quote:
Op donderdag 5 augustus 2021 13:28 schreef Morrigan het volgende:[..]
Flickr en Deviantart heb ik al (jaren). Alleen snap ik tegenwoordig niks meer van Flickr. Deviantart zou ik opnieuw kunnen bekijken.
Misschien een leuk klusje voor in het weekend. Moet mijn geprinte foto’s ook een keer scannen.
Btw, kun je foto’s die op Deviantart staan gelijk hier posten? Lukte me eerder niet met Flickr.
Bij deviantart zie je minder fotografen dan wel eens het geval is geweest, je ziet er nu andere vormen van kunst en nog maar een paar fotografen.
Ik keek net even een oud deviantart-account door, je foto's zijn er niet ten eeuwige dage houdbaar. Als er een tijdje niet naar gekeken wordt verdwijnen ze

Vanaf deviantart kun je de plaatjes wél weer hier posten, er zijn geen dingen die doorlinken tegenhouden.
Flickr vind ik wel een goed alternatief. Kost in zijn Pro-vorm geld. Vervelend maar bedenk wel dat je er unlimited storage hebt én een community die zo her en der nog feedback op je foto's geeft wanneer je er actief genoeg bent.
Zonder Pro-account, dus gratis mag je er tegenwoordig een maximum van 1000 foto's posten. Sommige mensen doen daar jaren over, voor anderen is het na een paar productieve weekenden al te weinig.
Wat ook een leuke is is
Zonerama waar je onbeperkt plaatjes kunt uploaden, zelfs op een gratis account waarop je dan wel weer de kop gek gezeurd wordt over het fotobewerkingspakket dat ze graag aan je willen verkopen en dat dan weer wél geld kost.
Nadeeltje van Zonerama is dat je je plaatjes niet hier kunt inlinken. Voor sommige sociaal bedoelde media is die mogelijkheid er weer wel.
Voordeeltje van Zonerama is dan weer dat je het gewoon als massa-overzicht van je plaatjes kunt gebruiken, al dump je er duizenden op een dag, daar lijken ze niet warm of koud van te worden.