abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_183798642
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 23:37 schreef Desmosedici het volgende:

[..]

https://en.wikipedia.org/wiki/Ethnic_groups_in_Russia

De Russen zijn zelf dan wel de grootste etnische groep. Dat zal wellicht de reden zijn waarom Rusland als divers land wel functioneert.
Yup.

Overigens is het een federatie.
  maandag 17 december 2018 @ 23:44:42 #27
385501 Nikonlover
KLB aandachtshoer 2013
pi_183798766
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 23:40 schreef AchJa het volgende:

[..]

Yup.

Overigens is het een federatie.
Российская Федерация
Ik ben een Nikon :-)
pi_183798839
quote:
2s.gif Op maandag 17 december 2018 23:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Nou, wat ik bedoel is meer dat er nu wel een splijting is in de VS, maar niet meer tussen de originele verschillende groepen die ooit voor land en hun versie van de wet vochten in de VS. (en ook die groepen bestonden waar uit mensen met families die ooit uit verschillende culturen kwamen natuurlijk)
Amerika is wat dat betreft ook volkomen onvergelijkbaar met Europa... Ik bedoel wij zijn de lui die Amerika gemaakt hebben tot wat het is, de geschiedenis van het moderne Amerika stopt ergens in 1600 nogwat.... Daarvoor was het van de indianen.

De Europese geschiedenis behelst een veel langere periode waar nog grote volksverhuizingen hebben plaatsgevonden.
pi_183799250
Op de hoede zijn, prima, maar wees voorzichtig dat Westerse politici en Westerse media van de Russen niet de nieuwe Joden maken. De Westerse media is verre van objectief en merk heel goed dat ze bepaalde landen zwaar afschilderen als het nieuwe kwaad.
pi_183799394
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 22:29 schreef Captain_Ghost het volgende:
een bangmakerij aan EU-burgers zodat EU straks 1 politieke unie kan vormen. Dan zijn wij keihard de lul.
Poetin zit nog altijd in de stoel tot zijn dood.. Lachende derde.
Chinezen wordt wereldmacht ten koste van VS.
Europa staat tegen de muur en zal moet een poging doen in Afrika weer koloniseren. Alles voor de grondstoffen.
Die grondstoffen heeft China allang opgekocht. China heeft net als Europese landen vele miljarden in Afrika gestoken, maar dan niet als ontwikkelingshulp, maar besteed aan investeringen om de toekomst van eigen bevolking en land veilig te stellen. China doet gewoon keihard zaken zonder opgeheven vingertje.

Ik zie Rusland overigens niet als bedreiging en zie niet graag een nieuwe wapenwedloop ontstaan met bijbehorende torenhoge kosten en angst onder bevolking. Dit geld kan veel beter worden besteed.

Andere grote bedreigingen zie ik wel binnen de EU, maar dan vooral bedreigingen van binnenuit m.b.t. migratie, ontwrichting van de maatschappij, criminaliteit en financiële stabiliteit etc. Daarbij lijkt het er sterk op dat onze eigen politici doelbewust op deze laatstgenoemdenaansturen. Het is moeilijk te geloven dat de oorzaken alleen maar liggen in vergaande incompetentie en nalatigheid.

[ Bericht 1% gewijzigd door rutger05 op 18-12-2018 00:16:28 ]
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 december 2018 @ 00:14:14 #31
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_183799467
Dit verhaal rammelt aan alle kanten....

Allereerst is het echt de reinste onzin om te denken dat Rusland zomaar een NAVO land binnenvallen. Ze weten zelf ook dat dat gewoon zelfmoord is en ze hebben er niks mee te winnen.

Ten tweede kan ik me een eerder nieuwsbericht herinneren waarin werd gemeld dat Europese landen door het thuisvoordeel, de verspreiding van alle troepen en het landschap zich heel goed kunnen redden tegen Rusland. Gooi daar wat Amerika bij en Rusland is opgehoepeld voordat ze bij Berlijn, Praag of Wenen zijn.

Ten derde EU propaganda.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_183799701
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 00:14 schreef Nattekat het volgende:
Dit verhaal rammelt aan alle kanten....

Allereerst is het echt de reinste onzin om te denken dat Rusland zomaar een NAVO land binnenvallen. Ze weten zelf ook dat dat gewoon zelfmoord is en ze hebben er niks mee te winnen.
Dat het zelfmoord zou zijn kun je je vraagtekens bij zetten. Daarbij hoeft het nog niet eens direct een NATO land te zijn om de boel op scherp te zetten, Finland grenst ook aan Rusland en is geen NATO land.

En tsja, Georgie, Ukraine zijn zo maar een paar voorbeelden dat Putin gewoon pakt wat hij wil pakken.

quote:
Ten tweede kan ik me een eerder nieuwsbericht herinneren waarin werd gemeld dat Europese landen door het thuisvoordeel, de verspreiding van alle troepen en het landschap zich heel goed kunnen redden tegen Rusland. Gooi daar wat Amerika bij en Rusland is opgehoepeld voordat ze bij Berlijn, Praag of Wenen zijn.
Bron?

quote:
Ten derde EU propaganda.
Hoezo? Het gaat om de NATO.
pi_183799821
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 00:24 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat het zelfmoord zou zijn kun je je vraagtekens bij zetten. Daarbij hoeft het nog niet eens direct een NATO land te zijn om de boel op scherp te zetten, Finland grenst ook aan Rusland en is geen NATO land.

En tsja, Georgie, Ukraine zijn zo maar een paar voorbeelden dat Putin gewoon pakt wat hij wil pakken.

[..]

Bron?

[..]

De EU en de VS moeten niet rommelen in de achtertuin van Rusland, dat zou de VS ook niet accepteren. Dat is wel wat is gebeurd dat heeft naar mijn mening ook incidenten uitgelokt.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 december 2018 @ 00:30:50 #34
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_183799839
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 00:24 schreef AchJa het volgende:

[..]

En we hebben het nu over NAVO-landen. En denk je nou echt dat Europa niet helemaal op scherp gaat staan als één van de buurlanden aangevallen wordt? Zelfs met barslechte communicatie onderling heb je nog steeds nationale legers die hun land kunnen verdedigen.

quote:
[..]

Bron?

[..]

Vandaag: "Wij zijn door onze versnippering kansloos tegen het enge Rusland!!!!"
Morgen: "Er moet een EU leger komen!"

Zo doorzichtig.
100.000 katjes
Er eens op uit?
pi_183799917
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 00:30 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En we hebben het nu over NAVO-landen. En denk je nou echt dat Europa niet helemaal op scherp gaat staan als één van de buurlanden aangevallen wordt? Zelfs met barslechte communicatie onderling heb je nog steeds nationale legers die hun land kunnen verdedigen.

[..]

Zo doorzichtig.
Ik verwacht eerder dat een eventueel EU leger ingezet zou worden tegen een eigen EU land, dan tegen een andere mogendheid.
pi_183799942
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 00:30 schreef rutger05 het volgende:

De EU en de VS moeten niet rommelen in de achtertuin van Rusland, dat zou de VS ook niet accepteren. Dat is wel wat is gebeurd dat heeft naar mijn mening ook incidenten uitgelokt.
Er rommelt niemand in de Russische achtertuin. Maar goed, dit soort retoriek doet het altijd goed, alsof de EU/ NATO landen heeft lopen annexeren. Die landen wilden dat zelf, het is niet dat ze gedwongen werden.
pi_183799966
quote:

[..]

[..]

Zo doorzichtig.
Als het bij een EU leger blijft is dat prima. Voor de rest moet je als land soeverein blijven. Een EU voor handel en een gezamelijk leger is niets mis mee.
pi_183800006
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 00:33 schreef AchJa het volgende:

[..]

Er rommelt niemand in de Russische achtertuin. Maar goed, dit soort retoriek doet het altijd goed, alsof de EU/ NATO landen heeft lopen annexeren. Die landen wilden dat zelf, het is niet dat ze gedwongen werden.
Zeer grote militaire oefeningen bij de grens van Rusland?
pi_183800027
Optyfen met je navo :r

Altijd weer dat angstbeeld van rusland :r ben er schijtziek van
There are only 151 Pokémon.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 december 2018 @ 00:36:01 #40
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_183800037
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 00:34 schreef Cherni het volgende:

[..]

Als het bij een EU leger blijft is dat prima. Voor de rest moet je als land soeverein blijven. Een EU voor handel en een gezamelijk leger is niets mis mee.
Een leger moet soevereiniteit verdedigen. Dat is gewoon bijna de definitie van soevereiniteit. De EU is voor handel, niets anders.
100.000 katjes
Er eens op uit?
pi_183800038
quote:

Ja vast... Nederland voorop... _O-

quote:

Zo doorzichtig.
Er is helemaal geen versnippering aangezien de NATO als militaire alliantie bestaat en zijn nut al lang heeft bewezen, dat hele EU leger gaat niet gebeuren.
pi_183800137
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 00:35 schreef rutger05 het volgende:

Zeer grote militaire oefeningen bij de grens van Rusland?
Hoe is dat rommelen in de achtertuin?

Btw, ooit van ZAPAD gehoord?
pi_183800139
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 00:36 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Een leger moet soevereiniteit verdedigen. Dat is gewoon bijna de definitie van soevereiniteit. De EU is voor handel, niets anders.
Je hebt een balans van grootmachten nodig. VS/EU is dat tegen een Rusland/China. Als die balans er niet is van welke zijde ook word het juist gevaarlijker.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 december 2018 @ 00:41:23 #44
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_183800223
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 00:36 schreef AchJa het volgende:

[..]

[..]

Er is helemaal geen versnippering aangezien de NATO als militaire alliantie bestaat en zijn nut al lang heeft bewezen, dat hele EU leger gaat niet gebeuren.
Een Duitse Blietzkrieg is niet meer mogelijk, dat is in WW2 al achterhaald. Een klein land als Nederland verdedigde succesvol voor 3 dagen tegen een enorme overmacht. Rusland neemt het op tegen grootmachten en natuurlijke barrières die iets meer voorstellen dan de Veluwen.

Je verspreid angst, net als de personen van dit artikel.
100.000 katjes
Er eens op uit?
pi_183800230
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 00:36 schreef AchJa het volgende:

[..]

[..]

Nou ja ze hebben de Fransen in Vietnam laten barsten en de Fransen hebben Nederland laten barsten in Bosnië. Dus zo goed gaat die samenwerking niet.
pi_183800255
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 00:36 schreef Nattekat het volgende:

Een leger moet soevereiniteit verdedigen. Dat is gewoon bijna de definitie van soevereiniteit.
Voordat we onze krijgsmacht compleet verkwanseld en wegbezuinigd hadden zat dat er nog wel in maar is nu een kansloze exercitie.
pi_183800308
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 00:42 schreef AchJa het volgende:

[..]

Voordat we onze krijgsmacht compleet verkwanseld en wegbezuinigd hadden zat dat er nog wel in maar is nu een kansloze exercitie.
Ik denk dat het machtsevenwicht nog steeds grotendeels wordt bepaald door kernwapen die ook in Nederland zijn opgesteld.
pi_183800380
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 00:38 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hoe is dat rommelen in de achtertuin?

Btw, ooit van ZAPAD gehoord?
Dat lijkt mij duidelijk. Nee, daar heb ik geloof ik niet van gehoord, maar bedankt voor de info. Als ik het zo lees ging het niet om grootscheepse militaire oefeningen direct aan de grens van de VS.
pi_183800425
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 00:41 schreef Cherni het volgende:

Nou ja ze hebben de Fransen in Vietnam laten barsten
Heb je net nu over de eerste Indochina oorlog? Toen bestond de NATO nog niet eens toen die begon, daarbij waren de Frambozen in 1966 de NATO alweer helemaal zat en kwamen ze pas 10 jaar geleden terug in de alliantie.

quote:
en de Fransen hebben Nederland laten barsten in Bosnië. Dus zo goed gaat die samenwerking niet.
Dat ligt wel iets genuanceerder maar goed ze waren toen iig geen lid van de NATO.
pi_183800455
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 00:47 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Dat lijkt mij duidelijk. Nee, daar heb ik geloof ik niet van gehoord, maar bedankt voor de info. Als ik het zo lees ging het niet om grootscheepse militaire oefeningen direct aan de grens van de VS.
Nee, maar wel aan de NATO oostgrens... Of is het dan allemaal anders...
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')