4200 of 5000 per maand? Hoe dan?quote:Op zaterdag 9 november 2019 10:42 schreef Haushofer het volgende:
Zag vanochtend dit artikel van de NOS:
https://nos.nl/artikel/23(...)QHiz2trZf-la3Dj88pWQ
[..]
Ligt het aan mij of zijn dit absurd hoge bedragen? Ik kan dat OESO-rapport niet openen, maar dit lijkt me nou niet echt bevorderlijk voor de beeldvorming.
Hier ook full-time LB met ¤3709 bruto, trede 8, dus ik stijg nog de komende jaren. Vakantiegeld, eindejaarsuitkering en een speciale regeling aan het eind van het jaar komen daar nog bij. Maar dat is mbo, dus daar zit wel een verschil. Ik klaag in ieder geval niet.quote:Op zaterdag 9 november 2019 17:33 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ik zit in LB, hoogste trede en krijg 4071 bruto als ik fulltime zou werken. Omdat ik niet meer kan verdienen dan dit krijg ik in augustus nog een bindingstoelage van ongeveer 400 euro. Daarnaast nog vakantiegeld en een eindejaarsuitkering.
Van de 16 leerkrachten op mijn school werken er overigens maar twee fulltime. De rest is parttimer, daar is ook niet iedereen mee tevreden.
Als ik het zo goed zie in mijn loonstrook zou ik als ik fulltime zou werken inderdaad op dat jaarinkomen uitkomen(denk inclusief vakantiegeld/eindejaarsuitkering). LD9 hier.quote:Op zaterdag 9 november 2019 10:59 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ja. Maar dan nog, 60.000 euro bruto per jaar? Dat lijkt me een schaal LD, en dat lijkt me nou niet bepaald gemiddeld.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
50% vzn, als beginnend docent krijg ik nog 6,25% van mijn uren voor ontwikkeling erbij, daarnaast ben ik nog I-coach.quote:Op donderdag 14 november 2019 17:53 schreef d.k. het volgende:
Ligt aan je percentage voor en na zorg en aan de andere taken die je hebt (slb, bpv, examinering etc).
Maar simpel gezegd: 40 lesweken, 1200 uur, maakt 30 per week bij ft. Dit is dan zonder voor en nazorg. Bij ons is die 50%, dus 20 lessen levert 30 contacturen op. Dan klinkt jouw 16 als veel bij 0,6 al moet je wel corrigeren naar 50 minuten.
Sowieso vind ik het allemaal een beetje doorgeschoten. Op mijn vorige school moest ik voor elke mail over een leerling een beveiligingscode meesturen om de mail te kunnen lezen. Maar uhm, kan het niet makkelijker? Bij mijn school hebben we een dyslexie expertisecentrum die gewoon alle leerlingen genoteerd heeft staan met dyslexie. Waarvoor heb je het nodig? Meestal weet de mentor per klas wie er dyslexie heeft en die speelt het door naar de andere docenten waarvan de ll les krijgt. (Het is trouwens dyslexieverklaring, voordat je dit de halve school rondmailt).quote:Op donderdag 14 november 2019 21:35 schreef Janneke141 het volgende:
Er is vast iemand die weet of dit gelul is, of de harde realiteit van een wet die een beetje is doorgeschoten:
De lijst met dyslectische leerlingen in de bovenbouw mag niet worden doorgemaild aan het docententeam vanwege de AVG, aangezien niet alle docenten niet alle leerlingen lesgeven en er geen leerlinginformatie gedeeld mag worden met niet-belanghebbenden - docenten die een leerling dus geen les geven. Gevolg is dat ik, net als al mijn collega's, 1 voor 1 alle leerlingen in Magister moet nalopen om uit te zoeken of ze een dyslectieverklaring hebben.
En nee, dat ga ik niet doen, ik weet wel een omweg. Maar dit is de 'officiële' oplossing. Ik hoop niet dat dit echt zo is.
Bij ons worden die lijsten gewoon doorgemaild En bovendien aangegeven op de fotolijst.quote:
Bedoel je voor je eigen klas?quote:Op donderdag 14 november 2019 21:35 schreef Janneke141 het volgende:
Er is vast iemand die weet of dit gelul is, of de harde realiteit van een wet die een beetje is doorgeschoten:
De lijst met dyslectische leerlingen in de bovenbouw mag niet worden doorgemaild aan het docententeam vanwege de AVG, aangezien niet alle docenten niet alle leerlingen lesgeven en er geen leerlinginformatie gedeeld mag worden met niet-belanghebbenden - docenten die een leerling dus geen les geven. Gevolg is dat ik, net als al mijn collega's, 1 voor 1 alle leerlingen in Magister moet nalopen om uit te zoeken of ze een dyslectieverklaring hebben.
En nee, dat ga ik niet doen, ik weet wel een omweg. Maar dit is de 'officiële' oplossing. Ik hoop niet dat dit echt zo is.
Een paar handen vol Amsterdamse basisscholen gaan een week dicht. Althans, dat zeggen ze.quote:Op maandag 25 november 2019 17:26 schreef Max23 het volgende:
AoB wil een 2 daagse staking op 30 en 31 januari
Het heeft wel effect gehad vorige keer, dus ik begrijp het wel.quote:Op maandag 25 november 2019 17:26 schreef Max23 het volgende:
AoB wil een 2 daagse staking op 30 en 31 januari
Ben zo blij dat ik niet op een vmbo les geef...quote:Op vrijdag 29 november 2019 20:09 schreef Kaneelstokje het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)-wellantcollege.html
Je weet niet wat je mist.quote:Op vrijdag 29 november 2019 23:16 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Ben zo blij dat ik niet op een vmbo les geef...
Nou, ik wel, en ben nog steeds blij dat ik geen vmbo-docent benquote:
Kaldenbach is erg goed inderdaad. Was die relmarokkaan er ook weer bij?quote:Op zaterdag 30 november 2019 08:22 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Nou, ik wel, en ben nog steeds blij dat ik geen vmbo-docent ben
We hadden laatst trouwens een training van Hans Kaldenbach, was erg interessant. Omdat de vpro nu bij ons filmt voor hun komende onderwijsdocu kunnen ze volgens mij wel leuke sprekers trekken
Ja. Amarquote:Op zaterdag 30 november 2019 08:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Kaldenbach is erg goed inderdaad. Was die relmarokkaan er ook weer bij?
Half jaar gedaan. Bb en kader. Drama.quote:
Ik moest ook wel even mijn grenzen verleggen hoor, maar als je er eenmaal in zit dan kun je wel prachtige dingen bereiken met de doelgroep. Althans, met een hoop kinderen. Je moet ook kunnena accepteren dat er wat dingen niet lukken - tot in de meest ellendige gevolgen.quote:Op zaterdag 30 november 2019 23:38 schreef hierissieweer het volgende:
Half jaar gedaan. Bb en kader. Drama.
Ach, ik ben blij dat ik geen havo/vwo lesgeef, zo heeft iedereen wel wat.quote:Op vrijdag 29 november 2019 23:16 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Ben zo blij dat ik niet op een vmbo les geef...
Ik vind het niet erg dat leerlingen iets niet kunnen, in tegendeel.quote:Op zondag 1 december 2019 00:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik moest ook wel even mijn grenzen verleggen hoor, maar als je er eenmaal in zit dan kun je wel prachtige dingen bereiken met de doelgroep. Althans, met een hoop kinderen. Je moet ook kunnena accepteren dat er wat dingen niet lukken - tot in de meest ellendige gevolgen.
Zes jaar b/k gedaan, nu voor het tweede jaar bovenbouw TL. En ik sluit niet uit dat ik binnen nu en een paar jaar weer terug ben bij b/k.
MBO hierquote:Op zondag 1 december 2019 11:54 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Ach, ik ben blij dat ik geen havo/vwo lesgeef, zo heeft iedereen wel wat.
Je vraagt je toch wel eens af of mensen in het onderwijs niet omhoog falen.quote:Op woensdag 11 december 2019 17:06 schreef Janneke141 het volgende:
Godsamme, wat een helden in communicatie hebben wij toch in de school werken.
Stap 1: je verzint als directie om de geprinte rapporten af te schaffen, omdat alle cijfers toch al in Magister staan.
Stap 2: De Ouderraad, de Leerlingenraad én de docenten vragen zich af of dat wel een goed idee is - onder meer omdat rapportopmerkingen als waardevol worden gezien.
Stap 3: Je draait als schoolleiding je besluit terug
Stap 4: Je communiceert dit aan ouders en aan de administratie, maar niet aan je docenten.
Stap 5: Je deelt rapporten uit aan je leerlingen zonder rapportopmerkingen.
En weer verlaat een tevreden klant het pand.
Dat gebeurt als docenten maar eindeloos omhoog promotie maken. Een managementfunctie is een vak apart en echt niet voor iedereen weggelegd. Ervaring op de werkvloer als manager is goed, maar dat betekent niet dat iedereen op de werkvloer zomaar manager kan worden.quote:Op woensdag 11 december 2019 22:10 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Je vraagt je toch wel eens af of mensen in het onderwijs niet omhoog falen.
Ik weiger namelijk te geloven dat er geen betere mensen rondlopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |