abonnement Unibet Coolblue
pi_183824102
Goedemorgen,

Sinds begin dit jaar heb ik een nieuwe woning inclusief achtertuin.
Omdat er alleen maar tegels lagen heb ik er een deel weggehaald en dus eenjarige planten geplant.
Wat moet je er nu mee doen?
Kun je ze gewoon laten zitten en weg laten rotten?
Ik begreep dat zulke planten een cyclus hebben en volgend jaar gewoon weer gaan bloeien, klopt dat ook?

Tevens wil ik volgend jaar een deel gebruiken om een moestuin van te maken.
Hebben jullie daar ook tips voor?

Het is voor het eerst dat ik een tuin heb, dus ik heb nog veel te leren. ;)
pi_183824426
Eénjarigen zijn na een jaar ook echt weg, laat maar lekker zitten want het is voeding voor het volgende jaar. Een jarigen zijn wel kwistig met zaad dus met een beetje geluk komt er het nodige terug.

Verder heb je ook vaste planten die in de winter onder de grond verder leven maar bovengronds afsterven. Het bovengrondse deel kan je weghalen maar ook laten zitten. Die lopen dus gewoon weer uit.
pi_183824480
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 10:26 schreef nanuk het volgende:
Eénjarigen zijn na een jaar ook echt weg, laat maar lekker zitten want het is voeding voor het volgende jaar. Een jarigen zijn wel kwistig met zaad dus met een beetje geluk komt er het nodige terug.

Verder heb je ook vaste planten die in de winter onder de grond verder leven maar bovengronds afsterven. Het bovengrondse deel kan je weghalen maar ook laten zitten. Die lopen dus gewoon weer uit.
Ik vermoed dat een aantal onder de grond verder leven, in principe gewoon niks doen.
Stelen van die planten beginnen aardig donker van kleur te worden, dus ik twijfelde al om er iets aan te doen.
Maar dat het dan voeding wordt is alleen maar gunstig.

Thnx.
pi_183824502
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 10:31 schreef Antaris het volgende:
Stelen van die planten beginnen aardig donker van kleur te worden, dus ik twijfelde al om er iets aan te doen.
Je kan het verwijderen als je het lelijk vind staan maar behalve voeding houd het ook de kou en wind nog iets er van af. Als er nieuw groen ontstaat zou ik die stelen wel weghalen omdat het dan echt lelijk wordt in mijn ogen.
pi_183824531
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 10:33 schreef nanuk het volgende:

[..]

Je kan het verwijderen als je het lelijk vind staan maar behalve voeding houd het ook de kou en wind nog iets er van af. Als er nieuw groen ontstaat zou ik die stelen wel weghalen omdat het dan echt lelijk wordt in mijn ogen.
Ik begrijp het.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')