abonnement Unibet Coolblue
pi_183901483
Beste allen,

Ik probeer een scanner (ScanSnap iX500) aan te sluiten met mijn laptop. Hiervoor moest ik meerdere softwareprogramma's installeren. Nadat het geïnstalleerd was, werkte de scanner niet. Er kon geen verbinding gemaakt worden oid. Ik probeer nu de software te verwijderen. In mijn configuratiescherm is de software verwijderd, maar als ik de software opnieuw wil installeren dan geeft windows 10 aan dat ik de software eerst moet verwijderen. Het is echter al verwijderd. Het gaat om de software Scansnap en de bijbehorende Scansnap organizer (die ik niet kan verwijderen omdat ik eerst scansnap software moet verwijderen...)

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
pi_183901827
Zal wel iets in het register staan ergens.
Tenminste dat klinkt als de boosdoener.

Hopelijk kunnen anderen hier je nog verder wegwijs maken wat dat betreft, ben zelf ook niet heel erg thuis in het register qua zoeken naar de correcte plek voor bepaalde registersleutels.
pi_183902718
met een beetje geluk kan https://www.revouninstaller.com je helpen bij het verwijderen van restanten, het schijnt dat wel te kunnen, echter heb ik hem zelf nog nooit gebruikt, dus kan je er niet doorheen leiden
  zondag 23 december 2018 @ 04:11:03 #4
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_183912553
Als je een beetje handig bent kun je in het Windows register naar de register sleutels van de software zoeken en deze verwijderen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_183941968
Backup terugzetten of herstellen?

Als je geen BU hebt, dan het volgende (doe ik soms, maar heb Win 7):

Regedit openen; dan in het menu bewerken klikken en in het rolmenu op zoeken.
Daar Scansnap invullen en vervolgens op de knop: Volgende zoeken klikken.

In het register wordt nu gezocht op alles waar Scansnap in voorkomt en stopt waar het woord voorkomt..
Delete indrukken, verwijderen bevestigen en vervolgens op F3 drukken en het register wordt verder doorzocht op Snapscan.
Zo ga je door tot je het popupscherm krijgt dat 'de zoekopdracht is voltooid'.

Kan weleens een kwartiertje duren en soms klik je het apezuur op vervolgens F3, Del, Enter en wederom F3, maar dan heb je ook wat :)
pi_183957114
Gebruik zelf trashreg in dat soort situaties
pi_183958659
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 16:05 schreef gepromoveerT het volgende:
Backup terugzetten of herstellen?

Als je geen BU hebt, dan het volgende (doe ik soms, maar heb Win 7):

Regedit openen; dan in het menu bewerken klikken en in het rolmenu op zoeken.
Daar Scansnap invullen en vervolgens op de knop: Volgende zoeken klikken.

In het register wordt nu gezocht op alles waar Scansnap in voorkomt en stopt waar het woord voorkomt..
Delete indrukken, verwijderen bevestigen en vervolgens op F3 drukken en het register wordt verder doorzocht op Snapscan.
Zo ga je door tot je het popupscherm krijgt dat 'de zoekopdracht is voltooid'.

Kan weleens een kwartiertje duren en soms klik je het apezuur op vervolgens F3, Del, Enter en wederom F3, maar dan heb je ook wat :)
dat is niet zonder risico en voor de leek eigenlijk af te raden: hoewel het meestal goed zal gaan kan je hiermee ook algemene sleutels verwijderen waar toevallig snapscan ook in voorkomt waardoor gedrag van windows of andere applicaties beinvloed wordt (minst erge, maar veelal heel irritant, is bv het verwijderen van MRU lijsten)
pi_183979056
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 december 2018 12:56 schreef mschol het volgende:

[..]

dat is niet zonder risico en voor de leek eigenlijk af te raden: hoewel het meestal goed zal gaan kan je hiermee ook algemene sleutels verwijderen waar toevallig snapscan ook in voorkomt waardoor gedrag van windows of andere applicaties beinvloed wordt (minst erge, maar veelal heel irritant, is bv het verwijderen van MRU lijsten)
Klopt; is niet geheel zonder risico, vandaar een backup maken van het register én ik heb op mijn win 7 even gekeken of de prog naam in het register voorkomt. Als een leek niks probeert, dan blijft het een leek.
**mompelt iets van mensen domhouden
pi_184063089
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 18:56 schreef wiskundenoob het volgende:
Beste allen,

Ik probeer een scanner (ScanSnap iX500) aan te sluiten met mijn laptop. Hiervoor moest ik meerdere softwareprogramma's installeren. Nadat het geïnstalleerd was, werkte de scanner niet. Er kon geen verbinding gemaakt worden oid. Ik probeer nu de software te verwijderen. In mijn configuratiescherm is de software verwijderd, maar als ik de software opnieuw wil installeren dan geeft windows 10 aan dat ik de software eerst moet verwijderen. Het is echter al verwijderd. Het gaat om de software Scansnap en de bijbehorende Scansnap organizer (die ik niet kan verwijderen omdat ik eerst scansnap software moet verwijderen...)

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Ccleaner kan dat voor je doen. Kijk wel uit bij het installeren ervan dat je geen extra gratis crap advertentie software er bij krijgt.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_184080527
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 16:41 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Ccleaner kan dat voor je doen. Kijk wel uit bij het installeren ervan dat je geen extra gratis crap advertentie software er bij krijgt.
Ccleaner WAS een prima progje voor Avast het overnam.
Het verwijderde alle troep op je pc; maakte je brouwsers schoon, je index.dat en nog veel meer, totdat:...

Avast een module inbracht waarmee al je pc en internetgegevens werden doorgestuurd naar Avast en/of consorten.

Ter info:
Ik heb Avast security (betaald) op mijn pc. Nadat ik een oudere versie van Cleaner, waar die troep niet inzat, had geïnstalleerd, bleef Avast mijn oudere versie updaten.
Na veel problemen heb ik het progje eindelijk duidelijk weten te maken dat het mijn oudere versie niet moet updaten.

Gevolg is dat ik én Avast én Ccleaner niet meer vertrouw en eigenlijk wil overstappen naar een ander progje.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')