abonnement Unibet Coolblue
pi_183911128
Ik werk voornamelijk in het buitenland op kortdurende projecten. Enkele dagen tot max 6 weken.

Wij hebben een creditkaart van het bedrijf waarmee wij ons hapje en drankje betalen. Hierover zijn geen beperkingen wat betreft maximale uitgave of beperkingen in drankgebruik of wat dan ook.

Uiteraard wordt er wel een mate van redelijkheid verwacht maar heb in al die jaren nog nooit iets gehoord over mijn uitgavenpatroon. Ook niet als je voor 80 euro een keer ergens gaat eten.

Na afloop van de reis leveren wij de bonnen in dmv een expense systeem.

Er is een wens vanuit de werkgever om dit systeem te gaan veranderen naar een vaste vergoeding per dag. Je dient dan zelf je eten en drinken te betalen met je eigen creditkaart. De creditkaart van het bedrijf blijven we wel houden voor hotels/huurauto's/taxi en lokale gereedschappen/materialen en andere onvoorziene kosten welke buiten eten/drinken vallen.

Op zich ben ik wel voorstander hiervan, het maakt alles een stuk simpeler en je hoeft geen administratie meer bij te houden van bonnetjes en dergelijke. En voor het bedrijf is het ook allemaal een stuk eenvoudiger. Er komt toch nog een hoop administratie bij kijken om dit allemaal te regelen en te bewaren.

De werkgever praat over een lijst, uitgegeven door Min. Buza met daarop vaste vergoedingen per land en stad.

Ik heb deze lijst gevonden en de bedragen die daarop staan zijn ruimschoots meer dan wat ik nu gemiddeld uitgeef. Alles wat je overhoudt mag je in je eigen zak steken.

De werkgever zegt dat van het bedrag zoals in de lijst er iets van 60% van wordt genomen, dit aangezien ontbijt bij het hotel inzit. Ik weet niet het preciese percentage, maar vast geen 100% want als ik die lijst bekijk zou ik wel helemaal slapend rijk worden.

Nu is mijn vraag aan mensen die ook veel reizen voor werk hoe het bij jullie op het werk is geregeld. Zelf voorschieten en met bonnen het terug krijgen? Creditkaart? Vaste vergoeding, en zoja, waarop gebaseerd? Hoe gaan ze bij jullie om met uitgaven zonder bon? Bij ons ook geen probleem, zolang je het maar een beetje kunt verklaren en welk land je bent geweest.

Ook iemand die ergens werkt waar ze ook met die BuZa vastgestelde bedragen werken? Kom je daar mee uit of is het steeds de goedkoopste optie van het menu uitkiezen omdat je er anders zelf steeds geld bijlegt?

Werkgever is wel bezorgt dat mensen heel goedkoop/ongezond gaan eten om meer zelf over te kunnen houden. Goed eten en drinken op reis is wel een belangrijk dingetje bij ons.

Iemand daar ook ervaringen mee, dat mensen geld gaan proberen uit te sparen?
  zondag 23 december 2018 @ 01:10:16 #2
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183911312
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 00:57 schreef Glider76 het volgende:
Nu is mijn vraag aan mensen die ook veel reizen voor werk hoe het bij jullie op het werk is geregeld. Zelf voorschieten en met bonnen het terug krijgen?
Dit.. Komt gewoon bij de rekening op (ik ben zzper) of het is al geregeld omdat we met veel personen zijn..
Eten is nooit een probleem.. tientje meer of minder boeit ook niet..
Geld uitsparen op dat soort reut komt niet bij me op..
In mijn branche is het ook van levensbelang dat er goed gegeten word.. daarom eten we soms ook niet allemaal bij dezelfde toko..
Dan zijn er tenminste nog een paar scherp.. _O-
pi_183911798
Ik reis niet veel voor m’n werk, maar overnacht wel wekelijks in hotels. Ik schiet alles voor en declareer aan het eind vd maand de bonnetjes. Er zijn bij ons geen vaste bedragen afgesproken maar gewoon fair use policy zeg maar. Moet zeggen dat ik nog nooit iets heb gehoord van een declaratie, altijd gewoon uitbetaald.

Dat met dat geld sparen vraag ik me af. Ja je kunt het in je zak steken, maar ik zou zelf meer waarde hechten aan zorgeloos ergens goed eten. Na een tijdje word je dat simpele ‘geldbesparende’ eten ook beu als je vaak reist, lijkt me.
pi_183912653
Toen ik nog in de staalbouw werkte en veel in het buitenland in de kost zat was het als volgt geregeld:

-Werkgever regelt overnachtingen incl. ontbijt, lunchpakket en avondeten.
-Werkgever betaalde 2 drankjes per avond, werd bijgehouden door het "hotel" of waar we ook overnachtten.
-Geld uitgegeven door te gaan stappen was voor eigen rekening
-Werknemer kreeg een scheidingstoelage omdat je heel de week van huis was
-Werknemer kreeg als extra ook nog een soort zakgeld per dag.

Dit alles (er waren nog meer toeslagen maar in dit verhaal niet relevant) werd maandelijks op de loonstrook verwerkt, uiteraard zonder de eigen uitgaven van het stappen of andere activiteiten.

Soms zaten we niet in een pension of hotel maar huurden we een huisje waar we zelf moesten koken en zo.
Alle boodschappen werden door de werkgever betaald en de declaraties waren de verantwoordelijkheid van de voorman, als "gewone" werknemer merkte je er dus niks van behalve het zelf moeten koken en afwassen. :(

Heel andere tak van sport, ik weet het.
Maar hopelijk heb je hier iets aan.
Het lijkt me tegenover de WG iig een stuk eerlijker en goedkoper dan eindeloos een creditkaart kunnen trekken zonder verantwoording af te hoeven leggen.

Zou goed kunnen dat de WG in ons geval een goede reden had om het niet op die manier te doen. :+
pi_183912907
wij krijgen een voorschot op onze dagvergoeding van 70 %
ga je twee weken weg dan weet je hoeveel je krijgt na die twee weken
is een dagvergoeding bv 100 euro dan krijg je een voorschot van 980 euro
de rest word uitgekeerd als je weer terug bent
meestal zijn huurauto's en hotels dan al geboekt
en het maakt niet uit hoe je je dagvergoeding besteed
gebruik je er elke dag 10 euro van dan hou je aan het eind van de rit flink wat over
pies on joe toe
  zondag 23 december 2018 @ 09:05:51 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_183913462
Wij werkten met de BuZa lijst, zeer riant inderdaad, maar ons wetd verteld door de accountant, een jaar of twee terug al, dat dit niet meer zomaar kan, dat het gezien werd als extra inkomen en dat er dus belasting over betaald moest worden.
Dat wilde voor onze non-profit organisatie niet en dus gingen we over naar alleen vergoeding van gemaakte kosten met gespecificeerde maximum bedragen per maaltijd.
***
pi_183913505
Lijst van Buza heeft idioot hoge bedragen.

Ken eigenlijk geen commercieele bedrijven die deze 1 op 1 aanhouden als het puur om vergoeding gaat voor eten/drinken.

Het concept is zoals je aangeeft wel ideaal door minder administratie
pi_183913580
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2018 09:05 schreef Brighteyes het volgende:
Wij werkten met de BuZa lijst, zeer riant inderdaad, maar ons wetd verteld door de accountant, een jaar of twee terug al, dat dit niet meer zomaar kan, dat het gezien werd als extra inkomen en dat er dus belasting over betaald moest worden.
Dat wilde voor onze non-profit organisatie niet en dus gingen we over naar alleen vergoeding van gemaakte kosten met gespecificeerde maximum bedragen per maaltijd.
Volgens mij kan het wel belastingvrij. Ken genoeg beroepsgroepen waar het gebeurd. Alleen niet met die Buza bedragen.
  zondag 23 december 2018 @ 09:29:18 #9
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183913709
Vaste vergoeding per dag is ideaal, heb daar jaren mee gewerkt. Dat noem je een per diem en bespaart een enorme hoop administratie. Verder wil de belastingdienst dat graag. Een per diem is trouwens belastingvrij, terwijl een declaratie systeem in principe loon in natura is.
BZ lijst lijkt royaal, maar hou ook rekening met heartship, het feit dat je niet thuis bij familie bent, daar het comfort niet van hebt, je sociale leven er onder lijdt.
Ik kwam er prima mee uit. En ongezond eten? Altijd in restaurants moeten eten is nooit echt gezond want te weinig groentes. Juist met een per diem kan je wat fruit kopen bij een supermarkt en probeer dat maar eens te declareren.
Bij andere werkgever deed had men minder ervaring met internationaal werken, wilde wel dat ik het deed maar deden ontzettend moeilijk over per diem en hardship. Mijn indruk was dat de mensen die het zouden moeten regelen gewoon afgunstig waren.
Kregen dus stapels bonnetjes. Ook daar klaagde men over, maar ja, jij wilde geen per diem regelen, toch?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183913883
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2018 09:29 schreef Pietverdriet het volgende:
BZ lijst lijkt royaal, maar hou ook rekening met heartship, het feit dat je niet thuis bij familie bent, daar het comfort niet van hebt, je sociale leven er onder lijdt.
Eens, alleen vind dat zoiets in je salaris verwerkt hoort te zitten.

Naar mijn mening zou Per diems er alleen voor moeten zorgen dat je fatsoenlijk kan eten / drinken
pi_183913912
Wij zitten met vaste per diems. Worden verminderd voor elke maaltijd die we aangeboden krijgen (bijv ontbijt inbegrepen in hotel enz). Ben er blij mee want ik houd meestal wat geld over.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  zondag 23 december 2018 @ 09:53:09 #12
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183913987
Ik krijg netto 140 euro per maand voor eten/drinken/parkeerbonnetjes etc. Dit motiveert ontzettend om er goed mee om te gaan, want aan het eind van de rit geef ik nooit en te nimmer 140 euro per maand uit.

Ik declareer wel:
Hotel
Vliegtickets
Parkeren vliegveld
Diner met collega's (die hoeven natuurlijk niet mee te vreten uit mijn onkostenvergoeding)

Ik vlieg meestal naar ons hoofdkantoor in Zweden. Komt er op neer dat ik de rekening voor warme lunch in de kantine dan naar mijn leidinggevende laat sturen. 's avonds haal ik nog een broodje of zo.

Ik ben zo'n 45 nachten per jaar weg.
Resistance is futile.
  zondag 23 december 2018 @ 09:53:49 #13
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183913996
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2018 09:43 schreef descon het volgende:

[..]

Eens, alleen vind dat zoiets in je salaris verwerkt hoort te zitten.

Naar mijn mening zou Per diems er alleen voor moeten zorgen dat je fatsoenlijk kan eten / drinken
Waarom zou het in het salaris moeten zitten? Dat is fiscaal onaantrekkelijk.
Verder een per diem is niet alleen voor eten en drinken, maar ook voor andere kosten, taxi, trein etc.
Als je het anders regelt dan per diem zorg je voor een grote last aan administratie waar meerdere mensen bezig zijn met bonnetjes optellen, kleine bedragen. Als je in de week een uur bezig bent met je eigen bonnetjes kan je dat uur niet productief zijn, dan moet iemand op de adminstratie dat beoordelen en controleren, de manager ook, ervoor tekenen, je moet de boel verwerken en bij de belastingdienst moet het ook weer worden in gediend en gecontroleerd.
Ergens een rekenfout en je hebt een circus.
En waarom? Omdat mensen wel eens wat over zouden kunnen houden aan de per diem?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 23 december 2018 @ 10:02:04 #14
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183914104
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2018 09:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom zou het in het salaris moeten zitten? Dat is fiscaal onaantrekkelijk.

Vind ik niet. Ik heb afgesproken, 140 euro per maand netto. En dat krijg ik ook.

quote:
Verder een per diem is niet alleen voor eten en drinken, maar ook voor andere kosten, taxi, trein etc.
Als je het anders regelt dan per diem zorg je voor een grote last aan administratie waar meerdere mensen bezig zijn met bonnetjes optellen, kleine bedragen. Als je in de week een uur bezig bent met je eigen bonnetjes kan je dat uur niet productief zijn, dan moet iemand op de adminstratie dat beoordelen en controleren, de manager ook, ervoor tekenen, je moet de boel verwerken en bij de belastingdienst moet het ook weer worden in gediend en gecontroleerd.
Ergens een rekenfout en je hebt een circus.
En waarom? Omdat mensen wel eens wat over zouden kunnen houden aan de per diem?
Mijn werkgever heeft een afspraak met de belastingdienst, geen bonnetjes nodig. Alleen voor wat ik dan alsnog uitgeef op de company credit card.
Resistance is futile.
  zondag 23 december 2018 @ 10:06:35 #15
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183914179
Wat trouwens wel kut is, zelf voor moeten schieten. Ik had wel eens declaraties van 1500 euro, 3-4 dagen met 1 collega reizen en alles voor moeten schieten was echt niet tof. Maar daarin is het bedrijf mij tegemoet gekomen door een creditcard te regelen voor me.

Gezien de 45 nachten per jaar is dat helemaal niet gek.
Resistance is futile.
pi_183914276
Hoe dat met de belastingdienst is geregeld bij ons dat weet ik niet.

Het is gewoon onbeperkt eten/drinken bij ons. Daarbuiten om krijgen we ook nog een scheidingstoelage. Dat komt bij het normale salaris en betaal je belastiging over.

Op zich geeft de company kaart je dus ontzettend veel vrijheid om te gaan eten/drinken wat en waar je maar wilt.

Ik wil graag meedenken met het bedrijf en zie natuurlijk ook de rompslomp wat er bij komt kijken van 60 buitendienstmedewerkers die allemaal pakken vol met bonnetjes moeten bewaren en administreren, die daarna door een secreterasse moeten worden behandeld, en welke daarna nog weer naar de financiele afdeling gaan.

Anderzijds is iedereen huiverig dat ze geen biertje meer kunnen drinken met een systeem van vaste vergoeding.

Wij reizen algauw 150-200 dagen per jaar. Veel van huis dus, en fijn om een werkgever te hebben die je vertrrouwt en je gang laat gaan. Maar zoveel reizen betekent ook heel veel bonnen.

Vroeger was het nog veel gekker, sigaretten en zonnebrillen op schiphol, parfum voor de vrouw en een bezoek aan de hoeren, het kon allemaal op de kaart.

Die tijd is natuurlijk wel over en was ook te idioot voor woorden.
  zondag 23 december 2018 @ 10:16:03 #17
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183914301
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2018 10:02 schreef Seven. het volgende:

[..]

Vind ik niet. Ik heb afgesproken, 140 euro per maand netto. En dat krijg ik ook.

Tja, ik kreeg in 1999-2006 tussen de 25 en 50 euro per dag. Voor 140 euro per maand kan je niet gaan eten, hooguit koffie drinken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183914377
Per diem, eventueel aangepast als bijvoorbeeld ontbijt in de hotelprijs zit inbegrepen.

Voor hotel, vliegtuig, taxis en treinen heb ik zakelijke credit card. (Heb er dus altijd 2 op zak, zakelijk en prive)
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_183914393
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 10:20 schreef LangeTabbetje het volgende:
Per diem, eventueel aangepast als bijvoorbeeld ontbijt in de hotelprijs zit inbegrepen.

Voor hotel, vliegtuig, taxis en treinen heb ik zakelijke credit card. (Heb er dus altijd 2 op zak, zakelijk en prive)
En hoe bepalen ze welk bedrag je krijgt per land?
pi_183914449
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 10:22 schreef Glider76 het volgende:

[..]

En hoe bepalen ze welk bedrag je krijgt per land?
Daar is een lijst voor, opgesteld door HR global tezamen met (neem ik aan) Mercer of een soortgelijke HR comp and ben boer.

Woon en werk niet in NL maar als ik een project heb in Nederland is 50 Euro per dag, en voor Amsterdam 51 euro
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_183914456
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2018 10:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tja, ik kreeg in 1999-2006 tussen de 25 en 50 euro per dag. Voor 140 euro per maand kan je niet gaan eten, hooguit koffie drinken.
dat ligt er maar aan hoeveel buitenland dagen je maakt voor die 140 euro.

Bij ons gaat een vaste vergoeding per maand totaal niet werken omdat wij constant ergens anders zitten.
  zondag 23 december 2018 @ 10:29:30 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_183914484
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2018 09:18 schreef descon het volgende:

[..]

Volgens mij kan het wel belastingvrij. Ken genoeg beroepsgroepen waar het gebeurd. Alleen niet met die Buza bedragen.
Dat weet ik verder niet hoor. Dat regelde onze financial manager allemaal. Een deel van onze vergoeding voor overwerk tijdens ons 8-daagse congress werd ook weggemoffeld onder de internetvergoeding om zo minder belasting te hoeven betalen.
Het werd steeds ingewikkelder. Gingen ze helemaal berekenen hoe vaak in de week je een lunch kreeg, want dan hoefde je daar ook geen geld voor etc. etc. :+

Maar die BuZa regeling is inderdaad lekker ruim. Daar kan je best een leuk centje aan over houden. Meestal heb je het toch te druk voor uitgebreide maaltijden. Ik heb daar vroegah echt wel leuke dingen mee gedaan zonder te hoeven beknibbelen op mijn maaltijden.

quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2018 09:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Vaste vergoeding per dag is ideaal, heb daar jaren mee gewerkt. Dat noem je een per diem en bespaart een enorme hoop administratie. Verder wil de belastingdienst dat graag. Een per diem is trouwens belastingvrij, terwijl een declaratie systeem in principe loon in natura is.
BZ lijst lijkt royaal, maar hou ook rekening met heartship, het feit dat je niet thuis bij familie bent, daar het comfort niet van hebt, je sociale leven er onder lijdt.
*knip*
Wij noemde het ook per diem, maar toch kon het niet meer werd ons verteld. En heartship/hardship werd helemaal weggelachen. Dat ik dan soms 12 dagen van huis en 2 kleine kinderen weg was, ach, daar had ik toch zelf voor gekozen. :') Inderdaad dat afgunst verhaal volgens mij. :Y
Zo blij dat dat achter me ligt. :Y
***
  zondag 23 december 2018 @ 12:21:16 #23
189961 ex
aperture science
pi_183916248
Ik reis behoorlijk wat en wij gebruiken Concur voor de administratie (en het boeken van alles). Ik kan via die app elke dag een foto maken van een bonnetje die dan in gescant word en aan het eind van de maand is alles automatisch gematched aan me CC afschrijvingen van m'n werk creditcard.

Wij mogen gemiddeld 50 dollar per dag uitgeven, maar als het een 'duur' land is is daar begrip voor (beetje hetzelfde als bij jou dus) maar, we steken het geld wat over is van die 50 dollar dus niet in eigen zak. in die 50 euro zit dan weer geen ontbijt want inderdaad, dat zit vaak al bij het hotel.

Ik geef zelf meestal 30/40 dollar per dag uit, en ga dan 1x wat luxer uit eten aan het eind van de week want dat kan dan weer wel, als je gemiddelde maar klopt.
The cake is a lie!
  zondag 23 december 2018 @ 12:58:33 #24
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183916957
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2018 10:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tja, ik kreeg in 1999-2006 tussen de 25 en 50 euro per dag. Voor 140 euro per maand kan je niet gaan eten, hooguit koffie drinken.
Dat ligt er maar net aan. Ik ben gemiddeld 3-4 nachten per maand weg, daar red ik het wel mee maar voornamelijk omdat ik voor 10 euro warm eet in de bedrijfskantine.
Resistance is futile.
pi_183917123
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2018 12:58 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dat ligt er maar net aan. Ik ben gemiddeld 3-4 nachten per maand weg, daar red ik het wel mee maar voornamelijk omdat ik voor 10 euro warm eet in de bedrijfskantine.
Die 140 eu van jou is een standaard onkostenvergoeding. Waarschijnlijk krijg je die standaard elke maand ongeacht waar je zit. Per diems is gekoppeld aan een overnachting buiten de deur. Slaap je een maand thuis krijg je niks extra. Ben je een aantal nachten van huis kan je dan hier een standaard bedrag voor schrijven per nacht.

quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 10:26 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Daar is een lijst voor, opgesteld door HR global tezamen met (neem ik aan) Mercer of een soortgelijke HR comp and ben boer.

Woon en werk niet in NL maar als ik een project heb in Nederland is 50 Euro per dag, en voor Amsterdam 51 euro
Dit is idd gebruikelijk. Idee is dat per diems je ontbijt , lunch en avond eten van kan betalen omdat je hier extra kosten voor hebt.

Die kosten zullen per land verschillend zijn afhankelijk van de gemiddelde kosten daar.

quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2018 09:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom zou het in het salaris moeten zitten? Dat is fiscaal onaantrekkelijk.
Verder een per diem is niet alleen voor eten en drinken, maar ook voor andere kosten, taxi, trein etc.
Als je het anders regelt dan per diem zorg je voor een grote last aan administratie waar meerdere mensen bezig zijn met bonnetjes optellen, kleine bedragen. Als je in de week een uur bezig bent met je eigen bonnetjes kan je dat uur niet productief zijn, dan moet iemand op de adminstratie dat beoordelen en controleren, de manager ook, ervoor tekenen, je moet de boel verwerken en bij de belastingdienst moet het ook weer worden in gediend en gecontroleerd.
Ergens een rekenfout en je hebt een circus.
En waarom? Omdat mensen wel eens wat over zouden kunnen houden aan de per diem?
Liefste heb ik mijn hele salaris belastingvrij... :+

Trein / Taxi zijn zakelijkste kosten (tenzij je je taxi naar de kroeg bedoeld). Administratie bijhouden hangt en staat met de processen die de werkgever er op na houd.

Als je alles zelf regelt (hotels, vluchten etc) kunnen die paar taxi bonnetjes er ook nog wel bij. Voor eten en drinken is het lastiger omdat je meerdere kleine uitgaven hebt. Ontbijtje hier, koffie daar, wat fruit uit de supermarkt etc.

Daarnaast zijn dit extra kosten die je thuis niet zou hebben omdat je weg bent. Dat is het hele idee van per diems om de kosten te dekken die nu moet maken omdat je niet thuis bent.

Als ik ergens alleen zat hield ik er altijd geld aan over, zat ik met gezellige collegas moest er altijd geld bij *O*

[ Bericht 35% gewijzigd door descon op 23-12-2018 13:27:37 ]
  zondag 23 december 2018 @ 14:33:05 #26
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183919231
Daarom reis ik liefst alleen. Als manager wordt van je verwacht dat je de rekening betaalt. Ik wil best een rondje geven van eigen geld maar men verwacht dat ze op mijn zakelijke creditcard lekker een rondje of 5 kunnen doen. Dingen als 3 gangen diner, en daarna nog een cocktail willen. Doe ff normaal, dat doe je thuis ook niet. Sowieso, een 3 gangen diner omdat je op reis bent vind ik idioot. Maar goed, misschien ben ik nogal spartaans. Ik doe op reis geen dingen die ik thuis ook niet zou doen.

Mijn collega's gaan op reis en zitten vervolgens elke avond in de kroeg. En ze leveren daar vervolgens hun bonnetjes rustig voor in. Like wtf.
Resistance is futile.
  zondag 23 december 2018 @ 14:35:25 #27
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_183919307
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 14:33 schreef Seven. het volgende:
Daarom reis ik liefst alleen. Als manager wordt van je verwacht dat je de rekening betaalt. Ik wil best een rondje geven van eigen geld maar men verwacht dat ze op mijn zakelijke creditcard lekker een rondje of 5 kunnen doen. Dingen als 3 gangen diner, en daarna nog een cocktail willen. Doe ff normaal, dat doe je thuis ook niet. Sowieso, een 3 gangen diner omdat je op reis bent vind ik idioot. Maar goed, misschien ben ik nogal spartaans. Ik doe op reis geen dingen die ik thuis ook niet zou doen.

Mijn collega's gaan op reis en zitten vervolgens elke avond in de kroeg. En ze leveren daar vervolgens hun bonnetjes rustig voor in. Like wtf.
Thuis ga ik nooit alleen in een hotel zitten. Natuurlijk is het logisch dat je lekker gaat eten en drinken als het alternatief een lege en saaie hotelkamer is.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 23 december 2018 @ 14:41:28 #28
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183919494
quote:
99s.gif Op zondag 23 december 2018 14:35 schreef XL het volgende:

[..]

Thuis ga ik nooit alleen in een hotel zitten. Natuurlijk is het logisch dat je lekker gaat eten en drinken als het alternatief een lege en saaie hotelkamer is.
Ik zie niet in hoe de werkgever dan ineens verantwoordelijk is voor de kosten die gemoeid zijn met 3 gangen diners en je bezatten.
Resistance is futile.
  zondag 23 december 2018 @ 14:41:28 #29
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_183919495
Wij stappen volgend jaar van de per diem af. Nieuwe richtlijnen zijn maximaal 60 euro per maaltijd _O_

Eindelijk fatsoenlijk eten _O_

In Duitsland krijg je 12 euro per dag (meer dan 8 uur, minder dan 24). Dat zijn er per 1-1 max 120 voor twee maaltijden!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 23 december 2018 @ 14:42:29 #30
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_183919518
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2018 14:41 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik zie niet in hoe de werkgever dan ineens verantwoordelijk is voor de kosten die gemoeid zijn met 3 gangen diners en je bezatten.
Als hij mij niet wil compenseren voor mijn ongemak, dat gaat hij toch lekker zelf
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')