abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 18 december 2018 @ 20:20:10 #1
482333 cwdekker003
Iedereen een inkomen
pi_183815538
Ik lees iedere keer op internet dat er zoveel krapte is op de arbeidsmarkt. Ik snap er zelf niets van, want ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo moeilijk aan een baan kom. Ik ben een man van 48 jaar met een financieel administratieve achtergrond. Had wel weer even tijdelijk werk als boekhouder, maar toch na enkele maanden weer ontslagen wegens gebrek aan werk. Ook heb ik een cursus java programmeren gevolgd, maar bijna geen enkele reaktie op mijn online cv. Denk nu over code institute en opleiding tot vrachtwagenchauffeur. Ik heb donderdag een proefrijles. Ook solliciteer ik nog voor financieel administratieve funkties maar ben vandaag voor de zoveelste keer weer afgewezen. Krapte betekent toch dat men blij is dat je solliciteert? Ik merk er absoluut niets van. Waar zit dit krapte dan precies? Op Indeed zie je niet hoeveel sollicitanten reageren op vacatures. Dus het is tasten in het duister. Waar is men nou echt blij als je solliciteert en je hebt alleen maar een MBO plus financieel administratieve achtergrond? Waar zou ik mij naar toe moeten omscholen op mijn 48e? Dit frustreert mij enorm dat het zo onduidelijk is. Alvast bedankt voor uw reakties.
Leven om te werken en niet werken om te leven.
pi_183815804
Het is meer techniek en logistiek.En lassers,timmermannen enz.En chauffeurs.
  dinsdag 18 december 2018 @ 20:31:11 #3
482333 cwdekker003
Iedereen een inkomen
pi_183815814
Dus met vrachtwagenchauffeur zit ik goed.
Leven om te werken en niet werken om te leven.
pi_183815892
Vacatures komen online als ze die niet kunnen invullen, beter neem je contact op met meerdere headhunters.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_183815947
Bij ons gaan er binnenkort nog een paar geoutsourced worden Oost europa, voor financieel administratief werk. Ze zoeken meer monteurs, chauffeurs, bouwvakkers, vertegenwoordigers, consultants en mensen voor kutklusjes.
.
  dinsdag 18 december 2018 @ 20:37:45 #6
482333 cwdekker003
Iedereen een inkomen
pi_183815991
Ik ben in de gelukkige situatie dat ik geen topsalaris hoef te verdienen. Ik lees ook dat er krapte is voor programmeurs. Ik overweeg code institute te doen. Een spoedopleiding voor webdeveloper. Zijn er mensen die meer weten over krapte in de ict? Hoe zit dit precies?
Leven om te werken en niet werken om te leven.
  dinsdag 18 december 2018 @ 20:40:27 #7
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_183816062
Er is nauwelijks behoefte aan mbo-administratief.
Als ik jou was zou ik loodgieter worden. Altijd werk, verdient goed, vrijheid, eigen baas, zwart bijbeunen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 18 december 2018 @ 20:42:53 #8
482333 cwdekker003
Iedereen een inkomen
pi_183816117
Misschien een idee om eens een keer mee te lopen met een loodgieter. Je denkt toch gauw aan vies werk. Je moet nooit te gauw nee zeggen. Gewoon overal voor open staan. Heel breed orienteren. Ik zal er naar kijken. Bedankt voor de tip. Als er andere suggesties zijn dan verneem ik die graag. Bedankt alvast.
Leven om te werken en niet werken om te leven.
pi_183816215
Vies?

Volgens mij is de onstoppingsdienst een bedrijfstak apart tegenwoordig en is een loodgieter meer bezig met leidingen aanleggen/aanpassen en dakdekken.
.
pi_183816242
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 20:42 schreef cwdekker003 het volgende:
Misschien een idee om eens een keer mee te lopen met een loodgieter. Je denkt toch gauw aan vies werk. Je moet nooit te gauw nee zeggen. Gewoon overal voor open staan. Heel breed orienteren. Ik zal er naar kijken. Bedankt voor de tip. Als er andere suggesties zijn dan verneem ik die graag. Bedankt alvast.
Kies dan wel een baan waar je niet na 5 jaar al versleten bent.. liefst geen heel zwaar fysiek werk..
dag
  dinsdag 18 december 2018 @ 20:47:38 #11
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_183816262
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 20:46 schreef Fer het volgende:
Vies?

Volgens mij is de onstoppingsdienst een bedrijfstak apart tegenwoordig en is een loodgieter meer bezig met leidingen aanleggen/aanpassen en dakdekken.
Dakdekken?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Redactie Frontpage dinsdag 18 december 2018 @ 21:01:52 #12
38148 crew  Innisdemon
pi_183816623
De krapte op de arbeidsmarkt is vooral te merken aan gierige werkgevers die hun functies niet meer ingevuld krijgen.

Ja, er zijn takken van sport waar je vrij eenvoudig in kunt stappen, maar de werkgeversorganisatie hebben ook geleerd van begin deze eeuw, toen elke debiel ' de ICT' in kon rollen, maar feitelijk qeinig toevoegden
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_183816842
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 20:42 schreef cwdekker003 het volgende:
Misschien een idee om eens een keer mee te lopen met een loodgieter. Je denkt toch gauw aan vies werk. Je moet nooit te gauw nee zeggen. Gewoon overal voor open staan. Heel breed orienteren. Ik zal er naar kijken. Bedankt voor de tip. Als er andere suggesties zijn dan verneem ik die graag. Bedankt alvast.
En zonnepanelen ze betalen ¤25 zwart
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_183816910
Java programmeurs komen makkelijk aan een baan. Wel als ze ervaring hebben en nog wat andere (frontend) technieken onder de riem. Dus je kennis uitbouwen is geen slecht idee.

WEL is het zo dat die wereld op het moment keihard aan het veranderen is. En dat is voor veel 'oudere' programmeurs lastig bij te houden. Je zult naast het werk zeker een paar cursussen en zelfstudie moeten doen. Elk jaar weer.
  dinsdag 18 december 2018 @ 21:18:35 #15
80382 manny
30 is best veel
pi_183817054
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 20:20 schreef cwdekker003 het volgende:
Ik lees iedere keer op internet dat er zoveel krapte is op de arbeidsmarkt. Ik snap er zelf niets van, want ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo moeilijk aan een baan kom. Ik ben een man van 48 jaar met een financieel administratieve achtergrond. Had wel weer even tijdelijk werk als boekhouder, maar toch na enkele maanden weer ontslagen wegens gebrek aan werk. Ook heb ik een cursus java programmeren gevolgd, maar bijna geen enkele reaktie op mijn online cv. Denk nu over code institute en opleiding tot vrachtwagenchauffeur. Ik heb donderdag een proefrijles. Ook solliciteer ik nog voor financieel administratieve funkties maar ben vandaag voor de zoveelste keer weer afgewezen. Krapte betekent toch dat men blij is dat je solliciteert? Ik merk er absoluut niets van. Waar zit dit krapte dan precies? Op Indeed zie je niet hoeveel sollicitanten reageren op vacatures. Dus het is tasten in het duister. Waar is men nou echt blij als je solliciteert en je hebt alleen maar een MBO plus financieel administratieve achtergrond? Waar zou ik mij naar toe moeten omscholen op mijn 48e? Dit frustreert mij enorm dat het zo onduidelijk is. Alvast bedankt voor uw reakties.
Je kan / moet jezelf altijd even 2 vragen stellen:

1) kan mijn werk door een computer of robot gedaan worden. Indien ja: iets anders leren want je wordt vroeger of later vervangen. In het geval van een MBO administratieve functie is het antwoord bijna altijd ja.

2) Kan mijn werk door iemand gedaan worden in een ander deel van de wereld voor minder geld ? Outsourcen dus. Indien ja: iets anders leren want je wordt vroeger of later vervangen. In het geval van een MBO administratieve functie is het antwoord bijna altijd ja.

Voor vrachtwagenchauffeur moet je zelf de inschatting maar maken of het meer of minder dan 20 jaar duurt voordat de snelwegen vol staan / rijden met zelfsturende vrachtauto's en de goedkope krachten uit het buitenland daar heb je ook al mee te maken.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_183817164
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 21:18 schreef manny het volgende:

[..]

Je kan / moet jezelf altijd even 2 vragen stellen:

1) kan mijn werk door een computer of robot gedaan worden. Indien ja: iets anders leren want je wordt vroeger of later vervangen. In het geval van een MBO administratieve functie is het antwoord bijna altijd ja.

2) Kan mijn werk door iemand gedaan worden in een ander deel van de wereld voor minder geld ? Outsourcen dus. Indien ja: iets anders leren want je wordt vroeger of later vervangen. In het geval van een MBO administratieve functie is het antwoord bijna altijd ja.

Voor vrachtwagenchauffeur moet je zelf de inschatting maar maken of het meer of minder dan 20 jaar duurt voordat de snelwegen vol staan / rijden met zelfsturende vrachtauto's en de goedkope krachten uit het buitenland daar heb je ook al mee te maken.
1 en 2 wordt in de IT al jaren geroepen, maar blijkt keer op keer alleen te gelden voor de allersimpelste taken.
pi_183817235
De goedkope krachten rijden bijna niet voor NL bedrijven.Die rijden voor LKW en warberer en dat soort.
  dinsdag 18 december 2018 @ 21:39:48 #18
80382 manny
30 is best veel
pi_183817599
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 21:23 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

1 en 2 wordt in de IT al jaren geroepen, maar blijkt keer op keer alleen te gelden voor de allersimpelste taken.
komt vanzelf. komt vanzelf.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_183817668
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 21:39 schreef manny het volgende:

[..]

komt vanzelf. komt vanzelf.
Dat hoor ik dus al 20 jaar. Het is al meerdere malen geprobeerd (en gefaald). En het is het vakgebied dat inherent goed is in automatiseren. Zolang we gebruikers hebben, gaat het nog lang duren.
  dinsdag 18 december 2018 @ 21:46:03 #20
482333 cwdekker003
Iedereen een inkomen
pi_183817806
Ik heb twee vragen:
Wanneer zijn de volgende verkiezingen?
Welke politieke partijen hebben het basisinkomen in hun partijprogramma?
Leven om te werken en niet werken om te leven.
  dinsdag 18 december 2018 @ 21:46:25 #21
482333 cwdekker003
Iedereen een inkomen
pi_183817812
Er blijft geen werk meer over uiteindelijk...
Leven om te werken en niet werken om te leven.
  dinsdag 18 december 2018 @ 21:53:09 #22
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_183818008
Vrachtwagenchauffeur is over het algemeen vrij zwaar werk. Of je bent de hele week van huis of je bent 18 uur per dag op pad.

De hele week van huis is nog altijd een goudmijn zolang je niet voor een oplichter werkt maar het is echt iets wat je moet liggen. Loon is dan als je het goed doet toch minimaal 50k per jaar. Mijn beste jaar was 63k maar dat zijn vervlogen tijden, en toen zat ik minimaal 12 uur per dag achter het stuur.

Als je enkel dagritten doet kan het nog wel eens tegenvallen qua loon, de grote klapper zit in de overuren en het verteer.
And so is the past
pi_183818065
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 21:23 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

1 en 2 wordt in de IT al jaren geroepen, maar blijkt keer op keer alleen te gelden voor de allersimpelste taken.
Indiase callcenters niet. Maar met een cursus Nederlands blijken ze in Tsjechie, Polen en Bulgarije perfect in staat om HR, administratieve en financiele zaken te kunnen regelen. Zeker voor multinationals kan het lonend zijn Europese afdelingen samen te voegen in die landen.
.
  dinsdag 18 december 2018 @ 22:07:32 #24
482333 cwdekker003
Iedereen een inkomen
pi_183818374
Waarom moet je 18 uur per dag werken? Er zijn toch ook part time mogelijkheden?
Leven om te werken en niet werken om te leven.
  dinsdag 18 december 2018 @ 22:07:55 #25
482333 cwdekker003
Iedereen een inkomen
pi_183818382
Als ik 1200 euro per maand verdien zou dit al voldoende zijn
Leven om te werken en niet werken om te leven.
  dinsdag 18 december 2018 @ 22:08:19 #26
482333 cwdekker003
Iedereen een inkomen
pi_183818391
Mijn vrouw werkt gelukkig ook
Leven om te werken en niet werken om te leven.
pi_183818425
Ik heb 3 jaar geleden mbo4 financieel administratief afgerond en ik vrees niet bepaald voor de dag dat ik ingewisseld word door een pc of robot.

Aan de voorkant gaat nog zoveel fout wat ik aan de achterkant dan weer recht mag trekken. Ik verwacht niet dat dit binnen een paar jaar ineens helemaal is opgelost. En onlangs van baan gewisseld met best tof salaris voor 'maar' een mbo'er. Dus er is zeker wel hoop denk ik.

Nog steeds zie ik vacatures waar ze rustig om een hbo'er voor een mbo-baan durven te vragen met 100 jaar werkervaring. Sommige werkgevers lijken maar niet te snappen dat het nu even een wnmarkt is en geen wgmarkt.

Ontopic .. ts ik heb geen tips voor je maar wil je wel veel succes wensen. Of wel.. probeer er tussenuit te springen in je reactie en onderschat je zelf niet. Good luck!
pi_183818650
1200 per maand voldoende? Ga in de mac frietjes bakken, heb je dat al.
  dinsdag 18 december 2018 @ 22:32:48 #29
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_183819084
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 22:07 schreef cwdekker003 het volgende:
Als ik 1200 euro per maand verdien zou dit al voldoende zijn
Als loodgieter is dat 20 uur wit en 20 uur zwart. Per maand!!

Stukadoors in de Randstad vangen nu 80 euro per uur, maar dat is misschien te zwaar op jouw leeftijd.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_183820723
oké. TS is volgens mij online campagne aan het voeren voor een partij die voor basisinkomen is. Dat vroeg TS en dat is zijn ondertitel. Dit mag van mij dicht.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_183822536
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 21:55 schreef Fer het volgende:

[..]

Indiase callcenters niet. Maar met een cursus Nederlands blijken ze in Tsjechie, Polen en Bulgarije perfect in staat om HR, administratieve en financiele zaken te kunnen regelen. Zeker voor multinationals kan het lonend zijn Europese afdelingen samen te voegen in die landen.
Daar had ik het niet over.
pi_183822585
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 20:47 schreef Peter het volgende:

[..]

Kies dan wel een baan waar je niet na 5 jaar al versleten bent.. liefst geen heel zwaar fysiek werk..
dopgeld trekken
pi_183822593
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 december 2018 21:53 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Vrachtwagenchauffeur is over het algemeen vrij zwaar werk. Of je bent de hele week van huis of je bent 18 uur per dag op pad.

De hele week van huis is nog altijd een goudmijn zolang je niet voor een oplichter werkt maar het is echt iets wat je moet liggen. Loon is dan als je het goed doet toch minimaal 50k per jaar. Mijn beste jaar was 63k maar dat zijn vervlogen tijden, en toen zat ik minimaal 12 uur per dag achter het stuur.

Als je enkel dagritten doet kan het nog wel eens tegenvallen qua loon, de grote klapper zit in de overuren en het verteer.
door de goedkope krachten uit Oost-Europa is dit mooie beroep letterlijk om zeep geholpen
  woensdag 19 december 2018 @ 07:07:48 #34
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183822600
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 21:46 schreef cwdekker003 het volgende:
Ik heb twee vragen:
Wanneer zijn de volgende verkiezingen?
Welke politieke partijen hebben het basisinkomen in hun partijprogramma?
Goeie insteek ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_183822605
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 22:17 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
1200 per maand voldoende? Ga in de mac frietjes bakken, heb je dat al.
Lekker 30 uur in de week frietjes bakken
  woensdag 19 december 2018 @ 11:04:02 #36
80382 manny
30 is best veel
pi_183824933
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 22:09 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik heb 3 jaar geleden mbo4 financieel administratief afgerond en ik vrees niet bepaald voor de dag dat ik ingewisseld word door een pc of robot.

Aan de voorkant gaat nog zoveel fout wat ik aan de achterkant dan weer recht mag trekken. Ik verwacht niet dat dit binnen een paar jaar ineens helemaal is opgelost. En onlangs van baan gewisseld met best tof salaris voor 'maar' een mbo'er. Dus er is zeker wel hoop denk ik.

Het gaat er niet zo om of jij er voor vreest. Het gaat gebeuren.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_183826052
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 11:04 schreef manny het volgende:

[..]

Het gaat er niet zo om of jij er voor vreest. Het gaat gebeuren.
Als dat pas over 10, 20 of 30 jaar het geval is is het voor TS natuurlijk irrelevant. En dat is ook een grote als, omdat het al veel plausibeler is dat vervanging niet haalbaar blijkt te zijn en het niet verder zal reiken dan 'ondersteuning'.

Als ik TS was zou ik gewoon een uitzendbureautje binnenwandelen.
  woensdag 19 december 2018 @ 14:28:52 #38
80382 manny
30 is best veel
pi_183828411
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 12:15 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Als dat pas over 10, 20 of 30 jaar het geval is is het voor TS natuurlijk irrelevant. En dat is ook een grote als, omdat het al veel plausibeler is dat vervanging niet haalbaar blijkt te zijn en het niet verder zal reiken dan 'ondersteuning'.

Als ik TS was zou ik gewoon een uitzendbureautje binnenwandelen.
Het is geen als. Het gaat gebeuren. De timing weten we inderdaad niet. Heb je gelijk in.

TS is 48. Dus nog 20 jaar voor de boeg. Beter kies je iets waar je lol in hebt en voldoening uit haalt. En by the way. Better keep working. Van niets doen wordt je dom.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  woensdag 19 december 2018 @ 16:28:12 #39
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_183831285
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 20:31 schreef cwdekker003 het volgende:
Dus met vrachtwagenchauffeur zit ik goed.
Probeer een bedrijf te zoeken waar ze je ook willen opleiden, vooral bij CE is daar veel tekort. Gebeurt bij meerdere bedrijven. Zij zijn dan bereid jouw lessen te betalen en jij hebt je baan. Dus ja, als dit je leuk lijkt (is wel fysieker werk natuurlijk) zit je wel in de goede richting.
pi_183836080
Zelfs in de beste economische tijden zullen vanwege allerlei ontwikkelingen bepaalde beroepsgroepen krimpen, zal werk naar het buitenland verdwijnen (goedkope Krachten) en zullen sommige beroepen zo goed als volledig verdwijnen.

Dit als gevolg van globalisatie, technologische ontwikkelingen en veranderingen in de maatschappij.

Als je toevallig in zo'n beroepsgroep werkt, heb je ook in economisch voorspoedige tijden met krapte op de arbeidsmarkt grote moeite om je baan te behouden en/of nieuw werk te vinden in dezelfde sector. Omscholing is dan het enige wat écht een oplossing biedt.
pi_183836180
Er zullen altijd mensen zijn die geen baan kunnen vinden om allerlei verschillende redenen. Niet iedereen is communicatief en sociaal even sterk om de juiste antwoorden te geven bij sollicitatie gesprekken. Sommige kunnen geen goede brief schrijven, sommige mensen stralen gewoon uit dat men je niet aan moet nemen, dit kan ook onbewust zo zijn.\

Goede monteurs zijn altijd welkom, maar dan moet je wel goed zijn. Je herkent ze eraan dat ze pas weer in het jaar 2100 tijd hebben voor je.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183859119
Vrachtwagen moet je wel een beetje leuk vinden anders gaat het je gauw tegenstaan....

De relaxte baantjes bestaan wel maar dat is goed zoeken. Het meeste werk wat vrijkomt is toch korte ritten met veel laden en lossen. Of barre werktijden zoals 's nachts of bijv. vroeg in de ochtend een paar uurtjes brood rijden. Een deel van de banen zijn ook gewoon zwaar. Dat is meer werken dan rijden. Denk bijv. aan containers met wasgoed ophalen bij hotels enzo.

Betaling voor beginners is ook zeer matig. Voordeel is wel met veel uur per dag kun je ook 3 of 4 dagen werken en alsnog aardig uren maken.

Er zijn best relaxte baantjes in te vinden maar het is wel even zoeken. Het is ook maar net wat je leuk vind.

Edit; veel transportwerk is op wisselende werktijden. Je weet dus nooit hoelaat je moet beginnen of klaar bent.... Zelfs op vrijdagmiddag als je terug naar de zaak rijdt en je net je vrienden hebt geappt om op stap te gaan kun je nog een laadopdracht krijgen waardoor je nog een paar uurtjes door moet werken.
pi_183859718
Ondanks de krapte op de markt heb je wel concurrentie te dulden en kom je waarschijnlijk op een aantal vlakken net wat te kort vergeleken bij deze concurrentie.

Opzich kan ik dit best begrijpen. Als je op je 48ste in je vakgebied nog steeds moet solliciteren op simpele functies dan kan men er wel vanuit gaan dat je niet de potentie hebt om boven je werk uit te stijgen. Als je die potentie wel had dan had je dat immers in de voorgaande +- 25 jaren wel ergens gedaan.

Als een potentieel werkgever dan moet kiezen tussen een 22 jarige en een 48 jarige voor hetzelfde werk dan trek je al aan het kortste eind. Daarbij wordt er in je vakgebied zoals opgemerkt ook veel uitbesteed en zul je daar ook last van ondervinden.

De conclusie van mijn bijdrage is dat er in bepaalde vakgebieden van je wordt verwacht dat je je blijft ontwikkelen zodat je interessant blijft voor je huidige en eventuele toekomstige werkgevers. Als je 25 jaar lang hetzelfde kunstje hebt gedaan dan heb je helaas veel concurrentie en werk je jezelf eventueel uit de markt. Uit het ongeloof over de marktomstandigheden in je topic opening haal ik ergens op dat je hier niet mee bezig bent (geweest).

Je kan je zoals je zegt uiteraard laten omscholen tot vrachtwagenchauffeur. Dit is een prima voorbeeld van een vak waar je weinig differentiatie in kunstjes hebt en waar derhalve de concurrentie op kennis en kunde wat lager ligt. Het nadeel is echter dat veel concurrentie hier plaatsvindt op prijs. Oftewel, hard voor weinig.
  Moderator donderdag 20 december 2018 @ 22:45:32 #44
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_183865393
Ligt puur aan de regio. Niks meer niks minder
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 21 december 2018 @ 17:55:08 #45
286575 Roces18
Chef de party
pi_183879473
Vanwege je leeftijd wijst men je snel af.
Daarnaast van wat ik op maak uit je OP heb je een administratie achtergrond en dat is iets wat veelal geautomatiseerd of ge-outsourced gaat worden.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_183891607
Herkenbaar, maar volgens mij is er een mismatch tussen vraag en aanbod. Het UWV onderstreept in ieder geval dat het toch niet zo gemakkelijk is om een nieuwe baan te vinden, ondanks de aantrekkende economie.

Overigens moet je wel actief netwerken, anders kom je er in de huidige tijd gewoon niet. Je CV online zitten is niet voldoende. Ga naar beurzen, ga met de mensen daar praten. Of bel ze op. Vraag desnoods om een meeloopdag.

Iedereen zet zijn CV online, recruiters worden dus overspoeld met CV, hoe moeten ze jou er dan uit pikken als ze je stem nog niet hebben gehoord?
  zaterdag 22 december 2018 @ 14:57:47 #47
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_183896353
Een krappe arbeidsmarkt wil niet zeggen dat er werk is voor iedereen. De één heeft te kiezen uit tien banen en de ander uit nul. Er is een mismatch, want financiële administratie is een krimpend vakgebied.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_183899684
ICT, techniek en logistiek.
pi_183901007
Maar als je aan het solliciteren bent, op welk punt wordt je telkens afgewezen?
misschien in je brieven over functie hebben i.p.v. funktie (is al meer dan 20 jaar de juiste spelling), klink je minder vastgeroest.

Heb je de afgelopen jaren in je loopbaan niet doorgegroeid of verbreedt of opleiding binnen je eigen vakgebied gedaan? Of je zelf ontplooit?
Kun je iets van loopbaanbegeleiding volgen om uit te vogelen welke functie of branche je past en toekomst in is?
Dit om te voorkomen dat je na intensieve opleiding (en evt bak geld) er telkens niet langer dan x tijd in een branche/functie blijft omdat het niet past, te fysiek is (je bent geen 20 meer) Of na 5 jaar weer in het zelfde schuitje als nu zit omdat er geen werk meer is?

Het hele transportgebeuren (inclusief rijden en administratie) is helaas ook niet meer 100% in west Europese handen. Je ziet dat de hele administratie daarvan steeds digitaler wordt en richting lage loon landen in t oosten verschuift.
  Redactie Frontpage zaterdag 22 december 2018 @ 18:31:11 #50
38148 crew  Innisdemon
pi_183901095
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 18:25 schreef Roosgeluk het volgende:

misschien in je brieven over functie hebben i.p.v. funktie (is al meer dan 20 jaar de juiste spelling), klink je minder vastgeroest.

Wellicht kun je eerst aan je eigen taalvaardigheid werken, voordat je een ander gaat corrigeren. Dat komt in ieder geval geloofwaardiger over O+
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_183901176
Ik zie hem zelf nu ook (oops)... :Y
(Niemand is 100% perfect (of perfekt voor 1995), ik ook niet.)
pi_183913946
Een cursus maakt je nog geen expert....je zal in het begin begeleiding nodig hebben.

Pak ook iets wat je leuk vind anders ga je ook zo stuk.

Vind rijden ook best leuk..maar hoef geen maanden op een vrachtwagen te zitten. Dan wordt ik gek
pi_184007040
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 18:25 schreef Roosgeluk het volgende:
Maar als je aan het solliciteren bent, op welk punt wordt je telkens afgewezen?
misschien in je brieven over functie hebben i.p.v. funktie (is al meer dan 20 jaar de juiste spelling), klink je minder vastgeroest.

Heb je de afgelopen jaren in je loopbaan niet doorgegroeid of verbreedt of opleiding binnen je eigen vakgebied gedaan? Of je zelf ontplooit?
Kun je iets van loopbaanbegeleiding volgen om uit te vogelen welke functie of branche je past en toekomst in is?
Dit om te voorkomen dat je na intensieve opleiding (en evt bak geld) er telkens niet langer dan x tijd in een branche/functie blijft omdat het niet past, te fysiek is (je bent geen 20 meer) Of na 5 jaar weer in het zelfde schuitje als nu zit omdat er geen werk meer is?

Het hele transportgebeuren (inclusief rijden en administratie) is helaas ook niet meer 100% in west Europese handen. Je ziet dat de hele administratie daarvan steeds digitaler wordt en richting lage loon landen in t oosten verschuift.
Waarschijnlijk goed bedoeld, maar dit is wel een beetje ouderwetse kijk op carrière. Er wordt veel meer gereorganiseerd, dus langdurige dienstverbanden zijn bijna niet meer haalbaar. De behoeftes van werkgevers kunnen in korte tijd ook snel veranderen. Daarom vraag ik me af of je nog wel kunt inzetten op de lange termijn.
pi_184008060
ik denk dat ts niet meer terug komt....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184008155
Ik bedoel niet letterlijk doe welgeteld 1 opleiding voor de komende 20 jaar, maar als je nu enorm (in blinde paniek) gaat investeren in een vrachtwagenrijbewijs (en de jaarlijkse verplichte opleidingen en keuringen), terwijl je de 40 al gepasseerd bent. En dit fysieke werk maar paar jaar kan doen omwille van rugklachten, de opkomst van collega's uit lage loon landen of ontwikkelingen in "zelf rijdend transport" enz.
Met je vrachtwagenrijbewijs en paar jaar ervaring is geen vrijbrief om daarna op kantoor transportplanning oid te gaan doen.

Tov ik vogel uit wat bij mij past om duurzaam in je zelf te investeren en door bijv. een goede basisopleiding programmeren, zorgopleiding of hrm/loonadministratie en op die basis je steeds verder in blijft ontwikkelen naar de markt.
  donderdag 27 december 2018 @ 21:10:23 #56
482333 cwdekker003
Iedereen een inkomen
pi_184012905
Mijn opzet is dat ik het beroep vrachtwagenchauffeur slechts tijdelijk wil doen op parttime basis. Daarnaast wil ik cursussen programmeren doen bijvoorbeeld bij codeacademy. Verder solliciteer ik veel. Zekerheid is er gewoon niet. Je moet gewoon blijven proberen. Dat is het beste wat je kan doen.
Leven om te werken en niet werken om te leven.
pi_184014319
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 21:10 schreef cwdekker003 het volgende:
Mijn opzet is dat ik het beroep vrachtwagenchauffeur slechts tijdelijk wil doen op parttime basis. Daarnaast wil ik cursussen programmeren doen bijvoorbeeld bij codeacademy. Verder solliciteer ik veel. Zekerheid is er gewoon niet. Je moet gewoon blijven proberen. Dat is het beste wat je kan doen.
Alsof je nog energie hebt op te studeren, na een dag lang chauffeuren.
.
pi_184015534
quote:
Op woensdag 19 december 2018 07:06 schreef ophaling10 het volgende:
Door de goedkope krachten uit Oost-Europa is dit mooie beroep letterlijk om zeep geholpen.
pi_184025859
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 21:10 schreef cwdekker003 het volgende:
Mijn opzet is dat ik het beroep vrachtwagenchauffeur slechts tijdelijk wil doen op parttime basis. Daarnaast wil ik cursussen programmeren doen bijvoorbeeld bij codeacademy. Verder solliciteer ik veel. Zekerheid is er gewoon niet. Je moet gewoon blijven proberen. Dat is het beste wat je kan doen.
Heb je al met een professional onderzocht of dit bij je gaat passen en een haalbare kaart is?
En ook al eens uitgezocht waarom je telkens op een bepaald punt in het solliciteren niet verder raakt?
Het kan bijv. zijn dat je goed aansluit bij de vacature, maar gewoon de skills mist om dit over te brengen in de vorm hoe men het anno 2018 van je verwacht.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')