abonnement Unibet Coolblue
pi_183874628
Hey FOK-leden,

Ik ben nu 21 jaar en ik loop tegen een aantal problemen aan vanuit m’n jeugd. Ik was op de basis- en middelbare school niet bepaald het populairste kind. Ik droeg vrij lang haar met een brilletje, had niet veel vrienden - enfin, je snapt me. Dat is nu gelukkig veranderd, ik zie er normaal uit en heb genoeg vrienden. Toch is er een blijvende onzekerheid die ik met me meedraag en niet los kan laten. Vooral in de omgang met meisjes. Ik kan in principe prima met meisjes praten of lachen, maar als het echt op intimiteit aankomt, ho maar.

Meisjes versieren is iets wat ik totaal niet kan of durf. Ik kan al die duizende tips op internet wel uit m’n hoofd gaan leren (hoe ik me moet gedragen, wat ik wel of niet moet zeggen etc) maar ik kan het niet omzetten in daadwerkelijk doen. Doordat ik vroeger dus niet populair was heb ik standaard in m’n hoofd zitten: ‘Ze wilt me toch niet.’ Ik kan het gewoon niet loslaten. Ik heb een meisje op werk die ik echt heel leuk vind. We werken vaak samen en ik kan altijd met haar lachen en praten. Soms zijn we met uitgaan in dezelfde kroeg. Maar dan een move maken? No way, durf ik totaal niet. Simpelweg bang om voor lul te staan, afgewezen te worden etc.

Is iemand die me misschien wat tips kan geven? Of iemand die dit herkent en weet hoe er mee om te gaan?
pi_183874836
Durf op je bek te gaan!
Gaat nooit fijn zijn om afgewezen te worden of zo, maar het wordt wel makkelijker.

En ga proberen te daten via Tinder, als je tot een date komt is er al een soort van interesse van het meisje, maakt het al iets makkelijker dan een move te moeten maken in de kroeg.
Althans dat ervaar ik zelf zo.
pi_183875065
Mij is het zo verteld :

Geef een peuter een laptop, en geef in tweede huis een persoon van 18 zijn eerste laptop, de tweede persoon heeft dan op vele vlakken een achterstand die lastig in te halen valt,

Vervang dan het woord laptop door ""je eerste kusje van een meisje"""

Nou ja zonder dat je een move maakt met het meisje op je werk, bestaat de kans dat ze je signalen niet oppikt en dus is het beter om toch ( ook al heb je kans dat je op je bek gaat ) haar uit te nodigen voor romantisch etentje ( Disclaimer : Dan moet je wel eerst baan hebben anders kom je never eethuisje in )
pi_183875140
Bioscoop gaan kan ook leuk zijn, dat gaat meestal zo : je weet niet of het meisje wel sex met je wilt of niet, maar dan zit je naast haar, en raakt met jou knie zogenaamd per ongeluk haar knie aan, als ze deze opzij trekt is vaak een teken dat ze "ewww" denkt, maar als ze meer aarzelend haar knie terug trekt of helemaal niet, dan is meestal wel een teken dat ze jou lichaam prettig vind aanvoelen, en dan vaak van het een komt dan ook meer,,
pi_183875169
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2018 13:59 schreef 482485b het volgende:
Hey FOK-leden,

Ik ben nu 21 jaar en ik loop tegen een aantal problemen aan vanuit m’n jeugd. Ik was op de basis- en middelbare school niet bepaald het populairste kind. Ik droeg vrij lang haar met een brilletje, had niet veel vrienden - enfin, je snapt me. Dat is nu gelukkig veranderd, ik zie er normaal uit en heb genoeg vrienden. Toch is er een blijvende onzekerheid die ik met me meedraag en niet los kan laten. Vooral in de omgang met meisjes. Ik kan in principe prima met meisjes praten of lachen, maar als het echt op intimiteit aankomt, ho maar.

Meisjes versieren is iets wat ik totaal niet kan of durf. Ik kan al die duizende tips op internet wel uit m’n hoofd gaan leren (hoe ik me moet gedragen, wat ik wel of niet moet zeggen etc) maar ik kan het niet omzetten in daadwerkelijk doen. Doordat ik vroeger dus niet populair was heb ik standaard in m’n hoofd zitten: ‘Ze wilt me toch niet.’ Ik kan het gewoon niet loslaten. Ik heb een meisje op werk die ik echt heel leuk vind. We werken vaak samen en ik kan altijd met haar lachen en praten. Soms zijn we met uitgaan in dezelfde kroeg. Maar dan een move maken? No way, durf ik totaal niet. Simpelweg bang om voor lul te staan, afgewezen te worden etc.

Is iemand die me misschien wat tips kan geven? Of iemand die dit herkent en weet hoe er mee om te gaan?
Vraag eens of ze zin heeft een keer wat te gaan drinken met jou. Een date dus. Tijdens het drinken naast haar zitten, zodat je op een natuurlijke wijze haar kan aanraken tijdens het gesprek. En dan merk je zelf wel hoe ze daarop reageert. Als het gezellig is (wat wel zal lukken, je kent haar al) stel je rond etenstijd voor samen wat te gaan eten. Na het eten een stukkie lopen (wederom: fysiek contact en hoe reageert ze daarop) en zoek een locatie uit met romantisch perspectief. Aldaar aangekomen maak je je move. Of als je haar naar huis brengt bij het afscheid (is misschien wat eenvoudiger voor je). In plaats van drie kussen, kus op de mond, oogcontact en dan een langere kus op de mond en dan voel je echt wel of je de goede weg op aan het gaan bent, of zij daar helemaal geen behoefte aan heeft.
pi_183875214
- stop eens met je gebagger -

[ Bericht 93% gewijzigd door STING op 21-12-2018 14:39:19 ]
pi_183876351
Hoi ik geef 2 goede tips en maak 1 grapje,, zit toch wel een soort positieve balans in wat ik doe? Zijn jullie van de kerk ofzo?
pi_183876358
Zo, de tips gaan met snel tempo hier. Van iemand met een minder positief zelfbeeld naar iemand die na een avondje bioscoop vast wel meer wil!

Ik denk dat iedereen het wel spannend vindt, de eerste keren. Iemand die 14 is heeft het geluk gehad er vroeg bij te zijn geweest, en dan is het niet raar om te falen. Iemand die er veel later bij is, komt als een hork over als hij het spannend vindt op zijn 27e (ik dus).

Ik denk dat je het gewoon moet doen. Iemand die 18 is en een laptop krijgt kan ook nog heel handig er mee worden denk ik. Alleen met wat zeilen bij zetten en gewoon ervaring op doen.

Ga gewoon Tinderen en daten, met onbekenden. Kans dat het wat wordt is niet perse heel groot als je erg onzeker bent, maar dat is ook niet het doel. Het doel is om ervaring op te doen.

Ik ben nu bij date 6, en ga voor de 50. Kom van een idioot af en het al spannend vond om met een dame te appen. Nu ben ik daar wel 'goed' in heb ik het idee, al komen er altijd onzekerheden bij kijken.

Gewoon ervaring op doen dus.

En dan meisje van het werk zou ik zelf niet doen. Of iig heel traag. Als het niet wat wordt en je komt over als een creep dan moet je daar nog lang mee werken. Een blauwtje lopen is totaal niet erg, maar ik zou het niet willen bij een collega.
pi_183877145
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2018 13:59 schreef 482485b het volgende:
Hey FOK-leden,

Ik ben nu 21 jaar en ik loop tegen een aantal problemen aan vanuit m’n jeugd. Ik was op de basis- en middelbare school niet bepaald het populairste kind. Ik droeg vrij lang haar met een brilletje, had niet veel vrienden - enfin, je snapt me. Dat is nu gelukkig veranderd, ik zie er normaal uit en heb genoeg vrienden. Toch is er een blijvende onzekerheid die ik met me meedraag en niet los kan laten. Vooral in de omgang met meisjes. Ik kan in principe prima met meisjes praten of lachen, maar als het echt op intimiteit aankomt, ho maar.

Meisjes versieren is iets wat ik totaal niet kan of durf. Ik kan al die duizende tips op internet wel uit m’n hoofd gaan leren (hoe ik me moet gedragen, wat ik wel of niet moet zeggen etc) maar ik kan het niet omzetten in daadwerkelijk doen. Doordat ik vroeger dus niet populair was heb ik standaard in m’n hoofd zitten: ‘Ze wilt me toch niet.’ Ik kan het gewoon niet loslaten. Ik heb een meisje op werk die ik echt heel leuk vind. We werken vaak samen en ik kan altijd met haar lachen en praten. Soms zijn we met uitgaan in dezelfde kroeg. Maar dan een move maken? No way, durf ik totaal niet. Simpelweg bang om voor lul te staan, afgewezen te worden etc.

Is iemand die me misschien wat tips kan geven? Of iemand die dit herkent en weet hoe er mee om te gaan?
Die tips op internet zijn wellicht bruikbaar als basis, maar de gewenning treedt pas op in de praktijk. Na gewenning, door het in de praktijk zoveel mogelijk te doen, kun je verder oefenen om je skills te verfijnen.

Wat helpt om de pogingen in de praktijk te brengen?
Relativerende gedachten ten opzichte van mogelijke gevolgen, er een luchtig spelletje van te maken, objectieve houding ten opzichte van de resultaten, zonder vooroordelen erin stappen, laagdrempelig opbouwen, geen hoge verwachtingen hebben.
pi_183890498
Ik zit in hetzelfde schuitje als jij TS. Ik was ook als de dood voor een afwijzing, waardoor ik nooit een move durfde te maken. Pas sinds kort ben ik me hier zelf meer op gaan pushen.

Je hebt al een goede klik met het meisje wat je uit wil vragen. Mooi! Dit zou in principe een piece of cake moeten zijn lijkt me. De vraag is alleen, wat voor signalen geeft zij af? Is er iets waaruit blijkt dat zij jou ook leuk kan vinden op die manier? Of kan je het echt niet weten?

Uiteindelijk is een afwijzing natuurlijk een mogelijkheid, houdt dat in je achterhoofd. Als je haar echt heel leuk vindt zou ik er gewoon voor gaan en haar een keer mee uitvragen of iets. Jullie vriendschap zal na de mogelijke afwijzing ietwat awkward worden, maar hé, niet geschoten is altijd mis. In het geval dat ze je afwijst zal je erachter komen dat zo'n afwijzing best wel mee valt en zal je er veel makkelijker in worden. Dus in ieder geval ben je een ervaring rijker waar je later veel aan hebt :Y
pi_183890592
Met collega's is sowieso niet handig maar dat is mijn mening.
pi_183927325
''Simpelweg bang om voor lul te staan, afgewezen te worden etc.''

Vraag: hoe lang wil je dit volhouden ?
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_183928220
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 20:14 schreef cempexo het volgende:
''Simpelweg bang om voor lul te staan, afgewezen te worden etc.''

Vraag: hoe lang wil je dit volhouden ?
Hij is bereid het tot aan zijn dood toe vol te houden. Trots als single te sterven zonder ooit een afwijzing te hebben gehad.
pi_183929071
Je kan nooit afgewezen worden als je niemand mee uit vraagt.

  maandag 24 december 2018 @ 02:12:50 #15
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_183934661
Eddy Murphy ...........

juist, kijk eens wat hij over vrouwen en relaties, sex enz. te zeggen heeft ........ (wel in het Engels).


Veel plezier en succes ermee!
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')