Goederen verkeer is geen personenverkeer, hè.quote:Op zaterdag 22 december 2018 11:30 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Waarom zou ik überhaupt met een vrachtwagen het centrum in moeten.
Euhm, omdat ik daar moet lossen, misschien.
Man man man.
Er zijn legio mogelijkheden maar die worden dankzij de kortzichtige en compleet ongeinformeerde visie van overheden genegeerd. Voornamelijk omdat het allemaal nogal wat geld kost en minder belasting oplevert. De auto is niet voor niets de melkkoe.quote:Op zaterdag 22 december 2018 11:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En waarom zou dat niet mogelijk zijn?
Waar dat dan? Voor vrachtverkeer is elektrische aandrijving nog véél verder weg dan voor personenvervoer.quote:Op zaterdag 22 december 2018 11:41 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Het vrachtverkeer is hier al een stuk verder, die komen gewoon met een elektrische vrachtwagen aanrijden.
Met vrachtwagens voor binnenstedelijke distributie.quote:Op zaterdag 22 december 2018 11:43 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Waar dat dan? Voor vrachtverkeer is elektrische aandrijving nog véél verder weg dan voor personenvervoer.
Niet voor de Ikea, die komen gewoon met een elektrische vrachtwagen voorrijden.quote:Op zaterdag 22 december 2018 11:43 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Waar dat dan? Voor vrachtverkeer is elektrische aandrijving nog véél verder weg dan voor personenvervoer.
Want jij bespaart tijd als je buiten het centrum parkeert en in het centrum moet zijn?quote:Op zaterdag 22 december 2018 11:41 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Goederen verkeer is geen personenverkeer, hè.
Het vrachtverkeer is hier al een stuk verder, die komen gewoon met een elektrische vrachtwagen aanrijden.
Het personenverkeer zit nog vast aan mensen die geen rationele keuze kunnen maken (=afweging tussen tijd en geld) en vasthouden aan de emotie dat ze met hun eigen auto tot aan de winkel of kantoor in het centrum moeten kunnen rijden.
Dat ze tijd en geld kunnen besparen door buiten de stad te parkeren lijken ze niet eens te overwegen.
Nogal misleidend om dat nu pas te zeggen.quote:Op zaterdag 22 december 2018 11:48 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Niet voor de Ikea, die komen gewoon met een elektrische vrachtwagen voorrijden.
De truuk is hier dat ze buiten de stad hun distributiepunt hebben en dan met elektrische vrachtwagens de stad in gaan.
Als je het niet erg vind parkeer ik mijn auto in de straat voor mijn deur in de binnenstad middels een parkeervergunning. Je denkt toch niet dat ik helemaal naar een P+R ga lopen of met de bus en ik moet in Eindhoven gaan werken vanuit Maastricht.quote:Op zaterdag 22 december 2018 11:35 schreef FredvZ het volgende:
[..]
[..]
Ik woon in de binnenstad van de ene stad en werk in de binnenstad van een andere stad en het is gewoonweg hilarisch om forensen en winkelend publiek elke dag weer gefrustreerd in de auto zien zittend, kruipend over de weg, zoekend naar een parkeerplek, vloekend op laad/los verkeer, tierend op al die auto's die aan het eind van de winkel/werkdag tegelijk allemaal tegelijk de stad uit willen gaan.
Mijn auto staat buiten de stad op een P+R terrein, scheelt een parkeervergunning, scheelt een hoop frustratie en tijd.
Je moet het natuurlijk vooral zelf weten of je wel of niet een binnenstad wil rijden, maar in mijn beleving zit je dan nog vast in de tunnelvisie van de jaren 60/70/80/90 dat je vooral maar met je eigen auto overal heen moet rijden.
Auto is emotie.quote:Op zaterdag 22 december 2018 11:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En waarom zou dat niet mogelijk zijn?
Zeker, de afstand tussen de P+R en mijn huis heeft een kortere reistijd met het OV dan met de autoquote:Op zaterdag 22 december 2018 11:48 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Want jij bespaart tijd als je buiten het centrum parkeert en in het centrum moet zijn?
Wat een hoop bullshit.quote:Op zaterdag 22 december 2018 11:56 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Auto is emotie.
Decennia lang zijn mensen opgevoed met het idee dat een eigen grote auto het hoogst haalbare doel is in het leven: "Iedereen moet een auto! Iedereen mag met de auto naar de binnenstad! Sterker nog, we gooien de binnenstad plat om snelwegen en parkeergarages te bouwen!"
En op verjaardagen kom je natuurlijk veel stoerder over als je loopt te klagen dat je met je BMW 3 liter in de file stond terwijl de tram mocht en de overweg weer continue dicht was en je gewoon 120 wilde rijden en die parkeerplaats ook zo ver weg was en je te laat op je afspraak kwam dan wanneer je op verjaardagen kan vertellen dat je onder het genot van een kopje koffie in de eerste klas zat kijken hoe al die BMW's voor de overweg stil stonden en je gemakkelijk met de tram voor de deur werd afgezet en je perfect op tijd was voor je afspraak.
Als we willen rijden we voor 2025 allemaal elektrisch, maar we zijn er nog niet aan toe om aan ons zelf en onze sociale omgeving toe te geven dat een elektrische auto (of helemaal geen auto) ook wel ok is.
Grootste kolder die ooit gelezen heb. En ik heb niet eens een auto.quote:Op zaterdag 22 december 2018 11:56 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Auto is emotie.
Decennia lang zijn mensen opgevoed met het idee dat een eigen grote auto het hoogst haalbare doel is in het leven: "Iedereen moet een auto! Iedereen mag met de auto naar de binnenstad! Sterker nog, we gooien de binnenstad plat om snelwegen en parkeergarages te bouwen!"
En op verjaardagen kom je natuurlijk veel stoerder over als je loopt te klagen dat je met je BMW 3 liter in de file stond terwijl de tram mocht en de overweg weer continue dicht was en je gewoon 120 wilde rijden en die parkeerplaats ook zo ver weg was en je te laat op je afspraak kwam dan wanneer je op verjaardagen kan vertellen dat je onder het genot van een kopje koffie in de eerste klas zat kijken hoe al die BMW's voor de overweg stil stonden en je gemakkelijk met de tram voor de deur werd afgezet en je perfect op tijd was voor je afspraak.
Als we willen rijden we voor 2025 allemaal elektrisch, maar we zijn er nog niet aan toe om aan ons zelf en onze sociale omgeving toe te geven dat een elektrische auto (of helemaal geen auto) ook wel ok is.
Jaquote:Op zaterdag 22 december 2018 11:19 schreef BoneThugss het volgende:
Komt er dan ook een importverbod?
Neequote:Dus mag ik nog wel een dikke benzinebak rijden als ik die importeer?
Dan kan wetgeving een prima handje helpenquote:Op zaterdag 22 december 2018 11:56 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Auto is emotie.
Decennia lang zijn mensen opgevoed met het idee dat een eigen grote auto het hoogst haalbare doel is in het leven: "Iedereen moet een auto! Iedereen mag met de auto naar de binnenstad! Sterker nog, we gooien de binnenstad plat om snelwegen en parkeergarages te bouwen!"
En op verjaardagen kom je natuurlijk veel stoerder over als je loopt te klagen dat je met je BMW 3 liter in de file stond terwijl de tram mocht en de overweg weer continue dicht was en je gewoon 120 wilde rijden en die parkeerplaats ook zo ver weg was en je te laat op je afspraak kwam dan wanneer je op verjaardagen kan vertellen dat je onder het genot van een kopje koffie in de eerste klas zat kijken hoe al die BMW's voor de overweg stil stonden en je gemakkelijk met de tram voor de deur werd afgezet en je perfect op tijd was voor je afspraak.
Als we willen rijden we voor 2025 allemaal elektrisch, maar we zijn er nog niet aan toe om aan ons zelf en onze sociale omgeving toe te geven dat een elektrische auto (of helemaal geen auto) ook wel ok is.
Wetgeving heeft weinig te maken met de werkelijkheid.quote:Op zaterdag 22 december 2018 11:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dan kan wetgeving een prima handje helpen
quote:Op zaterdag 22 december 2018 11:55 schreef Cherni het volgende:
[..]
Als je het niet erg vind parkeer ik mijn auto in de straat voor mijn deur in de binnenstad middels een parkeervergunning. Je denkt toch niet dat ik helemaal naar een P+R ga lopen of met de bus en ik moet in Eindhoven gaan werken vanuit Maastricht.
Nee hoor, lees de archieven van de gemeenten Utrecht en Delft er maar eens op na.quote:
Jeetje, dit is wel erg ver van de werkelijkheid voor een post van zoveel woorden.quote:Op zaterdag 22 december 2018 11:56 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Auto is emotie.
Decennia lang zijn mensen opgevoed met het idee dat een eigen grote auto het hoogst haalbare doel is in het leven: "Iedereen moet een auto! Iedereen mag met de auto naar de binnenstad! Sterker nog, we gooien de binnenstad plat om snelwegen en parkeergarages te bouwen!"
En op verjaardagen kom je natuurlijk veel stoerder over als je loopt te klagen dat je met je BMW 3 liter in de file stond terwijl de tram mocht en de overweg weer continue dicht was en je gewoon 120 wilde rijden en die parkeerplaats ook zo ver weg was en je te laat op je afspraak kwam dan wanneer je op verjaardagen kan vertellen dat je onder het genot van een kopje koffie in de eerste klas zat kijken hoe al die BMW's voor de overweg stil stonden en je gemakkelijk met de tram voor de deur werd afgezet en je perfect op tijd was voor je afspraak.
Als we willen rijden we voor 2025 allemaal elektrisch, maar we zijn er nog niet aan toe om aan ons zelf en onze sociale omgeving toe te geven dat een elektrische auto (of helemaal geen auto) ook wel ok is.
Je bent echt te dom om te poepen.quote:Op zaterdag 22 december 2018 12:01 schreef FredvZ het volgende:
[..]
[..]
Nee hoor, lees de archieven van de gemeenten Utrecht en Delft er maar eens op na.
En op verjaardagen (en hier in dit topic ook) maak ik exact mee wat ik hier beschrijf.
Ben je voor fossiele brandstof auto's en het idee dat je over met de auto moet komen is iedereen je vriend.
Ben je (zoals ik) voor elektrische auto's en het gebruiken van alternatieven (deelauto's, ov, etc) dan lig je uit de gratie en is iedereen tegen je.
Dat is onzin. Ik heb een auto nodig om bij het werk te kunnen komen. Als ik met pensioen ga is dat het eerste dat de deur uitgaat. Ik woon in het centrum en kan overal met het ov komen. En nee, een BMW heb ik niet. Hoeft voor mij ook niet meer. Ik zie een auto in deze tijd helaas als een onmisbaar vervoersmiddel om te kunnen werken. Niet meer dan dat.quote:Op zaterdag 22 december 2018 11:56 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Auto is emotie.
Decennia lang zijn mensen opgevoed met het idee dat een eigen grote auto het hoogst haalbare doel is in het leven: "Iedereen moet een auto! Iedereen mag met de auto naar de binnenstad! Sterker nog, we gooien de binnenstad plat om snelwegen en parkeergarages te bouwen!"
En op verjaardagen kom je natuurlijk veel stoerder over als je loopt te klagen dat je met je BMW 3 liter in de file stond terwijl de tram mocht en de overweg weer continue dicht was en je gewoon 120 wilde rijden en die parkeerplaats ook zo ver weg was en je te laat op je afspraak kwam dan wanneer je op verjaardagen kan vertellen dat je onder het genot van een kopje koffie in de eerste klas zat kijken hoe al die BMW's voor de overweg stil stonden en je gemakkelijk met de tram voor de deur werd afgezet en je perfect op tijd was voor je afspraak.
Als we willen rijden we voor 2025 allemaal elektrisch, maar we zijn er nog niet aan toe om aan ons zelf en onze sociale omgeving toe te geven dat een elektrische auto (of helemaal geen auto) ook wel ok is.
Kan je in de binnenstad van Maastricht parkeren dan?quote:Op zaterdag 22 december 2018 11:55 schreef Cherni het volgende:
[..]
Als je het niet erg vind parkeer ik mijn auto in de straat voor mijn deur in de binnenstad middels een parkeervergunning. Je denkt toch niet dat ik helemaal naar een P+R ga lopen of met de bus en ik moet in Eindhoven gaan werken vanuit Maastricht.
Dat er een stukje emotie bij komt kijken is wel degelijk zo. Voor mijn gevoel vooral bij de oudere garde trouwens en vooral bij mensen die toch al in auto's geïnteresseerd zijn. Mij boeit het allemaal geen ene flikker dus het is mij om het even wat voor auto ik rijd(voorlopig nog geen) en zo zijn er natuurlijk ook velen. Maar over elektrisch vervoer beginnen regelt toch geregeld spinnijdige reacties op van mensen die wel wat meer om hun auto geven.quote:Op zaterdag 22 december 2018 12:01 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Jeetje, dit is wel erg ver van de werkelijkheid voor een post van zoveel woorden.
Ja, maar niet zonder parkeervergunning. En dat is ook maar goed ook. Anders zouden studenten massaal in onze straat staan. Maar om mijn auto in de Beatrixhaven op de P+R te laten staan nou nee.quote:Op zaterdag 22 december 2018 12:05 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Kan je in de binnenstad van Maastricht parkeren dan?
Daar loop je sneller naar de trein dan dat je met auto op de snelweg zit.
Ik doel meer op het feit dat we binnen 7 jaar allemaal elektrisch kunnen rijden. Het grootste deel van NL kan dat helemaal niet betalen.quote:Op zaterdag 22 december 2018 12:07 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Dat er een stukje emotie bij komt kijken is wel degelijk zo. Voor mijn gevoel vooral bij de oudere garde trouwens en vooral bij mensen die toch al in auto's geïnteresseerd zijn. Mij boeit het allemaal geen ene flikker dus het is mij om het even wat voor auto ik rijd(voorlopig nog geen) en zo zijn er natuurlijk ook velen. Maar over elektrisch vervoer beginnen regelt toch geregeld spinnijdige reacties op van mensen die wel wat meer om hun auto geven.
Ik denk persoonlijk dat Magnet gelijk heeft trouwens en dat we in de toekomst naar zelfrijdende auto's gaan, waarbij bezit niet meer puur noodzakelijk is. En ik verwacht dat het een hoop verkeersdoden+handhaving+files scheelt. Dus het kan wat mij betreft niet snel genoeg komen.
Dat het in deze tijd een noodzaak is, is dus een gevolg van het algemene beeld in Nederland dat je overal met een eigen auto heen moet kunnen rijden.quote:Op zaterdag 22 december 2018 12:05 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat is onzin. Ik heb een auto nodig om bij het werk te kunnen komen. Als ik met pensioen ga is dat het eerste dat de deur uitgaat. Ik woon in het centrum en kan overal met het ov komen. En nee, een BMW heb ik niet. Hoeft voor mij ook niet meer. Ik zie een auto in deze tijd helaas als een onmisbaar vervoersmiddel om te kunnen werken. Niet meer dan dat.
Als je vasthoudt aan het idee dat iedereen een eigen auto voor de deur moet hebben staan ga je inderdaad nergens komen. Daarom zeg ik ook "Als we willen".quote:Op zaterdag 22 december 2018 12:10 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Ik doel meer op het feit dat we binnen 7 jaar allemaal elektrisch kunnen rijden. Het grootste deel van NL kan dat helemaal niet betalen.
Op die manier. Ja, als we willen kunnen morgen alle electriciteitscentrales ook wel sluiten.quote:Op zaterdag 22 december 2018 12:13 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Als je vasthoudt aan het idee dat iedereen een eigen auto voor de deur moet hebben staan ga je inderdaad nergens komen. Daarom zeg ik ook "Als we willen".
Maar we willen niet, want we zijn van mening dat we alleen gelukkig zijn als er een auto voor de deur staat.
Toch denk ik dat het er gaat komen, binnen afzienbare tijd. Als accu's steeds beter en goedkoper worden, als de automatische piloot bewezen minder tot veel minder ongelukken oplevert, dan denk ik dat we richting het moment gaan dat we zelf niet meer rijden. En dan is het de vraag of je nog per se een auto in bezit moet hebben. Je zou dan in principe met een veel kleiner wagenpark net zoveel mensen kunnen bedienen, met minder auto's die veel meer rijden dan nu het geval is door ze gewoon per rit te verhuren.quote:Op zaterdag 22 december 2018 12:14 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Op die manier. Ja, als we willen kunnen morgen alle electriciteitscentrales ook wel sluiten.
Als je niet zelf wilt rijden dan kan je de bus of de trein pakken.quote:Op zaterdag 22 december 2018 12:26 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Toch denk ik dat het er gaat komen, binnen afzienbare tijd. Als accu's steeds beter en goedkoper worden, als de automatische piloot bewezen minder tot veel minder ongelukken oplevert, dan denk ik dat we richting het moment gaan dat we zelf niet meer rijden. En dan is het de vraag of je nog per se een auto in bezit moet hebben. Je zou dan in principe met een veel kleiner wagenpark net zoveel mensen kunnen bedienen, met minder auto's die veel meer rijden dan nu het geval is door ze gewoon per rit te verhuren.
Maar daar zit een probleem als je gaat werken met boetes en 'mag niet's'. De eerste die de auto zullen moeten laten staan zijn de minder vermogenden. Dan rijdt straks alleen nog boven modaal auto. Daarmee dreigt de auto een luxeproduct te worden wat direct invloed zal hebben het draagvlak van allerlei milieumaatregelen. Zonder draagvlak gaat het mis.quote:Op zaterdag 22 december 2018 12:13 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Als je vasthoudt aan het idee dat iedereen een eigen auto voor de deur moet hebben staan ga je inderdaad nergens komen. Daarom zeg ik ook "Als we willen".
Maar we willen niet, want we zijn van mening dat we alleen gelukkig zijn als er een auto voor de deur staat.
Uiteraard, het gaat uiteindelijk om de inkomsten van de overheid. Het milieuverhaal is marketing, onder de streep gaat het om de knaken.quote:Op zaterdag 22 december 2018 13:42 schreef Bocaj het volgende:
Gaan we ook rekening rijden als het merendeel al electrisch is?
Of is de gedachte dan meer alleen op het fileprobleem want vervuiling (stationair draaide auto's) is er dan niet....
Gaat de gedachte dan nog wel op: Wie meer rijdt betaalt ook meer.....
Betwijfel of ze nog echt investeren in brandstofmotoren voor landen buiten Europa. De huidige generatie is al zo geavanceerd, dat ze alleen goed draaien op brandstof in Europa en Japan. Andere landen verkopen nog lage kwaliteit brandstoffen, die alleen geschikt zijn voor ongeblazen (pfi) motoren of diesels zonder roetfilter.quote:Op zaterdag 22 december 2018 11:07 schreef Cherni het volgende:
[..]
Zolang wereldwijd nog benzine auto's verkocht mogen worden in andere landen zullen ze daar in blijven investeren. Het is de vraag of een Tesla kan overleven zonder subsidies.
Wat veel belangrijker is hoe men fossiele brandstoffen gaat vervangen als alles electrisch moet worden dus niet alleen auto's.
Windenergie kun je vergeten. Dan zou je enorme parken nodig moeten hebben die ook het klimaat beïnvloeden. Net zoals die enorme zonnepanelen parken. Ook niet al te vriendelijk voor de natuur. Maar door de enorme subsidies die fabrikanten en investeerders ontvangen hoor je natuurlijk van die kant alleen maar positieve berichten.
https://www.telegraaf.nl/(...)o-kan-niet-binnen-euquote:
quote:'Verbod op benzine- en dieselauto kan niet binnen EU'
Door LEON BRANDSEMA
1 uur geleden in BINNENLAND
AMSTERDAM - Een verbod op de verkoop van benzine- en dieselauto's kan helemaal niet. Dat onderdeel van de klimaatakkoord druist in tegen Europese regels, zegt Steven van Eijck, voorzitter van de RAI Vereniging.
Dat een overheid inkomsten nodig heeft staat ook gewoon buiten kijf. Waar je ze moet halen en waar je ze aan gaat besteden is vraag twee. Ik ben er zelf voorstander van dat de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen, dat is als de VVD de macht heeft een utopie.quote:Op zaterdag 22 december 2018 13:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Uiteraard, het gaat uiteindelijk om de inkomsten van de overheid. Het milieuverhaal is marketing, onder de streep gaat het om de knaken.
Als je huis en je auto straks 100% stroom afhankelijk zijn, ga je daarvoor betalen. Je gaat milieuheffing en btw betalen over de stroom van je eigen zonnepanelen.
Een auto wordt vanzelf onbetaalbaar door de stijgende brandstofprijzen als de olie straks écht op is.quote:Op zaterdag 22 december 2018 12:59 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Maar daar zit een probleem als je gaat werken met boetes en 'mag niet's'. De eerste die de auto zullen moeten laten staan zijn de minder vermogenden. Dan rijdt straks alleen nog boven modaal auto. Daarmee dreigt de auto een luxeproduct te worden wat direct invloed zal hebben het draagvlak van allerlei milieumaatregelen. Zonder draagvlak gaat het mis.
Dit, het is gewoon inkomsten veiligstellen.quote:Op zaterdag 22 december 2018 13:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Uiteraard, het gaat uiteindelijk om de inkomsten van de overheid. Het milieuverhaal is marketing, onder de streep gaat het om de knaken.
Als je huis en je auto straks 100% stroom afhankelijk zijn, ga je daarvoor betalen. Je gaat milieuheffing en btw betalen over de stroom van je eigen zonnepanelen.
Vergeet zijn zwembad, inloopkoelkast en 3 CV-ketels niet....quote:Op zaterdag 22 december 2018 14:30 schreef Sunri5e het volgende:
https://www.funda.nl/koop/dijken/huis-47160581-nummer-2/
De woning van Ed Nijpels staat te koop. Energielabel G, geen isolatie (afgezien van deel dubbel glas), geen zonnepanelen, nog lekker stoken op gas. 3 auto's op de oprit.
Goed voorbeeld Ed
En ik maar zoeken naar zijn zonnepanelen... Nergens te vinden terwijl hij er ruimte zat voor heeft.quote:Een technische ruimte waarin o.a. 3 cv-ketels, zwembadapparatuur zijn geplaatst en een ruime horeca inloop koelkast completeren de deel.
Als veel mensen electrisch rijden, dan valt heel veel accijns weg. Dus is rekening rijden noodzakelijk om de inkomsten van de overheid op peil te houden, of men moet zoals Piet al zei belasting +BTW over zonnepanelen gaan heffen en een extra auto-toeslag op electiciteit voor mensen die hun stroom uit het net betrekken.quote:Op zaterdag 22 december 2018 13:42 schreef Bocaj het volgende:
Gaan we ook rekening rijden als het merendeel al electrisch is?
Of is de gedachte dan meer alleen op het fileprobleem want vervuiling (stationair draaide auto's) is er dan niet....
Gaat de gedachte dan nog wel op: Wie meer rijdt betaalt ook meer.....
Hij weet natuurlijk uit inside bron dat daar straks hoge belastingen op komenquote:Op zaterdag 22 december 2018 15:14 schreef AchJa het volgende:
En ik maar zoeken naar zijn zonnepanelen... Nergens te vinden terwijl hij er ruimte zat voor heeft.
Je bedoeld, jij wilt dat de anderen betalen. Jij bent een rijder op het jubercarouselquote:Op zaterdag 22 december 2018 14:36 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Dat een overheid inkomsten nodig heeft staat ook gewoon buiten kijf. Waar je ze moet halen en waar je ze aan gaat besteden is vraag twee. Ik ben er zelf voorstander van dat de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen, dat is als de VVD de macht heeft een utopie.
Hier in D is het al een paar jaar zo dat je btw over de stroom uit je eigen panelen “mag” betalen, in Nederland zal dat ongetwijfeld volgen.quote:Op zaterdag 22 december 2018 16:43 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Als veel mensen electrisch rijden, dan valt heel veel accijns weg. Dus is rekening rijden noodzakelijk om de inkomsten van de overheid op peil te houden, of men moet zoals Piet al zei belasting +BTW over zonnepanelen gaan heffen en een extra auto-toeslag op electiciteit voor mensen die hun stroom uit het net betrekken.
Het zal wel rekening rijden worden, hiervoor is extra infrastructuur, een organisatie etc. voor nodig. De Shell en andere oliemaatschappijen zijn onbezoldigd belastinginners voor de overheid, maar de kosten voor het innen van het rekeningrijden moet de autobezitter ophoesten.
Het is een fabel dat de fossiele brandstoffen snel op raken en ook een fabel dat er zoiets al peak-oil zou zijn. Ook de prijzen van de olie gaan echt niet boven de $200 zoals de zogenaamde deskundigen beweerden. Lees het topic "in de olie uit de olie" bijv.quote:Op zaterdag 22 december 2018 15:00 schreef FredvZ het volgende:
Een auto wordt vanzelf onbetaalbaar door de stijgende brandstofprijzen als de olie straks écht op is.
Je kunt nu al een auto huren via greenweels en dergelijke organisaties, maar als je dagelijks een auto nodig hebt, dan is het ondanks alles toch beter om een eigen auto te hebben.quote:En dan kan je twee dingen gaan doen:
• Als een konijntje op de weg blijven zitten, kijkend naar het gevaar en niks doen.
• Op zoek gaan naar alternatieven en bedenken wat je écht wil.
En volgens mij willen de meeste mensen snel, flexibel en goedkoop van a naar b. En zolang je dat kan doen, wat boeit het dan dat je geen auto meer hebt?
Zou dit een weloverwogen strategie van "onze" overheid zijn? Dan zijn de politici nog slechter dan gedacht, God behoede ons voor de toekomst (of we nemen het heft in eigen hand en er komt revolutie)quote:Op zaterdag 22 december 2018 16:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je bedoeld, jij wilt dat de anderen betalen. Jij bent een rijder op het jubercarousel
Het jubelcarousel
Overheid gebruikt het jubelcaroussel.
Zeg lastenverzwaring en de kiezer is boos, noem het milieu, gezondheid of bezuinigen en de idioten staan te jubelen. Kies je accijnzen of belastingen zo dat ze bepaalde groepen treffen en anderen staan te juichen. Maak de ene week roken duurder en de niet rokers jubelen, de week daarop frikandellen en de niet frikandel eters jubelen. Op het moment dat jij gepakt word jubelen de rokers en frikandel eters haha net goed.
Op deze manier speelt de overheid onder de mom van moraal mensen tegen elkaar uit en betalen we met zij allen steeds meer voor een steeds groter wordende overheid in bijzonder luxe ministeries en met goud gerande regelingen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |