abonnement Unibet Coolblue
pi_183870163
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 08:01 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Hoezo, een paar uurtjes werken ? Ik heb in de vorige eeuw rechten gestudeerd en werkte jaren lang drie/vier dagen per week. Ging prima. Waarom denk je maar een paar uurtjes te kunnen werken ? Dat beperkt je enorm in de mogelijkheden namelijk.
Ik werkte er toch een uur of 15-20 hij naast fulltime studie per week. Ja je zaterdag gaat er wel door naar de klote en nog wat uren erbij door de weeks (inclusief wel eens wat skippen) En dan huiswerk er nog bij natuurlijk.

of dat allemaal slim was achteraf mja wellicht, maargoed moest ook huishoudgeld betalen enzo aan mijn ma. Dus tsja
Do what you love, love what you do!
pi_183870238
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 07:26 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ga bij een callcenter werken dat juridische dienstverlening/helpdesk doet. Bijvoorbeeld Consuwijzer.
Gezien het overschot aan rechten-studenten kom je daar niet zomaar binnen.
Op sommige van die helpdesk's zitten mensen met een Master in rechten die geen baan kunnen vinden en toch iets juridisch willen doen...
pi_183870330
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 09:29 schreef Piles het volgende:

[..]

Gezien het overschot aan rechten-studenten kom je daar niet zomaar binnen.
Op sommige van die helpdesk's zitten mensen met een Master in rechten die geen baan kunnen vinden en toch iets juridisch willen doen...
Zelfs met fiscale dienstverlening?
pi_183870507
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2018 09:18 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Waarom zit je op FOK! als je zo efficiënt met je tijd wil omgaan? :P
Omdat ik op mijn 60e met pensioen ben gegaan en via het crowdfundtopic hier ook bij wgr terecht ben gekomen. Heb nu alle tijd van de wereld *O*
pi_183870523
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 09:57 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Omdat ik op mijn 60e met pensioen ben gegaan en via het crowdfundtopic hier ook bij wgr terecht ben gekomen. Heb nu alle tijd van de wereld *O*
Oké pa, heel leuk voor je.

Gr. je dochter
pi_183870546
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 09:58 schreef Chia het volgende:

[..]

Oké pa, heel leuk voor je.

Gr. je dochter
Pinokkia ?
pi_183870580
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 10:00 schreef paardendokter het volgende:
Pinokkia
Oh, ma heeft het je nooit verteld. Dat is niet zo netjes.
pi_183870989
quote:
99s.gif Op vrijdag 21 december 2018 07:09 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Genoeg bedrijven die in de samenstelpraktijk iets zoeken.
Ik heb dezelfde studie gedaan als TS wil doen en de samenstelpraktijk is iets voor accountants en niet voot fiscalisten.

TS er zijn echt wel mogelijkheden hoor, ga bijvoorbeeld samenvattingen schrijven voor je studie in je eerste jaar. Als overbrugging tussen nu en start studie zou je kunnen denken aan bijles aan middelbare scholieren of iets in de thuiszorg. Ben je muzikaal? Je zou ook muzieklessen kunnen gaan geven, als je er genoeg van weet tenminste.

Studiegerelateerd werk is pas interessant als je laatstejaars bachelor bent of in je master zit. Daarvoor heb je te weinig kennis om echt interessant te zijn voor kantoren. Je zou natuurlijk wel mensen met hun administratie kunnen helpen of hun belastingaangiftes doen.
pi_183877181
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2018 10:32 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ik heb dezelfde studie gedaan als TS wil doen en de samenstelpraktijk is iets voor accountants en niet voot fiscalisten.

TS er zijn echt wel mogelijkheden hoor, ga bijvoorbeeld samenvattingen schrijven voor je studie in je eerste jaar. Als overbrugging tussen nu en start studie zou je kunnen denken aan bijles aan middelbare scholieren of iets in de thuiszorg. Ben je muzikaal? Je zou ook muzieklessen kunnen gaan geven, als je er genoeg van weet tenminste.

Studiegerelateerd werk is pas interessant als je laatstejaars bachelor bent of in je master zit. Daarvoor heb je te weinig kennis om echt interessant te zijn voor kantoren. Je zou natuurlijk wel mensen met hun administratie kunnen helpen of hun belastingaangiftes doen.
Die samenvattingen vind ik een hele goeie. Ik zou willen dat ik bijles kon geven, maar ik heb niet echt een vak waar ik in uitblink behalve Engels. Echter, Engels heb ik altijd op gevoel gedaan en al die regeltjes zeiden me maar weinig :')

Ik zal voorlopig nog moeten blijven zoeken..
pi_183878901
Edensnator over 'n out
pi_183940819
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2018 06:51 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

21, Fiscaal recht
Ik heb een collega gehad die in zijn tweede jaar bij een advocatenkantoor met fiscale praktijk was gaan werken als werkstudent, een of twee dagen in de week. Heeft ie drie jaar gedaan tot zijn afstuderen en vanaf het moment dat hij zijn bul had kreeg hij een salaris van een vierdejaars fiscalist. Geniaal.

En die deed er ook een vereniging e.d. naast.
pi_183942056
Welke regio woon/studeer je?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_183942554
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 14:54 schreef Gustaf86 het volgende:

[..]

Ik heb een collega gehad die in zijn tweede jaar bij een advocatenkantoor met fiscale praktijk was gaan werken als werkstudent, een of twee dagen in de week. Heeft ie drie jaar gedaan tot zijn afstuderen en vanaf het moment dat hij zijn bul had kreeg hij een salaris van een vierdejaars fiscalist. Geniaal.

En die deed er ook een vereniging e.d. naast.
Dat is dan wel weer heel ambitieus en knap gedaan. Als tweedejaars heb je nog 0 kennis van het fiscale recht.
pi_183942911
met jouw ervaring als veva pax zou ik het bij de Natres proberen.
pi_183943068
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 16:58 schreef Bouke-p het volgende:
met jouw ervaring als veva pax zou ik het bij de Natres proberen.
Haha zo zie je maar dat het raar kan lopen
pi_183946184
ik zou t echt overwegen, met vwo op zak kun je zo doorstromen naar een officiersfunctie.
pi_184018722
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 16:10 schreef _serial_ het volgende:
Welke regio woon/studeer je?
Leiden
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 19:53 schreef Bouke-p het volgende:
ik zou t echt overwegen, met vwo op zak kun je zo doorstromen naar een officiersfunctie.
Zijn dat dan ook daadwerkelijk kleine bijbaantjes?
pi_184023193
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 16:58 schreef Bouke-p het volgende:
met jouw ervaring als veva pax zou ik het bij de Natres proberen.
Daar verdien je toch maar nauwelijks iets mee?
Lijkt me als je maar een aantal uur wilt werken beter kunt gaan voor een baantje dat je meer laat verdienen.
pi_184088999
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 14:54 schreef Gustaf86 het volgende:

[..]

Ik heb een collega gehad die in zijn tweede jaar bij een advocatenkantoor met fiscale praktijk was gaan werken als werkstudent, een of twee dagen in de week. Heeft ie drie jaar gedaan tot zijn afstuderen en vanaf het moment dat hij zijn bul had kreeg hij een salaris van een vierdejaars fiscalist. Geniaal.

En die deed er ook een vereniging e.d. naast.
Ik zou die vriend naar niet te zeer geloven. Stage ervaring is geen echte werkervaring. Als werkstudent doe je soms maar zeker niet altijd werk wat vergelijkbaar is met dat van een afgestudeerde.
pi_184108825
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 15:52 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ik zou die vriend naar niet te zeer geloven. Stage ervaring is geen echte werkervaring. Als werkstudent doe je soms maar zeker niet altijd werk wat vergelijkbaar is met dat van een afgestudeerde.
Oh sorry je hebt helemaal gelijk, zal wel niet kloppen.
pi_184410509
Nou inmiddels wat gevonden.

Ik ben parttime vertaler geworden :P Moet Nederlandse juridische stukken vertalen naar het Engels. Verdient nog lekker ook.
pi_184411175
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 06:50 schreef BredeBroeder het volgende:
Nou inmiddels wat gevonden.

Ik ben parttime vertaler geworden :P Moet Nederlandse juridische stukken vertalen naar het Engels. Verdient nog lekker ook.
Nice, gefeliciteerd. Klinkt goed en nog nuttig ook.
  dinsdag 15 januari 2019 @ 09:03:28 #48
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_184411607
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 06:50 schreef BredeBroeder het volgende:
Nou inmiddels wat gevonden.

Ik ben parttime vertaler geworden :P Moet Nederlandse juridische stukken vertalen naar het Engels. Verdient nog lekker ook.
Toch bijzonder dat ze dat laten doen door iemand die de Engelse taal niet op moedertaalniveau machtig is, en er geen opleiding in gehad heeft. Je bent niet bang dat je hele ongelukkige of raar klinkende zinnen gaat vormen omdat je gewoon niet de taalbeheersing van een moedertaalspreker hebt?
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_184411655
quote:
11s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 09:03 schreef Faux. het volgende:

[..]

Toch bijzonder dat ze dat laten doen door iemand die de Engelse taal niet op moedertaalniveau machtig is, en er geen opleiding in gehad heeft. Je bent niet bang dat je hele ongelukkige of raar klinkende zinnen gaat vormen omdat je gewoon niet de taalbeheersing van een moedertaalspreker hebt?
C1 niveau Engels was een minimale vereiste met daarnaast nog een intake. Beide gehaald, dus geschikt.
  dinsdag 15 januari 2019 @ 09:15:46 #50
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_184411715
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 09:08 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

C1 niveau Engels was een minimale vereiste met daarnaast nog een intake. Beide gehaald, dus geschikt.
Raar dat ze dat al genoeg vinden. Zelfs voor mensen die een Engelse master in de richting van vertalen hebben, vertalen eigenlijk altijd naar hun moedertaal, in plaats van andersom. Simpelweg omdat een goede woordenschat of correcte grammatica nog niet een natuurlijke zin maakt. Ga maar na: wij kunnen het ook vrijwel direct zien als er een tekst geschreven is door iemand die de Nederlandse taal niet natuurlijk machtig is.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')