Deel 2.quote:Kabinet wil verkoop benzineauto verbieden
Den Haag - Het kabinet wil in 2030 een nationaal verkoopverbod op benzine- en dieselauto’s. Dat melden bronnen aan De Telegraaf. Verder staat in het Klimaatakkoord een plan om de invoering van rekeningrijden voor alle automobilisten te ‘verkennen’.
Het kabinet gaat met Brussel onderhandelen om een nationaal verkoopverbod in te kunnen voeren. Ook parallelimport van auto’s die op benzine of diesel rijden wil Den Haag verbieden. Dat betekent dat dealers geen gewone auto uit het buitenland mogen halen door inkoop bij buitenlandse verhuurbedrijven, veilingen of bij fabrikanten.
Kilometerheffing
In het Klimaatakkoord, dat vanmiddag verschijnt, is het plan voor een kilometerheffing voor automobilisten niet gesneuveld. Er komt als het aan de onderhandelaars ligt een ‘verkenning’ voor invoering in 2024. Die studie zou uiterlijk eind volgend jaar gereed moeten zijn.
In het regeerakkoord hebben VVD, CDA, D66 en ChristenUnie afgesproken dat er deze kabinetsperiode geen rekeningrijden komt voor de automobilist. Het is niet voor het eerst dat er een onderzoek komt naar een kilometerheffing. Het Centraal Planbureau rekende al eens uit dat zo’n heffing vergelijkbaar is met een taks van 1 euro per liter aan de pomp.
De automobilist wordt sowieso gepakt. In het Klimaatakkoord staan bijvoorbeeld voorstellen om de accijns op benzine en diesel met 1 cent te verhogen in 2020. De transportsector heeft tot het laatst gevochten tegen een hogere dieselaccijns omdat het niet wil meebetalen aan subsidies voor elektrische personenauto’s.
https://www.telegraaf.nl/(...)enzineauto-verbieden
Klopt, omdat vrijwel alle autofabrikanten al vol inzetten op elektrisch rijden, grote omringende landen ook al 2030 aanhouden zal het weinig uitmaken wat Nederland beslist.quote:Op zaterdag 22 december 2018 10:46 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dan is dit plan toch ook helemaal niet nodig?
is ook een plan voor de buhnequote:Op zaterdag 22 december 2018 10:46 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dan is dit plan toch ook helemaal niet nodig?
Dat doen ze dus wel, en dat blijven ze ook doen de komende 15 jaar.quote:Op zaterdag 22 december 2018 10:48 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
VW gaat echt niet meer investeren in een hele lijn brandstofauto's als de afzetmarkt maar een paar landen is.
We hebben het over 2030, dat is nog 12 jaar. Komt aardig in de buurt.quote:Op zaterdag 22 december 2018 10:54 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat doen ze dus wel, en dat blijven ze ook doen de komende 15 jaar.
Leef je in 1900? De meeste mensen werken echt niet in de industrie hoor.quote:Op zaterdag 22 december 2018 10:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Omdat industrie mensen trekt die daar moeten werken.
Nou, plekken als?quote:Kijk maar eens goed. Verder zijn er meer plekken waar mensen wonen en niet zo vervuilend zijn aangeven. Jouw hypothese klopt niet.
Ja, en tegen die tijd worden er nog gewoon brandstofauto's geproduceerd. Naast batterij -en waterstofauto's. Al die verboden gaan niet door natuurlijk, allemaal luchtfietserij.quote:Op zaterdag 22 december 2018 10:59 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
We hebben het over 2030, dat is nog 12 jaar. Komt aardig in de buurt.
Geproduceerd, zou goed kunnen. Nog genoeg landen buiten Europa die geen 2030 hanteren voor het uitfaseren van brandstofauto's. VW heeft ook veel fabrieken buiten de EU voor die markten.quote:Op zaterdag 22 december 2018 11:00 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja, en tegen die tijd worden er nog gewoon brandstofauto's geproduceerd. Naast batterij -en waterstofauto's. Al die verboden gaan niet door natuurlijk, allemaal luchtfietserij.
Zolang wereldwijd nog benzine auto's verkocht mogen worden in andere landen zullen ze daar in blijven investeren. Het is de vraag of een Tesla kan overleven zonder subsidies.quote:Op zaterdag 22 december 2018 11:00 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja, en tegen die tijd worden er nog gewoon brandstofauto's geproduceerd. Naast batterij -en waterstofauto's. Al die verboden gaan niet door natuurlijk, allemaal luchtfietserij.
Natuurlijk niet. Je verwart de gedachten van een politicus met de werkelijkheid. Overheden wedden altijd op het verkeerde paard. Een overheid zal altijd kiezen voor OS/2 ipv DOS en Blackberry ipv Android.quote:Op zaterdag 22 december 2018 11:05 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Maar binnen de EU? Dat gaat wel door.
Ga je de weddenschap met me aan? Ik zeg dat er in 2029 in Nederland meer nieuwe elektrische dan brandstof auto's worden verkocht.quote:Op zaterdag 22 december 2018 11:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Je verwart de gedachten van een politicus met de werkelijkheid.
Wereldwijd?quote:Op zaterdag 22 december 2018 11:11 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ga je de weddenschap met me aan? Ik zeg dat er in 2029 in Nederland meer nieuwe elektrische dan brandstof auto's worden verkocht.
¤1 inzet, ik zet wel een reminder in m'n agenda
Je bedoelt batterij-auto's?quote:Op zaterdag 22 december 2018 11:11 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ga je de weddenschap met me aan? Ik zeg dat er in 2029 in Nederland meer nieuwe elektrische dan brandstof auto's worden verkocht.
¤1 inzet, ik zet wel een reminder in m'n agenda
Zulke doelstellingen zijn ook helemaal niet hard, vooral niet als ze voor 2030 zijn.quote:Op zaterdag 22 december 2018 11:00 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja, en tegen die tijd worden er nog gewoon brandstofauto's geproduceerd. Naast batterij -en waterstofauto's. Al die verboden gaan niet door natuurlijk, allemaal luchtfietserij.
Nee, elektrische, dat kunnen dus ook auto's met een waterstof brandstofcel zijn, al verwacht ik daar weinig van.quote:
"in Nederland"quote:
Zo'n vaart zal het voorlopig ook niet lopen. Maar voor veel autorijders in de randstad is een EV nu al een prima alternatief. Hier in de stad zie ik toch ook steeds meer E golfjes rijden.quote:Op zaterdag 22 december 2018 11:07 schreef Cherni het volgende:
[..]
Zolang wereldwijd nog benzine auto's verkocht mogen worden in andere landen zullen ze daar in blijven investeren. Het is de vraag of een Tesla kan overleven zonder subsidies.
Wat veel belangrijker is hoe men fossiele brandstoffen gaat vervangen als alles electrisch moet worden dus niet alleen auto's.
Windenergie kun je vergeten. Dan zou je enorme parken nodig moeten hebben die ook het klimaat beïnvloeden. Net zoals die enorme zonnepanelen parken. Ook niet al te vriendelijk voor de natuur. Maar door de enorme subsidies die fabrikanten en investeerders ontvangen hoor je natuurlijk van die kant alleen maar positieve berichten.
Dan sta ik wel aan je zijde. Dat geloof ik ook wel. Ik twijfel alleen aan de infra of die in 2030 al aan de vraag kan voldoen. Het probleem laadpaalklevers zal ook opgelost moeten worden.quote:Op zaterdag 22 december 2018 11:13 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nee, elektrische, dat kunnen dus ook auto's met een waterstof brandstofcel zijn, al verwacht ik daar weinig van.
[..]
"in Nederland"
Dat is dus een leuk taalspelletje. Maar dan zou je best wel eens gelijk kunnen gaan krijgen, waterstof brandstofcellen zijn een prima optie voor de toekomst.quote:Op zaterdag 22 december 2018 11:13 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nee, elektrische, dat kunnen dus ook auto's met een waterstof brandstofcel zijn, al verwacht ik daar weinig van.
Volgens MaGNeT wel. Maar goed, dat hoort bij zijn ideologie dus dat is niet verrassend.quote:Op zaterdag 22 december 2018 11:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zulke doelstellingen zijn ook helemaal niet hard, vooral niet als ze voor 2030 zijn.
En waarom?quote:
Er worden jaarlijks gemiddeld zo'n 450.000 nieuwe auto's verkocht in Nederland dus op die groei aan elektrische auto's moet je anticiperen vanaf 2030.quote:Op zaterdag 22 december 2018 11:15 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dan sta ik wel aan je zijde. Dat geloof ik ook wel. Ik twijfel alleen aan de infra of die in 2030 al aan de vraag kan voldoen.
Omdat benzineauto's slecht zijn voor de luchtkwaliteit en er op termijn een goed alternatief is.quote:
Nee hoor, want ook vanaf 2030 mogen brandstofauto's ook nog verkocht worden.quote:Op zaterdag 22 december 2018 11:21 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Er worden gemiddeld zo'n 450.000 auto's verkocht in Nederland dus op die groei moet je anticiperen vanaf 2030.
Wat je wel kunt verwachten is dat je met een brandstofauto dan niet meer in de binnensteden mag komen na 2030. Dat kun je wel verwachten en dat in combinatie met rekeningrijden en accijnzen op brandstof word je wel uit de brandstofauto gejaagd.quote:Op zaterdag 22 december 2018 11:19 schreef FredvZ het volgende:
Vanaf 2030 is de verkoop verboden hè, dat wil niet zeggen dat we allemaal op 01-01-2030 elektrisch of op waterstof moeten rijden. Ik verwacht dat we tot 2040 zeker nog wel op fossiele brandstoffen kunnen rijden.
Dat laatste is dus niet waar. En mocht dat waar zijn dan is er niemand, laat staan de overheid, die weet welke termijn dat is.quote:Op zaterdag 22 december 2018 11:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Omdat benzineauto's slecht zijn voor de luchtkwaliteit en er op termijn een goed alternatief is.
Industrie brengt nog steeds werkgelegenheid en mensen willen doorgaans niet meer dan een uurtje van hun werk wonen.quote:Op zaterdag 22 december 2018 10:59 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Leef je in 1900? De meeste mensen werken echt niet in de industrie hoor.
[..]
Nou, plekken als?
Ik wil trouwens best wat nuanceringen aanbrengen, dichtbevolkte plekken waar weinig mensen een auto hebben, daar valt de vervuiling ook erg mee.
http://bfy.tw/LTH7quote:Op zaterdag 22 december 2018 11:21 schreef LorneMalvo het volgende:
Even herhaling van mijn vraag: heeft er iemand een linkje naar het 200 pagina tellende plannenboek voor het klimaat van dit kabinet?
Als 2030 te kort dag is mag het wat uitstel hebben. Maar het doel moet gewoon zijn van die stinkmachines af te komen.quote:Op zaterdag 22 december 2018 11:22 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat laatste is dus niet waar. En mocht dat waar zijn dan is er niemand, laat staan de overheid, die weet welke termijn dat is.
Waarom zou je überhaupt met een auto een binnenstad in willen?quote:Op zaterdag 22 december 2018 11:22 schreef Cherni het volgende:
[..]
Wat je wel kunt verwachten is dat je met een brandstofauto dan niet meer in de binnensteden mag komen na 2030. Dat kun je wel verwachten en dat in combinatie met rekeningrijden en accijnzen op brandstof word je wel uit de brandstofauto gejaagd.
Omdat ik er woon? Of voor mijn werk.quote:Op zaterdag 22 december 2018 11:25 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Waarom zou je überhaupt met een auto een binnenstad in willen?
Omdat daar je werk is?quote:Op zaterdag 22 december 2018 11:25 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Waarom zou je überhaupt met een auto een binnenstad in willen?
Ah dank. Mijn google was kennelijk kapotquote:Op zaterdag 22 december 2018 11:23 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
http://bfy.tw/LTH7
233 pagina's, succes.
Aha, geen steekhoudende mening dus. Duidelijk.quote:Op zaterdag 22 december 2018 11:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als 2030 te kort dag is mag het wat uitstel hebben. Maar het doel moet gewoon zijn van die stinkmachines af te komen.
Nee hoor.quote:Op zaterdag 22 december 2018 11:26 schreef MaGNeT het volgende:
Autofabrikanten die in 2030 geen line-up aan elektrische auto's hebben in de EU, zullen een fors probleem hebben.
Doe mij zo'n glazen bol.quote:Op zaterdag 22 december 2018 11:26 schreef MaGNeT het volgende:
Autofabrikanten die in 2030 geen line-up aan elektrische auto's hebben in de EU, zullen een fors probleem hebben. Daarom alleen al gaan deze plannen de ontwikkeling versnellen.
Waarom zou ik überhaupt met een vrachtwagen het centrum in moeten.quote:Op zaterdag 22 december 2018 11:25 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Waarom zou je überhaupt met een auto een binnenstad in willen?
Wat is er tegen smerige auto's vervangen door schone?quote:Op zaterdag 22 december 2018 11:27 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Aha, geen steekhoudende mening dus. Duidelijk.
Ik denk dat er een heel nieuw type auto op de weg komtquote:Op zaterdag 22 december 2018 11:26 schreef MaGNeT het volgende:
Autofabrikanten die in 2030 geen line-up aan elektrische auto's hebben in de EU, zullen een fors probleem hebben. Daarom alleen al gaan deze plannen de ontwikkeling versnellen.
Ja, nu...quote:Op zaterdag 22 december 2018 11:28 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Doe mij zo'n glazen bol.
Alleen Toyota schijt al 10 miljoen auto's uit per jaar puur op fosiele brandstoffen.
Toevallig loopt daar als sinds 2015 een topic overquote:Op zaterdag 22 december 2018 11:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik denk dat eer een heel nieuw type auto op de weg komt
Ik noem het maar de Uber auto
zeer licht in gewicht
autonoom, dus geen bestuurder
mogelijkheid om in colonne te rijden
twee persoons
zeer dunne wielen
electrisch
goedkoop
lelijk
quote:Op zaterdag 22 december 2018 11:26 schreef Cherni het volgende:
[..]
Omdat ik er woon? Of voor mijn werk.
Ik woon in de binnenstad van de ene stad en werk in de binnenstad van een andere stad en het is gewoonweg hilarisch om forensen en winkelend publiek elke dag weer gefrustreerd in de auto zien zittend, kruipend over de weg, zoekend naar een parkeerplek, vloekend op laad/los verkeer, tierend op al die auto's die aan het eind van de winkel/werkdag tegelijk allemaal tegelijk de stad uit willen gaan.quote:
Niets an sich, maar dan moet dat wel mogelijk zijn.quote:Op zaterdag 22 december 2018 11:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat is er tegen smerige auto's vervangen door schone?
En waarom zou dat niet mogelijk zijn?quote:Op zaterdag 22 december 2018 11:38 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Niets an sich, maar dan moet dat wel mogelijk zijn.
Goederen verkeer is geen personenverkeer, hè.quote:Op zaterdag 22 december 2018 11:30 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Waarom zou ik überhaupt met een vrachtwagen het centrum in moeten.
Euhm, omdat ik daar moet lossen, misschien.
Man man man.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |