een nieuw jasje.
pi_183971878
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 00:45 schreef pitebuell85 het volgende:

[..]

Is het raar om te denken dat je tegen de eindtijd van je contract die ¤500,- wel hebt? Zorgt toch wat voor meer ruimte.
Wat denk je zelf? Ik heb huur en andere vaste lasten te betalen en ondertussen spaar ik voor een koophuis. Die 500 euro heb ik straks nodig als aanvulling als ik in de ww kom. Ik woon alleen.
pi_183971900
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 december 2018 11:30 schreef ChristmasRoses het volgende:

[..]

Ik werk ook in een team met collega's?
stuur jij die aan dan?
pi_183971932
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 00:47 schreef ChristmasRoses het volgende:

[..]

Wat denk je zelf? Ik heb huur en andere vaste lasten te betalen en ondertussen spaar ik voor een koophuis. Die 500 euro heb ik straks nodig als aanvulling als ik in de ww kom. Ik woon alleen.
Ik denk dus wel, maar vanuitgaande jouw reactie zie je die paar euro niet als investering en verhaal je die liever op ons.
Oude user in een nieuw jasje.
pi_183972112
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 00:43 schreef ChristmasRoses het volgende:

[..]

Mijn werkgever doet wel meer dingen die niet mogen. Zo wilden ze mij gedeeltelijk ontslaan in die tijd, dat mag ook niet en dat heb ik ze ook verteld. Maar goed, ik kan dat niet vinden in die link.
Lees artikel 16.5 en 16.6 van je CAO. Daarin staat dat je recht hebt op ¤600 per jaar voor deskundigheidsbevordering en professionaliseringactiviteiten. In het artikel wordt uitgelegd dat je dat budget heel breed mag besteden en dat je het dus ook mag besteden aan een afspraak met een loopbaanbegeleider.
pi_183972393
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 00:49 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

stuur jij die aan dan?
Nee, maar het lijkt mij toch makkelijker dan pubers.
pi_183972410
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 00:51 schreef pitebuell85 het volgende:

[..]

Ik denk dus wel, maar vanuitgaande jouw reactie zie je die paar euro niet als investering en verhaal je die liever op ons.
Investering? Paar euro? 🤨

Ik moet ervan leven lieve schat.
pi_183972460
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 00:59 schreef madam-april het volgende:

[..]

Lees artikel 16.5 en 16.6 van je CAO. Daarin staat dat je recht hebt op ¤600 per jaar voor deskundigheidsbevordering en professionaliseringactiviteiten. In het artikel wordt uitgelegd dat je dat budget heel breed mag besteden en dat je het dus ook mag besteden aan een afspraak met een loopbaanbegeleider.
Klopt, maar dat gaan ze dan weer ombuigen naar dat er bedoeld wordt ' activiteiten binnen het onderwijs'. Ik kan het vragen, maar ik weet het wel zeker dat ik het niet ga krijgen. Het baat de school namelijk niet.
pi_183972635
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 01:16 schreef ChristmasRoses het volgende:

[..]

Klopt, maar dat gaan ze dan weer ombuigen naar dat er bedoeld wordt ' activiteiten binnen het onderwijs'. Ik kan het vragen, maar ik weet het wel zeker dat ik het niet ga krijgen. Het baat de school namelijk niet.
Dan druk je ze opnieuw de letterlijke tekst onder hun neus + het artikel waarin uitgelegd wordt dat het dus absoluut niet alleen voor activiteiten binnen het onderwijs bedoeld is. Die ¤600 is een basisrecht en jij hebt het recht zelf te beslissen waar je dat geld voor inzet.
pi_183972763
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 01:24 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dan druk je ze opnieuw de letterlijke tekst onder hun neus + het artikel waarin uitgelegd wordt dat het dus absoluut niet alleen voor activiteiten binnen het onderwijs bedoeld is. Die ¤600 is een basisrecht en jij hebt het recht zelf te beslissen waar je dat geld voor inzet.
Goed, zal ik doen.

Heg liefst nam ik er ontslag, maar dan nergens recht op. Irritante kwestie.

Enfin, nog andere tips? Ik ben een echte alfa, dus ICT en aanverwante dingen zijn mijn zwakke punt.
pi_183973123
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 01:31 schreef ChristmasRoses het volgende:

[..]

Goed, zal ik doen.

Heg liefst nam ik er ontslag, maar dan nergens recht op. Irritante kwestie.

Enfin, nog andere tips? Ik ben een echte alfa, dus ICT en aanverwante dingen zijn mijn zwakke punt.
Om heel eerlijk te zijn kom je niet heel erg 'zelfstandig' en 'pro-actief' over in je posts. Je krijgt een tip dat er in jouw CAO een artikel staat wat jouw werkgever verplicht jou die kosten te vergoeden. Dat wijs je eigenlijk gelijk van de hand, 'want dat gaan ze toch niet doen' en 'ik kan dat niet vinden in de link', etc. Pas als ik je er meermaals op wijs dat je er gewoon recht op hebt en dat je ze gewoon de letterlijke tekst onder hun neus moet drukken, geef je aan dat te gaan doen.
pi_183973270
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 01:54 schreef madam-april het volgende:

[..]

Om heel eerlijk te zijn kom je niet heel erg 'zelfstandig' en 'pro-actief' over in je posts. Je krijgt een tip dat er in jouw CAO een artikel staat wat jouw werkgever verplicht jou die kosten te vergoeden. Dat wijs je eigenlijk gelijk van de hand, 'want dat gaan ze toch niet doen' en 'ik kan dat niet vinden in de link', etc. Pas als ik je er meermaals op wijs dat je er gewoon recht op hebt en dat je ze gewoon de letterlijke tekst onder hun neus moet drukken, geef je aan dat te gaan doen.
Klopt, de band is nu gewoon verpest, sinds de vorige keer dat ze iets tegen de wet in wilden doen. Ik merk dat ik mijn contract zonder al te veel gedoe wil uitzitten, want ik heb al stress genoeg.

[ Bericht 4% gewijzigd door ChristmasRoses op 26-12-2018 02:17:51 ]
pi_183973376
In de cao staat anders letterlijk dat het met onderwijs te maken moet hebben, paragraaf 16.1 en verder. Dus literatuurstudie, intervisie etc.

[ Bericht 10% gewijzigd door ChristmasRoses op 26-12-2018 02:22:56 ]
  woensdag 26 december 2018 @ 08:29:11 #66
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_183974278
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 02:16 schreef ChristmasRoses het volgende:
In de cao staat anders letterlijk dat het met onderwijs te maken moet hebben, paragraaf 16.1 en verder. Dus literatuurstudie, intervisie etc.
dat is niet waar.
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
pi_183975137
Ik heb de cao gelezen...
  woensdag 26 december 2018 @ 09:47:11 #68
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_183975356
Ik ook.
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
  woensdag 26 december 2018 @ 09:49:58 #69
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_183975405
quote:
7.1. Individueel keuzebudget
1. De werknemer krijgt jaarlijks de beschikking over een basisbudget van vijftig
klokuren. Hiermee kunnen keuzes worden gemaakt die passen binnen de
levensfase en die de persoonlijke situatie en de duurzame inzetbaarheid vergroten.
2. a. Het bepaalde in lid 1 is ook van toepassing op een dienstverband bij
vervanging wegens ziekte van een werknemer gedurende de eerste twaalf
maanden van het dienstverband. De bestedingsmogelijkheden als beschreven
in de artikelen betreffende de keuzemogelijkheden worden echter uitgesloten.
De besteding van deze uren zal in de vorm van een verhoging van het uurloon
met de factor 1,03 worden gerealiseerd.
b. Van het bepaalde in lid 1 zijn startende leraren die in het eerste jaar 20% en in
het tweede jaar 10% lesreductie krijgen, uitgesloten.
7.2. Keuzemogelijkheden
Invulling werkzaamheden
1. a. De leraar heeft het recht om het basisbudget naar eigen inzicht te gebruiken
voor aanpassing van de werkzaamheden, door vermindering van de lestaak dan
wel vermindering van de overige taken. Inzet van het basisbudget leidt niet tot
een vermindering van de jaartaak; de leraar legt hierover verantwoording af.
b. Indien de leraar met een fulltime dienstverband kiest voor vermindering van
de lestaak, heeft hij bij een door de school gehanteerde lesduur van vijftig
minuten het recht om zijn lestaak met één lesuur per week te verminderen,
dan wel een equivalent daarvan.
Verlof
2. a. De werknemer heeft het recht om het basisbudget in te zetten als verlof ten
behoeve van duurzame inzetbaarheid.
b. De werknemer heeft het recht zijn jaarlijks basisbudget te sparen. Hierbij geldt
het volgende:
i. De waarde van een gespaard uur is gedurende de laatste vier spaarjaren
gelijk aan een opgenomen verlofuur (tijd voor tijd).
ii. Indien langer dan vier jaar wordt gespaard, wordt het eerdere spaartegoed
in waarde gefixeerd. Hierbij wordt na vier jaar steeds het eerste jaar van het
gespaarde saldo omgezet in een geldbedrag, door de uren te
vermenigvuldigen met het uurtarief dat geldt op 1 augustus volgend op het
vierde spaarjaar. Dit saldo kan vervolgens op een later moment voor verlof
worden aangewend. De waarde van het saldo wordt bepaald door het
geldbedrag te delen door het op het moment van de opname geldende
uurtarief.
c. Indien het basisrecht wordt aangewend voor verlof, dan geldt dat dit verlof
voor het einde van het dienstverband dient te worden opgenomen. Indien de
werknemer door werkgever niet in staat wordt gesteld om het verlof op te
nemen, dan wordt het saldo aan verlofuren bij einde van het dienstverband
aan werknemer uitbetaald.


Wat is hier onduidelijk aan?
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
pi_183975406
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 december 2018 16:07 schreef ChristmasRoses het volgende:
Een drukke werkweek stopt in het weekend en na 6 uur in het bedrijfsleven.
Haha haha

Niet op het niveau waarop je hier op aan lijkt te sturen/ je jezelf toedicht.

quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 01:12 schreef ChristmasRoses het volgende:

[..]

Nee, maar het lijkt mij toch makkelijker dan pubers.
Grappige reactie van zo'n model zichzelf zielig vindende onderwijzer, zeg je wat over werkdruk dan krijg je standaard het antwoord: 'kom het eerst eens zelf doen want je heb geen idee waar je het over hebt' maar zelf wel dit soort onzin uit je toetsenbord kunnen krijgen en zonder enige gêne plaatsen.
pi_183975641
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 09:49 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]

Wat is hier onduidelijk aan?
Duurzame inzetbaarheid lijkt mij te duiden op 'hetgeen nuttig is boor de werkgever'.
pi_183975656
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 09:50 schreef Deshain het volgende:

[..]

Haha haha

Niet op het niveau waarop je hier op aan lijkt te sturen/ je jezelf toedicht.

[..]

Grappige reactie van zo'n model zichzelf zielig vindende onderwijzer, zeg je wat over werkdruk dan krijg je standaard het antwoord: 'kom het eerst eens zelf doen want je heb geen idee waar je het over hebt' maar zelf wel dit soort onzin uit je toetsenbord kunnen krijgen en zonder enige gêne plaatsen.
Ok, waarom denkt men steeds dat ik leidinggevende wil worden als ik meermaals aangeef van niet?
  woensdag 26 december 2018 @ 10:06:10 #73
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_183975679
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 10:03 schreef ChristmasRoses het volgende:

[..]

Duurzame inzetbaarheid lijkt mij te duiden op 'hetgeen nuttig is boor de werkgever'.
nope je leest veel te selectief.
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
pi_183975696
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 10:03 schreef ChristmasRoses het volgende:

[..]

Duurzame inzetbaarheid lijkt mij te duiden op 'hetgeen nuttig is boor de werkgever'.
Voor iemand die over zichzelf zegt creatief te kunnen denken kom je behoorlijk rechtlijnig over.
pi_183975718
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 10:04 schreef ChristmasRoses het volgende:

[..]

Ok, waarom denkt men steeds dat ik leidinggevende wil worden als ik meermaals aangeef van niet?
In je OP staat letterlijk dat dat projectmanager je een reële optie lijkt, waar ga je dan leiding aan geven? Het A4 papier?
pi_183975739
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 10:08 schreef Deshain het volgende:

[..]

In je OP staat letterlijk dat dat projectmanager je een reële optie lijkt, waar ga je dan leiding aan geven? Het A4 papier?
Dat was maar een voorbeeld, ik weet het ook nog niet.
pi_183975759
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 10:07 schreef Deshain het volgende:

[..]

Voor iemand die over zichzelf zegt creatief te kunnen denken kom je behoorlijk rechtlijnig over.
In mijn denken wel, maar ik kan creatieve lessen bedenken en teksten schrijven.
pi_183975815
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 09:49 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]

Wat is hier onduidelijk aan?
Ik lees hier nergens dat het ook kan voir loopbaanbdmegeleiding, of ik zie iets over het hoofd.


Ik herinner me dat we dit begin dit jaar moesten invullen, ik wilde het uutbetaald hebben maar had er volgens werkgever pas volgend jaar recht op.
pi_183975888
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 10:10 schreef ChristmasRoses het volgende:

[..]

In mijn denken wel, maar ik kan creatieve lessen bedenken en teksten schrijven.
Bedenk voor jezelf eens een creatieve manier tot zelfreflectie om onderscheid te maken tussen welke externe en welke interne zaken je tegenhouden op loopbaanvlak.

Geld sparen voor een koophuis terwijl je geen baanzekerheid, geen vervolg aan je huidige traject wil geven en geen idee hebt wat je wel wil in plaats van 500 euro vrijmaken voor een investering die zich vele malen terugbetaald (in zowel financiële zin als op persoonlijk vlak) is namelijk een interne blokkade en ook nog eens totaal zinloos.
  woensdag 26 december 2018 @ 10:25:50 #80
131603 Afwazig
Serious business
pi_183976028
Misschien een stap maken van het VO naar het mbo? Zit nogal een groot verschil in qua doelgroep en werkdruk.
pi_183976807
Ga kopjes koffie drinken met mensen ter oriëntatie. Google maar eens op netwerkgesprekken. Je vindt vanzelf ergens een sparkle en een ingang.
Somebody that I used to know
  woensdag 26 december 2018 @ 11:15:10 #82
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_183976844
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 10:14 schreef ChristmasRoses het volgende:

[..]

Ik lees hier nergens dat het ook kan voir loopbaanbdmegeleiding, of ik zie iets over het hoofd.


Ik herinner me dat we dit begin dit jaar moesten invullen, ik wilde het uutbetaald hebben maar had er volgens werkgever pas volgend jaar recht op.
dit is in te zetten voor alle cursussen en begeleidingen die je je kan voorstellen.

Als ik een musical cursus wil volgen van dat geld dan mag dat.
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
  woensdag 26 december 2018 @ 11:28:20 #83
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_183977063
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 08:32 schreef _serial_ het volgende:
Studiecoordinator/adviseur op HBO ?
Waarom zou je de overstap maken naar media?
pi_183977204
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 11:15 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]

dit is in te zetten voor alle cursussen en begeleidingen die je je kan voorstellen.

Als ik een musical cursus wil volgen van dat geld dan mag dat.
Bizar
pi_183977519
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 10:09 schreef ChristmasRoses het volgende:

[..]

Dat was maar een voorbeeld, ik weet het ook nog niet.
Dat niet alleen. Je geeft ook aan dat onderwijs vooral bestaat uit teams managen. Terwijl later blijkt dat je hier geen ervaring in hebt, maar dat geheel terzijde. Mijn advies aan jou is om eerst voor jezelf op een realistische manier op een rijtje te zetten waar je competenties en interesses uit bestaan en hoe deze matchen. Pak dan een lijst met beroepomschrijvingen (google) en kijk of daar de gouden tip in schuilt dmv een shortlist. Dit scheelt je een paar 100 voor luchtfietserij zoals loopbaanbegeleiding en -coaching. Of discussies over een 1 of ander kutbudgetje van je werkgever

[ Bericht 2% gewijzigd door LorneMalvo op 26-12-2018 11:53:11 ]
pi_183978186
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 10:03 schreef ChristmasRoses het volgende:

[..]

Duurzame inzetbaarheid lijkt mij te duiden op 'hetgeen nuttig is boor de werkgever'.
Dat is niet zo.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_183982542
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 10:18 schreef Deshain het volgende:

[..]

Bedenk voor jezelf eens een creatieve manier tot zelfreflectie om onderscheid te maken tussen welke externe en welke interne zaken je tegenhouden op loopbaanvlak.

Geld sparen voor een koophuis terwijl je geen baanzekerheid, geen vervolg aan je huidige traject wil geven en geen idee hebt wat je wel wil in plaats van 500 euro vrijmaken voor een investering die zich vele malen terugbetaald (in zowel financiële zin als op persoonlijk vlak) is namelijk een interne blokkade en ook nog eens totaal zinloos.
Dat klopt wel wat je zegt. Ik zal het doordenken.
pi_183982572
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 11:46 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Dat niet alleen. Je geeft ook aan dat onderwijs vooral bestaat uit teams managen. Terwijl later blijkt dat je hier geen ervaring in hebt, maar dat geheel terzijde. Mijn advies aan jou is om eerst voor jezelf op een realistische manier op een rijtje te zetten waar je competenties en interesses uit bestaan en hoe deze matchen. Pak dan een lijst met beroepomschrijvingen (google) en kijk of daar de gouden tip in schuilt dmv een shortlist. Dit scheelt je een paar 100 voor luchtfietserij zoals loopbaanbegeleiding en -coaching. Of discussies over een 1 of ander kutbudgetje van je werkgever
Maar ik weet wat ik wil. Een administratieve baan, eventueel met advies geven. Ik ken mijn sterke en zwakke punten. Ik dacht dat een loopbaanadviseur mij hielp met vacatures zoeken en mij uitlegde waar ik kans maak.
  woensdag 26 december 2018 @ 16:16:45 #89
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_183982789
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 16:06 schreef ChristmasRoses het volgende:

[..]

Maar ik weet wat ik wil. Een administratieve baan, eventueel met advies geven. Ik ken mijn sterke en zwakke punten. Ik dacht dat een loopbaanadviseur mij hielp met vacatures zoeken en mij uitlegde waar ik kans maak.
uhh nee. Dat is het uwv wat je nu omschrijft... Of een uitzendbureau.
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
pi_183982911
quote:
9s.gif Op woensdag 26 december 2018 16:16 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]

uhh nee. Dat is het uwv wat je nu omschrijft... Of een uitzendbureau.
Oh. Dom van me. Dat is wel de hulp die ik nodig heb. Ik zal eens wat uzbs aanschrijven.
pi_183982937
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 11:28 schreef xzaz het volgende:

[..]

Waarom zou je de overstap maken naar media?
was ik jou maar
  woensdag 26 december 2018 @ 17:03:12 #92
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_183983548
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 16:22 schreef ChristmasRoses het volgende:

[..]

Oh. Dom van me. Dat is wel de hulp die ik nodig heb. Ik zal eens wat uzbs aanschrijven.
sowieso niet onverstandig om te doen in jouw situatie.
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
  woensdag 26 december 2018 @ 17:57:42 #93
286575 Roces18
Chef de party
pi_183984398
Als je eenmaal het onderwijs ingaat lijkt het mij lastig daaruit te komen. Zeker met een studie als Engels. Je hebt het zelf over administratie, project- of accountmanager, misschien recruiter..

Maar dat zijn allemaal vakken apart. De eerste vraag die jij je moet stellen is waarom zou iemand jou bijv. aannemen als recruiter?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_183984810
Toch gaat 25% weg, die leven nu niet allemaal onder een brug lijkt me.

Ik zou een goede recruiter onderwijs zijn omdat ik het vakgebied ken en de werkzoekenden, ik kan ze daarom beter matchen.

Zo heb ik bij alles wat mij leuk lijkt wel dingen die ik kan en dingen die ik kan leren.


Ik heb kort sales gedaan en mijn collega was toen een oud-docent Frans.
  woensdag 26 december 2018 @ 23:48:03 #97
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183992219
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 10:04 schreef ChristmasRoses het volgende:

[..]

Ok, waarom denkt men steeds dat ik leidinggevende wil worden als ik meermaals aangeef van niet?
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 08:25 schreef ChristmasRoses het volgende:
Ik heb 3 jaar in het VO gewerkt als docent Engels maar ik ben totaal niet op mijn plek. Als mijn contract afloopt is het tijd voor wat nieuws, weg uit het middelbaar onderwijs. De reden is dat ik het klassenmanagement en het vele overwerk echt flink beu aan het worden ben.

Maar wat nu? Ik zat te denken aan administratie, project- of accountmanager, misschien recruiter... alles waar je wo/hbo-denkniveau voor nodig hebt en waar je niet tussen pubers zit is voor mij prima. En nee, vertalen en bijles zijn geen fulltime optie, maar eerder om bij te verdienen.

Heeft iemand een idee? En wat geef ik aan over mijn carriereswitch? Ik ben universitair geschoold maar vind een baan op hbo of mboniveau geen probleem.
Resistance is futile.
pi_183992348
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 16:06 schreef ChristmasRoses het volgende:

[..]

Maar ik weet wat ik wil. Een administratieve baan, eventueel met advies geven. Ik ken mijn sterke en zwakke punten. Ik dacht dat een loopbaanadviseur mij hielp met vacatures zoeken en mij uitlegde waar ik kans maak.
vacatures zoeken kun je ook makkelijk zelf. Liever zonder uitzendbureau juist. 1) Maak je short list van bedrijven. 2) Volg ze op linkedin en de bekende vacaturesites. 3) Profit
pi_183992594
Recruiters hebben te maken met veel werkdruk, veel deadlines en sales targets. Project- en accountmanager.. 9 van de 10 keer veel stress, deadlines, intern of extern conflict.

Afgaande op de informatie die je geeft over waarom je je niet OK voelt in huidige functie, vraag ik me af waarom je dergelijke functies overweegt. Heeft dat te maken met dat jij niet helemaal snapt wat zulke banen inhouden?
Resistance is futile.
pi_183992799
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 16:06 schreef ChristmasRoses het volgende:

[..]

Maar ik weet wat ik wil. Een administratieve baan, eventueel met advies geven. Ik ken mijn sterke en zwakke punten. Ik dacht dat een loopbaanadviseur mij hielp met vacatures zoeken en mij uitlegde waar ik kans maak.
Een loopbaanadviseur helpt je om uit te zoeken waar je sterke en zwakke punten liggen en helpt je om uit te zoeken wat voor baan/carrièrepad bij jou past.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')