abonnement Unibet Coolblue
pi_183810025
Vrije School weigert kind van rechtse ouders

De kleuter van een rechtse politicus in Berlijn is geweigerd op een basisschool.
Leraren zijn bang dat de ’nationalistische en racistische’ ideeën van de vader via het kind zullen ’doorsijpelen’ naar de andere leerlingen. Volgens de Berliner Zeitung zijn de ouders van de kleuter door een soort van tribunaal met maar liefst twintig leraren ondervraagd.




Leraren zijn bang dat de ’nationalistische en racistische’ ideeën van de vader via het kind zullen ’doorsijpelen’ naar de andere leerlingen. Volgens de Berliner Zeitung zijn de ouders van de kleuter door een soort van tribunaal met maar liefst twintig leraren ondervraagd.

De vader zit in het Berlijnse deelstaatparlement voor de rechts-nationalistische AfD.
Het kind zat al twee jaar in de crèche van dezelfde Waldorfschool. Maar dat kon de onderwijzers niet overtuigen.
In Duitsland is de discussie losgebroken of scholen kinderen mogen weigeren omdat de politieke voorkeur van ouders hen niet aanstaat.

De Berlijnse onderwijssenator Sandra Scheeres (SPD) vindt de weigering van de betrokken Vrije School veel te ver gaan en spoort de ouders aan de rechter in te schakelen.

Vrije scholen in Duitsland hebben tien jaar geleden afgesproken niemand te discrimineren op grond van afkomst of politieke overtuiging. De Waldorfschule krijgt elk jaar veel meer leerlingen aangeboden dan het kan plaatsen.

Afgelopen zomer besloot een zelfde soort Vrije School in Wenen twee kinderen van school te verwijderen omdat de (rechtse) politieke overtuiging van de ouders het lerarenkorps niet aanstond.
https://www.telegraaf.nl/(...)d-van-rechtse-ouders
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_183810079
Ja, Duitsland is doodziek. Dat is onderhand wel duidelijk.
  dinsdag 18 december 2018 @ 16:33:46 #3
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_183810127
Vaag. Je zou dan op z'n minst kunnen denken dat het juist een kans is om een kind eigen ideeen te ontwikkelen. Als je kinderen gaat weigeren om de politieke voorkeur van de ouders weet je zeker dat de kinderen dezelfde voorkeur gaan hebben.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 18 december 2018 @ 16:34:34 #4
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_183810160
Hebben leraren die bevoegdheid ja?
pi_183810219
Heel eng als leraren dit al kunnen gaan bepalen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_183810237
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 16:34 schreef BasEnAad het volgende:
Hebben leraren die bevoegdheid ja?
Als het in de voorwaarden staat die een school eist voor aanmelding en als die voorwaarden niet in strijd zijn met de wet, dan zou het in principe kunnen. Maar het lijkt mij sterk dat dat in dit geval mogelijk is.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_183810335
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 16:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als het in de voorwaarden staat die een school eist voor aanmelding en als die voorwaarden niet in strijd zijn met de wet, dan zou het in principe kunnen. Maar het lijkt mij sterk dat dat in dit geval mogelijk is.
Duitsland is nogal politiekcorrect wat betreft racisme, nazisympathieën etc.

In Nederland bijvoorbeeld is ook meer vrijheid van meningsuiting dan in Duitsland, ze maken ook echt werk van de holocaustontkenning bijvoorbeeld.

Wel te verklaren met hun verleden.
  dinsdag 18 december 2018 @ 16:42:43 #8
286575 Roces18
Chef de party
pi_183810376
Slechts een incident dat nogmaals aantoont dat heel het onderwijs vol zit met linkse gutmenschen. Deze indoctrineren je kinderen met onzin wat misschien ook wel de reden is van de huidige puinhoop in de wereld
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_183810381
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 16:41 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Duitsland is nogal politiekcorrect wat betreft racisme, nazisympathieën etc.

In Nederland bijvoorbeeld is ook meer vrijheid van meningsuiting dan in Duitsland, ze maken ook echt werk van de holocaustontkenning bijvoorbeeld.

Wel te verklaren met hun verleden.
Dat verklaart misschien de houding enigzins. Maar een vrije school in Duitsland kan toch niet een peuter weigeren omdat zij de politieke voorkeur van zijn ouders niet aanstaat?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_183810447
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 16:41 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Duitsland is nogal politiekcorrect wat betreft racisme, nazisympathieën etc.

In Nederland bijvoorbeeld is ook meer vrijheid van meningsuiting dan in Duitsland, ze maken ook echt werk van de holocaustontkenning bijvoorbeeld.

Wel te verklaren met hun verleden.
''Duitsland is nogal naziachtig wat betreft racisme, nazisympathieën etc'' is wat je bedoelt.
  dinsdag 18 december 2018 @ 16:46:47 #11
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_183810464
Het onderwijs is links. Zo zeg wat een verrassing.

Het is allang hoog tijd om dat eens te gaan veranderen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 18 december 2018 @ 16:55:43 #12
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_183810669
Dat noemen we dus inclusief.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_183810739
Heel eng dit.
pi_183810797
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 16:34 schreef BasEnAad het volgende:
Hebben leraren die bevoegdheid ja?
Ik ben benieuwd of de Duitse wet dit wel toelaat. Kinderen weigeren vanwege politieke voorkeur van ouders lijkt mij een vorm van discriminatie.
ROBODEMONS..................|:(
pi_183810943
TS, Ik las in een ander nieuwsbericht dat deze AfD ook mensen oproept 'te linkse' leraren aan te geven..
Ik kan me voorstellen dat zo'n actie van het AfD een tegenreactie krijgt. zeker als je als bijzondere school zelf over je toelating mag besluiten.
dag
pi_183810982
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 16:46 schreef Harvest89 het volgende:
Het onderwijs is links. Zo zeg wat een verrassing.

Het is allang hoog tijd om dat eens te gaan veranderen.
Idd in de gulag met die linkse leraren dat zal ze leren. Een beetje hoe de Chinezen ook de intellectuelen behandelden tijdens de culturele revolutie. :')
  dinsdag 18 december 2018 @ 17:10:27 #17
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_183811053
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 17:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Idd in de gulag met die linkse leraren dat zal ze leren. Een beetje hoe de Chinezen ook de intellectuelen behandelden tijdens de culturele revolutie. :')
Basisschoolleraren zijn niet automatisch intellectuelen natuurlijk.
And so is the past
pi_183811267
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 december 2018 17:10 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Basisschoolleraren zijn niet automatisch intellectuelen natuurlijk.
Voor rechtse populisten wel. :D
pi_183811347
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 17:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Idd in de gulag met die linkse leraren dat zal ze leren. Een beetje hoe de Chinezen ook de intellectuelen behandelden tijdens de culturele revolutie. :')
Het onderwijs iets minder links willen zien = intellectuelen in de Gulag willen gooien :')
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_183811523
Ziek land is het weer aan het worden.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 18 december 2018 @ 17:28:00 #21
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_183811562
https://www.tagesspiegel.(...)kritik/23771486.html

Wat uitgebreider stuk in de Duitse media. Het schoolbestuur staat zo ongeveer alleen in hun beslissing; noch de overkoepelende organisatie, noch gemeentebestuur of ministerie steunt ze.

Overigens staat er ook in dat ze er bewust voor kiezen om de reden van afwijzing in dit geval te vermelden. Er waren kennelijk 140 aanmeldingen voor 30 plekken, dus ze hadden ook makkelijk 'we zitten vol' kunnen zeggen, maar dat hebben ze niet gedaan. Dat kan ik dan wel weer waarderen, ook al ben ik het voor geen meter eens met de beslissing.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_183811631
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 17:28 schreef Janneke141 het volgende:
https://www.tagesspiegel.(...)kritik/23771486.html

Wat uitgebreider stuk in de Duitse media. Het schoolbestuur staat zo ongeveer alleen in hun beslissing; noch de overkoepelende organisatie, noch gemeentebestuur of ministerie steunt ze.

Overigens staat er ook in dat ze er bewust voor kiezen om de reden van afwijzing in dit geval te vermelden. Er waren kennelijk 140 aanmeldingen voor 30 plekken, dus ze hadden ook makkelijk 'we zitten vol' kunnen zeggen, maar dat hebben ze niet gedaan. Dat kan ik dan wel weer waarderen, ook al ben ik het voor geen meter eens met de beslissing.
Interessant. Waarom denk je dat ze dan toch de motivatie gedeeld hebben? Misschien wilde ze het water te testen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2018 17:32:49 ]
pi_183811668
Het schoolbestuur neemt duidelijk stelling. Dan is het aan de rechter om te beslissen of dit mag of niet.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 18 december 2018 @ 17:31:17 #24
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_183811677
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 17:29 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Interessant. Waarom denk je dat ze dan toch de motivatie gedeeld hebben? Misschien wilde ze het het water te testen?
Dat zou kunnen, maar de optie dat het is omdat ze een bijzonder lastige beslissing nemen die ze met open vizier willen delen (en dus bewust niet onder het kleed willen stoppen) houd ik ook wel open.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_183811813
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 17:31 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, maar de optie dat het is omdat ze een bijzonder lastige beslissing nemen die ze met open vizier willen delen (en dus bewust niet onder het kleed willen stoppen) houd ik ook wel open.
Er is waarschijnlijk een de waarom ze het niet onder het kleed zouden willen stoppen? Dat lijkt me geen doel op zichzelf.
  dinsdag 18 december 2018 @ 17:36:47 #26
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_183811849
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 17:35 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Er is waarschijnlijk een de waarom ze het niet onder het kleed zouden willen stoppen? Dat lijkt me geen doel op zichzelf.
Niet het verwijt willen krijgen dat je aan achterkamertjespolitiek doet of je motivatie niet durft te delen lijkt mij reden genoeg.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_183811907
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 17:36 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Niet het verwijt willen krijgen dat je aan achterkamertjespolitiek doet of je motivatie niet durft te delen lijkt mij reden genoeg.
A zo. Ja, de verdenking was er waarschijnlijk wel geweest inderdaad.
pi_183812437
Het jochie zit dus al 2 jaar op deze school.
Dan denk ik niet dat het gaat om wat hij zou kunnen gaan doen maar om wat hij al doet.
Misschien is het een racistisch etterbakjes dat “andere” kinderen terroriseert.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_183812463
Dit is toch gewoon discriminatie?
  dinsdag 18 december 2018 @ 18:01:03 #30
452300 DuizendGezichten
Komedie? Tragedie?
pi_183812483
Waarom willen die ouders hun kind zo nodig op precies die school? Tis geen groot geheim dat vrije scholen vaak een wat linksere, inclusievere signatuur hebben.

Niet dat ik het goedkeur dat kinderen geweigerd worden op basis van de politieke loopbaan of voorkeur van ouders. Het gaat om een kind, verdulleme.
Op het scherp van de snede.
  dinsdag 18 december 2018 @ 18:07:46 #31
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_183812597
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 18:01 schreef DuizendGezichten het volgende:
Waarom willen die ouders hun kind zo nodig op precies die school? Tis geen groot geheim dat vrije scholen vaak een wat linksere, inclusievere signatuur hebben.

Niet dat ik het goedkeur dat kinderen geweigerd worden op basis van de politieke loopbaan of voorkeur van ouders. Het gaat om een kind, verdulleme.
Ja, dat maakt het wel interessant. Ik weet niet precies hoe de wetgeving in Duitsland op dit punt in elkaar zit, maar in Nederland is het voor scholen in het bijzonder onderwijs mogelijk om van ouders (en kinderen) te verlangen dat ze de visie of de grondslag van de school onderschrijven. Als inclusiviteit en 'de wereld is van iedereen' deel uitmaken van die visie, wat bij de Vrije School niet zo'n rare gedachte is, dan is het wel te beargumenteren dat een AfD, PVV, FN-achtige politicus dat niet deelt. Waarmee een weigering nog steeds erg lelijk, maar wel juridisch correct zou zijn.

Maar goed, dat is volgens de Nederlandse wet. Geen idee hoe dit in Duitsland zit.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_183812727
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 18:07 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja, dat maakt het wel interessant. Ik weet niet precies hoe de wetgeving in Duitsland op dit punt in elkaar zit, maar in Nederland is het voor scholen in het bijzonder onderwijs mogelijk om van ouders (en kinderen) te verlangen dat ze de visie of de grondslag van de school onderschrijven. Als inclusiviteit en 'de wereld is van iedereen' deel uitmaken van die visie, wat bij de Vrije School niet zo'n rare gedachte is, dan is het wel te beargumenteren dat een AfD, PVV, FN-achtige politicus dat niet deelt. Waarmee een weigering nog steeds erg lelijk, maar wel juridisch correct zou zijn.

Maar goed, dat is volgens de Nederlandse wet. Geen idee hoe dit in Duitsland zit.
Een peuter is vooral bezig met welke auto's hij wil spelen en of er iets lekkers in zijn lunchbox zit.
Het gaat om de politieke achtergrond van de ouders.

En een vrije school is vooral uniek vanwege zijn leermethoden. Je hoeft als ouders niet het wereldbeeld 'de wereld is van iedereen' te ondersteunen om je kind op zo'n school te willen hebben.

Zo te zien is het een heel goede school met 5x zoveel aanmeldingen als plaatsen en daar zal het eerder mee te maken hebben.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_183812814
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 18:01 schreef DuizendGezichten het volgende:
Waarom willen die ouders hun kind zo nodig op precies die school? Tis geen groot geheim dat vrije scholen vaak een wat linksere, inclusievere signatuur hebben.

Niet dat ik het goedkeur dat kinderen geweigerd worden op basis van de politieke loopbaan of voorkeur van ouders. Het gaat om een kind, verdulleme.
Misschien ligt het antwoord in de vraag ''Wat is het alternatief?''.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2018 18:18:32 ]
  dinsdag 18 december 2018 @ 18:29:48 #34
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_183813076
Dat je een rechtse puber liever niet hebt is tot daar aan toe, maar dit is een KLEUTER. Alsof die sieg heilend over het schoolplein gaat marcheren.

Kom op zeg!!
pi_183813166
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 18:29 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Dat je een rechtse puber liever niet hebt is tot daar aan toe, maar dit is een KLEUTER. Alsof die sieg heilend over het schoolplein gaat marcheren.

Kom op zeg!!
Een kind kan natuurlijk wel uit het niets de onbetaalbaarheid van massamigratie in de verzorgingsstaat op tafel leggen tijdens de lunchpauze.
  dinsdag 18 december 2018 @ 18:58:28 #36
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_183813591
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 18:34 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Een kind kan natuurlijk wel uit het niets de onbetaalbaarheid van massamigratie in de verzorgingsstaat op tafel leggen tijdens de lunchpauze.
Ja de geopolitieke en demografische consequenties van open grenzen beleid en het globalisme versus nationalisme vraagstuk en de invloed van populisme op ons politiek bestel kunnen uitgebreid worden besproken in de zandbak.
  dinsdag 18 december 2018 @ 19:00:08 #37
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_183813614
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 18:07 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja, dat maakt het wel interessant. Ik weet niet precies hoe de wetgeving in Duitsland op dit punt in elkaar zit, maar in Nederland is het voor scholen in het bijzonder onderwijs mogelijk om van ouders (en kinderen) te verlangen dat ze de visie of de grondslag van de school onderschrijven. Als inclusiviteit en 'de wereld is van iedereen' deel uitmaken van die visie, wat bij de Vrije School niet zo'n rare gedachte is, dan is het wel te beargumenteren dat een AfD, PVV, FN-achtige politicus dat niet deelt. Waarmee een weigering nog steeds erg lelijk, maar wel juridisch correct zou zijn.

Maar goed, dat is volgens de Nederlandse wet. Geen idee hoe dit in Duitsland zit.
Ja maar betekent een inclusieve samenleving dan ook niet "ook voor alle AfD'ers" (in dit geval)? Inclusief klinkt voor mij als iedereen welkom.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_183813756
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 december 2018 19:00 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Ja maar betekent een inclusieve samenleving dan ook niet "ook voor alle AfD'ers" (in dit geval)? Inclusief klinkt voor mij als iedereen welkom.
Je kan alleen inclusief zijn door exclusief te zijn, maar diezelfde redenatie gaat op nationale schaal dan weer niet op wanneer het de aanwas van miljoenen conservatieve engnekken uit het Midden-Oosten betreft. Links eet wat Poppers paradox betreft van twee walletjes.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2018 19:13:31 ]
  dinsdag 18 december 2018 @ 19:10:05 #39
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_183813797
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 december 2018 19:00 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Ja maar betekent een inclusieve samenleving dan ook niet "ook voor alle AfD'ers" (in dit geval)? Inclusief klinkt voor mij als iedereen welkom.
Mee eens hoor, maar het leidt tot de eeuwige 'hoe tolerant moet je zijn voor niet-toleranten'-paradox.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_183814376
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 19:10 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Mee eens hoor, maar het leidt tot de eeuwige 'hoe tolerant moet je zijn voor niet-toleranten'-paradox.
De ouders houden er misschien intolerante ideeën op na, maar het kind toch niet?
  dinsdag 18 december 2018 @ 19:47:18 #41
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_183814587
Weigeren ze ook belastinggeld betaald door rechtse ouders.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 18 december 2018 @ 20:07:14 #42
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_183815111
Altijd maar zeiken op dat slinksche onderwijs, maar voor je kindertjes wel bij de ultralinkse school aankloppen, omdat die nou eenmaal beter is. Hoe verantwoordde Halsema dat nou zo mooi 'mijn kinderen zijn geen experiment'. Lachen was dat.
pi_183815269
Hoe weinig vertrouwen in je wereldvisie moet je hebben om bang te zijn dat te midden een leger aan gutmenschen een kleuter het gaat winnen als het gaat om de harten en hoofden van de medekleuters?
pi_183815338
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 19:10 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Mee eens hoor, maar het leidt tot de eeuwige 'hoe tolerant moet je zijn voor niet-toleranten'-paradox.
AFD is volgens mij de sterkste partij tegen mensen die de Koran een tof boek vinden. Dus een paradox in een paradox. Imho is een kind uitsluiten niet de manier om die filosofische vraagstukken te behandelen.
pi_183816752
Hoewel ik de AfD een smerige partij vind, vind ik dit niet door de beugel kunnen.

Maar dit staat niet eens heel erg op zichzelf, Duitsland is echt erg wat dat betreft. Als je daar openlijk op bepaalde democratische partijen stemt kan het ook wel schudden als je ambtenaar bent of wilt worden.

So far de zogenaamde democratie in het vrije Westen. :')
pi_183816893
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 december 2018 20:07 schreef PiyeReloaded het volgende:
Altijd maar zeiken op dat slinksche onderwijs, maar voor je kindertjes wel bij de ultralinkse school aankloppen, omdat die nou eenmaal beter is. Hoe verantwoordde Halsema dat nou zo mooi 'mijn kinderen zijn geen experiment'. Lachen was dat.
Het normale onderwijs van weleer is 'slinksch' geworden zonder dat er een alternatief ontstaan is. Naast het confessioneel onderwijs bestaat er geen variant waarmee een vergelijking mee gemaakt kan worden. En die heb je nodig om te kunnen stellen dat het 'beter' is. Het is hoe dan ook degelijk onderwijs ondanks de 'wereld is van iedereen'-doctrine. Niets van dat denken schept beter onderwijs.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-12-2018 13:34:22 ]
pi_183821273
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 18:00 schreef julius123 het volgende:
Dit is toch gewoon discriminatie?
Uiteraard
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 19 december 2018 @ 00:39:19 #48
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183821489
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 18:07 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja, dat maakt het wel interessant. Ik weet niet precies hoe de wetgeving in Duitsland op dit punt in elkaar zit, maar in Nederland is het voor scholen in het bijzonder onderwijs mogelijk om van ouders (en kinderen) te verlangen dat ze de visie of de grondslag van de school onderschrijven.
Volgens mij is Nederland daar vrij uniek in.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 19 december 2018 @ 00:40:51 #49
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183821508
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 19:10 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Mee eens hoor, maar het leidt tot de eeuwige 'hoe tolerant moet je zijn voor niet-toleranten'-paradox.
Is wat mij betreft een vals dilemma. Als je het idee van tolerantie af gaat laten hangen van de daadwerkelijke inhoud ben je al te ver heen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183821666
Gek dat die AfD ouders hun kroost naar een vrije school stuurt btw.
I´m back.
  woensdag 19 december 2018 @ 01:16:31 #51
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_183821819
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 00:57 schreef Ryan3 het volgende:
Gek dat die AfD ouders hun kroost naar een vrije school stuurt btw.
Je vindt dat ze het joch op een Hitlerjugend internaat moeten plaatsen :')
pi_183821834
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 01:16 schreef the-eye het volgende:

[..]

Je vindt dat ze het joch op een Hitlerjugend internaat moeten plaatsen :')
Nou ja, niet op zo'n zweef instituut.
I´m back.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 19 december 2018 @ 09:10:23 #53
74056 crew  ToT
pi_183823539
"Nee Jantje, jij mag hier niet komen leren, omdat jouw ouders het niet fijn vinden dat we ons land weggeven aan anderen. Pas als je ouders dat WEL accepteren ben jij hier welkom!"
  woensdag 19 december 2018 @ 09:40:15 #54
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_183823878
Moet ineens denken aan een scene uit de film Eurotrip

pi_183824236
Scholen moeten politiek en religieus 'neutraal' zijn: Dus geen godsdienst af cultuur uitingen toestaan.
pi_183824656
Ik weet niet hoe het in Duitsland zit maar in Nederland mag een school niet om politieke redenen een kind weigeren.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  woensdag 19 december 2018 @ 11:06:39 #57
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183824978
Zo het kind vlechtjes hebben gehad?
https://gfcnieuws.com/kle(...)elijk-extreemrechts/
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 19 december 2018 @ 11:11:58 #58
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183825051
voor de mensen die de D taal machtig zijn
https://www.welt.de/polit(...)ischen-Familien.html
Een door de sociaal democratische minister ondersteunde brochure beschrijft hoe je als kinderdagverblijf extreem rechtse ouders kunt herkennen aan hun kinderen. Meisjes met blojde vlechtjes en rokjes? Nazi kind!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 19 december 2018 @ 11:15:35 #59
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_183825095
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 11:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Zo het kind vlechtjes hebben gehad?
https://gfcnieuws.com/kle(...)elijk-extreemrechts/
Dit is toch echt te gek voor woorden. Jongens opvoeden als jongens is verboden. Meisjes mogen geen jurk meer aan of vlechtjes of vlijtig hun huiswerk maken, want dan ben je extreem-rechts.

Maar al dit soort regeltjes gelden natuurlijk niet voor Islamitische jongeren. Zwijgzame meisjes met hoofddoekjes die thuis moeten schoonmaken en huiswerk doen terwijl de jongens op straat rondhangen, geen enkele Duitse leraar zal dáár kritiek op leveren!

En dan vinden mensen het raar dat het beeld ontstaat dat scholen worden gerund door Marxisten die feminisme gebruiken om blanke mannen en vrouwen uit elkaar te drijven en bestaande gezinnen te ontwrichten en de kans op voortplanting te minimaliseren.
pi_183825117
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 11:11 schreef Pietverdriet het volgende:
voor de mensen die de D taal machtig zijn
https://www.welt.de/polit(...)ischen-Familien.html
Een door de sociaal democratische minister ondersteunde brochure beschrijft hoe je als kinderdagverblijf extreem rechtse ouders kunt herkennen aan hun kinderen. Meisjes met blojde vlechtjes en rokjes? Nazi kind!
Is fake news
  woensdag 19 december 2018 @ 11:18:30 #61
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183825131
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 11:16 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Is fake news
Vertel
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 19 december 2018 @ 11:20:24 #62
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_183825154
Of dit verhaal klopt is natuurlijk de vraag, maar deze vrouw vertelt ook dat ze in Duitsland door de politie staande werd gehouden omdat ze haar haar gevlochten heeft. Politie vraagt op agressieve wijze naar haar politieke voorkeur.

  woensdag 19 december 2018 @ 11:24:42 #63
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183825209
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 11:20 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Of dit verhaal klopt is natuurlijk de vraag, maar deze vrouw vertelt ook dat ze in Duitsland door de politie staande werd gehouden omdat ze haar haar gevlochten heeft. Politie vraagt op agressieve wijze naar haar politieke voorkeur.

vreemd verhaal, maar als het waar is, politie die mensen op straat over hun politieke mening ondervraagt. Das best eng
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 19 december 2018 @ 11:31:37 #64
74056 crew  ToT
pi_183825308
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 11:20 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Of dit verhaal klopt is natuurlijk de vraag, maar deze vrouw vertelt ook dat ze in Duitsland door de politie staande werd gehouden omdat ze haar haar gevlochten heeft. Politie vraagt op agressieve wijze naar haar politieke voorkeur.

Echt bizar ja, ik heb het ook gezien. Maar wat ze verder vertelde over die andere persoon (Neef of zo, meen ik me te herinneren?) is helemaal vreemd.
  woensdag 19 december 2018 @ 11:37:10 #65
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_183825375
Niets geleerd die Duitsers blijkbaar.
And so is the past
  woensdag 19 december 2018 @ 11:41:24 #66
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_183825439
De Vrije School! Daar laten ze je vogelhuisjes kleien van herfstbladeren en je eigen poep.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_183825482
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 11:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vertel
Ik kan het niet terug vinden, excuus. Maar het was allemaal wat genuanceerder in elk geval.
pi_183825609
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 16:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Vrije School weigert kind van rechtse ouders

De kleuter van een rechtse politicus in Berlijn is geweigerd op een basisschool.
Leraren zijn bang dat de ’nationalistische en racistische’ ideeën van de vader via het kind zullen ’doorsijpelen’ naar de andere leerlingen. Volgens de Berliner Zeitung zijn de ouders van de kleuter door een soort van tribunaal met maar liefst twintig leraren ondervraagd.


[ afbeelding ]

Leraren zijn bang dat de ’nationalistische en racistische’ ideeën van de vader via het kind zullen ’doorsijpelen’ naar de andere leerlingen. Volgens de Berliner Zeitung zijn de ouders van de kleuter door een soort van tribunaal met maar liefst twintig leraren ondervraagd.

De vader zit in het Berlijnse deelstaatparlement voor de rechts-nationalistische AfD.
Het kind zat al twee jaar in de crèche van dezelfde Waldorfschool. Maar dat kon de onderwijzers niet overtuigen.
In Duitsland is de discussie losgebroken of scholen kinderen mogen weigeren omdat de politieke voorkeur van ouders hen niet aanstaat.

De Berlijnse onderwijssenator Sandra Scheeres (SPD) vindt de weigering van de betrokken Vrije School veel te ver gaan en spoort de ouders aan de rechter in te schakelen.

Vrije scholen in Duitsland hebben tien jaar geleden afgesproken niemand te discrimineren op grond van afkomst of politieke overtuiging. De Waldorfschule krijgt elk jaar veel meer leerlingen aangeboden dan het kan plaatsen.

Afgelopen zomer besloot een zelfde soort Vrije School in Wenen twee kinderen van school te verwijderen omdat de (rechtse) politieke overtuiging van de ouders het lerarenkorps niet aanstond.
https://www.telegraaf.nl/(...)d-van-rechtse-ouders
M'n Turkse maat vertelde me vorige week dat ze zijn geschrokken thuis van hun dochtertje dat opeens herhaaldelijk met "Insjallah" kwam aanzetten.

Ik vroeg door en hoorde hoe (op de tot nu toe goed bevallen school) dit soort invloed de laatste tijd flink toeneemt.

Zouden dit soort vrije scholen zich daar ook zorgen over maken?
  woensdag 19 december 2018 @ 12:05:19 #69
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183825887
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 11:43 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik kan het niet terug vinden, excuus. Maar het was allemaal wat genuanceerder in elk geval.
Lees het Artikel in Die Welt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 19 december 2018 @ 12:07:41 #70
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_183825921
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 11:43 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik kan het niet terug vinden, excuus. Maar het was allemaal wat genuanceerder in elk geval.
https://www.amadeu-antoni(...)ta_internet_2018.pdf

Pagina 12 onderaan. Het lukt mij niet enige nuance te vinden, het staat er gewoon letterlijk.
And so is the past
pi_183826109
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 11:50 schreef DrMabuse het volgende:
M'n Turkse maat vertelde me vorige week dat ze zijn geschrokken thuis van hun dochtertje dat opeens herhaaldelijk met "Insjallah" kwam aanzetten.
Wat een kneus. :')
pi_183826696
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 11:11 schreef Pietverdriet het volgende:
voor de mensen die de D taal machtig zijn
https://www.welt.de/polit(...)ischen-Familien.html
Een door de sociaal democratische minister ondersteunde brochure beschrijft hoe je als kinderdagverblijf extreem rechtse ouders kunt herkennen aan hun kinderen. Meisjes met blojde vlechtjes en rokjes? Nazi kind!
In die brochure wordt scholen juist het tegenovergestelde aangeraden van wat deze school gedaan heeft:

quote:
Aufgabe demokratischer pädagogischer Institutionen sollte es sein, Kinder zu stärken und ihnen in diesem Fall einen alternativen Erfahrungsraum zu ihrem Elternhaus zu eröffnen. Eine Ausgrenzung der betroffenen Kinder ist keine Lösung und ist keinesfalls anzustreben. Vielmehr sollte versucht werden, den Zugang zu den Kindern zu erhalten. Kita und Schule sind diejenigen Institutionen, die es ermöglichen können, den Kindern einen demokratischen Alltag erlebbar zu machen.
Er staat: Uitsluiting van de betroffenen kinderen is geen oplossing en in geen geval aan te raden. Men moet als school de toegang tot het kind behouden, want school is de enige institutie die zulke kinderen een democratische omgeving biedt. De school in de OP gaat door het kind te weigeren dus juist in tegen het beleid van de federale minister.
pi_183826895
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 13:00 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

In die brochure wordt scholen juist het tegenovergestelde aangeraden van wat deze school gedaan heeft:

[..]

Er staat: Uitsluiting van de betroffenen kinderen is geen oplossing en in geen geval aan te raden. Men moet als school de toegang tot het kind behouden, want school is de enige institutie die zulke kinderen een democratische omgeving biedt. De school in de OP gaat door het kind te weigeren dus juist in tegen het beleid van de federale minister.
De Duitse minister adviseert daar ook leraren om gevaren als meisjes met vlechtjes en jurken op te sporen om vervolgens daarover met de ouders in gesprek te gaan.

Dat is op zijn minst bizar en eng te noemen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 19 december 2018 @ 13:19:15 #74
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_183827006
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 13:00 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

In die brochure wordt scholen juist het tegenovergestelde aangeraden van wat deze school gedaan heeft:

[..]

Er staat: Uitsluiting van de betroffenen kinderen is geen oplossing en in geen geval aan te raden. Men moet als school de toegang tot het kind behouden, want school is de enige institutie die zulke kinderen een democratische omgeving biedt. De school in de OP gaat door het kind te weigeren dus juist in tegen het beleid van de federale minister.
De weigering strookt perfect met de slogan 'ene mene muh'.
And so is the past
pi_183827046
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 13:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De Duitse minister adviseert daar ook leraren om gevaren als meisjes met vlechtjes en jurken op te sporen om vervolgens daarover met de ouders in gesprek te gaan.

Dat is op zijn minst bizar en eng te noemen.
Dafuq is het probleem met vlechtjes?
  woensdag 19 december 2018 @ 13:23:06 #76
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_183827098
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 13:20 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dafuq is het probleem met vlechtjes?
Meisjes met vlechtjes hebben rechts-radicale ouders.
And so is the past
pi_183827165
quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2018 13:23 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Meisjes met vlechtjes hebben rechts-radicale ouders.
Op basis van welk logica? :?
  woensdag 19 december 2018 @ 13:27:07 #78
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_183827173
quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2018 13:23 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Meisjes met vlechtjes hebben rechts-radicale ouders.
Andersom: rechtsradicalen laten hun blonde dochtertjes met vlechtjes en schattige jurkjes graag vlijtig huiswerk maken, terwijl hun broertjes fysieke uitdagingen doen.

Ik ben benieuwd hoeveel van de mensen die hierover vallen ook zo'n probleem hadden met etnisch profileren.
pi_183827188
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 13:20 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dafuq is het probleem met vlechtjes?
Volgens de Duitse minister is dat een teken van extreem rechts.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 19 december 2018 @ 13:30:05 #80
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_183827219
quote:
10s.gif Op woensdag 19 december 2018 13:27 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Andersom: rechtsradicalen laten hun blonde dochtertjes met vlechtjes en schattige jurkjes graag vlijtig huiswerk maken, terwijl hun broertjes fysieke uitdagingen doen.

Ik ben benieuwd hoeveel van de mensen die hierover vallen ook zo'n probleem hadden met etnisch profileren.
En ze mogen te voet naar school, the horror. :r.
And so is the past
pi_183827223
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 13:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Volgens de Duitse minister is dat een teken van extreem rechts.
Damn, the oikofobie is strong with this one.

Ik heb net even wat schoolfoto's uit mijn basisschooltijd bekeken. Blijkbaar zat ik zonder het te weten met behoorlijk wat kinderen van extreem rechtse ouders op school. :')
pi_183827296
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 13:30 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Damn, the oikofobie is strong with this one.

Ik heb net even wat schoolfoto's uit mijn basisschooltijd bekeken. Blijkbaar zat ik zonder het te weten met behoorlijk wat kinderen van extreem rechtse ouders op school. :')
pi_183828003
Dit is loepzuivere discriminatie op basis van politieke overtuiging. Ik ken de Duitse Grondwet niet, maar in Nederland zou dit in strijd zijn met artikel 1 van de Grondwet.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 18:01 schreef DuizendGezichten het volgende:
Waarom willen die ouders hun kind zo nodig op precies die school? Tis geen groot geheim dat vrije scholen vaak een wat linksere, inclusievere signatuur hebben.

Niet dat ik het goedkeur dat kinderen geweigerd worden op basis van de politieke loopbaan of voorkeur van ouders. Het gaat om een kind, verdulleme.
Kunnen we eens ophouden met het gebruik van het modewoord inclusief? Wat hier gebeurt, is precies het tegenovergestelde: een kind wordt geweerd vanwege de politieke kleur van diens vader. Een kind wordt actief buitengesloten: exclusiever kan niet.

Het woord "inclusief" is echt een typische SJW-term, bedoeld voor dat wat in het eigen straatje past. De werkelijke aard van het beestje komt naar boven in de beslissing om zo'n kind te weren. Ineens blijkt "inclusief" helemaal niet zo inclusief te zijn.
  woensdag 19 december 2018 @ 14:20:37 #84
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183828251
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 13:00 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

In die brochure wordt scholen juist het tegenovergestelde aangeraden van wat deze school gedaan heeft:

[..]

Er staat: Uitsluiting van de betroffenen kinderen is geen oplossing en in geen geval aan te raden. Men moet als school de toegang tot het kind behouden, want school is de enige institutie die zulke kinderen een democratische omgeving biedt. De school in de OP gaat door het kind te weigeren dus juist in tegen het beleid van de federale minister.
De opmerking over de brochure is slechts een illustratie over wat er op het moment speelt hier in Duitsland. Ik heb niet gezegd en bedoeld dat het in dit geval een gevolg in van de brochure.
Evengoed is het tamelijk ziek dat lagere, kleuterscholen en peuterscholen bezig zijn met wat de ouders aan politieke overtuiging hebben. Of die ouders nu links of rechts zijn, christelijk of atheïst. Dat bovendien een minister dit promoot is gewoon ziek.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 19 december 2018 @ 14:22:01 #85
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183828277
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 13:26 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Op basis van welk logica? :?
De brochure die hier eerder werd gelinkt. Is een soort nieuwsbrief voor kinderdagverblijven.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 19 december 2018 @ 15:02:19 #86
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_183829087
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 13:30 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik heb net even wat schoolfoto's uit mijn basisschooltijd bekeken. Blijkbaar zat ik zonder het te weten met behoorlijk wat kinderen van extreem rechtse ouders op school. :')
Sowieso deugt niets uit de jaren 80/90 meer. Als de huidige generatie adolecenten Friends of Seinfeld of vroege aflevering van de Simpsons kijken krijgen ze een paniekaanval door al het racisme, xenofobie, transfobie, ableisme (haat tegen gehandicapten) etc.

Want daar werden toen namelijk grappen over gemaakt. ;(
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 19 december 2018 @ 15:31:53 #87
74056 crew  ToT
pi_183829687
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 15:02 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Sowieso deugt niets uit de jaren 80/90 meer. Als de huidige generatie adolecenten Friends of Seinfeld of vroege aflevering van de Simpsons kijken krijgen ze een paniekaanval door al het racisme, xenofobie, transfobie, ableisme (haat tegen gehandicapten) etc.

Want daar werden toen namelijk grappen over gemaakt. ;(
Op de React channel op Youtube staat er nog een filmpje van, dat ze naar zulke afleveringen kijken. Gelukkig reageren er nog wel een paar een beetje normaal.
Maar veel dingen van vroeger zijn tegenwoordig idd ineens "problematisch".
pi_183829696
"De Waldorfschule krijgt elk jaar veel meer leerlingen aangeboden dan het kan plaatsen."
Ze kunnen dus kiezen wie wel en wie niet.
Definitely not CIA
pi_183829732
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 15:32 schreef capricia het volgende:
"De Waldorfschule krijgt elk jaar veel meer leerlingen aangeboden dan het kan plaatsen."
Ze kunnen dus kiezen wie wel en wie niet.
Een keuze op basis van de politieke voorkeur van de ouders is verwerpelijk imo.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  woensdag 19 december 2018 @ 15:53:13 #90
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_183830284
De zonden van de vaders, spijtig wel.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_183830776
Waldorfscholen zijn particuliere scholen. En privéscholen hebben het recht hun eigen klanten te kiezen.
Er zijn soms zelfs huisbezoeken om te kijken of een kind inderdaad wel Waldorf-volgzaam opgroeit.

Er waren (ik weet niet of dat nog het geval is) zelfs cursussen voor ouders die zich niet konden legitimeren als antroposofen, waarin ze leerden dat Pampers en televisie absoluut not done zijn.

Als je prive-scholen zou kunnen dwingen ieder kind maar aan te nemen, dan is het concept prive-school voorbij. Christelijke en Katholieke scholen stellen ook bepaalde eisen.

[ Bericht 26% gewijzigd door capricia op 19-12-2018 16:13:17 ]
Definitely not CIA
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 19 december 2018 @ 16:57:13 #92
74056 crew  ToT
pi_183831989
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 16:07 schreef capricia het volgende:
Waldorfscholen zijn particuliere scholen. En privéscholen hebben het recht hun eigen klanten te kiezen.
Er zijn soms zelfs huisbezoeken om te kijken of een kind inderdaad wel Waldorf-volgzaam opgroeit.

Er waren (ik weet niet of dat nog het geval is) zelfs cursussen voor ouders die zich niet konden legitimeren als antroposofen, waarin ze leerden dat Pampers en televisie absoluut not done zijn.

Als je prive-scholen zou kunnen dwingen ieder kind maar aan te nemen, dan is het concept prive-school voorbij. Christelijke en Katholieke scholen stellen ook bepaalde eisen.
Ah, dat werpt een heel ander licht op het verhaal. Het zijn dus gewoon een stelletje engnekken.
pi_183837176
quote:
2s.gif Op woensdag 19 december 2018 09:10 schreef ToT het volgende:
"Nee Jantje, jij mag hier niet komen leren, omdat jouw ouders het niet fijn vinden dat we ons land weggeven aan anderen. Pas als je ouders dat WEL accepteren ben jij hier welkom!"
Extreem rechts gaat veel verder dan het ' vechten tegen het weggeven van je land aan anderen.' Dat jij dit goedpraat. Volgens diezelfde rechtse-extremisten had jouw vrouw hier ook niet moeten zijn, dat is toch een importbruid?
  woensdag 19 december 2018 @ 19:55:55 #94
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_183837270
Ik mis een paar usual suspects overigens, vreemd.
And so is the past
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 19 december 2018 @ 21:09:38 #95
74056 crew  ToT
pi_183840252
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 19:53 schreef Eleanoor het volgende:

[..]

Extreem rechts gaat veel verder dan het ' vechten tegen het weggeven van je land aan anderen.' Dat jij dit goedpraat. Volgens diezelfde rechtse-extremisten had jouw vrouw hier ook niet moeten zijn, dat is toch een importbruid?
:') Gaan we weer met die ad hominems! Zeg dan gewoon niets.
pi_183840453
Misschien zegt het alleen over de schooltype.
(Vrije) School lijkt me ook wel een bijzondere uitstraling hebben.
pi_183852267
quote:
2s.gif Op woensdag 19 december 2018 16:57 schreef ToT het volgende:

[..]

Ah, dat werpt een heel ander licht op het verhaal. Het zijn dus gewoon een stelletje engnekken.
Ben altijd voor publiek onderwijs zonder politieke of religieuze noot geweest en dit versterkt dat nog weer eens. Onderwerpen worden m.i. veel te veel behandelt vanuit een perspectief van wat de school/leraar denkt i.p.v. studenten zelf hun eigen gedachten te laten vormen. M'n neefjes en nichtjes van 3 en 4 komen nu ook al met gezwam over Jezus thuis, want je moet er wel vroeg bij zijn om ze kundig te indoctrineren he.
  donderdag 20 december 2018 @ 12:55:14 #98
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183852936
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 16:07 schreef capricia het volgende:
Waldorfscholen zijn particuliere scholen. En privéscholen hebben het recht hun eigen klanten te kiezen.
Er zijn soms zelfs huisbezoeken om te kijken of een kind inderdaad wel Waldorf-volgzaam opgroeit.

Er waren (ik weet niet of dat nog het geval is) zelfs cursussen voor ouders die zich niet konden legitimeren als antroposofen, waarin ze leerden dat Pampers en televisie absoluut not done zijn.

Als je prive-scholen zou kunnen dwingen ieder kind maar aan te nemen, dan is het concept prive-school voorbij. Christelijke en Katholieke scholen stellen ook bepaalde eisen.
Zouden ze op die school ook het werkschrift rassenkunde gebruiken?
https://www.groene.nl/art(...)roposofie-en-racisme
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 20 december 2018 @ 13:11:49 #99
74056 crew  ToT
pi_183853246
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 12:12 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Ben altijd voor publiek onderwijs zonder politieke of religieuze noot geweest en dit versterkt dat nog weer eens. Onderwerpen worden m.i. veel te veel behandelt vanuit een perspectief van wat de school/leraar denkt i.p.v. studenten zelf hun eigen gedachten te laten vormen. M'n neefjes en nichtjes van 3 en 4 komen nu ook al met gezwam over Jezus thuis, want je moet er wel vroeg bij zijn om ze kundig te indoctrineren he.
Ons kind gaat later echt niet naar christelijk onderwijs toe. Het leek er wel even op omdat een paar andere scholen sinds de komst van vluchtelingen ineens een groot probleem hebben dat niet-islamitische kindjes gepest worden, maar we hebben toch nog een zeer nette moderne openbare school gevonden! ^O^ En mocht religie ter sprake komen, dan leggen we wel duidelijk uit dat mensen dat vroeger nodig hadden om de dingen in de wereld te kunnen verklaren, voordat de wetenschap de nodige ontdekkingen had gedaan.
pi_183853262
quote:
2s.gif Op donderdag 20 december 2018 13:11 schreef ToT het volgende:

[..]

Ons kind gaat later echt niet naar christelijk onderwijs toe. Het leek er wel even op omdat een paar andere scholen sinds de komst van vluchtelingen ineens een groot probleem hebben dat niet-islamitische kindjes gepest worden, maar we hebben toch nog een zeer nette moderne openbare school gevonden! ^O^ En mocht religie ter sprake komen, dan leggen we wel duidelijk uit dat mensen dat vroeger nodig hadden om de dingen in de wereld te kunnen verklaren, voordat de wetenschap de nodige ontdekkingen had gedaan.
Natuurlijk een logische uitleg voor kinderen. In een wereld waar praktisch de hele wereld nog actief religieus is! :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')