abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  zaterdag 22 december 2018 @ 12:13:57 #76
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_183893957
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 12:10 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

Ik doel meer op het feit dat we binnen 7 jaar allemaal elektrisch kunnen rijden. Het grootste deel van NL kan dat helemaal niet betalen.
Als je vasthoudt aan het idee dat iedereen een eigen auto voor de deur moet hebben staan ga je inderdaad nergens komen. Daarom zeg ik ook "Als we willen".

Maar we willen niet, want we zijn van mening dat we alleen gelukkig zijn als er een auto voor de deur staat.
So we just called him Fred
pi_183893974
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 december 2018 12:13 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Als je vasthoudt aan het idee dat iedereen een eigen auto voor de deur moet hebben staan ga je inderdaad nergens komen. Daarom zeg ik ook "Als we willen".

Maar we willen niet, want we zijn van mening dat we alleen gelukkig zijn als er een auto voor de deur staat.
Op die manier. Ja, als we willen kunnen morgen alle electriciteitscentrales ook wel sluiten.
Feyenoord kampioen 2018-2019
pi_183894147
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 12:14 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

Op die manier. Ja, als we willen kunnen morgen alle electriciteitscentrales ook wel sluiten.
Toch denk ik dat het er gaat komen, binnen afzienbare tijd. Als accu's steeds beter en goedkoper worden, als de automatische piloot bewezen minder tot veel minder ongelukken oplevert, dan denk ik dat we richting het moment gaan dat we zelf niet meer rijden. En dan is het de vraag of je nog per se een auto in bezit moet hebben. Je zou dan in principe met een veel kleiner wagenpark net zoveel mensen kunnen bedienen, met minder auto's die veel meer rijden dan nu het geval is door ze gewoon per rit te verhuren.
pi_183894358
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 12:26 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Toch denk ik dat het er gaat komen, binnen afzienbare tijd. Als accu's steeds beter en goedkoper worden, als de automatische piloot bewezen minder tot veel minder ongelukken oplevert, dan denk ik dat we richting het moment gaan dat we zelf niet meer rijden. En dan is het de vraag of je nog per se een auto in bezit moet hebben. Je zou dan in principe met een veel kleiner wagenpark net zoveel mensen kunnen bedienen, met minder auto's die veel meer rijden dan nu het geval is door ze gewoon per rit te verhuren.
Als je niet zelf wilt rijden dan kan je de bus of de trein pakken.
pi_183894515
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 december 2018 12:13 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Als je vasthoudt aan het idee dat iedereen een eigen auto voor de deur moet hebben staan ga je inderdaad nergens komen. Daarom zeg ik ook "Als we willen".

Maar we willen niet, want we zijn van mening dat we alleen gelukkig zijn als er een auto voor de deur staat.
Maar daar zit een probleem als je gaat werken met boetes en 'mag niet's'. De eerste die de auto zullen moeten laten staan zijn de minder vermogenden. Dan rijdt straks alleen nog boven modaal auto. Daarmee dreigt de auto een luxeproduct te worden wat direct invloed zal hebben het draagvlak van allerlei milieumaatregelen. Zonder draagvlak gaat het mis.
pi_183894912
Je gelooft het niet:
Een verbod op de verkoop van benzine- en dieselauto’s kan helemaal niet. Dat onderdeel van de klimaatakkoord druist in tegen Europese regels :)
Is de EU (lees Duitsland) toch nog ergens goed voor :W
Wil Nederland weer het beste jongetje van de klas worden, Pats, klets een oorvijg van de bovenmeester (Duitsland)
Wat een klucht

Bron Telegraaf

’Verbod op benzine- en dieselauto kan niet binnen EU’
Door LEON BRANDSEMA

Updated 32 min geleden
43 min geleden in BINNENLAND

AMSTERDAM - Een verbod op de verkoop van benzine- en dieselauto’s kan helemaal niet. Dat onderdeel van de klimaatakkoord druist in tegen Europese regels, zegt Steven van Eijck, voorzitter van de RAI Vereniging.

Van Eijck, die zelf in het voortraject aan de ’mobiliteitstafel’ meedacht over de klimaatplannen, reageert in gesprek met De Telegraaf op het omvangrijke akkoord dat gisteren werd gepresenteerd. Steen des aanstoots voor hem is het plan om vanaf 2030 de verkoop van benzine- en dieselauto’s te verbieden.

BEKIJK OOK:

Miljoenen automobilisten gaan komende jaren de pijn voelen
„Hoe kunnen ze het verzinnen?”, spreekt Van Eijck zijn verbazing uit. „Een auto krijgt een typegoedkeuring, bijvoorbeeld in Spanje, en dan mag die in alle Europese Unie-landen verkocht worden. Het kan wetstechnisch helemaal niet om de verkoop in Nederland te verbieden, we hebben een Europese interne markt.”

Afspraken maken
Volgens de RAI-voorzitter is het kabinet van plan om dit kort te sluiten met de andere Europese landen, maar Van Eijck ziet die niet meewerken. „Je moet dit gesprek maar eens aangaan met landen waar grote autofabrikanten zitten als Duitsland, Frankrijk en ItaliŰ... Doe niet alsof je dit kan bepalen. Ik vind het uitermate curieus dat een serieus kabinet dit overweegt.”

Steven van Eijck, voorzitter van de RAI Vereniging: „Ik vind het uitermate curieus dat een serieus kabinet dit overweegt.”
Steven van Eijck, voorzitter van de RAI Vereniging: „Ik vind het uitermate curieus dat een serieus kabinet dit overweegt.”Ⓒ ANP
Bpm
Van Eijck kan zich ook niet vinden in de bpm-verhoging die in de uiteindelijke plannen is opgenomen. „De bpm (aanschafbelasting op nieuwe auto’s, red.) wordt nog even verhoogd, terwijl die op termijn afgeschaft gaat worden. Dat is een uitermate dom plan. Niemand snapt dit, het is niet uit te leggen.”

Het heeft volgens Van Eijck ook een averechts effect. „Hierdoor ga je krijgen dat die parallelle import van auto’s uit het buitenland toe gaat nemen en die is al heel groot. Zo komen er meer auto’s die minder schoon zijn ons land in.”
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_183895263
registreer om deze reclame te verbergen
Gaan we ook rekening rijden als het merendeel al electrisch is?

Of is de gedachte dan meer alleen op het fileprobleem want vervuiling (stationair draaide auto's) is er dan niet....

Gaat de gedachte dan nog wel op: Wie meer rijdt betaalt ook meer.....
pi_183895291
Dat gaat echt niet gebeuren _O-
Ik was hier...
pi_183895311
Ik heb zojuist een extra dikke jas gekocht, als de temperatuur naar beneden gaat moet je voorbereid zijn.
  zaterdag 22 december 2018 @ 13:49:03 #85
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183895372
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 13:42 schreef Bocaj het volgende:
Gaan we ook rekening rijden als het merendeel al electrisch is?

Of is de gedachte dan meer alleen op het fileprobleem want vervuiling (stationair draaide auto's) is er dan niet....

Gaat de gedachte dan nog wel op: Wie meer rijdt betaalt ook meer.....
Uiteraard, het gaat uiteindelijk om de inkomsten van de overheid. Het milieuverhaal is marketing, onder de streep gaat het om de knaken.
Als je huis en je auto straks 100% stroom afhankelijk zijn, ga je daarvoor betalen. Je gaat milieuheffing en btw betalen over de stroom van je eigen zonnepanelen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183895649
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2018 11:07 schreef Cherni het volgende:

[..]

Zolang wereldwijd nog benzine auto's verkocht mogen worden in andere landen zullen ze daar in blijven investeren. Het is de vraag of een Tesla kan overleven zonder subsidies.

Wat veel belangrijker is hoe men fossiele brandstoffen gaat vervangen als alles electrisch moet worden dus niet alleen auto's.

Windenergie kun je vergeten. Dan zou je enorme parken nodig moeten hebben die ook het klimaat be´nvloeden. Net zoals die enorme zonnepanelen parken. Ook niet al te vriendelijk voor de natuur. Maar door de enorme subsidies die fabrikanten en investeerders ontvangen hoor je natuurlijk van die kant alleen maar positieve berichten.
Betwijfel of ze nog echt investeren in brandstofmotoren voor landen buiten Europa. De huidige generatie is al zo geavanceerd, dat ze alleen goed draaien op brandstof in Europa en Japan. Andere landen verkopen nog lage kwaliteit brandstoffen, die alleen geschikt zijn voor ongeblazen (pfi) motoren of diesels zonder roetfilter.
.
  zaterdag 22 december 2018 @ 14:14:13 #87
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183895723
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 13:44 schreef Nismo91 het volgende:
Dat gaat echt niet gebeuren _O-
https://www.telegraaf.nl/(...)o-kan-niet-binnen-eu

quote:
'Verbod op benzine- en dieselauto kan niet binnen EU'
Door LEON BRANDSEMA

1 uur geleden in BINNENLAND


AMSTERDAM - Een verbod op de verkoop van benzine- en dieselauto's kan helemaal niet. Dat onderdeel van de klimaatakkoord druist in tegen Europese regels, zegt Steven van Eijck, voorzitter van de RAI Vereniging.
The inherent vice of capitalism is the unequal sharing of blessings; the inherent virtue of socialism is the equal sharing of miseries.
  zaterdag 22 december 2018 @ 14:30:22 #88
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_183895918
https://www.funda.nl/koop/dijken/huis-47160581-nummer-2/

De woning van Ed Nijpels staat te koop. Energielabel G, geen isolatie (afgezien van deel dubbel glas), geen zonnepanelen, nog lekker stoken op gas. 3 auto's op de oprit.

Goed voorbeeld Ed ^O^
pi_183895987
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2018 13:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Uiteraard, het gaat uiteindelijk om de inkomsten van de overheid. Het milieuverhaal is marketing, onder de streep gaat het om de knaken.
Als je huis en je auto straks 100% stroom afhankelijk zijn, ga je daarvoor betalen. Je gaat milieuheffing en btw betalen over de stroom van je eigen zonnepanelen.
Dat een overheid inkomsten nodig heeft staat ook gewoon buiten kijf. Waar je ze moet halen en waar je ze aan gaat besteden is vraag twee. Ik ben er zelf voorstander van dat de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen, dat is als de VVD de macht heeft een utopie.
  zaterdag 22 december 2018 @ 15:00:40 #90
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_183896402
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2018 12:59 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Maar daar zit een probleem als je gaat werken met boetes en 'mag niet's'. De eerste die de auto zullen moeten laten staan zijn de minder vermogenden. Dan rijdt straks alleen nog boven modaal auto. Daarmee dreigt de auto een luxeproduct te worden wat direct invloed zal hebben het draagvlak van allerlei milieumaatregelen. Zonder draagvlak gaat het mis.
Een auto wordt vanzelf onbetaalbaar door de stijgende brandstofprijzen als de olie straks Úcht op is.
En dan kan je twee dingen gaan doen:
• Als een konijntje op de weg blijven zitten, kijkend naar het gevaar en niks doen.
• Op zoek gaan naar alternatieven en bedenken wat je Úcht wil.

En volgens mij willen de meeste mensen snel, flexibel en goedkoop van a naar b. En zolang je dat kan doen, wat boeit het dan dat je geen auto meer hebt?
So we just called him Fred
pi_183896584
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2018 13:49 schreef Pietverdriet het volgende:

Uiteraard, het gaat uiteindelijk om de inkomsten van de overheid. Het milieuverhaal is marketing, onder de streep gaat het om de knaken.
Als je huis en je auto straks 100% stroom afhankelijk zijn, ga je daarvoor betalen. Je gaat milieuheffing en btw betalen over de stroom van je eigen zonnepanelen.
Dit, het is gewoon inkomsten veiligstellen.

Daarbij ben ik erg benieuwd wie van de huidige politici over een jaar of 10 op topposities binnen organisaties zitten die garen spinnen bij deze maatregelen.
pi_183896669
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 14:30 schreef Sunri5e het volgende:
https://www.funda.nl/koop/dijken/huis-47160581-nummer-2/

De woning van Ed Nijpels staat te koop. Energielabel G, geen isolatie (afgezien van deel dubbel glas), geen zonnepanelen, nog lekker stoken op gas. 3 auto's op de oprit.

Goed voorbeeld Ed ^O^
Vergeet zijn zwembad, inloopkoelkast en 3 CV-ketels niet....

quote:
Een technische ruimte waarin o.a. 3 cv-ketels, zwembadapparatuur zijn geplaatst en een ruime horeca inloop koelkast completeren de deel.
En ik maar zoeken naar zijn zonnepanelen... Nergens te vinden terwijl hij er ruimte zat voor heeft.
pi_183898592
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 13:42 schreef Bocaj het volgende:
Gaan we ook rekening rijden als het merendeel al electrisch is?

Of is de gedachte dan meer alleen op het fileprobleem want vervuiling (stationair draaide auto's) is er dan niet....

Gaat de gedachte dan nog wel op: Wie meer rijdt betaalt ook meer.....
Als veel mensen electrisch rijden, dan valt heel veel accijns weg. Dus is rekening rijden noodzakelijk om de inkomsten van de overheid op peil te houden, of men moet zoals Piet al zei belasting +BTW over zonnepanelen gaan heffen en een extra auto-toeslag op electiciteit voor mensen die hun stroom uit het net betrekken.

Het zal wel rekening rijden worden, hiervoor is extra infrastructuur, een organisatie etc. voor nodig. De Shell en andere oliemaatschappijen zijn onbezoldigd belastinginners voor de overheid, maar de kosten voor het innen van het rekeningrijden moet de autobezitter ophoesten.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_183898621
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 15:14 schreef AchJa het volgende:

En ik maar zoeken naar zijn zonnepanelen... Nergens te vinden terwijl hij er ruimte zat voor heeft.
Hij weet natuurlijk uit inside bron dat daar straks hoge belastingen op komen :)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zaterdag 22 december 2018 @ 16:46:08 #95
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183898646
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 14:36 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Dat een overheid inkomsten nodig heeft staat ook gewoon buiten kijf. Waar je ze moet halen en waar je ze aan gaat besteden is vraag twee. Ik ben er zelf voorstander van dat de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen, dat is als de VVD de macht heeft een utopie.
Je bedoeld, jij wilt dat de anderen betalen. Jij bent een rijder op het jubercarousel
Het jubelcarousel
Overheid gebruikt het jubelcaroussel.
Zeg lastenverzwaring en de kiezer is boos, noem het milieu, gezondheid of bezuinigen en de idioten staan te jubelen. Kies je accijnzen of belastingen zo dat ze bepaalde groepen treffen en anderen staan te juichen. Maak de ene week roken duurder en de niet rokers jubelen, de week daarop frikandellen en de niet frikandel eters jubelen. Op het moment dat jij gepakt word jubelen de rokers en frikandel eters haha net goed.
Op deze manier speelt de overheid onder de mom van moraal mensen tegen elkaar uit en betalen we met zij allen steeds meer voor een steeds groter wordende overheid in bijzonder luxe ministeries en met goud gerande regelingen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183898763
Alsof in 2030 mensen nog zo'n ouderwetse stinkende plofbak willen kopen :') batterijen zijn dan zo goedkoop dat het economisch ook geen hout meer snijdt.
  zaterdag 22 december 2018 @ 16:51:11 #97
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183898765
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 16:43 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Als veel mensen electrisch rijden, dan valt heel veel accijns weg. Dus is rekening rijden noodzakelijk om de inkomsten van de overheid op peil te houden, of men moet zoals Piet al zei belasting +BTW over zonnepanelen gaan heffen en een extra auto-toeslag op electiciteit voor mensen die hun stroom uit het net betrekken.

Het zal wel rekening rijden worden, hiervoor is extra infrastructuur, een organisatie etc. voor nodig. De Shell en andere oliemaatschappijen zijn onbezoldigd belastinginners voor de overheid, maar de kosten voor het innen van het rekeningrijden moet de autobezitter ophoesten.
Hier in D is het al een paar jaar zo dat je btw over de stroom uit je eigen panelen “mag” betalen, in Nederland zal dat ongetwijfeld volgen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183898823
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 december 2018 15:00 schreef FredvZ het volgende:

Een auto wordt vanzelf onbetaalbaar door de stijgende brandstofprijzen als de olie straks Úcht op is.
Het is een fabel dat de fossiele brandstoffen snel op raken en ook een fabel dat er zoiets al peak-oil zou zijn. Ook de prijzen van de olie gaan echt niet boven de $200 zoals de zogenaamde deskundigen beweerden. Lees het topic "in de olie uit de olie" bijv.
Er zijn nog heel veel olie en steenkool voorraden en er komen nieuwe technieken (fracking en olie uit steenkool bijv)

Dat de brandstofauto onbetaalbaar wordt ligt aan "onze" overheid met hun boetes, belastingen en heffingen en verboden en zgn. "milieu eisen"

quote:
En dan kan je twee dingen gaan doen:
• Als een konijntje op de weg blijven zitten, kijkend naar het gevaar en niks doen.
• Op zoek gaan naar alternatieven en bedenken wat je Úcht wil.

En volgens mij willen de meeste mensen snel, flexibel en goedkoop van a naar b. En zolang je dat kan doen, wat boeit het dan dat je geen auto meer hebt?
Je kunt nu al een auto huren via greenweels en dergelijke organisaties, maar als je dagelijks een auto nodig hebt, dan is het ondanks alles toch beter om een eigen auto te hebben.
Of die electrisch is of niet hangt van de prijs, het aantal oplaadpalen, de actieradius en het overheidsbeleid af.

In de verdere toekomst zal je autoloos kunnen zijn, geautomatiseerde vehikels halen enbrengen je dan (elke dag) van a naar b.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_183898909
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2018 16:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je bedoeld, jij wilt dat de anderen betalen. Jij bent een rijder op het jubercarousel
Het jubelcarousel
Overheid gebruikt het jubelcaroussel.
Zeg lastenverzwaring en de kiezer is boos, noem het milieu, gezondheid of bezuinigen en de idioten staan te jubelen. Kies je accijnzen of belastingen zo dat ze bepaalde groepen treffen en anderen staan te juichen. Maak de ene week roken duurder en de niet rokers jubelen, de week daarop frikandellen en de niet frikandel eters jubelen. Op het moment dat jij gepakt word jubelen de rokers en frikandel eters haha net goed.
Op deze manier speelt de overheid onder de mom van moraal mensen tegen elkaar uit en betalen we met zij allen steeds meer voor een steeds groter wordende overheid in bijzonder luxe ministeries en met goud gerande regelingen.
Zou dit een weloverwogen strategie van "onze" overheid zijn? Dan zijn de politici nog slechter dan gedacht, God behoede ons voor de toekomst (of we nemen het heft in eigen hand en er komt revolutie)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_183899092
Een beetje fatsoenlijke elektrische auto met een actieradius van een paar honderd kilometer (dus ook voor langere ritten bruikbaar) kost meer dan 30.000 euro. Zelfs met duizenden euro's subsidie is zo'n aanschaf voor veel mensen financieel niet haalbaar.

En via een omweg zijn elektrische auto's ook helemaal niet zo schoon:
https://www.climategate.nl/2017/06/elektrische-auto-gewoon-vies/

Voeg daar nog aan toe dat Groene Energie helemaal niet zo schoon is als vaak wordt beweerd:


Het hele item is grappig en leerzaam, maar kijk vooral even het stukje vanaf 08:00 minuten over biomassa-centrales.
DJ11 @ RADIO 49 - TOPIC
Spotify-playlist: 12/8 - Music in 12/8 time
Spotify-playlist: Produced by Trevor Horn
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')