Toch wel wat, vooral in mijn geval.quote:Op woensdag 19 december 2018 21:19 schreef Linkse_krijger het volgende:
Hoeveel verwacht je volgend jaar als student extra kwijt te zijn aan GWE?
Zoals hierboven uitgelegd, denk dat het niet zo werkt. En je wilt toch gewoon niet achteruit gaan op je koopkracht?quote:Op woensdag 19 december 2018 21:21 schreef Deshain het volgende:
weinig koopkracht = weinig consumeren = weinig btw betalen
Dikke trui aan = minder energiekosten
Zie het probleem niet
Zou het meer dan een tientje per maand zijn? Niet dat ik daar denigrerend over wil doen, ben zelf ook een arme student geweest, maar laten we het wel in perspectief zien.quote:Op woensdag 19 december 2018 21:31 schreef Niels195 het volgende:
[..]
Toch wel wat, vooral in mijn geval.
Algemeen denk ik dat je als student niet erg veel kan besparen op GWE omdat alles gelijk verdeelt wordt in een huis, dus als de een zuinig aan doet en de ander maakt er een potje van, zal je alsnog aardig wat betalen. Tuurlijk, je kan zeggen tegen anderen dat ze een extra trui aan moeten doen, maar denk je dat dat werkt?
En mijn geval is het nog anders, ik woon namelijk boven een tandarts met 2 andere huisgenoten. Hierbij wordt de elektra verdeelt over 4 eenheden waardoor wij dus ruim mee betalen met de tandarts... Maar goed, dat is een andere discussie. Gas wordt wel verdeelt over het aantal m3
[..]
Zoals hierboven uitgelegd, denk dat het niet zo werkt. En je wilt toch gewoon niet achteruit gaan op je koopkracht?
Dan ga je een uur per week meer werken en dan compenseer je het percentage koopkrachtverlies ruimschoots.quote:Op woensdag 19 december 2018 21:31 schreef Niels195 het volgende:
En je wilt toch gewoon niet achteruit gaan op je koopkracht?
Oké eens, maar het is toch op z'n minst vreemd dat het voor studenten (en ook ouderen vgm) er gewoon niks aan gedaan wordt?quote:Op woensdag 19 december 2018 21:33 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Zou het meer dan een tientje per maand zijn? Niet dat ik daar denigrerend over wil doen, ben zelf ook een arme student geweest, maar laten we het wel in perspectief zien.
Hallo, iemand zal toch mijn HRA moeten betalen!quote:Op woensdag 19 december 2018 21:40 schreef Niels195 het volgende:
[..]
Oké eens, maar het is toch op z'n minst vreemd dat het voor studenten (en ook ouderen vgm) er gewoon niks aan gedaan wordt?
Hoeft ook niet, gewoon wat meer uren gaan werken en het probleem is opgelostquote:Op woensdag 19 december 2018 21:40 schreef Niels195 het volgende:
[..]
Oké eens, maar het is toch op z'n minst vreemd dat het voor studenten (en ook ouderen vgm) er gewoon niks aan gedaan wordt?
Investeren in de toekomst... enzo ...quote:Op woensdag 19 december 2018 21:51 schreef Harvest89 het volgende:
Studenten leven in dikke armoede, dat is altijd al zo geweest.
Je kunt nog beter in een uitkerinkje zitten dan stufi lenen.
Een stemmetje in mijn hoofd vertelt me dat je vast géén Nederlands studeert....quote:Op woensdag 19 december 2018 21:31 schreef Niels195 het volgende:
[..]
Algemeen denk ik dat je als student niet erg veel kan besparen op GWE omdat alles gelijk verdeelt wordt in een huis, dus als de een zuinig aan doet en de ander maakt er een potje van, zal je alsnog aardig wat betalen. Tuurlijk, je kan zeggen tegen anderen dat ze een extra trui aan moeten doen, maar denk je dat dat werkt?
En mijn geval is het nog anders, ik woon namelijk boven een tandarts met 2 andere huisgenoten. Hierbij wordt de elektra verdeelt over 4 eenheden waardoor wij dus ruim mee betalen met de tandarts... Maar goed, dat is een andere discussie. Gas wordt wel verdeelt over het aantal m3
[..]
Ja ik bedoel dus dat het beter omgedraaid kan zijn.quote:Op woensdag 19 december 2018 22:36 schreef Kaviaar het volgende:
[..]
Investeren in de toekomst... enzo ...
Wat betreft ouderen is dat in ieder geval niet zo, die worden ruimschoots gecompenseerd via andere inkomsten. Wat op zich ook opmerkelijk is want de AOW is bedoeld om de koopkracht op peil te houden na pensionering, niet om de koopkracht te verbeteren.quote:Op woensdag 19 december 2018 21:40 schreef Niels195 het volgende:
[..]
je maximale leen bedrag bij duo gaat ook omhoog. kan je deze extra kosten dus prima van betalen.quote:Op woensdag 19 december 2018 21:17 schreef Niels195 het volgende:
Wil er toch even een topic over maken want lees er eigenlijk nergens iets over.
Volgend jaar de zorgverzekering omhoog, BTW omhoog en de gasrekening ook fors duurder. Kabinet zegt: oké, het wordt wat duurder maar je hoeft minder loonbelasting te betalen waardoor het al met al niet van de koopkracht afgaat.
Nu mijn punt, voor studenten wordt dus ook alles duurder, echter betalen wij geen loonbelasting dus hebben wij van deze verlaging geen profijt (of je moet aardig wat werken als student), dus onze koopkracht daalt als een gek?!
Of zie ik wat verkeerd?
En de rente ook.quote:Op woensdag 19 december 2018 23:01 schreef kareldekikker455 het volgende:
[..]
je maximale leen bedrag bij duo gaat ook omhoog. kan je deze extra kosten dus prima van betalen.
Dit ^quote:Op woensdag 19 december 2018 23:01 schreef kareldekikker455 het volgende:
[..]
je maximale leen bedrag bij duo gaat ook omhoog. kan je deze extra kosten dus prima van betalen.
Dit ^ nietquote:
Wel.quote:Op donderdag 20 december 2018 01:31 schreef Gustaf86 het volgende:
[..]
Dit ^
[..]
Dit ^ niet
https://duo.nl/apps/rentepercentage/index.html
Goed lezen. TS doet al studeren doen.quote:Op donderdag 20 december 2018 02:20 schreef probeer het volgende:
[..]
Wel.
https://www.nu.nl/geldzak(...)n-verhogen-2020.html
Of andersom. Het komt over alsof je het niet eerlijk vindt, maar je bent hier toch zelf mee akkoord gegaan?quote:Op woensdag 19 december 2018 21:31 schreef Niels195 het volgende:
[..]
[..]
Zoals hierboven uitgelegd, denk dat het niet zo werkt. En je wilt toch gewoon niet achteruit gaan op je koopkracht?
Klinkt leuk, maar het hoge BTW tarief blijft ongewijzigd. Het is het lage tarief dat verhoogd wordt. Dit zijn veelal basale levensbehoefte, daarom is er voor gekozen dit onder laag tarief te belasten.quote:Op woensdag 19 december 2018 21:21 schreef Deshain het volgende:
weinig koopkracht = weinig consumeren = weinig btw betalen
vvd-modus aanquote:Op zondag 23 december 2018 13:10 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Klinkt leuk, maar het hoge BTW tarief blijft ongewijzigd. Het is het lage tarief dat verhoogd wordt. Dit zijn veelal basale levensbehoefte, daarom is er voor gekozen dit onder laag tarief te belasten.
Deze BTW-verhoging treft minima relatief veel harder dan andere groepen.
Dat is kwalijk, maar wel een logisch gevolg van een exreem rechts kabinet onder leiding van de VVD.
Er zijn minima die gewoon fulltime werken he.quote:Op zondag 23 december 2018 13:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
vvd-modus aan
dan moeten die minima maar harder werken
vvd-modus uit
vvd-modus aanquote:Op zondag 23 december 2018 13:13 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Er zijn minima die gewoon fulltime werken he.
Vaak nog zwaar werk ook.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |