abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_184255717
quote:
10s.gif Op zondag 6 januari 2019 17:07 schreef Maerwynn het volgende:

[..]


[..]

Die combinatie van plantje en potje komt me héél bekend voor :D
Wooow wat super toevallig! Het is ook wel echt een geweldige combi dus ja. Goeie smaak hoor ;)

En de hortus in leiden is ook leuk, ben ik laatst geweest met een vriendinnetje, echt tof!

En koettie en bloempje, ik wijt het ook allemaal aan de winterblues. Mn planten laten blaadjes vallen, hangen, verkleuren... nog even uitzingen tot de lente en dan komt het vast weer goed. Ben ook benieuwd of ik mijn cactusjes in de bloei ga krijgen, ze hebben nu de hele winter in een vensterbank van rond de 12-13 graden gestaan... wanneer verplaats ik ze weer naar de warmte, en moet ik ze dan cactusvoeding geven of is groene planten voeding ook goed, of moet ik afwachten? :P
pi_184255730
Plant met spint na vijf maanden tobben de deur uit gedaan ;( Het leek even weg te zijn, maar in 1 week tijd ook de laatste mooie bladeren naar de klote, ondanks inspuiten. Vier bruine bladeren en alles op de bodem was bruin en dood.
Tap tap tap
pi_184256599
quote:
En wat kwamen we daar tegen? _O_

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
:o Little Shop of Horrors exemplaar. Als die van mij zo monsterlijk wordt stop ik hem in een eigen kamer achter slot en grendel.

Ik dacht dat Hortus by night alleen in december was. Ziet er heel goed uit. Binnenkort maar weer eens die kant op, dagje diertjes en plantjes kijken.
  maandag 7 januari 2019 @ 12:47:43 #104
107525 Caithlinn
Still me....
pi_184258684
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 00:17 schreef Stratotanker het volgende:
Wie waren er vanavond in de Hortus Amsterdam? _O_

Caithlinnn we zijn de vlinderkassen vergeten. :o

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[..]

En wat kwamen we daar tegen? _O_

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Haha, vlinders vliegen toch niet in het donker? Weet niet of die open was eigenlijk :D
Be the kind of woman that when your feet hit the floor each morning the devil says; "oh crap, she's up"
  maandag 7 januari 2019 @ 12:49:28 #105
107525 Caithlinn
Still me....
pi_184258714
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 10:21 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

:o Little Shop of Horrors exemplaar. Als die van mij zo monsterlijk wordt stop ik hem in een eigen kamer achter slot en grendel.

Haha, Strato stond er juist bij te kwijlen dat hij dit exemplaar wel in zijn woonkamer wilde :P
Be the kind of woman that when your feet hit the floor each morning the devil says; "oh crap, she's up"
pi_184258867
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 12:49 schreef Caithlinn het volgende:

[..]

Haha, Strato stond er juist bij te kwijlen dat hij dit exemplaar wel in zijn woonkamer wilde :P
Dan gaan we wel ruilen. Tegen die tijd heeft Stratski ongetwijfeld een eigen plantenlijn ontwikkeld met unieke pothos-soorten ;)
pi_184259400
Iemand ervaring met groei/kweek-lampen? Mn planten krijgen door het grijze grauwe weer weinig licht ook al staan ze bij het raam. Iets extra licht lijkt me dat ook niet verkeerd voor ze. Maar ik zie zoveel mogelijkheden dat ik dacht ik vraag het eerst hier eens...
pi_184259482
Iemand hier molt mijn plant.

Moet ik hem nu terug knippen naar het eerste de beste gezonde blad en gaan hij dan weer uitlopen? Of is dat gedoemd?




I solemnly swear i'm up to no good
pi_184259574
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 13:31 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Iemand hier molt mijn plant.

Moet ik hem nu terug knippen naar het eerste de beste gezonde blad en gaan hij dan weer uitlopen? Of is dat gedoemd?

[ afbeelding ]


[ afbeelding ]
Als eerste zou ik de dader vinden en flink op z'n kop geven. o|O
Verder kun je gewoon dat steeltje afknippen naar het eerstvolgende blad ja. Mocht er op het afgeknipte deel een luchtworteltje in ontwikkeling zijn, kun je die altijd nog in water proberen te laten wortelen. Deze plantjes zijn heel sterk en groeien zo weer vrolijk verder.
pi_184259659
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 13:36 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Als eerste zou ik de dader vinden en flink op z'n kop geven. o|O
Verder kun je gewoon dat steeltje afknippen naar het eerstvolgende blad ja. Mocht er op het afgeknipte deel een luchtworteltje in ontwikkeling zijn, kun je die altijd nog in water proberen te laten wortelen. Deze plantjes zijn heel sterk en groeien zo weer vrolijk verder.
Ja ben er niet happy mee. In het volgende huis gaat deze gelukkig ook hoger staan.

Hij heeft wel een lucht worteltje. Maar de stengel als ik hem terug knip nog steeds wel aardig lang. Dus ik hoopte eigenlijk dat als ik hem terug zou knippen dat er gewoon een blaadje aan zou komen _O-
I solemnly swear i'm up to no good
pi_184260437
Mijn scindapsus is van de kast geflikkerd :') Moest de aarde deels vervangen, paar blaadjes geknakt, maar zo op het eerste gezicht leek de schade mee te vallen. Maar ik vrees dat het toch erger is dan ik dacht, want er is een deel nu wel slapper aan het worden ;( Waarschijnlijk toch bovenop nog iets geknakt. Hoe kun je ze stekken, dan kan ik misschien nog redden wat er te redden valt. Hij is bijna twee meter lang.
Tap tap tap
pi_184260551
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 14:14 schreef CherryLips het volgende:
Mijn scindapsus is van de kast geflikkerd :') Moest de aarde deels vervangen, paar blaadjes geknakt, maar zo op het eerste gezicht leek de schade mee te vallen. Maar ik vrees dat het toch erger is dan ik dacht, want er is een deel nu wel slapper aan het worden ;( Waarschijnlijk toch bovenop nog iets geknakt. Hoe kun je ze stekken, dan kan ik misschien nog redden wat er te redden valt. Hij is bijna twee meter lang.


Deze knopjes in het water zetten daar komen worteltjes aan.
I solemnly swear i'm up to no good
  Spellchecker maandag 7 januari 2019 @ 17:14:34 #113
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_184282716
Pothos Spinazie. Zelfs de kat weet niet wat ze er mee aanmoet.

pi_184282906
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 17:44 schreef bloempje-moi het volgende:
Pothos Spinazie. Zelfs de kat weet niet wat ze er mee aanmoet.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die is leuk. Ik O+ pothos
I solemnly swear i'm up to no good
pi_184283018
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 17:58 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Die is leuk. Ik O+ pothos
Ik vind hem heel raar, maar dat is juist zo leuk! Ik ben een beetje een pothos en Hoya verzamelaar aan het worden, dus deze moest ik gewoon bij mijn andere plant mee bestellen. O-)
  dinsdag 8 januari 2019 @ 20:21:33 #117
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_184286070
M'n Calathea is ineens gaan krullen. Volgens sommige sites door de warmte? Maar m'n verwarming staat op max. 19 graden... Of door droogte, maar hij is gaan krullen twee dagen nadat ik water heb gegeven.

Bladeren worden bijna dagelijks gesproeid.

Iemand enig idee of het nog iets anders kan zijn en of dit nog goed kan komen?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_184286144
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 18:06 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Ik vind hem heel raar, maar dat is juist zo leuk! Ik ben een beetje een pothos en Hoya verzamelaar aan het worden, dus deze moest ik gewoon bij mijn andere plant mee bestellen. O-)
Rare planten zijn tof. Het lijkt ook echt op spinazie _O-
I solemnly swear i'm up to no good
pi_184286168
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:21 schreef Notorious_Roy het volgende:
M'n Calathea is ineens gaan krullen. Volgens sommige sites door de warmte? Maar m'n verwarming staat op max. 19 graden... Of door droogte, maar hij is gaan krullen twee dagen nadat ik water heb gegeven.

Bladeren worden bijna dagelijks gesproeid.

Iemand enig idee of het nog iets anders kan zijn en of dit nog goed kan komen?
Staat hij op een vensterbank bij een verwarming ofzo?
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 8 januari 2019 @ 20:25:51 #120
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_184286204
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Staat hij op een vensterbank bij een verwarming ofzo?
Nope, een paar meter de kamer in half achter de tv kast. Geen warme plek, geen tocht, geen direct zonlicht. Snap het niet ;(
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_184286657
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:25 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Nope, een paar meter de kamer in half achter de tv kast. Geen warme plek, geen tocht, geen direct zonlicht. Snap het niet ;(
Zit het in alle bladeren of alleen de nieuwe? Want hier heb ik het alleen in een aantal nieuwe bladeren, ondanks voldoende water en sproeien. Ik hoop ook dat het nog bijtrekt, maar het is al meer dan twee weken zo'n beetje hetzelfde. Ze trekken niet bij, maar gaan ook niet dood. Thea is maar een moeilijke vind ik }:|
pi_184287513
Ik vind ze mooi die thea's maar als ik jullie zo af en toe hoor laat ik ze mooi aan mij voorbij gaan.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_184287583
Sommige Thea's gaan als een tierelier en andere krijgen spint en weer een ander krult en droogt en ziet er niet uit. Ik heb er eentje die groeit als een struik en eentje die een hoopje ellende is.
Tap tap tap
pi_184288368
Dus ik zojuist met de bolide nog even snel langs de Kwantum racen voor die groengeglazuurde potjes .. zijn ze uitverkocht. :'(



Orangerie Hortus Botanicus Amsterdam.



quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 05:28 schreef Koettie het volgende:
Moooooi Strabo. Ga je een keer mee naar Leiden? Daar ben ik nog nooit geweest.

@bloempje same. Gaat allemaal net niet hier dus geen dure dingen voorlopig!
Tuurlijk. Koffie, plantplantplant en roddels. Wie wil dat nu niet. :7 Wanneer gaan we?

quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 12:47 schreef Caithlinn het volgende:

[..]

Haha, vlinders vliegen toch niet in het donker? Weet niet of die open was eigenlijk :D
Haha, geen flauw idee. Even googlen? :+ Op de foto's zijn de kassen wel verlicht.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2019 22:23:42 ]
  woensdag 9 januari 2019 @ 06:28:39 #125
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_184293124
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:21 schreef Notorious_Roy het volgende:
M'n Calathea is ineens gaan krullen. Volgens sommige sites door de warmte? Maar m'n verwarming staat op max. 19 graden... Of door droogte, maar hij is gaan krullen twee dagen nadat ik water heb gegeven.

Bladeren worden bijna dagelijks gesproeid.

Iemand enig idee of het nog iets anders kan zijn en of dit nog goed kan komen?
Teveel water.
pi_184298500
Hoya galore! Twee nieuw aanwinsten: de Thomsonii (met spikkels) en de Diptera in het enige zonnetje dat de afgelopen weken binnen kwam. Ik ben wel een beetje bang hoe het hier gaat ruiken als al mijn zeven Hoya's bloemen krijgen.... Kan ik die eruit knippen dan?





pi_184326321
Ik ben niet een erg groot fan van kleine vetplantjes, behalve dan als er een bijzondere tussen zit.
Wie spot het pareltje in deze oase van groen?



[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2019 20:53:06 ]
pi_184326387
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 20:52 schreef Stratotanker het volgende:
Ik ben niet een erg groot fan van kleine vetplantjes, behalve dan als er een bijzondere tussen zit.
Wie spot het pareltje in deze oase van groen?

[ afbeelding ]
Ik vind ze allemaal wel leuk eigenlijk. Vorige week ook een kleintje en een mini sanseveria gekocht bij de ikea.

Ik vind die rechts achterin wel leuk trouwens. Welke zijn dat?
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 10 januari 2019 @ 21:03:40 #129
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_184326567
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 06:28 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Teveel water.
Dat is het in ieder geval niet. Ik heb de afgelopen dagen extra water gegeven en extra gesproeid. Er zijn nu minder gekrulde bladeren. Het lijkt dus toch op te weinig water. Heb nu iets meer hoop dat ze het gewoon overleefd.

De bladeren klappen overigens niet meer dicht 's nachts, maar dat is misschien hetzelfde probleem van uitdroging.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_184327027
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 20:55 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik vind ze allemaal wel leuk eigenlijk. Vorige week ook een kleintje en een mini sanseveria gekocht bij de ikea.

Ik vind die rechts achterin wel leuk trouwens. Welke zijn dat?
Sjans, altijd. O+ Heb je er een foto van? Ik heb geen idee. Misschien weet een ander het. Hieronder staat een grotere foto.

Het ging trouwens hierom. Een - variegated - Gasteria little warty. O+ Planthunter. *)





[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2019 21:32:04 ]
pi_184327292
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 20:55 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik vind ze allemaal wel leuk eigenlijk. Vorige week ook een kleintje en een mini sanseveria gekocht bij de ikea.

Ik vind die rechts achterin wel leuk trouwens. Welke zijn dat?
Crassula ovata?
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_184343199
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 21:29 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Sjans, altijd. O+ Heb je er een foto van? Ik heb geen idee. Misschien weet een ander het. Hieronder staat een grotere foto.

Het ging trouwens hierom. Een - variegated - Gasteria little warty. O+ Planthunter. *)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Geinig die Variegated variant. Ik loop meestal (te) snel langs dit soort kleine plantjes.... heb ik niet zoveel mee. Echter zijn dit de plantjes die de kinderen in mijn klas veelal op tafel hebben staan, waardoor mijn interesse wel gewekt is.
Website: Sneaker-forum.nl
pi_184352463
Mn pannenkoekenplant doet moeilijk. Blaadjes gaan hangen. Al 2 zijn afgebroken. Wat is er aan de hand denken jullie?
pi_184353848
Vanaf 6 uur, counterclockwise. Nieuw, nieuwer, Nieuwst. Met in het midden een flare van onze zon.

Ik moet helemaal afkicken. Heb echt zin om een onmeunig dikke Philodendron 'Pink Princes' te bestellen of zo. Maar ja kan niet, want te koud buiten.

Moet echt emigreren. -O-



SPOILER: Dezelfde plant maar dan vanaf Mars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 18:29 schreef BasNijmegen het volgende:

[..]

Geinig die Variegated variant. Ik loop meestal (te) snel langs dit soort kleine plantjes.... heb ik niet zoveel mee. Echter zijn dit de plantjes die de kinderen in mijn klas veelal op tafel hebben staan, waardoor mijn interesse wel gewekt is.
Ik ook, maar heb hem in een koddig potje op de vensterbank gezet. Ik doe ondertussen ook mee aan allerlei gasteria fb-groepen enzo. Gisteravond - voor het slapen gaan - betrapte ik mezelf erop dat ik nog even snel achter het gordijn spiekte om te kijken of alles goed is. :@

En terwijl ik dit zo typ schiet er een huiveringwekkend beeld door mij hoofd waarin ik op zo'n fb-moeder lijk die iedere seconde van de dag even moet laten weten hoe het met haar wondertjes is. :@ :@

Hebben jullie ene plantenproject op school?

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 01:21 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Mn pannenkoekenplant doet moeilijk. Blaadjes gaan hangen. Al 2 zijn afgebroken. Wat is er aan de hand denken jullie?
Kan meerdere oorzaken hebben, maar vermoedelijk is het een teveel aan water. Dat is het meestvoorkomend. Een foto kan eventueel meer vertellen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2019 07:28:03 ]
pi_184354142
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 01:21 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Mn pannenkoekenplant doet moeilijk. Blaadjes gaan hangen. Al 2 zijn afgebroken. Wat is er aan de hand denken jullie?
Zijn het de onderste twee bladen die zijn afgebroken, vanaf de stam? Want dat is heel normaal. Pannenkoekplanten staan op een stammetje dus de onderste balderen vallen er vanaf. Hier regent het pannenkoekbladeren af en toe.
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 18:29 schreef BasNijmegen het volgende:

[..]

Geinig die Variegated variant. Ik loop meestal (te) snel langs dit soort kleine plantjes.... heb ik niet zoveel mee. Echter zijn dit de plantjes die de kinderen in mijn klas veelal op tafel hebben staan, waardoor mijn interesse wel gewekt is.
Misschien moet ik mijn poffertjes aan de plaatselijke basisschool doneren.

quote:
Ik moet helemaal afkicken. Heb echt zin om een onmeunig dikke Philodendron 'Pink Princes' te bestellen of zo. Maar ja kan niet, want te koud buiten.
Ik heb nog wel een paar planten online besteld, en die komen warm ingepakt aan. Als ze niet uit het buitenland komen kan het best. Alleen de aeschynanthus marmoratus die ik vanuit Nijmegen, na een dag museum, meesleepte naar Zaandam heeft het moeilijk. Er zijn al veel bladeren vanaf gevallen. Die staat nu in de vensterbank, waar het hopelijk allemaal goed gaat komen.

Mijn Hoya's zijn al helemaal ontwaakt. Vooral de Hoya Bella groeit allemaal nieuwe zijtakken. O+ Dat is wel echt de koningin hier in huis.
En mijn Silver Dollar Plant begint eindelijk wortelactiviteit te vertonen *O* *O* *O* *O*
pi_184361043


Bij de Flying Tiger. Wat zal ik erin doen? Zat aan een paar kleine pannenkoekjes te denken. Aangezien ik 40 stekjes heb.
Tap tap tap
  zaterdag 12 januari 2019 @ 16:26:08 #137
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_184361173
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 16:19 schreef CherryLips het volgende:
[ afbeelding ]

Bij de Flying Tiger. Wat zal ik erin doen? Zat aan een paar kleine pannenkoekjes te denken. Aangezien ik 40 stekjes heb.
Wat een schatje O+.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_184361221
Ik hou van potjes op pootjes :@
Ze hebben bij de Hema ook nieuwe potjes en een hele afdeling met planten in wekpotjes enzo.
Tap tap tap
  zaterdag 12 januari 2019 @ 17:27:16 #139
471241 NoFrauds
Niet je fokking moeder
pi_184362340
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 16:28 schreef CherryLips het volgende:
Ik hou van potjes op pootjes :@
Ze hebben bij de Hema ook nieuwe potjes en een hele afdeling met planten in wekpotjes enzo.
Oeh, goede tip!

Ik heb vandaag bij de Action twee houders gevonden. De onderstaande en een blauwe, poefje-achtig :D kon hem niet vinden op de site, maar staat heel royal O+ het allerbeste voor mijn plantjes, hihi! Zal binnenkort foto's maken.

En ik hou ook van potjes op pootjes! O+

Ik hou niet van fraude.
  zaterdag 12 januari 2019 @ 17:29:50 #140
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_184362400
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 17:27 schreef NoFrauds het volgende:

[..]

Oeh, goede tip!

Ik heb vandaag bij de Action twee houders gevonden. De onderstaande en een blauwe, poefje-achtig :D kon hem niet vinden op de site, maar staat heel royal O+ het allerbeste voor mijn plantjes, hihi! Zal binnenkort foto's maken.

En ik hou ook van potjes op pootjes! O+

[ afbeelding ]
Zo'n dingetje is ook leuk idd! Volgende week bij de Action eens kijken of ze ze nog hebben.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_184362418
Die heb ik ook, en dat poefje in het groen. En nog een witte standaard van de action.
Tap tap tap
pi_184362489
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 17:27 schreef NoFrauds het volgende:

[..]

Oeh, goede tip!

Ik heb vandaag bij de Action twee houders gevonden. De onderstaande en een blauwe, poefje-achtig :D kon hem niet vinden op de site, maar staat heel royal O+ het allerbeste voor mijn plantjes, hihi! Zal binnenkort foto's maken.

En ik hou ook van potjes op pootjes! O+

[ afbeelding ]
Hoe groot is die houder ongeveer?
pi_184363829
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 16:19 schreef CherryLips het volgende:
[ afbeelding ]

Bij de Flying Tiger. Wat zal ik erin doen? Zat aan een paar kleine pannenkoekjes te denken. Aangezien ik 40 stekjes heb.
Die is liev O+
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_184365066
Tap tap tap
pi_184365149
quote:
Wat een mooie combi!! 😍😍
pi_184365312
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 20:20 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Wat een mooie combi!! 😍😍
En nu maar hopen dat hij niet topzwaar wordt en valt, want dan komt ie op een alocasia terecht :D
Moest wel even een ander binnenpotje pakken: het standaard binnenpotje was net te hoog, dan zie je het randje en daar ga ik me aan ergeren. MAAR, de binnenpotjes van hyacinten zijn iets lager. Dus heb wat aarde van de bovenkant gehaald, hopelijk kan dat geen kwaad. Ik zet planten het liefst met een binnenpot in een buitenpot. Ook omdat ik vaak wissel :@
Tap tap tap
pi_184365427
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 16:19 schreef CherryLips het volgende:
[ afbeelding ]

Bij de Flying Tiger. Wat zal ik erin doen? Zat aan een paar kleine pannenkoekjes te denken. Aangezien ik 40 stekjes heb.
Omg die wil ik ook. Geen flying tiger hier :o
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_184365727
Ahw kak ik liep gisteren nog langs de ft. Wat een leuk potje O+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_184365908
Hij stond volgens mij net in de etalage vanmorgen, er stond ook nog geen prijsje bij en ik kon er zelf niet bij :')
Tap tap tap
pi_184368275
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 07:04 schreef Stratotanker het volgende:

Hebben jullie ene plantenproject op school?

[..]

Kan meerdere oorzaken hebben, maar vermoedelijk is het een teveel aan water. Dat is het meestvoorkomend. Een foto kan eventueel meer vertellen.
In mijn klas mogen de kinderen (7/8 jaar), allemaal een plantje meenemen en op hun tafel zetten. Dit om de boel op te vrolijken, maar ook om ze meer te leren over planten en het zorgdragen ervan. Ook heb ik door mijn hele lokaal nog verschillende andere planten staan.
Om de zoveel tijd krijgt een ander kind de taak om water te geven etc.

In het voorjaar ga ik ook met ze aan de slag om te zaaien. Kruiden en groenten in kweekkasjes groot brengen om vervolgens in de (door mij gecreëerde) moestuin te zetten. Dan gaan we wekelijks lekker de tuin in.
Website: Sneaker-forum.nl
pi_184369086
Heb een stekje gejat in de kroeg. Stond een brasil in de wc zonder licht naast een kaars, zielug!
pi_184373702
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 23:52 schreef Koettie het volgende:
Heb een stekje gejat in de kroeg. Stond een brasil in de wc zonder licht naast een kaars, zielug!
Een heldendaad. 😀
Website: Sneaker-forum.nl
pi_184373796
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 23:52 schreef Koettie het volgende:
Heb een stekje gejat in de kroeg. Stond een brasil in de wc zonder licht naast een kaars, zielug!
Stekje ter grootte van de hele plant? ;)
pi_184374825
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 10:44 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Stekje ter grootte van de hele plant? ;)
Haha beetje. Had helaas maar een klein tasje mee.


Gelukkig gister nog bedacht om ze in water te zetten.
pi_184374890
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 11:51 schreef Koettie het volgende:

[..]

Haha beetje. Had helaas maar een klein tasje mee.
[ afbeelding ]

Gelukkig gister nog bedacht om ze in water te zetten.
Dat is een flinke stek ja. :D
En terecht overigens. Mensen die planten als decoratief wegwerpproduct zien :N
pi_184375081
Jaaa is toch sneu. Zet dan een neppe neer, niet zo'n mooie echte!!!
  zondag 13 januari 2019 @ 12:16:18 #157
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184375276
Hoe stek je een zaagcactus het best? Ik heb 2 lange bladeren gekregen.
Resistance is futile.
  zondag 13 januari 2019 @ 12:17:06 #158
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184375298
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 11:51 schreef Koettie het volgende:

[..]

Haha beetje. Had helaas maar een klein tasje mee.
[ afbeelding ]

Gelukkig gister nog bedacht om ze in water te zetten.
_O_ ^O^
Resistance is futile.
  zondag 13 januari 2019 @ 12:17:47 #159
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184375311
Ik heb inmiddels al een stuk of 10 mensen blij gemaakt met mijn graslelie stekjes, nu de andere helft nog :+
Resistance is futile.
pi_184375943
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 12:16 schreef Seven. het volgende:
Hoe stek je een zaagcactus het best? Ik heb 2 lange bladeren gekregen.
Gewoon in de grond steken. That's it. Je kunt eventueel ook de lange bladeren in kleinere stukjes snijden en die in de grond steken. Bijna succes gegarandeerd. Ik denk dat ik ze niet eens echt heb laten drogen, maar je kunt het even een paar dagen laten drogen voordat je ze in de grond steekt.

Hier zie je drie stukjes van een lange stengel die ik in stukjes sneed.


Deze brede stengel lag afgebroken op de grond in het tuincentrum. Die is nog niet uitgelopen maar doet het ook prima.


[ Bericht 20% gewijzigd door bloempje-moi op 13-01-2019 12:53:46 ]
pi_184376132
Ik moet eerlijk bekennen door de verbouwing schenk ik niet al te veel aandacht aan mijn planten. Ik had nu wel even tijd om de prachtige nieuwe bladeren van mijn monstera te bekijken. En fuck bruine vlekken.

Monstera die er naast staat heeft het ook aan her nieuw blad :'(

Sorry voor de crappy foto's




I solemnly swear i'm up to no good
pi_184376599
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 12:58 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik moet eerlijk bekennen door de verbouwing schenk ik niet al te veel aandacht aan mijn planten. Ik had nu wel even tijd om de prachtige nieuwe bladeren van mijn monstera te bekijken. En fuck bruine vlekken.

Monstera die er naast staat heeft het ook aan her nieuw blad :'(

Sorry voor de crappy foto's
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ziet eruit als tripsschade een beetje?
  zondag 13 januari 2019 @ 13:21:39 #163
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184376622
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 12:48 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Gewoon in de grond steken. That's it. Je kunt eventueel ook de lange bladeren in kleinere stukjes snijden en die in de grond steken. Bijna succes gegarandeerd. Ik denk dat ik ze niet eens echt heb laten drogen, maar je kunt het even een paar dagen laten drogen voordat je ze in de grond steekt.

Hier zie je drie stukjes van een lange stengel die ik in stukjes sneed.
[ afbeelding ]

Deze brede stengel lag afgebroken op de grond in het tuincentrum. Die is nog niet uitgelopen maar doet het ook prima.
[ afbeelding ]
Thanks! Straks maar eens werk van maken ^O^
Resistance is futile.
pi_184376757
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 13:20 schreef Koettie het volgende:

[..]

Ziet eruit als tripsschade een beetje?
Wat kan ik daar aan doen? :'(
I solemnly swear i'm up to no good
pi_184376964
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 13:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Wat kan ik daar aan doen? :'(
Bidden tot God :'( Zie je kleine gele beestjes op de onderkant van 't blad? Zijn piepklein.
pi_184376983
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 13:37 schreef Koettie het volgende:

[..]

Bidden tot God :'( Zie je kleine gele beestjes op de onderkant van 't blad? Zijn piepklein.
Dat is toch spint? Trips zat boven op het blad. Dacht ik.
Tap tap tap
pi_184377005
Zal zo thuis eens kijken. Ben nu in het nieuwe huis aan de klus.

Zal zowel onder als boven even kijken.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_184377113
Peperomia Raindrop.
2 augustus gekocht bij de Deka, had toen 4 blaadjes of zo.. we hebben 'm verpot en hij gaat gestaag O+

pi_184377192
Net weer een bewateringsrondje gemaakt. Alles doet het goed! Alleen de ficus heeft het heel erg zwaar met de wisselende temperaturen. Veel bruine bladeren, gekrulde bladeren en bladeren die eraf vallen....
Website: Sneaker-forum.nl
pi_184377986
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 13:38 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Dat is toch spint? Trips zat boven op het blad. Dacht ik.
Volwassen trips zitten aan de bovenkant. Larven aan de onderkant. Larven zijn wit of geel en volwassenen bruin.
pi_184379009
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 14:33 schreef Koettie het volgende:

[..]

Volwassen trips zitten aan de bovenkant. Larven aan de onderkant. Larven zijn wit of geel en volwassenen bruin.
Mijn witte trips zat op de bovenkant :o bij de volwassenen. Ik zag ook eerst de volwassenen en pas een paar dagen later de eerste witte.
Tap tap tap
pi_184379174
My oh my, oh my oh myyy. O+ Volwassen vorm van een M. deliciosa 'Thai Constellation'.

Heb trouwens laatst bij zo'n biowinkel een berg kurkuma en gember gekocht. Ben echt groot fan van kurkuma, gember en peper thee. :~ Ondertussen liggen er ook al enkelen onder de grond. Even kijken of daar wat te groeien valt.



quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 08:41 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Ik heb nog wel een paar planten online besteld, en die komen warm ingepakt aan. Als ze niet uit het buitenland komen kan het best. Alleen de aeschynanthus marmoratus die ik vanuit Nijmegen, na een dag museum, meesleepte naar Zaandam heeft het moeilijk. Er zijn al veel bladeren vanaf gevallen. Die staat nu in de vensterbank, waar het hopelijk allemaal goed gaat komen.

Mijn Hoya's zijn al helemaal ontwaakt. Vooral de Hoya Bella groeit allemaal nieuwe zijtakken. O+ Dat is wel echt de koningin hier in huis.
En mijn Silver Dollar Plant begint eindelijk wortelactiviteit te vertonen *O* *O* *O* *O*
Overzees inderaad. Een knolletje van de ZZ variegata heeft een maand geleden ook niet overleefd. Maar ook binnenlands zou ik het niet aandurven. Het is hier nu 8C, daar gaan de planten (en als eerste de wortels) echt wel last van hebben. Wat dat betreft is het toch alleen maar hebberigheid van mij. Het kan best wachten, heb voldoende planten die aandacht nodig hebben.

Hiep Hoya! *O*

quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 23:08 schreef BasNijmegen het volgende:

[..]

In mijn klas mogen de kinderen (7/8 jaar), allemaal een plantje meenemen en op hun tafel zetten. Dit om de boel op te vrolijken, maar ook om ze meer te leren over planten en het zorgdragen ervan. Ook heb ik door mijn hele lokaal nog verschillende andere planten staan.
Om de zoveel tijd krijgt een ander kind de taak om water te geven etc.

In het voorjaar ga ik ook met ze aan de slag om te zaaien. Kruiden en groenten in kweekkasjes groot brengen om vervolgens in de (door mij gecreëerde) moestuin te zetten. Dan gaan we wekelijks lekker de tuin in.
Wat leuk joh! Voor zover ik heb onthouden zijn wij nooit verder gekomen dan tuinkers in een leeg schepijsbakje. Er is ook een Moestuin topic he? Volgens mij vereist dat allemaal wel wat planning enzo.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2019 15:39:26 ]
pi_184379429
Mensen. Het moment is eindelijk daar. Volgens mij kwam ik hier ongeveer een half jaar geleden omdat ik wat inspiratie zocht voor een plant naast m'n tv. Ondertussen heel wat planten verder, maar voor het hoekje kon ik niets vinden.

Vandaag een krukje bij de Action gehaald. Mand had ik al, die heb ik om de bovenkant van het krukje gevouwen zodat het een beetje een geheel lijkt. Plant erin. Ik ben blij.

Nu m'n vriend de kabels nog laten opruimen.

pi_184379589
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 15:26 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Mijn witte trips zat op de bovenkant :o bij de volwassenen. Ik zag ook eerst de volwassenen en pas een paar dagen later de eerste witte.
Ja kan ook hoor! Ik zie ze meestal an de onderkant. En zie zelden een volwassen trips. Larven genoeg tho. :(
pi_184379660
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 15:48 schreef Koettie het volgende:

[..]

Ja kan ook hoor! Ik zie ze meestal an de onderkant. En zie zelden een volwassen trips. Larven genoeg tho. :(
Het begon met langwerpige donkere beestjes. Dus ik googelen maar kon niks vinden. Kon ze ook gewoon van het blad vegen, het waren er ook maar een paar. Goed, een week later krioelde het van de witte beestjes ;(
Tap tap tap
pi_184379687
Leuk hoekje zo, Myra ^O^
pi_184379738
Maak me is niet zo bang met die beestjes :+

Kan je echt niks aan die beesten doen?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_184379963
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 15:41 schreef Myraela het volgende:
Mensen. Het moment is eindelijk daar. Volgens mij kwam ik hier ongeveer een half jaar geleden omdat ik wat inspiratie zocht voor een plant naast m'n tv. Ondertussen heel wat planten verder, maar voor het hoekje kon ik niets vinden.

Vandaag een krukje bij de Action gehaald. Mand had ik al, die heb ik om de bovenkant van het krukje gevouwen zodat het een beetje een geheel lijkt. Plant erin. Ik ben blij.

Nu m'n vriend de kabels nog laten opruimen.

[ afbeelding ]
Wat een leuk hoekje zo O+
Fijn dat je eindelijk wat naar je zin hebt gevonden ^O^
  zondag 13 januari 2019 @ 16:08:22 #179
471241 NoFrauds
Niet je fokking moeder
pi_184379996
quote:
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 17:35 schreef Myraela het volgende:

[..]

Hoe groot is die houder ongeveer?
Ongeveer 15 cm :D

Dit is die van mij met plantje (naam plantje vergeten, van vriendin gekregen...)


En mijn royal poef met pannenkoekenplant :D iets lager dan bovenstaande houder.
Ik hou niet van fraude.
pi_184380048
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 23:08 schreef BasNijmegen het volgende:

[..]

In mijn klas mogen de kinderen (7/8 jaar), allemaal een plantje meenemen en op hun tafel zetten. Dit om de boel op te vrolijken, maar ook om ze meer te leren over planten en het zorgdragen ervan. Ook heb ik door mijn hele lokaal nog verschillende andere planten staan.
Om de zoveel tijd krijgt een ander kind de taak om water te geven etc.

In het voorjaar ga ik ook met ze aan de slag om te zaaien. Kruiden en groenten in kweekkasjes groot brengen om vervolgens in de (door mij gecreëerde) moestuin te zetten. Dan gaan we wekelijks lekker de tuin in.
Wat super leuk dat je daar in je klas zoveel aandacht aan besteedt O+
Ik heb op school ook nooit meer gedaan dan water/tuin?kers op een wattenschijfje laten ontkiemen :')

Ik vind het best wel jammer dat ik vroeger weinig over planten en de natuur heb geleerd. Ben nu een inhaalslag aan het maken en ga ook cursussen volgen bij het IVN bijvoorbeeld *O*
  zondag 13 januari 2019 @ 16:16:39 #181
471241 NoFrauds
Niet je fokking moeder
pi_184380151
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 16:10 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Wat super leuk dat je daar in je klas zoveel aandacht aan besteedt O+
Ik heb op school ook nooit meer gedaan dan water/tuin?kers op een wattenschijfje laten ontkiemen :')

Ik vind het best wel jammer dat ik vroeger weinig over planten en de natuur heb geleerd. Ben nu een inhaalslag aan het maken en ga ook cursussen volgen bij het IVN bijvoorbeeld *O*
Tuinkers :9~ dat kweekten wij vroeger ook op de basisschool, leukkk.

Verdrietig plantennieuws: mijn Hedera heeft het wsl begeven ;( had hem nog maar 4 maanden. Te veel water? Naja, had alle dode takken en bladeren er al afgeknipt en er is nu 1 lone survivor, snap het niet zo goed...

En mijn graslelie die ik ruim 2 jaar heb en die altijd heel steady was, ging nu ineens slap hangen? :? Terwijl ik niet echt iets anders doe dan die 2 jaar al...
Ik hou niet van fraude.
pi_184380410
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 16:16 schreef NoFrauds het volgende:

[..]

Tuinkers :9~ dat kweekten wij vroeger ook op de basisschool, leukkk.

Verdrietig plantennieuws: mijn Hedera heeft het wsl begeven ;( had hem nog maar 4 maanden. Te veel water? Naja, had alle dode takken en bladeren er al afgeknipt en er is nu 1 lone survivor, snap het niet zo goed...

En mijn graslelie die ik ruim 2 jaar heb en die altijd heel steady was, ging nu ineens slap hangen? :? Terwijl ik niet echt iets anders doe dan die 2 jaar al...
Zo zijn al mijn Hedera's doodgegaan. Ik kan ze binnen niet levend houden. De ene streng na de andere gaat dood. Ik vind ze heel leuk, maar ik begin er niet meer aan.
  zondag 13 januari 2019 @ 16:33:00 #183
471241 NoFrauds
Niet je fokking moeder
pi_184380443
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 16:31 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Zo zijn al mijn Hedera's doodgegaan. Ik kan ze binnen niet levend houden. De ene streng na de andere gaat dood. Ik vind ze heel leuk, maar ik begin er niet meer aan.
Oh echt? Goed om te weten. Ik had gegoogled en kon niet echt iets bijzonders vinden, ze lijken niet zo moeilijk te verzorgen te zijn. Maar ja, vreemd dan. Maar goed om te weten, ik kijk wel hoe het met deze streng gaat maar ik had ook niet zo'n zin om een nieuwe te fixen.
Ik hou niet van fraude.
pi_184380592
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 16:33 schreef NoFrauds het volgende:

[..]

Oh echt? Goed om te weten. Ik had gegoogled en kon niet echt iets bijzonders vinden, ze lijken niet zo moeilijk te verzorgen te zijn. Maar ja, vreemd dan. Maar goed om te weten, ik kijk wel hoe het met deze streng gaat maar ik had ook niet zo'n zin om een nieuwe te fixen.
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 14:36 schreef Stratotanker het volgende:
Hederas houden van zon maar termineren acuut zodra ze boven de 21 graden komen. Ze hebben snel erg veel last van warmte. De bonte variaties van de Hedera nog het meeste. Het zijn dan ook niet echt planten geschikt voor binnen. Tenzij je ze koel houdt natuurlijk.
Wat hierboven staat is niet overdreven. Zodra ze boven de 21C komen gaan ze direct achteruit. Het is een lastige plant en niet direct geschikt voor binnen. Buiten is het onkruid. Dit is een veelvoorkomend probleem en je bent niet de enige. Zodra het koud wordt gaat de kachel hoger en krijgt iedereen klachten.
pi_184380642
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 16:43 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

[..]

Wat hierboven staat is niet overdreven. Zodra ze boven de 21C komen gaan ze direct achteruit. Het is een lastige plant en niet direct geschikt voor binnen. Buiten is het onkruid. Dit is een veelvoorkomend probleem en je bent niet de enige. Zodra het koud wordt gaat de kachel hoger en krijgt iedereen klachten.
Mijn grote heb ik laatst weggegooid omdat deze vol beestjes zat. Ik begin er niet eens aan. Ik heb nu van minstens tien hederaplanten nog 1 streng over. Deze staat in de badkamer, lekker koud en vochtig. Vooralsnog gaat die goed. Maar online lees je inderdaad voornamelijk succesverhalen, wat mij ernstig aan mijn plantenskills deed twijfelen.
  zondag 13 januari 2019 @ 16:53:30 #186
471241 NoFrauds
Niet je fokking moeder
pi_184380742
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 16:43 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

[..]

Wat hierboven staat is niet overdreven. Zodra ze boven de 21C komen gaan ze direct achteruit. Het is een lastige plant en niet direct geschikt voor binnen. Buiten is het onkruid. Dit is een veelvoorkomend probleem en je bent niet de enige. Zodra het koud wordt gaat de kachel hoger en krijgt iedereen klachten.
Aah, oke. Ja tis wel geregeld warmer dan 21 graden hier. Ook nu heb ik de kachel aan. Nou ja, dan is de Hedera voortaan een no-go :) helaas, pindakaas
Ik hou niet van fraude.
pi_184385428
Ik weet niet meer wie het was maar die vroeg foto's van mijn mini sans enzo.

Het zijn crappy telefoon foto's.
Hij lijkt best groot zo op de foto.


Weet iemand wat voor een dit is?


Stek van de monstera begint een nieuw blad te krijgen O+ hopelijk is deze niet aangetast. Staat aan de andere kant van de kamer.


Onze Ringo begint een echte punker te worden.

Ik kan geen beestjes ontdekken op de andere twee monsters.

[ Bericht 2% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 13-01-2019 20:39:27 ]
I solemnly swear i'm up to no good
pi_184385835
Ik heb een calathea network gekocht. Wat een leuke plant O+
pi_184385854
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 15:41 schreef Myraela het volgende:
Mensen. Het moment is eindelijk daar. Volgens mij kwam ik hier ongeveer een half jaar geleden omdat ik wat inspiratie zocht voor een plant naast m'n tv. Ondertussen heel wat planten verder, maar voor het hoekje kon ik niets vinden.

Vandaag een krukje bij de Action gehaald. Mand had ik al, die heb ik om de bovenkant van het krukje gevouwen zodat het een beetje een geheel lijkt. Plant erin. Ik ben blij.

Nu m'n vriend de kabels nog laten opruimen.

[ afbeelding ]
Dat is een geinig hoekje, maar een ZZ-plant hoort eigenlijk niet zo dicht bij het raam. Prima in de winter en/of op het noorden, maar als het straks wat lichter wordt, zet je hem beter wat bij het raam weg.

Anders dan dat kan je hem het best behandelen als een cactus. Gewoon vergeten en heel af-en-toe een drupje water.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_184385881
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 20:33 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Weet iemand wat voor een dit is?
[ afbeelding ]
Vermoedelijk een jonge Aloë-variant. Iets als een van de Aloe Aristata-familie.

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 23:52 schreef Koettie het volgende:
Heb een stekje gejat in de kroeg. Stond een brasil in de wc zonder licht naast een kaars, zielug!
Tja, je kan het er nog zo niet mee eens zijn dat mensen zo met hun planten omgaan, maar dat is aan de eigenaar. Dit is gewoon diefstal.

[ Bericht 17% gewijzigd door Jordy-B op 13-01-2019 20:57:08 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_184392812
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 20:51 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Tja, je kan het er nog zo niet mee eens zijn dat mensen zo met hun planten omgaan, maar dat is aan de eigenaar. Dit is gewoon diefstal.

Toevallig gisteren nog over een dergelijk moreel dilemma gehad. Er lag een los stukje van een lidcactus bij de cactussen in de winkel. Is meenemen acceptabel? Ja het is diefstal, maar zij gooien het toch weg.
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_184393170
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 09:26 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Toevallig gisteren nog over een dergelijk moreel dilemma gehad. Er lag een los stukje van een lidcactus bij de cactussen in de winkel. Is meenemen acceptabel? Ja het is diefstal, maar zij gooien het toch weg.
Kijk, dat vind ik minder problematisch. Natuurlijk wil het tuincentrum je een hele plant kunnen verkopen, dus moet je daar niet allerlei stekjes gaan nemen, maar aan de andere kant is het stukje reeds afval.
De plant in de kroeg was natuurlijk afval in spé, maar bekleedde op dat moment nog een decoratieve functie en dan moet je daar met je vingers afblijven.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_184393181
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 09:26 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Toevallig gisteren nog over een dergelijk moreel dilemma gehad. Er lag een los stukje van een lidcactus bij de cactussen in de winkel. Is meenemen acceptabel? Ja het is diefstal, maar zij gooien het toch weg.
Ik vind dat eigenlijk ook niet kunnen :@
Tap tap tap
pi_184393203
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 09:56 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Kijk, dat vind ik minder problematisch. Natuurlijk wil het tuincentrum je een hele plant kunnen verkopen, dus moet je daar niet allerlei stekjes gaan nemen, maar aan de andere kant is het stukje reeds afval.
De plant in de kroeg was natuurlijk afval in spé, maar bekleedde op dat moment nog een decoratieve functie en dan moet je daar met je vingers afblijven.
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 09:57 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik vind dat eigenlijk ook niet kunnen :@
Ik heb ook staan twijfelen, maar heb het uiteindelijk toch meegenomen :@
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_184393524
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 20:51 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Vermoedelijk een jonge Aloë-variant. Iets als een van de Aloe Aristata-familie.

[..]

Tja, je kan het er nog zo niet mee eens zijn dat mensen zo met hun planten omgaan, maar dat is aan de eigenaar. Dit is gewoon diefstal.

True. Word baldadig van kroegen.
pi_184400530
Ik zag dit bij de Hema:
https://www.hema.nl/wonen(...)-95-cm-13390035.html

Ik weet alleen niet helemaal wat de bedoeling ervan is. Een bloembol erin/op zetten, oké. Maar mijn ervaring met bijvoorbeeld amaryllis en hyacint is dat ze te lang worden en omvallen. Dus hoe dan?
Tap tap tap
pi_184400736
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 20:50 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Dat is een geinig hoekje, maar een ZZ-plant hoort eigenlijk niet zo dicht bij het raam. Prima in de winter en/of op het noorden, maar als het straks wat lichter wordt, zet je hem beter wat bij het raam weg.

Anders dan dat kan je hem het best behandelen als een cactus. Gewoon vergeten en heel af-en-toe een drupje water.
Thanks, is dat vanwege direct zonlicht? Want wij hebben zeker in de zomer de rolgordijnen altijd dicht.
pi_184401798
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 17:49 schreef Myraela het volgende:

[..]

Thanks, is dat vanwege direct zonlicht? Want wij hebben zeker in de zomer de rolgordijnen altijd dicht.
De ZZ-plant is niet bepaald een rappe jongen. De meeste mensen hebben hem als knetterharde kamerplant. Hij groeit tamelijk langzaam en kan daardoor weinig water en licht verwerken. Te veel licht en vooral te veel water kosten hem de kop. Overwateren is doodsoorzaak nummer 1 bij deze plant.

Ik zou hem donkerder zetten. Dan doet hij niet zoveel qua groei, maar hij gaat ook niet kapot.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_184421939
Welke plant is dit? De plantenwinkeldame zei een Pilea, maar het lijkt mij meer een peperomia XL? Het heeft zware blaadjes en stengels.


abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')