abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_183916001
Uitgerekende data:

2019:

26 januari: Thorinbelly
27 januari: Klaprooss
31 januari: krijgerrtje

2 februari: Limone
24 februari: Peejtur

8 maart: Mardy_Bum
21 maart: VenusFlyTrap (jongen)
24 maart: ***Leintjeuh en kaasplankje***

1 april: Cholula
5 april: Djoess (meisje)
19 april: Rebubbled
19 april: Flav
28 april: CaVaBien

12 mei: Ceviche
20 mei: Sisu
20 mei: Pinquit
24 mei: dodoria
Eind mei: Elamanilo

22 juni: douche-eendje

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!
pi_183916004
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2018 10:40 schreef dodoria het volgende:

[..]

Ik heb dan al 2 keer jouw droombevalling gehad. Eerste keer rechtop staand, steunend op man, tweede keer dus die esf bevalling.
Beide keren naderhand met baby op de borst knuffelen, beetje eerste poging tot voeden en wachten tot de navelstreng is uitgeklopt. En dan als het tijd wordt om de placenta er uit te persen, mag man baby knuffelen, aankleden, wegen etc, terwijl ik de placenta er uit werk. Dan hechten, douchen, even wat eten misschien en ouders bellen, en dan (is makkelijk 4u later) met baby naar bed 💕. En allebei mijn bevallingen hadden complicaties en interventies. Maar Het kan ook dan dus echt!
Ik heb er nu al weer zin in! (Behalve in de weeën dan)
Wat klinkt dit romantisch O+

Mijn medische bevalling was allesbehalve, maar heb er ook alweer zin in :D
  zondag 23 december 2018 @ 12:53:03 #3
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_183916855
Dodoria, echt mooi om te lezen dat dit dus echt kan (en vaker voorkomt). O+
pi_183917149
Ceviche, ik ben in het ziekenhuis bevallen (twee keer) en wat dodoria schrijft, is heel herkenbaar. Bij mijn tweede werd de baby geboren om 11.05 Ik kreeg haar op m’n borst en zo zijn we zeker een uur blijven liggen, en maar kijken en snuffelen en verwonderen. Toen pas is ze aangekleed en een klein beetje gewassen (meconium op haar zij en bovenbeentjes), gewogen etc. Dat gebeurde allemaal op 1,5 meter afstand van me. Toen bellen etc. Daarna even lekker wat eten, op t gemakje douchen, rustig aan inpakken en naar huis en daar lekker verder rusten en knuffelen. Om 15.00 lag ik lekker weer op m’n eigen bank mét m’n dochtertje.

Zķ ontspannen was het allemaal. Hopelijk heb jij tzt ook zo’n fijne ervaring :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Jentin op 23-12-2018 15:15:03 ]
pi_183919603
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 12:53 schreef Ceviche het volgende:
Dodoria, echt mooi om te lezen dat dit dus echt kan (en vaker voorkomt). O+
Ik ben medisch bevallen in het ziekenhuis, en ook hier ging het allemaal heel relaxt. Na de bevalling gelijk huid op huid, rustig kunnen kijken, aaien, snuffelen. Toen ben ik ergens een keer gehecht, hebben we een eerste voedingsmoment gehad, ben ik zelf even kort gaan douchen terwijl in die tijd Dirk bij man op z'n borst huid op huid heeft gelegen. Man heeft Dirk ook zelf mogen aankleden (met een beetje hulp). Ik ben om 21.35 bevallen en pas tegen 00u zijn we naar een andere kamer gereden om daar te slapen. Op geen enkele manier is er bij ons aangedrongen om iets te doen wat we niet wilden of ons verzocht om sneller uit de bevalkamer weg te gaan. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_183920257
Sisu, smeren ga ik pas doen als de hechtingen eruit zijn. Het is voor nu belangrijk dat de wond gewoon goed dicht gaat en het littekenweefsel bescheiden blijft. Het bleek keloid te zijn, overdreven littekenweefsel. Een ontstoken haarzakje wat dus een bult van 1 cm heeft veroorzaakt, fijn... En er is een kans dat het dus weer terugkomt op die plek. Hechtingen mogen er de 27e uit, nog een paar dagen.

MeneerEend is nu boven bezig, aan het schilderen in de babykamer O+. Na niet meer weten wat we willen zijn we uiteindelijk toch gevallen voor die mooie kleur donkergroen waar we al jaren verliefd op zijn, maar nog niet hebben gebruikt in ons huis O+
pi_183927386
Dat klinkt fijn, d-e. We doen deze keer helemaal niets aan een babykamer. Met Frits hebben we het eigenlijk helemaal niet gebruikt.

Ik probeer trouwens regelmatig aan Frits uit te leggen dat ik een kort lontje heb, maar zoals dat soms gaat met dit soort gedrag heb ik het zelf niet altijd in de gaten. Gelukkig heb ik met mijn man de afspraak dat we elkaar laten weten als we kortaf zijn. O+

Mijn bevalling liep uit in keizersnede, maar ik heb echt goede herinneringen aan hoe het daarna liep. Mijn man bleef bij Frits terwijl hij gecontroleerd werd, daarna meteen bij mij op de borst en we hebben drie dagen heerlijk in onze bubbel gezeten. Veel huidcontact bij mij en mijn lief.
pi_183927564
Wij willen ook een donkergroen op onze slaapkamer, of donkerblauw.
We hebben nog een hele hoop op te knappen aan onze slaapkamer (waar ook de baby komt).
De vloerbedekking wil ik eruit, en laminaat leggen. Verder moet de buitenmuur aan de binnenkant extra geīsoleerd worden en er moet een nieuwe radiator op komen. Verder alles geschilderd *O*
Zin in het resultaat! Niet in de klus :P ;(
Ik kan er wel heel enthousiast van worden, tot ik dan zie hoe slecht die muur is en ik even niet meer zo goed weet hoe we dat gaan fixen. Maar als het spijkers met koppen tijd wordt komt 't vast goed :)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 23 december 2018 @ 21:22:58 #9
327807 Mariposas
יה&#14
pi_183929392
Pfff, blij dat er hier niet geklust hoeft te worden. Maar wel leuk als je alles ziet opknappen!

Ik begin last te krijgen van koopdrang... maar ik heb een dure smaak. :X minder uitgaven bij een tweede baby? Hell no, niet bij mij. Door het leeftijdsverschil van bijna vier jaar is m’n smaak nu anders, er zijn zoveel leuke nieuwe dingen nu op de markt, en dit wordt mijn laatste baby dus ook laatste kans. ( ;( )
Gelukkig ben ik vaak te lui om op te staan van de bank om de reader te pakken voor internetbankieren. :')
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_183929489
Haha mariposas ik heb bij iDeal geen ereader meer nodig, nooit heel goed voor m’n portemonnee :D
pi_183929768
Ik heb tot de ¤100 geen reader nodig en anders is er vaak de mogelijkheid van PayPal. :+
pi_183930332
Cholula, er komt op onze slaapkamer ook een cosleeper of wiegje in onze slaapkamer, maar daarin moeten we nog even gaan inlezen n.a.v. jullie tips en advies laatst. Babykamer is meer voor het praktische deel. Plek om te verschonen, babyspullen in kwijt te kunnen en zo af en toe gewoon even lekker in een luie stoel in te kunnen zitten met baby O+.

Spannend pinq :D. Verbouwen is inderdaad vreselijk, ik ben zo blij dat we dat al gehad hebben. Het komt goed. Ik vond het vooral zo fijn dat alles toen af was, we in onze nieuwe slaapkamer konden slapen.

Koopdrang is hier aanwezig, maar ik weet ook ergens niet waar ik moet beginnen. Maar we hebben nog tijd genoeg :P
pi_183930907
In deze maand niet perse heftige koopdrang, ook geen geld meer over met die rotte feestdagen :+

Een reader nodig voor ideal, dat zou hier een hoop aankopen schelen :') ik heb alleen een pincode nodig. Gaat soms veeeeel te makkelijk!

Mariposas, weten jullie het geslacht van de baby? En doe je alles van peuter weg, of ga je nog wat hergebruiken?
  zondag 23 december 2018 @ 22:49:14 #14
480396 Sisu
Oudgediende
pi_183931773
Donkergroen in de slaapkamer? Ik twijfel er ook zo over!
Donkergroen met zw-wit botanische printbehang aan de andere muur. Mn paxkasten die ik ooit gekocht heb voor een prikkie hebben lelijke landelijke deuren. Die wil ik ook nog vervangen, maar ze doen het nog goed dus waarom zou ik?..
Wij gaan wel een babykamer maken. Meer voor Mn hormonen dan dat hij daar zal gaan slapen. FamilieWieg naast Mn bed voor zolang dat duurt en daarna cosleeper -> bij ons erbij.

Hebben jullie nog mooie inspiratiefoto’s voor slaapkamer en kinderkamers?
Zonder hoop geen leven.
pi_183936459
Bij mij waren beide bevalling zoals ik vooraf gehoopt had, in bad, op eigen inzicht. Maar ook was het heel anders dan je je vooraf kunt indenken als je nooit een wee hebt gehad. :D
Ook vlak erna.

Laatst was ik bij een mooie bijeenkomst waar we keken naar de allereerste volle documentaire over één geboorte, waarbij alle fases in beeld waren gebracht. De vrouw op de film beviel handsoff van haar vierde kindje. We keken de film met geboortezorgprofessionals. De vrouw beviel op haar hurken, naast de bank en toen haar babytje er was, liet ze het op de grond liggen en boog ze er naar toe. Ze bekeek haar kindje en aaide en kuste het, snuffelde eraan. Maar ze raapte het niet meteen op, ze nam haar tijd.

Toen waren de verloskundige, die er naar keken, zich opeens ervan bewust dat ze heel vaak, zo niet altijd, de baby oprapen en aan de moeder geven. En dat dat eigenlijk al een grote interventie is in het proces. Ze waren zich daar nooit bewust van geweest! Maar allemaal van plan om al hun handelingen meer onder de loep te nemen, omdat ze dus soms ook interventies doen die misschien helemaal niet nodig zijn, maar er per ongeluk zijn ingesleten. Soms heeft een mama zelfs een paar minuten nodig om bij te komen en haar kindje op te rapen, maar is dat erg?! Het op de buik leggen van de baby word in ieder geval zo ongeveer altijd gedaan zonder toestemming of uitleg, terwijl het toch een interventie in het proces is. En is het werkelijk nodig? Of wat voor invloed heeft het eigenlijk? Toch belangrijke vragen die een zorg prof zichzelf misschien wil stellen, ook om haar eigen handelingen te doorgronden en zich er bewust van te zijn, wat haar invloed is en zo. Het is zo'n delicaat proces, het baren en de geboorte en de hechting erna... Het is, wat mij betreft, best belangrijk dat je je beseft wat voor invloed je daarop hebt als je erbij bent, alleen al met je aanwezigheid, en al helemaal met de handelingen die je doet en de manier waarop je communiceert etc.

Anyway, er waren wel dingen waar ik zelf vooraf heel erg over na had gedacht. Zoals dat ik niet wilde dat mijn baby als eerst buiten de buik zou worden aangeraakt door handschoenen, maar dat ik per se wilde dat mijn handen of mijn lief, de eerste handen waren die liefdevol mijn kindjes zouden aanraken. En dat ik niet wilde dat er ruw met een doek gewreven zou worden. Mijn baby had enkel nog vruchtwater en de uberzachte binnenkant van mijn baarmoeder gevoeld op z'n huid, no way dat er in de eerste seconden/minuten na de geboorte een ruwe doek over die huid werd gewreven.

Onze slaapkamer hoeft niets aan te gebeuren, maar andere kamers wel. Dus ook nog wat kluswerk voor de boeg. Ik ben wel al een tijdje bezig met de commode en babyspulletjes daar verzamelen langzaamaan en zo. En ik ben opeens al bijna op de helft en krijg het op mijn heupen. Want ik wil niet alles pas op het laatste moment hoeven doen. Ik ben nu al wat minder mobiel, op het eind wil ik gewoon ultiem kunnen chillen zonder verplichtingen. ;) :D

Ik heb ook een dure smaak, maar ik ben ook goed in prioriteiten, dus ik zoek echt heel zorgvuldig uit wat ik nodig heb en daar besteed ik dan dus wel veel geld aan. Zoals organic katoenen XXL hydrofielen met natuurlijke kleurstof geverfd. O+ En wolzijde rompertjes. En zelfgebreide wollen luiertruitjes. O+ Ik heb door de tijd heen gemerkt dat goede spullen, waar je ook de prijs voor betaald dus, wel veel mooier zijn en veel langer mee gaan. Dus dan liever 3 superdure dingen dan 20 goedkope... En nu met een derde weet ik inmiddels precies wat ik wel en niet in huis wil hebben voor mijn babytje.

Draagdoeken heb ik ook nog in overvloed, daar wil ik eigenlijk nog een schifting in maken en wat verkopen, want in de praktijk gebruiken we ze nooit allemaal. :') Dan heb ik weer een extra centje voor een mooi wollen dekentje of zo. O+

Donker groen vind ik ook prachtig! Wie weet kan ik dat ook nog wel ergens kwijt. Ik wil nog een tweede slaapkamertje maken boven bijvoorbeeld. Maar ik ben ook nog altijd fan van een wit canvas en daartegen mooie kleuren. Zo komt er een bamboe hemel met oude sari's eroverheen. Dat is ook al erg kleurrijk.
pi_183938477
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Donkergroen in de babykamer O+. Als het morgen goed droog is de plintjes nog even een beetje poetsen zie ik. In onze eigen slaapkamer hebben we early dew van Flexa, is ook een fijne kleur.

Als mijn broden straks klaar zijn gaan we even op en neer naar Babypark. Help :')
pi_183947770
Wij gaan het morgen vertellen aan mijn ouders en schoonouders O+ Zou het anders nog niet gedaan hebben en op de echo hebben gewacht (as. donderdag vroege echo), maar het valt meteen op als ik geen wijn zou drinken, dus dan maar vertellen. Vind het erg leuk dat we het aan alle opa's en oma's tegelijk kunnen vertellen. Schoonouders vermoeden misschien wel iets, mijn ouders niet, ben zo benieuwd :D
  maandag 24 december 2018 @ 23:21:13 #18
480396 Sisu
Oudgediende
pi_183950376
Douche eendje.
Wat een mooi bosgroen! Zijn jullie geslaagd bij Babypark?
Hier heb je een babydump (die naam!... cringe) en een baby en tiener megastore, maar je kunt mij nergens ongelukkiger mee maken dan dat. Wat een deprimerende winkels zijn dat. Veel te massaal en ongezellig ingericht.

Mariposas,
Wat spannend! Ik hoop dat iedereen reageert zoals je wenst. Het is ook zulk bijzonder nieuws!

Ik ben vandaag naar de verloskundige geweest voor Mn checkup. Ben nu 19 weken en 1,5 kg aangekomen in totaal. Heel netjes voor mijn postuur.
Baarmoeder groeide goed en het hartje. Oh jongens dat hartje. Bestaat er een mooier geluid?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben net naar de avondmis gegaan met Mn moeder en zus . Heel vertrouwd allemaal dus nu is het echt kerst voor mijn gevoel! Daarna een heerlijke broodmaaltijd met lekker vlees.
Morgen brunchen met de rest van ons gezin en daarna spelletjes doen en wandelen. Heb er al zin in en Ro nog meer. Ze heeft zo’n goede band met Mn ouders. Echt geweldig om te mogen ervaren als moeder.
Zonder hoop geen leven.
pi_183953395
Minarosa, veel plezier met het vertellen O+

Sisu, dankje. Babypark was uhm, bijzonder. Erg groot, onoverzichtelijk en nadat we buiten liepen hadden we echt geen idee meer van alles wat we nou nog gekocht moest worden. Het was gewoon teveel en ik was er nogal chagrijnig door geworden. Het enige wat we wel wisten toen we naar buiten liepen was welke kinderwagen we wilden, want het parcourtje was wel handig :P. Babydump is voor ons de meest dichtsbijzijnde winkel. Daar zijn we een keer geweest en was ook inderdaad flink deprimerend, hooguit dat we daar nog even voor een autostoeltje gaan kijken.
Dus we zijn daarna nog naar Babyland geweest, die is al een stuk fijner en uiteindelijk nog even naar Prenatal die er tegenover zit geweest voor een extra broek. En toen stond daar de kinderwagen die we dus wilden, flink afgeprijsd want showmodel en nieuwe modellen komen binnenkort. Dus nu heb ik al een kinderwagen boven staan wat nog niet de bedoeling was. :').

Het geluid van het hartje inderdaad O+. Ik heb de vorige keer ook helemaal liggen genieten van het luisteren, zo mooi om het te mogen horen. En @spoiler, goed dat je dat daar ook besproken hebt!

Fijne kerst jullie allemaal ~:)

[ Bericht 0% gewijzigd door douche-eendje op 25-12-2018 08:51:01 ]
  dinsdag 25 december 2018 @ 08:43:16 #20
327807 Mariposas
יה&#14
pi_183953530
Haha, mijn omgeving weet het al een tijdje hoor. 😜

Wat leuk om te vertellen, minarosa. Hopelijk verheugde reacties!
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_183953635
Whoops sorry :')
pi_183954078
Minarosa, spannend! En leuk!

Sisu, goed dat je het kon bespreken. :*

Douche-eendje, dat ziet er mooi uit al!

Over babywinkels:
Babypark in Gouda vond ik een paar jaar geleden eigenlijk best een hele mooie winkel. Juist heel netjes en overzichtelijk, maar ook supergroot en veel aanbod. Een mooie winkel om een keer bezocht te hebben bij m'n eerste zwangerschap toen.

Babydump langs de A4 daarentegen, zijn mijn lief en ik toen echt gillend uit weggerend... Dat was grijs, beton, geen aankleding en gewoon volgekwakt met allerlei meuk, letterlijk 'dump'. Ik vond dat echt verschrikkelijk!

Bij Babypark hebben we toen de maxicosi gekocht, die hebben we nog steeds. En een boxkleed, maar de hele box gebruiken we niet meer (bij de tweede ook al niet meer neergezet).

Verder hebben ze bij beide winkels sowieso eigenlijk niet echt iets dat ik nodig heb. O ja, de eerste keer heb ik ook nog een handkolf voor borstvoeding gekocht. Later ook een elektrische, maar voor enkele keren vind ik de handkolf net zo fijn.

Verder hebben ze bij die megastores echt helemaal niets van wat ik zoek/wil hebben voor mijn kindje, dus dit keer sla ik denk ik over. Of misschien willen m'n hormonen op een dag nog een rondje wandelen daar of zo. :D :')
pi_183954393
Leuk minarosa! Veel plezier met vertellen vandaag :D *O*

Fijn dat je het hebt kunnen bespreken Sisu! En goeie stats! Ik ben al weken niet op een weegschaal gaan staan en nu zijn de batterijen leeg dus geen idee :@ ik zat eigenlijk al vrij snel weer op +20 en ik wordt zķ verdrietig en gefrustreerd van die getallen, terwijl ik helemaal niet het idee heb dat ik zoveel meer eet. Ik vind mezelf zwanger en m’n buik wel echt heel mooi O+ dus heb me nu echt al zo’n 8-10 weken niet gewogen. Gelukkig hecht de VK er ook weinig waarde aan.

Qua babywinkels, hier hebben ze een babyplanet en die vind ik wel heel fijn om doorheen te lopen O+ qua kleding enzo niet echt mijn stijl, maar voor ‘praktische zaken’ zoals voedingsbh’s, flesjes voor m’n kolf en dergelijke wel heel fijn! En dan is snuffelen door de kinderkamerdecoratie ook geen straf :P

Ik keek gister AYNIL en heb eigenlijk gedurende het hele programma voorweeën/harde buiken gehad. Ik maak me verder geen zorgen (en als dat wel zo is dan bel ik wel ;) ) maar hoeveel harde buiken/voorweeën zijn eigenlijk normaal met deze termijn? (34+5 nu geloof ik)

Fijne feestdagen allemaal! ~:)
pi_183957247
Ohhh neee, vind ik net het Ultieme Eerste Pakje (wat hier ws pas na een week aan gaat ;) ) maar is het niet meer in maat 50 te vinden..... :o :o :o

Mijn baby's zijn tot nu toe kleine kabouters, die meer maat 44 dan maat 50 hebben. Dus maat 56 is misschien wel heel groot... Wat moet ik nu doen?! Help! :P
pi_183957542
Hier even een plaatje delen zodat we kunnen meezoeken :P

Kan je geen winkel of webshop benaderen die het evt voor je kan bestellen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')