Deel 2.quote:Kabinet wil verkoop benzineauto verbieden
Den Haag - Het kabinet wil in 2030 een nationaal verkoopverbod op benzine- en dieselauto’s. Dat melden bronnen aan De Telegraaf. Verder staat in het Klimaatakkoord een plan om de invoering van rekeningrijden voor alle automobilisten te ‘verkennen’.
Het kabinet gaat met Brussel onderhandelen om een nationaal verkoopverbod in te kunnen voeren. Ook parallelimport van auto’s die op benzine of diesel rijden wil Den Haag verbieden. Dat betekent dat dealers geen gewone auto uit het buitenland mogen halen door inkoop bij buitenlandse verhuurbedrijven, veilingen of bij fabrikanten.
Kilometerheffing
In het Klimaatakkoord, dat vanmiddag verschijnt, is het plan voor een kilometerheffing voor automobilisten niet gesneuveld. Er komt als het aan de onderhandelaars ligt een ‘verkenning’ voor invoering in 2024. Die studie zou uiterlijk eind volgend jaar gereed moeten zijn.
In het regeerakkoord hebben VVD, CDA, D66 en ChristenUnie afgesproken dat er deze kabinetsperiode geen rekeningrijden komt voor de automobilist. Het is niet voor het eerst dat er een onderzoek komt naar een kilometerheffing. Het Centraal Planbureau rekende al eens uit dat zo’n heffing vergelijkbaar is met een taks van 1 euro per liter aan de pomp.
De automobilist wordt sowieso gepakt. In het Klimaatakkoord staan bijvoorbeeld voorstellen om de accijns op benzine en diesel met 1 cent te verhogen in 2020. De transportsector heeft tot het laatst gevochten tegen een hogere dieselaccijns omdat het niet wil meebetalen aan subsidies voor elektrische personenauto’s.
https://www.telegraaf.nl/(...)enzineauto-verbieden
Klopt, omdat vrijwel alle autofabrikanten al vol inzetten op elektrisch rijden, grote omringende landen ook al 2030 aanhouden zal het weinig uitmaken wat Nederland beslist.quote:Op zaterdag 22 december 2018 10:46 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dan is dit plan toch ook helemaal niet nodig?
is ook een plan voor de buhnequote:Op zaterdag 22 december 2018 10:46 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dan is dit plan toch ook helemaal niet nodig?
Dat doen ze dus wel, en dat blijven ze ook doen de komende 15 jaar.quote:Op zaterdag 22 december 2018 10:48 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
VW gaat echt niet meer investeren in een hele lijn brandstofauto's als de afzetmarkt maar een paar landen is.
We hebben het over 2030, dat is nog 12 jaar. Komt aardig in de buurt.quote:Op zaterdag 22 december 2018 10:54 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat doen ze dus wel, en dat blijven ze ook doen de komende 15 jaar.
Leef je in 1900? De meeste mensen werken echt niet in de industrie hoor.quote:Op zaterdag 22 december 2018 10:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Omdat industrie mensen trekt die daar moeten werken.
Nou, plekken als?quote:Kijk maar eens goed. Verder zijn er meer plekken waar mensen wonen en niet zo vervuilend zijn aangeven. Jouw hypothese klopt niet.
Ja, en tegen die tijd worden er nog gewoon brandstofauto's geproduceerd. Naast batterij -en waterstofauto's. Al die verboden gaan niet door natuurlijk, allemaal luchtfietserij.quote:Op zaterdag 22 december 2018 10:59 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
We hebben het over 2030, dat is nog 12 jaar. Komt aardig in de buurt.
Geproduceerd, zou goed kunnen. Nog genoeg landen buiten Europa die geen 2030 hanteren voor het uitfaseren van brandstofauto's. VW heeft ook veel fabrieken buiten de EU voor die markten.quote:Op zaterdag 22 december 2018 11:00 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja, en tegen die tijd worden er nog gewoon brandstofauto's geproduceerd. Naast batterij -en waterstofauto's. Al die verboden gaan niet door natuurlijk, allemaal luchtfietserij.
Zolang wereldwijd nog benzine auto's verkocht mogen worden in andere landen zullen ze daar in blijven investeren. Het is de vraag of een Tesla kan overleven zonder subsidies.quote:Op zaterdag 22 december 2018 11:00 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja, en tegen die tijd worden er nog gewoon brandstofauto's geproduceerd. Naast batterij -en waterstofauto's. Al die verboden gaan niet door natuurlijk, allemaal luchtfietserij.
Natuurlijk niet. Je verwart de gedachten van een politicus met de werkelijkheid. Overheden wedden altijd op het verkeerde paard. Een overheid zal altijd kiezen voor OS/2 ipv DOS en Blackberry ipv Android.quote:Op zaterdag 22 december 2018 11:05 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Maar binnen de EU? Dat gaat wel door.
Ga je de weddenschap met me aan? Ik zeg dat er in 2029 in Nederland meer nieuwe elektrische dan brandstof auto's worden verkocht.quote:Op zaterdag 22 december 2018 11:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Je verwart de gedachten van een politicus met de werkelijkheid.
Wereldwijd?quote:Op zaterdag 22 december 2018 11:11 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ga je de weddenschap met me aan? Ik zeg dat er in 2029 in Nederland meer nieuwe elektrische dan brandstof auto's worden verkocht.
¤1 inzet, ik zet wel een reminder in m'n agenda
Je bedoelt batterij-auto's?quote:Op zaterdag 22 december 2018 11:11 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ga je de weddenschap met me aan? Ik zeg dat er in 2029 in Nederland meer nieuwe elektrische dan brandstof auto's worden verkocht.
¤1 inzet, ik zet wel een reminder in m'n agenda
Zulke doelstellingen zijn ook helemaal niet hard, vooral niet als ze voor 2030 zijn.quote:Op zaterdag 22 december 2018 11:00 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja, en tegen die tijd worden er nog gewoon brandstofauto's geproduceerd. Naast batterij -en waterstofauto's. Al die verboden gaan niet door natuurlijk, allemaal luchtfietserij.
Nee, elektrische, dat kunnen dus ook auto's met een waterstof brandstofcel zijn, al verwacht ik daar weinig van.quote:
"in Nederland"quote:
Zo'n vaart zal het voorlopig ook niet lopen. Maar voor veel autorijders in de randstad is een EV nu al een prima alternatief. Hier in de stad zie ik toch ook steeds meer E golfjes rijden.quote:Op zaterdag 22 december 2018 11:07 schreef Cherni het volgende:
[..]
Zolang wereldwijd nog benzine auto's verkocht mogen worden in andere landen zullen ze daar in blijven investeren. Het is de vraag of een Tesla kan overleven zonder subsidies.
Wat veel belangrijker is hoe men fossiele brandstoffen gaat vervangen als alles electrisch moet worden dus niet alleen auto's.
Windenergie kun je vergeten. Dan zou je enorme parken nodig moeten hebben die ook het klimaat beïnvloeden. Net zoals die enorme zonnepanelen parken. Ook niet al te vriendelijk voor de natuur. Maar door de enorme subsidies die fabrikanten en investeerders ontvangen hoor je natuurlijk van die kant alleen maar positieve berichten.
Dan sta ik wel aan je zijde. Dat geloof ik ook wel. Ik twijfel alleen aan de infra of die in 2030 al aan de vraag kan voldoen. Het probleem laadpaalklevers zal ook opgelost moeten worden.quote:Op zaterdag 22 december 2018 11:13 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nee, elektrische, dat kunnen dus ook auto's met een waterstof brandstofcel zijn, al verwacht ik daar weinig van.
[..]
"in Nederland"
Dat is dus een leuk taalspelletje. Maar dan zou je best wel eens gelijk kunnen gaan krijgen, waterstof brandstofcellen zijn een prima optie voor de toekomst.quote:Op zaterdag 22 december 2018 11:13 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nee, elektrische, dat kunnen dus ook auto's met een waterstof brandstofcel zijn, al verwacht ik daar weinig van.
Volgens MaGNeT wel. Maar goed, dat hoort bij zijn ideologie dus dat is niet verrassend.quote:Op zaterdag 22 december 2018 11:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zulke doelstellingen zijn ook helemaal niet hard, vooral niet als ze voor 2030 zijn.
En waarom?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |