abonnement Unibet Coolblue
pi_183908452
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2018 22:59 schreef fetX het volgende:

[..]

Van PSV winnen is altijd top, omdat mijn eigen club dan wint. Verder heb ik niet veel tegen of mét PSV. Die club doet me gewoon niet veel. Geen idee waar dat door komt eerlijk gezegd.
Geen concurrent he..nooit geweest.
  zaterdag 22 december 2018 @ 23:08:12 #127
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_183908462
Trouwens, Fortuna thuis precies, kutloting :')
Makkelijk tweede.
  zaterdag 22 december 2018 @ 23:10:10 #128
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_183908518
Halve finale Willem II thuis, finale Heerenveen thuis

Niks mis mee
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 22 december 2018 @ 23:11:05 #129
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_183908544
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2018 23:08 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Geen concurrent he..nooit geweest.
Meer nietszeggend denk ik.
  zaterdag 22 december 2018 @ 23:16:20 #130
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_183908686
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2018 23:08 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Geen concurrent he..nooit geweest.
Ik kan me voorstellen dat je dat zegt als je de onderliggende resultaten naast elkaar legt maar je moet je eigen club niet zo tekort doen joh, jullie zijn best concurrenten!
Laffe huichelaar
  zaterdag 22 december 2018 @ 23:17:42 #131
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_183908716
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2018 23:08 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Geen concurrent he..nooit geweest.
Klopt wel een beetje, de laatste seizoenen dat het echt spannend was tussen PSV en Feyenoord waren 11/12 en 12/13. Sindsdien niet meer echt. Dat helpt niet zo met haatgevoelens.

(Ik snap ook wel dat dit een matige stookpost is van psvcl maar op zich is het wel zo)
Makkelijk tweede.
  zaterdag 22 december 2018 @ 23:22:25 #132
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_183908815
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2018 23:17 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Klopt wel een beetje, de laatste seizoenen dat het echt spannend was tussen PSV en Feyenoord waren 11/12 en 12/13. Sindsdien niet meer echt. Dat helpt niet zo met haatgevoelens.

(Ik snap ook wel dat dit een matige stookpost is van psvcl maar op zich is het wel zo)
Is ook zo, maar dat komt wel weer goed (mits van Geel en Gio niet al te lang nog blijven zitten).
pi_183908910
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2018 22:50 schreef fetX het volgende:

[..]

Vooruit, 2.
Ik neem mijn woorden terug.

[ Bericht 3% gewijzigd door Oldground op 23-12-2018 00:40:35 ]
Van alles is weer waardeloos.
  zaterdag 22 december 2018 @ 23:39:41 #134
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_183909277
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2018 23:22 schreef fetX het volgende:

[..]

Is ook zo, maar dat komt wel weer goed (mits van Geel en Gio niet al te lang nog blijven zitten).
Ik moet heel eerlijk zijn dat wat mij betreft Gio en van Geel mogen blijven. Gio meer onder het mom van dat ik geen betere beschikbare trainer weet op het moment. Nog een seizoen onder hem zou saai zijn, maar goed, het is geen ramp. Zou wel graag een andere mutatie in de TS zien, want het veldspel moet gewoon écht beter. Wat mij betreft voegen ze er een ervaren veldtrainer aan toe. Ook moet er meer gedaan worden aan de doorstroom van jeugdspelers, dat doet Gio nog niet goed genoeg.

vGeel is een ander geval, hij heeft de laatste seizoenen slecht ingekocht qua onderhandelen is hij altijd sterk geweest. De scouting van Feyenoord is natuurlijk ook belachelijk op zichzelf, daar heeft ie niks aan. Dat moet nou eens compleet omgegooid worden, want de spelers die gehaald worden passen niet bij Feyenoord of zijn enorm blessuregevoelig. Denk dat je daar meer aan hebt dan aan vGeel ontslaan, dan blijft het probleem zitten.
Makkelijk tweede.
pi_183911055
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2018 23:11 schreef fetX het volgende:

[..]

Meer nietszeggend denk ik.
Omdat je zelden tot nooit hebt geconcurreerd ,Feyenoord is dood vanaf eind jaren 70..vanaf dat moment heeft PSV feyenoord verstoten en ging het altijd tussen PSV en ajax ipv Feyenoord vs ajax.

Feyenoord is voor PSV supporters ook een nietzeggend clubje,alleen goed voor wat entertainment (10-0 _O- )
pi_183911304
Eens met mijn broeder PSVCL. Je krijgt bij Feyenoord altijd het idee dat ze het ondergeschoven kindje zijn die bij de grote broers Ajax en PSV willen horen maar niet serieus wordt genomen.
Land of the free. Home of the brave.
  zondag 23 december 2018 @ 01:16:44 #137
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_183911384
Scarface en zijn Marokkaanse holmaat, match made in heaven.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 23 december 2018 @ 02:32:13 #138
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_183912196
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 01:09 schreef Scarface88 het volgende:
Je krijgt altijd het idee dat ze het ondergeschoven kindje zijn die bij de grote broers willen horen maar niet serieus wordt genomen.
dat is precies het idee wat ik bij Psvcl en jou heb op dit forum
Makkelijk tweede.
pi_183913827
LuucEisenga twitterde op zaterdag 22-12-2018 om 23:32:31 Tweede frustitweet: kan iemand met meer kennis van statistiek voor ons berekenen hoe groot de kans is dat wij wéér uit spelen en een andere club wéér thuis? #durftevragen reageer retweet
Heerenveen directeur :r
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_183913881
quote:
Een afscheidstournee met pijn en liefde

ROBIN VAN PERSIE2018 was het jaar waarin Robin van Persie (35) terugkeerde op de Nederlandse velden. Het werd een worsteling en een prachtige bevrijding tegelijk.

Sjoerd Mossou 23-12-18, 09:00

Schitterend Instagram-filmpje van eerder dit jaar. Robin van Persie die uit een auto stapt in Rotterdam-centrum, vlakbij basisschool het Landje aan de Schiedamse Vest. Een kind heeft hem kort daarvoor gespot op het schoolplein en roept zijn naam. De voetballer besluit even gedag te gaan zeggen - en wat volgt is een omhelzing met duizend armen. Vanuit alle hoeken komen schoolkinderen aangerend in alle denkbare kleuren, gillend, lachend en gierend van pret.

Allemaal duiken ze dolgelukkig op Van Persie, de ster van Feyenoord, kind van de stad.

Zijn terugkeer was er dit jaar toch al eentje van warmte en liefde, ook buiten Rotterdam. Dat lijkt inmiddels een vanzelfsprekendheid misschien, maar dat is het niet per se. Toen hij in januari 2018 voor het eerst de perskamer van de Kuip binnenstapte, leefde er nog volop scepsis.

Kon hij het nog wel? Op welke positie moest hij eigenlijk gaan spelen? Was zijn lichaam niet te broos voor topvoetbal? En kon Van Persie, de eigenzinnige individualist, zich wel schikken in een eventuele rol als bankzitter? Schuilde er wel een leider in hem?

De voetballer rekende glorieus af met de meeste vraagtekens, niet met alle. Zijn lichaam bleek inderdaad kwetsbaar. Het luisterde nauw om hem steeds weer speelklaar te krijgen, zeker in zijn eerste maanden, waarin hij vaker niet speelde dan wel. Dit seizoen is het al stukken beter, maar het blijft soms passen en meten.

‘Een struggle’, noemde hij dat zelf vaak. Van Persie sprak er openhartig over, maakte het niet mooier dan het was. Na de bekerfinale tegen AZ, beslist door een schitterend stiftje van de oude meester, maakte hij Nederland spontaan deelgenoot van zijn twijfels. Van Persie vertelde ronduit hoe frustrerend het soms was, hoeveel moeite het had gekost om speelklaar te zijn voor de finale.

,,Ook daarom was ik zo blij. Zo ongelooflijk blij’', verzuchtte Van Persie na afloop.

De sympathie voor de Feyenoorder was inmiddels alomtegenwoordig. Want tussen alle pijntjes door genoot Nederland oprecht van de weergaloze voetballer, romantisch teruggekeerd bij de club waar hij opgroeide. Een speler die in zijn eentje cachet gaf aan een verder wat kleurloos Rotterdams seizoen, maar ook aan de eredivisie in wat bredere zin.

Zelfs op één spreekwoordelijk been bleek Van Persie nog steeds een speler van de buitencategorie. Zijn aannames, zijn loopacties, zijn slimheid, zijn stijl, zijn touch. Ook donderdagavond weer, tegen FC Utrecht in het bekertoernooi. Een voetballer met zo’n fenomenale techniek, dat ploeggenoten en tegenstanders er vaak maar schril bij afsteken.

Gek genoeg herontdekte het Nederlandse publiek de voetballer uit Kralingen ook een beetje. Toen hij vertrok, was hij nog jong en grillig. Een internationale topspeler werd hij voor de meeste Nederlanders bovenal op televisie. Nu, na zo’n vijftien jaar terug in de eredivisiestadions, ziet iedereen nog eens met eigen ogen hoe goed hij is, zelfs op zijn oude dag.

Van Persie herontdekte ook zichzelf in Nederland; eindelijk voelt hij zich weer voetballer. Zijn tijd bij Fenerbahçe was er één van spaarzame hoogtepunten, maar bovenal van teleurstelling en frustratie. Het hysterische, fysieke kamikazevoetbal in Turkije paste totaal niet bij de stilist van halverwege de dertig, lichamelijk niet meer op topniveau.

Na een blessure in augustus 2017, opgelopen bij Oranje, behandelde Fenerbahçe hem als een regelrechte paria bovendien. Stilaan verloor Van Persie het plezier, zijn liefde voor het spel ook. ,,Dat ik nu weer geniet van voetbal, is voor mij het belangrijkste van alles’', zei Van Persie in mei van dit jaar, ruim een week na de bekerwinst.

Op jeugdcomplex Varkenoord vertelde hij die dag uitgebreid over zijn besluit om tóch nog een jaar door te gaan, ondanks alle twijfels. ,,Op de dagen dat ik aan stoppen dacht, voelde ik me down, zat ik niet comfortabel in mijn vel. Doorgaan met voetballen voelt gewoon beter.’'

Van Persie trainde vrijwel de gehele zomer door om topfit te worden. Nog één keer wilde de topscorer aller tijden van Oranje zijn lichaam oppoetsen voor een laatste seizoen als voetballer, intensief geholpen door fysiektrainer Arno Philips. Die missie slaagde grotendeels: Van Persie speelde in de eerste maanden van het seizoen vrijwel alles.

Hij oogde frisser, fitter bovendien. Van Persie besliste wedstrijden hoogstpersoonlijk, niet zelden in combinatie met Steven Berghuis, de buitenspeler met wie hij van nature klikt in het veld.

Van Persie straalde en lachte zich het najaar door. Soms zo nadrukkelijk en grenzeloos opgewekt, dat het ook irritatie wekte, onder anderen bij AD-columnist Willem van Hanegem. De oud-voetballer ergerde zich aan het ongebreidelde optimisme bij Van Persie, die in interviewtjes overal de zonnige kant van in zag, zelfs toen Feyenoord roemloos werd uitgeschakeld in het voorportaal van de Europa League.

,,Het niveau op de trainingen is hoger dan bij Manchester United’', zei Van Persie onder meer.

Een opmerking die ook typerend is voor zijn stijl van leiderschap. De aanvoerder van Feyenoord gelooft nu eenmaal niet in cynisme, of in de botte bijl. Van Persie wil op een subtiele, niet al te geforceerde manier een leider zijn. Door jonge ploeggenoten serieus te nemen, door ze te helpen met voetbaldetails, door positief te zijn.

,,Ik hoef niet zo nodig de vrije trappen en de strafschoppen te nemen’', aldus Van Persie. ,,Dat is voor de carrière van andere jongens veel belangrijker.’’

Die bescheidenheid leverde hem veel waardering op bij ploeggenoten en publiek, maar het maakte zijn rentree in zekere zin ook vrijblijvend. Zijn voorganger Dirk Kuyt maakte Feyenoord mede kampioen in 2017, niet in de laatste plaats door haast obsessieve eisen te stellen aan zichzelf en aan zijn omgeving. Van Persie beleeft het voetbal anders.

Honger
Hij maakte al titels mee bij Arsenal en Manchester United, won met Feyenoord de UEFA Cup. Het is niet zo dat zijn honger is gestild, Van Persie legt de lat hoog in alles wat hij doet, maar de aanvaller is de obsessies voorbij. Boven alles speelt hij als een liefhebber.

Het maakt hem soms een prettiger mens in de omgang. Als jonge voetballer kon hij vaak onuitstaanbaar of onredelijk zijn, een tikje oncollegiaal ook. ,,In de top speel je ook om te overleven’', vertelde Van Persie daar onlangs over. ,,Daar is het: voor jou tien anderen. Als jonge speler beleefde ik dat vaak als een gevecht, dan kwam de straat in me boven. Nu heb ik dat helemaal niet meer. Ik hoef me niet meer ten koste van alles te bewijzen.’'

Een heldenepos zoals Dirk Kuyt dat beleefde, gaat er dan ook niet meer van komen. De laatste weken kende Van Persie fysiek weer een terugval, bovenal tot zijn eigen frustratie. Zijn rentree in de basis tegen FC Utrecht was bemoedigend, maar het wordt de komende maanden nog een heel gevecht om topfit af te zwaaien.

Van Persie is begonnen aan zijn definitieve afscheidstournee, met alleen de KNVB-beker nog als heilig doel bij Feyenoord. Wie hem nog in levenden lijve wil zien, moet snel zijn. Robin van Persie is eindelijk weer voetballer, heel even nog. Ga dat zien voor het te laat is.

"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_183914000
Mooi stuk! Wellicht kan hij naast het beker-toernooi nog een aantal keer iets bijzonders doen in de competitie, bij voorbeeld als Ajax naar de Kuip komt.
...
  zondag 23 december 2018 @ 10:10:04 #142
131800 Tarado
capô de fusca
pi_183914223
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 09:54 schreef Obiekulu het volgende:
Mooi stuk! Wellicht kan hij naast het beker-toernooi nog een aantal keer iets bijzonders doen in de competitie, bij voorbeeld als Ajax naar de Kuip komt.
halve finale in Amsterdam :)
  zondag 23 december 2018 @ 10:26:20 #143
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_183914440
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2018 00:51 schreef PSVCL het volgende:

Feyenoord is voor PSV supporters ook een nietzeggend clubje
Gek, het gedrag en hoeveel jullie met ons bezig zijn geeft wel wat anders aan. Zoals o.a. jouw wekelijkse bezoekjes met een (mislukte) sneer.
pi_183914586
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 10:10 schreef Tarado het volgende:

[..]

halve finale in Amsterdam :)
Zou wel lachen zijn als het de finale zou worden...

Dan moet die sowieso in Rotterdam gespeeld worden tenzij we weer een rechtszaken enzow krijgen...
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  zondag 23 december 2018 @ 10:39:39 #145
131800 Tarado
capô de fusca
pi_183914603
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 10:38 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Zou wel lachen zijn als het de finale zou worden...

Dan moet die sowieso in Rotterdam gespeeld worden tenzij weer een rechtszaken enzow krijgen...
is ook goed, hebben ze dat niet na die laatste keer helemaal uitgesloten?
pi_183914631
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 10:39 schreef Tarado het volgende:

[..]

is ook goed, hebben ze dat niet na die laatste keer helemaal uitgesloten?
volgens mij wel inderdaad....

de knvb had dat vastgelegd geloof ik dat de finale altijd in de kuip gespeeld diende te worden

ben alleen benieuwd hoe dat dan met supporters groepen moet.... :)
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_183914724
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 10:38 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Zou wel lachen zijn als het de finale zou worden...

Dan moet die sowieso in Rotterdam gespeeld worden tenzij we weer een rechtszaken enzow krijgen...
In 2010 werd de bekerfinale over 2 wedstrijden gespeeld. Ik ben bang dat het weer zo gaat worden als Feyenoord - Ajax de finale wordt.
pi_183914838
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 10:50 schreef WethouderHekking het volgende:

[..]

In 2010 werd de bekerfinale over 2 wedstrijden gespeeld. Ik ben bang dat het weer zo gaat worden als Feyenoord - Ajax de finale wordt.
Dat weet ik daarvoor de bovenstaande post

Maar volgens mij heeft de KNVB na die rel de regels zodanig aangepast dat dit niet meer mogelijk zou moeten zijn. De finale staat defnitief vast in de Kuip

Het enige probleem wat zich voor zou kunnen doen is een rel om toegangskaarten want volgens Aboutaleb mogen de ajax supporters niet in de kuip komen......

Maar zo ver zijn we nog lang niet ......we zitten pas in de kwartfinale.....
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_183915067
Gelukkig peter boesz komt niet

nieuwe trainer van bayer leverkussen

kijken hoe lang het duurt voordat hij daar ontslagen wordt
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_183915146
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 10:42 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

volgens mij wel inderdaad....

de knvb had dat vastgelegd geloof ik dat de finale altijd in de kuip gespeeld diende te worden

ben alleen benieuwd hoe dat dan met supporters groepen moet.... :)
zonde
Had wel zin in wat gejank
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')