abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_183841857
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 20:34 schreef Silentwind het volgende:
- antwoord op te grote hint -
heb ik hier iets verkeerds gedaan?
pi_183841923
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 21:47 schreef Cassa95 het volgende:
Kan iemand mij het spel van 7 uitleggen?
Hoe ik het lees is dat een quizmaster spelers A, B en C een briefje geeft met een getal erop. In het geval van rij 1 krijgt B dus 2496. Hiermee ontcijfert B 'boommarter' en vertelt deze het getal '2496' aan de andere twee spelers. Met deze informatie komen ook A en C niet verder. In de andere rijen zorgt de extra info wel voor een doorbraak bij andere spelers.
Alleen komt dan al snel het probleem van rij 7 aangezien A daar wederom 91 krijgt en nu opeens wel het antwoord weet.
Ze krijgen een vraag waarop 'boommarter' het antwoord is. De spelers rekenen hun eigen antwoord uit met een formule en dat getal zie je. Als het antwoord goed is staat de 'A', 'B' of 'C' er. Tenminste, zo interpreteer ik hem :)
pi_183842065
quote:
15s.gif Op woensdag 19 december 2018 21:49 schreef Silentwind het volgende:

[..]

heb ik hier iets verkeerds gedaan?
Nee was ik, en jij citeerde mijn bericht, waardoor het daar dan dus ook instond.
pi_183842168
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 21:51 schreef Jurian95 het volgende:

[..]

Ze krijgen een vraag waarop 'boommarter' het antwoord is. De spelers rekenen hun eigen antwoord uit met een formule en dat getal zie je. Als het antwoord goed is staat de 'A', 'B' of 'C' er. Tenminste, zo interpreteer ik hem :)
Dat is ook hoe ik hem interpreteer. Echter... dan boeit het volgens mij helemaal niet dat de 1e met een oplossing het controlegetal aan de andere 2 vertelt en dat die 2 dan kunnen checken of ze hetzelfde antwoord hebben... Zou dat een stukje misleiding van de puzzelmakers zijn?
Ik heb de opgave echt al 20x gelezen <zucht> maar kan er voorlopig nog niets anders van maken.
pi_183842199
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 21:56 schreef puzzelmans het volgende:

[..]

Nee was ik, en jij citeerde mijn bericht, waardoor het daar dan dus ook instond.
ik ga beter opletten!
  woensdag 19 december 2018 @ 22:37:23 #156
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_183843512
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 21:59 schreef Erbo79 het volgende:

[..]

Dat is ook hoe ik hem interpreteer. Echter... dan boeit het volgens mij helemaal niet dat de 1e met een oplossing het controlegetal aan de andere 2 vertelt en dat die 2 dan kunnen checken of ze hetzelfde antwoord hebben... Zou dat een stukje misleiding van de puzzelmakers zijn?
Ik heb de opgave echt al 20x gelezen <zucht> maar kan er voorlopig nog niets anders van maken.
Ik vermoed dat het idee is dat ze het antwoord niet weten en dus een ander, verkeerd, dier antwoorden wat overeenkomt met de hen bekende formule van het team wat geantwoord heeft, waarmee je dus extra clou's zou kunnen krijgen.
  woensdag 19 december 2018 @ 22:43:19 #157
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_183843708
Zit er een fout in de Belgische puzzel opgave 36?
pi_183843761
quote:
5s.gif Op woensdag 19 december 2018 22:43 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Zit er een fout in de Belgische puzzel opgave 36?
Wat mij betreft niet. Maar ik weet niet waar je precies op doelt nu.
  woensdag 19 december 2018 @ 22:46:52 #159
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_183843816
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 22:45 schreef CarloV het volgende:

[..]

Wat mij betreft niet. Maar ik weet niet waar je precies op doelt nu.
Als ik optel voor het antwoord gaat het bij 11 en dan vanaf teken 14 fout. Kan natuurlijk zijn dat ik iets over het hoofd zie of een fout gemaakt heb.
pi_183843924
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 22:46 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Als ik optel voor het antwoord gaat het bij 11 en dan vanaf teken 14 fout. Kan natuurlijk zijn dat ik iets over het hoofd zie of een fout gemaakt heb.
SPOILER: B36
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 19 december 2018 @ 22:58:53 #161
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_183844168
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 22:50 schreef CarloV het volgende:

[..]

SPOILER: B36
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij 11 maakte ik me ook het meeste zorgen, de rest had ik idd wel een mogelijk idee wat je aangaf.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183844421
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 21:56 schreef puzzelmans het volgende:

[..]

Nee was ik, en jij citeerde mijn bericht, waardoor het daar dan dus ook instond.
Bericht gelezen. PM sturen niet mogelijk. Ben nog geen streep verder ermee. pfffffff
  woensdag 19 december 2018 @ 23:07:53 #163
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_183844443
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 22:50 schreef CarloV het volgende:

[..]

SPOILER: B36
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hah, dat einde is wel mooi.
pi_183846669
Iemand die mij toevallig op weg kan helpen met vraag 18?
pi_183846988
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 00:31 schreef Heydan het volgende:
Iemand die mij toevallig op weg kan helpen met vraag 18?
SPOILER: 18
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183849088
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 21:51 schreef Jurian95 het volgende:

[..]

Ze krijgen een vraag waarop 'boommarter' het antwoord is. De spelers rekenen hun eigen antwoord uit met een formule en dat getal zie je. Als het antwoord goed is staat de 'A', 'B' of 'C' er. Tenminste, zo interpreteer ik hem :)
Ik vind de vraag ook erg onlogisch en lees het ook dat ze een vraag krijgen en daarmee hun getal berekenen wat dus boommarter betekent
Maar hoe kan je nou een formule voor een controlegetal hebben wat die goed is
Alles is goed of niks is goed lijkt mij

En dan zegt iemand anders het controlegetal en kan je kijken of er hetzelfde antwoord uit komt?
Als je het dan niet weet.....

Een soort van spiekbriefje voor gevorderden
pi_183849122
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 08:19 schreef WhiteDragon het volgende:

[..]

Ik vind de vraag ook erg onlogisch en lees het ook dat ze een vraag krijgen en daarmee hun getal berekenen wat dus boommarter betekent
Maar hoe kan je nou een formule voor een controlegetal hebben wat die goed is
Alles is goed of niks is goed lijkt mij

En dan zegt iemand anders het controlegetal en kan je kijken of er hetzelfde antwoord uit komt?
Als je het dan niet weet.....

Een soort van spiekbriefje voor gevorderden
Ze krijgen als eerste een vraag: welk dier bla bla enz enz?

Ze bedenken hun antwoord en rekenen op basis daarvan het controlegetal uit. Ze weten alleen niet of hun antwoord goed is. Het controlegetal kan dus fout zijn, als ze het verkeerde antwoord hadden.

Ze kennen elkaars berekening, zodat
ze kunnen uitrekenen of ze hetzelfde antwoord hebben gegeven (waarbij ze nog steeds niet weten of dat antwoord goed is).
pi_183849134
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 08:23 schreef perihelion het volgende:

[..]

Ze krijgen dus als eerste een vraag: welk dier bla bla enz en ?
Ze bedenken hun antwoord en rekenen op basis daarvan het controlegetal uit. Ze weten alleen niet of hun antwoord goed is. Het controlegetal kan dus fout zijn, als ze het verkeerde antwoord hadden.
Ze kennen elkaars berekening, zodat ze kunnen uitrekenen of ze hetzelfde antwoord hebben gegeven (waarbij ze niet weten of dat antwoord goed is).
De opgave voor gevorden is dus: welke vraag kregen ze.
pi_183850140
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 08:25 schreef puzzelmans het volgende:

[..]

De opgave voor gevorden is dus: welke vraag kregen ze.
SPOILER: 7
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183850338
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 09:47 schreef CarloV het volgende:

[..]

SPOILER: 7
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door De_Escalatievogel op 20-12-2018 10:04:51 (Rekenfoutje) ]
pi_183850459
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 08:23 schreef perihelion het volgende:

[..]

Ze krijgen als eerste een vraag: welk dier bla bla enz enz?

Ze bedenken hun antwoord en rekenen op basis daarvan het controlegetal uit. Ze weten alleen niet of hun antwoord goed is. Het controlegetal kan dus fout zijn, als ze het verkeerde antwoord hadden.

Ze kennen elkaars berekening, zodat
ze kunnen uitrekenen of ze hetzelfde antwoord hebben gegeven (waarbij ze nog steeds niet weten of dat antwoord goed is).
Ik denk dat ik moet wachten op de juiste ingeving... ik kan maar niet bedenken wat ze dan met deze informatie zouden doen.
pi_183850537
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 10:14 schreef Erbo79 het volgende:

[..]

Ik denk dat ik moet wachten op de juiste ingeving... ik kan maar niet bedenken wat ze dan met deze informatie zouden doen.
Waar dat controlegetal allemaal voor gebruikt zou kunnen worden is niet relevant. De vraag is:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183850564
SPOILER: 7
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183850656
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 10:20 schreef pi31415 het volgende:

[..]

Waar dat controlegetal allemaal voor gebruikt zou kunnen worden is niet relevant. De vraag is:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183850837
Voor het eerste controlegetal bij 7 ben ik er bijna, maar loop naar mijn idee tegen 1 stapje aan... Kan ik via een DM bij iemand verifiėren of ik in ieder geval op de juiste weg zit?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')