abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 19 december 2018 @ 10:51:08 #276
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183824755
quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2018 09:35 schreef Barreltje het volgende:
ik kan er dus wel de lol van in zien..
ik vind dit eerder tenenkrommend:

https://www.nu.nl/geldzak(...)-toch-zo-weinig.html
Ik vind er niks tenenkrommends aan als mensen er zelf voor kiezen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 19 december 2018 @ 10:51:21 #277
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_183824762
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 10:49 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Suggereer je nu dat 25% van de alleenstaande vrouwen de loterij heeft gewonnen O-)
Of bedoel je dat je met beide citaten eens bent.
eens ;)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_183824774
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 10:50 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Alleenstaande vrouwen wonen allemaal samen met een man? Nog meer whut?!
:D
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
  woensdag 19 december 2018 @ 10:53:08 #279
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_183824787
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 10:51 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik vind er niks tenenkrommends aan als mensen er zelf voor kiezen
Ik vraag me af of het echt een open keuze is of toch eerder een (door geld) gedwongen keuze..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_183824790
quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2018 10:41 schreef Barreltje het volgende:

[..]

vraagje: maak jij je er nooit zorgen over dan, voor het geval jij en J uit elkaar gaan hoe dat dan financieel moet? of wellicht geen zorgen , maar heb je er wel eens over na gedacht?

en tuuuurlijk.. je hoopt altijd bij elkaar te blijven enzo.. maar toch, het lijkt me wijs om over zulke dingen een keer nagedacht te hebben..
Ik heb vanaf mijn zestiende, nu twintig jaar geleden, meestal veertig maar altijd minstens tweeëndertig uur per week gewerkt en heb nooit enige moeite gehad om aan een baantje te komen in mijn sector, technische dienstverlening. Me nooit bekommerd om een stevige carrière, werk altijd gezien als bijzaak, maar ook altijd boven de armoedegrens verdiend. Dat ik nu voor het eerst in die twintig jaar een pauze neem om voor een ukkie te zorgen baart me nul komma nul zorgen: als ik zou willen kon ik meteen weer aan het werk.

In die zin maak ik me helemaal niet druk over het wegvallen van J.: ik kan prima voor mezelf zorgen, stel weinig eisen aan werk en heb niet veel nodig.
Dat gezegd hebbende, we zijn nu al zowat twintig jaar bij elkaar, J. is de liefde van mijn leven en ik kan me - behalve ineens knalreligieus worden zijnerzijds *) - geen omstandigheden voorstellen waarop het nog mis zou lopen.
Als -ie, zeg, een keer aan de rollebol wil met een chick ( of dude) van zijn werk, dan is dat bij ons bijvoorbeeld geen reden tot drama. Dat scheelt natuurlijk al een boel, qua potentiële relatie-issues. :7

Ik zie ons na twee zeer succesvolle decennia écht niet nog uit elkaar gaan. Maar goed, J. kan natuurlijk ook zomaar onder de tram komen. En dan rooi ik het dus inderdaad wel zonder 'm.
Let me see you stripped down to the bone
pi_183824798
quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2018 10:53 schreef Barreltje het volgende:
Ik vraag me af of het echt een open keuze is of toch eerder een (door geld) gedwongen keuze..
Hey, natuurlijk zijn al die mensen die werken een door geld gedwongen keuze :7 Deze vrouw zou ook niet werken als ik er geen geld mee zou verdienen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_183824826
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 10:53 schreef minilot het volgende:

Ik heb vanaf mijn zestiende, nu twintig jaar geleden, altijd minstens tweeëndertig uur gewerkt en heb nooit enige moeite gehad om aan een baantje te komen in de technische dienstverleningssector. Me nooit bekommerd om een stevige carrière, werk altijd gezien als bijzaak, maar ook altijd boven de armoedegrens verdiend. Dat ik nu voor het eerst in die twintig jaar een pauze neem om voor een ukkie te zorgen baart me nul komma nul zorgen: als ik zou [i]willen[i] kon ik meteen weer aan het werk.

In die zin maak ik me helemaal niet druk over het wegvallen van J.: ik kan prima voor mezelf zorgen, stel weinig eisen aan werk en heb niet veel nodig.
Dat gezegd hebbende, we zijn nu al zowat twintig jaar bij elkaar, J. is de liefde van mijn leven en ik kan me - behalve ineens knalreligieus worden *) - geen omstandigheden voorstellen waarop het nog mis zou lopen.
Als -ie, zeg, een keer aan de rollebol wil met een chick ( of dude) van zijn werk, dan is dat bij ons bijvoorbeeld geen reden tot drama. Dat scheelt natuurlijk al en boel, qua potentiële relatie-issues. :7

Ik zie ons na twee zeer succesvolle decennia écht niet nog uit ernaar gaan. Maar goed, J. kan natuurlijk ook zomaar onder de tram komen. En dan rooi ik het dus echt wel zonder 'm.
Mijn ouders hadden super leuke kennissen in Duitsland. Pasten erg leuk bij elkaar. Voor elkaar gemaakt. Leken nog immer een beetje verliebt en zo. Toen pa belde om ze te feliciteren met hun 50 jarig huwelijksfeest kreeg hij te horen dat Dieter inmiddels een andere vrouw had en daarbij was ingetrokken :X :X Ik zat er bij en moest lachen, want ik dacht dat het een grap was. Was geen grap.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_183824847
Hontwond gaat goed. Is al paar dagen dicht en wordt ook steeds minder rood. Er zit wel een lelijke bobbel maar ik denk littekenweefsel/wildvlees. Zit precies in d'r lies. Zolang ie niet gaat groeien is het prima.

Wel algehele zorgen om het beestje. ;( Ik wil dat ze meer blij is. ;(
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 19 december 2018 @ 10:58:06 #284
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_183824854
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 10:53 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Hey, natuurlijk zijn al die mensen die werken een door geld gedwongen keuze :7 Deze vrouw zou ook niet werken als ik er geen geld mee zou verdienen.
:D

ik bedoel meer dat de keus gemaakt wordt omdat het verlies in inkomen het minst groot is als de vrouw stopt met werken.. en dat is ( helaas) het resultaat van de ongelijkheid in inkomens.

De keus word niet gemaakt op basis van een gelijkheidsprincipe binnen een relatie/ gezin. Dat ieder dezelfde verantwoordelijkheden jegens kind/ gezin heeft.

het zijn twee verschillende invalshoeken.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_183824864
quote:
2s.gif Op woensdag 19 december 2018 10:57 schreef Lonaa het volgende:
Hontwond gaat goed. Is al paar dagen dicht en wordt ook steeds minder rood. Er zit wel een lelijke bobbel maar ik denk littekenweefsel/wildvlees. Zit precies in d'r lies. Zolang ie niet gaat groeien is het prima.

Wel algehele zorgen om het beestje. ;( Ik wil dat ze meer blij is. ;(
Ze wordt ook al oud, Lonaa :* -O- Maar begrijp je bezorgdheid en wensen.

(zal het druk zijn bij de kapper nu? ik moet eigenlijk even naar de kapper....en mijn super goedkope, uitstekend knippende Irakese kapper doet niet aan afspraken)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_183824881
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 10:58 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ze wordt ook al oud, Lonaa :* -O- Maar begrijp je bezorgdheid en wensen.

(zal het druk zijn bij de kapper nu? ik moet eigenlijk even naar de kapper....en mijn super goedkope, uitstekend knippende Irakese kapper doet niet aan afspraken)
En toen schoot ik vol. :')

Ik weet het, ik voel het en ik vind het heel erg. Het is eng en stom en ik vraag me af of ik het allemaal wel goed doe.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_183824888
quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2018 10:58 schreef Barreltje het volgende:

:D

ik bedoel meer dat de keus gemaakt wordt omdat het verlies in inkomen het minst groot is als de vrouw stopt met werken.. en dat is ( helaas) het resultaat van de ongelijkheid in inkomens.

De keus word niet gemaakt op basis van een gelijkheidsprincipe binnen een relatie/ gezin. Dat ieder dezelfde verantwoordelijkheden jegens kind/ gezin heeft.

het zijn twee verschillende invalshoeken.
Nou, ik denk ook dat het een maatschappelijk een meer geaccepteerd iets is dat de vrouw minder/niet werkt dan dat de man minder/niet werkt. Dus die keus is ook gewoon makkelijker om te maken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_183824892
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 10:56 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mijn ouders hadden super leuke kennissen in Duitsland. Pasten erg leuk bij elkaar. Voor elkaar gemaakt. Leken nog immer een beetje verliebt en zo. Toen pa belde om ze te feliciteren met hun 50 jarig huwelijksfeest kreeg hij te horen dat Dieter inmiddels een andere vrouw had en daarbij was ingetrokken :X :X Ik zat er bij en moest lachen, want ik dacht dat het een grap was. Was geen grap.
Poehee, dat verwacht je ook niet, zeg!
Nou ja, als J. ineens een vlaag van fliefdheid op een ander zou hebben, dan moet -ie daar voor mij eerst maar eens het nieuwtje vanaf batsen. *) In de praktijk blijkt toch vaak dat er helemaal geen blijvend, vasterelatieondermijnend issue is als dat gewoon mag.
Let me see you stripped down to the bone
pi_183824898
quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2018 10:58 schreef Barreltje het volgende:

[..]

De keus word niet gemaakt op basis van een gelijkheidsprincipe binnen een relatie/ gezin. Dat ieder dezelfde verantwoordelijkheden jegens kind/ gezin heeft.

Ik denk dat het vooral een andere invulling is van verantwoordelijkheid.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
  woensdag 19 december 2018 @ 11:00:31 #290
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_183824900
och Loon :*
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_183824909
quote:
2s.gif Op woensdag 19 december 2018 10:59 schreef Lonaa het volgende:

[..]

En toen schoot ik vol. :')

Ik weet het, ik voel het en ik vind het heel erg. Het is eng en stom en ik vraag me af of ik het allemaal wel goed doe.
-knuf-

Je hebt in elk geval een dierenarts wiens oordeel je vertrouwt, toch? :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_183824913
quote:
2s.gif Op woensdag 19 december 2018 10:59 schreef Lonaa het volgende:

En toen schoot ik vol. :')

Ik weet het, ik voel het en ik vind het heel erg. Het is eng en stom en ik vraag me af of ik het allemaal wel goed doe.
Och lieverd! Als al jouw liefde, inspanningen en aandacht voor Sally niet genoeg is, dan is niets genoeg/ Je loopt er in over! Je doet het geweldig, echt O+ Als ik een hond zou zijn, dan zou ik willen dat jij mijn bazinnetje was :*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_183824936
Maar wanneer is het gnoeg dan? Wanneer weegt het niet meer tegen elkaar op?

Wat nou als ik het idee heb dat er meer slechte dan goede dagen zijn en ik mezelf maar blijf voorliegen dat het komt omdat het slecht weer is en ze niet wil, of te koud of weet ik het wat maar dat ze eigenlijk gewoon op is?
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 19 december 2018 @ 11:06:13 #294
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_183824971
quote:
2s.gif Op woensdag 19 december 2018 11:04 schreef Lonaa het volgende:
Maar wanneer is het gnoeg dan? Wanneer weegt het niet meer tegen elkaar op?

Wat nou als ik het idee heb dat er meer slechte dan goede dagen zijn en ik mezelf maar blijf voorliegen dat het komt omdat het slecht weer is en ze niet wil, of te koud of weet ik het wat maar dat ze eigenlijk gewoon op is?
Is het in deze periode niet zo dat ze sowieso nog heel veel energie verstookt met genezen, en daarbij niet de jongste meer is, wellicht al af en toe een vuurwerkknal hoort en dus denkt: in huis is het helemaal hartstikke prima?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_183824973
Ok,sorry. Dit zijn geen vragen voor hier of vragen waar iemand me mee kan helpen.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_183824974
Tsja, ik had voor ik weer ging studeren ook gewoon een kutinkomen hoor, ondanks op een gegeven moment zelfs 2 banen. Daar baalde ik ergens best wel van, maar dat 'hoorde' nu eenmaal bij het (laaggeschoolde) werk. :{
Ik vond ik het soort werk wel erg leuk en veel voldoening geven , en van thuiszitten wordt ik echt heel lui en lamlendig, dus ik heb heel wat overuren gemaakt, en met veel plezier, maar het inkomen zagen we echt als een leuk extraatje. Mijn vriends inkomen was gewoon veel, veel beter. Zeg maar >3x mijn maandsalaris. (En ruim voldoende, met onze vrij goedkope woning en niet al te dure dagelijkse levensstijl. Waardoor we dus nog steeds grotere reizen konden maken.)

Ik voelde me er niet altijd even lekker bij, maar dat lag er meer aan dat ik mijn werk als paraveterinair zo zwaar onderbetaald vond voelen. (Ik verdiende als paraveterinair veel minder - terwijl ik behoorlijk wat verantwoordelijkheden had en voor dat diploma ook nog enkele duizenden euro's had mogen aftikken - dan als ongeschoolde bloedprikker of thuiszorg-poetser...)

Oh, en ik heb mijn vriend wel een keer heel duidelijk gemaakt dat ondanks dat ik amper iets verdiende, mijn werk(plek) met natuurlijk ook bepaalde collega's wél heel belangrijk voor mij was. Want dat werd door hem en de hele familie nog wel eens onderschat. "Ach joh, zoek je toch een keer een ander baantje'... 'Ach joh, ga je toch weer iets doen met tekenen?' 'Ach joh, die OV-reistijd...tsja.... dan moet je maar niet in de stad gaan werken'... etc.
Maar dat hebben we uiteindelijk wel goed kunnen bespreken :)

En nu is het helemaal scheef getrokken natuurlijk, want ik ben compleet blut en wel aan het studeren, met alle kosten..... :')

Wat dat betreft zal ik wel blij zijn als ik zelf aan de slag kan hoor. Maar dat is meer omdat ik graag dieren daadwerkelijk wil helpen, in plaats van enkel ze te ontleden en naar powerpoints te staren ;)
pi_183824983
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 11:06 schreef fietsie het volgende:

[..]

Is het in deze periode niet zo dat ze sowieso nog heel veel energie verstookt met genezen, en daarbij niet de jongste meer is, wellicht al af en toe een vuurwerkknal hoort en dus denkt: in huis is het helemaal hartstikke prima?
Ja. kan. En het is koud en vochtig en vies en daar kan ze prima last van hebben met d'r atrosepoot.

Maar pfff. Ik kan het onderscheid niet zien en ik wil heel heel graag doen wat het beste is.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_183825008
Zo, klaar. Pfff. Het moest er even uit denk ik.

3 uur slaap en niet fit zijn helpt ook niet voor geestelijk stabiele toestand. :')
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 19 december 2018 @ 11:09:32 #299
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_183825018
quote:
2s.gif Op woensdag 19 december 2018 11:08 schreef Lonaa het volgende:
Zo, klaar. Pfff. Het moest er even uit denk ik.

3 uur slaap en niet fit zijn helpt ook niet voor geestelijk stabiele toestand. :')
Als ik zo teruglees moppert er niemand, en wenst iedereen jullie hierin het beste :) Dus prima toch om je zorgen zo te delen? :)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_183825029
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 11:09 schreef fietsie het volgende:

[..]

Als ik zo teruglees moppert er niemand, en wenst iedereen jullie hierin het beste :) Dus prima toch om je zorgen zo te delen? :)
Mja, ik voel me een beetje alsof ik hier (maar ook in andere gesprekken met mensen) van negativiteit in negativiteit val. Alleen maar zeuren dat alles kut is.

Zo wil ik niet doen. Dat is niet leuk en daar heeft niemand (incl. ikzelf) wat aan.
Sterkheidsbaas van alles.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')