abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 22 december 2018 @ 18:00:46 #1
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_183900569
Is al een tijdje bekend, maar toch vind ik dat dit nog wat aandacht verdient.
Binnenkort bestaat de prijs van drinkwater voor 30% uit belasting, terwijl dit in de jaren '90 nog maar 7% was. De BTW-verhoging van 6% naar 9% geldt namelijk ook voor water uit de kraan.
Flessen water uit de supermarkt worden echter goedkoper, dus hypocriet is het ook nog. Wat nou milieu en gezondheid?

Ik geloof dat veel mensen nog niet beseffen hoe hard die BTW-verhoging aan gaat komen. Al die kosten voor duurder water worden bijvoorbeeld ook weer doorberekend aan de consument. Het zorgt voor een soort multiplier die het prijsniveau van producten en diensten over de hele linie steeds duurder maakt.

Het houdt niet op, niet vanzelf. Het kabinet blijft de lasten verzwaren. Lonen blijven vrijwel gelijk, alles wordt duurder, maar het kabinet doet daar nog een schepje bovenop door keer op keer belastingen te verhogen. Er gaat echt een heel grote groep lagere middenklasse ontstaan die structureel rekeningen niet meer kan betalen. De samenleving verandert in rap tempo in een BV Nederland, waarbij mensen slechts een resource zijn. Werken, belasting betalen en verder je mond houden.

quote:
Kabinet kiest voor belastingverhoging op drinkwater
Door de verhoging van het lage btw-tarief van 6 naar 9 procent, zal ook drinkwater duurder worden. Na de belastingverhoging, die in januari ingaat, zal circa 30 procent van de drinkwaterprijs uit belastingen bestaan. Brancheorganisatie Vewin noemt dat “niet van deze tijd”. Waterbedrijf Vitens merkt daarbij op dat de belasting op flessenwater juist omlaag gaat.

Vooralsnog is het kabinet niet van plan om voor drinkwater uit de kraan een uitzondering te maken als het gaat om de voorgenomen verhoging van het lage btw-tarief. Dat blijkt uit de begroting die op Prinsjesdag is gepresenteerd. Wel wil de regering de verbruiksbelasting op bronwater laten vervallen. Deze beoogde maatregel komt in het preventieakkoord, waarmee staatssecretaris Paul Blokhuis (Volksgezondheid) de gezondheid van de bevolking wil verbeteren door het consumeren van suikerhoudende frisdrank relatief duurder te maken. Hij hoopt het akkoord in oktober te presenteren.
bron ( :') )https://www.waterforum.ne(...)oging-op-drinkwater/

  zaterdag 22 december 2018 @ 18:02:33 #2
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_183900602
Overheid is de staatsvijand. Al het geld gaat naar de multinationals die het weer naar de rijken sluizen.

Alles wordt onevenredig duur gemaakt. Over twintig jaar is hier geen fuck meer betaalbaar. Hoe ouder ik word, hoe duurder alles exponentieel wordt.
  zaterdag 22 december 2018 @ 18:05:07 #3
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_183900638
Hoezo is dit topicwaardig? Op deze manier kan je voor elk product wel een topic in het leven roepen.

"DROPVETERS WORDEN VANAF 1 JANUARI OOK DUURDER :( !!!!"

Verder kost het verbruik van kraanwater amper iets, dus die BTW-verhoging van 6 naar 9% gaat het verschil echt niet maken.
Huilen dan.
pi_183900647
Jaja we leven in een vrije wereld maar owee als je je belasting niet betaald dat is volgens ons rechtsysteem vele male erger dan een pedo die kinderen stelselmatig misbruikt :')

Dit systeem houdt nog 1 a 2 generatie vol en dan is de bevolking het wel zat. We zijn nu nog te soft. In Frankrijk begint de nieuwe revolutie.
pi_183900653
Daarom gewoon halve liters klappen !!
Ik zwaai naar dieren.
pi_183900661
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 december 2018 18:05 schreef Isdatzo het volgende:
Hoezo is dit topicwaardig? Op deze manier kan je voor elk product wel een topic in het leven roepen.

"DROPVETERS WORDEN VANAF 1 JANUARI OOK DUURDER :( !!!!"

Verder kost het verbruik van kraanwater amper iets, dus die BTW-verhoging van 6 naar 9% gaat het verschil echt niet maken.
Schoon drinkwater is een recht waar je in Nederland altijd toegang toe moet hebben. Niet te vergelijken met snoep.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2018 18:06:42 ]
pi_183900700
De waterrekening is nou wel zo ongeveer het laatste waar ik me druk om maak.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zaterdag 22 december 2018 @ 18:10:27 #8
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_183900720
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2018 18:06 schreef Syd het volgende:

[..]

Schoon drinkwater is een recht waar je in Nederland altijd toegang toe moet hebben. Niet te vergelijken met snoep.
Want nu het (letterlijk!) een paar cent (!) per duizend (!) liter duurder wordt heb je er geen toegang meer toe?
Huilen dan.
pi_183900744
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 december 2018 18:10 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Want nu het (letterlijk!) een paar cent (!) per duizend (!) liter duurder wordt heb je er geen toegang meer toe?
Daar gaat het niet om :') lekker simpel denken. En de overheid lacht je onder tussen vierkant uit met de hoop dat iedereen zo blijft denken.
  zaterdag 22 december 2018 @ 18:13:18 #10
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_183900770
Ik mag anders jaarlijks iets van 300 euro aan belasting aftikken voor dat kut water en nog eens 900 euro voor de rioolrechten etc :')
  zaterdag 22 december 2018 @ 18:14:23 #11
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_183900788
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2018 18:11 schreef Syd het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om :') lekker simpel denken. En de overheid lacht je onder tussen vierkant uit met de hoop dat iedereen zo blijft denken.
Hoezo gaat het daar niet om? Jij begint toch met roepen dat het toegang hebben tot schoon drinkwater een recht is.

Leg me eens uit hoe dat dan verandert wanneer je nog geen euro (eerder een fractie daarvan) per jaar meer kwijt bent aan je water.
Huilen dan.
  zaterdag 22 december 2018 @ 18:16:34 #12
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_183900822
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 december 2018 18:08 schreef nostra het volgende:
De waterrekening is nou wel zo ongeveer het laatste waar ik me druk om maak.
Dat snap ik en de overheid ook :P . Maar langzaam verhoogt de overheid bijna alle belastingen en alles wordt duurder.
Geld is geld, of dat nou opgeteld wordt bij de waterrekening of op een brood. Het gebeurt allemaal heel slinks.
pi_183900867
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 december 2018 18:08 schreef nostra het volgende:
De waterrekening is nou wel zo ongeveer het laatste waar ik me druk om maak.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_183901149
water kost ongeveer 1 euro per m3, oftewel 1000 liter voor de zwakzinnige hier. Dat zijn duizend pakken melk.
Dat wordt dan 1000/1,06*1,09=1,028 euro per m3, oftewel duizend pakken melk. Ik ga niet uitleggen waarom het geen 3% duurder is. Mocht je dat niet weten dan zou ik je schoolgeld terugvragen.

Je verbruikt ongeveer tussen de 130 en 150 liter water per dag per persoon, oftewel 130 en 150 pakken melk per dag per persoon.

In afgerond 7 dagen ben je dus 2,8 cent duurder uit. Per jaar is dat 146 cent, oftewel 1,46 euro per jaar per persoon.

Het recht op schoon water komt dus wel degelijk in gevaar!!
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183901187
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 december 2018 18:08 schreef nostra het volgende:
De waterrekening is nou wel zo ongeveer het laatste nooit waar ik me druk om maak.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183901253
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 18:13 schreef RickoKun het volgende:
Ik mag anders jaarlijks iets van 300 euro aan belasting aftikken voor dat kut water en nog eens 900 euro voor de rioolrechten etc :')
Contextueel lezen is niet je sterkste punt. Ik zou je schoolgeld terugvragen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183901289
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 18:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat is wel onder meer de reden dat wij steeds armer worden qua koopkracht. Dat door ons absoluut niet druk te maken over de symptomen daarvan. Posten dat het "je niet boeit" helpt om het verschijnsel te versterken.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_183901301
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 18:41 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Contextueel lezen is niet je sterkste punt. Ik zou je schoolgeld terugvragen.
Tsjezus wat trek je weer een grote broek aan Sjorsie. Doe je niet slimmer voor dan je bent. Qua scholing zit het bij jou ook niet helemaal goed lijkt het.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_183901368
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 18:43 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat is wel onder meer de reden dat wij steeds armer worden qua koopkracht. Dat door ons absoluut niet druk te maken over de symptomen daarvan. Posten dat het "je niet boeit" helpt om het verschijnsel te versterken.
Precies Bart, de koopkrachtplaatjes zijn allemaal geweldig volgens de heren politici en iedereen tuint er met open ogen in.
pi_183901389
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 18:47 schreef Tem het volgende:

[..]

Precies Bart, de koopkrachtplaatjes zijn allemaal geweldig volgens de heren politici en iedereen tuint er met open ogen in.
dat koopkrachtcijfers niet kloppen staat los van die 1,46 euro per jaar aan belastingverhoging.
Dit komt omdat niemand in die plaatjes past.
Er is niemand die ik ken die ook maar enige waarde hecht aan die plaatjes.
Alleen werkgevers gebruiken dit om de salarisverhogingen in de perken te houden. Aangezien de VVD nu aan de macht is, snap ik ook waarom die plaatjes zo positief zijn.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183901395
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 18:00 schreef BasEnAad het volgende:
Ik geloof dat veel mensen nog niet beseffen hoe hard die BTW-verhoging aan gaat komen.
Dit sowieso. Ik houd mijn hart vast.
Somebody that I used to know
pi_183901407
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 december 2018 18:49 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dit sowieso. Ik houd mijn hart vast.
Die verhoging van het hoge tarief naar 21% was ook echt zo'n nachtmerrie.....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183901416
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 18:48 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

dat koopkrachtcijfers niet kloppen staat los van die 1,46 euro per jaar aan belastingverhoging.
Dit komt omdat niemand in die plaatjes past.
Maar jou boeit het allemaal niet. Iedere kleine verhoging zal niet boeien maar het totaal boeit natuurlijk enorm voor iedereen.
pi_183901423
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 18:50 schreef Tem het volgende:

[..]

Maar jou boeit het allemaal niet. Iedere kleine verhoging zal niet boeien maar het totaal boeit natuurlijk enorm voor iedereen.
dat klopt, maar hier gaat het om het water. Wil je praten over het totale plaatje, dan zal je een nieuw topic moeten openen lijkt mij.
Bij mij is de btw stijging en de energie (alleen stroom) stijging het meeste van alle stijgingen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183901440
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 18:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Die verhoging van het hoge tarief naar 21% was ook echt zo'n nachtmerrie.....
Dat waren nog luxe producten, daar kan je ook wel soms minder mee toe. Maar op eten en alles...
Somebody that I used to know
pi_183901442
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 18:51 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

dat klopt, maar hier gaat het om het water. Wil je praten over het totale plaatje, dan zal je een nieuw topic moeten openen lijkt mij.
Maar dat is nogal een vreemde autistische benadering. Als je alleen de focus legt op individuele verhogingen is niets echt schokkend. Het gaat juist om het totaal.
pi_183901456
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 18:53 schreef Tem het volgende:

[..]

Maar dat is nogal een vreemde autistische benadering. Als je alleen de focus legt op individuele verhogingen is niets echt schokkend. Het gaat juist om het totaal.
De TS heeft een autitische benadering omdat hij alleen over water schrijft?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183901466
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 december 2018 18:53 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dat waren nog luxe producten, daar kan je ook wel soms minder mee toe. Maar op eten en alles...
dat is toch maar een kleine fractie van alle maandelijkse uitgaves van veel mensen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183901480
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 18:54 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

De TS heeft een autitische benadering omdat hij alleen over water schrijft?
Wat begrijp je niet aan het woordje "ook" in de TT? Volgens mij heb je zelf de OP niet helemaal gelezen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 18:00 schreef BasEnAad het volgende:
Het houdt niet op, niet vanzelf. Het kabinet blijft de lasten verzwaren. Lonen blijven vrijwel gelijk, alles wordt duurder, maar het kabinet doet daar nog een schepje bovenop door keer op keer belastingen te verhogen. Er gaat echt een heel grote groep lagere middenklasse ontstaan die structureel rekeningen niet meer kan betalen. De samenleving verandert in rap tempo in een BV Nederland, waarbij mensen slechts een resource zijn. Werken, belasting betalen en verder je mond houden.
pi_183901517
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 18:56 schreef Tem het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan het woordje "ook" in de TT? Volgens mij heb je zelf de OP niet helemaal gelezen.

[..]

Ik lees toch echt dat TS voornamelijk het over de btw verhoging heeft van het water.
Ik zou je schoolgeld maar terugvragen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183901530
Dan moet Chelsea hem volgende maand maar verkopen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_183901549
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 18:55 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

dat is toch maar een kleine fractie van alle maandelijkse uitgaves van veel mensen.
Nou, juist bij de lage inkomens is het dus wel een groot deel van de uitgaven. Dan is er weinig ruimte voor luxe dingetjes zoals etentjes, kleding, auto's en weet ik veel wat.
Somebody that I used to know
pi_183901556
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 18:58 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik lees toch echt dat TS voornamelijk het over de btw verhoging heeft van het water.
Ik zou je schoolgeld maar terugvragen.
Dan lees je niet goed. En heb je naast het terugvragen van je schoolgeld al een vergunning aangevraagd om op straat te schijten?
  zaterdag 22 december 2018 @ 19:03:15 #34
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_183901608
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 19:00 schreef Tem het volgende:

[..]

Dan lees je niet goed. En heb je naast het terugvragen van je schoolgeld al een vergunning aangevraagd om op straat te schijten?
Ga je nou met droge ogen beweren dat TS niet de nadruk voor 99% op water legt?
Huilen dan.
pi_183901621
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 december 2018 19:03 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ga je nou met droge ogen beweren dat TS niet de nadruk voor 99% op water legt?
Ah, de kk man.
pi_183901630
Ook zo'n simpele lul.
pi_183901633
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 18:05 schreef Syd het volgende:
Jaja we leven in een vrije wereld maar owee als je je belasting niet betaald dat is volgens ons rechtsysteem vele male erger dan een pedo die kinderen stelselmatig misbruikt :')
Op welke leugen is die wijsheid gebaseerd? :X
  zaterdag 22 december 2018 @ 19:05:53 #38
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_183901660
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 19:03 schreef Tem het volgende:

[..]

Ah, de kk man.
Wat?
Huilen dan.
pi_183901684
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 december 2018 19:05 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Wat?
Neem nog een lijntje of een jointje. :)
pi_183901692
waterprijs is afgelopen paar jaar met 40% gedaald en kost nu zo'n 0,001 euro per liter
het is wat
pi_183901750
Wel typisch dat in tijden van plasticverboden al die achterlijke flesjes water goedkoper gaan worden :'). Deze belastingverhoging op drinkwater valt in het niets bij al die andere dingen die het groene licht hebben gekregen. Wat mij eigenlijk nog wel het meest verbaasd is dat de overheid de tijd en moeite nam om een bijna gratis product alsnog 30% te belasten. Dat hele belasting circus vergeten en 0,1% erbij op de benzine heffing ofzo en we zijn er ook en goedkoper.
  zaterdag 22 december 2018 @ 19:10:14 #42
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_183901756
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 19:04 schreef Tem het volgende:
Ook zo'n simpele lul.
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 december 2018 19:07 schreef Tem het volgende:

[..]

Neem nog een lijntje of een jointje. :)
Een inhoudelijke dialoog voeren is aan jou niet besteed blijkbaar. Je laat je zo heel erg kennen, gaat het wel goed met je?
Huilen dan.
pi_183902129
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 december 2018 19:10 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

[..]

Een inhoudelijke dialoog voeren is aan jou niet besteed blijkbaar. Je laat je zo heel erg kennen, gaat het wel goed met je?
quote:
2s.gif Op donderdag 14 januari 2016 18:12 schreef Isdatzo het volgende:
ja dank je, jij bent gewoon kk
Maar goed, als je het woordje "ook" en de context van een OP waarin dit soort zaken worden gesteld.

quote:
Het kabinet blijft de lasten verzwaren. Lonen blijven vrijwel gelijk, alles wordt duurder,
En daarnaast nog eens wordt toegelicht door TS.
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 18:16 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Dat snap ik en de overheid ook :P . Maar langzaam verhoogt de overheid bijna alle belastingen en alles wordt duurder.
Geld is geld, of dat nou opgeteld wordt bij de waterrekening of op een brood. Het gebeurt allemaal heel slinks.
Blijft verdedigen dat het ALLEEN maar zou gaan over drinkwater is het natuurlijk een treurige discussie. Wanneer je daarnaast aankaart dat je het moet zien als totaalplaatje en autistisch wordt verwezen naar een totaalplaatjetopic heb je helemaal een afslag gemist.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2018 19:25:00 ]
pi_183902156
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 18:55 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

dat is toch maar een kleine fractie van alle maandelijkse uitgaves van veel mensen.
De écht lage inkomens, minima enzo, besteden anders vrijwel alles aan eerste levensbehoeften waarbij het meeste onder het lage BTW tarief valt.

Ondernemers hebben overigens al aangekondigd de BTW verhoging te gebruiken om hun eigen prijzen mee te verhogen en om af te ronden (naar boven uiteraard). Dus de prijzen zullen meer omhoog gaan dan die 3% BTW verhoging.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 22 december 2018 @ 19:25:17 #45
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183902159
Al die pillen moeten er wel ergens weer uit gewassen worden he?
  zaterdag 22 december 2018 @ 20:09:32 #46
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_183903341
Nederlanders zijn blijkbaar voor een groot deel zo geconditioneerd dat er bij een belastingverhoging niet wordt afgevraagd 'waarom?', maar dat velen gelijk roepen dat het maar een klein beetje extra is.
Als het maar een klein beetje is, waarom kan de belasting dan niet eens een beetje lager?

Het is elke keer een beetje, maar ondertussen is de accijns op benzine sinds de jaren '90 van 46 cent naar 76 cent gegaan. De BTW van 6%/17,5% naar 9%/21%. Water bestaat nu dus voor 30% uit belasting, vroeger voor maar 7%.
Energiebelasting stijgt enorm de afgelopen jaren, de grap daarbij is ook nog eens dat grootverbruikers relatief maar een fractie betalen van wat huishoudens af moeten tikken.

We betalen steeds meer en we krijgen er steeds minder voor terug. Zie ook de zogenaamde participatiemaatschappij; iedereen moet het zelf maar uitzoeken, niet het handje ophouden bij de overheid. Maar waarom heeft de overheid dan wel steeds meer geld nodig? Ze halen hun handen immers steeds meer af van de verzorgingsstaat. Dus wel veel geld vragen aan de burger, maar niet de verantwoordelijkheid willen dragen. Zo werkt het dus niet.
pi_183903497
Het vreemdste vind ik nog dat de btw-verhoging op radio en tv totaal genegeerd wordt. Rutte zat bij Pauw en het ging er weer niet over.
pi_183904156
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 18:05 schreef Syd het volgende:
Jaja we leven in een vrije wereld maar owee als je je belasting niet betaald dat is volgens ons rechtsysteem vele male erger dan een pedo die kinderen stelselmatig misbruikt :')
Klopt, je leeft in een vrije wereld. En als jij een minimum aan belasting wil betalen moet je in alle vrijheid maar een land opzoeken waar men bijna geen belasting hoeft af te dragen. Die vrijheid heb je. Neem je de belabberde staat van de infrastructuur en overheidsdiensten op alle fronten er maar gewoon bij en kijk je ondertussen toe hoe je eveneens vrije buurman die door z'n vrijheid nauwelijks opleiding heeft genoten vrij in de asbestplaten staat te zagen.
  zaterdag 22 december 2018 @ 20:41:26 #49
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_183904187
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 december 2018 19:24 schreef Tem het volgende:

[..]

[..]

Maar goed, als je het woordje "ook" en de context van een OP waarin dit soort zaken worden gesteld.

[..]

En daarnaast nog eens wordt toegelicht door TS.

[..]

Blijft verdedigen dat het ALLEEN maar zou gaan over drinkwater is het natuurlijk een treurige discussie. Wanneer je daarnaast aankaart dat je het moet zien als totaalplaatje en autistisch wordt verwezen naar een totaalplaatjetopic heb je helemaal een afslag gemist.
Waar doe ik dat? Misschien is een afslag naar een opticien voor jou geen slecht idee.

Verder: ik weet niet of je het doorhebt, maar we zitten hier in NWS. Die hele BTW-verhoging is al lang en breed besproken. Dat die ook geldt voor het drinkwater, je dropveters en je magnetronmaaltijden is vanzelfsprekend en weinig nieuwswaardig.

Wanneer het TS gaat om het aankaarten lastenverzwaring in het algemeen dan heeft hij wel een bijzonder ongelukkige TT en OP gefabriceerd.
Huilen dan.
  zaterdag 22 december 2018 @ 21:28:25 #50
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_183905448
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 20:09 schreef BasEnAad het volgende:
Als het maar een klein beetje is, waarom kan de belasting dan niet eens een beetje lager?


De minder bedeelde landen willen ons geld. Bovendien moeten wij het braafste jongetje van de klas zijn, dus de staatsschuld moet omlaag. Werken zul je! ~O>
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_183905905
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 18:02 schreef RickoKun het volgende:
Overheid is de staatsvijand. Al het geld gaat naar de multinationals die het weer naar de rijken sluizen.

Alles wordt onevenredig duur gemaakt. Over twintig jaar is hier geen fuck meer betaalbaar. Hoe ouder ik word, hoe duurder alles exponentieel wordt.
Hier gaat het wel steeds meer op lijken idd.

Tijd voor een andere overheid.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_183908073
quote:
Belasting op leidingwater (bol)

U betaalt 2 soorten belastingen over uw drinkwater: btw en belasting op leidingwater (bol). Bol is een milieubelasting. Daarmee wil de overheid bereiken dat u zuiniger omgaat met drinkwater.

U betaalt bol als u drinkwater verbruikt van Waternet. Hoeveel bol u betaalt, hangt af van uw situatie en hoeveel drinkwater u verbruikt.


Woning met watermeter

De hoogte van uw bol hangt af van het aantal kubieke meters (m3) drinkwater dat we aan u leveren. Per 1 januari 2019 zijn de kosten ¤ 0,343 per m3. En daar komt nog 9% btw bij. Deze bedragen staan op uw drinkwaterrekening.

De meeste huishoudens hebben 1 aansluiting en verbruiken jaarlijks niet meer dan 300 m3. Verbruikt u méér dan 300 m3 water? Dan hoeft u geen bol te betalen over het verbruik boven de 300 m3.
https://www.waternet.nl/s(...)ing-op-leidingwater/
Een belasting om zuiniger met water om te gaan, maar als je héél véél gebruikt valt die weg??
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zaterdag 22 december 2018 @ 23:25:12 #53
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_183908892
quote:
11s.gif Op zaterdag 22 december 2018 22:53 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

https://www.waternet.nl/s(...)ing-op-leidingwater/
Een belasting om zuiniger met water om te gaan, maar als je héél véél gebruikt valt die weg??
Ja, vreemd hè. Weer een voorbeeld waarbij grootverbruikers worden ontzien 8)7 .

't Is werkelijk niet uit te leggen.
Huilen dan.
  zaterdag 22 december 2018 @ 23:30:06 #54
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_183909000
quote:
11s.gif Op zaterdag 22 december 2018 22:53 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

https://www.waternet.nl/s(...)ing-op-leidingwater/
Een belasting om zuiniger met water om te gaan, maar als je héél véél gebruikt valt die weg??
Ja en zo gaat het met energiebelasting ook!
Hoe meer je gebruikt, hoe minder belasting je betaalt.
Het geld moet ergens vandaan komen he? De praktijk in Nederland is dat huishoudens buitenproportioneel veel betalen voor hun marginale gebruik van voorzieningen. En dat niet alleen, het wordt alleen maar meer. Daarom zijn meerdere organisaties ook uit het overleg gestapt. De grootverbruikers, de vervuilers, worden ontzien.
  zaterdag 22 december 2018 @ 23:36:11 #55
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_183909161
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 23:30 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ja en zo gaat het met energiebelasting ook!
Hoe meer je gebruikt, hoe minder belasting je betaalt.
Het geld moet ergens vandaan komen he? De praktijk in Nederland is dat huishoudens buitenproportioneel veel betalen voor hun marginale gebruik van voorzieningen. En dat niet alleen, het wordt alleen maar meer. Daarom zijn meerdere organisaties ook uit het overleg gestapt. De grootverbruikers, de vervuilers, worden ontzien.
Hier mogen we vooral de VVD en in mindere mate het CDA voor bedanken.
Huilen dan.
  zaterdag 22 december 2018 @ 23:47:21 #56
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_183909501
quote:
17s.gif Op zaterdag 22 december 2018 23:36 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Hier mogen we vooral de VVD en in mindere mate het CDA voor bedanken.
O ja zeer zeker. Ik wilde het niet zeggen om niet steeds in herhaling te vallen.
Maar dat is wel wat er aan de hand is. Er is in Nederland idioot veel geld, echt achterlijk veel geld, bizar veel gewoon. Toch is het elke keer de middenklasse die krom moet liggen voor de ideeën van het kabinet. Dat kun je wel een keertje doen, maar dat kun je niet 40 jaar volhouden. Op een gegeven moment is het geld op. Werken loont niet meer. Daar zijn we nu aanbeland. Het kabinet probeert elke keer opnieuw geld op te halen bij mensen die relatief niet veel hebben. Er moet een halt toegeroepen worden aan de geldstroom van arm naar rijk. Van arbeid naar kapitaal. Van jong naar oud.
pi_183912669
Allemaal stoer rechts lullen en stemmen en dan gaan huilen als er rechts beleid gemaakt wordt.
Ik gun het jullie, ga maar op de blaren zitten.
Radio Espantoso
pi_183975651
Btw op boodschappen van 6% naar 9%

Het kabinet verhoogt het lage btw-tarief van 6% naar 9%. Dit gaat in op 1 januari 2019.
Per ¤ 100 aan boodschappen ¤ 2,83 erbij

De btw-verhoging betekent dat op iedere ¤ 100 die mensen aan boodschappen uitgeven er ¤ 2,83 aan btw bijkomt. Deze verhoging geldt voor alle producten en diensten waar het verlaagde btw-tarief voor geldt.

Dus naast de boodschappen uit de supermarkt, geldt het ook voor bijvoorbeeld:

water;
boeken;
bloemen;
de kapper;
bezoek aan musea en attracties.
https://www.rijksoverheid(...)ging-lage-btw-tarief

Wel een héél kort bericht van onze overheid.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')