abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184379687
registreer om deze reclame te verbergen
Leuk hoekje zo, Myra ^O^
pi_184379738
Maak me is niet zo bang met die beestjes :+

Kan je echt niks aan die beesten doen?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_184379963
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 15:41 schreef Myraela het volgende:
Mensen. Het moment is eindelijk daar. Volgens mij kwam ik hier ongeveer een half jaar geleden omdat ik wat inspiratie zocht voor een plant naast m'n tv. Ondertussen heel wat planten verder, maar voor het hoekje kon ik niets vinden.

Vandaag een krukje bij de Action gehaald. Mand had ik al, die heb ik om de bovenkant van het krukje gevouwen zodat het een beetje een geheel lijkt. Plant erin. Ik ben blij.

Nu m'n vriend de kabels nog laten opruimen.

[ afbeelding ]
Wat een leuk hoekje zo O+
Fijn dat je eindelijk wat naar je zin hebt gevonden ^O^
  zondag 13 januari 2019 @ 16:08:22 #179
471241 NoFrauds
it is I, Leclerc
pi_184379996
quote:
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 17:35 schreef Myraela het volgende:

[..]

Hoe groot is die houder ongeveer?
Ongeveer 15 cm :D

Dit is die van mij met plantje (naam plantje vergeten, van vriendin gekregen...)
IMG-20190112-WA0010.jpg

En mijn royal poef met pannenkoekenplant :D iets lager dan bovenstaande houder.
IMG-20190112-WA0009.jpg
pi_184380048
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 23:08 schreef BasNijmegen het volgende:

[..]

In mijn klas mogen de kinderen (7/8 jaar), allemaal een plantje meenemen en op hun tafel zetten. Dit om de boel op te vrolijken, maar ook om ze meer te leren over planten en het zorgdragen ervan. Ook heb ik door mijn hele lokaal nog verschillende andere planten staan.
Om de zoveel tijd krijgt een ander kind de taak om water te geven etc.

In het voorjaar ga ik ook met ze aan de slag om te zaaien. Kruiden en groenten in kweekkasjes groot brengen om vervolgens in de (door mij gecreerde) moestuin te zetten. Dan gaan we wekelijks lekker de tuin in.
Wat super leuk dat je daar in je klas zoveel aandacht aan besteedt O+
Ik heb op school ook nooit meer gedaan dan water/tuin?kers op een wattenschijfje laten ontkiemen :')

Ik vind het best wel jammer dat ik vroeger weinig over planten en de natuur heb geleerd. Ben nu een inhaalslag aan het maken en ga ook cursussen volgen bij het IVN bijvoorbeeld *O*
  zondag 13 januari 2019 @ 16:16:39 #181
471241 NoFrauds
it is I, Leclerc
pi_184380151
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 16:10 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Wat super leuk dat je daar in je klas zoveel aandacht aan besteedt O+
Ik heb op school ook nooit meer gedaan dan water/tuin?kers op een wattenschijfje laten ontkiemen :')

Ik vind het best wel jammer dat ik vroeger weinig over planten en de natuur heb geleerd. Ben nu een inhaalslag aan het maken en ga ook cursussen volgen bij het IVN bijvoorbeeld *O*
Tuinkers :9~ dat kweekten wij vroeger ook op de basisschool, leukkk.

Verdrietig plantennieuws: mijn Hedera heeft het wsl begeven ;( had hem nog maar 4 maanden. Te veel water? Naja, had alle dode takken en bladeren er al afgeknipt en er is nu 1 lone survivor, snap het niet zo goed...

En mijn graslelie die ik ruim 2 jaar heb en die altijd heel steady was, ging nu ineens slap hangen? :? Terwijl ik niet echt iets anders doe dan die 2 jaar al...
pi_184380410
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 16:16 schreef NoFrauds het volgende:

[..]

Tuinkers :9~ dat kweekten wij vroeger ook op de basisschool, leukkk.

Verdrietig plantennieuws: mijn Hedera heeft het wsl begeven ;( had hem nog maar 4 maanden. Te veel water? Naja, had alle dode takken en bladeren er al afgeknipt en er is nu 1 lone survivor, snap het niet zo goed...

En mijn graslelie die ik ruim 2 jaar heb en die altijd heel steady was, ging nu ineens slap hangen? :? Terwijl ik niet echt iets anders doe dan die 2 jaar al...
Zo zijn al mijn Hedera's doodgegaan. Ik kan ze binnen niet levend houden. De ene streng na de andere gaat dood. Ik vind ze heel leuk, maar ik begin er niet meer aan.
  zondag 13 januari 2019 @ 16:33:00 #183
471241 NoFrauds
it is I, Leclerc
pi_184380443
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 16:31 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Zo zijn al mijn Hedera's doodgegaan. Ik kan ze binnen niet levend houden. De ene streng na de andere gaat dood. Ik vind ze heel leuk, maar ik begin er niet meer aan.
Oh echt? Goed om te weten. Ik had gegoogled en kon niet echt iets bijzonders vinden, ze lijken niet zo moeilijk te verzorgen te zijn. Maar ja, vreemd dan. Maar goed om te weten, ik kijk wel hoe het met deze streng gaat maar ik had ook niet zo'n zin om een nieuwe te fixen.
pi_184380592
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 16:33 schreef NoFrauds het volgende:

[..]

Oh echt? Goed om te weten. Ik had gegoogled en kon niet echt iets bijzonders vinden, ze lijken niet zo moeilijk te verzorgen te zijn. Maar ja, vreemd dan. Maar goed om te weten, ik kijk wel hoe het met deze streng gaat maar ik had ook niet zo'n zin om een nieuwe te fixen.
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 14:36 schreef Stratotanker het volgende:
Hederas houden van zon maar termineren acuut zodra ze boven de 21 graden komen. Ze hebben snel erg veel last van warmte. De bonte variaties van de Hedera nog het meeste. Het zijn dan ook niet echt planten geschikt voor binnen. Tenzij je ze koel houdt natuurlijk.
Wat hierboven staat is niet overdreven. Zodra ze boven de 21C komen gaan ze direct achteruit. Het is een lastige plant en niet direct geschikt voor binnen. Buiten is het onkruid. Dit is een veelvoorkomend probleem en je bent niet de enige. Zodra het koud wordt gaat de kachel hoger en krijgt iedereen klachten.
And I hope she'll be a beautiful little fool.
pi_184380642
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 16:43 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

[..]

Wat hierboven staat is niet overdreven. Zodra ze boven de 21C komen gaan ze direct achteruit. Het is een lastige plant en niet direct geschikt voor binnen. Buiten is het onkruid. Dit is een veelvoorkomend probleem en je bent niet de enige. Zodra het koud wordt gaat de kachel hoger en krijgt iedereen klachten.
Mijn grote heb ik laatst weggegooid omdat deze vol beestjes zat. Ik begin er niet eens aan. Ik heb nu van minstens tien hederaplanten nog 1 streng over. Deze staat in de badkamer, lekker koud en vochtig. Vooralsnog gaat die goed. Maar online lees je inderdaad voornamelijk succesverhalen, wat mij ernstig aan mijn plantenskills deed twijfelen.
  zondag 13 januari 2019 @ 16:53:30 #186
471241 NoFrauds
it is I, Leclerc
pi_184380742
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 16:43 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

[..]

Aah, oke. Ja tis wel geregeld warmer dan 21 graden hier. Ook nu heb ik de kachel aan. Nou ja, dan is de Hedera voortaan een no-go :) helaas, pindakaas
pi_184385428
Ik weet niet meer wie het was maar die vroeg foto's van mijn mini sans enzo.

Het zijn crappy telefoon foto's.
Hij lijkt best groot zo op de foto.
qF8SqK9.jpg

Weet iemand wat voor een dit is?
oEZKlrh.jpg

Stek van de monstera begint een nieuw blad te krijgen O+ hopelijk is deze niet aangetast. Staat aan de andere kant van de kamer.
NBfVrdB.jpg

Onze Ringo begint een echte punker te worden. fBFzeul.jpg

Ik kan geen beestjes ontdekken op de andere twee monsters.

[ Bericht 2% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 13-01-2019 20:39:27 ]
I solemnly swear i'm up to no good
pi_184385835
Ik heb een calathea network gekocht. Wat een leuke plant O+
pi_184385854
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 15:41 schreef Myraela het volgende:
Mensen. Het moment is eindelijk daar. Volgens mij kwam ik hier ongeveer een half jaar geleden omdat ik wat inspiratie zocht voor een plant naast m'n tv. Ondertussen heel wat planten verder, maar voor het hoekje kon ik niets vinden.

Vandaag een krukje bij de Action gehaald. Mand had ik al, die heb ik om de bovenkant van het krukje gevouwen zodat het een beetje een geheel lijkt. Plant erin. Ik ben blij.

Nu m'n vriend de kabels nog laten opruimen.

[ afbeelding ]
Dat is een geinig hoekje, maar een ZZ-plant hoort eigenlijk niet zo dicht bij het raam. Prima in de winter en/of op het noorden, maar als het straks wat lichter wordt, zet je hem beter wat bij het raam weg.

Anders dan dat kan je hem het best behandelen als een cactus. Gewoon vergeten en heel af-en-toe een drupje water.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_184385881
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 20:33 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Weet iemand wat voor een dit is?
[ afbeelding ]
Vermoedelijk een jonge Alo-variant. Iets als een van de Aloe Aristata-familie.

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 23:52 schreef Koettie het volgende:
Heb een stekje gejat in de kroeg. Stond een brasil in de wc zonder licht naast een kaars, zielug!
Tja, je kan het er nog zo niet mee eens zijn dat mensen zo met hun planten omgaan, maar dat is aan de eigenaar. Dit is gewoon diefstal.

[ Bericht 17% gewijzigd door Jordy-B op 13-01-2019 20:57:08 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_184392812
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 20:51 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Tja, je kan het er nog zo niet mee eens zijn dat mensen zo met hun planten omgaan, maar dat is aan de eigenaar. Dit is gewoon diefstal.

Toevallig gisteren nog over een dergelijk moreel dilemma gehad. Er lag een los stukje van een lidcactus bij de cactussen in de winkel. Is meenemen acceptabel? Ja het is diefstal, maar zij gooien het toch weg.
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_184393170
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 09:26 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Toevallig gisteren nog over een dergelijk moreel dilemma gehad. Er lag een los stukje van een lidcactus bij de cactussen in de winkel. Is meenemen acceptabel? Ja het is diefstal, maar zij gooien het toch weg.
Kijk, dat vind ik minder problematisch. Natuurlijk wil het tuincentrum je een hele plant kunnen verkopen, dus moet je daar niet allerlei stekjes gaan nemen, maar aan de andere kant is het stukje reeds afval.
De plant in de kroeg was natuurlijk afval in sp, maar bekleedde op dat moment nog een decoratieve functie en dan moet je daar met je vingers afblijven.
pi_184393181
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 09:26 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Ik vind dat eigenlijk ook niet kunnen :@
NARF
pi_184393203
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 09:56 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Kijk, dat vind ik minder problematisch. Natuurlijk wil het tuincentrum je een hele plant kunnen verkopen, dus moet je daar niet allerlei stekjes gaan nemen, maar aan de andere kant is het stukje reeds afval.
De plant in de kroeg was natuurlijk afval in sp, maar bekleedde op dat moment nog een decoratieve functie en dan moet je daar met je vingers afblijven.
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 09:57 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik vind dat eigenlijk ook niet kunnen :@
Ik heb ook staan twijfelen, maar heb het uiteindelijk toch meegenomen :@
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_184393524
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 20:51 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Vermoedelijk een jonge Alo-variant. Iets als een van de Aloe Aristata-familie.

[..]

True. Word baldadig van kroegen.
pi_184400530
Ik zag dit bij de Hema:
https://www.hema.nl/wonen(...)-95-cm-13390035.html

Ik weet alleen niet helemaal wat de bedoeling ervan is. Een bloembol erin/op zetten, ok. Maar mijn ervaring met bijvoorbeeld amaryllis en hyacint is dat ze te lang worden en omvallen. Dus hoe dan?
NARF
pi_184400736
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 20:50 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Dat is een geinig hoekje, maar een ZZ-plant hoort eigenlijk niet zo dicht bij het raam. Prima in de winter en/of op het noorden, maar als het straks wat lichter wordt, zet je hem beter wat bij het raam weg.

Anders dan dat kan je hem het best behandelen als een cactus. Gewoon vergeten en heel af-en-toe een drupje water.
Thanks, is dat vanwege direct zonlicht? Want wij hebben zeker in de zomer de rolgordijnen altijd dicht.
pi_184401798
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 17:49 schreef Myraela het volgende:

[..]

Thanks, is dat vanwege direct zonlicht? Want wij hebben zeker in de zomer de rolgordijnen altijd dicht.
De ZZ-plant is niet bepaald een rappe jongen. De meeste mensen hebben hem als knetterharde kamerplant. Hij groeit tamelijk langzaam en kan daardoor weinig water en licht verwerken. Te veel licht en vooral te veel water kosten hem de kop. Overwateren is doodsoorzaak nummer 1 bij deze plant.

Ik zou hem donkerder zetten. Dan doet hij niet zoveel qua groei, maar hij gaat ook niet kapot.
pi_184421939
Welke plant is dit? De plantenwinkeldame zei een Pilea, maar het lijkt mij meer een peperomia XL? Het heeft zware blaadjes en stengels.

21m8bhc.jpg
10o2tdi.jpg
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')