abonnement Unibet Coolblue
pi_183896272
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 14:19 schreef Postbus100 het volgende:
Overigens wel herkenbaar. Ik heb dat met andere dingen. Eén van de redenen dat WhatsApp-meldingen uit staan, en nu zelfs het icoontje van mijn startscherm af is. Schept veel rust. Fok is ook wel eens geblokkeerd geweest om die reden.
Door jezelf of je werk? Fok bedoel ik.
  zaterdag 22 december 2018 @ 14:55:07 #52
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_183896290
quote:
15s.gif Op zaterdag 22 december 2018 08:28 schreef Hamzoef het volgende:

Zijn er users die zich hier in herkennen, en hoe gaan jullie hier mee om?
Ik heb het vooral met social media. :')
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_183896553
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2018 14:53 schreef Droopie het volgende:

[..]

Of gewoon een medewerker die verantwoordelijk is voor 1 of 2 klanten. Dat deed ik samen met een collega.

Het is maar net in welke branche je zit en met wie die klant zijn handel toevertrouwt.
Het is HET recept voor een burnout.

Ik zit in een branche waarbij ik al jaren 24/7 bereikbaar ben. Maar niet via mijn privénummer, ik ben bereikbaar onder mijn voorwaarden. Als ik geen zin heb, dan zet ik mijn zakelijke toestel uit. Ik sleep hem ook zeker niet overal mee naartoe. Mijn manager heeft mijn privé nummer, als hij vind dat ik gebeld moet worden dan belt hij, en dan weet hij ook de consequenties (vrije tijd, extra geld, ga maar door). En het is zijn probleem als hij 100 keer per maand wordt gebeld.

Als er support buiten werktijden nodig is, dan moet je baas dat regelen.
pi_183896976
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 10:31 schreef nostra het volgende:
Lijkt me niet meer dan normaal dat je ook buiten werktijden je mail in de gaten houdt en beantwoordt of doorstuurt. Kleine moeite ook.
Lol

OT: als je zo onrustig wordt van het niet lezen van werkgerelateerde e-mails in je vrije tijd zit je waarschijnlijk te compenseren dat je andere dingen niet echt kan. Het is niet normaal om tijdens een week vakantie elke dag je werk e-mail te kijken. Ook al doet misschien 5% het wel uit angst om ontslagen te worden of wat dan ook

Tenzij je bijvoorbeeld werkgever bent of een leidinggevende. Maar ja dan hoor je ook voor die extra tijd betaald te worden, opgenomen in het salaris en functie etc. Als je het vrijwillig gaat doen in je vrije tijd zonder verdere aanleiding ben je gewoon voor jezelf verkeerd bezig

[ Bericht 19% gewijzigd door familymatters op 22-12-2018 15:39:53 ]
pi_183897008
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2018 14:53 schreef MCH het volgende:

[..]

Door jezelf of je werk? Fok bedoel ik.
Door mezelf. Oh god, gelukkig niet door werk, moest er nog bijkomen :X. Nee maar ten tijde van scriptie schrijven bijvoorbeeld had ik uit verveling /als ontwijking de pagina geopend voor ik er erg in had. Blokkeren was toen echt even een zelfbeschermingsmaatregel. En ook nu klik ik hem op m'n mobiel wel eens ver weg zodat het niet te gemakkelijk wordt om hem gedachteloos weer te openen. Maar het is op dit moment wel te duur doen. Leg m'n mobiel vaak bewust weg en vergeet hem dan ook ineens voor drie uur ofzo :D
Somebody that I used to know
pi_183897138
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 15:08 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Het is HET recept voor een burnout.

Ik zit in een branche waarbij ik al jaren 24/7 bereikbaar ben. Maar niet via mijn privénummer, ik ben bereikbaar onder mijn voorwaarden. Als ik geen zin heb, dan zet ik mijn zakelijke toestel uit. Ik sleep hem ook zeker niet overal mee naartoe. Mijn manager heeft mijn privé nummer, als hij vind dat ik gebeld moet worden dan belt hij, en dan weet hij ook de consequenties (vrije tijd, extra geld, ga maar door). En het is zijn probleem als hij 100 keer per maand wordt gebeld.

Als er support buiten werktijden nodig is, dan moet je baas dat regelen.
Je hebt 100% gelijk dat het een recept voor een burnout is.
Alleen in mijn optiek is een privenummer geven voor noodgevallen een gezondere optie ipv een zakelijke telefoon waar je toch in de val trapt om even in je email te kijken voor kwaliteitsklachten bv.

Noodgevallen bedoel ik dan als transporten helemaal fout zijn aangeleverd en je moet schakelen (fruit is nogal bedervelijk) om te zorgen dat de klant zijn goederen toch nog krijgt.

Vertragingen enzo belt de vervoerder zelf naar de klant.
Maar je hebt gelijk, als ze er misbruik van maken kunnen ze idd 100x bellen per maand.
Alleen mijn laatste klant deed dat zelden (alleen werkte ik toen ook al 60 uur per week :'))
Hell To The Liars
pi_183898688
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2018 15:41 schreef Droopie het volgende:

[..]

Je hebt 100% gelijk dat het een recept voor een burnout is.
Alleen in mijn optiek is een privenummer geven voor noodgevallen een gezondere optie ipv een zakelijke telefoon waar je toch in de val trapt om even in je email te kijken voor kwaliteitsklachten bv.

Noodgevallen bedoel ik dan als transporten helemaal fout zijn aangeleverd en je moet schakelen (fruit is nogal bedervelijk) om te zorgen dat de klant zijn goederen toch nog krijgt.

Vertragingen enzo belt de vervoerder zelf naar de klant.
Maar je hebt gelijk, als ze er misbruik van maken kunnen ze idd 100x bellen per maand.
Alleen mijn laatste klant deed dat zelden (alleen werkte ik toen ook al 60 uur per week :'))
Gewoon je zakelijke nummer doorschakelen naar je privé mobiel. Kan je wel eenvoudig gebeld worden zonder je privé nummer te geven. Ook geen last van mail, Whatsapp, etc., etc.
pi_183909887
Ik doe het ook hoor, wil graag weten wat er binnen mijn projecten speelt en ik kan veel sneller schakelen wanneer het fout loopt dan mijn collega die de inns en outs niet kent. En vica versa.
Vind het ook een beetje bij de verantwoordelijkheid/salaris horen. Kijk trouwens niet iedere dag, maar af en toe en neem mijn zakelijk mobiel op wanneer collega's bellen.

Als ik volledig offline zou gaan moet ik mijn collega informeren over mijn projecten, na mijn vakantie moet hij mij weer informeren, en wanneer hij met verlof zou zijn moet ik zijn projecten doen.. Dus erg inefficiënt en kost ons uiteindelijk veel meer tijd.

[ Bericht 8% gewijzigd door Sport_Life op 23-12-2018 00:07:58 ]
pi_183909940
Totaal geen moeite mee. Ze wachten maar totdat ik weer aan het werk ben.
pi_183915539
Ik heb mijn werkmail niet op mijn telefoon ingesteld staan, alleen op een aparte laptop van de zaak die ik tijdens vakantie gewoon niet open doe en als ik een reis maak helemaal niet meeneem. Heerlijk.

quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2018 23:58 schreef Sport_Life het volgende:
Ik doe het ook hoor, wil graag weten wat er binnen mijn projecten speelt en ik kan veel sneller schakelen wanneer het fout loopt dan mijn collega die de inns en outs niet kent. En vica versa.
Vind het ook een beetje bij de verantwoordelijkheid/salaris horen. Kijk trouwens niet iedere dag, maar af en toe en neem mijn zakelijk mobiel op wanneer collega's bellen.

Als ik volledig offline zou gaan moet ik mijn collega informeren over mijn projecten, na mijn vakantie moet hij mij weer informeren, en wanneer hij met verlof zou zijn moet ik zijn projecten doen.. Dus erg inefficiënt en kost ons uiteindelijk veel meer tijd.
Hoe doe je dat dan als je ergens aan de andere kant van de wereld zit te chillen, dan wil je toch helemaal niet gestoord worden... of neem je nooit een échte break? Ik zou dan gewoon geen enkel apparaat meenemen waarmee je iets van werk kán doen, in mijn geval mijn zakelijke laptop met de private key naar alle servers.. en dat weten ze, dus het heeft geen ook zin me te bellen als er iets aan de hand is :P (buiten dat wil ik dat soort gevoelige dingen niet door allerlei paranoïde douanes heen slepen met het risico dat ze me de keuze geven tussen decrypten of terugvliegen)
pi_183920456
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 12:38 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Een beetje een combinatie van alles dat je noemt. Het is ook een stukje planning. Als ik na vrijdag niets aan mijn mail doe, en ik begin maandag ben ik maandag eerst een hoop tijd kwijt om al die mail door te lezen. Dat past ook niet altijd in de planning.

Ook zijn er collega's van andere afdelingen die in het weekend doorwerken, en ik wil hen niet te lang op een antwoord laten wachten. Of klanten die advies nodig hebben,
Maar is het werk van dien aard dat het gebruikelijk is om in het weekend door te werken? Als in, jullie business opereert daadwerkelijk 7 dagen in de week? Of zijn dat gewoon ‘workaholics’ die zich graag vrijwillig de pleuris werken in het weekend?

Als het dat laatste is, dan zou ik zeggen dat ze maar begrip moeten hebben dat sommigen mensen dan daadwerkelijk weekend vieren en maandag weer aan de bak gaan. Ergo, jij mag ze prima laten wachten tot maandag.

Als het dat eerste is en er wordt de facto van jou verwacht dat je inderdaad ook in het weekend een beetje rap antwoord, dan moet je bij jezelf nagaan of dat wel bij je past.

Ik heb zelf dit jaar bewust een aparte telefoon voor m’n werk genomen (op kosten vd zaak) en daar komen alle mailtjes en telefoontjes van opdrachtgevers binnen. Dat ding gaat vrijdags gewoon uit en maandag weer aan. Sleutelfiguren bij mijn opdrachtgever weten wat mijn privénummer is als er nood aan de man is, maar verder doe ik in principe niks in het weekend, tenzij ik zelf graag iets wil doen.

Laat je voor zover dat gaat niet meeslepen door het werkritme van anderen als dat verder gaat dan je eigenlijk zou willen. Ik heb lange tijd gedacht dat het zou getuigen van commitment als je maar voortdurend door bleef werken en altijd volledig bereikbaar was (en dat niet doen een gebrek daaraan zou zijn). Inmiddels heb ik voor mezelf ontdekt dat je ook prima toegewijd kunt zijn aan je werk én een gezonde werk-privé balans kunt hebben.
  zondag 23 december 2018 @ 15:34:09 #62
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183920623
Wat kan er gebeuren als je de mail te laat leest?

Als er risico's zijn, dek ze dan af. Bijvoorbeeld afspreken dat wanneer iets echt niet kan wachten, dat mensen even bellen/appen. Desnoods zet je daar iemand tussen. Dus: Henk leest alle mail en als het belangrijk is voor jou, belt hij je.

Kijk ook welke acties je nog kunt ondernemen als het out-of-office tijd is en je merkt dat iets scheef loopt. Wie kun je nog bellen om het recht te trekken, wat kun je zelf doen?
  zondag 23 december 2018 @ 15:36:18 #63
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183920662
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 13:13 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Klopt, maar als je maandagochtend een meeting hebt is het wel fijn als je compleet beeld hebt, anders kan het zijn dat je met je eieren na pasen komt.
Ben jij de baas of ben jij de slaaf?
pi_183920709
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2018 15:34 schreef Lunatiek het volgende:
Wat kan er gebeuren als je de mail te laat leest?

Als er risico's zijn, dek ze dan af. Bijvoorbeeld afspreken dat wanneer iets echt niet kan wachten, dat mensen even bellen/appen. Desnoods zet je daar iemand tussen. Dus: Henk leest alle mail en als het belangrijk is voor jou, belt hij je.

Kijk ook welke acties je nog kunt ondernemen als het out-of-office tijd is en je merkt dat iets scheef loopt. Wie kun je nog bellen om het recht te trekken, wat kun je zelf doen?
Maar dan zadelt hij Henk op met iets waar TS zelf problemen mee heeft.
Tenzij er in ploegen- en/of weekenddiensten gewerkt wordt is het geen oplossing maar slechts het verschuiven van het probleem.
pi_183920860
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2018 15:36 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ben jij de baas of ben jij de slaaf?
In de meetings waar ik het over heb, ben ik meestal een van de laagste op de ladder ja.
pi_183921703
Sinds deze week een simpele smartphone van de werkgever gekregen.

Heb de Outlook app gelijk van mijn Privé telefoon verwijderd.
Ik verstuur en lees werkgerelateerde mails nu alleen nog maar onder werktijd.

En einde werkdag, gooi ik de telefoon in mijn kluisje op het werk
  zondag 23 december 2018 @ 16:36:16 #67
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_183922203
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 12:38 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Een beetje een combinatie van alles dat je noemt. Het is ook een stukje planning. Als ik na vrijdag niets aan mijn mail doe, en ik begin maandag ben ik maandag eerst een hoop tijd kwijt om al die mail door te lezen. Dat past ook niet altijd in de planning.

Ook zijn er collega's van andere afdelingen die in het weekend doorwerken, en ik wil hen niet te lang op een antwoord laten wachten. Of klanten die advies nodig hebben,
Heb je door dat je het hiermee dus ook over jezelf hebt?

Mijn man heeft ook zo'n collega die het werk boven het hoofd groeit en in eigen tijd doorgaat omdat ze haar planning overdag kennelijk niet rond krijgt. Zelfs midden in de nacht stuurt zij nog mailtjes (ja zelfde tijdzone). Nou no way dat hij daar nog op reageert hoor. Haar probleem hoeft het zijne niet te worden.

Zet gewoon een out of office reply aan als je een week vrij hebt.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  zondag 23 december 2018 @ 21:17:29 #68
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183929214
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 15:38 schreef vannelle het volgende:

[..]

Maar dan zadelt hij Henk op met iets waar TS zelf problemen mee heeft.
Tenzij er in ploegen- en/of weekenddiensten gewerkt wordt is het geen oplossing maar slechts het verschuiven van het probleem.
"Stand by dienst"
pi_183929915
Niet gezond om 24/7 bereikbaar te moeten zijn, zou ten kosten gaan van de kwaliteit die ik lever. Burn-out zou dan op de loer staan, jezelf niet als een slaaf laten behandelen.
Ook geen 38
pi_183931040
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 11:40 schreef Henno het volgende:
Ik heb mijn werkmail niet op mijn telefoon ingesteld staan, alleen op een aparte laptop van de zaak die ik tijdens vakantie gewoon niet open doe en als ik een reis maak helemaal niet meeneem. Heerlijk.

[..]

Hoe doe je dat dan als je ergens aan de andere kant van de wereld zit te chillen, dan wil je toch helemaal niet gestoord worden... of neem je nooit een échte break? Ik zou dan gewoon geen enkel apparaat meenemen waarmee je iets van werk kán doen, in mijn geval mijn zakelijke laptop met de private key naar alle servers.. en dat weten ze, dus het heeft geen ook zin me te bellen als er iets aan de hand is :P (buiten dat wil ik dat soort gevoelige dingen niet door allerlei paranoïde douanes heen slepen met het risico dat ze me de keuze geven tussen decrypten of terugvliegen)
Alles gaat bij ons in principe 24/7 door, ben niet afhankelijk van tijdzones.
Maar voor een lange reis zou ik wel alles overdragen, echter dat is een uitzondering en ivm jonge kinderen zit er voorlopig geen lange reis in. Binnen Europa in een huisje ergens vinden ze net zo leuk. ;) Dat komt wel weer als ze kunnen lopen en luisteren :P.

Zoals gezegd verdien geen honger loontje en word betaald voor het resultaat, of het nou in 30 of 40 uur past. (praktijk gemiddeld 36).

[ Bericht 3% gewijzigd door Sport_Life op 24-12-2018 00:49:33 ]
  zondag 23 december 2018 @ 22:29:52 #71
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183931335
quote:
15s.gif Op zaterdag 22 december 2018 08:28 schreef Hamzoef het volgende:
Zijn er users die zich hier in herkennen, en hoe gaan jullie hier mee om?
Je kiest er zelf voor om werk en prive niet te scheiden..

Ik doe eigenlijk helemaal niets per mail.. enkel gewone telefoongesprekken en het liefste ga ik langs met papier.. Dat houd mn netwerk in stand en er is zoveel wat mensen nooit en te nimmer in een mail zouden zetten..

Verder gaat mn werktelefoon gewoon uit.. daar zit een voicemail op en als het echt belangrijk is hebben mensen mn privenummer wel..
pi_183931453
In de vakantie zet ik m'n zakelijke mail automatisch ophalen gewoon uit, en check die dan 1 keer per dag. Stuk rustiger dan als er de hele dag mail binnen komt.
  zondag 23 december 2018 @ 22:38:49 #73
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_183931541
Beter beantwoord je gewoon je mail.

Gr gr
Je manager
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  zondag 23 december 2018 @ 22:41:27 #74
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183931588
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 12:38 schreef Hamzoef het volgende:
en ik begin maandag ben ik maandag eerst een hoop tijd kwijt om al die mail door te lezen. Dat past ook niet altijd in de planning.
Dan moeten ze daar maar iemand voor aannemen.. Tuurlijk past het niet in de planning om werktijden te hebben.. en al helemaal niet om mensen van een salaris te voorzien.. ^O^
pi_183931870
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2018 22:38 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Beter beantwoord je gewoon je mail.

Gr gr
Je manager
2 januari krijg je misschien wel antwoord van me

Gr gr
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')