abonnement Unibet Coolblue
pi_183953912
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 09:01 schreef tegelkoning het volgende:
Zoals ik al van meer mensen op dit forum heb gelezen, ik vind hem minder leuk dan andere jaren. Ik ben ieder jaar een achterhoede speler, maar dan heb ik meestal wel tot het einde iets te doen. Ik heb nu 1a, 3, 7a, 8. Wel een idee bij de tonki's maar nog niet de goede sleutel. 21, wel. 22, een eind op weg,(een kolom tot 4 mogelijkheden beperkt) en dan een antwoord bij A die niet "mag" maar wel goed. lijkt...

Kortom ik zit vast, nergens meer over door te piekeren, geen eureka zoals vorig jaar op de fiets met nota bene een Michael Jackson nummer.
Ik ken heel de top 2000 uit mijn hoofd, maar waar pas ik hem toe? (Waarschijnlijk bij 6 en 12).

Ik vrees dit jaar dus gewoon geestelijk volledig aanwezig te zijn bij de kerstdiners, dat is eigenlijk niet de bedoeling!

Fijne kerst allemaal, ik blijf jullie lezen in de hoop op een openingetje.
Niet opgeven, en je vooral niet laten afleiden door een kerstdiner!

Naar mijn idee zitten er dit jaar meer puzzels in waarbij je gewoon iets moet proberen en dan doorzetten tot er wat begrijpelijks uit komt. Minder van die lijstjes die je maar net moet zien, zoals vorig jaar die pokemons en Italiaanse designers.

Tips:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183954003
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 09:14 schreef thabit het volgende:
Hij is is dit jaar inderdaad wat minder inspirerend dan vorig jaar. Ik verwacht wel dat de Club van 100 heel wat nieuwe leden mag verwelkomen.
Dan mogen er flink bonuspunten uitgedeeld worden. Er zijn 88 punten te verdienen met de reguliere vragen, en pluspunten voor de creatieve opdracht en het thema. Dan zijn er maximaal 12 bonuspunten te verdienen door de moeilijkste deelvragen goed te hebben, maar dat is per definitie maar voor weinigen weggelegd.

OT: op zoek naar inspiratie kwam ik het fenomeen Thabitgetallen tegen. Zijn die van jou?
pi_183954284
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 09:20 schreef pi31415 het volgende:

[..]

OT: op zoek naar inspiratie kwam ik het fenomeen Thabitgetallen tegen. Zijn die van jou?
Nee, ze zijn wel van de persoon op wie mijn usernaam gebaseerd is.
pi_183954418
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 09:20 schreef pi31415 het volgende:

[..]

Dan mogen er flink bonuspunten uitgedeeld worden. Er zijn 88 punten te verdienen met de reguliere vragen, en pluspunten voor de creatieve opdracht en het thema. Dan zijn er maximaal 12 bonuspunten te verdienen door de moeilijkste deelvragen goed te hebben, maar dat is per definitie maar voor weinigen weggelegd.

OT: op zoek naar inspiratie kwam ik het fenomeen Thabitgetallen tegen. Zijn die van jou?
Dat klopt, er zullen waarschijnlijk heel wat mensen zijn die voor het eerst alle opgaven weten op te lossen. Uit mijn hoofd zijn er nu een stuk of 10 leden van de club, het zou me niet verbazen als dat aantal verdubbelt.

Daarnaast hoef je niet eens alles op te lossen om lid te worden. Met 1 gemiste opgave en goede dosis creativiteit voor opgaves 16 en 27 moet de magische grens van 100 punten ook aan te tikken zijn.

Misschien is het daarom nodig om de Club van 200 op te richten voor mensen die zowel op de Belgische als de Nederlandse Kerstpuzzel een score van 100+ punten weten binnen te slepen :P
pi_183954747
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 09:14 schreef thabit het volgende:
Hij is is dit jaar inderdaad wat minder inspirerend dan vorig jaar. Ik verwacht wel dat de Club van 100 heel wat nieuwe leden mag verwelkomen.
Sluit je zelf ook aan in het rijtje?
pi_183954809
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 december 2018 10:02 schreef Habi82 het volgende:

[..]

Sluit je zelf ook aan in het rijtje?
Denk het wel.
  dinsdag 25 december 2018 @ 11:21:04 #132
451384 Ericjandev
kerstpuzzel pffffffffffffffff
pi_183956420
Bij Puzzel 22 hint : edit

wie kan een duwtje in de juiste richting geven?

[ Bericht 22% gewijzigd door NanKing op 25-12-2018 11:59:16 ]
pi_183956763
Ericjan lees de topic regels eens
pi_183957400
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 december 2018 11:21 schreef Ericjandev het volgende:
Bij Puzzel 22 hint : edit

wie kan een duwtje in de juiste richting geven?
Leuk dat meepuzzelt maar ik zou je (zoals de persoon boven mij) willen vragen om zoveel mogelijk hint en spoilervrij te posten. Een hintje of een klein spoilertje is nooit een probleem. Hele opgaven blootleggen is niet de bedoeling.
Vandaar de (brute) edit. Veel puzzelplezier nog
^O^
ijs_beer fan!
pi_183961218
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 09:14 schreef thabit het volgende:
Hij is is dit jaar inderdaad wat minder inspirerend dan vorig jaar. Ik verwacht wel dat de Club van 100 heel wat nieuwe leden mag verwelkomen.
Daar ben ik ook bang voor ja... :P
Maar goed zie ik de rest van het clubje ook weer terug :)
pi_183961686
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 14:37 schreef CarloV het volgende:

[..]

Daar ben ik ook bang voor ja... :P
Maar goed zie ik de rest van het clubje ook weer terug :)
Wie weet..zou gezellig zijn.
pi_183963018
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 14:59 schreef MarianneS het volgende:

[..]

Wie weet..zou gezellig zijn.
Zeker...
SPOILER: 27
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183965095
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 16:30 schreef CarloV het volgende:

[..]

Zeker...
SPOILER: 27
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En digitale openhaard!
pi_183967020
Wow! Iedereen is best wel slim hier. Als ik het zo lees hebben heel veel mensen de puzzel al opgelost....

Zelf ben ik mij blind aan het staren op 6, 11a en 11c. Ik heb werkelijk waar geen idee in welke richting de oplossing gezocht moet worden. Kan iemand mij een hint voor ieder van die opgaves geven? (niet van CarloV a.u.b.; van die hints kan ik echt geen chocola maken)
pi_183967194
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 21:15 schreef highveener het volgende:
Wow! Iedereen is best wel slim hier. Als ik het zo lees hebben heel veel mensen de puzzel al opgelost....

Zelf ben ik mij blind aan het staren op 6, 11a en 11c. Ik heb werkelijk waar geen idee in welke richting de oplossing gezocht moet worden. Kan iemand mij een hint voor ieder van die opgaves geven? (niet van CarloV a.u.b.; van die hints kan ik echt geen chocola maken)
Begin nou niet over voedsel i.c.m. hints...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183967225
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 21:15 schreef highveener het volgende:
Wow! Iedereen is best wel slim hier. Als ik het zo lees hebben heel veel mensen de puzzel al opgelost....

Zelf ben ik mij blind aan het staren op 6, 11a en 11c. Ik heb werkelijk waar geen idee in welke richting de oplossing gezocht moet worden. Kan iemand mij een hint voor ieder van die opgaves geven? (niet van CarloV a.u.b.; van die hints kan ik echt geen chocola maken)
Ja joehoe er moet nog wel wat te puzzelen over blijven!
Pas na de deadline krijg je echt goede hints!

SPOILER: 6+11a+11c
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183967254
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 21:15 schreef highveener het volgende:
Wow! Iedereen is best wel slim hier. Als ik het zo lees hebben heel veel mensen de puzzel al opgelost....

Zelf ben ik mij blind aan het staren op 6, 11a en 11c. Ik heb werkelijk waar geen idee in welke richting de oplossing gezocht moet worden. Kan iemand mij een hint voor ieder van die opgaves geven? (niet van CarloV a.u.b.; van die hints kan ik echt geen chocola maken)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183967341
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 december 2018 21:27 schreef thabit het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183967717
Ik heb 1c *O* (wat een bevalling :X . Maar wel leuk :) )
Somebody that I used to know
pi_183969274
Bij opgave 22:

ik ben geen wiskundige, maar de vergelijking van

C - D + I = C + I + I

kan toch helemaal niet? Hoe kan -D nu gelijk zijn aan +I ??
pi_183969332
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 22:57 schreef highveener het volgende:
Bij opgave 22:

ik ben geen wiskundige, maar de vergelijking van

C - D + I = C + I + I

kan toch helemaal niet? Hoe kan -D nu gelijk zijn aan +I ??
Hij klopt.
pi_183969340
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 22:57 schreef highveener het volgende:
Bij opgave 22:

ik ben geen wiskundige, maar de vergelijking van

C - D + I = C + I + I

kan toch helemaal niet? Hoe kan -D nu gelijk zijn aan +I ??
Ik ben een wiskundige, en ik zeg je, hij kan echt wel! :)
  dinsdag 25 december 2018 @ 23:02:41 #148
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_183969411
Grappig dat zoveel over precies datzelfde punt vallen.
pi_183969505
Bij 23b heb ik een heel mooi antwoord dat op alle getallen in de reeks past op één na. Toch fout?
pi_183969548
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 23:05 schreef RealCato het volgende:
Bij 23b heb ik een heel mooi antwoord dat op alle getallen in de reeks past op één na. Toch fout?
Ik denk het wel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')