Wat klinkt dit romantischquote:Op zondag 23 december 2018 10:40 schreef dodoria het volgende:
[..]
Ik heb dan al 2 keer jouw droombevalling gehad. Eerste keer rechtop staand, steunend op man, tweede keer dus die esf bevalling.
Beide keren naderhand met baby op de borst knuffelen, beetje eerste poging tot voeden en wachten tot de navelstreng is uitgeklopt. En dan als het tijd wordt om de placenta er uit te persen, mag man baby knuffelen, aankleden, wegen etc, terwijl ik de placenta er uit werk. Dan hechten, douchen, even wat eten misschien en ouders bellen, en dan (is makkelijk 4u later) met baby naar bed 💕. En allebei mijn bevallingen hadden complicaties en interventies. Maar Het kan ook dan dus echt!
Ik heb er nu al weer zin in! (Behalve in de weeën dan)
Ik ben medisch bevallen in het ziekenhuis, en ook hier ging het allemaal heel relaxt. Na de bevalling gelijk huid op huid, rustig kunnen kijken, aaien, snuffelen. Toen ben ik ergens een keer gehecht, hebben we een eerste voedingsmoment gehad, ben ik zelf even kort gaan douchen terwijl in die tijd Dirk bij man op z'n borst huid op huid heeft gelegen. Man heeft Dirk ook zelf mogen aankleden (met een beetje hulp). Ik ben om 21.35 bevallen en pas tegen 00u zijn we naar een andere kamer gereden om daar te slapen. Op geen enkele manier is er bij ons aangedrongen om iets te doen wat we niet wilden of ons verzocht om sneller uit de bevalkamer weg te gaan.quote:Op zondag 23 december 2018 12:53 schreef Ceviche het volgende:
Dodoria, echt mooi om te lezen dat dit dus echt kan (en vaker voorkomt).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Donkergroen in de babykamer. Als het morgen goed droog is de plintjes nog even een beetje poetsen zie ik. In onze eigen slaapkamer hebben we early dew van Flexa, is ook een fijne kleur.
Als mijn broden straks klaar zijn gaan we even op en neer naar Babypark. Help![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben net naar de avondmis gegaan met Mn moeder en zus . Heel vertrouwd allemaal dus nu is het echt kerst voor mijn gevoel! Daarna een heerlijke broodmaaltijd met lekker vlees.
Morgen brunchen met de rest van ons gezin en daarna spelletjes doen en wandelen. Heb er al zin in en Ro nog meer. Ze heeft zo’n goede band met Mn ouders. Echt geweldig om te mogen ervaren als moeder.Zonder hoop geen leven.
Dat merk valt trouwens niet heel groot geloof ik.quote:Op dinsdag 25 december 2018 11:56 schreef elamanilo het volgende:
Ohhh neee, vind ik net het Ultieme Eerste Pakje (wat hier ws pas na een week aan gaat) maar is het niet meer in maat 50 te vinden.....
![]()
![]()
![]()
Mijn baby's zijn tot nu toe kleine kabouters, die meer maat 44 dan maat 50 hebben. Dus maat 56 is misschien wel heel groot... Wat moet ik nu doen?! Help!
Ik heb nu, nadat Klap dat zei, toch een 56 besteld. En ik zoek ondertussen nog wel even een paar dagen verder.quote:Op dinsdag 25 december 2018 12:10 schreef pinquit het volgende:
Hier even een plaatje delen zodat we kunnen meezoeken
Kan je geen winkel of webshop benaderen die het evt voor je kan bestellen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Interessant. Ik kan me idd voorstellen dat niemand daar ooit over nadenkt.quote:Op maandag 24 december 2018 10:26 schreef elamanilo het volgende:
Bij mij waren beide bevalling zoals ik vooraf gehoopt had, in bad, op eigen inzicht. Maar ook was het heel anders dan je je vooraf kunt indenken als je nooit een wee hebt gehad.
Ook vlak erna.
Laatst was ik bij een mooie bijeenkomst waar we keken naar de allereerste volle documentaire over één geboorte, waarbij alle fases in beeld waren gebracht. De vrouw op de film beviel handsoff van haar vierde kindje. We keken de film met geboortezorgprofessionals. De vrouw beviel op haar hurken, naast de bank en toen haar babytje er was, liet ze het op de grond liggen en boog ze er naar toe. Ze bekeek haar kindje en aaide en kuste het, snuffelde eraan. Maar ze raapte het niet meteen op, ze nam haar tijd.
Toen waren de verloskundige, die er naar keken, zich opeens ervan bewust dat ze heel vaak, zo niet altijd, de baby oprapen en aan de moeder geven. En dat dat eigenlijk al een grote interventie is in het proces. Ze waren zich daar nooit bewust van geweest! Maar allemaal van plan om al hun handelingen meer onder de loep te nemen, omdat ze dus soms ook interventies doen die misschien helemaal niet nodig zijn, maar er per ongeluk zijn ingesleten. Soms heeft een mama zelfs een paar minuten nodig om bij te komen en haar kindje op te rapen, maar is dat erg?! Het op de buik leggen van de baby word in ieder geval zo ongeveer altijd gedaan zonder toestemming of uitleg, terwijl het toch een interventie in het proces is. En is het werkelijk nodig? Of wat voor invloed heeft het eigenlijk? Toch belangrijke vragen die een zorg prof zichzelf misschien wil stellen, ook om haar eigen handelingen te doorgronden en zich er bewust van te zijn, wat haar invloed is en zo. Het is zo'n delicaat proces, het baren en de geboorte en de hechting erna... Het is, wat mij betreft, best belangrijk dat je je beseft wat voor invloed je daarop hebt als je erbij bent, alleen al met je aanwezigheid, en al helemaal met de handelingen die je doet en de manier waarop je communiceert etc.
Anyway, er waren wel dingen waar ik zelf vooraf heel erg over na had gedacht. Zoals dat ik niet wilde dat mijn baby als eerst buiten de buik zou worden aangeraakt door handschoenen, maar dat ik per se wilde dat mijn handen of mijn lief, de eerste handen waren die liefdevol mijn kindjes zouden aanraken. En dat ik niet wilde dat er ruw met een doek gewreven zou worden. Mijn baby had enkel nog vruchtwater en de uberzachte binnenkant van mijn baarmoeder gevoeld op z'n huid, no way dat er in de eerste seconden/minuten na de geboorte een ruwe doek over die huid werd gewreven.
quote:Op woensdag 26 december 2018 10:12 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Ik heb nu, nadat Klap dat zei, toch een 56 besteld. En ik zoek ondertussen nog wel even een paar dagen verder.
Hou op! Wat een super schattig pakje!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Merk, site. Alle details Please <3
Ceviche,
Bizar toch? Wie verwacht er nou een man binnen een verloskundigenpraktijk?
Gek genoeg ik dus niet. Haha.
Niet dat ik denk dat een man het minder goed zou doen, maar had er gewoon nog nooit eerder over nagedacht.Zonder hoop geen leven.
Het is een wollen gebreid pakje van Name It. Ze hebben hem ook in roze, maar ik weet niet van te voren wat het geslacht is. En ik vind de blauwe voor beide kunnen.quote:Op woensdag 26 december 2018 13:16 schreef Sisu het volgende:
[..]
Hou op! Wat een super schattig pakje!
Merk, site. Alle details Please <3
Ceviche,
Bizar toch? Wie verwacht er nou een man binnen een verloskundigenpraktijk?
Gek genoeg ik dus niet. Haha.
Niet dat ik denk dat een man het minder goed zou doen, maar had er gewoon nog nooit eerder over nagedacht.
Lievnath Faber verzorgt voorstellingen in NL, ze kent de makers persoonlijk door haar studie (filmgeschiedenis) en haar afstudeerscriptie over bevallingen in Hollywoodfilms. Ik was bij een voorstelling van haar en ze heeft toen ook uitgelegd over beeldvorming rondom geboorte in onze Westerse maatschappij en de invloed daarvan op de beleving van je eigen bevalling. Als je dat enkel als referentiekader hebt, het mediabeeld dat van bevallingen wordt geschetst, dat beïnvloed behoorlijk hoe jij je eigen bevalling ingaat en beleeft, verwachtingen die je hebt, op verschillende vlakken. Terwijl dat mediabeeld eigenlijk ver afstaat van hoe een bevalling werkelijk gaat.quote:Op woensdag 26 december 2018 11:49 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
Interessant. Ik kan me idd voorstellen dat niemand daar ooit over nadenkt.
Is die documentaire ergens online te vinden?
Nu ik dit zo lees besef ik me des te meer hoe bijzonder de bevalling van mijn zusje is geweest. Ik was bij de bevalling van mijn nichtje aanwezig en vader vond het eng om de baby aan te pakken, dus mocht ik dat doen.quote:Op maandag 24 december 2018 10:26 schreef elamanilo het volgende:
Anyway, er waren wel dingen waar ik zelf vooraf heel erg over na had gedacht. Zoals dat ik niet wilde dat mijn baby als eerst buiten de buik zou worden aangeraakt door handschoenen, maar dat ik per se wilde dat mijn handen of mijn lief, de eerste handen waren die liefdevol mijn kindjes zouden aanraken. En dat ik niet wilde dat er ruw met een doek gewreven zou worden. Mijn baby had enkel nog vruchtwater en de uberzachte binnenkant van mijn baarmoeder gevoeld op z'n huid, no way dat er in de eerste seconden/minuten na de geboorte een ruwe doek over die huid werd gewreven.
quote:Op woensdag 26 december 2018 14:28 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Nu ik dit zo lees besef ik me des te meer hoe bijzonder de bevalling van mijn zusje is geweest. Ik was bij de bevalling van mijn nichtje aanwezig en vader vond het eng om de baby aan te pakken, dus mocht ik dat doen.Vooraf zei de vk dat ik handschoenen aan mocht trekken zodra zij zou zeggen dat dat nodig was, maar toen het zover was zei ze dat het ook zonder mocht als ik daar niets op tegen had. Er was bij mij geen twijfel, no way dat ik handschoenen aan zou trekken. Als ik er nu weer aan terugdenk was dat zo'n waardevol moment, het warme glibberige lijfje van mijn nichtje voor het eerst buiten haar mama en ik mocht haar gewoon de wereld op begeleiden, zo enorm prachtig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Futiel? Nou sorry hoor maar dit is gewoon bijzonder onaardig. Ik vind het helemaal niet raar dat je van dit gezeik van je a propos bent. Ik denk dat ik ruzie gemaakt zou hebben en weg gegaan zou zijn als een familielid zo reageerde op een zwangerschap...quote:Op donderdag 27 december 2018 09:20 schreef Limone het volgende:
Poe, ik ben blij dat de kerst voorbij is.Met hormonen en zonder drank komt alles wel heel hard binnen. 1e kerstadag was bij mijn familie en mijn moeder is ´moeilijk´. Ze heeft mij bijvoorbeeld niet gefeliciteerd met deze zwangerschap, haar eerste reactie was 'oh, ik had het eigenlijk van je zus verwacht.' Maar wel in de afgelopen maanden vijf keer (ja ik heb geteld) gevraagd of het echt geen ongelukje was en verder bar weinig interesse in mijn zwangerschap en de baby getoond. Nou, toen kondigde mijn zus tijdens kerst inderdaad aan dat ze zwanger is (van de tweede) en toen moest mijn moeder huilen. Van geluk. 'Ik hoopte het al!' De lawine van emoties die toen door mij heen ging was maar moeilijk te controleren en het liefst had ik een groot glas wijn gedronken om te verdoven. Tweede kerstdag was ik er gewoon ziek van: hoofdpijn en misselijk, maar door lunch bij de schoonouders (die bijzonder goed te doen was
), geen tijd gehad om mijn gedachten te ordenen en erom te huilen. Gelukkig ben ik nog niet met verlof en zit ik de hele dag op kantoor en heb ik nog interactie met mensen die er voor de rest helemaal niks mee te maken hebben. Dat helpt wel om het weer in perspectief te zien.
Het lijkt misschien wel wat futiel en dat is het misschien ook wel, maar ik kan het maar lastig in perspectief plaatsen.
Dankje. Ik ga m zeker kijken ergens de komende periodequote:Op woensdag 26 december 2018 14:01 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Lievnath Faber verzorgt voorstellingen in NL, ze kent de makers persoonlijk door haar studie (filmgeschiedenis) en haar afstudeerscriptie over bevallingen in Hollywoodfilms. Ik was bij een voorstelling van haar en ze heeft toen ook uitgelegd over beeldvorming rondom geboorte in onze Westerse maatschappij en de invloed daarvan op de beleving van je eigen bevalling. Als je dat enkel als referentiekader hebt, het mediabeeld dat van bevallingen wordt geschetst, dat beïnvloed behoorlijk hoe jij je eigen bevalling ingaat en beleeft, verwachtingen die je hebt, op verschillende vlakken. Terwijl dat mediabeeld eigenlijk ver afstaat van hoe een bevalling werkelijk gaat.
Je kunt de docu ook online kijken (voor 7 euro) https://vimeo.com/ondemand/thesearemyhours
Het is erg de moeite waard om te zien! En eventueel een voorstelling is ook erg de moeite waard, daar kun je ook nakletsen.
Ja, goeie! Want die mensen zijn er natuurlijk wel. Mijn vader en mijn zus bijvoorbeeld. Niet geheel onbelangrijkquote:Op donderdag 27 december 2018 09:32 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Keer keihard huilen en dan vooral veel tijd en energie steken in alle mensen die wel net zo uit kijken naar de komst van jullie gezinsuitbreiding
Ja mijn man is een grote steun. Het deerde hem eerder niet zo, maar toen ze - ik was al zo rond de 27 weken - ook aan hem vroeg of het wel gepland was, brak er bij hem ook wel iets. En ik zit te denken aan therapie, maar dat is voor volgend jaar en ik wil dan ook wel iets van die hormonen kwijt zijn.quote:Op donderdag 27 december 2018 09:38 schreef Cholula het volgende:
Heb je iemand met wie je het kan delen?
quote:Op donderdag 27 december 2018 09:44 schreef elamanilo het volgende:
LimoneWat stroopwafelmeisje zegt, het is gewoon echt een hele nare reactie... En helemaal dat ze blijkbaar voor een ander wel blij kan zijn, maar bij jou zo vlakjes is... Ik zou daar zelf ook echt heel verdrietig van worden en weet niet of ik het kerst'feest' zo afgerond zou kunnen hebben.
Maar weet je, haar reactie zegt alles over haar en maar weinig over jou. Het is háár probleem. Misschien helpt dat besef om het een beetje van je af te zetten... Of om bepaalde keuzes (voor jezelf!) te maken en haar een tijdje wat minder te zien/spreken bijvoorbeeld? Want dit heeft z'n weerslag op jou en hoe jij in je vel zit, logischerwijs.
Kun je het er met je lief over hebben? En heb je het er wel eens met je zus over gehad? Of kijkt zij er heel anders tegenaan? En wat zou je voor jezelf kunnen doen om het los te laten, om haar probleem bij haar te laten?
In ieder geval een hele dikke knuffel! En for what it's worth, ik vind je een toffe chick en ben hartstikke benieuwd naar je derde!
quote:Op donderdag 27 december 2018 15:02 schreef douche-eendje het volgende:
Limone, eerst een
[ afbeelding ]
Want dit is gewoon uitermate niet tof hoe je moeder reageert. Het is inderdaad niet futiel, het is je moeder en daarvan zou je juist mogen verwachten dat ze blij voor je is. Maar helaas weet ik ook uit eigen ervaring dat niet iedere ouder-kind relatie zo is zoals je graag zou willen, dus ik wil je graag 1 ding meegeven: het hebben van een bloedband is geen vrijbrief voor iemand om over jouw grenzen heen te mogen gaan, op wat voor manier dan ook. En ondanks dat de situatie waarin ik zit vast heel anders is, weet ik hoe vervelend dit is. Ik heb zelf heel veel baat gehad bij hulp een aantal jaar terug en heb het ook besproken met de verloskundige. Zij gaf ook aan dat zij ook mensen hebben in hun zorgnetwerk die hiermee hulp kunnen bieden op een niet al te zware wijze, misschien dat dat ook iets voor jou is? Al is het alleen al om nu even met hormonen te mogen spuien.
Ik weet niet of je tijdens de bevalling door een vk of gyn begeleid bent, maar heb je dan niet steeds verschillende mensen aan je bed door dienstwisselingen?quote:Op vrijdag 28 december 2018 10:25 schreef Tink89 het volgende:
Ik ontlurk even voor de vraag over waar je wilt bevallen: ik voelde me volledig op m'n gemak in het ziekenhuis, ondanks interventies (die in mijn geval nodig waren, helaas). En er is niets gedaan zonder overleg: de placenta is rustig geboren, baby heeft bij mij op de borst gelegen, m'n vliezen zijn zelf gebroken... Ondanks dat ik al 40 uur bezig was met weeën opvangen (ingeleide bevalling, duurde lang voor m'n lijf het oppakte).
Ik had bij mijn eerste een medische indicatie dus ik moest bevallen in het zkh. Inderdaad dienstwissels, dus ander personeel aan je bed, maar dat ging compleet langs me heen. Ik was aan het bevallen, meer boeide me niet zo.quote:Op vrijdag 28 december 2018 10:35 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ik weet niet of je tijdens de bevalling door een vk of gyn begeleid bent, maar heb je dan niet steeds verschillende mensen aan je bed door dienstwisselingen?
Dat is namelijk ook iets wat me niet tof lijkt aan bevallen in het zkh.
Ik moet toch eens vragen hoe dat bij mijn verloskundige zit. Ze werkt op caseload-basis dus ik verwacht eigenlijk dat haar diensten oneindig lang kunnen duren als de bevalling oneindig lang duurt.quote:Op vrijdag 28 december 2018 11:42 schreef Limone het volgende:
Ik ben thuis bevallen tijdens een dienstwissel.Zoals Luna zegt: er valt weinig te plannen.
Een zoon!quote:Op donderdag 27 december 2018 16:56 schreef Ceviche het volgende:
Seo was helemaal goedduurde wel lang, want onze zoon
had er geen zin in en ging er steeds vandoor
zelfs na hoesten, een hoop gepor in mijn buik en een aantal keer op en neer springen had hij er geen zin in
Z'n ouders willen ook nooit op de foto dus dat verklaart misschien een en ander
Deden ze dat zonder overleg?quote:Op vrijdag 28 december 2018 10:06 schreef klaprooss het volgende:
Ik ben van de eerste poliklinisch bevallen in het ziekenhuis van nr 2 thuis. Ik wil nu met de 3e weer graag thuis. In het ziekenhuis waren er flink wat interventies die niet nodig waren zoals Ela ergens eerder in dit topic noemt. Zo werden mijn vliezen gebroken terwijl de bevalling tot toen heel soepel en normaal verliep, ik kwamen een weeenstorm waardoor het allemaal minder tof verliep. Met de placenta werd ook erg panisch meegeduwt om hem geboren te laten worden terwijl baby net 10 min daarvoor geboren was.
Dan lag jij in het andere ziekenhuis, gok ik. Met mijn vroegtijdig gebroken vliezen deelde ik een kamer met een andere zwangere. De bevalling was op een verloskamer waar alles gedaan kon worden (behalve een keizersnede), dus waar ik niet weg hoefde voor een ruggenprik oid, met eigen badkamer. Op de kraamafdeling hadden we onze eigen kamer met eigen badkamer, met slaapbank voor partner ook.quote:Op vrijdag 28 december 2018 16:33 schreef Tink89 het volgende:
Zalen, bestaan die nog? In tilburg heb je als zwangere je eigen kamer (met slaapbank voor je partner) en deel je de badkamer met maximaal 1 andere vrouw (daarvoor hoef je niet over de gang btw) en na de bevalling samen met je baby je eigen kamer met badkamer waarbij je partner op de slaapbank mag.
Overleg, tja ze zei.. ik ga je vliezen breken. Maar goed, eerste baby ik heb geen idee waarom wel of niet. Het was iig niet nodig.quote:
Je kunt in tilburg sinds vorig jaar ofzo nog maar in één ziekenhuis bevallen. Voor de ruggenprik moest ik btw wel naar de ok, maar da's één deur verder met bed en al. Had idd ook een badkamer bij de verloskamer.quote:Op vrijdag 28 december 2018 16:36 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Dan lag jij in het andere ziekenhuis, gok ik. Met mijn vroegtijdig gebroken vliezen deelde ik een kamer met een andere zwangere. De bevalling was op een verloskamer waar alles gedaan kon worden (behalve een keizersnede), dus waar ik niet weg hoefde voor een ruggenprik oid, met eigen badkamer. Op de kraamafdeling hadden we onze eigen kamer met eigen badkamer, met slaapbank voor partner ook.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zonder hoop geen leven.
Nee. Dat is juist goed.quote:Op vrijdag 28 december 2018 18:37 schreef Peejtur het volgende:
Of het mondje dicht zit? Laatste echo nam kleine een slok en deed mond open. Is dat dan slecht?
Wat bedoelen ze dan met gesloten mond? Geen hazenlip ofzo?quote:
quote:Op vrijdag 28 december 2018 17:43 schreef Sisu het volgende:
Ik kreeg vandaag Mn goedmakingsecho vanwege Mn minder toffe SEO.
En wat heb ik er van genoten. ro was mee en keek haar ogen uit. ‘ Dat is mijn broertje! Mama!! Daar is mijn broertje. Oooooooohhhh. Wat een liefurd. *kusje op buik* Mama ik hoú zó veel van jou’
Zelfs de vk zat te oh en ah vanwege haar lieve reactie. Nu wil ze er alleen maar tegen aan liggen.
Zwijmel.
Alles was goed hartje horen kloppen, zien bewegen en nu geruststelling wbt het mondje. Ze konden de vorige keer niet zien of het dicht was, maar nu dus wel.
Ook de allereerste keer vanaf de zijkant gezien. Hoewel wazig want splitseconde en de vk moest rap zijn.Awwwww wat ontzettend schattigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
Geen hazenlip of andere schisis inderdaad.quote:Op vrijdag 28 december 2018 18:53 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Wat bedoelen ze dan met gesloten mond? Geen hazenlip ofzo?
Hazenlip Ja sorry. Ik ben niet huis in hoe ze dat medisch hebben benoemd, haha.quote:Op vrijdag 28 december 2018 18:53 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Wat bedoelen ze dan met gesloten mond? Geen hazenlip ofzo?
Vrije geboorte lezen! En verder zelf al een beetje ’zweefkezerig’ denken. Heb vertrouwen in je lijf en je baby. Je kan eventueel een hypnobirthing cursus volgen. Nadenken over wat er als normaal/regulier wordt gezien en of dit ook anders zou kunnen in jouw ogen. Zelf nadenken over hoe je bepaalde dingen zou willen laten verlopen tijdens de bevalling, er is weinig te plannen maar je hebt tot op zekere hoogte ook zelf de regie over hoe en wat en maak dat kenbaar bij je partner en zorgverlener.quote:Op vrijdag 28 december 2018 22:41 schreef Sisu het volgende:
[..]
Hazenlip Ja sorry. Ik ben niet huis in hoe ze dat medisch hebben benoemd, haha.
En ja. Heel fijn dat ik in dezelfde ruimte nu zo fijn werd gehoord. Hierbij wil ik ook echt duidelijk maken dat je echt jezelf moet laten horen.
En wat anders.. stel dat ik me nou zou interesseren in een ‘ zweefkees bevalling’. Hoe begin je daar over te lezen? Zijn er ook leuke blogs?
Want wat is holistisch nou eigenlijk?
Ik wil eigenlijk wel wat meer ela in mezelf
Hier ook. Bij een 2e zou ik dat niet meer accepteren. M'n bevalling verliep goed en snel binnen 7 uur had ik N. op mijn buik!quote:Op vrijdag 28 december 2018 16:36 schreef klaprooss het volgende:
[..]
Overleg, tja ze zei.. ik ga je vliezen breken. Maar goed, eerste baby ik heb geen idee waarom wel of niet. Het was iig niet nodig.
Thanks. Ga er naar op zoek.quote:Op vrijdag 28 december 2018 23:03 schreef klaprooss het volgende:
[..]
Vrije geboorte lezen! En verder zelf al een beetje ’zweefkezerig’ denken. Heb vertrouwen in je lijf en je baby. Je kan eventueel een hypnobirthing cursus volgen. Nadenken over wat er als normaal/regulier wordt gezien en of dit ook anders zou kunnen in jouw ogen. Zelf nadenken over hoe je bepaalde dingen zou willen laten verlopen tijdens de bevalling, er is weinig te plannen maar je hebt tot op zekere hoogte ook zelf de regie over hoe en wat en maak dat kenbaar bij je partner en zorgverlener.
Oh een familiebed is zo fijn! Wij slapen nu met zijn 4e in een 2,80 bed. Daarnaast de cosleeper voor de baby straks maar die past er makkelijk bijquote:Op zaterdag 29 december 2018 21:17 schreef Sisu het volgende:
[..]
Thanks. Ga er naar op zoek.
Ik denk dat ik sowieso al veel zweefkees doe uit Mn gevoel. Voor mij is dit ook geen negatieve benaming, maar het maakt voor veel mensen wel in 1 x duidelijk wat ik bedoel, haha.
Mn man begon net over een nieuw bed.conclusie: We gaan een familiebed bouwen. Heb er zo’n zin in!
Ga lekker de tijd nemen om er informatie over te zoeken. Heeft voor mij geen haast. Tot nu toe liggen we heerlijk met zn drietjes in ons 1.60 brede bed, maar ik vind mezelf toch wel steeds vaker onderin terug terwijl Ro als een koningin op ‘mijn’ plek ligt.
Kleiner te maken?quote:Op zaterdag 29 december 2018 22:11 schreef Cholula het volgende:
Ik hoop nog steeds mijn man te overtuigen om ons familiebed niet tijdelijk kleiner te maken. We hebben nu 2.40 en ik zou het zo fijn vinden om die ruimte te kunnen houden. Het wordt alleen een tikje krap met een cosleeper naast het bed.
Ik had zo vreselijk veel last van maagzuur dat ik afgelopen week besloot om de huisarts te bellen voor omeprazol. Ik kan weer eten en gewoon ademen, zo'n opluchting!
Een van de kerstattenties van dit jaar voor de 2e lijn aios en vks in dit ziekenhuis zijn een bolletje wol en breinaaldenquote:Op vrijdag 28 december 2018 12:16 schreef Mariposas het volgende:
Ik had wel graag een thuisbevalling gewild, maar door schouderdystocie durf ik dat niet zo goed meer aan. Zo lang ik in handen blijf van de eerste lijn vind ik het ziekenhuis op zich prima. Het verplaatsen tijdens de bevalling vond ik wel echt een groot nadeel. Mijn ontsluiting stagneerde toen meteen, duurde wel een tijdje voordat ik weer terug was in mijn cocon en de ontsluiting weer vorderde. En al dat personeel vond ik ook heel storend. Ik heb al besproken met de verloskundige dat iedereen mij met rust moet laten en vooral hun klep moet houden. Ga maar lekker breien of de administratie bijwerken ofzo.![]()
Ik wil dit keer wel zo veel mogelijk hands off, nog even afwachten of huidige vk-praktijk daar akkoord mee gaat, anders stap ik over naar een holistische vk.
wat fijn dat je daar zo goed mee om kunt gaan en het positief kan bekijkenquote:Op zondag 30 december 2018 10:54 schreef Athenais het volgende:
Hallo,
Ik kreeg net een DM van Sisu hoe het er nu mee was en was nog even aan het bijlezen. Ik ben trouwens geen chirurg in opleiding.Dat is meer vriend zijn feestje. Ik heb een bachelor psychologie en ben bezig met masteropleidingen die mij ietwat herkenbaar maken.
De beslissing werd voor ons gemaakt, ik heb een miskraam gekregen. Dat deed/doet pijn maar tegelijkertijd ook het idee dat het nu nog niet de tijd is. Binnenkort word er ook een spiraal geplaatst zodat we eerst rustig nog een paar jaar kunnen opbouwen en stabieler kunnen worden. Ergens ben ik gelukkig (niet helemaal het juiste woord) dat ik het toch heb mogen meemaken, dat ukje.
We hebben twee bedbanken van IKEA aan elkaar gezet en daardoor een groot ledikant gecreëerd. Dat is niet zo praktisch met een cosleeper. Nu wordt het waarschijnlijk een boxspring, ik heb nog een paar weken om mijn lief om te praten.quote:Op zondag 30 december 2018 08:11 schreef Sisu het volgende:
[..]
Kleiner te maken?
Even puzzelen. Jij hebt een 1.60+80 matras dan?
En wat naar dat je zo moest overgeven zeg. Kwam het door de zwangerschap of heb je iets verkeerds gegeten?
En klap, wow. Wat een mega bed!
Hoe hebben jullie hem gebouwd?
Oh zwanger rekenfoutje! Hij is 2.70quote:Op zondag 30 december 2018 08:11 schreef Sisu het volgende:
[..]
Kleiner te maken?
Even puzzelen. Jij hebt een 1.60+80 matras dan?
En wat naar dat je zo moest overgeven zeg. Kwam het door de zwangerschap of heb je iets verkeerds gegeten?
En klap, wow. Wat een mega bed!
Hoe hebben jullie hem gebouwd?
Gisteren nog met mijn broer over gehad. Die heeft drie kinderen en vond het een fijn boek, want je kunt elke lastige periode van je kind relateren aan 'een sprong'.quote:Op vrijdag 28 december 2018 23:21 schreef Peejtur het volgende:
Vandaag Oei ik groei binnen gekregen. Volgens mij wel een leuk boek. Hebben meer mensen hem hier?
Mjah het geeft in ieder geval een beetje houvast idd met de lastige periodes. Plus het is wel leuk lezenquote:Op maandag 31 december 2018 08:38 schreef BobbyMcGee het volgende:
[..]
Gisteren nog met mijn broer over gehad. Die heeft drie kinderen en vond het een fijn boek, want je kunt elke lastige periode van je kind relateren aan 'een sprong'.
Maar het is misschien wel goed om te weten dat er wetenschappelijk gezien geen goede basis is voor de theorie over sprongen. Zie het smeuiige achtergrondverhaal hier:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)door-7376951-a975899
Mooi artikelquote:Op maandag 31 december 2018 08:38 schreef BobbyMcGee het volgende:
[..]
Maar het is misschien wel goed om te weten dat er wetenschappelijk gezien geen goede basis is voor de theorie over sprongen. Zie het smeuiige achtergrondverhaal hier:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)door-7376951-a975899
Ditquote:Op maandag 31 december 2018 10:35 schreef Cholula het volgende:
We hebben 'Oei, ik groei' geleend bij Frits, twee keer doorgebladerd en dat was het wel. Mijn man vond het fijn om af en toe de wat intensere momenten te wijten aan een sprong.
Het hele leven met jonge kinderen is 1 grote sprong. Of het zijn tandjes. Of het is een fase. Of er is een monster. Of een verkoudheid.quote:Op maandag 31 december 2018 10:35 schreef Cholula het volgende:
We hebben 'Oei, ik groei' geleend bij Frits, twee keer doorgebladerd en dat was het wel. Mijn man vond het fijn om af en toe de wat intensere momenten te wijten aan een sprong.
Superteamquote:Op zondag 30 december 2018 22:17 schreef klaprooss het volgende:
[..]
Oh zwanger rekenfoutje! Hij is 2.70we hebben onze boxspring van 180 staan met daarnaast een 1 persoons 90cm bed, die even hoog gemaakt als de boxspring. Bovenop heb ik een topper laten maken van 2.70 zodat we geen gleuven hebben in het bed zelf. De co sleeper past precies naast het bed voordat de deur van de slaapkamer begint. Ik zal binnenkort eens een fototje plaatsen. Daaromheen nog een bedombouw gemaakt zodat het niet zo’n bij elkaar geknutseld bed lijkt. Haha. Het is iig heerlijk
![]()
Autorijden is trouwens ook erg vermoeiend, niet meer zo ver volgende keer!
Athenais wat lastig he, een miskraam kan heel heftig zijn ook al was de zwangerschap niet gepland. Voel je vrij om toch idd iemand te PM-en of in het topic in oud op te zoeken mocht je wat kwijt willen.
Och cho, je Frits!
Hier gaan we nacht 4 in met 2 zieke kindjes. Peutertje is het sneust en wil alleen maar op me liggen, niet heel fijn met een 36 weken buik maar goed. Kom maar kroelen kindje.
Vandaag is mignonne geweest, als alles goed verloopt komt ze ons weer begeleiden naar onze verse baby eind Jan. Lekker even bijgekletst en de laatste dingen besproken. Later kwam Ela het bevalbad brengen. Beide dames zie ik gewoon binnen 4 a 6 welen terug.. want Ela wilt net als bij de andere 2 de ontmoeting met onze baby vastleggen. Ik vind het zo gek! Het is zo rap gegaan en nu hebben we bijna weer zo’n lekker klein babytje in huis.
Uiteindelijk geen gesprekken meer gehad, vooral omdat het echt beter gaat. Behalve dan hier en daar een incidentje.quote:Op maandag 31 december 2018 11:45 schreef Sisu het volgende:
Ik vind oei ik groei wel leuk.
Vooral omdat Mn moeder het (100 km verder) ook had en we zo toch nog iets extra’s deelden.
En zoals stroopwafelmeisje vond ik het ook weleens fijn om een onmogelijke fase toe te dichten aan een sprongetje. Ik maakte me dan toch wat minder zorgen ofzo.
Cho,
Zijn die gesprekken nog doorgegaan? Klinkt alsof je daar toch wel baat bij kunt hebben.
Hier begint er langzamerhand steeds meer vuurwerk afgestoken te worden. Dus ik durf niet naar buiten en dat terwijl ro heel graag naar de speeltuin wil.. what to doooooo
Diak in Utrecht is begonnen met een pilot met cordrings. MMC in Veldhoven gebruikt ze al een aantal jaar voor alle baby's naar volle tevredenheid. Rdgg in Delft gaat binnenkort starten met pilot en het uvc in Utrecht is er ook mee bezig dacht ik.quote:Op dinsdag 1 januari 2019 14:01 schreef Cholula het volgende:
Ik beval in het ziekenhuis, ik zal binnenkort eens vragen of ze ook cordrings hebben. Ik vond een navelklem heel onprettig de vorige keer. Navelveter heb ik over nagedacht, maar lijkt me minder prettig.
Ik lig ondertussen op bed, want ik heb weer pijn in mijn buik.
Check! Beide kinderen hebben een cordring gehad want geboren in het MMC. Enige ‘nadeel’ is dat de navelstomp later afvalt (en je dus de navel langer ruikt). Herken jij dat?quote:Op dinsdag 1 januari 2019 15:36 schreef mignonne het volgende:
[..]
Diak in Utrecht is begonnen met een pilot met cordrings. MMC in Veldhoven gebruikt ze al een aantal jaar voor alle baby's naar volle tevredenheid. Rdgg in Delft gaat binnenkort starten met pilot en het uvc in Utrecht is er ook mee bezig dacht ik.
Als het ziekenhuis ze nog niet in gebruik heeft dan kun je er gewoon zelf eentje bestellen en die zelf meebrengen met de bevalling. Het plaatsen is echt niet ingewikkeld. Als je arts of klinisch verloskundige geen idee heeft mag je altijd contact met me opnemen dan kan ik hen een filmpje emailen waarin de cordring geplaatst wordt. Het is echt geen hogere wiskunde.
Persoonlijk vind ik een Lotus ook net te veel ‘gedoe’ ofzo. Wij hebben bij S een halve Lotus gedaan. Vond ik ook fijn, volgens mij kwam de placenta uit zichzelf na een half uur/ driekwartier daarna hebben we nog even gewacht met knippen maar misschien klopt er niets van wat ik zeg nuquote:Op dinsdag 1 januari 2019 20:55 schreef Sisu het volgende:
Weer wat geleerd. Wij gaan er ook voor.
Mijn man, zo nuchter als maar kan zijn, begon net ook over een lotusbevalling. Nu zie ik dat nog niet zo zitten, want het lijkt me best onpraktisch. Denk dat hij zich daar ook op verkijkt.
Maar uitkloppen van de navelstreng is sowieso iets wat ik wil dat er gaat gebeuren.
Gelukkig hebben we nog even. Ik heb het boek vrije geboorte besteld, maar door de feestdagen komt het pas vrijdag binnen. Het was hier nergens te koop in de buurt.
Ik heb trouwens nogmaals aan m’n omgeving verteld dat ik geen nieuwe spullen wil voor onze baby, maar alles 2e hands wil. Niemand keek meer raar op. Ze zijn het eindelijk gewend! Hoera!
Ik vind het zó tof als ik weet dat ro loopt in kleding dat eerst van een vriendin of kennis is geweest. Geeft het voor mijn gevoel meer liefdevolle omhulling ofzo.
Of ga ik nu klinken alsof ik een klap van de molen heb gehad?
Sorry not sorry <3
Ik kan alleen geen kleding met eenhoorns weerstaan..damn you next!
Super, dank je wel!quote:Op dinsdag 1 januari 2019 15:36 schreef mignonne het volgende:
[..]
Diak in Utrecht is begonnen met een pilot met cordrings. MMC in Veldhoven gebruikt ze al een aantal jaar voor alle baby's naar volle tevredenheid. Rdgg in Delft gaat binnenkort starten met pilot en het uvc in Utrecht is er ook mee bezig dacht ik.
Als het ziekenhuis ze nog niet in gebruik heeft dan kun je er gewoon zelf eentje bestellen en die zelf meebrengen met de bevalling. Het plaatsen is echt niet ingewikkeld. Als je arts of klinisch verloskundige geen idee heeft mag je altijd contact met me opnemen dan kan ik hen een filmpje emailen waarin de cordring geplaatst wordt. Het is echt geen hogere wiskunde.
Het stomme is dat ik niet vind dat vrouwen falen als ze een keizersnede hebben. Dat vind ik alleen van mezelf. Het heeft ook niet zozeer te maken met de keizersnede, maar meer met het niet kunnen handelen van de weeën en de ontsluiting die niet vorderde.quote:Op dinsdag 1 januari 2019 23:00 schreef Peacefulll het volgende:
Cholula, oprechte vraag: waarom vind je dat je gefaald hebt de vorige keer? Je bent toch bevallen? Je hebt toch een prachtig kind op de wereld gezet? Iets wat alleen een vrouw kan? Dat is toch machtig mooi, bijzonder en krachtig?
Ik vind het echt opvallend hoe vaak het woord 'keizersnede' en 'falen' in één zin wordt gebruikt (in het algemeen). Ik vind het, vooral met mijn ervaring nu, heel naar om te lezen. Een keizersnede krijgen is niet falen. Je hebt een kind op de wereld gezet op één van de twee manieren die mogelijk is bij een mens. Beide mogelijkheden mogen er zijn en er is met geen van twee iets mis. Bij beide manieren heb je kracht, lef, doorzettingsvermogen en vertrouwen nodig en ervaar je (veel) pijn. Om vervolgens kennis te maken met het meest bijzondere product wat jouw lichaam heeft kunnen maken en op de wereld kon zetten. Ik snap dat er teleurstelling kan zijn over het verloop omdat je het graag anders had gezien, maar dat staat echt niet gelijk aan falen. Ik had mijn bevalling in mijn wens en droom ook anders gezien, maar dat kon simpelweg niet. Maar verdorie, ik heb het maar mooi geflikt. Een prachtig kereltje op de wereld gezet met een keizersnede, waar ik vooraf als de dood voor was, en met een zeer pittig herstel. Na 3 maanden ben ik nog lang niet de oude. Ik vind het kut, maar ik vind niet dat ik gefaald heb omdat ik een keizersnede heb gehad.
Ik ben bevallen, en ik ben er maar wat trots op!
Ik hoop oprecht dat de woorden 'keizersnede' en 'falen' bij niemand meer gekoppeld worden aan elkaar. Je faalt echt niet als je niet natuurlijk kan bevallen. Een keizersnede is nl in 9 van de 10 gevallen helemaal geen keuze, en daar kan je dus ook niet in falen.
Ja, ook 1 romper in maat 56quote:Op dinsdag 1 januari 2019 22:51 schreef Cholula het volgende:
Krijgertje: een rompertje in maat 50? Je hebt wel wat in maat 56, toch?
Het schiet behoorlijk op voor jullie, Klap en Krijgertje! Heerlijk dat afwachten en uitkijken naar een baby'tje.
Ik gun je echt het vertrouwen dat, hoe je ook bevalt, je het gevoel krijgt dat je het goed doet. Dat jij of jouw lijf niet faalt als het anders gaat dan je van te voren had bedacht of het bevallen niet lukt. Jij bent net zo sterk, krachtig en stoer als alle andere vrouwen die bevallen, ècht!quote:Op dinsdag 1 januari 2019 23:39 schreef Cholula het volgende:
[..]
Het stomme is dat ik niet vind dat vrouwen falen als ze een keizersnede hebben. Dat vind ik alleen van mezelf. Het heeft ook niet zozeer te maken met de keizersnede, maar meer met het niet kunnen handelen van de weeën en de ontsluiting die niet vorderde.
Hopelijk ga ik dat vertrouwen langzaam opbouwen.
Dankjewel voor deze reactie. Het deed mij erg goed te lezen dat zelfs iemand die er voor geleerd heeft mij niet knettergek vindt wat mijn moeder betreft.quote:Op zondag 30 december 2018 10:54 schreef Athenais het volgende:
Refererend aan wat ik dan wel doe: Limone, dat zijn best kutreacties van je moeder en dat mag je ook gewoon zo voelen. Moet je je echt niet schuldig over voelen, pijn doet zeer en dat doet pijn. Een diagnose kan een verklaring geven maar wil nog niet zeggen dat het acceptabel is en/of een excuus is. Het kan helpen om daar met iemand over te praten, ook over je eigen angsten als die er zijn, maar vooral hoe je er beter mee om kunt gaan. Daar voeg ik wel aan toe dat dat behoorlijk zwaar kan zijn en alleen jij kunt nu inschatten of je dat wil en trekt.
Aan jullie allemaal: nogmaals enorm bedankt voor de lieve berichtjes en de steun. Ik hoop over een paar jaar mij weer te kunnen voegen als zwanger blij ei.
Je kunt bij een lotusgeboorte echt op elk moment alsnog besluiten om de navelstreng toch te verbreken hè? Dus ook als je na een halve dag, 1 dag of na 2 dagen opeens denkt dat het teveel gedoe is.quote:Op dinsdag 1 januari 2019 20:55 schreef Sisu het volgende:
Weer wat geleerd. Wij gaan er ook voor.
Mijn man, zo nuchter als maar kan zijn, begon net ook over een Lotus geboorte. Nu zie ik dat nog niet zo zitten, want het lijkt me best onpraktisch. Denk dat hij zich daar ook op verkijkt.
Maar uitkloppen van de navelstreng is sowieso iets wat ik wil dat er gaat gebeuren.
Gelukkig hebben we nog even. Ik heb het boek vrije geboorte besteld, maar door de feestdagen komt het pas vrijdag binnen. Het was hier nergens te koop in de buurt.
Ik heb trouwens nogmaals aan m’n omgeving verteld dat ik geen nieuwe spullen wil voor onze baby, maar alles 2e hands wil. Niemand keek meer raar op. Ze zijn het eindelijk gewend! Hoera!
Ik vind het zó tof als ik weet dat ro loopt in kleding dat eerst van een vriendin of kennis is geweest. Geeft het voor mijn gevoel meer liefdevolle omhulling ofzo.
Of ga ik nu klinken alsof ik een klap van de molen heb gehad?
Sorry not sorry <3
Ik kan alleen geen kleding met eenhoorns weerstaan..damn you next!
[ Bericht 0% gewijzigd door douche-eendje op 02-01-2019 12:48:00 ]
Ik krijg hier instant zin van om nog eens te bevallen!quote:Op woensdag 2 januari 2019 15:11 schreef elamanilo het volgende:
Pinq, je lichaam heeft inderdaad toch wel laten zien dat het kan bevallen?! Het is jammer dat je nu wat onzekerheid ervaart. Kaart het aan bij je vk!
En wat betreft 'ontspannen', pin je daar ook niet teveel op vast. Dat je je letterlijk móet ontspannen of zo. Voor sommige vrouwen werkt het inderdaad gewoon fijner om wel tegenkracht te geven. Of inderdaad om letterlijk ergens in te bijten (washand, kussen). Of ergens aan te hangen/trekken/duwen etc.
Het is het belangrijkst dat je je lichaam kan volgen zoals dat voor jou het beste voelt op dat moment. Dat je daarvoor de juiste omstandigheden en het juiste team om je heen creëert. En het kan nog steeds heel heftig voelen, het zijn vaak enorme oerkrachten in je lichaam die je niet zomaar op andere momenten ervaart. En ook zijn allerlei hormonen echt op z'n allerhoogst en rushen al die stoffen door je lichaam heen. Een trucje wat ook kan (let op: kan!) helpen is om de weeën op een andere manier te 'bekijken'. Niet als pijnlijke contracties van je baarmoeder, maar als golven van ferme energie / oerkracht die je baarmoeder je baby naar beneden laten duwen. Je focust dan niet op het pijnlijke gedeelte, maar juist om de kracht die er is. En dat kan helpen om de pijn op een andere manier te aanvaarden en dus anders te ervaren.
Daarnaast kun je voor jezelf allerlei focuspunten/concentratiepunten maken. Zoals je ademhaling (en die is goed zoals jij die wilt doen op dat moment, enkel niet te vlug en oppervlakken, verder is alles geoorloofd), of 'chanten' (herhalende of zingende geluiden maken). Of juist een afbeelding die je neerzet en die je ook goed in je hoofd kunt nemen, waar je je telkens op kunt concentreren.
Nog een goede: Focus je op iemands ogen. Die van je lief, of de vk. Tijdens een wee in iemands ogen kijken kan heel veel helpen. Je kunt daar vaak vertrouwen en geruststelling in vinden (dus dan niet in iemands ogen kijken die in paniek is haha, maar als het goed is is je geboorteteam vol vertrouwen om je heen!).
En wat het allermeest helpt: Zoenen. Tijdens een wee zoenen met je lief helpt om te ontspannen! Of vooral om je lichaam te laten doen wat het moet doen zonder het tegen te werken.
Want dat is eigenlijk de clou. Het wordt vaak 'ontspannen' genoemd, maar het is vooral je lichaam de ruimte geven. Want je lichaam beweegt in de weeën en is niet per se ontspannen. Dat is niet nodig, maar het is fijn als je je lichaam niet tegenwerkt. Tegenkracht is wat anders dan tegenwerkenTegenwerken gebeurd bijv. doordat je angstig bent en letterlijk verkrampt. Het is echt anders dan dat je ergens in bijt om de kracht die er is te kanaliseren of zo.
Nou ja, misschien klinkt het allemaal wat warrig, maar misschien heb je er wat aan.
Maar kan het niet zo zijn dat op je tenen staan toen was wat je nodig had? Of voelde dat toen als tegenwerken. Ik reageer erop omdat ik tijdens de ontsluiting een poos voorover heb gehangen over de commode, toen daarbij ook op mijn tenen stond op het hoogtepunt van een wee, en las later dat vrouwen dat vaker doen. Het voelde wel logisch op dat moment, strekken en een beetje wiebelen en draaien.quote:Op woensdag 2 januari 2019 17:34 schreef pinquit het volgende:
Bij de bevalling van miskraam deed ik het trouwens wel op een manier die ik prettig vond. Hoop dat ik dat deze keer ook kan! Hurken en hangen, voelde perfect. Terwijl ik bij voorgaande bevallingen op m'n tenen ging staan. Echt 't tegenovergestelde. Ik hoop dat het me lukt om zoiets vast te houden.
Kan nooit kwaad idd. Hoewel je best wel je best moet doen om ze stuk te trekkenquote:Op dinsdag 1 januari 2019 16:21 schreef lunapuella het volgende:
Wij hebben dit keer ook een cordring gebruikt, ging prima. Onze vk verwachtte dat ze over niet al te lange tijd standaard zijn. Ze gaf wel de tip er 2 te bestellen, voor het geval de 1e breekt tijdens het plaatsen.
Ik heb dat ook gedaan, maar dan aan de wastafel in de badkamer.quote:Op woensdag 2 januari 2019 21:52 schreef Lemijn het volgende:
Maar kan het niet zo zijn dat op je tenen staan toen was wat je nodig had? Of voelde dat toen als tegenwerken. Ik reageer erop omdat ik tijdens de ontsluiting een poos voorover heb gehangen over de commode, toen daarbij ook op mijn tenen stond op het hoogtepunt van een wee, en las later dat vrouwen dat vaker doen. Het voelde wel logisch op dat moment, strekken en een beetje wiebelen en draaien.
Ik ook haha! Profieltje zo is echt net Alexquote:Op donderdag 3 januari 2019 17:08 schreef elamanilo het volgende:
Ohh ik ben nu al zo nieuwsgierig naar een meisjesversie bij jullie!
Oh wat n mooie!quote:Op donderdag 3 januari 2019 17:07 schreef pinquit het volgende:
Gymnastiekenvoetje boven haar hoofd, hahaha!
[ afbeelding ]
Dat teentje <3<3<3quote:Op donderdag 3 januari 2019 17:07 schreef pinquit het volgende:
[ afbeelding ]
Het pakket is nu bij mij. De jongens zijn er al uitgegroeid en staat klaar voor de volgende. Mijn beste vriendin bevalt in april van een tweeling en wilde er ook graag gebruik van maken!quote:Op donderdag 3 januari 2019 22:23 schreef Fazzoletti het volgende:
met opruimen vond ik nog 3 prematuren rompers die ik voor een vriendin had gekocht (en te laat binnen kwamen
)
Wie heeft het prematuren pakket nu, kan ik deze rompertjes opsturen om bij het pakket te voegen?
Ik ben twee keer in tergooi bevallen en ze staan er voor heel veel dingen open gelukkig!quote:Op donderdag 3 januari 2019 11:04 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Pinq naar de zwangerschapsyoga, veel plezier! Ik kijk er elke week weer naar uit en het is een leuk groepje. Helemaal ontspannen en contact maken met de baby.
Goede info over de cordring, ik weet niet of mijn ziekenhuis (Ter Gooi) er aan doet maar ga er denk ik wel 1 (beter 2) bestellen.
Ha, wat super mooi, dat voetje zo!quote:Op donderdag 3 januari 2019 17:07 schreef pinquit het volgende:
[ afbeelding ]
Bijzonder hequote:Op donderdag 3 januari 2019 12:05 schreef -Mellow- het volgende:
Ik had net de eerste echo. Het hartje kloptik ben zo blij!
quote:Op vrijdag 4 januari 2019 16:14 schreef krijgerrtje het volgende:
Wat een prachtige echo pinq!lekker gymnastieken!
Oefenweeën voor klapdoen ze ook veel pijn of valt het mee? Het is nu zoo dichtbij!
Liggingsecho was prima! Nog niet ingedaald, maar wel mooi met het hoofdje beneden en verder niet te groot of klein. En thuisbevalling is toegestaandus we gaan even kijken of we een bed in de woonkamer kunnen regelen, dan hoeft het bed boven ook niet op klossen waarschijnlijk
Wat fijn dat je verloskundige je zo'n goed gevoel heeft kunnen geven!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Die test moet ik ook doen over een paar weken. Was best een verrassing toen ik erachter kwam dat je dan dus niet tussendoor weg magquote:Op vrijdag 4 januari 2019 17:05 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Goede echo's![]()
Klap aan het oefenenhield het lang aan?
Fijn, krijgertje, dat ze je zo op een heel andere manier naar de bevalling kan laten kijken!
Ik ben vandaag aan het prikken voor de test van de zwangerschapsdiabetes.. Het ziet er volgens dr Google niet heel best uit, dus nog maar even genieten van m'n Nutella tot z'n 'm uit m'n dieet komen schrappen
quote:Op vrijdag 4 januari 2019 16:14 schreef krijgerrtje het volgende:
Wat een prachtige echo pinq!lekker gymnastieken!
Oefenweeën voor klapdoen ze ook veel pijn of valt het mee? Het is nu zoo dichtbij!
Liggingsecho was prima! Nog niet ingedaald, maar wel mooi met het hoofdje beneden en verder niet te groot of klein. En thuisbevalling is toegestaandus we gaan even kijken of we een bed in de woonkamer kunnen regelen, dan hoeft het bed boven ook niet op klossen waarschijnlijk
ThuisbevallingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zo fijn als dat kan
Ook heel fijn dat je nu toch positiever terug kunt kijken. Zeker met de naderende bevalling is dat prettig denk ik.
Dit is dus een andere test. Ik mocht kiezen: of met een vies drankje en dan moet je een paar uur in het ziekenhuis zitten (zo omschreef de vk het, die hoort waarschijnlijk weinig positieve verhalenquote:Op vrijdag 4 januari 2019 17:20 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Die test moet ik ook doen over een paar weken. Was best een verrassing toen ik erachter kwam dat je dan dus niet tussendoor weg magachteraf wel logisch, maar toch.
Wat fijn.quote:Op donderdag 3 januari 2019 23:01 schreef aapieannie het volgende:
[..]
Ik ben twee keer in tergooi bevallen en ze staan er voor heel veel dingen open gelukkig!
Ik wilde het op zich ook wel proberen maar mijn vriend heeft het ge-veto'd. Het lijkt hem helemaal niks. Dus doen we t maar nietquote:Op zaterdag 5 januari 2019 08:39 schreef Peejtur het volgende:
We hebben gisteren het pakket met wasbare luiers ontvangen. Persoonlijk lijkt het mij echt niks maar misschien denk ik te negatief. Mijn vrouw ziet het zeker wel zitten.
Zijn er hier mensen met ervaring?
Had ik ook moeten doenquote:Op zaterdag 5 januari 2019 08:49 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ik wilde het op zich ook wel proberen maar mijn vriend heeft het ge-veto'd. Het lijkt hem helemaal niks. Dus doen we t maar niet
Er is ook een heel topic over met veel ervaringsdeskundigen: OUD / Alles over wasbare luiers - deel 6quote:Op zaterdag 5 januari 2019 08:52 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Had ik ook moeten doen
Eerste weken hebben we gewone luiers. Daarna over op de wasbare. We zullen zien
Thanksquote:Op zaterdag 5 januari 2019 09:20 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Er is ook een heel topic over met veel ervaringsdeskundigen: OUD / Alles over wasbare luiers - deel 6
Wij gebruiken zowel wasbaar als wegwerp. Heel tevreden over wasbaar! Wij gebruiken het Milovia losse broekjes met losse inleggers systeem.quote:Op zaterdag 5 januari 2019 08:52 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Had ik ook moeten doen
Eerste weken hebben we gewone luiers. Daarna over op de wasbare. We zullen zien
Ja absoluut. Ze luisterden goed naar onze wensen. Zo legden zij automatisch de jongens met de voetjes tegen elkaar aan in bed, toen ik aangaf dat ik ze liever naast elkaar had dus met de ruggetjes tegen elkaar was dat geen probleem. Ook met het opstarten van de borstvoeding goede begeleiding gehad.quote:Op vrijdag 4 januari 2019 23:03 schreef VenusFlyTrap het volgende:
[..]
Wat fijn.
Heb je goede ervaringen gehad met het Ter Gooi?
Die is rond onze UDquote:Op zaterdag 5 januari 2019 10:55 schreef douche-eendje het volgende:
@wasbare luiers, hier staat meneerEend er wel open voor, met name omdat de hoeveelheid afval/vervuiling die je produceert (zelfs met het wassen van de luiers) een stuk minder is dan met wegwerp.
Maar eerst maar eens uitzoeken hoe en wat. We gaan naar de 9maanden beurs en ik zag dat er ook een stand is met wasbare luiers, dus daar eerst maar eens kijken.
Wij willen ook wasbare luiers gebruiken. We beginnen dan met een newborn-huurpakket (kost iets van ¤30 pm) zodat we een beetje gevoel kunnen krijgen welk systeem ons het beste bevalt. Na een tijdje kopen we de rest.quote:Op zaterdag 5 januari 2019 08:39 schreef Peejtur het volgende:
We hebben gisteren het pakket met wasbare luiers ontvangen. Persoonlijk lijkt het mij echt niks maar misschien denk ik te negatief. Mijn vrouw ziet het zeker wel zitten.
Zijn er hier mensen met ervaring?
Ach, jij hebt ze al in huis, of je nou wilt of nietquote:Op zaterdag 5 januari 2019 11:09 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Die is rond onze UDWordt hem denk ik niet...
Hier gaat de eerder zindelijk vlieger niet op hoorquote:Op zaterdag 5 januari 2019 11:28 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ach, jij hebt ze al in huis, of je nou wilt of niet![]()
Maar wat ik zo gelezen heb heeft het naast het milieuaspect ook nog andere voordelen hoor. Minder snel luieruitslag, kinderen zijn eerder zindelijk. Dat laatste is ook wel fijn toch?En niet continu luiers moeten kopen.
Ow en 16 weken vandaag. En volgens mij voelde ik gisteravond iets
Wij hebben geen tv beneden dus dat scheelt. We hebben sinds een jaar een tablet wat overigens de slechtste keus ooit was dus als ie kapot gaat is het jammer er komt geen nieuwe.quote:Op zaterdag 5 januari 2019 12:36 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Thorin, wat spannend!!
DE 16 weken! En baby voelen![]()
zo fijn is dat! Tot de baby je blaas ontdekt
Klap, helemaal geen schermen?Ook geen tv ofzo?
nou heeft dochter nog weinig met telefoon (hebben geen tablet), maar als ze 's middags in stort is nijntje op Netflix wel erg fijn voor mama, hoor!
Sorry hoor, maar wat een onzinquote:Op zaterdag 5 januari 2019 18:06 schreef -Mellow- het volgende:
Over wasbare luiers, naast het milieu denk ik dat je baby ook veel blijer wordt van katoen om de bips ipv een stuk plastic
Je kunt ook normaal reageren toch?quote:Op zaterdag 5 januari 2019 20:10 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar wat een onzinen wat een high horse opmerking
![]()
"een stuk plastic", alsof je je baby in een stuk hard kunststof tetrist als je pampers gebruikt.
En als er iéts comfortabel is voor een baby, is het wel die Pamper die zo zacht en absorberend is dat zindelijkheid op jonge leeftijd steeds minder aantrekkelijk wordt![]()
Genoeg redenen om voor wasbaar te gaan, maar dit
Je hoeft niet zo onaardig te reageren toch. Ik bedoelde helemaal niemand te veroordelen die wegwerp luiers gebruik, mocht je dat idee hebben. Maar ze zijn toch van plastic? Niet alle plastic is hard.quote:Op zaterdag 5 januari 2019 20:10 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar wat een onzinen wat een high horse opmerking
![]()
"een stuk plastic", alsof je je baby in een stuk hard kunststof tetrist als je pampers gebruikt.
En als er iéts comfortabel is voor een baby, is het wel die Pamper die zo zacht en absorberend is dat zindelijkheid op jonge leeftijd steeds minder aantrekkelijk wordt![]()
Genoeg redenen om voor wasbaar te gaan, maar dit
Ik gebruik sowieso voor mezelf ook wasbaar maandverband op de hele lichte dagen of als ik de deur niet uit ga.quote:Op zaterdag 5 januari 2019 22:05 schreef Jentin het volgende:
Oh ja, ik kreeg in de kraamweek ook allemaal throwbacks naar tienermeisjesellende met maandverband, dankzij die kraamverbanden.
Ik kreeg toen trouwens van een kennis de tip om in plaats van kraamverband van die inleggers voor wasbare luiers te gebruiken, omdat die inderdaad zachter zouden zijn etc. Dus mocht je er tzt van balen en een alternatief zoeken: je hebt het al in huis
Ah, dan sorry voor de noob-tipquote:Op zaterdag 5 januari 2019 22:09 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
Ik gebruik sowieso voor mezelf ook wasbaar maandverband op de hele lichte dagen of als ik de deur niet uit ga.
Newbie-mom-alertquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daar ga ik binnenkort maar eens aan beginnen.
[ Bericht 4% gewijzigd door douche-eendje op 06-01-2019 13:13:51 ]
Volgens het boekje wat mijn moeder heeft bijgehouden is ze in februari 1988 bij mij gestopt met de billies met strikslipquote:Op zondag 6 januari 2019 13:21 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Bijna 28 jaar geleden droeg ik zelf ook wasbare luiers.
Lillydoo is niet ecologisch/biologisch!quote:Op zondag 6 januari 2019 14:24 schreef krijgerrtje het volgende:
Ik ben denk ik echt veel te lui voor wasbare luiers en de extra was die er bij komt kijken![]()
Speaking of, ik moet echt een pak aanschaffen deze week, want donderdag 37 weken en nog niks in huis![]()
Ela, biologisch lijkt me een fijn idee, zat zelf naar lillydoo te kijken.. welk merk gebruik je?
al moet ik eerlijk zeggen dat ik, afhankelijk van de maand, toch waarschijnlijk kies voor de luiers die op dat moment in de aanbieding zijn![]()
Volgens mij staan die in scheikundelokalen.quote:Op zondag 6 januari 2019 22:21 schreef krijgerrtje het volgende:
Vraagje! Na m’n vorige bevalling kreeg ik in het ziekenhuis zo’n handige knijpfles met tuitje om de boel daar beneden af te spoelen na het plassen. Destijds vond ik dat i-de-aal, en omdat ik nu het liefst thuis zou bevallen ben ik op zoek naar iets soortgelijks. Iemand enig idee waar ik het over heb, hoe het heet en waar ik iets vergelijkbaars kan krijgen?![]()
Succes!quote:Op maandag 7 januari 2019 01:16 schreef Thorinbelly het volgende:
Inleiding is begonnen! Zo, ballonnetje zit erin, ruim 4 uur aan de ctg gelegen vanavond omdat die kleine heel veel beweegt... Nu slapen. (hopelijk). Ben heel benieuwd wanneer we de kleine kunnen vasthouden!
Heel veel succes!quote:Op maandag 7 januari 2019 01:16 schreef Thorinbelly het volgende:
Inleiding is begonnen! Zo, ballonnetje zit erin, ruim 4 uur aan de ctg gelegen vanavond omdat die kleine heel veel beweegt... Nu slapen. (hopelijk). Ben heel benieuwd wanneer we de kleine kunnen vasthouden!
HAHA, ja, dit is ‘m preciesquote:Op zondag 6 januari 2019 22:38 schreef Jentin het volgende:
[..]
Volgens mij staan die in scheikundelokalen.![]()
Bedoel je zo’n soort ding?
Volgens mij heet het een nauwhalsfles. Als je daarop zoekt, vind je er vast een. Maar misschien is een alternatief van de drogist wat makkelijkerquote:Op maandag 7 januari 2019 07:16 schreef krijgerrtje het volgende:
[..]
HAHA, ja, dit is ‘m precies![]()
![]()
FF, heb ook zo’n flesje met sportdop overwogen, maar wat ik aan dit flesje juist zo fijn vond was dat ik er juist zo gemakkelijk bij kon zonder mezelf in rare houdingen te trekken. Zo’n flesje leek me daarom iets minder praktisch![]()
Klap, ook een goede, thanks voor de tip! Zal even bij de drogist langs gaan
Spuitfles of wasflesquote:Op maandag 7 januari 2019 07:16 schreef krijgerrtje het volgende:
[..]
HAHA, ja, dit is ‘m precies![]()
![]()
FF, heb ook zo’n flesje met sportdop overwogen, maar wat ik aan dit flesje juist zo fijn vond was dat ik er juist zo gemakkelijk bij kon zonder mezelf in rare houdingen te trekken. Zo’n flesje leek me daarom iets minder praktisch![]()
Klap, ook een goede, thanks voor de tip! Zal even bij de drogist langs gaan
quote:Op maandag 7 januari 2019 16:26 schreef douche-eendje het volgende:
Dat je met 9 weken zwangerschap je embryo aanmeld voor kinderopvang en nu gebeld wordt dat er dan echt echt echt geen plek is. En je dan maar naar de opvang een stuk verderop moet die bagger te bereiken is en totaal onpraktisch voor woon-werk verkeer vanwege een weg die dicht is tm januari 2020. Hmpf.
Ja en we hebben het over opvang vanaf oktober dit jaarquote:Op maandag 7 januari 2019 16:42 schreef BobbyMcGee het volgende:
Whut! Bizar, Douche-eendje! Het is niet echt netjes dat ze dit je nu pas laten weten.
Liefst een paar weken voor conceptie aanmelden dusquote:Op maandag 7 januari 2019 16:26 schreef douche-eendje het volgende:
Dat je met 9 weken zwangerschap je embryo aanmeld voor kinderopvang en nu gebeld wordt dat er dan echt echt echt geen plek is. En je dan maar naar de opvang een stuk verderop moet die bagger te bereiken is en totaal onpraktisch voor woon-werk verkeer vanwege een weg die dicht is tm januari 2020. Hmpf.
Dan had ik in ons geval ruim 15 maanden langer op de lijst gestaan, was wel handig geweestquote:Op maandag 7 januari 2019 17:10 schreef krijgerrtje het volgende:
[..]
Liefst een paar weken voor conceptie aanmelden duswat stom zeg! En wat een bizarre wachtlijsten zo, jemig.
Op de gewone huismerk-luiers van Kruidvat staat tegenwoordig het volgende:quote:Op zondag 6 januari 2019 14:19 schreef elamanilo het volgende:
Wij gebruiken biologische, ecologische wegwerpluiers, dus zonder plastic en schadelijke stoffen en met zo'n milieuvriendelijk mogelijk productieproces en 100% biologische, plantaardige grondstoffen.![]()
ik heb ook zo'n baggerdag vandaag.quote:Op maandag 7 januari 2019 16:26 schreef douche-eendje het volgende:
Nee johquote:Op maandag 7 januari 2019 19:06 schreef Sisu het volgende:
[..]
ik heb ook zo'n baggerdag vandaag.
Kreeg tijdens een tussenuur een smsje van de gastouder waar Ro naar toe gaat per april.
Ze had een ander gezin aangenomen voor opvang, waardoor Ro niet meer bij haar bso kan volgen.
Alle bso's hebben hier wachttijden van dik 2 jaar.
Het is verdomme januari en ze gaat over een kleine 4 maanden naar school.
Nu heb ik gelukkig zwangerschapsverlof en thuis, maar ik had het ZO graag anders gezien.
Tot oktober kan ik het dus zelf opvangen , maar daarna ben ik f u c k e d.
Dus ik snap je gevoel heeeeelemaaaal!
Morgen ga ik smekend bso’s afbellen. Wat kan ik anders?quote:Op maandag 7 januari 2019 19:58 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Nee johpfff..
Absurd die wachttijden
en nu? Nu niks?
Maar stel nou dat je een alleenstaande moeder zou zijn, ben je dan veroordeeld tot een uitkering? Waar laten die mensen hun kinderen?quote:Op maandag 7 januari 2019 20:06 schreef Sisu het volgende:
[..]
Morgen ga ik smekend bso’s afbellen. Wat kan ik anders?
Thor,
Spannend zeg! Heel veel succes
*pakt popcorn erbij*
Baby! Baby! Baaaabyyy!
Kan niet wachten!
Flav,
Groot babyhuis, klinkt heerlijk. Verandert jouw buik dan ook vaak qua vorm? De mijne wel. Soms zit hij duidelijk bovenin en dan zie ik er zwanger uit.
Als hij onderin zit ben ik gewoon dik , haha.
Nog niet haha.quote:Op maandag 7 januari 2019 20:06 schreef Sisu het volgende:
[..]
Flav,
Groot babyhuis, klinkt heerlijk. Verandert jouw buik dan ook vaak qua vorm? De mijne wel. Soms zit hij duidelijk bovenin en dan zie ik er zwanger uit.
Als hij onderin zit ben ik gewoon dik , haha.
Darn dat is ook niet leuk, en per sms ook nog? En een ander gezin aangenomen terwijl Ro al aangemeld is, dat is toch ook niet helemaal ok lijkt mij? Ik hoop echt voor je dat er ergens plek isquote:Op maandag 7 januari 2019 19:06 schreef Sisu het volgende:
[..]
Kreeg tijdens een tussenuur een smsje van de gastouder waar Ro naar toe gaat per april.
Ze had een ander gezin aangenomen voor opvang, waardoor Ro niet meer bij haar bso kan volgen.
Nu heb ik gelukkig zwangerschapsverlof en thuis, maar ik had het ZO graag anders gezien.
Ja dat vraag ik mij dus ook af he. Ik ga zo als het kan 3 dagen werken, MeneerEend gaat 4,5 dag werken waarvan een halve dag thuis en oma past een dag op. Dus we hebben wel 1 hele dag opvang nodig.quote:Op maandag 7 januari 2019 20:09 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Maar stel nou dat je een alleenstaande moeder zou zijn, ben je dan veroordeeld tot een uitkering? Waar laten die mensen hun kinderen?Ik had geen idee dat het probleem zo groot was
Nu ga ik m'n buik ook in de gaten houden
Ik denk dat het probleem bij Sisu wel wat groter is. Hier is in principe wel plek binnen de overkoepelende organisatie, maar dan een totaal andere opvang op een onhandige locatie en waarschijnlijk niet vanaf oktober al. We hadden aangegeven dat we de opvang hier in de straat willen, we wonen er praktisch naastquote:Op maandag 7 januari 2019 20:16 schreef krijgerrtje het volgende:
Belachelijk die wachttijden! En raar ook dat het zó verschilt joh. Ik mailde de BSO hier in het dorp een paar weken geleden, maar er is alle dagen nog plek en geen wachtlijst: of ik een maand van tevoren wil bellen voor een intake en kennismakingsgesprekmaar goed, deze BSO is in vakanties ook maar 1 dag in de week geopend begreep ik. We wonen dan ook in een klein gat
weet echt niet hoe ouders hier dat doen hoor..
Hoop dat jullie toch nog snel wat vinden sisu en d-e!
Ik had gewoon een Spa flesje uit de supermarkt met zo’n bidon tuit dopje gekochtquote:Op zondag 6 januari 2019 22:21 schreef krijgerrtje het volgende:
Vraagje! Na m’n vorige bevalling kreeg ik in het ziekenhuis zo’n handige knijpfles met tuitje om de boel daar beneden af te spoelen na het plassen. Destijds vond ik dat i-de-aal, en omdat ik nu het liefst thuis zou bevallen ben ik op zoek naar iets soortgelijks. Iemand enig idee waar ik het over heb, hoe het heet en waar ik iets vergelijkbaars kan krijgen?![]()
Eis gewoon op maandag daar, dan zitten er erg leuke kindjes (minstens 1quote:Op maandag 7 januari 2019 17:14 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Dan had ik in ons geval ruim 15 maanden langer op de lijst gestaan, was wel handig geweest.
Nou ja, begin februari een gesprek met manager en leidinggevende over hoe&wat als ik straks ga werken na mijn verlof en wat de mogelijkheden daarin zijn. En morgen het kinderdagverblijf maar weer bellen. Ze hadden op de onhandige locatie op de woensdag plek vanaf half september (is niet nodig want dan past aanstaande oma op) en op de donderdag vanaf 1 november. Leuk joh, veranderde wetgeving en zulks. Zorgt er ook echt voor dat het makkelijk blijft om kinderen en werk te combineren, en dan heb ik de luxe dat ik waarschijnlijk maar 1 dag opvang nodig heb
Dit is echt belachelijk hoor. Ik zou een zeer boze melding maken bij het gastouderbureau, en van hen op zijn minst een vervanger verwacht. En verwachten dat deze gastouder de module 'contact met ouders' nog even doorneemtquote:Op maandag 7 januari 2019 19:06 schreef Sisu het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |