abonnement Unibet Coolblue
pi_183797067
Zijn er nog meer mensen die ondanks het harde verleden van de Sovjet Unie, nog fascinatie hebben voor dat land?

Ik wel, er is gewoon iets waardoor ik mij aangetrokken voel tot wat de Sovjet Unie ooit was.

Ik ben zeker geen commie, maar het tragische, heroïsche verleden, de creativiteit, kunst en de technologische vooruitgang zijn gewoon op en top geweest in die tijd.

Kijk maar naar de militaire en ruimtevaart technologie van de Sovjet Unie. De creativiteit (kunst) van de propaganda posters, van de veelal Wereld Oorlog 2 monumenten, de monumenten van ruimtevaarders. Allemaal dingen die er toen al (erg) futuristisch uitzagen en dat vandaag de dag nog steeds zijn.

In veel Oostblok landen (Bulgarije, Ex-Jugoslavie, enz) vind je ook veel creatieve, futuristische bouwerken (meestal monumenten) terug. Echt in die Sovjet/Partizanen/Commie stijl. Een en al emotie, uitstraling van kracht, overwinning.

_O_

[ Bericht 3% gewijzigd door Gruj0 op 17-12-2018 22:51:58 ]
pi_183797374
Heb ik ook (ook met nazi's trouwens)
Kijk je abandoned engineering?

blablablabla
pi_183797523
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 22:58 schreef Elan het volgende:
Heb ik ook (ook met nazi's trouwens)
Kijk je abandoned engineering?

Dat kijk ik ook, inderdaad.
Daar zijn soms echt pareltjes te zien.

Check dit: https://yomadic.com/yugoslavian-monuments-map/
https://www.nationalgeogr(...)ugoslavia-monuments/

_O_

[ Bericht 7% gewijzigd door Gruj0 op 17-12-2018 23:10:46 ]
  dinsdag 18 december 2018 @ 00:21:41 #4
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_183799643
Ik heb nog steeds een enorme fascinatie voor de Sovjet Unie.
Ik vind de kunst, muziek en propaganda erg mooi, ook al waren het vaak dikke leugens.

Ik denk dat mijn fascinatie begonnen is door videogames zoals Red Alert en de eerste Call of Duty games. Die Soviet missies in Call of Duty: United Offensive zijn een van mijn mooiste game ervaringen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 18 december 2018 @ 14:42:17 #5
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_183807771
Zie ook dit geweldige (journalistieke) fotoproject over de Kaukasus: http://www.thesochiproject.org/en/chapters/the-summer-capital/
pi_184193254
Ik snap wel wat je bedoelt. Het voelt ook altijd heel erg aan als een hele andere wereld. Moest er vandaag ook weer aan denken vanwege dat incident in Magnitogorsk. Die stad en vooral hoe dat tot stand is gekomen is echt fascinerend (en tragisch).
  dinsdag 8 januari 2019 @ 14:39:46 #7
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184279695
Het is voor mij niet echt fascinatie, maar meer het besef dat er meer in de wereld is dan de USA die grotendeels onze kijk op de geschiedenis (en het heden) dicteert. Vooral in de Koude Oorlog natuurlijk.
Ik vind het boeiend om te zien hoe mensen in de Sowjet Unie leefden tussen 1970-1991, hoe ze deels werden beïnvloed door het westen, deels door de oude Russische cultuur en het geheel gestuurd door het Sowjet-communisme.

De Sowjet Unie was niet alleen hofleverancier van het Constructivisme, maar ook van de megalomane Stalinistische architectuur. En in latere tijden de planmatige opbouw van eindeloze identieke woonwijken.

Het belangrijkste is denk ik dat door de revolutie men radicaal brak met oude structuren, waardoor er volop ruimte kwam voor nieuwe structuren en experimenten, terwijl men elders op dezelfde voet doormodderde.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')