abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 9 februari 2019 @ 21:07:06 #51
416931 yats
(non) Average Joe
pi_184924386
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 20:01 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Vitesse zie ik juist als voorbeeld van hoe het niet moet. Paard van Troje, even ongenuanceerd gezegd.

Logisch dat AZ het lievelingetje van de media is.
Omdat? Omdat ze een buitenlandse eigenaar hebben?

Vitesse investeert na Ajax en PSV het meeste van alle clubs in de eigen jeugdopleiding en is een weg ingeslagen die meer clubs zouden moeten doen (lees verbreding van de trainerservaring met andere sporten, niet enkel meer naar voetbalkwaliteiten kijken bij jeugdspelers, verregaande integratie tussen opleiding en topsport etc). Exact wat AZ een jaar of 8 terug ook gedaan heeft. Niet geheel toevallig is de persoon die nu bij Vitesse de jeugd bestiert dezelfde persoon als die de veranderingen bij AZ indertijd ingeleid heeft.

Oh, en voordat je met dom gelul over huurlingen komt, Vitesse huurt enkel op posities waar ze zelf geen speler voor hebben of uit de jeugd kunnen halen. Daarnaast was de selectie voor dit jaar 3 jaar op rij de minst veranderde selectie van de eredivisie. Er zitten daarnaast eindelijk weer wat echte talenten aan te komen, dus binnen nu en een paar jaar ga je waarschijnlijk weer zien wat 10 a 15 jaar terug normaal was in Arnhem: een stuk of 4 zelfopgeleide basisspelers.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  zaterdag 9 februari 2019 @ 21:08:33 #52
416931 yats
(non) Average Joe
pi_184924423
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 19:59 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Vitesse boeit mij niet zo, dus geen idee wat die er allemaal doen.
Zie mijn eerdere post en Google even op Aloys Wijnker.

Overigens zijn de resultaten er nu ook eindelijk naar. De onder 19, onder 17 en onder 15 doen niets onder voor de teams van PSV en Ajax.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_184924498
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 21:08 schreef yats het volgende:

[..]

Zie mijn eerdere post en Google even op Aloys Wijnker.

Overigens zijn de resultaten er nu ook eindelijk naar. De onder 19, onder 17 en onder 15 doen niets onder voor de teams van PSV en Ajax.
Resultaten van jeugdteams interesseren mij geen zak, ik kijk liever naar welke spelers er doorstromen naar het eerste elftal en hoe goed die zijn.
Oh.
  zondag 10 februari 2019 @ 12:13:43 #54
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_184934186
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 19:59 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Vitesse boeit mij niet zo, dus geen idee wat die er allemaal doen.
Boeit mij ook niet aangezien ze wrs. opzettelijk in Europa verliezen en geen kampioen mogen worden volgens Jordania. Witwasmachine is het.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 10 februari 2019 @ 12:14:36 #55
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_184934203
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 17:08 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Klopt, maar aan de andere kant heb ik geen invloed op de ontwikkeling van Stengs of hoe hij zich wil verbeteren :P. Suárez was ook toen nog veel kritiek op hoor, en niet iedereen was zeker dat hij zou slagen bij Liverpool.

Maar ik heb wel het idee dat de jeugdopleidingen van Ajax, PSV & AZ willen innoveren en daar proberen te verbeteren. Ook bij de KNVB komen er wel aanpassingen nu met de toelatingseisen voor trainers.
Ik hoop het. Of F. de Jong en De Ligt kunnen maken op een hoger niveau valt nog te bezien.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 10 februari 2019 @ 12:36:45 #56
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_184934586
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2019 12:14 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik hoop het. Of F. de Jong en De Ligt kunnen maken op een hoger niveau valt nog te bezien.
Dat is altijd afwachten, maar ik heb daar wel vertrouwen in dat die zich kunnen optrekken aan een hoger niveau.
Oh.
  dinsdag 12 februari 2019 @ 09:53:08 #57
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_184968918
quote:
10s.gif Op donderdag 31 januari 2019 13:19 schreef Klopkoek het volgende:
'Er is de afgelopen jaren heel wat geklaagd over coaches en spelers nadat ze weer eens in de Europese voorrondes waren gesneuveld, maar ook bestuurlijk tikken we het niveau-Luxemburg aan.'

https://www.vi.nl/pro/ana(...)-tot-stilstand-komen
http://www.elfvoetbal.nl/(...)nen-dan-in-Nederland
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 19 februari 2019 @ 15:31:28 #58
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185106089
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_185277153
Een artikel over onderzoek naar de mentale kwaliteiten van voetballers. Verschenen in de Volkskrant.
quote:
Oranje-aanvoerder Virgil van Dijk bloeit op onder stress, Memphis Depay juist niet

Oranje-aanvoerder Virgil van Dijk excelleert onder grote mentale druk, aanvaller Memphis Depay kan er juist moeilijk mee omgaan. Dat blijkt uit een onderzoek van de Katholieke Universiteit Leuven en het data-intelligentiebedrijf SciSports naar het mentale aspect van voetbal.

Damy Baumhöer 26 februari 2019, 18:58
  zondag 3 maart 2019 @ 01:33:49 #60
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_185355054
ChongGOD

quote:
Dolgelukkige Chong overladen met felicitaties na Premier League-debuut

Tahith Chong beleefde zaterdagmiddag zijn vuurdoop in de Premier League. Met nog een minuut te gaan stuurde Ole Gunnar Solskjaer de Nederlandse vleugelspeler binnen de lijnen voor Marcus Rashford. Chong is trots dat zijn eerste competitiewedstrijd een feit is.

De voormalig jeugdspeler van Feyenoord debuteerde in januari al in het FA Cup-toernooi tegen Reading en mocht nu even aan het grote werk ruiken in de competitie. 'Wat een wedstrijd!', laat hij weten op Twitter na de 3-2 zege op Southampton. 'De teamspirit was geweldig! Ik ben trots dat ik mijn Premier League-debuut heb gemaakt.'

Collega's van de negentienjarige Chong zijn ook blij voor hem dat zijn eerste optreden in de Engelse competitie officieel is. Chris Smalling reageert met een felicitatie, jeugdspeler Angel Gomes zegt blij te zijn voor zijn 'broer' en Rashford geeft aan dat Chong nu stappen aan het zetten is.

Vanuit Rotterdam krijgt Chong bovendien felicitaties van oud-teamgenoten Tyrell Malacia, Cheick Touré en Joey Koorevaar. Met hen speelde hij in de opleiding van Feyenoord.
  vrijdag 8 maart 2019 @ 10:59:30 #61
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185473513
https://twitter.com/SwissRamble/status/1103932693559992321

Hoe kan het dat de inkomsten van de Eredivisie al tien jaar stil staan terwijl concurrenten als België en Portugal dat niet hebben?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 8 maart 2019 @ 12:59:34 #62
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_185475565
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 10:59 schreef Klopkoek het volgende:
https://twitter.com/SwissRamble/status/1103932693559992321

Hoe kan het dat de inkomsten van de Eredivisie al tien jaar stil staan terwijl concurrenten als België en Portugal dat niet hebben?
Volgens mij een heel slecht beleid omtrent het verkopen van de rechten in het buitenland, las al vaker van Engelsen oid dat ze vrijwel geen Eredivisiepotjes konden kijken omdat het vaag zat met de rechten.

Valt zeker nog een hoop in te winnen.
Oh.
  vrijdag 8 maart 2019 @ 13:06:57 #63
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185475709
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 12:59 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]

Volgens mij een heel slecht beleid omtrent het verkopen van de rechten in het buitenland, las al vaker van Engelsen oid dat ze vrijwel geen Eredivisiepotjes konden kijken omdat het vaag zat met de rechten.

Valt zeker nog een hoop in te winnen.
Ja, dat bleek ook wel met de veranderagenda.

https://www.vi.nl/pro/ove(...)ichten-en-jobhoppers

https://www.vi.nl/pro/ana(...)-tot-stilstand-komen

https://www.vi.nl/pro/ove(...)ese-spel-om-de-euros
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 22 maart 2019 @ 06:02:36 #64
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_185780296
quote:
Villas-Boas, ex-toptrainer, vindt dat voetballers luiwammesen zijn: ‘Voetbal is een hobby voor spelers, geen beroep’
Toptrainer André Villas-Boas, ooit werkzaam bij Tottenham Hotspur en Chelsea, vindt dat voetballers veel meer arbeid moeten verrichten. Ze blijven ver achter bij andere sporters. De Portugees, momenteel zonder werk, vertelde dit onlangs bij een trainerscongres in Zeist.
quote:
Nu doet hij onder meer onderzoek naar de beleving van topsporters, onder meer in tennis, golf, zwemmen en basketbal. ‘Het gaat daarbij om toewijding. Geen voetballer besteedt zoveel aandacht aan zijn sport als andere topatleten, of het nu om de technische of psychologische kant gaat, voorbereiding of kennis over tegenstanders. Zes, zeven uur dagelijks, dat haalt geen voetballer, en die gewoonte vloeit voort uit een cultuur van veertig jaar.
pi_185780348
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 06:02 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]


[..]

Dat krijg je als je dik overbetaald wordt, de motivatie om net dat ene procentje te halen vervalt compleet. Valt verder ook weinig aan te doen ben ik bang. De motivatie moet uit de spelers zelf komen. Maar als je zelfs al bij een doorsnee provincieclub al meer dan de Balkenende norm kunt verdienen, waarom zou je dan moeite doen?
pi_185821365
Er schijnt afgelopen dinsdag een besloten vergadering te zijn geweest van 232 Europese clubs over de toekomst van de nationale competities na de zomer 2024? Ik zag dat staan in een 'betaald' artikel van Bild.
Weet iemand wat er is besproken?
pi_185833359
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 21:07 schreef yats het volgende:

[..]

Omdat? Omdat ze een buitenlandse eigenaar hebben?

Vitesse investeert na Ajax en PSV het meeste van alle clubs in de eigen jeugdopleiding en is een weg ingeslagen die meer clubs zouden moeten doen (lees verbreding van de trainerservaring met andere sporten, niet enkel meer naar voetbalkwaliteiten kijken bij jeugdspelers, verregaande integratie tussen opleiding en topsport etc). Exact wat AZ een jaar of 8 terug ook gedaan heeft. Niet geheel toevallig is de persoon die nu bij Vitesse de jeugd bestiert dezelfde persoon als die de veranderingen bij AZ indertijd ingeleid heeft.

Oh, en voordat je met dom gelul over huurlingen komt, Vitesse huurt enkel op posities waar ze zelf geen speler voor hebben of uit de jeugd kunnen halen. Daarnaast was de selectie voor dit jaar 3 jaar op rij de minst veranderde selectie van de eredivisie. Er zitten daarnaast eindelijk weer wat echte talenten aan te komen, dus binnen nu en een paar jaar ga je waarschijnlijk weer zien wat 10 a 15 jaar terug normaal was in Arnhem: een stuk of 4 zelfopgeleide basisspelers.
Huren of 'n speler voor 1 of 2 jaar contracteren, dat maakt naar mijn idee het verschil ook niet. Het is bijna overal een duiventil. Of je die spelers nu huurt of zelf onder contract hebt staan.

Voorstellen?

Jong-teams handhaven in de KK Divisie. Voor KK Divisie teams is het natuurlijk vervelend dat de ene week 'n halve A-selectie opdraaft en de andere week de A2, maar ik vind dat het voor talentvolle spelers z'n nut wel heeft bewezen ten opzichte van op maandagavond spelen tegen 'm combi van reserves en A-spelers van de Graafschap.

Verder lastig. Voor Ajax en PSV zou het beter zijn als ze tegen Anderlecht en Brugge kunnen spelen in plaats van tegen NAC en Fortuna.

Maar dan verdwijnen natuurlijk wel clubs als FC Groningen en ADO Den Haag van het hoogste niveau. Dat gaat daar wel een tik geven als FC Groningen niet meer tegen Ajax, PSV, Feyenoord en Heerenveen speelt, maar tegen Emmen, Excelsior en Sparta. Misschien beginnen met 'n gezamenlijk bekertoernooi met België? Beker leeft in beide landen toch niet echt, eigenlijk alleen bij subtoppers als ze door 'n stunt of gunstige loting een keer ver komen.

Doorstroming KK Divisie / 2e Divisie is ook al zoiets. Met Achilles wel gezien dat dat allemaal niet veel uithaalt. Weinig 2e Divisie die 'n organisatie neer kunnen zetten die voldoet aan alle regels. Veel KK Divisie clubs hikken er ook tegenaan. Zou kijken of je die regels niet kunt versoepelen, desnoods er wat pragmatischer mee omgaan.

Jeugdopleidingen kun je naar mijn idee ook wel handiger mee om gaan. Veel clubs vissen in hetzelfde vijvertje. PSV plukt ze weg bij Willem II, NAC, FC Den Bosch, NEC e.d. en die clubs pakken vervolgens weer spelers die er bij PSV net buiten vallen.
pi_191060480
quote:
Het probleem zit hem de komende jaren al niet achterin, dus dit is "overbodig". Met De Ligt en Van Dijk kun je nog 5 jaar vooruit en dan hebben we het nog niet eens over de Nederlandse verdedigers die nu bij Liverpool lopen.

Het probleem zit hem in de voorhoede. Daar hebben we geen Europese topspelers.
pi_191155924
Vandaag schijnt er weer door de topclubs gepraat te worden over iets met BeNeLiga
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')