abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_183903564
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 20:13 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nieuwe ook niet als ze een EU typegoedkeuring hebben... Maar ja, dan zal Nederland zijn reet wel afvegen met EU regelgeving... :')

[..]

Iemand van de RAI vereniging zal het beter weten :`)

Ik mag ondanks typegoedkeuring ook niet met een oude diesel de stad in.
“We build too many walls and not enough bridges” - Donald Trump
pi_183903594
Het gros van de auto's zal de komende tijd elektrisch gaan rijden. Over tien jaar zijn er al veel elektrische auto's op de tweedehands markt.

Het enige wat fout is gegaan is dat de elektrische auto's nu BPM vrij komen, dat zou bewaard moeten worden en als de auto binnen 15 jaar geëxporteerd wordt alsnog betaald moeten worden. Dan zouden alle priussen hier nog gereden hebben. De meeste auto's worden nieuw gekocht als leaseauto, en dan kun je snel de markt veranderen als die na 4 jaar op de tweedehands markt komen.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_183903643
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2018 20:18 schreef Arnold_fan het volgende:
Het gros van de auto's zal de komende tijd elektrisch gaan rijden. Over tien jaar zijn er al veel elektrische auto's op de tweedehands markt.

Het enige wat fout is gegaan is dat de elektrische auto's nu BPM vrij komen, dat zou bewaard moeten worden en als de auto binnen 15 jaar geëxporteerd wordt alsnog betaald moeten worden. Dan zouden alle priussen hier nog gereden hebben. De meeste auto's worden nieuw gekocht als leaseauto, en dan kun je snel de markt veranderen als die na 4 jaar op de tweedehands markt komen.
Bewaard? En door wie? En na hoeveelste eigenaar?
“We build too many walls and not enough bridges” - Donald Trump
pi_183904165
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2018 20:20 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Bewaard? En door wie? En na hoeveelste eigenaar?
Als claim op de auto, en pas te betalen als de auto binnen 15 jaar wordt geëxporteerd. Ongeacht het aantal eigenaren.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_183904177
Zat er toch al lang aan te komen.

Minder co2 betekent dat je moet inkrimpen of de beurs pakken, kan natuurlijk niet qua economie, want die vrachtwagens, containerschepen en fabrieken moeten gewoon blijven doortuffen.

Dus ga maar fietsen, koop maar een nieuwe auto of betaal je lam aan brandstof. Pech gehad.
pi_183904217
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2018 20:40 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Als claim op de auto, en pas te betalen als de auto binnen 15 jaar wordt geëxporteerd. Ongeacht het aantal eigenaren.
Door wie dan? En hoe hoog is die BPM bij een auto van 15 jaar nog?

Dealtje sluiten met sloper dat hij total loss is, exporteren, doei :P
“We build too many walls and not enough bridges” - Donald Trump
pi_183905206
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2018 20:43 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Door wie dan? En hoe hoog is die BPM bij een auto van 15 jaar nog?

Dealtje sluiten met sloper dat hij total loss is, exporteren, doei :P
De BPM is uitgesteld, dus bij export betaal je het volledige bedrag zoals bij nieuw zou zijn betaald. Erg ongunstig om hem dan te exporteren, en dus blijven ze hier rondrijden.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_183906013
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 18:15 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Goede post. En het is wel duidelijk dat je hiermee precies die hele gevoelige snaar der automobilist raakt en die een beetje prikkelt en behoorlijk irriteert :).Gezien de reacties is het "spot on". :)
Hoezo?
Wanneer heeft een trein voor het laatst op tijd gereden dan?
'Je gaat het pas zien als je het begrijpt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_183906064
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2018 20:18 schreef Arnold_fan het volgende:
Het gros van de auto's zal de komende tijd elektrisch gaan rijden. Over tien jaar zijn er al veel elektrische auto's op de tweedehands markt.

Het enige wat fout is gegaan is dat de elektrische auto's nu BPM vrij komen, dat zou bewaard moeten worden en als de auto binnen 15 jaar geëxporteerd wordt alsnog betaald moeten worden. Dan zouden alle priussen hier nog gereden hebben. De meeste auto's worden nieuw gekocht als leaseauto, en dan kun je snel de markt veranderen als die na 4 jaar op de tweedehands markt komen.
Nee.

Was daar niet laatst nieuws over dat die dingen juist weer werden geëxporteerd?
'Je gaat het pas zien als je het begrijpt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_183906439
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2018 21:20 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

De BPM is uitgesteld, dus bij export betaal je het volledige bedrag zoals bij nieuw zou zijn betaald. Erg ongunstig om hem dan te exporteren, en dus blijven ze hier rondrijden.
Waarom zou je volledige BPM rekenen na 10 of 15 jaar, dat schiet z'n doel voorbij.
Prima dat ze in Marokko of Turkije dan ook een oude diesel vervangen door een Prius, weg met dat ding.

En geloof me, zo'n systeem is makkelijk te omzeilen, ik kan zo wel wat trucjes bedenken om er onderuit te komen en ik ben nu niet bijster creatief.
“We build too many walls and not enough bridges” - Donald Trump
pi_183906736
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2018 21:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nee.

Was daar niet laatst nieuws over dat die dingen juist weer werden geëxporteerd?
Daarom moet je dat ontmoedigen. Alleen korting als ze ook hier blijven, voor alleen de leasetijd is het onzinnig om geen BPM te berekenen.

Sowieso gaan mensen meer elektrisch rijden, ik heb een paar keer elektrisch gereden, mijn volgende auto is ook geen benzineauto meer.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_183906899
Ik ben sowieso voor het geheel afschaffen van BPM.

Het maakt nieuwe auto's te duur, als je je wagenpark jong en relatief schoon wil houden moet je juist nieuwe auto's niet extra belasten.
“We build too many walls and not enough bridges” - Donald Trump
  zondag 23 december 2018 @ 08:15:50 #138
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183913085
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 10:46 schreef MaGNeT het volgende:

Ik zet zeer grote vraagtekens bij de haalbaarheid. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 23 december 2018 @ 08:18:31 #139
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183913102
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2018 22:14 schreef Arnold_fan het volgende:

Sowieso gaan mensen meer elektrisch rijden, ik heb een paar keer elektrisch gereden, mijn volgende auto is ook geen benzineauto meer.
Natuurlijk gaat het gebeuren, maar ik ga nu echt geen 30kplus euro betalen voor zo'n ultra-lelijk hok als een Nissan Leaf of een BMW i3. Zodra ze normale auto's op accu's brengen (en ze 30% goedkoper zijn geworden), ga ik er over nadenken.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183913159
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2018 20:18 schreef Arnold_fan het volgende:
Het gros van de auto's zal de komende tijd elektrisch gaan rijden. Over tien jaar zijn er al veel elektrische auto's op de tweedehands markt.

Het enige wat fout is gegaan is dat de elektrische auto's nu BPM vrij komen, dat zou bewaard moeten worden en als de auto binnen 15 jaar geëxporteerd wordt alsnog betaald moeten worden. Dan zouden alle priussen hier nog gereden hebben. De meeste auto's worden nieuw gekocht als leaseauto, en dan kun je snel de markt veranderen als die na 4 jaar op de tweedehands markt komen.
Dat is toch helemaal niet gunstig voor de economie? Auto-export is ook handel, die auto’s moeten juist goedkoop zijn, anders blijven we ermee zitten en stagneert hier de verkoop van nieuwe. Je kan betaalde BPM zelfs terugvragen als je exporteert uit de EU.
.
pi_183913222
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 13:23 schreef Oud_student het volgende:
Je gelooft het niet:
Een verbod op de verkoop van benzine- en dieselauto’s kan helemaal niet. Dat onderdeel van de klimaatakkoord druist in tegen Europese regels :)
Is de EU (lees Duitsland) toch nog ergens goed voor :W
Wil Nederland weer het beste jongetje van de klas worden, Pats, klets een oorvijg van de bovenmeester (Duitsland)
Wat een klucht

Bron Telegraaf

’Verbod op benzine- en dieselauto kan niet binnen EU’
Door LEON BRANDSEMA

Updated 32 min geleden
43 min geleden in BINNENLAND

AMSTERDAM - Een verbod op de verkoop van benzine- en dieselauto’s kan helemaal niet. Dat onderdeel van de klimaatakkoord druist in tegen Europese regels, zegt Steven van Eijck, voorzitter van de RAI Vereniging.

Van Eijck, die zelf in het voortraject aan de ’mobiliteitstafel’ meedacht over de klimaatplannen, reageert in gesprek met De Telegraaf op het omvangrijke akkoord dat gisteren werd gepresenteerd. Steen des aanstoots voor hem is het plan om vanaf 2030 de verkoop van benzine- en dieselauto’s te verbieden.

BEKIJK OOK:

Miljoenen automobilisten gaan komende jaren de pijn voelen
„Hoe kunnen ze het verzinnen?”, spreekt Van Eijck zijn verbazing uit. „Een auto krijgt een typegoedkeuring, bijvoorbeeld in Spanje, en dan mag die in alle Europese Unie-landen verkocht worden. Het kan wetstechnisch helemaal niet om de verkoop in Nederland te verbieden, we hebben een Europese interne markt.”

Afspraken maken
Volgens de RAI-voorzitter is het kabinet van plan om dit kort te sluiten met de andere Europese landen, maar Van Eijck ziet die niet meewerken. „Je moet dit gesprek maar eens aangaan met landen waar grote autofabrikanten zitten als Duitsland, Frankrijk en Italië... Doe niet alsof je dit kan bepalen. Ik vind het uitermate curieus dat een serieus kabinet dit overweegt.”

Steven van Eijck, voorzitter van de RAI Vereniging: „Ik vind het uitermate curieus dat een serieus kabinet dit overweegt.”
Steven van Eijck, voorzitter van de RAI Vereniging: „Ik vind het uitermate curieus dat een serieus kabinet dit overweegt.”Ⓒ ANP
Bpm
Van Eijck kan zich ook niet vinden in de bpm-verhoging die in de uiteindelijke plannen is opgenomen. „De bpm (aanschafbelasting op nieuwe auto’s, red.) wordt nog even verhoogd, terwijl die op termijn afgeschaft gaat worden. Dat is een uitermate dom plan. Niemand snapt dit, het is niet uit te leggen.”

Het heeft volgens Van Eijck ook een averechts effect. „Hierdoor ga je krijgen dat die parallelle import van auto’s uit het buitenland toe gaat nemen en die is al heel groot. Zo komen er meer auto’s die minder schoon zijn ons land in.”
Goh, de voorzitter van de vereniging van Garagebedrijven wakkert nog even de weerstand aan tegen een plan wat zijn sector aanstuurt op vernieuwing en hervormingen.

Meneer mag mij toch even uitleggen waarom het verbod niet zou kunnen worden ingevoerd over een aantal jaren. Dat het binnen de huidige regelgeving niet kan zolang andere EU-landen weigeren mee te doen kan ik nog volgen. Maar ook in ons omringende landen gaan al een paar jaar stemmen op om zeker diesel maar ook benzine op termijn uit te faseren. En dat lijkt me dan ook een héél realistische mogelijkheid. Er zal alleen onderling een afstemming moeten komen voor de termijn waarop dit gebeurt.

Als ze in Zweden en Denemarken roepen "2025", in Nederland en Duitsland "2030" en in Frankrijk "2040" zal het vast pakweg 2045 worden voordat het echt geregeld is. Dat neemt echter niet weg dat middels milieuzones, belastingen en stimuleringsmaatregelen de individuele landen het gebruik van brandstofautos al voor die tijd enorm kunnen beperken.

Maar roepen "kan niet, want EU" is nogal naïef.
  zondag 23 december 2018 @ 08:39:48 #142
453049 BoneThugss
often copied, never duplicated
pi_183913259
Als het zover is koop ik wel een mooie elektrische.

Tot die tijd gwn dikke brandstofmotor.
Fan van Kim-Holland
pi_183913433
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 08:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Natuurlijk gaat het gebeuren, maar ik ga nu echt geen 30kplus euro betalen voor zo'n ultra-lelijk hok als een Nissan Leaf of een BMW i3. Zodra ze normale auto's op accu's brengen (en ze 30% goedkoper zijn geworden), ga ik er over nadenken.
Komt vanzelf. Nieuwe ontwikkelingen zijn doorgaans in het begin relatief duur.

De eerste computer met een pentium processor kostten een modaal maandsalaris. Nu heb je voor een maandsalaris zeker 3 fatsoenlijke PC's met fatsoenlijke prestaties van huidig niveau in je bezit.

Een LED lamp ter vervanging van een ouderwets 60W peertje kostte 10 jaar terug een klein vermogen (25-30 euro) en nu heb je voor nog geen vijfde van die prijs een dergelijk LED peertje van Philips.

De eerste jaren na het ontstaan van een nieuwe ontwikkeling gaan de prijsdalingen vaak relatief snel. Vanwege schaalvergroting, maar ook door toenemende concurrentie en doordat R&D kosten in het begin het hoogst zijn.

Wacht 10 jaar, en elektrische auto's zullen niet alleen aan aanbod maar ook in prijs véél aantrekkelijker zijn geworden.
  zondag 23 december 2018 @ 09:11:18 #144
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183913511
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2018 09:01 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]


Wacht 10 jaar, en elektrische auto's zullen niet alleen aan aanbod maar ook in prijs véél aantrekkelijker zijn geworden.
Electrische auto’s zoals die van BMW zijn vooral zo prijzig om 2 redenen
1. De accu’s
2. Mensen zijn bereid het ervoor te betalen

Electrische auto’s zijn eenvoudiger te produceren dan benzine of dieselauto’s
Wat fabrikanten nog moeten leren is imho ze compleet voor electrisch te ontwerpen i.p.v. een elektromotor en accu’s in een brandstof ontwerp te wrikken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183913632
Wat ik nog wel een uitdaging vind, lange vakantieritten.

Met een verbruik van 20kwh/100km is een stint van 2 uurtjes (250km) toch alweer een lege accu en sta je met zelfs met 100kw snelladen nog minstens 30 minuten bij te tanken.

Misschien wordt straks 100kwh accu en 200KW snelladen wel normaal. Maar zie je al zo’n tankstation aan de A3 of Route de Soleil met een hele stroom auto’s die allemaal 200KW willen snelladen? Kunnen ze een kleine kernreactor ernaast plaatsen.

Of een Outletcenter op Black Friday..
.
pi_183914346
Dus tegen 2030 kan niemand meer auto rijden. Je financiert nu dit belachelijke idee door extra accijnzen en straks rekening rijden. Je krijgt niks meer terug voor je benzine auto en moet een elektrische kopen waar je geen geld voor hebt. Walgelijk idee. En waar gaan alle benzine auto’s heen? Naar landen die niet meedoen. Dus CO2 reductie nihil.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_183914398
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 10:18 schreef Bloemkool het volgende:
Dus tegen 2030 kan niemand meer auto rijden. Je financiert nu dit belachelijke idee door extra accijnzen en straks rekening rijden. Je krijgt niks meer terug voor je benzine auto en moet een elektrische kopen waar je geen geld voor hebt. Walgelijk idee. En waar gaan alle benzine auto’s heen? Naar landen die niet meedoen. Dus CO2 reductie nihil.
Ook na 2030 mag je gewoon benzine blijven rijden. Maar daar gaat dan wel een prijskaartje aan vast hangen. En er zal wel weer iets bedacht worden dat je niet in de binnenstad mag komen. Dat zie je nu al met diesel.
  zondag 23 december 2018 @ 10:27:42 #148
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183914463
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2018 10:22 schreef Cherni het volgende:

En er zal wel weer iets bedacht worden dat je niet in de binnenstad mag komen.
Niet zolang Mark nog in zijn Saab 9-3 rijdt. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 23 december 2018 @ 10:28:31 #149
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183914475
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2018 10:22 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ook na 2030 mag je gewoon benzine blijven rijden. Maar daar gaat dan wel een prijskaartje aan vast hangen. En er zal wel weer iets bedacht worden dat je niet in de binnenstad mag komen. Dat zie je nu al met diesel.
Het is maar de vraag of we 2030 gaan halen, zoals de samenleving nu is

tegenwoordig kan de hele wereld in een decennium totaal veranderen, veranderingen gaan steeds sneller
The inherent vice of capitalism is the unequal sharing of blessings; the inherent virtue of socialism is the equal sharing of miseries.
pi_183914523
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 10:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Niet zolang Mark nog in zijn Saab 9-3 rijdt. :)
Nou ja die heb ik ook. Een Saab 9-3. Maar dan op benzine en geen turbo uitvoering. Gekocht voor 1500 euro en daar rij ik nu al 3 jaar zonder problemen mee van Maastricht naar Eindhoven. En als ze mijn Volvo 480 niet aan gort hadden gereden had ik die nog gehad. Zodra ik met pensioen ga kan ook die Saab de deur uit. Auto's leuk maar voor mij puur een noodzaak ivm werk. Privé doe ik bijna alles te voet of met het ov.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cherni op 23-12-2018 11:01:37 ]
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')