abonnement Unibet Coolblue
pi_183892682
quote:
Kabinet wil verkoop benzineauto verbieden

Den Haag - Het kabinet wil in 2030 een nationaal verkoopverbod op benzine- en dieselauto’s. Dat melden bronnen aan De Telegraaf. Verder staat in het Klimaatakkoord een plan om de invoering van rekeningrijden voor alle automobilisten te ‘verkennen’.



Het kabinet gaat met Brussel onderhandelen om een nationaal verkoopverbod in te kunnen voeren. Ook parallelimport van auto’s die op benzine of diesel rijden wil Den Haag verbieden. Dat betekent dat dealers geen gewone auto uit het buitenland mogen halen door inkoop bij buitenlandse verhuurbedrijven, veilingen of bij fabrikanten.

Kilometerheffing
In het Klimaatakkoord, dat vanmiddag verschijnt, is het plan voor een kilometerheffing voor automobilisten niet gesneuveld. Er komt als het aan de onderhandelaars ligt een ‘verkenning’ voor invoering in 2024. Die studie zou uiterlijk eind volgend jaar gereed moeten zijn.

In het regeerakkoord hebben VVD, CDA, D66 en ChristenUnie afgesproken dat er deze kabinetsperiode geen rekeningrijden komt voor de automobilist. Het is niet voor het eerst dat er een onderzoek komt naar een kilometerheffing. Het Centraal Planbureau rekende al eens uit dat zo’n heffing vergelijkbaar is met een taks van 1 euro per liter aan de pomp.

De automobilist wordt sowieso gepakt. In het Klimaatakkoord staan bijvoorbeeld voorstellen om de accijns op benzine en diesel met 1 cent te verhogen in 2020. De transportsector heeft tot het laatst gevochten tegen een hogere dieselaccijns omdat het niet wil meebetalen aan subsidies voor elektrische personenauto’s.

https://www.telegraaf.nl/(...)enzineauto-verbieden
Deel 2.
Origineel was van Nikonlover (die niet doorhad dat dit vorig jaar al in het regeerakkoord stond :P)
pi_183892694
Deze was eerst.
pi_183892701
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 december 2018 10:46 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dan is dit plan toch ook helemaal niet nodig?
Klopt, omdat vrijwel alle autofabrikanten al vol inzetten op elektrisch rijden, grote omringende landen ook al 2030 aanhouden zal het weinig uitmaken wat Nederland beslist.

VW gaat echt niet meer investeren in een hele lijn brandstofauto's als de afzetmarkt maar een paar landen is.

Modellen die nu op brandstof rijden, zijn nog redelijk eenvoudig aan te passen naar een elektrische versie (zie eGolf of eUp) maar de elektrische modellen hebben een veel compactere ruimte onder de "motorkap", daar zal alleen een elektrische uitvoering van mogelijk zijn.
  zaterdag 22 december 2018 @ 10:48:44 #4
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183892708
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 december 2018 10:46 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dan is dit plan toch ook helemaal niet nodig?
is ook een plan voor de buhne
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 22 december 2018 @ 10:54:55 #5
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183892784
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 10:48 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

VW gaat echt niet meer investeren in een hele lijn brandstofauto's als de afzetmarkt maar een paar landen is.
Dat doen ze dus wel, en dat blijven ze ook doen de komende 15 jaar.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 22 december 2018 @ 10:55:13 #6
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_183892789
EV's hebben ook nog een imagoprobleem, er zijn weinig aansprekende wagens. De Tesla's zijn gewoon ronduit lelijk. Maar ook daar komt wel verandering in.

pi_183892852
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 december 2018 10:54 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat doen ze dus wel, en dat blijven ze ook doen de komende 15 jaar.
We hebben het over 2030, dat is nog 12 jaar. Komt aardig in de buurt.

Duitsland gaat sowieso voor een verbod van brandstofauto's in 2030 dus daar valt de afzetmarkt voor VW dan weg.
pi_183892860
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2018 10:06 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Omdat industrie mensen trekt die daar moeten werken.
Leef je in 1900? De meeste mensen werken echt niet in de industrie hoor.

quote:
Kijk maar eens goed. Verder zijn er meer plekken waar mensen wonen en niet zo vervuilend zijn aangeven. Jouw hypothese klopt niet.
Nou, plekken als?

Ik wil trouwens best wat nuanceringen aanbrengen, dichtbevolkte plekken waar weinig mensen een auto hebben, daar valt de vervuiling ook erg mee.
  zaterdag 22 december 2018 @ 11:00:11 #9
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183892875
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 10:59 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

We hebben het over 2030, dat is nog 12 jaar. Komt aardig in de buurt.
Ja, en tegen die tijd worden er nog gewoon brandstofauto's geproduceerd. Naast batterij -en waterstofauto's. Al die verboden gaan niet door natuurlijk, allemaal luchtfietserij.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183892943
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 december 2018 11:00 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ja, en tegen die tijd worden er nog gewoon brandstofauto's geproduceerd. Naast batterij -en waterstofauto's. Al die verboden gaan niet door natuurlijk, allemaal luchtfietserij.
Geproduceerd, zou goed kunnen. Nog genoeg landen buiten Europa die geen 2030 hanteren voor het uitfaseren van brandstofauto's. VW heeft ook veel fabrieken buiten de EU voor die markten.

Maar binnen de EU? Dat gaat wel door.
pi_183892974
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 december 2018 11:00 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ja, en tegen die tijd worden er nog gewoon brandstofauto's geproduceerd. Naast batterij -en waterstofauto's. Al die verboden gaan niet door natuurlijk, allemaal luchtfietserij.
Zolang wereldwijd nog benzine auto's verkocht mogen worden in andere landen zullen ze daar in blijven investeren. Het is de vraag of een Tesla kan overleven zonder subsidies.

Wat veel belangrijker is hoe men fossiele brandstoffen gaat vervangen als alles electrisch moet worden dus niet alleen auto's.

Windenergie kun je vergeten. Dan zou je enorme parken nodig moeten hebben die ook het klimaat beïnvloeden. Net zoals die enorme zonnepanelen parken. Ook niet al te vriendelijk voor de natuur. Maar door de enorme subsidies die fabrikanten en investeerders ontvangen hoor je natuurlijk van die kant alleen maar positieve berichten.
  zaterdag 22 december 2018 @ 11:10:28 #12
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183893008
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 11:05 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Maar binnen de EU? Dat gaat wel door.
Natuurlijk niet. Je verwart de gedachten van een politicus met de werkelijkheid. Overheden wedden altijd op het verkeerde paard. Een overheid zal altijd kiezen voor OS/2 ipv DOS en Blackberry ipv Android.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183893026
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 december 2018 11:10 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Je verwart de gedachten van een politicus met de werkelijkheid.
Ga je de weddenschap met me aan? Ik zeg dat er in 2029 in Nederland meer nieuwe elektrische dan brandstof auto's worden verkocht.

¤1 inzet, ik zet wel een reminder in m'n agenda ;)
pi_183893036
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 11:11 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ga je de weddenschap met me aan? Ik zeg dat er in 2029 in Nederland meer nieuwe elektrische dan brandstof auto's worden verkocht.

¤1 inzet, ik zet wel een reminder in m'n agenda ;)
Wereldwijd?
  zaterdag 22 december 2018 @ 11:12:36 #15
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183893044
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 11:11 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ga je de weddenschap met me aan? Ik zeg dat er in 2029 in Nederland meer nieuwe elektrische dan brandstof auto's worden verkocht.

¤1 inzet, ik zet wel een reminder in m'n agenda ;)
Je bedoelt batterij-auto's?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183893055
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 december 2018 11:00 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ja, en tegen die tijd worden er nog gewoon brandstofauto's geproduceerd. Naast batterij -en waterstofauto's. Al die verboden gaan niet door natuurlijk, allemaal luchtfietserij.
Zulke doelstellingen zijn ook helemaal niet hard, vooral niet als ze voor 2030 zijn.
pi_183893057
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 december 2018 11:12 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Je bedoelt batterij-auto's?
Nee, elektrische, dat kunnen dus ook auto's met een waterstof brandstofcel zijn, al verwacht ik daar weinig van.

quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2018 11:12 schreef Cherni het volgende:

[..]

Wereldwijd?
"in Nederland"
  zaterdag 22 december 2018 @ 11:13:56 #18
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_183893062
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2018 11:07 schreef Cherni het volgende:

[..]

Zolang wereldwijd nog benzine auto's verkocht mogen worden in andere landen zullen ze daar in blijven investeren. Het is de vraag of een Tesla kan overleven zonder subsidies.

Wat veel belangrijker is hoe men fossiele brandstoffen gaat vervangen als alles electrisch moet worden dus niet alleen auto's.

Windenergie kun je vergeten. Dan zou je enorme parken nodig moeten hebben die ook het klimaat beïnvloeden. Net zoals die enorme zonnepanelen parken. Ook niet al te vriendelijk voor de natuur. Maar door de enorme subsidies die fabrikanten en investeerders ontvangen hoor je natuurlijk van die kant alleen maar positieve berichten.
Zo'n vaart zal het voorlopig ook niet lopen. Maar voor veel autorijders in de randstad is een EV nu al een prima alternatief. Hier in de stad zie ik toch ook steeds meer E golfjes rijden.
pi_183893085
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 11:13 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Nee, elektrische, dat kunnen dus ook auto's met een waterstof brandstofcel zijn, al verwacht ik daar weinig van.

[..]

"in Nederland"
:) Dan sta ik wel aan je zijde. Dat geloof ik ook wel. Ik twijfel alleen aan de infra of die in 2030 al aan de vraag kan voldoen. Het probleem laadpaalklevers zal ook opgelost moeten worden.
  zaterdag 22 december 2018 @ 11:17:16 #20
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183893104
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 11:13 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Nee, elektrische, dat kunnen dus ook auto's met een waterstof brandstofcel zijn, al verwacht ik daar weinig van.
Dat is dus een leuk taalspelletje. Maar dan zou je best wel eens gelijk kunnen gaan krijgen, waterstof brandstofcellen zijn een prima optie voor de toekomst.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 22 december 2018 @ 11:17:46 #21
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183893112
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 11:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Zulke doelstellingen zijn ook helemaal niet hard, vooral niet als ze voor 2030 zijn.
Volgens MaGNeT wel. Maar goed, dat hoort bij zijn ideologie dus dat is niet verrassend.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183893133
Komt er dan ook een importverbod?

Dus mag ik nog wel een dikke benzinebak rijden als ik die importeer?
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  zaterdag 22 december 2018 @ 11:19:21 #23
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_183893136
Vanaf 2030 is de verkoop verboden hè, dat wil niet zeggen dat we allemaal op 01-01-2030 elektrisch of op waterstof moeten rijden. Ik verwacht dat we tot 2040 zeker nog wel op fossiele brandstoffen kunnen rijden.
So we just called him Fred
  zaterdag 22 december 2018 @ 11:19:28 #24
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_183893137
Goed plan
  zaterdag 22 december 2018 @ 11:20:56 #25
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183893164
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 11:19 schreef Hexagon het volgende:
Goed plan
En waarom?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183893172
Even herhaling van mijn vraag: heeft er iemand een linkje naar het 200 pagina tellende plannenboek voor het klimaat van dit kabinet?
pi_183893174
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2018 11:15 schreef Cherni het volgende:

[..]

:) Dan sta ik wel aan je zijde. Dat geloof ik ook wel. Ik twijfel alleen aan de infra of die in 2030 al aan de vraag kan voldoen.
Er worden jaarlijks gemiddeld zo'n 450.000 nieuwe auto's verkocht in Nederland dus op die groei aan elektrische auto's moet je anticiperen vanaf 2030.
  zaterdag 22 december 2018 @ 11:21:53 #28
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_183893179
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 december 2018 11:20 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En waarom?
Omdat benzineauto's slecht zijn voor de luchtkwaliteit en er op termijn een goed alternatief is.
  zaterdag 22 december 2018 @ 11:22:10 #29
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183893183
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 11:21 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Er worden gemiddeld zo'n 450.000 auto's verkocht in Nederland dus op die groei moet je anticiperen vanaf 2030.
Nee hoor, want ook vanaf 2030 mogen brandstofauto's ook nog verkocht worden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183893191
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 december 2018 11:19 schreef FredvZ het volgende:
Vanaf 2030 is de verkoop verboden hè, dat wil niet zeggen dat we allemaal op 01-01-2030 elektrisch of op waterstof moeten rijden. Ik verwacht dat we tot 2040 zeker nog wel op fossiele brandstoffen kunnen rijden.
Wat je wel kunt verwachten is dat je met een brandstofauto dan niet meer in de binnensteden mag komen na 2030. Dat kun je wel verwachten en dat in combinatie met rekeningrijden en accijnzen op brandstof word je wel uit de brandstofauto gejaagd.
  zaterdag 22 december 2018 @ 11:22:40 #31
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183893192
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 11:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Omdat benzineauto's slecht zijn voor de luchtkwaliteit en er op termijn een goed alternatief is.
Dat laatste is dus niet waar. En mocht dat waar zijn dan is er niemand, laat staan de overheid, die weet welke termijn dat is.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183893200
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 10:59 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Leef je in 1900? De meeste mensen werken echt niet in de industrie hoor.

[..]

Nou, plekken als?

Ik wil trouwens best wat nuanceringen aanbrengen, dichtbevolkte plekken waar weinig mensen een auto hebben, daar valt de vervuiling ook erg mee.
Industrie brengt nog steeds werkgelegenheid en mensen willen doorgaans niet meer dan een uurtje van hun werk wonen.
Maar je snapt dat je je eigen stelling hiermee onderuit haalt? Mensen leven bijna overal in europa, maar precies op de plekken waar zware industrie is, is de meeste vervuiling.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_183893208
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2018 11:21 schreef LorneMalvo het volgende:
Even herhaling van mijn vraag: heeft er iemand een linkje naar het 200 pagina tellende plannenboek voor het klimaat van dit kabinet?
http://bfy.tw/LTH7

233 pagina's, succes.
  zaterdag 22 december 2018 @ 11:24:35 #34
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_183893223
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 december 2018 11:22 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat laatste is dus niet waar. En mocht dat waar zijn dan is er niemand, laat staan de overheid, die weet welke termijn dat is.
Als 2030 te kort dag is mag het wat uitstel hebben. Maar het doel moet gewoon zijn van die stinkmachines af te komen.
  zaterdag 22 december 2018 @ 11:25:31 #35
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_183893244
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2018 11:22 schreef Cherni het volgende:

[..]

Wat je wel kunt verwachten is dat je met een brandstofauto dan niet meer in de binnensteden mag komen na 2030. Dat kun je wel verwachten en dat in combinatie met rekeningrijden en accijnzen op brandstof word je wel uit de brandstofauto gejaagd.
Waarom zou je überhaupt met een auto een binnenstad in willen?
So we just called him Fred
pi_183893254
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 december 2018 11:25 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Waarom zou je überhaupt met een auto een binnenstad in willen?
Omdat ik er woon? Of voor mijn werk.
pi_183893261
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 december 2018 11:25 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Waarom zou je überhaupt met een auto een binnenstad in willen?
Omdat daar je werk is?
pi_183893264
Autofabrikanten die in 2030 geen line-up aan elektrische auto's hebben in de EU, zullen een fors probleem hebben. Daarom alleen al gaan deze plannen de ontwikkeling versnellen.
pi_183893280
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 11:23 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

http://bfy.tw/LTH7

233 pagina's, succes.
Ah dank. Mijn google was kennelijk kapot
  zaterdag 22 december 2018 @ 11:27:57 #40
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183893283
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 11:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Als 2030 te kort dag is mag het wat uitstel hebben. Maar het doel moet gewoon zijn van die stinkmachines af te komen.
Aha, geen steekhoudende mening dus. Duidelijk.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 22 december 2018 @ 11:28:19 #41
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183893291
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 11:26 schreef MaGNeT het volgende:
Autofabrikanten die in 2030 geen line-up aan elektrische auto's hebben in de EU, zullen een fors probleem hebben.
Nee hoor.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183893299
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 11:26 schreef MaGNeT het volgende:
Autofabrikanten die in 2030 geen line-up aan elektrische auto's hebben in de EU, zullen een fors probleem hebben. Daarom alleen al gaan deze plannen de ontwikkeling versnellen.
Doe mij zo'n glazen bol.

Alleen Toyota schijt al 10 miljoen auto's uit per jaar puur op fosiele brandstoffen.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_183893323
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 december 2018 11:25 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Waarom zou je überhaupt met een auto een binnenstad in willen?
Waarom zou ik überhaupt met een vrachtwagen het centrum in moeten.

Euhm, omdat ik daar moet lossen, misschien.

Man man man.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  zaterdag 22 december 2018 @ 11:32:05 #44
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_183893360
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 december 2018 11:27 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Aha, geen steekhoudende mening dus. Duidelijk.
Wat is er tegen smerige auto's vervangen door schone?
  zaterdag 22 december 2018 @ 11:33:41 #45
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183893385
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 11:26 schreef MaGNeT het volgende:
Autofabrikanten die in 2030 geen line-up aan elektrische auto's hebben in de EU, zullen een fors probleem hebben. Daarom alleen al gaan deze plannen de ontwikkeling versnellen.
Ik denk dat er een heel nieuw type auto op de weg komt

Ik noem het maar de Uber auto
zeer licht in gewicht
autonoom, dus geen bestuurder
mogelijkheid om in colonne te rijden
twee persoons
zeer dunne wielen
max 100 km per uur
electrisch
zonne paneel op het dak
goedkoop
lelijk

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 22-12-2018 11:38:54 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183893390
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2018 11:28 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Doe mij zo'n glazen bol.

Alleen Toyota schijt al 10 miljoen auto's uit per jaar puur op fosiele brandstoffen.
Ja, nu...
2030 hebben we het over...
pi_183893405
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 11:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik denk dat eer een heel nieuw type auto op de weg komt

Ik noem het maar de Uber auto
zeer licht in gewicht
autonoom, dus geen bestuurder
mogelijkheid om in colonne te rijden
twee persoons
zeer dunne wielen
electrisch
goedkoop
lelijk
Toevallig loopt daar als sinds 2015 een topic over ;)

PTA / stelling: einde van het autobezit is nabij

3x raden wie de TS is :P
  zaterdag 22 december 2018 @ 11:35:03 #48
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_183893406
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2018 11:26 schreef Cherni het volgende:

[..]

Omdat ik er woon? Of voor mijn werk.
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 11:26 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Omdat daar je werk is?
Ik woon in de binnenstad van de ene stad en werk in de binnenstad van een andere stad en het is gewoonweg hilarisch om forensen en winkelend publiek elke dag weer gefrustreerd in de auto zien zittend, kruipend over de weg, zoekend naar een parkeerplek, vloekend op laad/los verkeer, tierend op al die auto's die aan het eind van de winkel/werkdag tegelijk allemaal tegelijk de stad uit willen gaan.

Mijn auto staat buiten de stad op een P+R terrein, scheelt een parkeervergunning, scheelt een hoop frustratie en tijd.

Je moet het natuurlijk vooral zelf weten of je wel of niet een binnenstad wil rijden, maar in mijn beleving zit je dan nog vast in de tunnelvisie van de jaren 60/70/80/90 dat je vooral maar met je eigen auto overal heen moet rijden.
So we just called him Fred
  zaterdag 22 december 2018 @ 11:38:32 #49
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183893447
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 11:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wat is er tegen smerige auto's vervangen door schone?
Niets an sich, maar dan moet dat wel mogelijk zijn.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 22 december 2018 @ 11:40:35 #50
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_183893462
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 december 2018 11:38 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Niets an sich, maar dan moet dat wel mogelijk zijn.
En waarom zou dat niet mogelijk zijn?
  zaterdag 22 december 2018 @ 11:41:48 #51
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_183893473
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2018 11:30 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Waarom zou ik überhaupt met een vrachtwagen het centrum in moeten.

Euhm, omdat ik daar moet lossen, misschien.

Man man man.
Goederen verkeer is geen personenverkeer, hè.

Het vrachtverkeer is hier al een stuk verder, die komen gewoon met een elektrische vrachtwagen aanrijden.

Het personenverkeer zit nog vast aan mensen die geen rationele keuze kunnen maken (=afweging tussen tijd en geld) en vasthouden aan de emotie dat ze met hun eigen auto tot aan de winkel of kantoor in het centrum moeten kunnen rijden.
Dat ze tijd en geld kunnen besparen door buiten de stad te parkeren lijken ze niet eens te overwegen.
So we just called him Fred
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')