abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_189867393
Ik zit in LB, hoogste trede en krijg 4071 bruto als ik fulltime zou werken. Omdat ik niet meer kan verdienen dan dit krijg ik in augustus nog een bindingstoelage van ongeveer 400 euro. Daarnaast nog vakantiegeld en een eindejaarsuitkering.
Van de 16 leerkrachten op mijn school werken er overigens maar twee fulltime. De rest is parttimer, daar is ook niet iedereen mee tevreden.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_189885065
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 10:42 schreef Haushofer het volgende:
Zag vanochtend dit artikel van de NOS:

https://nos.nl/artikel/23(...)QHiz2trZf-la3Dj88pWQ
[..]

Ligt het aan mij of zijn dit absurd hoge bedragen? Ik kan dat OESO-rapport niet openen, maar dit lijkt me nou niet echt bevorderlijk voor de beeldvorming.
4200 of 5000 per maand? Hoe dan?
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_189907631
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 17:33 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ik zit in LB, hoogste trede en krijg 4071 bruto als ik fulltime zou werken. Omdat ik niet meer kan verdienen dan dit krijg ik in augustus nog een bindingstoelage van ongeveer 400 euro. Daarnaast nog vakantiegeld en een eindejaarsuitkering.
Van de 16 leerkrachten op mijn school werken er overigens maar twee fulltime. De rest is parttimer, daar is ook niet iedereen mee tevreden.
Hier ook full-time LB met ¤3709 bruto, trede 8, dus ik stijg nog de komende jaren. Vakantiegeld, eindejaarsuitkering en een speciale regeling aan het eind van het jaar komen daar nog bij. Maar dat is mbo, dus daar zit wel een verschil. Ik klaag in ieder geval niet. :)
pi_189908786
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 10:59 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ja. Maar dan nog, 60.000 euro bruto per jaar? Dat lijkt me een schaal LD, en dat lijkt me nou niet bepaald gemiddeld.
Als ik het zo goed zie in mijn loonstrook zou ik als ik fulltime zou werken inderdaad op dat jaarinkomen uitkomen(denk inclusief vakantiegeld/eindejaarsuitkering). LD9 hier.

Maar ik werk niet voor niets niet fulltime.
Ik mag zeker niet klagen in dat opzicht, ook al is de weg naar LD bij ons op school raar verlopen.
pi_189924111
ooit, ergens, een paar jaar geleden is er in het mbo de afspraak gemaakt dat docenten niet meer in lb zouden komen, maar minimaal in lc. Nu, jaren later, zitten er alleen maar meer docenten in lb. Bij ons kom je alleen in lc als je kerndocent wordt en daar zijn ze op aan het bezuinigen. Dat doen ze sneaky, want als ik de functiewaardering van een lb pak doe ik te veel. Maar ik kan die extra taken niet naar de kerndocent doen, er wordt wel van je verwacht dat je ze gewoon doet. 'Toevallig' zitten die taken bij lc, maar uitbetalen ho maar.

Sowieso wordt er dan gerekend met fulltime banen, die zijn er amper (en logisch ook, ik zou niet willen!).
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_189940838
Op het moment is binnen ons team het gesprek over werkdruk en BOT-uren gaande en naar aanleiding daarvan heb ik een vraag. Hoeveel lesuren mag je wekelijks draaien binnen het mbo? We hebben de verdeling 1200/400/59 wat betreft contact/taak/scholingsuren, maar ik word hier niet veel wijzer van wat betreft lesuren per week.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_189941384
Ligt aan je percentage voor en na zorg en aan de andere taken die je hebt (slb, bpv, examinering etc).

Maar simpel gezegd: 40 lesweken, 1200 uur, maakt 30 per week bij ft. Dit is dan zonder voor en nazorg. Bij ons is die 50%, dus 20 lessen levert 30 contacturen op. Dan klinkt jouw 16 als veel bij 0,6 al moet je wel corrigeren naar 50 minuten.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_189942595
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2019 17:53 schreef d.k. het volgende:
Ligt aan je percentage voor en na zorg en aan de andere taken die je hebt (slb, bpv, examinering etc).

Maar simpel gezegd: 40 lesweken, 1200 uur, maakt 30 per week bij ft. Dit is dan zonder voor en nazorg. Bij ons is die 50%, dus 20 lessen levert 30 contacturen op. Dan klinkt jouw 16 als veel bij 0,6 al moet je wel corrigeren naar 50 minuten.
50% vzn, als beginnend docent krijg ik nog 6,25% van mijn uren voor ontwikkeling erbij, daarnaast ben ik nog I-coach.

Je korte uitleg helpt trouwens, dank je!
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_189942995
Dan is 16 fors, zeker als dit je rustige periode is :Y
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  donderdag 14 november 2019 @ 21:35:13 #260
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_189945077
Er is vast iemand die weet of dit gelul is, of de harde realiteit van een wet die een beetje is doorgeschoten:

De lijst met dyslectische leerlingen in de bovenbouw mag niet worden doorgemaild aan het docententeam vanwege de AVG, aangezien niet alle docenten niet alle leerlingen lesgeven en er geen leerlinginformatie gedeeld mag worden met niet-belanghebbenden - docenten die een leerling dus geen les geven. Gevolg is dat ik, net als al mijn collega's, 1 voor 1 alle leerlingen in Magister moet nalopen om uit te zoeken of ze een dyslectieverklaring hebben.

En nee, dat ga ik niet doen, ik weet wel een omweg. Maar dit is de 'officiële' oplossing. Ik hoop niet dat dit echt zo is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_189946156
En toch is het zo, bij ons ook. Al staat het bij ons wel opvallend in het leerlingsysteem. Een uitroepteken bij de naam waarschuwt dat er iets is. Kwestie van even kijken wat er mis is door er even met de muis overheen te gaan.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  donderdag 14 november 2019 @ 22:24:53 #262
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_189946256
Achterlijk gedoe.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_189947845
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 21:35 schreef Janneke141 het volgende:
Er is vast iemand die weet of dit gelul is, of de harde realiteit van een wet die een beetje is doorgeschoten:

De lijst met dyslectische leerlingen in de bovenbouw mag niet worden doorgemaild aan het docententeam vanwege de AVG, aangezien niet alle docenten niet alle leerlingen lesgeven en er geen leerlinginformatie gedeeld mag worden met niet-belanghebbenden - docenten die een leerling dus geen les geven. Gevolg is dat ik, net als al mijn collega's, 1 voor 1 alle leerlingen in Magister moet nalopen om uit te zoeken of ze een dyslectieverklaring hebben.

En nee, dat ga ik niet doen, ik weet wel een omweg. Maar dit is de 'officiële' oplossing. Ik hoop niet dat dit echt zo is.
Sowieso vind ik het allemaal een beetje doorgeschoten. Op mijn vorige school moest ik voor elke mail over een leerling een beveiligingscode meesturen om de mail te kunnen lezen. Maar uhm, kan het niet makkelijker? Bij mijn school hebben we een dyslexie expertisecentrum die gewoon alle leerlingen genoteerd heeft staan met dyslexie. Waarvoor heb je het nodig? Meestal weet de mentor per klas wie er dyslexie heeft en die speelt het door naar de andere docenten waarvan de ll les krijgt. (Het is trouwens dyslexieverklaring, voordat je dit de halve school rondmailt).
pi_189949207
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 22:24 schreef Janneke141 het volgende:
Achterlijk gedoe.
Bij ons worden die lijsten gewoon doorgemaild :P En bovendien aangegeven op de fotolijst.

Treurig dit inderdaad :D
-
  vrijdag 15 november 2019 @ 06:59:39 #265
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_189949247
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 21:35 schreef Janneke141 het volgende:
Er is vast iemand die weet of dit gelul is, of de harde realiteit van een wet die een beetje is doorgeschoten:

De lijst met dyslectische leerlingen in de bovenbouw mag niet worden doorgemaild aan het docententeam vanwege de AVG, aangezien niet alle docenten niet alle leerlingen lesgeven en er geen leerlinginformatie gedeeld mag worden met niet-belanghebbenden - docenten die een leerling dus geen les geven. Gevolg is dat ik, net als al mijn collega's, 1 voor 1 alle leerlingen in Magister moet nalopen om uit te zoeken of ze een dyslectieverklaring hebben.

En nee, dat ga ik niet doen, ik weet wel een omweg. Maar dit is de 'officiële' oplossing. Ik hoop niet dat dit echt zo is.
Bedoel je voor je eigen klas?
Is het niet sneller om te vragen in de klas zelf?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_189950418
Bij ons hangt een lijst met de namen van leerlingen die ivm bepaalde problemen recht hebben op extra tijd en/of toetsen maken op een laptop en die om die reden in een apart lokaal de toetsen maken. Dat kun je natuurlijk doen zonder erbij te vermelden wat de reden is. Op die manier kan ik bij het voorbereiden en klaarleggen van bovenbouwtoetsen toch altijd even snel zien welke leerlingen op een andere plek de toets maken. Maar geen idee eigenlijk of dat dan wel mag zo.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_189952767
Ik kan het gewoon altijd opzoeken en inderdaad, ik weet echt wel wie er bij een examen extra tijd krijgt, zoveel leerlingen heb ik niet. Ik vind het eerlijk gezegd juist niet fijn dat ik meer gedetailleerde info kan zien omdat ze bij ons de klas aan een mentor koppelen en wij niet zo werken (mentor voor drie jaar) en ze dat niet technisch voor elkaar krijgen. Er zijn nou eenmaal dingen die je alleen aan je mentor zegt. En ik zie die in een scherm waar ik moet zijn en ik kan het ook niet negeren.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  vrijdag 15 november 2019 @ 14:54:44 #268
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_189954664
We hebben het hier niet om allerlei gevoelige informatie hè, alleen over het recht op extra tijd bij een toets. Ik heb 137 leerlingen en nee, dan weet ik het dus niet bij al mijn leerlingen uit het hoofd.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_189955347
nou ja, ik denk dat er echt leerlingen zijn die zich er behoorlijk voor schamen, dus dan is het wel gevoelige info. Sterker nog, wij hebben al meerdere keren meegemaakt dat leerlingen het stil houden en er pas mee komen als de eerste ronden examens tegenvalt. En die maken ze bij ons pas na 2 jaar, dus dan weet je twee jaar van niks.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_190119566
AoB wil een 2 daagse staking op 30 en 31 januari
  maandag 25 november 2019 @ 17:29:46 #271
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_190119615
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 17:26 schreef Max23 het volgende:
AoB wil een 2 daagse staking op 30 en 31 januari
Een paar handen vol Amsterdamse basisscholen gaan een week dicht. Althans, dat zeggen ze.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 25 november 2019 @ 17:58:59 #272
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_190120070
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 17:26 schreef Max23 het volgende:
AoB wil een 2 daagse staking op 30 en 31 januari
Het heeft wel effect gehad vorige keer, dus ik begrijp het wel.
Ben benieuwd of ze meer geld los weten te peuteren.
Ik denk dat er bij ons weer weinig gaan staken.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  vrijdag 29 november 2019 @ 20:09:08 #273
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_190189602
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  vrijdag 29 november 2019 @ 23:16:29 #274
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_190193639
quote:
Ben zo blij dat ik niet op een vmbo les geef...
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  vrijdag 29 november 2019 @ 23:38:26 #275
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_190193998
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 23:16 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Ben zo blij dat ik niet op een vmbo les geef...
Je weet niet wat je mist.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_190196135
quote:
16s.gif Op vrijdag 29 november 2019 23:38 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Je weet niet wat je mist.
Nou, ik wel, en ben nog steeds blij dat ik geen vmbo-docent ben :P

We hadden laatst trouwens een training van Hans Kaldenbach, was erg interessant. Omdat de vpro nu bij ons filmt voor hun komende onderwijsdocu kunnen ze volgens mij wel leuke sprekers trekken :P
-
  zaterdag 30 november 2019 @ 08:47:31 #277
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_190196259
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 08:22 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Nou, ik wel, en ben nog steeds blij dat ik geen vmbo-docent ben :P

We hadden laatst trouwens een training van Hans Kaldenbach, was erg interessant. Omdat de vpro nu bij ons filmt voor hun komende onderwijsdocu kunnen ze volgens mij wel leuke sprekers trekken :P
Kaldenbach is erg goed inderdaad. Was die relmarokkaan er ook weer bij?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_190197276
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 08:47 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Kaldenbach is erg goed inderdaad. Was die relmarokkaan er ook weer bij?
Ja. Amar :D

"Wat raak jij mij aan!!!" :D
-
  zaterdag 30 november 2019 @ 23:30:51 #279
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_190206994
Ook een workshop van gehad. Van Hans Kaldenbach. Vind het leuk die rollenspellen. Deescalerend werken kan ik wel, na jaren psychiatrie :)
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  zaterdag 30 november 2019 @ 23:38:25 #280
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_190207074
Ook een workshop van gehad. Van Hans Kaldenbach. Vind het leuk die rollenspellen. Deescalerend werken kan ik wel, na jaren psychiatrie :)
quote:
16s.gif Op vrijdag 29 november 2019 23:38 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Je weet niet wat je mist.
Half jaar gedaan. Bb en kader. Drama.
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  zondag 1 december 2019 @ 00:19:55 #281
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_190207552
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 23:38 schreef hierissieweer het volgende:
Half jaar gedaan. Bb en kader. Drama.
Ik moest ook wel even mijn grenzen verleggen hoor, maar als je er eenmaal in zit dan kun je wel prachtige dingen bereiken met de doelgroep. Althans, met een hoop kinderen. Je moet ook kunnena accepteren dat er wat dingen niet lukken - tot in de meest ellendige gevolgen.

Zes jaar b/k gedaan, nu voor het tweede jaar bovenbouw TL. En ik sluit niet uit dat ik binnen nu en een paar jaar weer terug ben bij b/k.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_190211733
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 23:16 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Ben zo blij dat ik niet op een vmbo les geef...
Ach, ik ben blij dat ik geen havo/vwo lesgeef, zo heeft iedereen wel wat.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  zondag 1 december 2019 @ 11:59:10 #283
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_190211761
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2019 00:19 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik moest ook wel even mijn grenzen verleggen hoor, maar als je er eenmaal in zit dan kun je wel prachtige dingen bereiken met de doelgroep. Althans, met een hoop kinderen. Je moet ook kunnena accepteren dat er wat dingen niet lukken - tot in de meest ellendige gevolgen.

Zes jaar b/k gedaan, nu voor het tweede jaar bovenbouw TL. En ik sluit niet uit dat ik binnen nu en een paar jaar weer terug ben bij b/k.
Ik vind het niet erg dat leerlingen iets niet kunnen, in tegendeel.
Wat ik wel jammer vind, en dat zie ik meer op Basis en Kader dan elders, is dat leerlingen niet willen.. Of dat je een klas hebt meer meerdere leerlingen die eigenlijk niet op regulier onderwijs thuishoren.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zondag 1 december 2019 @ 12:05:44 #284
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_190211822
quote:
10s.gif Op zondag 1 december 2019 11:54 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Ach, ik ben blij dat ik geen havo/vwo lesgeef, zo heeft iedereen wel wat.
MBO hier :)
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_190213938
Potverdorie, een leerling overleden, door een verkeersongeval.
Sinds ik in het onderwijs zit, zijn er drie leerlingen van me overleden en drie ex-leerlingen. Wat een drama elke keer.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_190218630
Ah, bah. Dat zijn zeer akelige dingen. Gecondoleerd.
pi_190220590
Stik, dat is naar.
Sterkte, Franny.
pi_190222939
Oef, wat naar. Sterkte.
pi_190245563
Sterkte. Het blijven rotdingen. Tot nu toe heb ik het (nog) niet meegemaakt, wel een oud leerling van onze school die vorig jaar vlak voor kerst plotseling overleed. Dat had wel een flinke impact.
  dinsdag 3 december 2019 @ 16:09:30 #290
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_190250060
Ellende. Sterkte.

Een keer meegemaakt met een leerling, en afgelopen zomer met een oud-leerling. Dat is niet de reünie met je oud-leerlingen die je voor ogen hebt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 11 december 2019 @ 17:06:38 #291
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_190382023
Godsamme, wat een helden in communicatie hebben wij toch in de school werken.

Stap 1: je verzint als directie om de geprinte rapporten af te schaffen, omdat alle cijfers toch al in Magister staan.
Stap 2: De Ouderraad, de Leerlingenraad én de docenten vragen zich af of dat wel een goed idee is - onder meer omdat rapportopmerkingen als waardevol worden gezien.
Stap 3: Je draait als schoolleiding je besluit terug
Stap 4: Je communiceert dit aan ouders en aan de administratie, maar niet aan je docenten.
Stap 5: Je deelt rapporten uit aan je leerlingen zonder rapportopmerkingen.

En weer verlaat een tevreden klant het pand.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_190387509
Ja, dat is wel klassiek.Zou ik hier ook wel zien gebeuren.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 11 december 2019 @ 22:10:16 #293
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_190388225
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 17:06 schreef Janneke141 het volgende:
Godsamme, wat een helden in communicatie hebben wij toch in de school werken.

Stap 1: je verzint als directie om de geprinte rapporten af te schaffen, omdat alle cijfers toch al in Magister staan.
Stap 2: De Ouderraad, de Leerlingenraad én de docenten vragen zich af of dat wel een goed idee is - onder meer omdat rapportopmerkingen als waardevol worden gezien.
Stap 3: Je draait als schoolleiding je besluit terug
Stap 4: Je communiceert dit aan ouders en aan de administratie, maar niet aan je docenten.
Stap 5: Je deelt rapporten uit aan je leerlingen zonder rapportopmerkingen.

En weer verlaat een tevreden klant het pand.
Je vraagt je toch wel eens af of mensen in het onderwijs niet omhoog falen.
Ik weiger namelijk te geloven dat er geen betere mensen rondlopen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_190394642
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 22:10 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Je vraagt je toch wel eens af of mensen in het onderwijs niet omhoog falen.
Ik weiger namelijk te geloven dat er geen betere mensen rondlopen.
Dat gebeurt als docenten maar eindeloos omhoog promotie maken. Een managementfunctie is een vak apart en echt niet voor iedereen weggelegd. Ervaring op de werkvloer als manager is goed, maar dat betekent niet dat iedereen op de werkvloer zomaar manager kan worden.

Maar waarom zou je met een managementopleiding leidinggevende in het onderwijs worden, als je in het bedrijfsleven meer kunt verdienen?
't Echte en 't ware!
pi_192016009
Even nieuw leven blazen in dit topic.

Merken jullie op school iets van de situatie nu? Als het goed is gaan er nu toch een aantal middelbare scholen sluiten. Wat is jullie mening hierover? De leerlingen zijn hier op mijn stage amper vooruit te branden omdat ze vooral gefrustreerd zijn dat ze niet lekker thuis mogen blijven..
pi_192016164
Mijn atheneum-3 klas was een drama. De gymnasiumleerlingen nog steeds enthousast, en wouden ook graag over de toestand praten. Verder SE-week, dus veel surveilleren en nakijken :P

Ben benieuwd of we volgende week nog open zijn.
-
pi_192016198
Denk erover om straks na mijn 1e graads bevoegdheid natuurkunde nog een 1e graads wiskunde te halen. Kan in iets minder dan een jaar, en tegen normaal collegeld.
-
pi_192020289
Er is wel wat onrust, maar op zich is het ook nog een ver van ons bed show in het noorden. Ik begin wel na te denken over wat ik online klaar zou kunnen zetten.

Wij hebben over een week of 2 toetsweken.
pi_192020714
Hier (Noord Holland) veel onrust onder collega's en leerlingen. School van 1600 leerlingen die in 2 shifts pauze houden.
Persoonlijk heb ik gewoon alle lesuren relatief rustig kunnen draaien. In mijn klassen max 1 leerling afwezig. Hoor verhalen van collega's dat er klassen waren met de helft van het aantal leerlingen.
Examenleerlingen zijn erg onrustig. Volgende week SE-week en onrust over CSE.
Er waren gisteren ook 15% van de leerlingen afwezig. Ben benieuwd hoeveel extra leerlingen en/of docenten er niet zullen zijn op maandag.
pi_192020747
Ik had donderdag een klas van 24 met 14 zieken. Althans, 13 thuis vanwege milde klachten en één coronapatientje. Daadwerkelijk les geven heeft ook weinig zin op die manier, want dat wordt wel heel veel inhaal- en dubbel werk. Beetje luchtig gehouden maar. Ik geef aardrijkskunde dus mooi even besproken hoe de wereld er voor staat.

Bij ons maken oudere docenten zich wel wat zorgen. Misschien zou men leerlingen die geen eindexamen doen en waarvan de ouders thuis werken het beste naar huis kunnen sturen. Dan kunnen vitale sectoren doorgaan maar verlicht je de druk op scholen. De oudere, kwetsbaardere docenten kun je dan uit voorzorg naar huis sturen en de jongere docenten kunnen die kinderen opvangen waar nodig.

Ondergetekende is ook zo'n jongere docent, heeft gisteren al de hele dag thuis gewerkt en verveelt zich nu al stierlijk, dus voer maar door :+
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')