Kies dan wel een baan waar je niet na 5 jaar al versleten bent.. liefst geen heel zwaar fysiek werk..quote:Op dinsdag 18 december 2018 20:42 schreef cwdekker003 het volgende:
Misschien een idee om eens een keer mee te lopen met een loodgieter. Je denkt toch gauw aan vies werk. Je moet nooit te gauw nee zeggen. Gewoon overal voor open staan. Heel breed orienteren. Ik zal er naar kijken. Bedankt voor de tip. Als er andere suggesties zijn dan verneem ik die graag. Bedankt alvast.
Dakdekken?quote:Op dinsdag 18 december 2018 20:46 schreef Fer het volgende:
Vies?
Volgens mij is de onstoppingsdienst een bedrijfstak apart tegenwoordig en is een loodgieter meer bezig met leidingen aanleggen/aanpassen en dakdekken.
En zonnepanelen ze betalen ¤25 zwartquote:Op dinsdag 18 december 2018 20:42 schreef cwdekker003 het volgende:
Misschien een idee om eens een keer mee te lopen met een loodgieter. Je denkt toch gauw aan vies werk. Je moet nooit te gauw nee zeggen. Gewoon overal voor open staan. Heel breed orienteren. Ik zal er naar kijken. Bedankt voor de tip. Als er andere suggesties zijn dan verneem ik die graag. Bedankt alvast.
Je kan / moet jezelf altijd even 2 vragen stellen:quote:Op dinsdag 18 december 2018 20:20 schreef cwdekker003 het volgende:
Ik lees iedere keer op internet dat er zoveel krapte is op de arbeidsmarkt. Ik snap er zelf niets van, want ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo moeilijk aan een baan kom. Ik ben een man van 48 jaar met een financieel administratieve achtergrond. Had wel weer even tijdelijk werk als boekhouder, maar toch na enkele maanden weer ontslagen wegens gebrek aan werk. Ook heb ik een cursus java programmeren gevolgd, maar bijna geen enkele reaktie op mijn online cv. Denk nu over code institute en opleiding tot vrachtwagenchauffeur. Ik heb donderdag een proefrijles. Ook solliciteer ik nog voor financieel administratieve funkties maar ben vandaag voor de zoveelste keer weer afgewezen. Krapte betekent toch dat men blij is dat je solliciteert? Ik merk er absoluut niets van. Waar zit dit krapte dan precies? Op Indeed zie je niet hoeveel sollicitanten reageren op vacatures. Dus het is tasten in het duister. Waar is men nou echt blij als je solliciteert en je hebt alleen maar een MBO plus financieel administratieve achtergrond? Waar zou ik mij naar toe moeten omscholen op mijn 48e? Dit frustreert mij enorm dat het zo onduidelijk is. Alvast bedankt voor uw reakties.
1 en 2 wordt in de IT al jaren geroepen, maar blijkt keer op keer alleen te gelden voor de allersimpelste taken.quote:Op dinsdag 18 december 2018 21:18 schreef manny het volgende:
[..]
Je kan / moet jezelf altijd even 2 vragen stellen:
1) kan mijn werk door een computer of robot gedaan worden. Indien ja: iets anders leren want je wordt vroeger of later vervangen. In het geval van een MBO administratieve functie is het antwoord bijna altijd ja.
2) Kan mijn werk door iemand gedaan worden in een ander deel van de wereld voor minder geld ? Outsourcen dus. Indien ja: iets anders leren want je wordt vroeger of later vervangen. In het geval van een MBO administratieve functie is het antwoord bijna altijd ja.
Voor vrachtwagenchauffeur moet je zelf de inschatting maar maken of het meer of minder dan 20 jaar duurt voordat de snelwegen vol staan / rijden met zelfsturende vrachtauto's en de goedkope krachten uit het buitenland daar heb je ook al mee te maken.
komt vanzelf. komt vanzelf.quote:Op dinsdag 18 december 2018 21:23 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
1 en 2 wordt in de IT al jaren geroepen, maar blijkt keer op keer alleen te gelden voor de allersimpelste taken.
Dat hoor ik dus al 20 jaar. Het is al meerdere malen geprobeerd (en gefaald). En het is het vakgebied dat inherent goed is in automatiseren. Zolang we gebruikers hebben, gaat het nog lang duren.quote:
Indiase callcenters niet. Maar met een cursus Nederlands blijken ze in Tsjechie, Polen en Bulgarije perfect in staat om HR, administratieve en financiele zaken te kunnen regelen. Zeker voor multinationals kan het lonend zijn Europese afdelingen samen te voegen in die landen.quote:Op dinsdag 18 december 2018 21:23 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
1 en 2 wordt in de IT al jaren geroepen, maar blijkt keer op keer alleen te gelden voor de allersimpelste taken.
Als loodgieter is dat 20 uur wit en 20 uur zwart. Per maand!!quote:Op dinsdag 18 december 2018 22:07 schreef cwdekker003 het volgende:
Als ik 1200 euro per maand verdien zou dit al voldoende zijn
Daar had ik het niet over.quote:Op dinsdag 18 december 2018 21:55 schreef Fer het volgende:
[..]
Indiase callcenters niet. Maar met een cursus Nederlands blijken ze in Tsjechie, Polen en Bulgarije perfect in staat om HR, administratieve en financiele zaken te kunnen regelen. Zeker voor multinationals kan het lonend zijn Europese afdelingen samen te voegen in die landen.
dopgeld trekkenquote:Op dinsdag 18 december 2018 20:47 schreef Peter het volgende:
[..]
Kies dan wel een baan waar je niet na 5 jaar al versleten bent.. liefst geen heel zwaar fysiek werk..
door de goedkope krachten uit Oost-Europa is dit mooie beroep letterlijk om zeep geholpenquote:Op dinsdag 18 december 2018 21:53 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Vrachtwagenchauffeur is over het algemeen vrij zwaar werk. Of je bent de hele week van huis of je bent 18 uur per dag op pad.
De hele week van huis is nog altijd een goudmijn zolang je niet voor een oplichter werkt maar het is echt iets wat je moet liggen. Loon is dan als je het goed doet toch minimaal 50k per jaar. Mijn beste jaar was 63k maar dat zijn vervlogen tijden, en toen zat ik minimaal 12 uur per dag achter het stuur.
Als je enkel dagritten doet kan het nog wel eens tegenvallen qua loon, de grote klapper zit in de overuren en het verteer.
Goeie insteekquote:Op dinsdag 18 december 2018 21:46 schreef cwdekker003 het volgende:
Ik heb twee vragen:
Wanneer zijn de volgende verkiezingen?
Welke politieke partijen hebben het basisinkomen in hun partijprogramma?
Lekker 30 uur in de week frietjes bakkenquote:Op dinsdag 18 december 2018 22:17 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
1200 per maand voldoende? Ga in de mac frietjes bakken, heb je dat al.
Het gaat er niet zo om of jij er voor vreest. Het gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 18 december 2018 22:09 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik heb 3 jaar geleden mbo4 financieel administratief afgerond en ik vrees niet bepaald voor de dag dat ik ingewisseld word door een pc of robot.
Aan de voorkant gaat nog zoveel fout wat ik aan de achterkant dan weer recht mag trekken. Ik verwacht niet dat dit binnen een paar jaar ineens helemaal is opgelost. En onlangs van baan gewisseld met best tof salaris voor 'maar' een mbo'er. Dus er is zeker wel hoop denk ik.
Als dat pas over 10, 20 of 30 jaar het geval is is het voor TS natuurlijk irrelevant. En dat is ook een grote als, omdat het al veel plausibeler is dat vervanging niet haalbaar blijkt te zijn en het niet verder zal reiken dan 'ondersteuning'.quote:Op woensdag 19 december 2018 11:04 schreef manny het volgende:
[..]
Het gaat er niet zo om of jij er voor vreest. Het gaat gebeuren.
Het is geen als. Het gaat gebeuren. De timing weten we inderdaad niet. Heb je gelijk in.quote:Op woensdag 19 december 2018 12:15 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Als dat pas over 10, 20 of 30 jaar het geval is is het voor TS natuurlijk irrelevant. En dat is ook een grote als, omdat het al veel plausibeler is dat vervanging niet haalbaar blijkt te zijn en het niet verder zal reiken dan 'ondersteuning'.
Als ik TS was zou ik gewoon een uitzendbureautje binnenwandelen.
Probeer een bedrijf te zoeken waar ze je ook willen opleiden, vooral bij CE is daar veel tekort. Gebeurt bij meerdere bedrijven. Zij zijn dan bereid jouw lessen te betalen en jij hebt je baan. Dus ja, als dit je leuk lijkt (is wel fysieker werk natuurlijk) zit je wel in de goede richting.quote:Op dinsdag 18 december 2018 20:31 schreef cwdekker003 het volgende:
Dus met vrachtwagenchauffeur zit ik goed.
Wellicht kun je eerst aan je eigen taalvaardigheid werken, voordat je een ander gaat corrigeren. Dat komt in ieder geval geloofwaardiger overquote:Op zaterdag 22 december 2018 18:25 schreef Roosgeluk het volgende:
misschien in je brieven over functie hebben i.p.v. funktie (is al meer dan 20 jaar de juiste spelling), klink je minder vastgeroest.
Waarschijnlijk goed bedoeld, maar dit is wel een beetje ouderwetse kijk op carrière. Er wordt veel meer gereorganiseerd, dus langdurige dienstverbanden zijn bijna niet meer haalbaar. De behoeftes van werkgevers kunnen in korte tijd ook snel veranderen. Daarom vraag ik me af of je nog wel kunt inzetten op de lange termijn.quote:Op zaterdag 22 december 2018 18:25 schreef Roosgeluk het volgende:
Maar als je aan het solliciteren bent, op welk punt wordt je telkens afgewezen?
misschien in je brieven over functie hebben i.p.v. funktie (is al meer dan 20 jaar de juiste spelling), klink je minder vastgeroest.
Heb je de afgelopen jaren in je loopbaan niet doorgegroeid of verbreedt of opleiding binnen je eigen vakgebied gedaan? Of je zelf ontplooit?
Kun je iets van loopbaanbegeleiding volgen om uit te vogelen welke functie of branche je past en toekomst in is?
Dit om te voorkomen dat je na intensieve opleiding (en evt bak geld) er telkens niet langer dan x tijd in een branche/functie blijft omdat het niet past, te fysiek is (je bent geen 20 meer) Of na 5 jaar weer in het zelfde schuitje als nu zit omdat er geen werk meer is?
Het hele transportgebeuren (inclusief rijden en administratie) is helaas ook niet meer 100% in west Europese handen. Je ziet dat de hele administratie daarvan steeds digitaler wordt en richting lage loon landen in t oosten verschuift.
Alsof je nog energie hebt op te studeren, na een dag lang chauffeuren.quote:Op donderdag 27 december 2018 21:10 schreef cwdekker003 het volgende:
Mijn opzet is dat ik het beroep vrachtwagenchauffeur slechts tijdelijk wil doen op parttime basis. Daarnaast wil ik cursussen programmeren doen bijvoorbeeld bij codeacademy. Verder solliciteer ik veel. Zekerheid is er gewoon niet. Je moet gewoon blijven proberen. Dat is het beste wat je kan doen.
quote:Op woensdag 19 december 2018 07:06 schreef ophaling10 het volgende:
Door de goedkope krachten uit Oost-Europa is dit mooie beroep letterlijk om zeep geholpen.
Heb je al met een professional onderzocht of dit bij je gaat passen en een haalbare kaart is?quote:Op donderdag 27 december 2018 21:10 schreef cwdekker003 het volgende:
Mijn opzet is dat ik het beroep vrachtwagenchauffeur slechts tijdelijk wil doen op parttime basis. Daarnaast wil ik cursussen programmeren doen bijvoorbeeld bij codeacademy. Verder solliciteer ik veel. Zekerheid is er gewoon niet. Je moet gewoon blijven proberen. Dat is het beste wat je kan doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |