abonnement Unibet Coolblue
pi_183815998
Een 21-jarige Amerikaanse studente psychologie, Sarah Papenheim, is woensdag in haar studentenkamer in Rotterdam doodgestoken. Vermoedelijk is haar huisgenoot, een 23-jarige Rotterdammer, de dader.

De verdachte was ondertussen op de vlucht geslagen en had de trein naar Eindhoven gepakt. Hier kon hij bij aankomst op het station gearresteerd worden. Over de aanleiding van de steekpartij is niets bekend.

Sarah was in 2016 naar Nederland gekomen om een nieuw leven te beginnen, nadat haar broer zelfmoord had gepleegd. Ze wilde psychologie gaan studeren om mensen met geestelijke problemen of depressies te helpen.

https://abcnews.go.com/In(...)ng/story?id=59835952

De dader:
https://www.dailymail.co.(...)merican-student.html

Eigenaardige zaak zonder thread alhier (anders slotje svp).
  dinsdag 18 december 2018 @ 20:41:15 #2
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_183816086
Sneu voor haar ouders.
pi_183816116
Ik meen dat ik hier wel iets over gelezen had op FOK!... Maar kan het mis hebben. Wel een triest verhaal verder. De usual 'red flags' waren echter wel weer aanwezig, ze studeerde psychologie, dacht dat ze die huisgenoot kon helpen etc...
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 18 december 2018 @ 21:24:49 #4
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_183817210
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 20:42 schreef MadJackthePirate het volgende:
Ik meen dat ik hier wel iets over gelezen had op FOK!... Maar kan het mis hebben. Wel een triest verhaal verder. De usual 'red flags' waren echter wel weer aanwezig, ze studeerde psychologie, dacht dat ze die huisgenoot kon helpen etc...
Ik las vandaag op werk wat over deze zaak maar heb nergens gelezen dat zij dacht dat ze de flatgenoot/huisgenoot kon helpen?


Verder erg tragisch natuurlijk. Haar moeder is beide kinderen kwijt.

Edit: zie het nu wel staan, mea culpa!
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_183817622
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 20:42 schreef MadJackthePirate het volgende:
Ik meen dat ik hier wel iets over gelezen had op FOK!... Maar kan het mis hebben. Wel een triest verhaal verder. De usual 'red flags' waren echter wel weer aanwezig, ze studeerde psychologie, dacht dat ze die huisgenoot kon helpen etc...
Ze was doodsbang voor haar huisgenoot.. wilde hem helpen? Lijkt me een rare combi.

Vreselijk dit.. die ouders.. twee kinderen kwijt... Damn.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_183817723
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 21:40 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ze was doodsbang voor haar huisgenoot.. wilde hem helpen? Lijkt me een rare combi.

Vreselijk dit.. die ouders.. twee kinderen kwijt... Damn.
quote:
,,Hij kwam regelmatig aan haar deur om met haar te praten'', weet moeder Donee van de telefoongesprekken die ze met Sarah voerde. ,,Tot diep in de nacht praatte ze met hem. Zij wilde hem graag helpen, door naar zijn problemen te luisteren en met hem te praten.
Komt vaker voor dan je denkt volgens mij.
pi_183819099
Hij zal wel meer gewild hebben en zij niet, triest einde voor iemand die anderen probeerde te helpen.
pi_183820306
Gaat nog leuk worden voor die ouders als ze horen dat 12 jaar eigenlijk 8 jaar is.
pi_185787697


Verdachte bekent doodsteken van Amerikaanse studente in Rotterdam

De 23-jarige student Joël S. heeft bekend dat hij de Amerikaanse studente Sarah Papenheim heeft doodgestoken. Hij zei vrijdag voor de rechtbank in Rotterdam dat hij alles wat hij nog weet heeft verteld, maar hij kan zich ook veel van de gebeurtenissen op 12 december vorig jaar niet meer herinneren. S. blijft voorlopig vastzitten.

De 21-jarige studente werd badend in het bloed gevonden, nadat de moeder van de verdachte de politie had gewaarschuwd.

S. had haar gebeld en gezegd dat hij een huisgenote had neergestoken. De verdachte en het slachtoffer woonden in een studentencomplex in Rotterdam-Kralingen. Volgens de officier van justitie had de Amerikaanse studente 37 steek- en snijwonden.

Volgens getuigen zouden de twee voor de steekpartij ruzie hebben gehad. S. werd vlak na de steekpartij op station Eindhoven aangehouden.

Sterke aanwijzingen dat S. psychische problemen had
Volgens de officier van justitie zijn er sterke aanwijzingen dat S. psychische problemen heeft. Dat wordt nog onderzocht.

Er moet ook nog onderzoek worden gedaan naar DNA-materiaal dat op S. en de Amerikaanse is aangetroffen en naar het mes dat in de woning van S. is gevonden. Op de korte zitting van vrijdag werd niets gezegd over een mogelijk motief.

De volgende zitting zal plaatsvinden op 18 juni. Dan moet ook het rapport over de geestelijke toestand van S. klaar zijn.

https://www.nu.nl/binnenl(...)rdam.html?redirect=1
pi_190380563
Die idioot heeft maar 6 jaar + TBS gekregen. Wat is dat toch met die rechtspraak hier in Nederland? Waarom is een mentale stoornis bijna een vrijbrief om lekker je gang te gaan? Waar is het belang van het slachtoffer? Dat meisje zat vol levenslust en is opeens weggerukt. Doet dat er niet toe? Is alleen de gestoorde dader zielig?

https://www.ad.nl/rotterd(...)levenslang~abe8ff3f/
  woensdag 11 december 2019 @ 16:20:03 #11
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_190381342
Wat een fopstraf weer. Levenslange internering is de enige juiste maatregel.

“Rechters straffen steeds strenger”, wilt dat zeggen dat ie 20 jaar geleden dan geen straf had gekregen? Jezus man
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  woensdag 11 december 2019 @ 19:07:49 #12
22565 asco
Los in deze tent
pi_190384064
We staan er weer mooi op in Amerika. Maar klop jezelf als Nederlander maar vaak goed op de borst dat alles hier zo fan-tas-tisch geregeld is. 🤮

Vraag de moeder van dat meisje het maar eens. 🙄

Walgelijk.
  woensdag 11 december 2019 @ 19:16:28 #13
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_190384222
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2019 15:33 schreef Pleun2011 het volgende:
Die idioot heeft maar 6 jaar + TBS gekregen. Wat is dat toch met die rechtspraak hier in Nederland? Waarom is een mentale stoornis bijna een vrijbrief om lekker je gang te gaan? Waar is het belang van het slachtoffer? Dat meisje zat vol levenslust en is opeens weggerukt. Doet dat er niet toe? Is alleen de gestoorde dader zielig?

https://www.ad.nl/rotterd(...)levenslang~abe8ff3f/
Als men bij TBS nog steeds denkt dat iemand zo gek is als een deur, dan komt hij nog steeds niet vrij. TBS is onbeperkt. En dat is maar goed ook (behalve dan dat sommige behandelaars denken dat patiënten op een gegeven moment 'genezen' zijn... )
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_190384723
6 jaar _O-
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_190384837
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 19:16 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Als men bij TBS nog steeds denkt dat iemand zo gek is als een deur, dan komt hij nog steeds niet vrij. TBS is onbeperkt. En dat is maar goed ook (behalve dan dat sommige behandelaars denken dat patiënten op een gegeven moment 'genezen' zijn... )
Dat weet ik maar dan nog leg je teveel de nadruk op de dader die zielig is. Straffen in Amerika zijn vaak idioot hoog, maar in dit geval vind ik 6 jaar toch weer het andere uiterste.
  woensdag 11 december 2019 @ 19:48:14 #16
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_190385071
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 19:40 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Dat weet ik maar dan nog leg je teveel de nadruk op de dader die zielig is. Straffen in Amerika zijn vaak idioot hoog, maar in dit geval vind ik 6 jaar toch weer het andere uiterste.
Ik zie je punt. :)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_190386279
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 19:16 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Als men bij TBS nog steeds denkt dat iemand zo gek is als een deur, dan komt hij nog steeds niet vrij. TBS is onbeperkt. En dat is maar goed ook (behalve dan dat sommige behandelaars denken dat patiënten op een gegeven moment 'genezen' zijn... )
Wat mij betreft is de TBS het "genezingstraject" en de zes jaar de genoegdoening voor de nabestaanden en de samenleving.

Als je het zo bekijkt is zes jaar natuurlijk idioot laag. Wat mij betreft is in dit geval twintig jaar cel en daarna TBS veel rechtvaardiger.

Het zal je dochter maar zijn die dit overkomt...
^ To je nesmysl ^
  woensdag 11 december 2019 @ 21:26:55 #18
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_190387307
6 jaar en TBS. Voor het afslachten van iemand amper in de bloei van haar leven. Wat een grap. Ik moet zeggen dat ik een fiks hogere straf had verwacht, puur omdat het slachtoffer Amerikaans is maar dit slaat alles.

Eigenlijk zouden ze dit in Amerika aan de hoge klok moeten hangen zodat iedereen weet hoe debiel de rechters bij ons zijn.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_190387416
6 jaar :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  woensdag 11 december 2019 @ 21:37:40 #20
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_190387537
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2019 21:26 schreef VeX- het volgende:
6 jaar en TBS. Voor het afslachten van iemand amper in de bloei van haar leven. Wat een grap. Ik moet zeggen dat ik een fiks hogere straf had verwacht, puur omdat het slachtoffer Amerikaans is maar dit slaat alles.

Eigenlijk zouden ze dit in Amerika aan de hoge klok moeten hangen zodat iedereen weet hoe debiel de rechters bij ons zijn.
TBS begint pas na die zes jaar.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 11 december 2019 @ 21:38:04 #21
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_190387548
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 20:35 schreef TyVole het volgende:

[..]

Wat mij betreft is de TBS het "genezingstraject" en de zes jaar de genoegdoening voor de nabestaanden en de samenleving.

Als je het zo bekijkt is zes jaar natuurlijk idioot laag. Wat mij betreft is in dit geval twintig jaar cel en daarna TBS veel rechtvaardiger.

Het zal je dochter maar zijn die dit overkomt...
Ja maar heeft TBS na 20 jaar gevangenis nog wel zin? komt het dan niet veels te laat? Het zou eigenlijk juist samen moeten gaan. bv 15 jaar met TBS tegelijk. Maar misschien gebeurd dat ook zo.

TBS zou toch juist meteen moeten beginnen lijkt me.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 11 december 2019 @ 21:38:44 #22
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_190387566
En ja, men is strenger gaan straffen

https://joop.bnnvara.nl/n(...)renger-gaan-straffen

Niet dat het ook maar iets helpt... Het Noorse systeem werkt beter. Voorkomt ook meer, is preventief beter.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_190388923
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2019 21:38 schreef Klopkoek het volgende:
En ja, men is strenger gaan straffen

https://joop.bnnvara.nl/n(...)renger-gaan-straffen

Niet dat het ook maar iets helpt... Het Noorse systeem werkt beter. Voorkomt ook meer, is preventief beter.
Extreem links platform dat Joop.nl

Ze beginnen ook gelijk "extreemrechts"
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 11 december 2019 @ 22:58:46 #24
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_190389260
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 22:40 schreef ludovico het volgende:

[..]

Extreem links platform dat Joop.nl

Ze beginnen ook gelijk "extreemrechts"
In vergelijking met DDS is Joop het redelijke midden.

Maar goed, je hebt dus niks inhoudelijks te melden en tegen het geciteerde onderzoek in te brengen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 11 december 2019 @ 23:00:32 #25
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_190389294


Een humaner beleid werkt, op alle fronten, en voorkomt moorden. Lage moordcijfers, lage recidive.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')