abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_183965803
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 december 2018 11:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat maakt niet dat er maar geld gecreerd wordt voor iedere hypotheek.
Wat Farenji beweert klopt gewoon. Ik snap niet waar die eigenwijsheid altijd vandaan komt als je het gewoon niet weet.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  dinsdag 25 december 2018 @ 19:59:57 #177
473519 Drekkoning
Koning van Drek
pi_183965818
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 19:59 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Wat Farenji beweert klopt gewoon.
Waarom vragen banken dan rente?
pi_183965826
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 december 2018 19:59 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Waarom vragen banken dan rente?
Omdat het kan. Omdat het kan. Dat is waarom banken zo schathemelrijk zijn.
pi_183966235
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 15:32 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Je hebt geen correctie op inflatie en andere gelddingen. De bank moet dan 50 jaren voorruitplannen en neemt daarmee meer risico's (draagt meer risico's).
Geloof je het zelf? 1 ding is zeker, dat risico komt niet bij de bank te liggen. Die calculeren dat gewoon in met een flinke veiligheidsmarge waardoor je als consument gewoon meer gaat betalen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183966263
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 19:24 schreef Gia het volgende:
Hoe kun je vooraf berekenen hoeveel rente er de komende 30 jaar betaald zal worden voor een normale hypotheek?
Uitgaan van de huidige rente?
Uitgaan van de gemiddelde rente van de afgelopen 30 jaar?
Op dezelfde manier als hoe dat berekend wordt wanneer je je rente 10, 20 of 30 jaar vast zet.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 25 december 2018 @ 20:45:57 #181
473519 Drekkoning
Koning van Drek
pi_183966468
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 20:00 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Omdat het kan. Omdat het kan. Dat is waarom banken zo schathemelrijk zijn.
Als ze voor elke lening opeens geld uit het niks toveren zouden ze elkaar zeker beconcurreren om zoveel mogelijk leningen binnen te halen.

Nope, zo werkt het niet. Het geld gaat keurig op de balans.
pi_183967428
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 december 2018 20:45 schreef Drekkoning het volgende:
Het geld gaat keurig op de balans.
Van het fractioneel bankieren. En dat was wat waar jij op reageerde. Zoek het eens op en lees het eens na wat dat is.
  dinsdag 25 december 2018 @ 22:03:25 #183
455560 Logic91
Always stay rational
pi_183967968
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 15:30 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Met het "halalsysteem" staat daar dus wel iets tegenover.
Iets wat toevallig exact op hetzelfde neerkomt als rente bij een rentevaste periode van 30 jaar ; maar geen rente wordt genoemd.

Want Allah is een imbecieltje en trapt daar volledig in. Volgens moslims.
Rare logica. Een alwetende God zou per definitie moeten weten dat dit het geval is. Sterker nog, een alwetende God weet priori dat dit soort arbitraire regels 1400 jaar na ''revelatie'' problematisch zouden zijn maar Hij besluit alsnog dit te openbaren. :?
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_183968012
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 22:03 schreef Logic91 het volgende:

[..]

Rare logica. Een alwetende God zou per definitie moeten weten dat dit het geval is. Sterker nog, een alwetende God weet priori dat dit soort arbitraire regels 1400 jaar na ''revelatie'' problematisch zouden zijn maar Hij besluit alsnog dit te openbaren. :?
Gelukkig snap je zelf ook niet helemaal wat je daarnet getypt hebt. :)
pi_183968665
Ik snap eigenlijk niet dat westerse banken dit nog niet doen.

Mooie kapitaal injectie al de "rente" al aan het begin van de looptijd bij de lening optellen, wie zijn er nou slimmer....

Levert meer op dan boeterente bij vervroegd aflossen. O-)
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_183969023
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 22:05 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Gelukkig snap je zelf ook niet helemaal wat je daarnet getypt hebt. :)
Als jij iets niet snapt wil niet zeggen dat anderen het niet kunnen snappen ;)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_183969845
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 december 2018 15:27 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Hahaha
Ja,lach maar. Schulden dekken met niet bestaand geld. Echt een duurzame oplossing.
Whatever...
  dinsdag 25 december 2018 @ 23:53:39 #188
148813 Vader_Aardbei
Goddeloos genieten
pi_183970567
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 december 2018 22:31 schreef ender_xenocide het volgende:

Mooie kapitaal injectie al de "rente" al aan het begin van de looptijd bij de lening optellen, wie zijn er nou slimmer....

Daarom. Laten we ze godverdomme niet op ideen brengen. Dat zowat al het vlees in snackbars halal is, is ergerlijk, maar geen ramp. Halal hypotheken zijn vooral extreem ongunstig voor de koper. Het mag nooit de standaard worden.
pi_183970648
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 december 2018 20:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Geloof je het zelf? 1 ding is zeker, dat risico komt niet bij de bank te liggen. Die calculeren dat gewoon in met een flinke veiligheidsmarge waardoor je als consument gewoon meer gaat betalen.
Nee, niet echt. Ik geloof in het algemeen niet in banken. Maar het is heel simpel om te zeggen dat halalhypotheken hetzelfde zijn als hypotheken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Mathemaat op 26-12-2018 00:05:53 ]
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_183970982
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 december 2018 22:31 schreef ender_xenocide het volgende:

Omdat je vermogen dan in de huizen zit, dan kun je het geld ook niet makkelijk weghalen, mocht er wat fout gaan.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_183971332
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 00:09 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Omdat je vermogen dan in de huizen zit, dan kun je het geld ook niet makkelijk weghalen, mocht er wat fout gaan.
Deze snap ik niet, dat is in het geval van een reguliere hypotheek ook.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_183973752
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 23:57 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Nee, niet echt. Ik geloof in het algemeen niet in banken. Maar het is heel simpel om te zeggen dat halalhypotheken hetzelfde zijn als hypotheken.
Dat zeg ik toch ook helemaal niet? Ik zeg dat je uiteindelijk gewoon rente betaalt en dat de bank niet opeens jouw risico over gaat nemen.

Het is een nodeloos ingewikkeld en duur product om allah voor de gek te houden wat hetzelfde oplevert als een hypotheek maar tegen hogere kosten.
pi_183973799
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 december 2018 23:53 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Daarom. Laten we ze godverdomme niet op ideen brengen. Dat zowat al het vlees in snackbars halal is, is ergerlijk, maar geen ramp. Halal hypotheken zijn vooral extreem ongunstig voor de koper. Het mag nooit de standaard worden.
Het is an sich wel net iets transparanter.
"Dit huis kost 2 ton". "Ok,dan verkoopt de bank het aan jou voor 6 ton. DEAL ?"
Al staan de totale rentekosten ook weggemoffeld in je normale offerte ;)
pi_183974916
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 14:07 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Je betaalt net zoveel als wanneer je rente betaalt, dus wie denk je hier nou mee voor de gek te houden? Allah?

En je betaalt meer terug dan je leent, hoezo wordt er geen geld met geld verdiend?
Ik leg je even de gedachte uit :

Je mag zelf geen rente ontvangen of betalen. Dat het met constructies toch gedaan wordt door derden is dan niet meer jouw verantwoordelijkheid.

Wat mensen vergeten is dat je ook niet tegen woeker prijzen mag handelen.
En dat je pensioen bestaat uit rente...
  woensdag 26 december 2018 @ 09:48:23 #195
473519 Drekkoning
Koning van Drek
pi_183975380
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 21:36 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Van het fractioneel bankieren. En dat was wat waar jij op reageerde. Zoek het eens op en lees het eens na wat dat is.
Ik weet wat het is.

En misschien praten we langs elkaar heen. Ja, bij een krediet ontstaat er ‘extra geld’, maar dat verdwijnt weer net zo hard bij aflossing van dat krediet.

Versimpelde weergave:
Bank heeft een vermogen van 50.000 euro.
Henk leent 100.000 euro. De bank heeft nu een vermogen van -50.000 euro maar er is wel ‘extra geld ontstaan’.
Na aflossing heeft de bank echter weer een vermogen van 50.000 euro. Ze verdienen dus niet aan het creeeren van extra geld.
pi_183976103
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 09:19 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ik leg je even de gedachte uit :

Je mag zelf geen rente ontvangen of betalen. Dat het met constructies toch gedaan wordt door derden is dan niet meer jouw verantwoordelijkheid.

Wat mensen vergeten is dat je ook niet tegen woeker prijzen mag handelen.
En dat je pensioen bestaat uit rente...
Hoe kan een derde geld verdienen met rente als jij geen rente betaalt? Want die derde kan onderaan de streep alleen geld verdienen met rente als jij het er boven de streep ergens in stopt, alleen noem je het dan anders, maar is het feitelijk gewoon je vooruitbetaalde rente. Dus wat ik al zei: onnozele dure constructie om vooral jezelf voor de gek te houden. Allah zal er niet in trappen.
pi_183976133
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 09:48 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik weet wat het is.

En misschien praten we langs elkaar heen. Ja, bij een krediet ontstaat er ‘extra geld’, maar dat verdwijnt weer net zo hard bij aflossing van dat krediet.

Versimpelde weergave:
Bank heeft een vermogen van 50.000 euro.
Henk leent 100.000 euro. De bank heeft nu een vermogen van -50.000 euro maar er is wel ‘extra geld ontstaan’.
Na aflossing heeft de bank echter weer een vermogen van 50.000 euro. Ze verdienen dus niet aan het creeeren van extra geld.
Een hypotheek is een schuldbekentenis net zoals een bankbiljet een schuldbekentenis is. Verschil is dat de overheid (uitgever van bankbiljetten) wel vrijwel altijd kredietwaardig is itt bijv huizeneigenaren. Maar het voordeel van een hypotheek is dat ie verhandeld en herverpakt kan worden, itt bankbiljetten. De financiele crisis is hierdoor mede ontstaan, men gebruikte hypotheken en andere schulden als een soort valuta en handelde ermee, ze werden herverpakt in nieuwe producten die zo complex werden dat bijna niemand ze nog begreep. De economie bleef toch altijd groeien dus al die schulden zouden vast netjes afbetaald worden dus waren ze heel veel geld waard. Toen kromp opeens de economie en bleken heel veel van die producten niet te zijn wat men dacht. Een groot deel van de economie bleek gebaseerd te zijn op niet bestaand geld (schulden die niet afbetaald zouden worden) en toen dreigde alles naar de tiefus te gaan. Er moesten toen ontzettend veel miljarden aan "echt geld" (ook gewoon schulden natuurlijk maar met andere schuldenaars, die hopelijk wel betalen) in het systeem gepompt worden om dat te compenseren. Het ene gat werd met een nog groter gat gedicht.

Het nare is nu dat mensen denken dat er nu wat veranderd is maar dat is niet zo. Er wordt nog steeds lustig in schulden gehandeld, er wordt nog steeds vastgehouden aan de mythe van eeuwige groei. De schuldenberg is gewoon ongestoord doorgegroeid. Men kan namelijk niet anders, er is geen alternatief, zonder schuld geen geld. Met als onvermijdelijk gevolg dat dezelfde crisis ooit nog een keer gaat gebeuren maar dan veel heftiger en dan is er bij lange na niet genoeg geld in de wereld om de boel overeind te houden.

Dat krijg je ervan als je parasiteert op de toekomst. Die toekomst komt een keer terug om je heel hard in je reet te naaien.

En tot die tijd proberen de banken er alles uit te peuren wat er nog in zit. Na hen de zondvloed.
  Moderator woensdag 26 december 2018 @ 11:43:18 #198
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183977443
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 22:03 schreef Logic91 het volgende:

[..]

Nu ben ik geen gelovige maar in de regel gaat de almachtige god uit van de vrije wil om goed te doen en om slecht te doen en aan het einde van de rit maakt hij dan de balans voor je op.

Als deze hypotheek dan in zijn/haar ogen niet halal is dan is het niet halal ... ook niet als een of andere bankier zegt van wel
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183977511
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 december 2018 11:22 schreef Farenji het volgende:

[..]

Nee, ze moeten een relatief klein deel van het geld echt in kas hebben. Dankzij fractioneel bankieren kunnen banken dus geld uitlenen dat ze niet helemaal hebben en aangezien geld gelijk staat aan schuld (letterlijk!) kunnen ze op die manier geld scheppen. Klinkt ongeloofwaardig maar dit is echt hoe het werkt.

Een tijd geleden is oa hierover (geldschepping door private partijen) nog een burgerinitiatief voor georganiseerd door "stichting ons geld". Zie https://onsgeld.nu/ voor meer info.
nee, nee, echt niet.
pi_183977625
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 19:24 schreef Gia het volgende:
Hoe kun je vooraf berekenen hoeveel rente er de komende 30 jaar betaald zal worden voor een normale hypotheek?
Uitgaan van de huidige rente?
Uitgaan van de gemiddelde rente van de afgelopen 30 jaar?
Jezus wat een vraag.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')