abonnement Unibet Coolblue
pi_183865228
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 20:19 schreef RobbieRonald het volgende:
Racisten die meteen weer bepaalde huidskleurtjes gaan tellen...
Decembermaand is weer gezellig oud-hollands identiteitsturven op de bank. Mede mogelijk gemaakt door het NRC.
pi_183865689
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 22:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nogmaals, ik begrijp hoe de onderwerpkeuze tot stand is gekomen. Had ik het stuk zelf gemaakt? Nee. Is de invalshoek legitiem? Jazeker.

Je kunt met de inhoud van het artikel doen wat je wil. Jij bent het er blijkbaar niet mee eens. Prima, toch?

[..]

Waarom zou ik verder moeten kijken dan m'n neus lang is, oftewel mij druk maken om wat iemand op de website van de BBC roept over de kerstman? Kerst is een persoonlijk feest dat je viert met familie en vrienden. Negeer die onzin gewoon en flikker dinsdag een kerstfilm aan waarna je voor het diner met je geliefden rondom de kerstboom gaat zitten.

En wat betreft de artikelen in de media waar jij je over opwindt: voor elk top 2000-stuk verschijnen in de allerhande media tig verhalen over kerstboomtrends, tips voor het kerstdiner en do's and dont's tijdens kerstborrels.

Je maakt je te druk.
Sorry, maar ik ontkom er niet aan om de vetgedrukte vraag te beantwoorden met: omdat je journalist bent? Journalisten zijn verdomme toch wel bij uitstek de mensen die in staat moeten worden geacht om de grote lijnen te zien; om maatschappelijke ontwikkelingen waar te nemen, om het klimaat in de samenleving als geen ander aan te voelen.

Je blijft op microniveau (zo noem ik het maar even) zitten. Steeds weer inzoomend op dat ene artikel. Mij gaat het om het grotere plaatje: een ontwikkeling die inmiddels jaren gaande is en die alleen maar erger en erger lijkt te worden: identity politics, "inclusief" zijn, werkelijk alles moet op de spits worden gedreven.

De gekste dingen komen voorbij: melkdrinkers zijn racist, de kerstman moet genderneutraal, de Top 2000 is "te wit", Sinterklaas moet in een rolstoel, Dodenherdenking is racisme, Lubach mag niet protesteren tegen Zwarte Piet omdat hij "wit" is, Gingerbread Man (een soort taaitaaipop) in Schotland moet ineens Gingerbread People heten. Als mensen zich van hetzelfde geslacht voelen dat ze werkelijk zijn moet dat cisgender heten.

Ik wind me wél op over dat ziekelijke gedrag; over de bizarre obsessie van mensen met huidskleur, gender en vooral de doorgeslagen politieke correctheid en het deugen. En werkelijk alles moet langs de deug-meetlat. Van Top 2000 tot Kerstman, van Sinterklaas tot tv-commercial. En het is geen hype die overwaait; het wordt erger en erger. En het krijgt ook in de politiek steeds meer navolging. Zo verkondigde een D66-raadslid in Amsterdam trots dat er maar drie heteromannen in de Top 15 van de lijst stonden en dat dat meer dan genoeg was. Niet de kwaliteit, maar de huidskleur/afkomst en gender zijn de graadmeters. Identity politics to the max.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2018 22:58:25 ]
pi_183865922
Die mensen die die alles in hun blikveld vertalen naar ras :') Ik kan me niet voorstellen dat je naar je TV kijkt en dan per reclame gaat tellen hoeveel blanke en donkere mensen je ziet. :')
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_183866227
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 22:56 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Sorry, maar ik ontkom er niet aan om de vetgedrukte vraag te beantwoorden met: omdat je journalist bent? Journalisten zijn verdomme toch wel bij uitstek de mensen die in staat moeten worden geacht om de grote lijnen te zien; om maatschappelijke ontwikkelingen waar te nemen, om het klimaat in de samenleving als geen ander aan te voelen.

Je blijft op microniveau (zo noem ik het maar even) zitten. Steeds weer inzoomend op dat ene artikel. Mij gaat het om het grotere plaatje: een ontwikkeling die inmiddels jaren gaande is en die alleen maar erger en erger lijkt te worden: identity politics, "inclusief" zijn, werkelijk alles moet op de spits worden gedreven.

De gekste dingen komen voorbij: melkdrinkers zijn racist, de kerstman moet genderneutraal, de Top 2000 is "te wit", Sinterklaas moet in een rolstoel, Dodenherdenking is racisme, Lubach mag niet protesteren tegen Zwarte Piet omdat hij "wit" is, Gingerbread Man (een soort taaitaaipop) in Schotland moet ineens Gingerbread People heten. Als mensen zich van hetzelfde geslacht voelen dat ze werkelijk zijn moet dat cisgender heten.

Ik wind me wél op over dat ziekelijke gedrag; over de bizarre obsessie van mensen met huidskleur, gender en vooral de doorgeslagen politieke correctheid en het deugen. En werkelijk alles moet langs de deug-meetlat. Van Top 2000 tot Kerstman, van Sinterklaas tot tv-commercial. En het is geen hype die overwaait; het wordt erger en erger. En het krijgt ook in de politiek steeds meer navolging. Zo verkondigde een D66-raadslid in Amsterdam trots dat er maar drie heteromannen in de Top 15 van de lijst stonden en dat dat meer dan genoeg was. Niet de kwaliteit, maar de huidskleur/afkomst en gender zijn de graadmeters. Identity politics to the max.
Wat jij blijkbaar niet kan accepteren, is dat de samenleving aan het veranderen is. Vrouwen speelden veertig jaar geleden geen enkele rol in de politiek, terwijl partijen tegenwoordig hun uiterste best doen om een kieslijst samen te stellen die qua geslacht in balans. Homo-emancipatie was decennia geleden geen issue. Maar de vlag hangt er anno 2018 heel anders bij. Gaybrapaden duiken op in het straatbeeld, scholen en verenigingen worden op het hart gedrukt aandacht te hebben voor hun homoseksuele leden en leerlingen en politieke partijen doen hun best om ook homo's op te nemen op hun kieslijst. Daarnaast is de bevolkingssamenstelling veranderd. Veel Nederlanders hebben een kleurtje en die mensen hebben ook een mening. Dat leidt tot nieuwe inzichten en discussies.

Onvermijdelijk dat het publieke debat in zo'n veranderende samenleving soms een beetje doorslaat. Dus krijg je vreemde discussies over melk dat racistisch zou zijn of een genderneutrale kerstman. Betekent dat dat tradities direct overboord worden gegooid of dat je je leven anders in moet richten? Nee, want heel veel zaken kun je simpelweg negeren. Persoonlijk lach ik om die onzinnige Zwarte Piet- en Kerst-discussies. Wij zitten volgende week gewoon met z'n allen rondom de kerstboom gezellig cadeaus uit te pakken, zoals we altijd doen.

Maar dat deze discussies plaatsvinden, is niet erg. Het laat zien hoe mooi en open onze samenleving is. Hier kunnen die discussies tenminste worden gevoerd. In veel landen (lees: het Midden-Oosten) is dat niet mogelijk.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 20 december 2018 @ 23:34:47 #80
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_183866521
Daar gaan we weer...
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_183866533
Ik denk dat mensen met een migratieachtergrond dolblij moeten zijn geen deel uit te maken van dit bombardement aan emo-charade op tv.

Wat een monsterlijke vertoning :r
  Redactie Frontpage donderdag 20 december 2018 @ 23:39:01 #82
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_183866621
Bij Sinterklaas zie zag je louter negers, is het ook weer niet goed
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_183867459
Kerstfeest is christelijk, dus in Nederland veel blanken. Winterfeest is wat meer multiculti, maar die kopen bij de Turk/Marokkaan om de hoek.

Logischerwijs maken supermarkten dus de keuze om hun marketing aan te passen op hun doelgroep. Ik heb ook geen Marokkaan aan de kerstdis zitten. Ik heb ook geen uitnodiging gehad voor het offerfeest. Ieder zijn ding.

Slotje aub
pi_183867586
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 23:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat jij blijkbaar niet kan accepteren, is dat de samenleving aan het veranderen is. Vrouwen speelden veertig jaar geleden geen enkele rol in de politiek, terwijl partijen tegenwoordig hun uiterste best doen om een kieslijst samen te stellen die qua geslacht in balans. Homo-emancipatie was decennia geleden geen issue. Maar de vlag hangt er anno 2018 heel anders bij. Gaybrapaden duiken op in het straatbeeld, scholen en verenigingen worden op het hart gedrukt aandacht te hebben voor hun homoseksuele leden en leerlingen en politieke partijen doen hun best om ook homo's op te nemen op hun kieslijst. Daarnaast is de bevolkingssamenstelling veranderd. Veel Nederlanders hebben een kleurtje en die mensen hebben ook een mening. Dat leidt tot nieuwe inzichten en discussies.

Onvermijdelijk dat het publieke debat in zo'n veranderende samenleving soms een beetje doorslaat. Dus krijg je vreemde discussies over melk dat racistisch zou zijn of een genderneutrale kerstman. Betekent dat dat tradities direct overboord worden gegooid of dat je je leven anders in moet richten? Nee, want heel veel zaken kun je simpelweg negeren. Persoonlijk lach ik om die onzinnige Zwarte Piet- en Kerst-discussies. Wij zitten volgende week gewoon met z'n allen rondom de kerstboom gezellig cadeaus uit te pakken, zoals we altijd doen.

Maar dat deze discussies plaatsvinden, is niet erg. Het laat zien hoe mooi en open onze samenleving is. Hier kunnen die discussies tenminste worden gevoerd. In veel landen (lees: het Midden-Oosten) is dat niet mogelijk.
kom je als homo uit de kast in 2020, staat iedereen met regenboogvlaggen te zwaaien en met glitters te gooien. Das Nederland tegenwoordig, want o wee wat zeggen de “haters”...

8)7
pi_183867856
Muzzies vieren ook geen kerst.

Verder, negeren dit soort berichten. Niet delen, niet discussiëren, etc. De deugmens gedijt op aandacht. Geef het ze niet.
pi_183869279
Op zich prima constatering, het is niet echt een afspiegeling vd Nederlandse samenleving.
Er hadden best wat donkere mensen bij kunnen lopen. Kan me wel voorstellen dat er geen gesluierde vrouwen rondlopen, die hebben niets met Kerst.

Aan de ander kant....in Oudewater lopen er niet zoveel donkere mensen rond (Jumbo reclame)...
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  vrijdag 21 december 2018 @ 07:20:25 #87
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183869304
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 21:34 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Men plaatst doorgaans etnische groepen in de commercial die redelijk vertegenwoordigd zijn in de betreffende samenleving. Aangezien dit immers allemaal potentiële doelgroepen zijn.
Maar met kerst dus niet :D.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 21 december 2018 @ 07:21:09 #88
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_183869307
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 21:09 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Dat je weet welke reacties komen maakt die reacties niet minder kansloos.
True.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Spellchecker vrijdag 21 december 2018 @ 07:35:01 #89
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_183869363
Volgend jaar zijn de kerstcommercials met Najib, Jandino, Boef etc ....
  Spellchecker vrijdag 21 december 2018 @ 07:35:56 #90
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_183869366
quote:
14s.gif Op donderdag 20 december 2018 23:39 schreef Djeez het volgende:
Bij Sinterklaas zie zag je louter negers, is het ook weer niet goed
:D
pi_183869452
Bij de titel dacht ik dat ze besneeuwde winters niet realistisch vinden vanwege het aantal witte kersten. Ik voel me naïef.
pi_183869480
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 23:06 schreef habitue het volgende:
Die mensen die die alles in hun blikveld vertalen naar ras :') Ik kan me niet voorstellen dat je naar je TV kijkt en dan per reclame gaat tellen hoeveel blanke en donkere mensen je ziet. :')
Niet helemaal maar als mijn vriendin in Nederland is zit ze met verbazing te kijken naar de reclames hier, met alweer een homo of lesbisch paar erin, het aantal "deug"reclames is idioot. Iemand die niet beter weet zou denken dat meer dan de helft van de Nederlandse volwassenen met het zelfde geslacht samen leeft.
pi_183869516
KamranUllah twitterde op donderdag 20-12-2018 om 08:26:54 We lijden aan een diversiteitsziekte Waarom kunnen we niet meer gewoon naar een reclame kijken zonder ‘kleurlingen’ te tellen Nodeloos polariserend en bovendien racistisch https://t.co/30bny8QimH reageer retweet
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183869575
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 21:26 schreef Cattivo het volgende:
NRC te wit.

[ afbeelding ]

Redactie. Een hoopje zielige gekwetste mensen bij elkaar.
Die ham in dat witte bolletje is toch wel halal hoop ik?
En die kaas in het volgende bolletje toch ook wel koosjer?
Racist
pi_183870035
quote:
14s.gif Op donderdag 20 december 2018 20:17 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Die kerstreclames zijn allemaal ongelofelijk kut, maar niet vanwege het gebrek aan een ingehuurde diversiteitskleurling.
Het is inderdaad echt zo een reklame dat je denkt " ik ga wel gewoon naar het cafetaria."

[ Bericht 0% gewijzigd door tesssssssss op 21-12-2018 10:35:22 ]
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  vrijdag 21 december 2018 @ 10:33:25 #96
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_183871010
quote:
10s.gif Op donderdag 20 december 2018 21:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom denk je dat ik nooit GeenStijl lees? Omdat het blog stukken publiceert waar ik niks mee kan en niet op zit te wachten.
Hou dan ook eens op met Geenstijl bij iedere discussie te betrekken als je die stukken toch niet leest.
pi_183871062
quote:
14s.gif Op donderdag 20 december 2018 23:39 schreef Djeez het volgende:
Bij Sinterklaas zie zag je louter negers, is het ook weer niet goed
Ik maar denken dat het niet-negers zijn die doen alsof ze het wel zijn
  vrijdag 21 december 2018 @ 10:37:30 #98
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_183871096
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 21:26 schreef Cattivo het volgende:
NRC te wit.

[ afbeelding ]

Redactie. Een hoopje zielige gekwetste mensen bij elkaar.
Echt, laat die mensen met hun denkbeelden toch gewoon lekker in Amsterdam en geef ze eens door dat ze niet moeten denken voor de rest van Nederland waar niemand hier ook maar mee zit. :{
Don't let my username fool you...
pi_183871101
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 10:33 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Hou dan ook eens op met Geenstijl bij iedere discussie te betrekken als je die stukken toch niet leest.
Nee.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 21 december 2018 @ 10:42:41 #100
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_183871191
Gelukkig dat "Opsporing Verzocht" wel voldoet aan de deugmeetlat.
Godfather Bodybuilding topic reeks
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')