abonnement Unibet Coolblue
pi_183925775
Ik ben wel even benieuwd of en zo ja in hoeverre in jullie vriendengroep ''apenrots gedrag'' voorkomt.

In mijn vriendengroep is dit redelijk heftig namelijk. Ikzelf en nog twee andere vrienden zijn redelijk easy-going en rustig, maar drie anderen lijken altijd eens soort kemphanen gevecht te houden over wie het meest succesvol is etc.

Een jaar of 10 geleden had ik verwacht dat dit gedrag vanzelf wel zou slijten, maar daarentegen wordt het zelfs heftiger, alleen het onderwerp wordt anders. Een beetje opscheppen over wie de langste werkdagen maakt, dat soort vermoeiend gedoe.
pi_183925858
Wat een kutvrienden heb jij zeg.
pi_183925943
Nektasje figuren zeker :')
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 23 december 2018 @ 19:19:01 #4
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_183925948
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 19:15 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Wat een kutvrienden heb jij zeg.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_183926021
Kleine piemel, grootse praatjes.
pi_183926071
Pure onzekerheid.
  zondag 23 december 2018 @ 19:52:47 #7
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_183926737
Het ergste haantjesgedrag was er bij mijn vriendengroep wel uit na de 20 jaar. Daarvoor hebben we wel dingen bij elkaar geflikt waarvan ik nu denk "als iemand dit nu bij mij zou doen dan krijgt hij een paar vuistslagen en hoef ik hem nooit meer te zien" :')
pi_183926814
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2018 19:22 schreef Harmankardon het volgende:
Pure onzekerheid.
Klopt, het is een soort compensatiegedrag. Desalniettemin ervaar ik het wel als storend. Vooral omdat je elkaar tegenwoordig al niet heel veel meer ziet, en als je elkaar ziet zit je dan eerst 30 minuten naar iemand te luisteren die min of meer zichzelf aan het pitchen is.

Het is ook dat dit gasten zijn met wie ik vanaf de box ben opgegroeid, dat ik het toch te waardevol vind om het zomaar te laten gaan. Maar als ik deze mensen nog niet zo lang had gekend, had ik gezegd de groeten.
pi_183927071
Soms werkt het om op zulke momenten de olifant in de kamer te benoemen.

Als hun aan het pochen zijn kan jij als een droogkloot hardop hun gaan analyseren. 'Zo nu zegt Kevin dat hij 8 uur heeft gewerkt zonder pauze en nu is het aan Peter om hem te overtreffen, ik ben heel benieuwd wat er komt.'. Als Peter dan zegt ik werk 70 uur in de week dat is veel zwaarder zeg jij 'Zo Kevin, nu is het weer aan jou. Kan jij er overheen of gaan we nu zuipen?'.

Als je dat 10x doet zijn ze het wel een keertje zat denk ik. En jij beleeft er nog een klein beetje lol aan ook misschien ipv irritatie.
pi_183927125
Zelf vind ik dit heel speciaal. Als ik mijn vrienden zie dan hebben we het juist zelden tot nooit over werk. Je hebt het erover welke film je wil gaan zien, wie gaat winnen met darten, paar verhaaltjes over de laatste weken desnoods maar de handjedrukmentaliteit is al wel weg gelukkig lol
pi_183927188
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 20:04 schreef Jardis het volgende:
Soms werkt het om op zulke momenten de olifant in de kamer te benoemen.

Als hun aan het pochen zijn kan jij als een droogkloot hardop hun gaan analyseren. 'Zo nu zegt Kevin dat hij 8 uur heeft gewerkt zonder pauze en nu is het aan Peter om hem te overtreffen, ik ben heel benieuwd wat er komt.'. Als Peter dan zegt ik werk 70 uur in de week dat is veel zwaarder zeg jij 'Zo Kevin, nu is het weer aan jou. Kan jij er overheen of gaan we nu zuipen?'.

Als je dat 10x doet zijn ze het wel een keertje zat denk ik. En jij beleeft er nog een klein beetje lol aan ook misschien ipv irritatie.
Ik ben blij met je reactie en bedoel begrijp je idee en jij denkt al een heel stuk beter na dan die etters. Maar als TS dat zo gaat doen dan hebben die etters wel een antwoord waarop TS niet direct een antwoord weet. Ze pitchen zichzelf voor 30 minuten, ze kunnen praten, TS komt daar waarschijnlijk als faalhaas uit als het niet erger is
pi_183927338
Bedoel er zijn altijd mensen die meer verdienen dan jou. Maar als ze zo de drang hebben om dat te melden dan weet je al dat er op andere gebieden nogal wat mis kan zijn bij hen. Dus ja zou me daar niet al te zeer aan storen, maar ja gemakkelijk gezegd voor mij, ik hoef niet 30 minuten naar dat soort gedoe te luisteren xd Maar ja misschien helpt dat om het wat extra in perspectief te plaatsen
pi_183927391
Misschien begrijp je mijn post niet helemaal.

Het doel is om jezelf niet in de discussie te mengen, maar meer als een droogkloot hun pitch van commentaar te voorzien alleen dan lichtelijk sarcastisch. Van 'zo hee, wat ben je goed dat jij dat kan. Fijn dat je dat met ons deelt. Ik haal hier veel steun uit dat jij hier komt om ons te vertellen hoe goed je bent'.

Als die maat dan jou er in betrekt gewoon direct aangeven 'ik ben lang niet zo goed' (met een sarcastische ondertoon).

Als je dat letterlijk zegt is 'arrogante pitcher' iig bewust van zijn gedrag. Keer op keer doen, dan word hij zichzelf ook wel zat, lijkt mij. En als opzich kan je ook wel ff door gaan in dit gedrag als ze even gestopt zijn. Als je bijv. bier gaat drinken benoemen 'ben je ook de beste in bier drinken?'.

Uiteraard word jij dan ook irritant, maar de kunst is om hun een soort spiegel voor te houden.
pi_183927522
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 20:17 schreef Jardis het volgende:
Misschien begrijp je mijn post niet helemaal.

Het doel is om jezelf niet in de discussie te mengen, maar meer als een droogkloot hun pitch van commentaar te voorzien alleen dan lichtelijk sarcastisch. Van 'zo hee, wat ben je goed dat jij dat kan. Fijn dat je dat met ons deelt. Ik haal hier veel steun uit dat jij hier komt om ons te vertellen hoe goed je bent'.

Als die maat dan jou er in betrekt gewoon direct aangeven 'ik ben lang niet zo goed' (met een sarcastische ondertoon).

Als je dat letterlijk zegt is 'arrogante pitcher' iig bewust van zijn gedrag. Keer op keer doen, dan word hij zichzelf ook wel zat, lijkt mij. En als opzich kan je ook wel ff door gaan in dit gedrag als ze even gestopt zijn. Als je bijv. bier gaat drinken benoemen 'ben je ook de beste in bier drinken?'.

Uiteraard word jij dan ook irritant, maar de kunst is om hun een soort spiegel voor te houden.
Ja en ik denk dat TS niet die kunst heeft. Dus dat wat jij zegt niet gaat werken omdat het niet au naturel genoeg van hem over gaat komen. Dus ja een goed idee, meen ik serieus, maar zelf weet ik vrij zeker dat het niet gaat werken omdat TS het niet zo uit kan voeren (naar mijn inzicht) zoals jij denkt

Misschien is dit zoiets wat TS gewoon moet doen en dan maar zien of het werkte of niet?
  zondag 23 december 2018 @ 20:31:09 #15
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_183927741
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2018 19:18 schreef Geerd het volgende:
Nektasje figuren zeker :')
Nektasjes en opscheppen over hard werken. :').
And so is the past
pi_183929499
quote:
10s.gif Op zondag 23 december 2018 20:31 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Nektasjes en opscheppen over hard werken. :').
Aantal drugsruns toch :D
Ik zwaai naar dieren.
pi_183930102
Ik had er ook zo eentje. Ja ik kan 2 kapsalonnen opeten. Ik was laatst in een feest had ik in mijn eentje een kratje leeg gedronken in 2 uur. Snelle rekensom, 1 biertje per 5 minuten. Ja knappe jongen.

Nooit meer gezien na die avond. Ook omdat ik elke opmerking van hem in twijfeling nam, vond ie niet leuk. Maar je hebt niets aan dat soort gasten.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  zondag 23 december 2018 @ 21:48:14 #18
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_183930117
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 20:22 schreef familymatters het volgende:
Ja en ik denk dat TS niet die kunst heeft.
Mwah je hebt toch niet zoveel kunst nodig om te zeggen: "Jongens moet ik even een meetlat pakken om te zien wie de langste heeft?"

Zo makkelijk kan het ook zijn. :)
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_183930187
Opscheppen over je werk? Wat een kansloos leven moet je hebben.
  zondag 23 december 2018 @ 21:52:51 #20
286575 Roces18
Chef de party
pi_183930225
Wat een kut topic,ik maak veel betere topics!!
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_183930881
Heel irritant ja. Ik had ook zo’n gast in een vriendengroep die voortdurend opmerkingen maakte waarin doorschemerde hoe godsgruwelijk veel geld hij wel verdiende. Terwijl dat echt niemand verder ook maar ene snikkel interesseerde. Op een gegeven moment zijn we daar naar rato flauwe grappen over gaan maken en toen was het gauw afgelopen met dat gepoch.

Het benoemen of het op een ludieke manier aan de kaak stellen kan wel helpen. Het komt uiteindelijk toch voort uit onzekerheid en dat gepoch is voor hun een spelletje waar ze zich in thuis voelen. Net zoals dat mensen die heel onzeker over zichzelf zijn andere mensen kunnen gaan pesten.

quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 21:47 schreef spierbal het volgende:
Ik had er ook zo eentje. Ja ik kan 2 kapsalonnen opeten. Ik was laatst in een feest had ik in mijn eentje een kratje leeg gedronken in 2 uur. Snelle rekensom, 1 biertje per 5 minuten. Ja knappe jongen.

Nooit meer gezien na die avond. Ook omdat ik elke opmerking van hem in twijfeling nam, vond ie niet leuk. Maar je hebt niets aan dat soort gasten.
gast, je bent wollah tegengekomen
pi_183936836
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 19:13 schreef LlucMajor het volgende:
Ik ben wel even benieuwd of en zo ja in hoeverre in jullie vriendengroep ''apenrots gedrag'' voorkomt.

In mijn vriendengroep is dit redelijk heftig namelijk. Ikzelf en nog twee andere vrienden zijn redelijk easy-going en rustig, maar drie anderen lijken altijd eens soort kemphanen gevecht te houden over wie het meest succesvol is etc.

Een jaar of 10 geleden had ik verwacht dat dit gedrag vanzelf wel zou slijten, maar daarentegen wordt het zelfs heftiger, alleen het onderwerp wordt anders. Een beetje opscheppen over wie de langste werkdagen maakt, dat soort vermoeiend gedoe.
In mijn vriendengroep is er wel een pangpang die zichzelf beter voordoet dat hij soms is maar daar blijft het dan ook bij.

Ziet er naar uit dat je op zoek moet naar nieuwe vrienden of met de overgebleven vrienden een eigen vriendenclubje moet stichten!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')