Is niet iedereen het mee eens...quote:Op dinsdag 18 december 2018 13:34 schreef 2NutZ het volgende:
Wel ironisch van al die mongooltjes hier dat ze in elk topic bij de autisten zeggen dat ze mensen aan moeten spreken etc. etc. en dan doet een keer iemand dat uit zichzelf en dan is het weer allemaal gezeur
Ik vind het wel goed dat TS daar in elk geval al in oefent en niet, zoals ik kan lezen, als een totale creep overkomt.
Om eerlijk te zijn dacht ik ook in eerste instantie ik moet die dingen doen. Maar dacht van kwetsbaarheid etc, vertellen dat je iemand mooi vind...etc. Maar goed, gewoon niet goed geïnterpreteerd.quote:Op dinsdag 18 december 2018 13:23 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Je bent aan het cherry picken. Er staat precies uitgelegd hoe het zit. Maar jij pakt 1 ding en gaat het vervolgens als trucje inzetten, maar je negeert de rest.
Heeft ook te maken met het dat het hier met tekst wordt uitgelegd. Dan komt het altijd anders over dan het misschien daadwerkelijk overkomt.quote:Op dinsdag 18 december 2018 13:34 schreef 2NutZ het volgende:
Wel ironisch van al die mongooltjes hier dat ze in elk topic bij de autisten zeggen dat ze mensen aan moeten spreken etc. etc. en dan doet een keer iemand dat uit zichzelf en dan is het weer allemaal gezeur
Ik vind het wel goed dat TS daar in elk geval al in oefent en niet, zoals ik kan lezen, als een totale creep overkomt.
Ja true...want zeggen dat je iemand mooi vindt in het echt vind ik althans niet vreemd. Kan gewoon denk ik dan, no harm..maar ja manier waarop het gebeurd etc is van groots belang dan...quote:Op dinsdag 18 december 2018 14:04 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Heeft ook te maken met het dat het hier met tekst wordt uitgelegd. Dan komt het altijd anders over dan het misschien daadwerkelijk overkomt.
(of niet, dat weten we niet)
True! Dat wordt ook in dat boek aangegeven, om mensen aan te spreken, spontaan die je niet kent. Thanks!quote:Op dinsdag 18 december 2018 14:05 schreef Lokasenna het volgende:
Weet je wat ook helpt om de interactie meer natuurlijk te maken, gewoon zo veel mogelijk mensen aanspreken, niet alleen de mooie vrouw rond jouw leeftijd maar ook de bejaarde meneer die tegenover je in de trein zit. Zo leer je hoe het spontaan gesprekjes voeren in elkaar zit zonder alle verwachtingen.
Natuurlijk kan het gewoon, maar het is ansich wel vreemd als een wildvreemde, waar je nog geen oogcontact mee hebt gewisseld ineens uit het niets zegt dat hij je mooi vindt.quote:Op dinsdag 18 december 2018 14:17 schreef Gregor1994 het volgende:
Ja true...want zeggen dat je iemand mooi vindt in het echt vind ik althans niet vreemd. Kan gewoon denk ik dan, no harm..maar ja manier waarop het gebeurd etc is van groots belang dan...
zomaar uit het niets mij aanspreken dat ik mooi ben, nou nee, dat kan in mijn ogen niet zomaar out of the blue en vind ik erg vreemd en de enige reactie van mij die je dan zou krijgen is dat ik je negeer. Ga toch weg.quote:Op dinsdag 18 december 2018 14:17 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Ja true...want zeggen dat je iemand mooi vindt in het echt vind ik althans niet vreemd. Kan gewoon denk ik dan, no harm..maar ja manier waarop het gebeurd etc is van groots belang dan...
Dus complimentjes wil je liever niet? of alleen van leuke knappe mannen?quote:Op dinsdag 18 december 2018 14:24 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
zomaar uit het niets mij aanspreken dat ik mooi ben, nou nee, dat kan in mijn ogen niet zomaar out of the blue en vind ik erg vreemd en de enige reactie van mij die je dan zou krijgen is dat ik je negeer. Ga toch weg.
zomaar uit het niks zoiets tegen mij zeggen vind ik erg vreemd en het maakt uiteraard niet uit wie dat zegt, diegene gaat genegeerd wordenquote:Op dinsdag 18 december 2018 14:26 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Dus complimentjes wil je liever niet? of alleen van leuke knappe mannen?
Maar waarom dan? of ga je er dan vanuit dat ze meteen meer willenquote:Op dinsdag 18 december 2018 14:28 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
zomaar uit het niks zoiets tegen mij zeggen vind ik erg vreemd en het maakt uiteraard niet uit wie dat zegt, diegene gaat genegeerd worden
jij loopt langs mij in de supermarkt en zegt zomaar: ik vind je mooi. Dat vind jij gewoon een complimentje geven? Ik vind dat een gevalletje: je hebt niet helemaal begrepen hoe sociale omgangsvormen in elkaar zittenquote:Op dinsdag 18 december 2018 14:30 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Maar waarom dan? of ga je er dan vanuit dat ze meteen meer willenals iemand over komt als een normaal persoon wat is dan het probleem?
wat een wereld leven we in eigenlijk....
zelfs complimentjes geven mag niet meer... sick
Omdat het voor mensen als ongemakkelijk en raar wordt ervaren. Kan me het wel voorstellen, maar goed, films en zo waar dit gebeurd klopt niet echt. Achteraf denk ik van zal nooit meer iemand zo zou bejegenen...quote:Op dinsdag 18 december 2018 14:30 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Maar waarom dan? of ga je er dan vanuit dat ze meteen meer willenals iemand over komt als een normaal persoon wat is dan het probleem?
wat een wereld leven we in eigenlijk....
zelfs complimentjes geven mag niet meer... sick
Is het zo zwart wit dan?quote:Op dinsdag 18 december 2018 14:32 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
jij loopt langs mij in de supermarkt en zegt zomaar: ik vind je mooi. Dat vind jij gewoon een complimentje geven? Ik vind dat een gevalletje: je hebt niet helemaal begrepen hoe sociale omgangsvormen in elkaar zitten
Dit is wat ik bedoel, als ik het zo lees is er niks aan de hand tbh. Lees maar wat je schrijft, iemand zegt dat je mooi bent, prina. Maar in het echt..dan is het anders..quote:Op dinsdag 18 december 2018 14:32 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
jij loopt langs mij in de supermarkt en zegt zomaar: ik vind je mooi. Dat vind jij gewoon een complimentje geven? Ik vind dat een gevalletje: je hebt niet helemaal begrepen hoe sociale omgangsvormen in elkaar zitten
Als het zo is als zij zegt... nog nooit iemand gezien gesproken of oogcontact en dan zeggen je bent mooi is wel heel raar, ja... maar dat lees ik nergens aan af... en uit het gemak ging ik daar ook niet van uit want ja, dat is wel apart.quote:Op dinsdag 18 december 2018 14:32 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Omdat het voor mensen als ongemakkelijk en raar wordt ervaren. Kan me het wel voorstellen, maar goed, films en zo waar dit gebeurd klopt niet echt. Achteraf denk ik van zal nooit meer iemand zo zou bejegenen...
TS geeft aan dat hij het tegen random mensen zegt in de Bieb enzo. NIet dat zij hem ook echt een keer heeft gezien / oogcontact hebben gewisseld.quote:Op dinsdag 18 december 2018 14:34 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Als het zo is als zij zegt... nog nooit iemand gezien gesproken of oogcontact en dan zeggen je bent mooi is wel heel raar, ja... maar dat lees ik nergens aan af... en uit het gemak ging ik daar ook niet van uit want ja, dat is wel apart.
Nee, oke ja dan is het wel wat vreemd. Ik ging er wel een beetje vanuit dat ze elkaar zagen, oogcontact hadden of wellicht zelfs (meermaals) elkaar hadden gegroet minimaal.quote:Op dinsdag 18 december 2018 14:41 schreef Cue_ het volgende:
[..]
TS geeft aan dat hij het tegen random mensen zegt in de Bieb enzo. NIet dat zij hem ook echt een keer heeft gezien / oogcontact hebben gewisseld.
Dat hij haar al een uur in de gaten heeft, betekent niet dat dit andersom ook zo is.
In totaal twee meisjes, die van vrijdag had ik ontmoet en oogcontact. Die van gister zag me wel gewoon, geen oogcontact..quote:Op dinsdag 18 december 2018 14:41 schreef Cue_ het volgende:
[..]
TS geeft aan dat hij het tegen random mensen zegt in de Bieb enzo. NIet dat zij hem ook echt een keer heeft gezien / oogcontact hebben gewisseld.
Dat hij haar al een uur in de gaten heeft, betekent niet dat dit andersom ook zo is.
Jaa maar goed, als het altijd apart is...Maar ja, ik moet intern meer veranderen dan, meer waarde aan mezelf toekennen. Dacht echt van het is nu al beter..maar jaquote:Op dinsdag 18 december 2018 14:50 schreef 2NutZ het volgende:
Maarja sociaal gezien is het sowieso apart om zomaar tegen mensen te praten behalve als er echt reden toe is dat ze bijv. bij een boek staat die jij wil pakken maar er niet bij kan.
Dat zijn prima redenen om een gesprek aan te gaan (overigens dan ook niet gelijk zeggen dat je iemand mooi vind).
Als je 5 weken lang elke dinsdag middag naar de bieb gaat en je ziet rond die tijd elke keer een leuke meid, die jou ook ziet staan, dan is het een stuk minder apart een gesprek te starten dan gewoon naar een willekeurig persoon te lopen en hen te melden wat je van ze vind.quote:Op dinsdag 18 december 2018 15:28 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Jaa maar goed, als het altijd apart is...Maar ja, ik moet intern meer veranderen dan, meer waarde aan mezelf toekennen. Dacht echt van het is nu al beter..maar ja
En als een persoon je nooit heeft gezien? Dan geen gesprek beginnen?quote:Op dinsdag 18 december 2018 15:35 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Als je 5 weken lang elke dinsdag middag naar de bieb gaat en je ziet rond die tijd elke keer een leuke meid, die jou ook ziet staan, dan is het een stuk minder apart een gesprek te starten dan gewoon naar een willekeurig persoon te lopen en hen te melden wat je van ze vind.
Let wel, je mag dan wel zeker zijn van je zaak dat ze jou ook echt letterlijk ziet staan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |